Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
janos666
nagyúr
válasz
tomcsi23 #43143 üzenetére
bitpork szert ittál?
Nem, engem valamikor két éve hivatalosan is diagnosztikáztak depresszióra.
(Jól jött valami hivatali kérvényhez.)
Csupán arra irányult a reakcióm, hogy az ilyen próbálgatások általában nem szoktak jól végződni.
Azt elhiszem. Az én első köröm is egy szép kis ECU recovery sorozatba torkollott.
A szerkesztő és flash-elő progi is azt mondta, hogy rendben vannak a checksum-ok, felírás után viszont nem indult a motor, és recovery módban kellett visszatenni az eredetileg kiolvasott állományt.Mikor a bemutatt torque mapos téma után lehalt, de recovery-vel visszajött, akkor tesztképp csináltam egy másik szerkesztett változatot, amiben csak az EGR-t piszkáltam (ráadásul pontról pontra úgy, ahogy a nagy könyvben megírták, nem saját tetszésem szerint), de az eredmény ugyan az volt (meg se nyikkant, míg vissza nem írtam a full eredetit).
Szóval inkább az editorral lehet gond, esetleg a flash-elő progi hagy ki egy olyan lépést, amivel elfogadja az ECU az új checksum-okat.
De látod azért készültem.
Ha nem tudtam volna, hogy ezt az ECU-t így vissza lehet hozni ezzel a progival a szoft-halálból, akkor nem is állok neki itthon egyedül (hiába tűnt minden jónak, mégis nagy baj lehetett volna!).Majd valamikor ránézek a WinOLS-re, csak ott kézzel kell kikeresni a térképeket az adathalmazból (hacsak nem vág valaki hozzám egy sablont, ami ehhez az autóhoz való).
-
-
-
-
-
-
VR6-Fan
veterán
-
freaghill
őstag
Mi az az emelési pont takaró? Érdemes venni?
Odarakom ahol emelném és így kíméli a 'kasztnit'?
-
TaaT
nagyúr
-
kk831228
addikt
bocsi elírtam... communication ...
De ha beírom a google-ba nem csak nekem van ilyen.
-
kk831228
addikt
pl záráskor csippantás-nál volt azt hiszem ,de amikor már belépek a centrál menübe nagyon belassúl a program eltünnek a menüpontok utána megint visszajönnek... ilyesmi.
-
kk831228
addikt
Most rendelt nekem janos666
egy kábelt: vcds 11.11 és néha olyan hibaüzenetet dob hogy "too many connubication errors" pl amikor a központi zár résznél próbálnék állitgatni valamit... Volt már valakinek ilyen problem??
-
-
freaghill
őstag
Hülye vagyok a kocsikhoz, ezért itt kérdezem leginkább Mágust, hogy ebből ő ki tudná -e esetleg venni, hogy mit szerelhettek rajta, címe annyi volt, hogy: Hát én jobban bírtam a munkát mint a gép!?
Nézegetem már most a kocsikat, igaz van még több mint 2 hónapom de akkor se bírom ki.
Megadta az e-mail címét, rákerestem facebookon és megtaláltam nála ezt a képet.
Gondolom ez az a passat lehet. (B5 1.9TDI) -
Mágus2
Közösségépítő
válasz
bitpork #43166 üzenetére
Neked ugye nem DSG van még, hanem multitronic?
A multitronikban talán mincs száraz kuplung sem csak nyomaték váltó(torque converter).
A nyomatékváltóban van kettőstömegű. -
Mágus2
Közösségépítő
válasz
bitpork #43166 üzenetére
Szerintem van.
Érdemes ezt meghallgatni, és rájöttök magatoktól is, hogy miért kell a vibrációktól annyira védeni a váltót.
