Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Kompakt vízhűtés
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Mini-ITX
- Samsung LCD és LED TV-k
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen széket vegyek?
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
sakal83
addikt
Sziasztok
Tud esetleg vki segiteni hogy a lenti 1.6 tdi Sportvanban milyen porlaszto illetve magasnyomasu van?
Motorkod crkb
Wvwzzzauzfw501814
-
zeus_2k14
senior tag
válasz
BigBlackDog #226093 üzenetére
Napi szinten pályázok vele. Amit lehetett bele raktam, mármint extrát. Attól nem félek, hogy ha netán valami gond lenne, akkor nem tudnék mivel járni. Viszont, amit ezért az autóért kapnék pénzt, hiába van jó állapotban, stb, akkor sem adnak érte 1,5 millánál többet, de még lehet sokat mondtam. Amit a másikra számmék cakkpakk, az kb 3,5-4 milla, többet egyenlőre nem. Szóval....
-
BigBlackDog
veterán
válasz
zeus_2k14 #226092 üzenetére
Szerintem két kérdést tisztázz először magadban;
1. Van-e igényed egy újabb-fiatalabb autó által nyújtott plusz szolgáltatásokra; pl. több extrára, komfortosabb utazásokra?
2. Mekkora a keret, amit rászánnál a cserére?Illetve azért nem mindegy, hogy mire használod (pl. munka, vagy csak utazás), alternatíva-e pl. a tömegközlekedés, évente mennyit mész, milyen távokra használod az autót és mennyire fáj, ha néha-néha kiesik egy-két napra, esetleg egy hétre.
Utóbbi években pár új autó volt már nálam, de valahogy nem érzem, hogy elégedettebb lettem volna bennük, mint egy jó állapotú 10-15(-20) éves típusban. Viszont azt is megértem, hogy egy újabb esetén azért jóval kisebb az esély váratlan dolgokra. Mondjuk ugyanez igaz lehet az idős autóra is, ha minden öregedő komponens ki van cserélve benne.
Ha a csere nagyon foglalkoztatna, akkor is szerintem rendbe rakatnám a turbót és esetleg a kerékívet és elkezdenék nézni utódot. De nem sietném el, inkább arra helyezném a hangsúlyt, hogy jó állapotú, szép darabot találjak. Szvsz a jelenlegit, ha tényleg problémamentes és szép, akkor azért könnyen el fogod tudni adni később is.
-
zeus_2k14
senior tag
Sziasztok
Pár hete kicsit bizonytalan helyzetbe kerültem, mármint, hogy én saját magam elbizonytalanodtam. Van egy gyönyörű autóm ( Nem csak szerintem, bárki szerint ) , igaz nem mai darab. Egy VW Jetta, 1.9 PD, BXE motorkód, annyi, hogyvan benne 295.000 km. Bejártam vele a környező országokat, soha nem hagyott cserben, mindig tudtam, hogy elvisz és haza hoz.
Tudni, hogy az autóban még minden gyári. Viszont, nyár közepe óta egy hosszabb út ( 1400 km ) után elkezdett sipolni a turbóm, de mint az állat. Az autóm ment, mai napig megy. Tavaly December óta viszont csinál olyat, hogy menet közben kikapcsolja a turbót, és annyi. Meg kell hogy álljak vele, újraindít, megy rendesen. Úgy néz ki egyenlőre, hogy turbó csere lesz. Elég jó áron kapok gyári turbót, csak akkor is kicsit zsebbenyúlós.
Nos, azért írtam ezt a litániát, hogy ti a helyemben mit csinálnátok? Néha napján elbizonytalonodom, hogy lehet el kellene adni, kellene venni egy fiatalabb autót ( 2007-es ez ) , ezt eladni, na de akkor ugyan ott vagyok, hogy másnak csináltam egy jó autót, én meg majd lehet bele nyúlok valamibe?
Igazából ez az, ami kicsi kérdéseket állít elém. Ez a Jetta tényleg költségmentes egyenlőre, jó fogyasztás, turbón kívül van egy kis gond, de az a legkevesebb, hogy a kerékív kicsit megpattant, de javítható.
Lehet nem ide illő kérdés ez, ha nem, akkor elnézést kérek előre is! Ti megtartanátok és hajtsátok, mert tudjátok, hogy jó autó és megbízható, vagy elgondolkodnátok, hogy lehet kellene valami fiatalabb?
