Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Kompakt vízhűtés
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Mini-ITX
- Samsung LCD és LED TV-k
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen széket vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
emilio3
csendes tag
válasz
bajnokpityu #90093 üzenetére
Az nem semmi! Nekem àprilisban lesz kb. 100000 km az autóban (azaz a szíjban), csere lesz belőle...
-
Mágus2
Közösségépítő
Nem 3 liter marad bent, hanem 6. 3 liter jön ki, ha leveszik az olajkádat, a többi benne marad.
Ha csak cserélni akarjátok, akkor OK? De, ha rángat is hozzá, akkor le kell venni az olajhűtőt a csövekkel és kimosni, sokat szokott javítani a bajokon. Persze, ha van idő, akkor megelőzésképpen is ki lehet takarítani a hűtőt.
-
TaaT
nagyúr
válasz
Mágus2 #90092 üzenetére
Köszönöm!
Erre a 3L marad a váltóban dologra azt mondta a szerelő ha 2x cseréli az ember a 6L-t (aszem 15000km-el ezelőtt volt cserélve) akkor az úgy jó lesz, legalábbis valami ilyet mondott fater.
Ja, én mégis maradok az 5W30-nál, szinte alig hígabb a 0W30. Cserébe majd 2000ft-al drágább a 4L mert leakciózták az 5W30-at.
(#90094) kk831228: Neked is
-
válasz
bajnokpityu #90093 üzenetére
Hmmm... 4000 km van olajcseréig, lehet, cserélni kellene, most van benne 153 k.
Amúgy azt hittem a Tiéd is 1.4 tsi. -
bajnokpityu
félisten
-
Mágus2
Közösségépítő
EYF. Teljes töltet 9 liter. De nehéz belőle 3 liternél többet kisajtolni a szerelési szerint, mert pl. a nyomatékváltóból nem jön ki az olaj, csak ha szétszedik az egész váltót.
G 052162A2 -Ilyen olaj kell bele.
Ez csak a váltóba való, a difibe külön olaj megy(G 052145S2, ez literes és elég bele 7,5 deci).
Mi a gond vele? -
-
TaaT
nagyúr
Mágus, meg tudod mondani hogy a 2001-es 5seb tiptronic 130lovas (AVF) passatba milyen váltóolaj kell és mennyi?
-
Cheesy
őstag
Lehet, hogy én fogom fel rosszul, de szerintem egy nem konvencionális "lopásgátlóval" nagyobb esélye van az embernek, hogy megakadályozza a lopást. Azok az eszközök amikről fentebb volt szó, állítom, hogy egy tapasztalt tolvajnak nyitott könyv, kb. a 86.-at szedte szét a héten és már a gyártónak tudna javaslatot tenni, hogy hol sorjás kb.
Egy akkus flex kis helyen elfér, az autó ajtaja viszonlag jól hangszigetel, bármit elvág odabent gyorsan. Úgyis szétszedik utána az autót, a kárpitért nem kár. Azt kell elsősorban nehézzé tenni, hogy saját lábán el tudja vinni az autót.De ki tudná kivédeni a tegnap még Kiss Pista Bt. gémes (lopó)autóját, amin kibas*ák a sárga villogót és épp egy kájennét emel fel a platóra fényes nappal egy szűk utcában? Szép egyenoverallba öltözött erős alkatú úriemberek gyorsan rögzítik és letakarják a rakományt és már tűznek is tovább a pláza aljában parkoló fiat puntóról lopott rendszámmal felvértezett platós MAN-nal.
-
MunezXBK
nagyúr
-
net84
őstag
válasz
Dr.Zoo #90064 üzenetére
Hát igen...ilyen "honfitársakkal" élünk együtt
Más:
Sikeresen "széthullott" a tanksapka a Toledóban.
Pontosabban eltört az a piszlicsáré pöcök, amit a zár mozgat és megakadályozza az alsó tag elfordítását zárt állásba. Faragtam bele egy másik műanyagot az eredeti alapján (potom 1,5 óra volt legyártani). Akkut megoldásnak tökéletes lett. Újra zárható a sapka.
Lehet csak ilyen pöcköt szerezni? Esetleg gyári tanksapkát zárbetét nélkül? ...vagy marad a komplett sapka tokkal vonóval (zárral együtt) márkaszervizből?