-
-
Mágus2
Közösségépítő
Ránézésre nehéz olyat venni. Ezek a csiguszok használtam sem olcsók, ezért sem mindegy mit vesz az ember. Ha hosszú távra tervez az autóval, megéri megvenni az újat.
freaghill Nem kell 2000 fölött hajtani csak nem szabad 1500 alatt. Váltani nem szabad 2000 alatt, mert akkor 1300ra esik vissza a fordulat. A motorféket sem illik 1500 alatt használni, ugyannyit árt mint a padlógáz.
A kettőstömegű lendkerék 2 nagy öntvény tányér ami el tud fordulni egymáson, egymáshoz képest 2-3 centit. A két tányérnak van középen egy közös tengelye amin mozognak és köztük vagy 8 nagy rugó keresztben meg 2 fékör alakú a perem mentén. Ha nagy terhelést kapnak ezek a rugók, valamelyik eltörik, és dobhatod ki az egészet. a dízelek alulrtól nyomatékosak, ezért nem szabad, hogy megterheld a lendkereket alanyony fordulaton, magasabb fordulaton kissebb a terhelés. Aki lakókocsit, traktort, ifát húz vele, az is elvágja a tokrát hamar, igazából személyautót sem lenne szabad vontatni a kettőstömegűs gépekkel.
Idővel megnő a haránt és kereszt irányú lódás a kettőstömegűn, mert kapnak ezek elég rendesen, és hangosan lefetyelni kezd a lendkerék.
-
Mágus2
Közösségépítő
Az ilyenek mit várnak?
Tudom az autó van értünk, de ennyire nem lehet elhanyagolni.
Illik néha kitakarítani az IC-t, szétnézni a szívócsonkban, kidobálni belőle mindent ami nem oda való(csak egy cső, a levegőn kívül ott nincs keresnivalója olajnak, karbonnak, gyerekeknek homokozóval, lapáttal, szitával)
Minden téli szezon előtt rendet szoktam csinálni a nyomócsövekben, benzinnel átmosom az IC-t belülről, a csöveket is, átmosom az EGR szelepet. Meghálálja a motor a törődést.
Kívülről is látszik ha minden rendben van, mert a csövek összetételénél minden száraz, nincs egy kiló retek ráragadva(sok esetben már csak ez tömít )
És elárulok még egy titkot. Rendes turbó van, lehet szerezni 2 nap alatt, csak be kell nyúlni a zsebbe. Nálam a rendesnek csak a gyári új számít!!!
Pl. az enyémre 550 euró a gyári új, ha most megrendelem, holnap házhoz hozzák.
-
Mágus2
Közösségépítő
Ez inkább extrémnek számít, mint megszokottnak, de ha már a témánál vagyunk, az illető haverod mennyire törődött a kocsijával? Milyen gyakran ellenőrizte az olajszintet, mennyi olajat evett a motor az utolsó 10 000km alatt?
Szerintem csak hajtotta, öntötte bele az olajat és le se szarta, hogy mi lesz a motorral, nem érdekelte hová tűnik az olaj, mert feltételezte, hogy megette a motor. - Jól sejtem?
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
kk831228 #43153 üzenetére
Ereszti az olajat a turbó a tengelynél? Mielőtt bármit szétkapnál, biztos vagy benne, hogy az olaj a turbóból jön? Csak mert a PD mocik szeretnek szippantani egy kis olajat a karter szellőztetőből.
Igen a felújításon is ilyen készlettel dolgoznak, de otthon nem ajánlom beszerelni, mert ezután a tengelyt a turbina lapátokkal ki kell egyensúlyozni 150-200 ezres fordulaton, amihez gondolom nincs kéznél a gépműhely.
Egyensúlyozás nélkül km 15-20 ezer km lesz a turbó élettartama, ha addig el nem törik a tengely(és brutálisan fog fütyülni).
-
kk831228
addikt
[link]üdv!! Egyilyen készlettel meg lehet oldani az olajos turbó gondot??