Szép napot ! -
nVIPER
senior tag
válasz
lalibatyo #226033 üzenetére
Én 140eKm és 8,5 év után cseréltem le az A3 vezérlését. A vízpumpa és a főtengely szimering már könnyezett. Ezzel együtt DPF és EGR le, átmosás/takarítás, hajtókar csapágy nagyon gyatra volt, pedig 30eKm-es kora óta az enyém, és mindig odafigyeltem arra, hogy ne ezres fordulaton járjak vele, gondolom a kétkörös olajnyomás szabályzás a ludas.. Egyébként NSZ csinálta, fent van a videó is a "fehér A3-ról"
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
daniel2121 #226088 üzenetére
Ha időben cserélik akkor csak csere, a szűrőt mindig kell és rendesen felmelegíteni a szintet melegen ellenőrizni.
-
Morris
veterán
válasz
szabonagyur #226083 üzenetére
Onnan néztem. Se hónap se nap. Csak annyi hogy 2016.
-
Lacess
tag
válasz
Corsa02 #226076 üzenetére
Megköszönném!
Az lett gyanús, hogy az új vízpumpával a 80fok feletti olajhőmérséklet majdhogynem csak "rugdosással" érhető el. (Az olajhőmérséklet van kint MFA-n, a vízhőmérőt hagyjuk, abból erre nem lehet rájönni) Ezen felismerést követően kezdődött a nyomozás, és azt gondolom, ebből fakad a hiba.
Emellett még zajos is. -
=WiNTeR=
senior tag
Amúgy a 2.0 CRTDI-hez való INA vezérműszíj hány kilométert bír? Feltételezem nem a gyári 210k / 5 év vonatkozik erre már.
-
válasz
tibbike01 #226073 üzenetére
Áááá, én villanyosmérnök vagyok, nem egyszerű a szerelőhöz időpontot kapni, így megpróbáltam, azt hiszem sikerült.
Jó ez a Bosch ENV folyadék, neonzöld színű, látszik mikor folyt le a régi.#226075Qru:
Kaptam segítséget, így a legtávolabbitól való kezdés volt a helyes sorrend.
Jó ez a "pumpás" módszer, de vennem kell valami komolyabbat, mert ez a kínai modell számomra nem igazán érződik stabilnak. Olyan hevenyészettnek tűnik. Az is igaz, h a nyomást végig tartotta, és meg tudtam csinálni vele csont nélkül. Közben átraktam a nyári papucsokat is. Féltem, hogy levegőt tol be, de nem. Rohadt gyorsan meg lehet vele csinálni. Kerékcserével, úgy, hogy a télit takarítottam, leápoltam gumiápolóval, elraktam őket. Összepakoltam, így 2óra 10 perc lett a művelet ideje. Ja, és most használtam először a kisebb Parkside Performance 12V-os ütvecsavarozót. Nem annyira határozott mint a nagytesó, de leszedte a csavarokat. -
Lacess
tag
válasz
Morris #226052 üzenetére
Ezt a kört nem rég nyomtam le ugyan ilyen motoron.
~200ezer km és 7év. A vezérműszíjnak kb. semmi baja nem volt. INA készlet került bele.
Vízpumpából is INA került bele, be is szopt@m vele ahogy illik. Zajos, és nem jó termosztát van benne, túl korán nyit. Anem minősítenémalkatrészkereskedők egy cikkszám alatt hoznak mindent, ami EA211 vízpumpa, pedig van egy apró "bibi".
Mégpedig:Nyilván kinéztem magamnak a megfelelőt, hozta is az INA gyártmányút az XY, cikkszámra szűrve, de mégsem jó. Dobhatom ki.
Amennyiben a tiéd 2016.07. hónap utáni gyártás, úgy ez a számodra megfelelő cikkszám: 04E 121 600 CS -
CC fékfolyadék csere pipa.
Bosch ENV4-lett most belepumpálva.
-
-
laca71
aktív tag
Sziasztok
Golf 5 1.6 Bse, az akkumulátor alatt , a motortartó bakban lehet külön szilentet cserélni , vagy csak kompletten az egészet ?
-
Morris
veterán
válasz
Corsa02 #226054 üzenetére
Persze, csak az egyéb cserélendő cuccok érdekelnének igazából. Néztem a vezérlés és vízpumpa szettet ( együtt 40k kb) a kovács autónál és ott a nem jelzi a vezérműszíjon kívül a csavarokat meg a görgőket. Vagy ezek alapból benne vannak a csomagban?
