Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Kompakt vízhűtés
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Mini-ITX
- Samsung LCD és LED TV-k
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen széket vegyek?
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
J&P
aktív tag
Reggie0 & bitpork, jó lenne nekem egy Amarok is. De ott van az a fránya szó, lenne...
-
-
-
J&P
aktív tag
válasz
Zizmand #184090 üzenetére
Dettó, én sem tudom mi lesz az utód, bár még nem is agyalok rajta, nekem, családnak tökéletes még mindig. Kényelmes, gazdaságos, hatalmas és jól pakolható csomagtartó. Amennyi extra van benne az meg bőven elég, és 18 év után is működnek.
Na jó, a vezetőülés fűtése nem. -
Zizmand
aktív tag
"Ha jól emlékszem már nem érte meg, túl költséges lett volna a környezetvédelmi előírásoknak megfelelő pdtdi motort gyártani."
Én is valahogy így tudom.
Mi is nagyon szeretjük, annyira, hogy nem is tudom mit kellene venni ezután, ha esetleg pár éven belül lecserélnénk egy kicsit fiatalabbra.
Modern CR dízeltől félek, (pedig felhasználási módhoz megfelelne) benzines meg nem ilyen gazdaságos mint az 1.9 PD. Most tájékozódáskeppen Octaviakat nézegetek, de a legtöbb sajnos jóval gyengebb felszereltségű.
-
J&P
aktív tag
válasz
Zizmand #184073 üzenetére
Szuper, hiába na....ezek az 1.9 pdtdi motorok nagyon jók a mai napig is, persze meg kell adni neki a gondoskodást.
Sajnálom hogy nem fejlesztették tovább.
Ha jól emlékszem már nem érte meg, túl költséges lett volna a környezetvédelmi előírásoknak megfelelő pdtdi motort gyártani.Coyot Néha azért tiprom, de tényleg nem viszem túlzásba, pláne ha az asszonyt, anyóst viszem.
Korrekt összesítőt vezetsz.
Hmmm....nem is rossz így tiporva az átlag fogyasztás. -
válasz
Kiskokó #184068 üzenetére
Volt igényesen csipszelt Vectra C 1.9 CDTI-m még 2006. és 2009. között - az egyik kedvenc autóm a mai napig. Gyári 150 le / 320 Nm -ről 200 le / 430 Nm.
Tényleg jól megy, az akkor pár éves E39 530d BMW-vel pariban volt autópályán. 6-ban 100-tól 240-ig húzott.K. jó, de nem egy 3.0 biturbó szint.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Kiskokó #184079 üzenetére
Igen, azért tettem idézőjelben, mert nincs lockup. Egyszerűen csak csúsztatja a kuplungokat és érzed, hogy nincs meg a mechanikus kapcsolat, egyszerűen elkeni a teljesítményt. És ez látszik is: azért 190/400-tól DSG-vel a 8,3s az gyenge eredmény. Csak viszonyítás képpen a 170/230-as kézi váltós benzinesem is 8,3s-et tud...
Nyilván rugalmasságban agyon veri a Skoda de most nem erről van szó. -
Kiskokó
veterán
Érteni értem amit mondasz, de nem tudom mire gondolsz.
A DSG váltóban mi adja azt az "érzést" mint a lockup? Vagy mi az hogy 3-asig nincs?
Ez nem nyomatékváltó itt tudtommal nem kellene lennie Lockupnak nem ?Viszont ha már lockup, naja az nálam a 8hp ZF váltóban már intelligens!
Szóval a vezérlő akár 4-5ben is bármikor, bármilyen fordulat és sebesség mellet kapcsolgathatja össze vissza a lockup-ot.Nem is értem mi a lényege neki, de legjobban akkor veszem észre mikor 3.-ban adok neki egy nagyobb gázt és még nem zárja a lockup-ot na akkor felbőg meg a hangmodulátor is duruzsol de érezni, hogy nincs meg a kontakt.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Kiskokó #184076 üzenetére
Itt pont fordítva van, nagy gázra 3-asig nincs is "lockup" csak nyúlik mint a takony... Ehhez képest a Passat beverte a kövi fokozatot és húzott mint a barom. Nincs mese a 400 Nm a 215 széles gumira sok, és gondolom emiatt keni el a váltó.
Passat: 170/350 DSG6 és 215/55R16
Skoda: 190/400 DSG7 és 215/55R17 -
Kiskokó
veterán
Igen? De érdekes.