Az utángyártott, "univerzális" sapkák is 5k+ körül mozognak. Ezt a megoldást elvetném, ha jól gondolom egy gyári tanksapka ennek minimum a háromszorosa.
Akkor inkább sorozatba gyártok még pár pöcköt. A csere mar csak 1 perc.
-
14adam
addikt
Vegyetek lambo féket, VR
Ebből még a bírságra se fogja futni -
-
bajnokpityu
félisten
válasz
focvis #90061 üzenetére
bruttósan kb 120 az anyag (tömités, olaj is kellett), a munkadij meg igy külön nem tudom mennyi volt, mert féken is dolgoztak egy másik napot. munka kb a fele volt így az anyagnak.
Tudom, lehetett volna spórolni, szevizes kezdezményt, meg áfát okoskodva, de belefáradtam, valamint ilyen fontos alkatrészről jó, ha van számla.
féken nem lehet többet okosítani, már csodakészülék, halálcsillag,minden be volt vetve. Tökéletestől messze van, de minden mérhető érték szerviz útmutatónak megfelel.
-
Dr.Zoo
őstag
válasz
Ace owner #90063 üzenetére
Semmi. Buktad a kocsid.
net: Azért lehet ellene tenni, de mindenképp egyedi kell, a tucatmegoldásokat kiröhögik...
Volt olyan ismim, akinek egyedi volt beépítve, nem bírták elvinni, bosszúból a patkány szétverte a belsőt, kitépte a magnót, meg ilyenek.. Magyarország, én így szeretlek... -
Ace owner
addikt
Ha sima biztosításom van és így lopják el az autót (nem mintha kéne bárkinek is
) akkor mi a helyzet? Biztosító megállapít egy összeget és kifizeti?
-
válasz
bajnokpityu #90056 üzenetére
Megcsináltattad végül a vezérléscserét az Skodán?
Ha igen, lécci oszd meg a publikus részleteket (mit, hol, mennyiért - ami publikus), THX!Váltózár téma:
- Haveromék Passatját váltózárral lopták el.
- Nekem is volt céges kocsiban, egy évben ha 2-3-szor használtam, szvsz macera.
- Mostani kocsiban van plusz rablásgátló - még nem kapcsoltam be.- Mindezek helyett van egy 10%/100 e Ft önrészes normál cascóm évi 45 000 Ft-ért (Golf 6) és ez ugye karambol esetén is fizet.
-
Rick4
félisten
válasz
Anubis_9 #90053 üzenetére
Én szegedi vagyok, de én se itt helyben kérdezősködtem, hanem közvetlenül az importőrnél, aki ugye beszerelő is egyben. Ugyan itt már nem volt gari, de az ár valamiért náluk volt a legjobb, még Pestre felmenni is megérte, ha nem lett volna más dolgom, akkor is.
Az már mindegy akkor, de durván (náluk csak a szokásos mértékben) árazták be...
bajnokpityu:
Csak egy példa, Szegeden volt egyszer egy Skoda szalon, pörögtek a Fabiák, Octaviák, a "gyári gázos" autókat természetesen nem a gyárban szerelték, hanem ott a szalon mögötti műhelyben, első vizsgára már gázzal ment, ettől lett gázos. Amíg máshol ugyanaz a cucc 170-ből benne volt, és ott is leesett egy 20-as tisztán, itt 250K volt a felár. És vitték, mert hát gyári. -
net84
őstag
válasz
Anubis_9 #90032 üzenetére
A cellainfós játék a magyar közeggel szinte lehetetlen. Mire találsz egy értelmeset, aki hajlandó foglalkozni az üggyel, arra árkon-bokron túl járnak. Aztán még meg is kell keresni a szolgáltatót, hogy adja már ki az adatokat... Néha még a GPS adatok alapján történő keresés is nehézséget okoz nekik.
Inkább akkor az előttem szólók által linkelt okos kütyük valamelyike. Egy mini GPS kütyüvel én is szemezgetek. Már menetlevelet is könnyebb lenne írni vele.
Illetve nekem van bent váltózár. Árról nem tudok nyilatkozni, már bent volt. Kb. ugyanannyi kiszedni, mint bármilyen más passzív biztonsági eszközt (kormány-, pedálzár). De legalább az is idő és talán kevesebb bátorsággal ugrik neki. -
zoo8800
veterán
válasz
bajnokpityu #90047 üzenetére
Miféle budaörsi Skoda szalon?
