Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Kompakt vízhűtés
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Mini-ITX
- Samsung LCD és LED TV-k
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen széket vegyek?
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vaze
őstag
válasz
Mágus2 #130097 üzenetére
bocsanat,7 sebesseges,az auto evjarata 2011 Junius
valtokodot hol talalom?Saint_ 3 napja irtam ide,es kerdeztem hogy ki melyik boltot ajanlana nekem kuplung vasarlasra,senkisem irt vissza!
Kicsit megis lepodtem,hogy egyetlen egy boltot sem tudnak itt a kolegak ajanlani.Nem letelemem az ebay,szal jo nekem barhonnan,meg otthonrol is megvennem,pedig itt vagyok kint Angliaban. -
vrsptr
aktív tag
Üdv! Ezt a VIF super adalékot mennyiért és hol szerzitek be? Seat Toledo 1M, 1.9 TDi, ALH motoros autóba raknám.
-
Vaze
őstag
Szia
Mágus2
Hogy tudom azt megnezni,hogy pontosan milyen Kuplung kell az automba,es hol erdemes azt megvenni?
Seat Altea XL 2011 1.6 Tdi DSG
Ebayen Ezt talaltam,de hiaba irtam ra az eladora mult heten,sajna nem valaszol.Igy meg nem merem megvenni.
vin number..: vsszzz5PzCR003092
motor kod CAYC
Kerlek segits ha tudsz.Koszonom szepen
-
Magnum_
nagyúr
válasz
Plague666 #130091 üzenetére
Akkor harmadszor is megkerdezem, hogy a gyertyak pontosan mikor, hany km-nel voltak cserelve? :-)
Kabel nem huz at, alul nem volt feher?A gyari gyertyan valami vw ag felirat van. Midjart mutatom
ez a hasznalt.. Ujat akarod latni? :-)
-
Plague666
tag
válasz
Magnum_ #130041 üzenetére
Hát hallod, az egész szájbaqrt tegnapi problémát az okozta, hogy a harmadik gyertyának annyi. Rendeltek egy gyújtótrafót is próbára, ha a gyertyacsere után még mindig lenne bibi, de 99%, hogy ennyi a gond a szakik szerint.
Mindenesetre ijesztő volt. Kicseréltetem mind a négyet, mert egykorúak, habár papíron normálisan időben voltak cserélgetve és nem kéne még tönkremenniük. Lehet, hogy a rövid utak, vagy csak átb*szta a drága jó Porsche márkaszerviz az előző tulajt és nem cserélt semmit, mert egyébként a szerelőm szerint kinéz a rossz gyertya gyárinak is ránézésre.
-
Magnum_
nagyúr
válasz
thefreeman #130085 üzenetére
Torott rugok maradtak?
-
thefreeman
aktív tag
válasz
thefreeman #130052 üzenetére
Végeztem a szervizben. Végül Bilstein lengéscsillapítók tettek betéve. A két hátsó lengéscsillapító el volt törve, ahogy felemelték az autót a két rúgó kiesett. Az első két rugó is törtött volt és az első két fék is elég szar állapotban volt. A cserélt alkatrészek listája végül mind a 4 lengéscsillapító, két toronycsapágy, első féktárcsák és betétek, első rugók.
-
Sziasztok,
Nagyon megörültem amikor rátaláltam erre a topikra, lehet, h hamarosan csatlakozok hozzátok.Mindig is német autó párti voltam, de jelenleg életem első (és valószinüleg utolsó) japán autóját használom, amit tavasszal szeretnék lecserélni egy használt Audira. Több mint 10 év gázolajozás után szeretnék visszatérni a benzines vonalra, ezért egy automata 2013-as 2.0 TFSI-ben gondolkodom (211LE). Esetleg 1.8 TFSI -de a specifikációk alapján az alig takarékosabb, viszont jóval gyengébb (170LE). Van köztetek vki aki ilyen autót használ? Fogyasztásra illetve a karbantartás költségeire lennék leginkább kíváncsi. Azért vagyok óvatos, mert 2004-ben már sikerült belenyúlnom egy első szériás 2.0 TDI-be ami zabálta az olajat, pedig még 40 ezer sem volt benne amikor totálkárra törtem.