Ha csak magát a vezérlés szettet nézem, akkor az meg drágább a vízpumpa nélkül. (50k max)
Szóval most nem értem hogy ezt hogy szokták csomagolni.
Akkor ha már meg van bontva ott az egész rendszer, olajteknő, és olajpumpa szívó kosár tisztítás is esedékes lehet?
Hűtővízből mennyit vegyek hogy elég legyen?Kb ezek érdekelnének
-
Morris
veterán
válasz
Mágus2 #226035 üzenetére
Szia Mági!
Azt szeretném tőled kérdezni hogy vezérlés csere alkalmával mit javasolsz, hogy még cseréltesek a víz pumpán kívül?
(Sporstvan 2016 CZCA 1.4TSI)
Alkatrészekből ragaszkodjak a gyárihoz vagy mehet egy olcsóbb conti szett?
4 évre tervezünk még az autóval, aztán csere. -
Mágus2
Közösségépítő
válasz
T0mBd1gg3R #226036 üzenetére
Nem szoktam bántani a DSG-t amíg nincs vele baj. Ha van benne cserélgetve az olaj, nem is kell babrálni 400 000km-ig.
Ki kell cserélni a kettőstömegűt meg a főtengely szimeringet azon az oldalon, hogy ezzel később ne legyen gond. Húzós az ára, de gyári legyen a szimering és olyan cserélje, aki látott már ilyet
Kényes művelet, mert a szimering-el a motorfordulat jeladó kereke is cserés, jelre kell állítani pontosan, szóval babrás meló és kell hozzá némi részletesség.
Tipikusan az a meló, ami akkor lesz jó, ha a szerelő szereti a munkáját. -
rbalint88
addikt
válasz
focvis #226048 üzenetére
“rusztikusabb”, mintha csak Jamie Olivert hallanam
mivel ennel a funkcio az elsodleges, igy szvsz megbocsathato. No meg egy fekete tukorboritas megoldja es amugy is racse.Tom1939: nem kell tole felni, az ujak mar jol birjak. Csaladban mindegyik ridegtartasban levo auto hajtogatja es birja, a 15 eves Volvoe kicsit hangos, de ennyi.
-
-
Sza_Sa
senior tag
válasz
trialboj #226029 üzenetére
Így van.
1; menüben legyen aktív
2; tükör legyen r állásban mindig
3; meg kell neki mutatni, hogy hová álljon bea tükör beállítást pedig a többiek leírták (váltó r-ben, tükör beállít a kívánt állásra, majd p-ben lezárod a programozást)
A holttérfigyelő pedig a tükörház oldalában lesz, még a fényereje is állítható menüben.
-
426os
őstag
válasz
lalibatyo #226039 üzenetére
Egyszer be kell állítani a kívánt pozíciót. Menüben legyen aktiválva az opció, aztán mikor rükibe teszed, állítsd be a lebillentett pozit a tükrön. Ezután ha R állásban van az állító, akkor automatikusan lebillenti, de egyszer meg kell neki mondani, hogy hova.
Szerk: BigBlackDog beelőzött az infóval. -
BigBlackDog
veterán
válasz
szabonagyur #226037 üzenetére
De be is állítottad a lejjebb billentett állást?
Ha jól rémlik, akkor úgy kell, hogy R-be teszed a tükörkapcsolót, majd hátramenetbe teszed az autót is és utána állítasz a tükrön lefelé, hogy megfelelő legyen. És innentől kezdve ez lesz a billentett pozíció, és a korábbi a normál.
-
outsiders
aktív tag
válasz
szabonagyur #226037 üzenetére
24-es Leon, szintén nem csinálja
-
zolnagy
őstag
válasz
szabonagyur #226037 üzenetére
Úgy se, hogy R állásban van a tükörállító, mint ahogy fent is írták? Nekem 5F leonnál szintén akkor billenti csak, ha így van.