-
Anubis_9
addikt
Beszéltem egy veszprémi céggel is, akik kb. 20 éve foglalkoznak autóelektronikával. Az előző kocsikba is velük tetettem be riasztót, váltózárat, CD-s rádiót. Náluk cakk-pakk 55.000 lenne. De amikor a garra rákérdeztem, hogy megmaradna-e, csak annyit mondtak, hogy "hááát, hááát...".
-
Dr.Zoo
őstag
válasz
Anubis_9 #90048 üzenetére
Amikor én keresgéltem hasonló témában, és a váltózárat emlegettem az autószerelő kartársnak, szó szerint kiröhögött. Kiakasztják a bowdent, 2-esbe teszik, oszt' jóidő...
A blokkoló témához: kezemben volt, láttam működni, és úgy 5-6 évvel ezelőtt... Azóta úgysejtem fejlődött a technika valamelyest, sőt gondolom olcsóbb lett maga a ketyere is, így a "sima hülyegyerekek" számára is elérhetővé vált.
Ótószerelő egyébként az UW gravírt javasolta, a kocsit asszem 50 pontot firkálják össze, magyarul baszhatja az ellopott járgányt, nem tudja bontva M.O.-gon eladni. Hacsaknem ugye megy tőlünk balkánabbra, ott semmi sem számít....
Szvsz az ilyen HOME MADE "gányolások" a legjobbak, azzal nem állnak le szórakozni... Ami nincs kinyitva egy percen belül, azt otthagyják. Szerintem. -
Rick4
félisten
válasz
bajnokpityu #90047 üzenetére
a budaörsi skoda szalon szerelte be.
Amihez egy külső vállalkozó ( a váltózáras csapat, aki hozzájuk képest féláron dolgozik) segítségét kérték. Szimpla továbbszámlázásos sztori ez, havi 5-6 külön extraként megrendelt beszerelés miatt nem fog a szalon embert erre kiképezni, és fizetni.
De jól van ez így.
-
siti
őstag
okos teló elrejt (Real Time GPS tracker, ingyenes) + váltózár +casco. ha meg viszik, akkor lesz indok a miért kell új autó
a gps+gsm követés csak addig jó, amíg parkoltatják az autót, kivéve ha ott is blokkolják. ha gps blokkal viszik, akkor komoly mázli kell, hogy egy nyílt wifire fel tudjon ugorni, szétszedésnél pedig meg fogják találni hamar.
-
TaaT
nagyúr
-
Anubis_9
addikt
válasz
Dr.Zoo #90046 üzenetére
Nehezen lehet okos az ember ebben a témában. Értelmetlennek látom 85.000-et fizetni egy olyan váltózárért, amit (állítólag) 2-3 perc alatt semlegesítenek. Az előző 2 kocsinkban mindbe tetettem annó, de max. 50.000 volt még, nem ennyi. A GPRS jelet meg blokkolját, háát...
-
Dr.Zoo
őstag
válasz
Anubis_9 #90032 üzenetére
Csak annyit az egész GSM kontra GPRS cucchoz, hogy egy kedves ismerősöm egy cigisdoboz méretű ketyerét mutatott nekem (igen fogtam a kezemben, nem a szomszéd tehenének az unokaöccse mesélte) amit bekapcsolva leárnyékolja a kocsit, és annak 1.5-2 méteres sávját. Évekkel ezelőtt volt a ketyere a fekete piacon 70-80e birodalmi magyar forint.....
-
Rick4
félisten
válasz
bajnokpityu #90041 üzenetére
Nem lehetetlen, de az ilyen utólagos dolgok nem mindig kapun belül történnek. Ott álltál mellette végig?
-
válasz
enddav #90018 üzenetére
Az ár az 20+tréfa és nem kell minden viccet komolyan venni.
Nekem (Golf 6 Trendline, van benne fed. számítógép, ha ez számít) hibátlanul működik amit linkeltem és 26 dollár, arról győződj meg 100%-osan, hogy megfelelő elektronika van hozzá a kocsidban. (Esetleg hívd fel a srácot, hogy mit gondol, mennyiért tudja megcsinálni a te kocsidat, kell-e bele bármi más a tempomatos indexkaron túl.)
