Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Kompakt vízhűtés
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Mini-ITX
- Samsung LCD és LED TV-k
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen széket vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
zoo8800
veterán
válasz
AMD Power #26089 üzenetére
"Kissé" hasonlít a Kínába szánt VW Lavidára
-
AMD Power
titán
Nekem ez nagyon bejön.
-
-
VR6-Fan
veterán
válasz
FoBCRaistlin #26082 üzenetére
olyan 4600-tól van delej asszem, neked ott kezdödik a rev lim valahol nem?
-
tomcsi23
veterán
válasz
FoBCRaistlin #26082 üzenetére
Oké, nem égetem már magam.
Mágus: az új dsg-k egyértelműen a fogyasztást tartják a legfontosabbnak. Amint lehet, felkapcsol. Ezen a sport mód némileg segít. Vagy lehet kérni kormányváltóval is, ott meg szinte manuál mód van. Amúgy nem különösebben szimpatizáltam vele én sem, de egy új 7 sebességest szerintem bevállalnék.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Templomegere #26078 üzenetére
Az automata váltóról nem tudok nyilatkozni a jó ízlés határain belül, vezettem ilyen autót(DSG) és 1100as fordulaton tartotta a motort városban ahol én 3.ban gurulok 1900as fordulaton. Lehet bennem van a hiba ..
Aladin piros lámpása csak díszítő elem a mai autókban. Algoritmus szerint működik, ahol több feltételnek lell egyszerre teljesülnie ahhoz, hogy egyáltalán jelezzen. Ezért is alszik el a kulcs elfordítása után, de még indítózás előtt. Ennek utána nézhetsz nyugodtan.
-
Balupapa
senior tag
-
Templomegere
senior tag
válasz
Mágus2 #26073 üzenetére
és az az 1 bar is teljesen elég alapjáraton . amint gázt adsz már kúszik is feljebb az olajnyomi . Hideg -meleg motor olajnyomi szempontjából édes mindegy , az a szelep így is úgy is kinyit . Azért van szinte minden autóban olajnyomás hiányra figyelmeztető lámpa ill hangjelzés . Vicces lenne ha így lenne ahogyan írod , komoly tanulmányokat kellene folytatnia minden autót vezető emberkének .
Persze lehet fokozottan kímélni egy motort , attól baja nem lesz , de normál üzemi körülmények között sem lesz .
Ja és akkor ismét automata váltó , az a balga meg simán felpakolja 5-ig akár ha 50-el megyek akkor is , és minid elvált 1600 rpm-nél ha finoman kezelem a gázt .
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Templomegere #26071 üzenetére
Ez teljesen rendben is lenne. Csak hogy hidegen minden motorban nagyobb az olajnyomás. Mea culpa
-nem írtam, h üzemmeleg motorról beszélünk. 1 bar körül lesz az alapjáraton, és 4000-nél kapcsol a szelep 6baron, 2000 fordulaton 2bar.
Az enyémről lelazult az olajpumpa(nem részletezném az előző tulaj leleményességét) És olajnyomásmérővel szaladgáltam egy időben, csak hogy ki ne nyírjam ha gond lenne a javítás után.
U.I. 235NM neekem 1900-as fordulaton van.
-
rob210
nagyúr
Hát én sajnos 5.-ikbe nem nagyon tudok váltani a városban, mert az már csak 60 fölött lenne egészséges fordulatszám tartomány.
Mivel inkább városban járkálok, így nekem tulajdonképpen 4 sebességes a kocsimAbban viszont egész kényelmesen elficereg 45-120-között
Persze ésszel mert új faj van a reggeli vadászsünök.....igazi gecik.Múltkor csak az mentett meg, hogy közöltem velük, uraim nem akarok pofátlan lenni de siethetnénk, mert el fogok késni a szolgálatból.
Ezek a nyomingerek meg nem kérdeztek semmit, csak ja szolgálatba mész akkor siess.....
Nagy kő esett le a vállamról, pedig már készültem az első 30.000.- vagy 60.000.- re -
Templomegere
senior tag
válasz
Mágus2 #26068 üzenetére
Erre azért nem vennék mérget . Rendes olajnyomás alapjáraton is van . Ha nem lenne rendes az olajnyomás alacsony fordulaton akkor az a motor nem sokáig menne . Nemhiába van minden olajpumpán nyomás határoló szelep , alapjáraton ez ugye nem üzemel , mert nem éri el a kritikus nyomást , de alapjárat fölötti fordulaton már dolgozhat . Öreg Mercedes motorokon jól megfigyelhető hogy alapjáraton is vígan kiveri a mutató a 3 bar-t , a műszer nem is mér tovább , a pumpa szelepe pedig 4 -4,5 bar körül kezd nyitni , na ezek a nyomás értékek kb 1200-as fordulattól megvannak , innentől nem nő a nyomás , mert a szabályzó kordában tartja . Nem beszélve a mai korszerű motorokról amikben nyomaték egyenes van nem görbe ........... alapjárat fölött már leadja nyomatékának 80-90%-át , akkor azt minek is forgassa a juzer ? Szépen 6-osban 2000 rpm-el elszalad 180km/h-val és kimegy a világból .