-
lalibatyo
csendes tag
válasz
szabonagyur #226037 üzenetére
Nekem T-roc van de az se fordítja le hiába van bepipáálva, - de ez legyen a legnagyobb baja még 10 évig
-
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
lalibatyo #226033 üzenetére
Egy vezérlés + vízpumpa +főtengely szimering kombót én nem sajnálnék tőle. Akkor megint nyugi lesz a következő 6 évre. Azonosak a limitek a vezérlésre. 210k km vagy 6 év. Az esetek többségében a 6 év telik el hamarabb. Ismerek olyan tulajt, aki megvárta a 210 k kilométert, neki ez 12 évig tartott. A szíj olyan volt, mint a beton. Mikor levettem, meghajtogattam leperegtek róla a fogak. Ezt azért nem ajánlom probálgatni, mert drága tud lenni.
-
426os
őstag
válasz
trialboj #226029 üzenetére
A golf csak akkor billenti automatikusan a tükröt, ha az állító R állásban van. Gyanítom a Superb is hasonló.
Nekem úgy rémlik, hogy ha aktív az Android Auto és valamelyik navi app dolgozik, akkor annak a hangvezérlése aktiválódik a gombra. Lehet rosszul emlékszem. Ha eszembe jut, délután kipróbálom.
Holttérfigyelő passz, de azt gondolom, hogy a vezetési segédek beállításaiban benne kellene legyen, ha van. A legegyszerűbb egy többsávos úton menet közben kipróbálni. -
trialboj
őstag
Sziasztok, haver vett egy dízel 21 es superB-t, 2006-os ford rol váltott, ahhoz képest űr technológia . Nem annyira ért hozzá, és próbáltam segíteni a. Szoftver résznél de pár dolgot én sem találtam meg.
Első annak ellenére hogy megvan s menüben és be van pipálva nem fordítja le a tükröket rükvercben. A tükröket lehet gombokkal állítani és behajtják magukat lezáráskor, tehát remélem csak meg kell találni még egy beállítást.Az autóban van wireless android autó, de a kormányról vezérelhető asszisztens a Skoda hangja, ami nem bejövős mert nem kommunikál a telefonnal. Hol lehet s Google asszisztenst beállítani alap értelmezettnek?
Állítólag van itt is 3 mód Eco sport és nem tudom mi ami között nem találtam gombot amivel lehetne váltani.
Hogy lehet kideriteni hogy holt tér figyelő van e benne? Egyelőre nem vezeti mert vár az új rendszámra.
Köszi -
imyourfriend
őstag
válasz
sakal83 #226027 üzenetére
Euro6-tól már nincs piezo, 110LE-s 1.6 cr tdi cxxb motorkódú autót hajtok Delphi rendszerrel van szerelve, itt a Bosch rendszerrel szerelt autó az ajánlott drágább ugyan de tartósabb. 116LE az újabb 1.6 cr tdikben van pontos évet nem tudok 2019-től már biztosan. Értsd úgy nekem nem piezó kristályos porlasztók voltak az autóban közel 400ezer volt a 4 darab most 250ezer km-nél, 200 de inkább 220ezer felett előfordulhat. Amelyik bódéban van adblue ott az a rendszer hozzájön mint rizikó pluszba. Használhatóak, meg ha össze lesz építve az autó 5 alatti fogyasztásra számítok pályán, de ez édeskevés ahhoz képest amennyi elment az autóra ~1.2 millió vezérlés + porlasztók + felújított dpf + felújított turbó, új EGR és szerelés.
-
sakal83
addikt
válasz
imyourfriend #226026 üzenetére
Köszi.
Es melyiknel nem piezo. Van olyan 110leos? A 116os jobb? -
imyourfriend
őstag
válasz
sakal83 #226025 üzenetére
Piezós sokféle motorkódnál lehet [link] a sportvan-t nem írja de nem is ez a lényeg, jó lenne tudni akár egy porlasztó korrekciós értéket, dpf telítettséget, ellennyomást, két regenerálás közt eltelt távolságot amiből úgy kiindulhatsz és akkor még a turbóval nem is foglalkoztál. Ugye ez így elsőre picit sok, pedig jellemzően nem dob hibalámpát a szekér csak ha már nagyon nagy a probléma. Használni használható a piezós is csak fel kell készülni arra, hogy felújítás pl bruttó 135/darab és 200 felett idővel hozzá kell nyúlni, most hogy 230-nál 260-nál vagy 300-nál azt nem tudni..
-
sakal83
addikt
válasz
imyourfriend #226024 üzenetére
Huh.
Csak a CAY motorkodosnal van ez a nyugos porlaszto? ez eddig nem ajanlott ha jol ertem.