-
Rick4
félisten
válasz
Anubis_9 #90027 üzenetére
Egy váltózár beszerelése ~85.000 Ft lenne anyag- és munkadíjjal együtt egy Skoda márkakereskedésben.
Skoda márkakereskedésben nem hinném, hogy szerelnek ilyesmit, elviszik ők is a beszerelőhöz, ahol az utcáról beesve is megvan a feléből. Diamondlock a nyáron 46K-ért került bele egy Alhambrába.
Nem butateló kell, hanem okosteló töltőjével szépen elrejtve, és a kárpit alatt az akksira dugva, és előfizetve a cerberus nevű programra (5 készülék 1K-ért örökre) és akkor GPS alapon 10 méteren belüli pontossággal akár a saját telódról is követheted is, merre jár a gép. Ha viszik, akkor valószínű lesz náluk gsm és gps blokkoló, (50K a kettő) de ha pihentetik, ezeket nem hagyják benne. Akkor viszont meglesz.
-
Cheesy
őstag
Nagy jackdugós megszakító a benzinpumpához?
Anno így csináltuk az előző autónkban. Megy vele 10 métert, megnyugszik, hogy fasza, erre leáll alatta és fel is kelti a figyelmet, nem indul sehogysem... És egy ilyen aljzatot meglepően aljas (háh) helyekre lehet ám elrejteni -
TaaT
nagyúr
~2tonna, 570Le és csak 267g a Co kibocsátása 100-on, fákje
[link]
-
tresh
veterán
válasz
Anubis_9 #90032 üzenetére
Nekem ebben a bent a telefon és ő lenyomozza hol van a kocsi dologba csak egy a kérdéses hogy fog e vele foglalkozni. Nem rosszból de az félnap hogy felvegye a bejelentést elinduljon a folyamat az még 2-3 nap az alatt meg már szerintem csavarokra szedik a kocsit. Mondjuk az érdekel hogy ezt hogy kezelik szóval mindenképp írd meg ha netán kapsz tőlük választ
-
tresh
veterán
válasz
Anubis_9 #90027 üzenetére
Röviden kezdjük a legfontosabbal. Ha el akarják vinni akkor mesterlövészeket is állíthatsz az ablakodba , kutyát is köthetsz az autóhoz elfogják vinni.
Viszont minél több dologgal kell "pepecselnie" annál hamarabb fog másik autó után nézni. Ugyan is itt nem az lesz a kérdés hogy elviszi e hanem hogy mennyi idő alatt. Tehát ha van benne egy váltózár az kb 2-3 perc a riasztó se több és így tovább. Úgy gondolom ha egy riasztó+váltózár+gyári immon felül még egy indításgátló benne van kisebb az esélye hogy szöszölni fog vele kivéve ha nem egy porsched van mert az így is úgy is elviszi ha kell neki hiába betonozod a földbe vagy veszed le a kerekeit
A telefonos dolog nem rossz de ugye aki autót lop az fel van mindenre készülve ha profi, tehát 100 szónak is egy a vége. Megnehezíteni kell a dolgát (időben) mert gátolni nem tudod ugye se.
-
Anubis_9
addikt
Sziasztok! Sokat gondolkozom azon, mi lenne a legjobb és leggazdaságosabb döntés egy tolvaj megakadályozásában. A riasztóról a legtöbben lebeszélnek, mert a mai világban senki sem figyel oda rájuk, ha megszólalnak. Egy váltózár beszerelése ~85.000 Ft lenne anyag- és munkadíjjal együtt egy Skoda márkakereskedésben. Jelenleg van CASCO az autóra. A korábbi autókban mind volt váltózár és riasztó is. Egy barátom azt ajánlotta, rejtsek el bent lenémítva egy buta-telefont, ami 1-2 hétig is működik, így egy esetleges lopás esetén a cellainformációkból kideríthető 50-100 m-es pontossággal, hol van a kocsi. Állítólag lopás után sokszor hetekig parkoltatják az autókat, mielőtt elviszik szétszedni, stb. Mi a véleményetek erről a mobilelrejtésről? A kérdés, hogy a mobilszolgáltató mennyi idő alatt adja ki a cellainfókat a rendőrségben. Kb. 5 évvel ezelőtt ez még több hónap volt...
-
cool13
őstag
Köszönöm urak!