Az autót többnyire magyar üzemanyaggal használnám, ezért szerintem hiába bújom a külföldi fórumokat, valószinüleg az ottani vélemények itthon annyira nem relevánsak.
Köszi előre is! -
Gyula84
veterán
válasz
maximilian4 #130057 üzenetére
randa
-
Magnum_
nagyúr
válasz
Jojo5 #130074 üzenetére
na. lehet, hogy nem voltam érthető teljesen.
ahol lakom, kevés az önálló garázs és eléggé felhype-olt környék. a garázsok azonnal elkelnek, már ha éppen van eladó (fehér hollónál is ritkább). az árakat fellicitálják addig lazán, amíg el nem éri egy külkerületi 1 szobás panel árát a garázs vételára. a mélygarázs bérlés árakat összehasonlításképp írtam. -
Magnum_
nagyúr
válasz
maximilian4 #130069 üzenetére
nálam dettó ez van. De Munez az Munez
-
Logeeen
senior tag
Sziasztok!
A4 B5 '99 1.9 tdi
Hétvégén lengőkar szett csere volt elöl, azóta a bal első keréktől ilyen kattogó, súrlódó hang jön. Az autó kicsit balra húz. Lehetséges hogy a kerék bele ér valahova mivel nem egyenesen áll? Lassú menetnél is fenn áll a hiba meg gyorsabbnál is.
Az első tárcsák kicsit ütnek, megrendelve már.. Lehet hogy van összefüggés?
Jöttünk 50 kmt, egyre rosszabb volt a hangja.
Segítsetek valamivel..
Délután megyek futóműállításra, ott meg tudják nézni komolyabban? -
MunezXBK
nagyúr
válasz
maximilian4 #130061 üzenetére
Enyém jobban hangzik.
-
Magnum_
nagyúr
válasz
gzbotii #130063 üzenetére
Melygarazs. Tudod, ahova konnyu bejutni es ejjel nyugiban lehet dolgozni.
Videken mennyivel egyszerubb lenne.
Szuleimnek van otthon videken 4 garazsa, de sajnos egyet sem tudok ide elhuzni, cserebe itt annyi egy onallo garazs, mint egy kintebb levo keruletben egy panel lakas :-))) -
Magnum_
nagyúr
válasz
maximilian4 #130061 üzenetére
Enyem is rendorautok kozott all amugy.
(Es garazsbol loptak el) -
Magnum_
nagyúr
-
Magnum_
nagyúr
válasz
maximilian4 #130055 üzenetére
Pont ilyen feketet loptak el tolem....
Fasza kis ramses felni volt rajta :-))) -
Gyula84
veterán
válasz
maximilian4 #130055 üzenetére
hátsó kerék kitört vagy mi van vele?
-
Magnum_
nagyúr
mi élmény lehet ezzel végigmenni most a Róbert Karcsin.
-
thefreeman
aktív tag
Sziasztok.
Ma a két hátsó lengéscsillapító teljesen megadta magát. Az első kettő már régebb óta gyengélkedik szóval most cserélni akarom mind a négyet. Érdeklődnék milyen márkát érdemes venni. Találtam jó áron hátra Meyle-t és Monroe-t is. Előre is találtam ezekből meg még a Sachs, Topran és KYB sem olyan vészesen drága oda. A felsoroltak közül a Meyle a legolcsóbb. Gondolom Starline, AL-KO és társaikkal nem érdemes foglalkozni. Az autó Skoda Octavia kombi 2002 1.6 AVU. -
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Plague666 #130039 üzenetére
Azt a gyári váltás ajánlást csak a fogyasztásra találták ki. Hosszútávon megöli a motort, főleg ha sok a városi rövidtáv.