-
8th
addikt
válasz
FoBCRaistlin #43150 üzenetére
Vittek már néhány igazán gyors autóval életemben (Octavia WRC pl.) de ez egy teljesen más dimenzió lehet. 0-200km/h: 5sec. Atyaúristen.
-
8th
addikt
Golf MK1 DSG 4Motion 1013HP first test. [link]
a kutya fáját ...
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
bitpork #43146 üzenetére
Lehet rajta állítani, de a sima diag kevés ehhez. Szerintem annyi fordulat kell egy ekkora dögnek, én sem váltanék 2000 alatt, márcsak a kettőstömegű miatt sem, szerintem ezért tartja "magasan" a fordulatot.
Amit viszont megéri megpróbálni, az az automata váltó vezérlőjének teljes gyári reset-je. Ezután tanulni fogja egy darabig a vezetési stílusod, de hamar összeszoktok.
-
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
janos666 #43139 üzenetére
A csipsztuning lényege a több tüzelőanyag + levegő. a limitereket is fejjebb kell tolni értelemszerűen, hogy kijöjjön a kívánt teljesítmény, ha csak magát a limitert tolod fel, semmit nem nyersz, ezt a gázpedál tologatást meg gyorsan felejtsd el, mert ez butaság. Rendes műhelybe kell vinni, ahol van fékpad, adnak neki egy kis naftát, picit fejjebb tolják a turbónyomást, a limitereket is módosítják és máris 20%+ teljesítmény van.
-
-
janos666
nagyúr
válasz
janos666 #43139 üzenetére
Kicsit konkrétabban egy ilyesmi változtatást gondoltam eszközölni (persze egyelőre csakis és még erősen csak vázlat szinten): [link], amitől a szoftveres becslés szerint kb. így változna a nyomatéklimit: eredeti <-> új, ami a táblázatértékekből saccolt, és azokból is csak elméleti csúcsérték, ami nem fog teljesülni, mert mások is limitálnak. Viszont nem is kell neki, mert nem az itt a kérdés. Egyszerűen csak nem értem miért van ennyire megzilálva ez a gyári nyomatéklimit. A füstölés és a turbónyomás limitek az OK. Azokat nem is akarom piszkálni. De ez szerintem első ránézésre feleslegesen kurta (akkor is fura, ha tudom, hogy a végső görbe úgyis egy harmadik, ezektől eltérő lesz. És aztán persze lehet, hogy mégsem felesleges...)
-
janos666
nagyúr
válasz
narancsnn #43111 üzenetére
Chipes kérdésem nekem is lenne.
Ha semmi mást nem piszkálok, egyedül csak a [torque limiter] mapot lazítom fel 1500-4500 RMP közt, az annyira light, hogy még a zéró cukros kóla is kövérít mellett, ugye?
Remélem jól értem az ECU működését, ha ez a kép állt össze bennem:
- Először ugye ott van egy [driver's wish], ami el akarja áztatni a motort üzemanyaggal, mikor agresszíven nyomják a pedált, de már szépen locsolkodna akkor is, ha csak úgy közepesen.
- Aztán jön egy [smoke limiter] map, ami megmondja, hogy mennyi gázolajat lehet elégetni az adott pillanatban rendelkezésre álló levegőmennyiséggel (legalább is anélkül, hogy füstölne, mint egy 30 éves BKV busz).
- Végül pedig ott van a [torque limiter], ami leginkább a motor utáni hajtásláncot hivatott védeni (plusz opcionálisan a turbót alacsony légköri nyomásokon, bár nálam most minden nyomásra ugyan az van megadva gyárilag).