-
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
cool13 #90019 üzenetére
1 darab izzó felel a megvilágításért. A vetillátor kapcsolót közép állásba kapcsolod(2-es fokozat), hogy teljesen függőlegesen álljon, kihúzod, alatta van az 1db. izzó. Kelleni fog valami vékony csipesz, majd meglátod mekkora az az izzó. 1,2W-os, olyan picike, mint a 3. féklámpába kell.
-
cool13
őstag
A Toledo MK2 (1M) a fűtésszabályzó és légkondi környékén is világítania kell a gomboknak amikor felkapcsolom a világítást? A Golf4-nél világított. Most tűnt fel ennél nem működik. Hiba, vagy ez ilyen? Ha hiba, akkor milyen izzó vagy led kell bele? Nagyon szét kell bombázni miatta azt a részt a cseréhez?
-
Cheesy
őstag
válasz
norrberth #90016 üzenetére
Hehe, én is így szoktam
Azért mert úgy tudom a legnagyobb igénybevétel és kopás, nameg a legtökéletlenebb égés az indításnál van.
De lehet hülyeség.Ma reggel még az autónak is korán volt, mert nehezen nyílott a szeme. Világítás fel, állok ki a kapu elé, csak látom, hogy mintha kevéssé világítana. Kiszállok, megnézem, hát a két helyzetjelző világít csak, a lencsések nem. Próbából lekapcsolom és újra be, akkor meg működik. Most csinálta nálam először, remélem nem lesz elektromos gebasz :/
-
Cheesy
őstag
Nem vagyok normális. Inkább bejöttem dolgozni 40 perccel előbb és én nyitottam a boltot, mert sajnáltam beindítani az autót 30mp-re, hogy arrébbálljak a garázs elől, hogy anyám tudjon menni dolgozni, így indultunk egyszerre
-
kenny123
addikt
Sziasztok!
Audi a4 1995-be (asszem b5 modell) hol tudnék olcsón, megbízható forrásból nézni módosított fényszórót, angel eyest?
-
joshua7
veterán
Az éjszakát a kocsim a szabadban töltötte, ma hidegindításnál egy hangos csippanás mellett ezt írta a fedélzeti számítógép: Check coolant level low - Check owner's manual.
Megnéztem a szintet, nem tűnt úgy, hogy alacsony lenne. A motort leállítottam, újraindításnál már nem volt figyelmeztetés. Gondolom ennyi elég volt neki, hogy 'bemelegedjen'. A manual szerint G12+ vagy G12++ adalék kell bele, min.40% részaránnyal. Tudnátok tippet hol és milyen kiszerelésben vegyek G12-t? -
Ace owner
addikt
Nekem meg villog ahogy rázkódik a kocsi, szét kéne szedni megint valami kilazult..
-
Mappa
addikt
Igen, legalábbis festett zöld mert sikeresen lekapartam ahogy próbáltam kihúzni belőle, de sehogy sem akarja az igazságot. Ezt találtam és itt ki is jön a képeken, de szerintem nálam ez ragasztva lesz
Ezek a ledes megoldások jópofák, ha nagyon nem adja meg magát marad a reszelő meg a fűrész.Szerk.: Megadta magát, Nálad a pont, nem cserélhető - kifűrészeltem. Veszek bele valami zöld ledet.
-
válasz
enddav #89988 üzenetére
Itt 20 ezer beszerelve [link] Anno Octaviát itt csináltattam.
Az enyém most valóban kijött 7+5 = 12 ezerből, kb. 20 perc munka volt: légzsák ki, kormány ki, burkolat le, index kar csere, vissza minden, 3 perc programozás.
@TaaT : G4-ben kábelezni is kellett ugye? G6-nál minden benne van. Szvsz Jetta 5-nél is.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Filmgyűjtés
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Parfüm topik
- Törékeny-e a Z Fold7? Ki van csukva!
- Fűnyíró topik
- Tőzsde és gazdaság
- További aktív témák...
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T14 G1 - i7-10GEN I 16GB I 512SSD I 14" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Hp Prodesk 600 G3/ G5/ G6 SFF/ i5 8-9-10 gen / Elitedesk 800 G4 /Win11- Számla, garancia
- LG 32GS95UE - 32" OLED / UHD 4K / 240Hz - 480Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- Új monitor állvány - csak össze lett szerelve
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I5 12400F / RTX 3070 8GB / 32GB DDR4 / 1TB SSD