Szerintem .
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
narancsnn #26069 üzenetére
Az sem tesz neki jót, mert 1. többet fogyaszt mint ha 3.ban tartanád állandó sebességen. 2. megint csak terheled a főtengelyt 5.-ben
Városban én 3.ig használom a váltót, ha reális esély van rá, hogy 60-al lehet menni kis lejtőn, akkor kapja a 4.-et
3.ban 50el 1900-as fordulaton ketyeg. 4.ben 1400. 5.ben nem próbáltam, de szerintem érthető.
-
Mágus2
Közösségépítő
Csak informatíve említeném meg, hogy az alacsony fordulat -nagy terhelés a lehető legrosszabb amit egy főtengely kaphat. Egyszer, csak úgy viccből kössettek be egy olajnyomásmérőt és lessétek meg milyen olajnyomással közlekedtek spórolósan. A nagy terhelés nem ott kezdődik ahol már fulladozik a motor, a sofőr sokszor észre sem veszi mennyire koptatja a gépet.
Rendes olajnyomás minden motornál 2000 fordulat felett van.
-
Octi
aktív tag
válasz
rob210 #25983 üzenetére
Azért ez nem olyan egyszerű, mint a warez rigót frissíteni egy PNA-n, hidd el
A gyári rendszereknél nem elég a térkép fileokat felülírni. Nézz szét bármilyen "okos" verziót kínáló oldalon, hogy a kommentekben hányan panaszolják a szenvedést, és kérnek segítséget a működére bíráshoz -
AMD Power
titán
válasz
FoBCRaistlin #26063 üzenetére
Enyém is elmegy alapjáraton... néha azt hiszem,hogy dízel.
-
narancsnn
senior tag
válasz
FoBCRaistlin #26063 üzenetére
csak úgy írtam
Nem abszolut nem erölködik, volt már olyan, hogy 40-nél beraktam(nem figyeltem oda) és semmi gond nem volt.
De azért álltalában 55ig "kihuzom", ott jön az 5-s, és aztán ha ugy van akkor visszamegyek 50km/h-ra. -
AMD Power
titán
válasz
FoBCRaistlin #26060 üzenetére
Igen hála az Égnek. Ahhoz képest,hogy hány lóerős sok benne a nyomaték. 116Nm.
-
narancsnn
senior tag
válasz
FoBCRaistlin #26060 üzenetére
Bocs, hogy belevauvau
Én már 50nél berakom 5-be, ha tudom, hogy mondjuk megyek 2-3km...
-
AMD Power
titán
válasz
FoBCRaistlin #26046 üzenetére
Megnéztem most neked reggel! 5-ben 60km/h 1750-1800RPM körül van. 80-nál már hajszállal több mint 2500RPM.
-
Balupapa
senior tag
-
tomcsi23
veterán
válasz
FoBCRaistlin #26046 üzenetére
Itt kettővel arrébb vannak kb ilyen számok.
-
Babetta-X
senior tag
válasz
rob210 #26044 üzenetére
Valamennyire igaz amit mondasz, alapjában véve az a baj, hogy a károsanyagok nagy részét nem is az autók, hanem az ipar bocsájtja ki, nem tudom rájuk milyen emissziós normák vonatkoznak, de szerintem tuti nem ilyen nagy. Mivel ebbe nem látok bele annyira így inkább nem mondom ok nélkül, hogy szinte semmi.
A katalizátor eredetileg nem rossz ötlet, igazándiból csak felgyorsítja a kémiai folyamatokat, oxidál és redukál. Valójában a természetben is sok-sok év alatt visszalakulnának a kipufogó gázok olyanná, amiben a katalizátorban alakulnak tizedmásodpercek alatt.
Más a helyzet a tároló cuccokkal. Benzinesben -vegyük példának az FSI-t- azért kell pl NOx tároló katalizátor, mivel rétegzett üzemben nagyon kevés a CO ami alapjában véve nagyon nagyon jó lenne, de így az NOx-et a katalizátor nem tudja redukálni, így az NOx nőne meg kicsit, ami a környezetvédők szerint nem elfogadható, így most csináltak egy NOx tároló katalizátort és amikor rétegzett üzemben megy a kocsi ezt használja, majd időnként (nagyon kis intervallumokban dolgozik) visszaáll homogén keverékképzésre, sőőt el is dusít, ami a fogyasztást kb hazavágja, ellenben lesz jó sok CO aminek örülnek a környezetvédők mivel mostmár tudja redukálni az Nox-et és mindenki boldog.
