Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Kompakt vízhűtés
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Mini-ITX
- Samsung LCD és LED TV-k
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen széket vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
gringoka
aktív tag
Sziasztok.
Vw passat b8-hoz vcds programhoz keresek kábelt valaki tudna küldeni egy linket?
Előre is köszönöm -
Qru
MODERÁTOR
válasz
molnarpeter #178097 üzenetére
Igen, van benne ráció, hogy hosszútávon kiegyenlítődik. Sőt, kollégám konkrétan 2 km-ről jár be dolgozni egy TDI-vel. Tehát alhangon heti 10x megy vele csak 2 km-t. Ettől még az is jobb ha néha beröffen és hidegen elpörgeted 4000-ig.
Egy biztos: azt kimatekozták, hogy a gari időt kibírja ígyis-úgyis, a többi meg nem számít nekik.
Jah a startstop amitől agyf-t kapok instant. Első dolgom kikapcsolni a 3,14csába. Szerencsére miden hidegindításnál emlékeztet rá, így nem felejtem már el kilőni.
-
Doki16
addikt
válasz
molnarpeter #178096 üzenetére
Nem voltam. Sajna nem értem rá. Várom, hogy jó idő legyen, meg eleve időm és kimegyek konnektorra szülőkhöz. Rádugom a kocsit és elakarok vele tölteni pár órát VCDS-t túrva. Már találtam hasznos adatokat amik jók. Csak több ezer adat van és eltart sokáig míg értelmezni tudok mindent. Teljes beletöltött kapacitást már találtam. Vannak cellafeszültségek is blokkokra bontva. Ezek mind nagyon hasznos értékek. Az utóbbiból már tudok állapotra következtetni. Az enyém biztosan jó mert a 88 blokkból alig volt pár század eltérés. [kép]
Ebből kapacitás még nem jön ki, de a kondíció is fontos és azt megtudom. -
molnarpeter
nagyúr
Szvsz élettartam szinten ez valahogy úgy néz ki, hogy egyrészt a start-stop miatt fel van készítve a motor némi abúzusra, másrészt minden nap sok kis hideg terhelés helyett van ritkán egy nagyobb, a sokszori hidegjáratot átveszi a villany. Szóval ha nem is ideális, de bizakodó vagyok, hogy attól még bőven kibírja. Pár év múlva kiderül
-
Doki16
addikt
Nem tudok angolul sajnos (olyan jól). A képeket értem
Igen elektromos már bennük a vízpumpa. De az csak vizet keringtet. Melegíteni csak a motor tudja azt a vizet. A kis kört tudja egy sima fűtőszál, de az csak az utasteret látja el szerintem.
Rámegyek VCDS-el és megnézem a hőfokokat, hogy hogyan változnak. Szeretném én is tudni, mert elég fájó dolog amikor beindul. Múltkor is még 2km-t írt. Leálltam vele, csak arréb akartam gurulni és erre beindítja a motort. Hát mondom tuti jót tett beindítani erre pár méterre. pedig még volt benne 2km elektron. De már letiltotta a funkciót.(#178094)Bdanyy: Menu gomb. Eltekersz a jobb végére a beállításokhoz. Azon belül legalul van factory settings. De van Phone menü is. ott lehet törölni a telefonokat is. Van róla videóm: [link]
-
Bdanyy
addikt
válasz
molnarpeter #178090 üzenetére
köszi, az könnyítés ha egy helyen lehet mindent
-
Tin
veterán
válasz
Doki16 #178088 üzenetére
Jo olvasast. A cikk ugyan Passat GTE, de kicsit belemegy a lelkivilagaba. Amugy az ujabb TSI-k felso hutokore elektromos, szoval ahhoz nem kell jarni a motornak.
