Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Kompakt vízhűtés
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Mini-ITX
- Samsung LCD és LED TV-k
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen széket vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lacess
tag
válasz
focvis #228095 üzenetére
Olvasgatom itt, hogy nem lehet kormányról felvenni a telefont. Most tényleg sikerült ennyit visszalépni, vagy ez csak valami vicc?!
Az "öregnél" (VII) ugye hívásnál bejön az MFA-n az értesítés a hívásról (tök mindegy milyen menüponton van/volt eddig az MFA) és egy OK gombbal fogadhatom is. Ez már ezeknél nincs jelen/nem így zajlik? Ha nem, akkor hogy? Csak az infotainment kijelzőn tapicskolva lehet fogadni? Az OK-t nyomva a kormányon mi történik bejövő hívás esetén? Komolyan kérdezem, mert még nem próbáltam ki egyben sem.
-
vlevi
nagyúr
válasz
focvis #228084 üzenetére
Én is így csinálom.
Anélkül esélytelen eltalálni a kijelzőt is, nemhogy az 1-1centis +/- ikont.
De közben nézni kell, hogy hova böx, és közben azt is nézni, hogy amit megböktél, azt érzékelte-e, és feljebb ment-e fél fokkal a hőmérséklet.
És mindezt, vagy 5x egymás után, mert te 22-ről 24-re akarom állítani a hőmérsékletet.
Mindeközben pedig foggaglmam sincs, hogy mennyire akarom állítnai, mert nem a beállított °C érték a fontos, hanem a páratartalom, a kabát, a hangulat, satöbbi miatti hőérzet.
Vagy, tényleg az van, amit hdanesz írt. Egyszer beállítod, és többet nem nyúlsz hozzá. Akát teccik, akár nem -
Corsa02
őstag
válasz
ArthurShelby #228073 üzenetére
Igazából minden oda lyukad ki amit mi is beszéltünk privátban. Vákuum, elektromos szelep, csövezés, turbo. Tudom sokba kerül, de én ha lent van a turbo akkor az összes csövet és szelepet cserélném. Akkor tuti lesz megint 300e km-ig a turbo.
(Jössz szombaton?)
-
válasz
vlevi #228067 üzenetére
Nem volt balesetveszély szerencsére.
Menet közben úgy szoktam, hogy "belekapaszkodok" a kijelző tetejébe - így kevesbé kell célozgatni az ikonokat - és a hüvelykujjamat használom tapicskolni. Eközben óvatlanul hozzáérhetett a tenyerem alsó része az ülésfűtés ikonjához. -
gippazoid
senior tag
válasz
szabonagyur #228071 üzenetére
Nekem sincs a kormányon telefonhoz semmilyen gomb. A kezelésiben sincs egy árva hang se róla.
De kitúrtam a neten, hogy a kormány jobb oldali kis görgőjének benyomásával lehet felvenni a hívást meg letenni.
Ha van olyan a kormányon, próbáld ki! -
imyourfriend
őstag
válasz
szabonagyur #228071 üzenetére
3-as Octaviaban még a tekerőgombos és gombos verziók vannak, remélem mihamarabb visszatérnek erre a trendre főleg annak tudatában nem értem az új módit, hogy ez egy bevált rendszer.
-
válasz
szabonagyur #228062 üzenetére
Mész simán D-ben, majd meghúzod hosszan a kormányon bal oldali váltógombot.
Ilyenkor simán 1-esig visszarakja mondjuk 40 km/h-nál. -
vlevi
nagyúr
Azelőtt manuális klímám volt, 3 nagy tekerőgombbal.
Fogalmam sincs, hogy hány fokra volt állítva, csak azt tudom, hogy, amikor nem tetszett, akkor tekertem valamin valamit, úgy, hogy oda se néztem.Az Oktávban viszont kénytelen vagy oda nézni, mert csak tapicskolópanelen lehet állítani. Ezért mondom, hogy menet közben nem merek hozzá nyúlni.