- Aztán érdekes lehetne még a [boost limiter] map, hogy levegőt szolgáltassunk ahhoz, hogy magasabb MAF értékek érvényesülhessenek a [smoke limiter] map-ben (vagyis több üzemanyagot lehessen elégetni). Na meg a befecskendezések, hogy lehetséges is legyen odaadni azt az üzemanyagot... De ilyeneket én nem akarok, úgyhogy ebben kár is belemászni...Namost, ha felteszem, hogy csakis kirívó esetekben (de akkor indokoltan, nem puszta szórakozásból) adok neki ~50% feletti (75-100 közti) gázpedál állást (vagyis kérem le a [smoke limiter] által megengedett mennyiséget a [driver's wish]-en át) és nem piszkálok semmi mást (tehát a [boost limiter], [n75] és [soi], [id] is mind-mind marad gyári értékeken), akkor ezzel csak egy minimális kis tartalékot adok magamnak, ugye? (És elvileg -bár ezt most nem látom- elvileg a váltó vezérlésében is van egy "torque limiter", ami szintén szól a motornak, hogy vegyen vissza, mikor túl sokat adna az arcába. -> Amit szintén nem tervezek piszkálni...)
Amúgy csak azért néztem rá, mert érdekelt egyrészt az is, miként működik a motor vezérlése, másrészt, hogy az előző tulajok közül piszkálta-e már valaki (elvitték-t régebben chiptuningra, mert sohasem lehet tudni, és akkor vihetném a márkaszervizbe visszaíratni a szoftvert, mert ismeretlen tuningra nem tartok igényt). De ha már itt vagyok, akkor ennyi módosítást talán megejtenék.
-
atos19881101
senior tag
PD Tdi motor kedvelőknek kis érdekesség.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Balupapa #43128 üzenetére
Nézd csak meg az első sárvédő alját, ahol az ajtóval találkozik. Elég bénán néz ki. Olcsóbban jösz ki ha ezt eladod és veszel egy 9n3-at, és a hajad sem lesz fehér.
JHONNY 79 mivel az 5w a hideg oldali viszkozitása, gondolom semmivel nem különb a két 5w-s olaj hidegen, melegen meg jobban hígul, ez biztos.
atos19881101 volt már...
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Balupapa #43125 üzenetére
Ezt át kellene mérni. Szerintem a 9N3 nagyobb bódé, szvsz nem fog menni facefit házilag.
JHONNY 79 A 30-as nagyon felhígul, ha rendesen meghajtod, kevesebb tartalék van abban az olajban a meleg napokon, akik szeretik pörgetni a motort az 5w 50-et vagy a 10w 60-at sem sajnálják bele.
-
Balupapa
senior tag
-
bajnokpityu
félisten
Köszönöm az olaj tanácsot. Következő cserenel jobbat veszek, most jobban beszartam, hogy régi a benne lévő 5w30 castrol. Papíron mennyi a periódusa? Csak tudjam mennyi km volt most benne.
-
Mágus2
Közösségépítő
A gépemen a rendszer 3,5év kínzás után megadta magát. Béke poraira!
-
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
narancsnn #43111 üzenetére
Nem csipszes. Gndolkodtam a dolgon, de ha már eddig elment, akkor ezután sem fog hiányozni neki a csipsz.
Előtte kellene egy új csiga, arra már lehetne építeni, ez a mostani turbó még az eredeti és kapott már az élettől hideget, meleget. A turbómnak örök élet van adva, ami azt jelenti, hogy csak akkor fogom kicserélni, ha beadja a kulcsot. -
latyak17
tag
SRÁCOK!
nagyon off jellegű lakik valaki Soltvadkert és/vagy környékén? meg kéne nekem nézni 2 gumit, mert már csak úgy merek vásárolni !
Köszi köszi
Új hozzászólás Aktív témák
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- EZVIZ C3 C3W Pro (4MP) CS-C3W Smart Home Kamera
- EZVIZ CS-EB8-4G-2K-PS(kit)
- LG 27GR83Q-B - 27" IPS / QHD 2K / 240Hz & 1ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync / DisplayHDR 400
- Samsung Galaxy S22 Ultra 256GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- Azonnali készpénzes AMD CPU AMD VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- Felújított laptopok számlával, garanciával! Ingyen Foxpost!
- LG 83C3 - 83" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest