Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- OLED TV topic
- Xiaomi Pad 6 - kiapadhatatlan jóság
- Mini-ITX
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Házimozi haladó szinten
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
mamboo
tag
válasz
rob210 #210397 üzenetére
Sziasztok,
Sajnos az egyik Ledem besárgult, malfunction hibakódot dob a verda. A meglévő fényszóró javítására nem is gondoltam, mert szerintem az is kb. annyiba kerülne, mint ha újat vennék.
Már előre bocsánat, ha nem szabad terméket linkelni, de igazából csak annyi érdekelne, ha az ember vesz egy zsír új főfényszórót, abban minden izzó és foglalat benne van?
https://aruhaz.kauffer.hu/alkatreszek/termek/audi-5/a3_sportback_8va_8vf-10459/20_tdi-55597/karosszeria-100001/fofenyszoroalkatreszek-101465/fofenyszorobetet-101466/fofenyszoro-259/ABAKUS-446%7C1147RMLEHM7-335973004-259-4657/Köszi a helpet!
-
rob210
nagyúr
válasz
T0mBd1gg3R #210396 üzenetére
Ott is lehet, de én nem ott vagyok 🤣
-
-
rob210
nagyúr
Van valaki Orfűn?
-
kisfurko
senior tag
válasz
imyourfriend #210381 üzenetére
Én ilyet nem láttam se Villachban, se Klagenfurtban, de vagy egy éve nem voltam arrafelé. Nem is hallottam ilyenről, Salzburgban sincs. Aztán, hogy máshol mi van, azt nem tudom.
-
válasz
MunezXBK #210383 üzenetére
Én úgy hallottam hogy ha nincs matrica akkor a korlátozott zónákba nem lehet behajtani, csak arra feljogosító matricával. Elvileg lehet online is rendelni valahogyan forgalmi alapján tehát biztosÍtott a külföldiek részére is a hozzájutás, de utána kell nézni normálisan csak azért írtam.
-
MunezXBK
nagyúr
válasz
imyourfriend #210381 üzenetére
Turistáknak nincs rá szükségük.
-
gyulaszu
senior tag
válasz
imyourfriend #210381 üzenetére
Ausztriát nem tudom.
Németben az üzembe helyezéskor a hivatal adja ki a szélvédőre kiragasztandó matricát, ami a nagyobb városok bizonyos részeibe behajtáshoz kellhet.
Külföldi kocsinál nem tudom hogyan ellenőrzik/büntetik -
imyourfriend
őstag
Picit tán off téma, Ausztriában / Németben fel kell matricázni az autót az euro besorolásához mérten? Gondolok itt arra benzinkúton kell vegyek egy euro6-os matricát vagy a rendőr megbüntet, igaz ez vagy csak szóbeszéd? Klagenfurt fölé megyek túrázni de jobb a békesség.
-
zsole84
senior tag
Megint lenne egy kérdésem:
A4 b8 (crtdi) elektromos kormánymű álló helyzetben/lassú tempónák forgatásra korhol. Szerelő szerint ( ért hozzá Szabolcsban ajánlott szaki) jellemző ezeknél, sokáig elmegy így, csapágy van kikopva viszont az nem cserélhető.
Egyébként más rendellenesség nincs, ha nem lenne a hang,akkor azt mondanám,h hibátlan a kormány.Javítható ez a hiba?
Köszönöm.
-
nrb263
tag
Közben utána olvasgattam Rapid csoportban, és találtam egy ilyet:
"A folyton felmerülő kérdés: az autó BMS computerét akkumulátor csere után kell-e kódolni? A válasz: lehet, de nem kötelező. Mindegyik Start-Stop akkumulátoron van egy BEM kód, amit fel lehet tölteni a BMS rendszerbe. Vagyis meg lehet mondani az autónak, hogy új akkumulátort kaptál, töröld a hibakódokat. Erre alkalmas berendezés nagyrészt csak a márkaszervízeknek van és egy ilyen beavatkozás jellemzően igen magas díjjal jár.De mi történik akkor, ha nem tesszük meg? Igazából nem vétünk különösebb hibát…
A BMS azonnal felismeri, hogy új akkumulátor került beépítésre és annak megfelelően kezdi tölteni, használni azt. Rövid idő után törlődnek a hibakódok, a letiltott elektromos berendezések is feloldódnak, majd utána a Start-Stop funkció is megfelelően kezd működni.
Érdekességképpen, például az olasz gyártmányú Start-Stop rendszerű autókban nincs is lehetőség a BMS rendszerbe feltölteni az akkumulátor kódját.
Legjobb tudomásom szerint két olyan Porsche típus van, ahol kötelező feltölteni az akkumulátoron lévő BEM kódot, mert anélkül nem oldódnak fel a letiltott elektromos funkciók."
-
vallas
őstag
válasz
imyourfriend #210350 üzenetére
Nekem is furcsa egy ilyen világmárkánál...
-
Asbee
veterán
válasz
nrb263 #210362 üzenetére
Az, hogy nagy az energiaszükséglete az autónak, az biztos, hogy azt jelenti, hogy rossz az akksi? Nagy melegben indulásnál,
mikor klíma ezerrel megy pár percet, nálam is emiatt inaktív a star stop ( bár amúgy sem használom) , még az alapjáratot is megemeli. Pedig az akksinak semmi baja. -
imyourfriend
őstag
válasz
nrb263 #210364 üzenetére
Megoszlanak a vélemények, az a legjobb ha fel van tanítva de különösebb kimutatás nincs arra vonatkozólag, hogy a tanítás bármi előnnyel szolgálna. Mondják hogy ekkor másként tölti az autó az akkumulátort, de van a rendszer annyira intelligens hogy megtanulja ezt magától.
-
nrb263
tag
válasz
imyourfriend #210363 üzenetére
Hali, Varta Silver AGM A8-at néztem ki énis. Kel tanítani vagycsak belerakom és kész?
-
imyourfriend
őstag
válasz
nrb263 #210362 üzenetére
2015 1.6 cr-ben tavaly cseréltem akkumulátort először, Varta AGM-et kapott 68 helyett 70AH-sat, a mostanival megegyezőt tegyél bele és kapcsoltasd ki a start-stop funkciót.. bár rapid ~1100kg megküzd az a motor és a turbó a helyzettel nem nyersz vele ha leállítgatja magát amikor lehetősége adódik rá.
-
nrb263
tag
Sziasztok!
Skoda rapid 2019 1.0 tsi 110le, egyre gyakrabban irja, hogy nagy az energiaszükseglete a gépjárműnek és letiltja a start stopot.
Ilyenkor felrakom tölteni ugyan de akku csere lesz egyértemű, ki milyet ajánl?
Olvastam olyat is felkell tanítani az új akkut?
Vagy ez csak opció?
Ez a gyári: 1S0 915 105 A
köszi! -
Sziasztok!
Audi A3 8P-be utólag gyári bontott tolatóradar szett, vagy inkább valami új olcsó univerzális? -
válasz
T0mBd1gg3R #210359 üzenetére
Ebben a linkek: [link]
-
-
válasz
boti19871125 #210347 üzenetére
Ahogy nézem, csak német nyelvű. Viszont Chrome böngészővel le tudod fordítani.
-
AssAssynn
addikt
válasz
tibbike01 #210355 üzenetére
Igen, leírták, el is fogadtam, nem is kérdőjeleztem meg, világos, hogy a szívóbenzin való erre a felhasználásra elsősorban. A kérdés az, hogy vajon az általam említett dízelmotor mások tapasztalata alapján mennyire bírja. Mert, hogy kaptam egy fülest, aki szerint bírja, és ezt részben tapasztalatból írja, mert 15 éve hajt egy ilyen kocsit. De nyilván én se akarok egy ember tapasztalata miatt ráugrani erre a járgányra, ezért kérdezősködök, hogy akad-e még ilyen jómadár, aki eltudná mondani, hogy "tapasztalatból tudom, hogy bár nem ajánlott, de nincs baja". Ennyi. Ha lesz lesz, ha nem nem. Legjobb lenne tapasztalattal rendelkezők véleménye. Szerintem az érdeklődésemből másnak baja nem származik.
-
AssAssynn
addikt
válasz
macilaci78 #210353 üzenetére
Nem írtam az anyagiakról, mivel az 1.9 dízelmotorokról kérdeztem a Sharanok kapcsán, azok meg, ha jól látom 2010-ig voltak gyártva, így ez nem kérdés. A kérdés az, hogy ezek bírják-e a várost, vagy hogy mi erről a tapasztalat.
Te a tiédet így is bőven hosszabb távra használod (2 vs 10 km), mint ami az én napi felhasználásom. Bár nálad gondolom már a korából fakadóan is szükséges lehet a generálozás.Viszont ezekhez a modellekhez képest már egy bármilyen elektromos is nagy ugrás.
Nem tudom milyen gyerekülés platformra gondolsz, de ha a Multimac-ra, arról már hallottam, de nem foglalkozom vele, ráadásul marha drága is.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
AssAssynn #210352 üzenetére
Mivel árról nem írtál egy betűt sem, de csak nagyritkán esik be egy-egy 2*150 km-es nap, ezért elektromos.
A gyerekülésből meg van olyan platform, amiben egy Swiftben is elfér biztonságosan 3 gyerek.
Ha az ár szempont, akkor egy 1.6 szívó benzin és egy gyerekülés platform.
Jók a dízelek, amíg jók. Egy 1999-es 1.9 PDTDI Passatból írok, előző tulaj kb csak napi 2*10 km-re használta, nálam se igen megy rövidebbet, de azért pár hetente beesik egy 2*250 km-s hétvége is pályán. Mégis generálozni kell a motort.
-
AssAssynn
addikt
Sziasztok!
Hosszú történetem rövidre fogva a következő. Autót keresek a következő felhasználásra:
- napi 6-8x indítás, 1-2 km megtét településen belül, leállít, ez reggeltől estig elszórva, tehát végig hideg üzem (ovijárat, munka, posta, egyeztetések, stb)
- havi 2-3x 20km oda, 20km vissza táv megtétele
- 2-3 havonta egy nagyobb táv, 50 vagy 150km oda és vissza is.
Olyan autó kell, amiben elfér középen 3 gyerekülés.Így jutottam el a VW Sharan-ig. Korábban a felhasználás miatt benzineseket néztem, de Sharan-ból dízel érdekelne. Mindenki elmondta már úgy általánosságban, hogy rövidtávra nem szabad dízelt venni. Viszont van egy rokonom, aki egy 2003-as 1.9 (pd?)tdi Sharant hajt, és nagyon mondja a szerelőjével, hogy ez az autó az én felhasználásomat is kibírná. Különben ő is használja rövidtávokra, bár ő rengeteget pályázik. Ugye a méret szempontjából a Sharan bőven jó lenne nekem, sőt valójában túl nagy is lenne; és a fogyasztása is jól alakulna szemben a benzinnel, ami ilyen nagyobb autóban elég torkos a városban. Úgy tájékoztattak, hogy a 2.0 tdi sokkal rosszabb ilyen városozás szempontjából, de még az 1.9 az bírja.
(1.) A kérdés tehát az, hogy a dízel (1.9 tdi) mennyire bírná a folyamatos hideg üzemes városozást?
(2.) A wiki alapján van sok 1.9 tdi motor, de nem tudom ezek közül van-e jó/rossz, vagy mindegy melyiket választja az ember?Nagyon köszönöm előre is a segítséget!
Azt kérem, a következő köröket most ne fussuk meg:
- "vegyél tourant" - nem, mert kisebb, csak az újabbak nagyobbak, de azok jóval drágábbak, és nem tudom a motorjuk bírja-e, amire nekem kell
- "maradj a benzinnél" - oké, azt tudom, hogy az jobban viseli a várost, de most a kérdés az említett dízellel kapcsolatos
- "hibrid a te autód" - tudom, mondták már sokan, de egyrészt nincs belőle igazán olyan méret, amit keresek, másrészt lényegesen drágább. -
imyourfriend
őstag
válasz
vallas #210345 üzenetére
Számomra meglepőek ezek a dolgok, jelzik az újkori autók minőségének, összeszerelésének a romlását.. pedig itt már nem MTZ szintű holtjáték van a kormánynál, 1-2mm max megengedett egyszerűen illene jól összerakni azt a vasat. Főleg egy ilyen dolgot amivel minden nap szembesül az ember.
-
vallas
őstag
válasz
macilaci78 #210346 üzenetére
Igen, csak kíváncsi voltam mi lehet, mekkora ebben a tűrés de majd a VW szerviz ránéz, bár lehet ez ilyen pénteki, vagy hétfői darab
köszi
-
vallas
őstag
válasz
macilaci78 #210344 üzenetére
Autópályán, országúton.....
Persze tudom, hogy lejt az út valamennyit, de soknak tűnik, kollégám ment vele , neki is ilyen van, szerinte övé nem ilyen, én mondjuk nem mentem az övével...
9000 km körül van... ránézek a gumira akkor, meg beszélek flottásokkal.... -
vallas
őstag
Sziasztok,
VW Taigo 2 hónapos.... Kb így áll a kormány ahhoz hogy egyenesen menjen a kocsi pályán.... városban ennél kevésbé észrevehető.... ez futómű lehet ?