-
vlevi
nagyúr
"Ablakra lábhoz irányítva 1-esen megy a befúvás"
Én pl. elindultam reggel Szolnokra, valamikor márciusban, kb 2-3 órás út. Valahol menet közben, amikor már besütött a nap, és felmelegedett az utastér, vagy, legalábbis a hőmérséklet érzékelő, akkor elkezdett jégkását fröcskölni az utastérbe.
Nem tudtam, mitől fázik a térdem. Hát attól. -
Qru
MODERÁTOR
-
ArthurShelby
addikt
válasz
ArthurShelby #226756 üzenetére
Ma voltam a nagynevű novoth szerviznél (ismerős lévén protekcióval kaptam egy 5perces lehetőséget).
Első körben kiküldte a zöldfülű segédet hibakód olvasásra. Utána bementünk egyeztetni, de július felé tudtak volna időpontot adni, közben a kérdéseim hatására (ez most vákuummal, vagy elektromosan állítja a turbó geometriát) kijött ő is személyesen ránézni a motortérre (vákuummal, egy elektromos szelep van csak).
Mivel a hiba nem mindig van jelen így 100%-osan biztosat nem tudnak mondani, ők azt mondták, hogy szorul a turbó geometriája, egy tisztítás kell rá (ergo turbó le, elküldeni egy céghez tisztításra, turbó fel).
Annyiban maradtunk, hogy ha nem találok mást, aki hamarabb tudná megcsinálni, keresem őket. Kérdeztem mivel tartozom, mondták semmivelRendesek voltak, de (nem meglepő) ők sem istenek. Rendes, normál, becsületes szerviz (igaz, ez ma már kezd ritka lenni...).
-
válasz
tibbike01 #228070 üzenetére
Nálunk nem, mi 21-26 között szoktuk elég gyakran váltogatni (majd minden autónk automata klímás volt, csak az érintős változatot nem akartam a tcross-ban). 40 fokos kánikulában én nem tudok 22 fokban ülni, és gyakran a 2 zóna is használva van (oldalbordának gyakran nem jó ami nekem).
-
szabonagyur
félisten
válasz
tibbike01 #228070 üzenetére
Formentornál pl. kormányról a hívást nem tudom se fogadni se elutasítani, csak a touch screen, nonsense
Ha az első hátsó szélvédőre akarom a max levegőt nyomni esetleges pár miatt az vagy a képernyőről indítom vagy keressem meg a fizikai gombokat elrakva bal oldalra a világítás kapcsolóhoz
A hőmérséklet érintős állítója nincs kivilágítva, így éjszaka vagy tippelek vagy belépek a menübe és onnan állítom azt is
Sok mindent tudsz automatán használni, de van ami érdekes
-
gippazoid
senior tag
válasz
Tom1939 #228064 üzenetére
Ezért is örülök én az Ateca-nak, mint majom a farkának!
Start-stop gomb? Pont a szemem előtt!
Klíma? 3 tekerő, sok gomb. Ülésfűtés? Gomb. Kormányfűtés? Gomb a kormányon.
Világítás? A klasszikus rezsókapcsoló, mint a 2005-ös Octavia2-ben! Csak lett egy Auto állása is.
Taperolni max az audio miatt kell, mivel a műszertáblára kipakolt Media funkció más logika szerint játssza a zenéket, mint az infotainmenten választva ugyan azt.
A kormányról vezérelve a könyvtárakba szedett albumok mindegyikéből előszedi a 01-es sorszámú számot. Taperolva meg kiválasztok egy könyvtárat, rányomok a 01-es számra és végigjátssza a teljes albumot.
Ja, meg telefonkönyvben kereséshez kell az érintőképernyő. -
vlevi
nagyúr
válasz
focvis #228061 üzenetére
"miközben a képernyőn matattam valamit"
Mindezt, gondolom, tempomat 160, autópályán.
Tudom, mert én is így csinálom, sajnos
Bár már próbálok erőt venni magamon, hogy eszembe se jusson, semmi apróságot átállítani, legfeljebb piros lámpánál állva.