Ha ez nem kéne, akkor mehetne sokkal sokkal többet rétegzettbe, ami nagyon jó hatásokkal jár, mivel csak az égéstér központjában van keverék, a hengerfal és a "lényeg" között, levegő, és más semleges gázok vannak ami azért nagy előny, mert szigetelést biztosítanak, nem lesz a sok energiából sok felesleges hő energia, ezért a motor nem is melegszik annyira, és kisebb fogyasztás mellett nagyobb teljesítményt érhetnénk el. Dehát jönnek a zöldek, így csak a töredéke lesz igaz ennek.Természetesen most nagyvonalakban próbáltam az fsit leírni, azért ennél bonyolultabb némileg a rendszer
-
rob210
nagyúr
válasz
Babetta-X #26043 üzenetére
Nekem egy kérdésem van szerintetek az a korom szennyező anyag és káros anyag amit leszabályoznak szűrnek visszaforgatnak, hova lesz?
Véleményem szerint az időnként cserélendő katalizátorban ülepedik le.
Na most akkor még egy kérdés azzal a katalizátorral mi lesz?
A benne lévő káros anyaggal mi lesz?
A katalizátor kerámia betétjét újrahasznosítják jó esetben.
De a benne lévő káros anyag visszakerül a környezetbe, vagy tárolják, ami megint csak nem jó.
Szóval részemről tökmindegy hogy a levegőbe kerül vagy a talajba a szennyező anyag így is úgy is szennyezni fog előbb utóbb.
Nem a csökkentéssel kéne foglalkozni ennyit hanem a megszüntetésén, csak az ugye az olajlobbi miatt nem megoldható -
Babetta-X
senior tag
válasz
VR6-Fan #26042 üzenetére
Magának az autónak lehet, hogy jobb a kibocsájtása, de én inkább azt nézném meg, hogy az az energia amivel a sok plusz rendszert (EGR,katalizátorok, érzékelők, aktívszén tartályok stb.)legyártják, majd később javítják, tisztítják, cserélik, mennyire van egálban azzal, amennyit nyernek rajta. Néha úgy érzem kicsit több a leves mint a hús. Tudtommal a pdtdi vonalat is azért hanyagolta a vw, mivel a károsanyag kibocsájtást nem tudták eléggé lent tartani.
-
Babetta-X
senior tag
válasz
narancsnn #26035 üzenetére
Én arra vagyok kíváncsi, mi a helyzet az FSI motorokkal, mondjuk egy 2002-es mostanra 13 éves Lupoval. Azért főleg, mivel az FSI informatikai és ellenőrzési rendszere elég összetett, fejlett és bonyolult, nagyon sok hibánál jön a vészfutás, márpedig hibalehetőség van bőven, nehezen tudom megemészteni a több db katalizátort, amiből ráadásul az NOx katalizárot alapból redukálja szinte mindig, a nagynyomású szivattyút, amit külön ECU vezérel, stb.
Pedig maga az elgondolás nagyon jó, ha nem lenne ennyi környezetvédelmi humbuk, akkor biztos vagyok benne, hogy istentelenül kicsi fogyasztást lehetne elérni vele.( Mivel akkor kb végig mehetne rétegzett keverékképzésben, aminek sok előnye van, csak ugye a környezetvédelem miatt sok el is veszik belőle) -
VR6-Fan
veterán
válasz
FoBCRaistlin #26021 üzenetére
óra szerint 60, 1400 dizel 5. nem erőlködik
-
tomcsi23
veterán
-
AMD Power
titán
válasz
narancsnn #26035 üzenetére
Nálunk eddig 3 német autó van/volt a családban, előtte meg 4 francia. 4 franciából egy az ótvar volt (Peugeot 306 1.9TD) . A másik 3 jó volt ( Peugeot 205 1.1 , Peugeot 309 1.9D, Renault Clio 1.9D).
Tesómnak a Toledo I 1.9TD nagyon jó volt. A mostani Toledo II 1.9TDi is nagyon jó, az én VW Polom sem rossz, de nekem picit csalódás volt.
Tesóm havi 2500-3000km megy átlagban. Több mint 3 éve ,hogy nálunk van. Eddig hozza gép amit kell.