Ha jót akarsz, egy sebességi fokozattal mindig kisebbet kapcsolsz, mint amit kér.
Killer01: Nem akkor regenerál, amikor szeretnéd, hanem amijkor megtelik és optimálisak az előre definiált feltételek.
-
Killer01
őstag
Régen volt kérdés 'szarfoscsalódízel' kapcsán... tempomatot használva regenerál, vagy csak manuális vezetéskor?
Tegnap volt kb 50 km utam autóúton, beálltam 5-ösbe 2200 rpm-el tempomattal. Még örültem is az útnak a sok város után,mondom jól jön a kormolás..erre ma mentem boltozni családdal (kb 6 km), visszaúton leállításkor meg regenerált veszettül, hütőventi ment ezerrel...noormális?
-
Magnum_
nagyúr
válasz
molnarpeter #130042 üzenetére
ezt így nem tudom, de el tudom képzelni, illetve, el tudom hinni. na de a korom miatt kéri a normális és gyakoribb olajcseréket is (egyébként én nem fogom sajnálni az évi 2 olajcserét, akkor sem, ha 10k km-et megyek egy évben, mert ahogy írtam, 20k, jó, nálam 25k, ha mindenből faszát veszek, de 70% város.)
egyébként meg 5éves autónál keresünk normális szerelőt a szakszervizen kívül, mert tudjuk miért.
most még apámat is letiltottuk a szakszervizről anyám autójával. kuplung cserét majd megcsinálja Jóska bácsi
-
Magnum_
nagyúr
válasz
Plague666 #130039 üzenetére
értem, ez normális használat, kivéve talán pár dolgot. 1,5éve nem kapott új olajat. 50-nél valóban mutatja a board, hogy szúrj 5ös sebességet, de akkor meg pörög a motor talán 1200-at. itt többször írták már, hogy, az alacsony fordulat ennek a kikúrt vezérlésnek nem tesz jót. Én pont ebből az elgondolásból közlekedem magasabb sebességgel városban (büntethetőségi határon belül ofc). pl hajnalban Árpád hídon (0 forgalom) ebben a K nagy hidegben nem kapcsolok 6. sebességet, mert nem érek el olyan tempót ÉS rpm-et, holott 70-nél szeretné a board.
olaj: Mágus biztos nemhiába írta, hogy 0w30 menjen bele az okos kerék miatt, ezért tettem most bele castrolból olyat. 5w40 volt a gyári, le 5w30-ra, most 0w30.
figyelni fogok ezekre a jelekre, de írj majd pls, hogy mit mondott a szerelőd
szervizkönyvedben légyszi nézd már meg az utolsó gyertyacserét. 60k km-ként kell cserélni ebben. (mondjuk a VW a szűrők cseréjét is iszonyat nagy intervallumokban határozza meg, ami már életszerűtlen, pl benzinszűrőt se kell
tényleg semmi baja nem volt az enyémnek, de azért lecseréltem, mint a huzat. légszűrőt 90k km-ként kell? muhhaha)
JA, még valami. nekem egy szakszerviz leírta (!), hogy ezeken NEM kell vezérlést cserélni. ebből kifolyólag én első körben biztos próbálnám megjogászkodni, hogy akkor önköltségen mehet a csere, ha azzal lenne gond
egyébként eléggé jól megismertem a konstrukciót és elég jónak tartom, de a vezérléstől én is fázom (és nem az alkatrész a drága egyébként, 50k körül van + vízpumpa, hanem mélytorkozással egyenlő a cseréje), ezért igyekszem fentieket betartani. Több szerelővel beszéltem egyébként róla, de a legjobbakat Mágus írta egyébként.