-
Doki16
addikt
Semmit nem melegít elő a motor oldaláról. Örül szerintem az akkumulátor, hogy a kis fűtőkört fel tudja melegíteni télen. Tuti, hogy nem megy bele a motor hűtőkörébe, az életbe nem tudná az a kis cekász felmelegíteni a vizet. Én arra gondolok kis naivan, hogy a váltó valamennyire melegíti az olajat használat közben és abból juthat a motorhoz. De még nem teszteltem le, nem nagyon tudok egyszerre vezetni és VCDS-t túrni
Majd ha valamikor lesz időm csinálok egy logot elektromos üzemben. Annyit már láttam, hogy amikor ment a motor és volt olajhőmérséklet, városban nem igazán csökkent vissza villanyos módban, sőt sok váltogatáskor városban még felfele is ment az olaj hiába csak elektromos módban voltam.
Nálam van webasto a Golfban. Mondjuk ez egyedülálló PHEV-nél. Kivéve V60 D6. Ez gondolom tudja a motort is melegíteni. Ha lesz időm tesztelem esküszöm, mert engem is érdekel
-
Coyot
őstag
válasz
Richard #178081 üzenetére
A RAV4 reggel indulás után úgy pörgette(érzésre)5-6k rpm-en hogy öröm volt nézni. Bemelegítés címen pedig legalább 1,5 percig járt a motor indulás után aztán le is állította.
Én ezt nem nevezném kímélő üzemnek. Vagy valamit nagyon tudnak ezek az atkinson ciklussal - bár számomra nem logikus ha jobb a hatásfok, merthogy kisebb a motor belső ellenállása akkor ugye még kevesebb veszteséghő marad ami felmelegíti üzemi hőfokra.
-
Bdanyy
addikt
Sziasztok!
VII golfból ki lehet egyszerre törölni minden felhasználói adatot valahol? Pl párosított telefonok, azoknak a gyorshívói, telefonszámai, naviban a korábban használt címek? Sajnos nincsen itt a kocsi, és telefonon kellene adnom hozzá az instrukciókat egy órán belül.
-
Qru
MODERÁTOR
Gyorsulás szempontjából nem felesleges, különben pl a dsg is elváltana nyomatékmaximum fölött hiába padlózod. Próbáld ki, mennyi a 0-100-as gyorsulásod nyomatékmaximumon elváltogatva és mennyi teljesítménycsúcson elváltogatva.
Ehhez plusz infó, hogy a nyomaték öl nem a fordulat.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Richard #178081 üzenetére
Erre Doki16 tud válaszolni, ennyire nem mentem bele a hibrid mélylélektanba. De gondolom, van valami előfűtés féle... Még ha hibrid olajat is tesznek bele (0W16) még azzal is bajos a hidegen padlózás.
-
Tin
veterán
válasz
Richard #178081 üzenetére
PHEV kb. semennyire. Multkor lattam handras Skoda PHEV teszjet, siman elment 50+ km-t, amikor beroffent a motor, addig full elektromos modban ment.
Gyanitom amugy, hogy ha be is roffen, okosan csinalja. Meg aztan, egy 150 LE-s turbos autot minek lepadlozni? Nyomatekmaximum fole porgetni eleve teljesen felesleges, ha belegondolsz.
-
Tin
veterán
válasz
Richard #178077 üzenetére
Na igen. Aztan kimegyek orszagut/autopalya vegyesre, es maris leugrik 6.3 korulire. Valamit valamiert.
A "klasszikus" varosi fogyasztasa, tehat amikor meleg motorral az ember legalabb fel orat megy varosban, olyan 8-9 liter korul lehet. De igazabol teljesen mindegy, mert a megtett tavolsag keves, igy az uzemanyagkoltseg sem jelentos.
Tisztan varosi hasznalatra meg ott az elektromos auto, vagy a PHEV. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Richard #178074 üzenetére
Igen, 4x4 jó lenne ekkora méneshez már de elég vastag a felára. 11,98 tankolás alapján de ebben elég sok csak pár km-es út is van. iV kellett volna...
Doki16: Igen, pedig még 2-esben is csúsztatja a kuplungot, nem szabadítja rá a teljes ménest a kerékre. Érzésre 3-asban zár csak össze rendesen a szerkezet.
Persze a virslikerék sem segíti a sportos indulást. -
Doki16
addikt
-
-
Tin
veterán
válasz
Doki16 #178066 üzenetére
Elvileg 333 LE-s lesz a Golf R, "ugyanaz" a 2.0 TSI motor, csak kicsit jobban meghuzzak. Meg persze a 4 kerek hajtas.