Szerencsére az oktávban a hangerő az még normális tekerőgomb a kormányon, de a nagyrésze az tényleg tapicskolós. -
válasz
focvis #228061 üzenetére
Automata klímát is ezért hagytam ki a t-crossból, allergiás vagyok klíma/hangerő érintő képernyő/gombos megoldására.
Az infotainment a 8-as golfba már nagyrészt rendben van (csak pár év kellett hozzá...). De ha minden igaz az új t-roc modellben teljesen új jön. Avagy jajj, majd más kipróbálja, nekem még úgyis pár év mire új kocsi kellene ha nem üt be valami baleset. -
gippazoid
senior tag
válasz
szabonagyur #228043 üzenetére
Érdekes, nekem sem hibrid az 1.5 TSI és bár észrevehetően finomabban indulok el ha nincs auto hold, azzal is teljesen elfogadható. Igaz, start-stop eleve ki van mindig kapcsolva.
-
szabonagyur
félisten
-
válasz
Tom1939 #228057 üzenetére
A jövőbeli modellekben elvileg már rendes gombbal működik majd újra a klíma* és a hangerőszabályzás, ezt már kivárnám. Csak lehessen még rendes motorral rendelni őket.
*A hétvégén a Golffal voltam Zalában, eddig elkerült, de most 2x is sikerült a tenyeremmel véletlenül bekapcsolnom az ülésfűtést, miközben a képernyőn matattam valamit (waze vagy rádió vagy hasonlót).
Valós bugot nem fedeztem fel az infotainmentben. -
válasz
szabonagyur #228052 üzenetére
Emlékeim szerint a "klasszikus" DSG-kar is így működött, azaz hátrafelé ráncigálva vált D és S között oda-vissza. Kivéve ha ilyenkor az ember véletlenül az elektromos kéziféket húzza meg.
Kérdés csak kíváncsiságból: mindegyik MQB Evo-ban működik az, hogy amikor a kormányon a bal oldali fület hosszan húzom, akkor visszavált a lehetséges legalacsonyabb fokozatba?
Olvasmányaim szerint ez GTI specialitás, de simán lehet, hogy általános fícsör. -
szőröscica
addikt
válasz
szabonagyur #228058 üzenetére
Lefele huzd, jo lesz.
-
válasz
szabonagyur #228055 üzenetére
Ilyen a pöcök?
Ennél is ugyanúgy működik, mint a karos DSG-nél. -
BigBlackDog
veterán
válasz
szabonagyur #228052 üzenetére
Azzal is működnie kell. Ha D-ben/S-ben van, akkor hátrafelé húzva áttette nálam S-be/D-be. Ha üresbe ki lett véve és úgy visszatéve, akkor az utolsót jegyezte meg emlékeim szerint nálam is.
-
válasz
szabonagyur #228052 üzenetére
Ne húzd fel, S után megint "hátra" és akkor D-be vált.
-
-
Kickass
őstag
válasz
szabonagyur #228047 üzenetére
Dehogy, meghúzod lefelé mégegyszer így váltogat S-ből -D-be és vissza.
-
Túl van aggódva ez a DSG kérdés.
Használni kell, ő van érted, nem te a váltóért, ha széthullik, meg lehet javíttatni, nem ez lesz a legnagyobb kiadás egy 10+ milliós autónál (hanem az értékvesztés).
Úgy használom, ahogy jól esik, egyedül a rámpás kihajtásnál figyelek rá jobban (S-be vagy M-be teszem), illetve lejtőn parkoláskor nem terhelek rá a P-re. Ott egye meg a fene, ha szétesik, de szvsz nem nálam fog megdögleni. -
Corsa02
őstag
válasz
gippazoid #228041 üzenetére
Persze, hogy csúsztatja, de a manuális váltónál is csúsztatod, a dugóban is, akár 100x, különben nem tudsz megindulni. Nyugodtan használd a váltót ahogy kell, a hosszú, huzamos ideig való csúsztatást kell kerülni. (emelkedőn való elindulás pl.) A kuplung kopik így is-úgy is, felesleges ezen stresszelni.