Én meg pont azt vettem észre az A7-nél, hogy már már túl sok is a "váltás érzet" amikor érzed, hogy Bam most beverte a sebességet! Főleg Dynamicban.
Jó mondjuk ez nem DSG de attól függetlenül ez tuti, hogy csak programozás kérdése.
2-esben érezni nagyon durván a nyomatékot amúgy -
J&P
aktív tag
válasz
macilaci78 #184066 üzenetére
Én Lukoilnál tankolok évek óta, Budapest, Jászberény közt ingázok a 31 főúton.
Persze én is a legjobb átlagot írtam, mert bizony klimával értelemszerűen több.Most tesztelem a Wynns Supremium Diesel adalékát, ajándékba kaptam, nem nagyon hiszek benne.....
-
-
Kiskokó
veterán
válasz
macilaci78 #184066 üzenetére
Nyilván, de azért a 650nm elég élménynek kéne lennie
Értem én amit mondasz, de most az A6ja lehet kb 1900kg / 650nm
Az opelből nem hiszem hogy kihozhattak chippel is 350nmnél többet és tuti az is van vagy 1600kg Persze alapjában véve 300kg is rengeteg de azért na.TayRol :
Hát akkor neked tényleg egy jó kis V6 kellene, ilyen felhasználás mellé. -
macilaci78
nagyúr
válasz
Kiskokó #184062 üzenetére
A tömeg/lóerő arány meghatározóbb az élményben, mint maga a lóerő. Na meg a forgatónyomaték.
J&P: B5 Passat kombi 1.9 PD TDI AJM, mióta nálam van (kb 24 k km, csak prémiumot tankolva), 6,63 az átlag, mióta Magyarországon van, kb 130k km, 7.83 az átlag (általában Auchan gazdaságossal tankolva).
Nálam kb 40% Budapest, fele pálya, országút csak kb 10%
Varsóból hazajövet egy éve megvolt nekem is az 5,2.
Hannoverből hazafelé a német szakaszon 170-nel 8.9 liter, nálam tisztán városban 7,5 körül van, előző gazdájánál 8,9-9 közt volt a városi használat az olcsó Lukoil és Auchan üzemanyagokkal. -
TayRol
nagyúr
válasz
Kiskokó #184062 üzenetére
140-nél nem tudom nekem mennyit eszik. Én is kizárólag német pályán közlekedem, 170+ és néha 2-essel kezdődően (mindig sietek sajna).
És egy audi V6 blokknak a szememben mindig jobban kell fogyasztania fajlagosan mint egy kisebb 2.0 sor4 dízelnek. Ez alap.
(#184063) aero. : az nagyon jó szerintem! főleg ha az a 2 tonnás egy suv. ha valami áramvonalas szekér akkor semmi extra, mert ha már egyszer megindult ...
-
J&P
aktív tag
B5.5 passat variant 1.9 pdtdi, 5.2l/100km.
Azért nem rossz egy 18évestől.
Ha már átlagfogyasztásokról megy a diskurzus. -
Kiskokó
veterán
válasz
TayRol #184058 üzenetére
Mihez képest. 140-150kmh full pályán a 3.0 Bitdi 320Ló nekem 7,2-őt ír. Tankolva sincs 8 L.
Nagyon nem kell gondolkozni előzéseknél. Brutál milyet lép még 150ről is...Mint feljebb írtam a mostani vegyes kör nem full pálya és bőven 160kmh+ , tankolva 9.6L Board asszem 8.9-et írt a végére de inkább 9-9.1.et. (NÉMET pályán
)
Ahogy néztem itt is kb fél litert "csal" a board.
(beszéltem egy csávóval, nemrég vett A6 3.0Bitdi-t.... kérdezem mizu a kocsival stb stb.. első mondatok között hangzott el a "lehetne erősebb"... csak lestem... egy 1.9 Chippelt Dizel Vectrából ült át... de, hogy ő nem érzi, hogy annyival erősebb lenne a 320 ló.... ráhagytam
)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
rob210 #184041 üzenetére
Ez a 190 lovas 2.0 TDI 7-es DSG és sima fronthajtás. Mondjuk városi tötyögés is van benne de alapból sem egy fogyasztásbajnok. Sikerült már többször is 11 litert leküldeni a torkán.
Jah az már csak extra, hogy újkora óta eszi a vizet. De hát mindent nem lehet, hogy ne is egyen és a vizet se fogyassza...
-
válasz
Wiz Khalifa #184051 üzenetére
Amikor a hűtővízzel ilyen gondom volt, akkor a hengerfejet kellett megjavítani és megoldódott.