mondjuk ezen az autón az olajcsere a leggyorsabb és legolcsóbb művelet, 20k körül megvan munkadíjjal, ha nem veszel mindenből prémiumot - munkadíjjal. gyors szervizekbe viheted az alkatrészt, max 5k a process. -
Plague666
tag
válasz
Magnum_ #130038 üzenetére
148-nál volt a nagyszervizen olajcsere is, nagyjából másfél éve, a tavasszal terveztem olajat cserélni, mivel csak 8ezret mentem vele, gondoltam majd 10ezer körül jólesz. Az olaj castrol ami a motoron a kupakodra rá is van írva neked is. Az ilyen műveleteket végig márkaszerviz végezte, csak műszakira vittem el ismerőshöz, meg hát átnézetni, hogy majd a vw mit fog rajt valószínűleg csinálni.
Normál városi/országúti használatban volt, sosem nyomtam neki feleslegesen, sőt a kijelző által mutatott felkapcsolást is be szoktam tartani a fogyasztás érdekében, így 66-70 körül amikor mutatta már hatosba szoktam pakolni egyenes úton. Városban az 50-es értéket útviszonytól függően ötösben, négyesben szoktam tartani.
Sebesség volt 160-170 is is ha siettem, de túráztatva, kihúzatva 4es-5ösben sosem volt olyankor, mivel hatosban előzni is lehet vele könnyű szerrel. Az egyetlen probléma a sok rövid út talán az elmúlt fél évben, városban asszonyért vonatra, vissza, bevásárlóközpontba el-vissza, ilyenek. Manuális 6 sebességes, igen, eddig nekem sem volt problémám vele, két éve vásároltam használtan. -
Magnum_
nagyúr
válasz
Plague666 #130033 üzenetére
Olajcserek milyen gyakran tortentek es milyen olajjal? Gyertya mikor volt cserelve?
Hogy volt hasznalva, milyen fordulatokon jobbara?
Tenyleg erdekel, mert nalam 123k km, de eddig minden szerelo (is) dicserte a jarasat a motornak. (Ugyanez van nekem, szinten 2011).
Manualis valtos? -
Mágus2
Közösségépítő
válasz
atos19881101 #130035 üzenetére
Nem úgy hangzik mint egy jó ötlet, inkább mint egy utolsó mondat a teljes motorgenerál előtt.
-
-
Plague666
tag
válasz
Magnum_ #130032 üzenetére
2011-es, 156 000 km. Nagyszervizen 148ezernél volt.
Beszéltem egy szerelővel telefonon, állítása szerint mivel egy hónapot állt a kocsi és utána tankoltam egyet, így lehet hogy valami vízcsepp van a rendszerben, ki kéne huzatni 100-zal. De gondolhatjátok mennyire merném megnyomni, miután kettes hármasban 30-cal is rángat gázadásra és alapjáraton állva is rázza a karosszériát:S
-
Plague666
tag
Üdv
Vw golf 6 1.2 tsi a beteg, egy hónapig fűtött garázsban állt mert egy terepjárót hajtottam épp. Ma egy laza 50 km-es út után a célom előtti utcában kigyulladt az epc(vezérlés?) lámpa, túloldalt a fordulatszámmérőben pedig az esp/asr lámpa is, az autó gázadásra rángat, rosszul gyorsul, és álló helyzetben alapjáraton rázza a motor az autót.
A kérdésem az volna, hogy mi ez, mire/mennyire számítsak, mert pont eljöttem 2-3 hétre otthonról és a megbízható, értelmes szerelőmtől. Illetve, kibírna e ez a probléma még egy 50km-es visszafogott lassú hazautat, vagy innét egy tapodtad sem és azonnal szerviz?Köszönöm a segítséget.
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Közben sikerült lefényképeznem a keresett gombokat. Semmi infót nem találok róla, a handbúúkban sincs utalás, de a gúgli sem a barátom, mert ott is nulla találat. Tud valaki ezekről a gombokról, funkcióikról, esetleges beállításról. Ahogy elnéztem, az infó és a service gomb között meg egy LED is található, ami szintén homály.