-
szabonagyur
félisten
válasz
tibbike01 #228040 üzenetére
Nekem sima 1.5 TSI
Én autoholdot kikapcsoltam, nekem nagyon csúnya az indulása úgy.
Alapból nem szeretem az indulását, mivel a start-stop miatt lelövi a motort és nagyon nem finoman indít (Scross mellett ami myhbrid gyönyörűen indítja a motort, tényleg észre sem veszed).
-
tibbike01
őstag
válasz
szabonagyur #228039 üzenetére
Igen
-
tibbike01
őstag
válasz
bnorci71 #228033 üzenetére
Nekem nagyon finoman működik az auto hold, parkoláskor, beálláskor sem zavaró. Én nem szoktam kikapcsolni ilyenkor sem. Meg hát ugye D-P váltást csak állóhelyzetben szabad és ilyenkor segít a tudat is, hogy tutira megállt az autó.
Egyedül napi első indításkor szoktam kézzel felengedni a kézit, mert, ha sokat áll, akkor könnyen összegyógyulhat a fék és nehezebb a megindulás.
-
gippazoid
senior tag
válasz
bnorci71 #228028 üzenetére
Mivel olvastam már 1-2 dolgot a témában, konzekvensen kerülöm azt, hogy picit nyomom a féket de még kúszik. Vagy állóra van fékezve és nyomom a fékpedált rendesen, vagy teljesen felengedem. De mit csináljak, ha dugóban kell araszolni? Ahhoz nem nagyon van hely előttem, hogy még gázt is adjak. Jelenlegi tudásom szerint kiteszem manuális 1-be és úgy gurulok.
-
bandi0000
nagyúr
Start stop kiiktatásához mind1 milyen eszközt veszek, pl aliról is simán vehető, vagy óvatosabbnak kellene lenni? Tekintve, hogy nem nagy okosság van mögötte, gondolnám, hogy mind1
-
bnorci71
addikt
válasz
gippazoid #228025 üzenetére
hosszan és mélyen a mit ne a dsg-vel
tibbike01
igen csak egy mélygarázs, parkolóház, szűk garázs beállásnál, autópálya dugó araszoláskor ez pont rossz megoldás én ott kikapcsolom az auto hold-t -
Qru
MODERÁTOR
válasz
BigBlackDog #228029 üzenetére
De csak amig hideg a motor gondolom. Utan padlogazzal indulsz.
-
válasz
lsebestyen #228020 üzenetére
NEm fogod látni. Az elektronika azt hiszi h merülget és elkezdi majd járatni nagyobb fordulaton a mocit h töltse. Nem nagyon fogod megúszni a cserét és programozást.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
szőröscica #228023 üzenetére
Az uj autok minoseget latve ez kesz csoda.
Melo ugyben voltunk most Nemetorszagban, ott egy vadi uj A5 tdi vt a kordenk. Egesz pofas jargany (par igenytelen resetet leszamitva).
-
válasz
lsebestyen #228020 üzenetére
Majd kijavítanak a többiek, de szerintem feltanítva se jelzi. Elkezd fantom hibakódokat generálni, majd egyszer csak nem indul.
-
válasz
lsebestyen #228008 üzenetére
Szerintem:
- hozzá kéne tanítani
- minimum EFB-t szokás start-stop mellé tenni
- tedd fel 12 órára töltőre
Én már hagynám a feltanítást, nem belevaló szvsz az akksi, menjen ezzel amíg bírja. Majd ha új kell, vegyél belevalót, azzal taníttasd fel. -
hdanesz
őstag
válasz
Mágus2 #228016 üzenetére
Értem, köszi. Kollégámék néztek egy 202 ezer km-t futott, 2017-es Superb-et. 1.4 TSI.