-
Wiz Khalifa
veterán
Sziasztok!
Adott lenne egy 2008 Skoda Octavia 2 RS 170 lovas dízel kombi gépcsoda. Elvileg BMN motorkódja van (holnap tudom meg biztosra). Ez még a Facelift előtti modell. Manuál6-os váltó, 250k km van benne.
Mi Tőlem jobban hozzáértőkhöz szolnék. Mi a vélemény erről a motorról/konstrukcióról? Úgy tudom az olajpumpa láncos nem hatszöges.
Viszont van egy kis bibi a kocsival. Egy ismerősömé, 2-3 éve vette, második tulajos a kocsi amúgy. És amióta meg van neki küzd egy olyan gonddal hogy bizonyos idő után a kocsi kijelzi hogy a hűtőíz minimumon van. ÉS valóban azon is van. De ha kinyitja a kiegyenlítő tartályt akkor a hűtővíz vissza jön valahonnan. És úgy is marad. Aztán megint bizonyos idő után vissza eltűnik az a pár deci amíg újra ki nem nyitják a kiegyenlítőt. Ezzel a problémával küzd, több szerelőnél volt, rávert a motorra már kb 400k-t is, teljesen ki lett a hűtőrendszer elvileg cserélve, minden cső stb... (mondjuk a kiegyenlítőt gyárinak láttam még). Elvitte már németben is több helyre de sehol nem jöttek rá mi a gond. Hidegen, melegen pöccre indul, nem füstöl, se fehéret, se kéket, se egy deka feketét sem. Ereje van, nagyon is. Kilő mint a golyó. Nagyon jól húz, jól megy nagyobb sebességen is, szépen húz ott is. Motorja dízel létére nagyon csendes, alapjáraton alig hallani már a sofőr ajtónál is, gyorsításkor is szép csendes, nem zörgős, csörgős. A turbót is szépen hallani ahogy dolgozni. Egyszóval elviekben semmi baja nincs a kocsinak.
És mégsem bírnak egyszerűen rájönni mi baja lehet. Valaki járt már így vagy hallott ilyesmiről valaha is?
Köszönöm a segítséget előre is.
-
Kiskokó
veterán
válasz
bitpork #184049 üzenetére
Nehogy azt hidd, az A6 is 1940kg volt de az A7 is 1910 kg. De persze, h azt nézzük az A6-nak is nagy átlagja 9,5-10l körül van, csak hát -100 ló.
Amúgy egy dolog már van, amiért az A6-ot jobban szeretem!
A szervó, abba is adaptív kormánymű volt, rendes szervóval. Ez meg ugye elektronikus szervós... és hát arra jöttem rá, hogy ez nem annyira jön be. Komfortoshoz képest a dynamic megváltás,(drive select beállításban) de háááát valahogy fura. -
-
Kiskokó
veterán
válasz
bitpork #184045 üzenetére
A napokban jártam Balatonon.
600km volt az össze út, 9,6L volt az átlag
Igaz a board szerint 92km/h volt az átlagsebesség
Úgy hogy ez vegyes, nem only pálya!
Haza felé majdnem rekordot döntöttem pedig csak 160 tempomat volt .
200km 1óra 50 perc egy Mcdrive, és egy tankolás.Szar dízel mennyit eszik.. :S igaz 200 jó minőségű úton esküszöm pihentető! nagyon durva.
-
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
yodamester10 #184039 üzenetére
-
beers
addikt
Mk2 Alhambra TRW vagy Zimmermann tárcsa előre?
-
válasz
Attila2019 #184033 üzenetére
Légzsák. Sajna nekem is csinálja. Nem tudtak jó megoldást javasolni rá.
-
rbalint88
addikt
sziasztok!
kollégám B7 A4-ében bedobta a Multitronic a váltóhibát. VAGCOM-os hibakód olvasással-törléssel tud neki valaki segíteni Újpesten? a nevében is előre köszönöm! -
Attila2019
tag
Üdv. Tud valaki segíteni hogy mi lehet ez a hang ?
Kormány tekerésnél lehet hallani kis kattogó hangokat a kormánykerék felől jön a hang még nem olyan hangos csak full csendben parkoláskor zavaró.Ehhez hasonló
https://youtu.be/tT7B8E3_N6c2012 vw cc 2.0 tdi cfgb 144.000km
-
salesman
őstag
válasz
molnarpeter #184030 üzenetére
Köszi!
Nagyságrendileg mibe fáj egy tárcsa csere kompletten? -
Zigi
senior tag
Sziasztok.