En arra gondoltam, hogy ahhoz lenne jo egy hibrid hajtas, az mar a villanymotorral egyutt nagyot tudna menni. Bar persze feleslegesen, de miert is ne.
Az 1.4TSI + villany is eleg jo, ha performance-ra van hangolva. -
-
-
TayRol
nagyúr
válasz
macilaci78 #178051 üzenetére
köszi, elsiklottam felette.
ha 250Nm feletti a nyomaték, akkor tuti olajos.
-
Tin
veterán
válasz
Busterftw #178042 üzenetére
Van vagy 5 fele verzioja, kattintsd vegig, es nezd meg a leirast. A leirasnal a kepen pont a regebbi infotainment van, de a leirasban is benne vannak a tamogatott tipusok.
Nincs vele tapasztalatom, csak szembejott ez a video multkor, es visszakerestem. Nekem nincs kameram, de felesleges, boven eleg a szenzor.
-
Tin
veterán
válasz
lacos001 #178041 üzenetére
Na azert... amugy a 38€ Vollkasko nem rossz, bar nem tudom ebben benne van-e a Pflicht. En olyan 500€ korul fizetek evente az egeszert.
Igy viszont akkor azert megiscsak megvan a +1000€ felar. Meg gondolom ebben evi 10e km a limit. Ha igen, akkor nagyjabol ez az a konstrukcio, ami legjobban talaltam en is.
Ennel mar csak az jobb, amikor hitelre megveszed a kocsit sajatnak, vagy KP-re veszed. akkor meg beljebb vagy 500-1000€-val evente.
Nalam az volt a gond, hogy evi 20e km-es futasra akartam volna lizingelni kocsit, es ott mar nagyon megszaladt a torleszto.
Kisebb, ilyen Yaris meretu kocsikat siman onresz nelkul el lehetett hozni ilyen havi 150-200€-s lizingdijjal. Masodik kocsinak, ha szukseg lesz majd ra, siman valami kis autot fogok lizingelni en is. Azon a szinten annyira minimalis a kulonbseg, hogy ertelmetlen venni. De amint nekiallnal hasznalni is a kocsit, nyilik az ollo. -
Busterftw
nagyúr
válasz
Doki16 #178034 üzenetére
Igazabol most meg csak erdeklodom, lattam van eleg sok fele hatso kamera.
Pl van ilyen is. (bocs a spanyol linkert, de itt elek, itt kell majd megoldast talalnom ha belevagok) Vagy ezt lelopjak?Amit Tin linkelt az biztos jo a 2014-es modellhez? A Discover Media infotainment nekem nem igy nez ki ahogy a videoban, oregebb verzio
-
Tin
veterán
válasz
lacos001 #178038 üzenetére
Hat a szerzodes alapjan 10%-ot (2330€) befizettel, es 48 honapra havi 189€-t fizetsz, ami osszesen 11.402€ a kocsid torlesztoje 4 ev alatt, azaz evi 2850€. A vegen meg 12.571€ befizetesevel tied a kocsi, es kb 671€ kamatot fizetsz 4 evre osszesen.
Es ebben meg benne van a biztositas is? Mert ha igen, akkor nem olyan rossz konstrukcio. Foleg, hogy gyakorlatilag a vegen kiszallhatsz belole ugy is, hogy kifizeted a kocsit, es a tied?
Csak azt nem ertem, hogy akkor viszont az egesz olyan, mint egy 10% onreszes, 0.99% kamatos banki autohitel, ingyen biztositassal, amilyet en meg nem igazan lattam... -
Tin
veterán
válasz
lacos001 #178036 üzenetére
Ertettem elsore is, hogy neked ez igy jo. Evi 3126€-ert mindig van egy 0-4 eves (gyakorlatilag "uj") also-kozepkategorias autod. Ha meg ebben mar a biztositas meg a Casco, esetleg a kotelezo szervizek es a teli-nyari gumi is benne van, akkor nincs ezzel baj. Nem akarsz foglalkozni semmivel, csak hasznalni az "uj" autot, es neked ez meger evente 3126€-t.