Azért jutott eszembe megkérdezni a taxist, ő mit tapasztalt. Igaz, ez Octavia volt...de a motor és váltó ugyanaz.Műszeresen meg lehet tudni valamit a váltó állapotáról? Vagy mit kell nézni laikusként? Ne csússzon gondolom, ne rántson, fura hangok...ilyesmik?
-
=WiNTeR=
senior tag
válasz
tibbike01 #228013 üzenetére
Amikor utánakérdeztem ennek nekem csak annyit mondtak, hogy ha nem vált az emelkedőn haladáskor a váltó akkor nincs gond. Korábban én is M1-ben mentem fel a mélygarázsban, mostanában D-ben hagyva végig D2-vel megy fel amennyire néztem, sose váltott még le vagy fel.
-
Mágus2
Közösségépítő
-
tibbike01
őstag
válasz
Mágus2 #228011 üzenetére
Én "hálistennek" egy jó nagy, meredek rámpán keresztül tudok felhajtani a mélygarázsból. Kicsit jobban melegítem a motort és manuálba kiteszem és 2000 fordulat környékén tartva megyek fel rajta végig 1-esben. Ezzel így kímélem ugye? Már amennyire lehet.
Arra mindig figyelek, hogy emelkedőn ne váltson el, ilyenkor sportban használom többnyire. Árkád parkoló pl gyilkos.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
hdanesz #228010 üzenetére
Taxisok általában tudnak vezetni és üzemmelegen használják az autót.
Ennek a DSG-nek a halála a kuplung csúsztatás, tehát lassan egyesben előre emelkedőn vagy emelkedőre tolatás, közben manőverezés vagy nehéz rakomány vontatása és ezzel elindulás... Ilyenkor égeti meg a kuplungot.
Ugyanitt 1J0959799AH komfort elektronika kerestetik....
-
hdanesz
őstag
Ma egy 1.4 TSI Octavia taxiban utaztam, bőven 300 ezer km felett jár taxis üzemben. És gyári volt a DQ200 benne....semmi gond nem volt eddig vele.
2018-as autó volt. Lehet addigra reszeltek rajta valamit. Vagy egyik ilyen, hogy elmegy 300.000-t is hiba nélkül valakinek meg elköszön 30-40 ezernél?
-
lsebestyen
addikt
Sziasztok!
Kb. egy hónapja vásároltam egy 2017-es Octaviat, 1.4 tsi 110kW CZD.
Ilyen akku van benne:
Bosch Silver Plus S5 61Ah 600A right+ (0092S50040)Ezt már VCDS-sel hozzá kéne rendelni az autóhoz? Egyáltalán jó bele ez az akku, nem EFB vagy AGM kellene bele? A start stop egyébként működik, nincs is baj a hidegindítással sem, viszont már 2x 5 órára feltettem tölteni + átlagosan 40 perceket megyek vele, de még mindig nem tudta feltölteni a kis akkutöltőm...
Bocs az amatőr kérdésért, eddig egy 2002-es egyszerű autóm volt, abban kicseréltem az akkut és fixen töltötte a generátor.
-
Reggie0
félisten
válasz
szabonagyur #228005 üzenetére
Raadasul az autozas is szarra van adoztatva ott, igy az oreg es ocska auto is draga alapvetoen. Szoval ott sporolnak rajta ahol csak lehet.
-
válasz
szabonagyur #228000 üzenetére
Akartam mondani h Dán pöcsétek mellett ezt nagyon meg kell nézni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Egyedi ékszerdobozka
- ÁRCSÖKKENTÉS Dell Latitude E6320 notebook eladó
- Bomba ár! HP Elitebook 850 G3 - i7-6GEN I 16GB I 256GB SSD I RadeonI 15,6" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude E5450 - i5-5GEN I 8GB I 500GB I 14"FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- ÚJ Lenovo Yoga 7 2-in-1 - 14"WUXGA - Ryzen 7 8840HS - 16GB - 512GB - Win11 - 3 év garancia - MAGYAR