-
imyourfriend
őstag
válasz
sakal83 #226020 üzenetére
A vezérlés a legkevesebb mondhatni, maga a veszedelem főleg ha CAY motorkódos abban piezó kristályos porlasztók vannak aminek megkérik az árát + ha ezeket megcsináltatod akkor érdemes valamit kezdeni a dpf, turbó és egr trióval is ez így 1 milliótól indul feltéve ha épkézláb autót szeretnél 200-210ezer km környékén.
-
-
sakal83
addikt
Sziasztok
Egy 2014es 1.6 crtdi 110le sportvant neznek.
Mennyire ajanlott ez a motor? Milyen nyugok vannak vele? Mikor kell vezerlest cserelni?
Köszönöm
-
imyourfriend
őstag
Visszaérkezett a turbó is, már csak autodocról várok egy csomagot, 26.-ára módosították.. turbónál a középrésznek nincs játéka megfelelően forog az olajat egyáltalán nem hordta, tény egy sérülés miatt cserélni kellett a középrészt. Feltételezésem emiatt volt 2250-2270 körül búgó hang a motortérben, bár ha végre összeáll most már kezd kérdéses lenni a jövő hét akkor kiderül megjavul-e.
-
imyourfriend
őstag
válasz
bnorci71 #226013 üzenetére
Carista obd-t használok és van hogy rajtmarad a csatlakozón az obd olvasó pár napot persze az autó gond nélkül indul. Jellemzően azért leszedem az eszközt és a felette lévő tárolóba teszem, kinait nem merném az autón hagyni igaz nem tud kárt tenni benne és a LED mint fogyasztó nem tudja lehúzni az akkumulátort ahhoz komolyabb fogyasztó kell.
-
Sza_Sa
senior tag
Mindenkinek köszi, a vélemények alapján azt csinálok amit akarok
Valószínűleg hosszabb távon kiveszem. -
BigBlackDog
veterán
válasz
bnorci71 #226007 üzenetére
Nekem a témával kapcsolatban ez a hozzászólás jutott eszembe. Gondolom eléggé egyedi eset, de én is inkább kivenném.
-
Sza_Sa
senior tag
válasz
bnorci71 #226001 üzenetére
Azért megszenvedtem vele én is.
Kérdés: az Obd kütyüt érdemes kivenni, vagy maradhat benne a csatlakozóban? Van ezeknek valamilyen fogyasztásuk kikapcsolt gyújtás mellett (van fesz az obd-n?)? Megmondom őszintén, annyira kicsi a visszajelző fény ereje, hogy nem láttam.
-
4D4M
senior tag
-
imyourfriend
őstag
válasz
Atish19 #225985 üzenetére
Nekem ugyan csak 2 porlasztó szállt el az elég volt, hogy kialakítsa ezt a sztorit.. fogyasztásom felugrott 5liter/100km környékére ami azért szokatlan, most hogy már csak a turbót meg a szerelőt kell majd kifizetni + a tömítések, szűrők, folyadékok 25.-én érkeznek jövő hét szerda-csütörtökre várom az autót. Nyilván kialakult egy olyan vélemény a modern kori autókról, hogy 250ezernél már jó eséllyel lesz velük valami hisz porlasztó, magasnyomású, dpf, turbó, egr közül elég ha egyik picit bedobja az unalmast.. hibakód nem jön talán akkor amikor már generál kell a talicskának.
Szerelőt aki nem csak cserélget, hanem megfejti a hibát nem igazán találni persze ehhez meg kellene érteniük az euro6 dízel működését ami egy igazi labirintus.
Új hozzászólás Aktív témák
- Lexus, Toyota topik
- Hitelkártyák használata, hitelkártya visszatérítés
- Motoros topic
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Synology NAS
- Elfelejtettem a film címét
- Háztartási gépek
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Filmgyűjtés
- További aktív témák...
- Bomba ár! Dell Latitude E7440 - i5-4GEN I 8GB I 500GB I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- LG 65C4 - 65" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - 1000 Nits
- Konzol felvásárlás!! Playstation 5, Playstation 5 Pro
- Újszerű Asus ROG Strix G16 G614 -16" WUXGA 165Hz - i5-13450HX - 16GB - 512GB -RTX 4050 -1,5 év gari
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S25, Samsung Galaxy S25 Plus, Samsung Galaxy S25 Ultra