Megertettem. Azt mondtam csak, hogy ha a kocsit te vedd meg, valoszinuleg evi 1000€-val beljebb lennel.
-
lacos001
senior tag
Este lefotózom màr a vertragomat ne elmélkedjél annyit mi mennyi.
Nekem megéri mindenképpen ebben a formàban 4évente az új 0kmes autó. Az, hogy kinek nem vagy éppen hogyan, az szàmomra lényegtelen.
Alig van pàr emberke errefelé aki nem igy cselekszik. Hosszútàvon meg...
4évente cserélünk új autóra, bàrmi is az. Eszembe nem jut autóval 4+ évre tervezni... Igy a legegyszerűbb. -
Tin
veterán
-
Busterftw
nagyúr
Sziasztok,
Adott egy 2014-es VW Golf mk7, facelift elotti.
Valakinek van tapasztalata tolato/parkolast segito kamerakkal ehhez a modellhez? -
Tin
veterán
válasz
aero. #178031 üzenetére
A vegen meg is veheted, es nem buksz rajta 10e-t, mert ugye van ertekvesztes is. De egy 3-5e €-t siman buksz az uzleten egy ilyen kategoriaju autonal. Nyilvan ez a hasznuk es persze a kockazat kompenzalasa, mert semmi sincs ingyen.
Van egyebkent olyan szitu, ahol megeri, pl. ha egy felsobb kategorias Jahreswagen-t lizingelsz tovabb nagy eves futasteljesitmennyel es jo kondiciokkal, vagy ha egy kisebb autot kifejezetten evi <10e km-re. Van, ahol nincs is onresz, ott ez gyakorlatilag majdnemhogy tartosberlet.
De amugy a legjobban a Tageszulassungos kocsik erik meg, foleg alacsony hiteltorlesztovel. -
-
Tin
veterán
válasz
lacos001 #178028 üzenetére
En csak azt szamoltam, hogy - a te peldadat nezve - 4 evesen kifizettel 3000+4*12*198=12504€-t az autoert (az ujkori ar felet!), ami nem a tied. Nem tudom, volt-e km korlat (gondolom igen), de en aztan megneztem a 4 eves hasonlo kocsik arat a hasznaltpiacon, es tobbezer €-val tobbet ertek, mint a maradvanyertek. Ja es persze a lizingautonal akkor lesz ekkora az ertekvesztesed, ha nem torod es karcolod ossze, es kb. hibatlan allapotban adod vissza.
Nekem nem jott ki a matek, de ha neked kijott, akkor orulok. Gondolom olyan a konstrukciod, ami egyedi, ceges, vagy valami ismeroson keresztul megy. Ott megerheti. Utcarol bejott embernel nem igazan, mondom, egyedul ott jott ki nekem (de ott is csak nagyjabol), ha relative kis, varosi autot lizingelsz evi <10e km futassal. -
lacos001
senior tag
Nem is érdekel milyen konstrukció.
Odaadtam majdnem 3K eurot, nem kellett volna, nem kötelező. (29K vmennyi volt akkor, majdnem 6ezer elengedve belőle, én extráztam, nekem lett gyártva), Havi 189€ 4 évig. Ha kell még odaadok 12K-t 2022be, ha nem akkor jön a csere márkán belül vagy elhagyom ezt a márkát.( lehet odaadom azt a fennmaradó 12K-t és egy év mulva eladom 5-6 évesen, gondoltam erre is,de kétlem)
Nyilván van ennek is menete átadásnál, ha az lesz... Kijön a matek..
Először ki akartam fizetni, sőt úgy is volt papirozva...Aztán lett a lizing.
Egyszerű, gyors és ha kell is adni lovét, mindig van 4 évente 3-4-5K€ja bárkinek, a havi meg észrevehetetlen összeg..
Most úgy érzem igy is fogok cselekedni amig csak lehet. -
Tin
veterán
válasz
lacos001 #178024 üzenetére
Nekem ez a matek sehogy se jött ki. Számoltam értékvesztést, meg mindent, de max 10e km éves futás alatt éri meg ez a lízing. Az meg városi autó. Hitelkamat 2% körül van új autóra, még azzal is jobban megéri. Itt gyakorlatilag a kényelmet fizeted meg. Kivéve persze ha nem valami céges, ismerős, vagy nagyon kedvezményes konstrukciód van.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Dooonfrigo #178017 üzenetére
Mi volt a konkrét hibakód?