-
narancsnn
senior tag
válasz
tomcsi23 #26034 üzenetére
Ja azt hittem, hogy Neked van egy 3éves leonod, amibe 200.000km, és most meghosszabítottad, és eddig semmi gond nem volt vele.
Amúgy B@aszcsizhatod, ha elromlik a kocsi, és szervízbe kell vigyed, az meg csak nyűg.
És ennyi pénzért, szerintem elvárható, hogy ne legyen parája.
Szerkesztve:
Francba, 2x kűldte el.
-
narancsnn
senior tag
válasz
tomcsi23 #26034 üzenetére
Ja azt hittem, hogy Neked van egy 3éves leonod, amibe 200.000km, és most meghosszabítottad, és eddig semmi gond nem volt vele.
Amúgy B@aszcsizhatod, ha elromlik a kocsi, és szervízbe kell vigyed, az meg csak nyűg.
És ennyi pénzért, szerintem elvárható, hogy ne legyen parája.
-
narancsnn
senior tag
válasz
AMD Power #26032 üzenetére
Hát igen.
Nekem sem jön be a VW.
Bár csak szülők(azaz családi tapasztalat).
Volt 3 vw golf(mind az 1.4L 16V) És mindegyikkel volt gond.(kuplung,beázás,oljafolyás)És aztán átváltottunk seatra, valami miatt ezzel semmi baj nem volt velük(2db ibiza, és egy toledo)
Azóta is megvan az egyik ibiza, és a toledo) -
AMD Power
titán
-
AMD Power
titán
válasz
FoBCRaistlin #26021 üzenetére
100-nál már 3100-t pörög 5-ben. 140-nél 4100-4200 körül. De megnézem majd pontosan neked.
-
AMD Power
titán
válasz
FoBCRaistlin #26019 üzenetére
Szerintem ilyen 1600-1700 környékén. De megnézem majd pontosan.
-
AMD Power
titán
válasz
FoBCRaistlin #26016 üzenetére
Mi ezzel a probléma? Jó van ,hogy csak 60-65 fele rakom be 5-be.... de mikor tömött sorokban megyünk a Szentendrei úton akkor minek pörögjön 3-ba 2500-t?
-
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
FoBCRaistlin #26012 üzenetére
Ott a pont. Elhiszem h ennyit megy, de a városi fogyasztás már kérdéses. Bár ha valaki 5.-ben gurul városban akkor reális adat. Én 3.-tól feljebb nem váltok.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
AMD Power #26008 üzenetére
Ez nem bizinyít semmit az enyém is megy 210-et- 110 paci 225Nm. Milyen computer mondta ezt? Csak padon lehet megmondani, mit tud. Az enyém volt. 88kw(81 a gyári) 247Nm(235 a gyári) Azzal magyarázták, h jó anyagot tankolok, meg a gyári adat a minimum, mindegyik motor más. Két azonos motorkódú, évjáratú, futású motor között is lesz különbség.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
AMD Power #26005 üzenetére
Tankolással is számolva? Ismerem azt a motort és bátran állíthatom, 6 alatt nincs városban, de inkább 7. Vagy nem jó a légtömegmérője és nincs 150paci.
Ha van rá mód, csinálj egy LOG-ot. VAG-COM. 3, 10, 11 csatorna 1500as fordulattól padlógázon 4000-ig, kiderül milyen a turbó, légtömegmérő.
(ja emelkedőn lenne a legjobb)
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
FoBCRaistlin #26000 üzenetére
5,4 az átlag az utolsó 7000km-n. Nem ritkán mutat 4,8-at, de átlagban tankolás szerint 5 fölött van mindig, ez a releváns adat, a BC-csak informatív jellegű, nem kell komolyan venni.
-
rob210
nagyúr
válasz
Mágus2 #25996 üzenetére
Kiírni kimerem csak már elegem van a sok TDI mágus bocsánat előre is nem rád célzok.
Kritikáiból meg véleményéből.
Én a fogyasztási adataimat tudom igazolni......
Az meg, hogy mennyit eszik egy Diesel pont leszarom, mert nekem benzines a kocsim azok között viszont jól fogyaszt.
No meg a fogyi csökkentő is sokat számít amit megint sokan szaroznak le, és közlik, hogy semmit nem ér.
Az baj, hogy sok a kókler az Országban és ezért a valóban hasznos dolgokban is kételkedik már mindenki.
Új hozzászólás Aktív témák
- Konzol felvásárlás!! Xbox Series S, Xbox Series X
- Azonnali készpénzes Sony Playstation 5 lemezes és digitális felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- IKEA (HAVREHOJ) tablet tartó
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- Csere-Beszámítás! Asus Rog Strix Thor Platinum II 1200W 80+Platinum Prémium tápegység!