Polo 9n 1.4 55kw. 16804-es hibakódom van. Szerintem egy szonda kiemelő segítene a bajomon. Kérdésem hol lehet ilyet kapni itthon? Vagy ki hogy orvosolta ezt a hibát?
Köszi. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
salesman #184024 üzenetére
Ha csak normál kopás miatt csúszik, akkor kauffernél pl nézz rá tárcsa+csapágy árra, plusz tetszőleges munkaidő (vagy tudsz árajánlatot is kérni tetszőleges szerviztől - mondjuk náluk pont be is építik az alkatrészeket igény esetén -, az pontosabb lesz, mint akárki tippje
).
-
-
válasz
yodamester10 #184027 üzenetére
GTI
-
beno92
csendes tag
válasz
molnarpeter #184025 üzenetére
Megtalaltam, koszonom! Tenyleg elegge kiveseztek. A temat. :)
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
beno92 #184021 üzenetére
2.0 CR TDI, 1.4 TSI szerintem. 1.6 dízelnél érzékenyebbek az injektorok, és ott kevésbé ajánlott az automata. Általánosságban 180-210k km tájékán van egy púp fenntartásban a vezérlés csere miatt, és 60 ezrenként DSG esetén az olajcsere picit megnyomja. EGR hiba dízelnél gyakori. Volt vezess.hu-n egy cikk Octavia mk3-ról, abban korrektül le volt írva asszem.
-
válasz
yodamester10 #184010 üzenetére
Csaxólok, hogy már a 7-es Golf is kikönnyített a 6-oshoz képest.
Egyértelműen ráhajtottak a súlycsökkentésre, emellett több helyen érződik a spúrkodás. Konkrétan egy G6 Trendline térképzsebe, kesztyűtartója igényesebben, gazdagabban bélelt a G7 GTI-jénél. Az egész autón (G6) általánosan érződik, hogy több anyag van benne - nem tudod megmondani, hogy hol, de érzed.
-
beno92
csendes tag
Sziasztok! G7 es octavia 3 motorvalasztekbol melyek a legmegbizhatobbak? Erdekelne dizel es benzines is. Elso korben a 2.0cr ami izgalmas, de akar az 1.6 is szoba johetne. Mikre erdemes figyelni, koltsegesebb szervizek kb mekkora futasnal varhatoak? Elore is koszonom a segitseget!
-
Gergőke88
addikt
válasz
macilaci78 #184019 üzenetére
Ezért kell autót venni nem Skodat
-
macilaci78
nagyúr
válasz
molnarpeter #184009 üzenetére
csukás előtt meg csak ki kell billenteni - így csinálja, aki ismeri. Aki nem, az tehénkedik a motorháztető pereménél.
Gergőke88: amikor az új autó szalonból eszi a vizet és nézegeted rendszeresen, akkor legyen már annyi komfort benne, hogy ne fejjel kelljen megtartani a gépháztetőt, ugye Qru?
-
6030D
addikt
Seat Leon ST 2020
Ez akkora, mint a 3-as Octavia, de sajnos az ára is annyi lett. -
yodamester10
őstag
-
-
tomrRRR
senior tag
Sziasztok,
Elsőtengelyre féktárcsákat mit javasoltok?
Zimmerman, Ate, Ferodo melyik lenne a legjobb választás ami nem nyikorog?
-
Immy
őstag
válasz
TayRol #183980 üzenetére
Szerintem azért az e211evo nem lett rossz a maga 130 vagy 150 lóerejével.
Engem ami jobban zavar, hogy a 7-es golfhoz képest nem nagy az előrelépés. Sőt én egy kicsit ellene vagyok hogy egész nap monitort nézek és amikor beülök az autóba akkor egy másik monitor köszönöm szembe velem, aminél még használhatatlan is a középkonzol...
Új hozzászólás Aktív témák
- Motoros topic
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Synology NAS
- Elfelejtettem a film címét
- Háztartási gépek
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Filmgyűjtés
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- Prémium! Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R 9 9950X / RX 9070XT 16GB / 64GB DDR5 / 1TB 990Pro
- Apple iPhone 12 64GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- LG 32SQ700S-W - 32" VA Smart - 3840x2160 4K UHD - 62Hz 5ms - WebOS - Wifi + BT - USB-C - Hangszórók
- ASUS TUF Gaming A15 FA507NUR - 15,6" FHD 144Hz - Ryzen 7 7435HS - 16GB - 512GB -RTX 4050 -3 év gari
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Rampage SHIVA ADATA XPG 600W