-
lacos001
senior tag
válasz
bul07 #178022 üzenetére
Kpzni akartam, visszalépés volt..., jó ez a lizing. Nekem megéri 4 évente az új autó max 10% (3-4-5.000€) befizetéssel vagy anélkül, hogy fizetek rá havi 2-300€-t.
Most pl. 189€. Érte...
[kép]
Igy nem fogy a pénzem, de mégis cserélgethetek...
Azért fájna 30-50.000€ kifizetni 5-6 évente, mire lefut egy autó ugye... -
lacos001
senior tag
válasz
bul07 #178019 üzenetére
Nekünk sem cserélték le, mivel 30K van irva a könyvbe. Ugye visszahivtak autókat, vmi indexes balhé miatt, Seat Leon Fr 2018 juniusi az autó szoftvert buzeráltak és mondtuk, ha már itt vagyunk akkor....Nem, 30Knál.
Akkor 30Knál, nem izgat, lizinges, tiétek...Ha lepusztul vmi szintén tiétek...
Áldásukat adták erre, ez van. -
bul07
nagyúr
Múltkori szervizes témához
Havernak van egy Skoda Octavia 1.4 (150Le), 2016 decemberi
Volt szervizbe de nem cserélték az olajat mert csak 20.500Km van benne, rá tudták beszélni hogy 30e a csereperiódus és nem kellÉrezte ő is hogy ez így nem oké de hogy most beszélgetünk róla úgy néz ki hogy nemsoká cseréltett olajat
És nála a pénz nem lett volna gond de a szerviz lebeszélte
-
bftsroli
csendes tag
válasz
zsolt19900 #178014 üzenetére
Szia!
Uhh nem hangzik valami jó!
Köszi a tippet, mindenképp utánanézek! -
Dooonfrigo
tag
Sziasztok!
2008-as Golf V SDI-vel van egy olyan problémám, hogy ingadozik az alapjárat, nagyjából 1100-ig megy fel. Főleg melegebb időben produkálja ezt a kis 'túráztatást' és kigyulladt egy lámpa is a műszerfalon. Hibakódot kiolvasva, az üzemanyag hőmérsékletére panaszkodott a gép, miután kicseréltük szenzort, a probléma sajnos megmaradt. Van valami ötletetek mi lehet a kiváltó ok vagy merre lehetne keresgélni? Az autóval más probléma nincs. Előre is köszönöm!
Üdv! -
zsolt19900
őstag
válasz
bftsroli #178006 üzenetére
szia
nekem akkor ingadozott a km/h jelzőm, amikor a váltón lévő sebességjeladó szenzorom kábelébe befolyt a víz (régi volt már a szigetelése) és ott kontaktos lett és megnyekkentette az óracsoportba menő vezetéket....
kellett egy új jeladó és egy új szálat húznom az óracsoport megfelelő vezetékére és azóta megjavult a dolog -
-
Snooker
senior tag
Sziasztok! Vettem kereskedőtől egy Seat Leon-t (2004-es évjáratú), viszont beázik, szinte áll a víz a vezető oldalon a lábtérben elől, hátul. Amikor vásárláskor rákérdeztem, hogy mitől nedves a kárpit, azt mondta, hogy az miatt, mert kitakarították az autót, és még nem száradt meg rendesen. Én naívan elhittem. Erre vonatkozik a szavatosság szerintetek?
-
bftsroli
csendes tag
válasz
molnarpeter #178007 üzenetére
Köszi, ment is a mail!
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali készpénzes GAMER / üzleti notebook felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- Okosóra felvásárlás!! Samsung Galaxy Watch 5 Pro, Samsung Galaxy Watch 6 Classic
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- Hordozható Gamer Számítógép / PC! HP Omen X 1000P / I7 7820HK / GTX 1080 8GB / 16GB DDR4
- LG 32GR93U-B - 32" IPS - UHD 4K - 144Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDR 400