-
maximilian4
addikt
Megerősítené valaki nekem, hogy az fr tdi-ben ugyan az a motor van, mint az én 140 lovas 2.0 pdtdi-m, csak 170 lóerőre írva?! Mert akkor ezek szerint annyira még biztonsággal felhúzhatnám vagy nem?
-
Magnum_
nagyúr
Sracok. Itt volt egy ismerosom. Mutatta, hogy milyen olajat toltott bele a nagyon szeretett szereloje az autojaba (ures volt a 4literes flakon ).
Q8 10w40 diesel-t.
Az auto ALZ motorkodos 1.6benzin. Azert kerult ez bele, mert a szerelo szerint jot tesz ez a benzines motornak.Fogy a hutovize. 1-2napont a utan kell tolteni.
Azt mondta, hogy azert, mert repedt a radiator. -
Magnum_
nagyúr
válasz
gzbotii #130005 üzenetére
Magus most kerdezne erre, hogy egy kezzel is tudsz-e forumozni :-)
Milyen autod van?
Nekem oldalt van az ekszij a motoron, ezert emelo, bal kerek le, motorvedo muanyagok le es utana lehet nekimenni a feszitonek, kioldani.
Jaja, az jo ar, nekem 4400volt a Conti szij (langnal 8.800 lett colna kedvesseggel)
Ezert jo nekem is tesom szereloje, mert o azzal kezdi, hogy viszek-e alkatreszt, vagy o rendelje? De ha en viszem, jo legyen :-))) -
gzbotii
nagyúr
válasz
Magnum_ #130004 üzenetére
Nulla hozzáértéssel mennyire lehet egyszerű cserélni a szíjat amúgy?
Van itt egy webáruház, annyiért kapod ott meg a cuccokat, mint Unixtól a partnerek (a szervizek java meg természetesen nem engedi el a kedvezményt. Contitech 50 lej (3.453Ft) lenne nekem epiesa.ro-ról, 67 lej meg Unixtől...
Én is rengeteg olyan szerelővel találkoztam, aki sok mindenre azt mondja, hogy ááá, jó az úgy. Ezek azok, akik csak vezérműszíjat cserélnek, a görgők elmennek még.
-
Magnum_
nagyúr
válasz
gzbotii #130003 üzenetére
:-(
En meg eloszor csak szijat akartam cserelni hetvegen, de mondom, akkor mar legyen feszito is.
Joska bacsi szerint tok rendben volt a feszito, szerintem nem (most pl tok nema az a resz, olyan, amilyennek lennie kell).
A gumi megvan, nem repedezett, de elegge dzsuvas. (Egyebkent kezdett csuszni reggeli inditasnal. Nyilvan varhattam volna vele meg eveket, csak nem akarok ugy maszkalni, mint minden harmadik auto, hogy a motorhangot elnyomja a csuszo szij).Amugy en is magam szeretem venni az alkatreszeket.
Egyebkent en lehet, hogy elrohantam volna gyorsan a legkozelebbi akarmilyen autosboltba, hatva van keszleten, akar Dayco vagy valami lowbudget szij, ami jo aztan max egy ev utan csere.
Új hozzászólás Aktív témák
- Lexus, Toyota topik
- Hitelkártyák használata, hitelkártya visszatérítés
- Motoros topic
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Synology NAS
- Elfelejtettem a film címét
- Háztartási gépek
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Filmgyűjtés
- További aktív témák...
- LG 55C2 - 55" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - A9 Gen5 CPU
- Bomba ár! Dell Latitude 7320 - i5-11GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Telefon felvásárlás!! Honor Magic6 Lite, Honor Magic6 Pro, Honor Magic7 Lite, Honor Magic7 Pro
- Bomba ár! Dell Latitude E5550 - i5-5GEN I 8GB I 128GB SSD I 15,6" FHD I W10 I HDMI I Cam I Gari!
- Apple iPhone 14Pro 128GB Kártyafüggetlen, 1 év garancia