Régi kocsikon elég volt odébb tenni egy-két ricnivel a akormányt, de gondolom ez már nem így megyKeréknyomást ellenőriztem, ütés, padkázás nem volt vele...
köszi
-
válasz
focvis #210266 üzenetére
A kedd reggeli rendelésem ma, csütörtökön megérkezett (Bp.) a UPS-szel.
Minden gyári (kiegyenlítő tartály, 10 l G12evo, szőnyeg), faxán csomagolva.A szőnyegről tudtam, hogy nem a süppedős prémium kivitel lesz, de teljesen oké, 20 centiről nem látni a különbséget. Világbajnok 30 €-ért.
-
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
grizlisandor #210333 üzenetére
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
CharlieDrop #210330 üzenetére
Az EGR eltömődik, de utána még hűtik a gázt az EGR mögött. EGR mindenkinél probléma, ahol nem a DPF utáni gázt vezetik vissza...
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
grizlisandor #210325 üzenetére
Másképp oldotta meg a VAG, két helyen is hűti a visszavezetett kipufogógázokat, hogy ne égesse meg az olajfilmet a szelepeken.
Az új generációs TDI még ettől is jobb, ott már egyáltalán nincs kox a szívósorban, mert az egész szívósor a vízhűtéses intercooler-el van egybeépítve.
-
nrb263
tag
Sziasztok, Skoda Rapid 2019 1.0 TSi 135ekm, 110Le, DKRC motorkód, szerintetek 0w20 vagy 5w30 olajat kellene használnom? Lekértem Skoda szerviz történetet, 5W30-al használták, 15ezrenként cserélve, érdemes áttérni 0w20-ra? Vagy maradjak ennél? Köszi
-
grizlisandor
veterán
válasz
Mágus2 #210308 üzenetére
Ekkora különbségek vannak CR és CR motor között? Pl.: itt egy BMW dióhéjas szívószelep tisztítás.
Másik videóban magyarázza a srác a miértjét, ezt a VAG máshogy oldotta meg?
-
-
Asbee
veterán
válasz
Mágus2 #210306 üzenetére
Amióta API SP, LL-04 azóta butítottak az olajon. Mind alapolajban mind adalékban. A régi verzió igen, extrának számított a versenytársakhoz képest, a nagyon jó minőségű alapolajával, és extrán adalékoltságával ( pl molibdén), mindezt úgy hogy tartja az elvárt szulfáthamu értéket. Azért mert te ezt nem tudod, nem jelenti azt, hogy nincs így.
Régi:
GTL 30-40%
PAO 1-5%
Ester 1-5%
Új:
-
tibbike01
őstag
válasz
BullKoxa #210303 üzenetére
Pollenszűrőt nem megtett km után cserélünk, hanem ősz végén, amikor már lehullottak a falevelek és elhaltak a bogarak.
Levegőszűrőből az előszűrő nélküli kell a mi éghajlatunkhoz.
Olajból szerintem jobb a Motul, mint az oldschool Mobil ESP. Esetleg Castrol Edge vagy Shell-t próbáld ki. Olajszűrőböl jó a Mann, de azért nézz rá Kaufernél a gyárira, nem sokkal szokott drágább lenni.
Üzamanyagszűrőt kb 40-50ezrenként illik cserélni, bár én tuti nem Filtront vennék oda.
-
válasz
Mágus2 #210311 üzenetére
...nem tudod!!
Már szép tiszta, a Spanyol út előtt lemostam, volt fosi, h baj lesz, de nem volt semmi gond, ellenben nem oly szutymák mint volt. Azért köszi a választ.
Gondolkodtam rajta én is, mert a szomszéd a fejébe vette, h a Hyundai i40-esét elviszi erre a műveletre, "mert, hogy ártani nem árt". Ráadásul itt van mellettünk, de fölöslegesen nem adnék ki ekkora összeget. Igaz nem is veszek észre rajta semmi problémát. Így akkor én nem veszek részt ebben a műveletben.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
daniel2121 #210312 üzenetére
Vízpumpák, termostat, vagy a két hengersor közötti höcserélö tömítése. Mind oda folyik .
-
daniel2121
őstag
Sziasztok
3.0fsi motoros Audi A6,valahol megy el a fagyálló belőle. Elől làthatóak rózsaszín nyomok,de nem találjuk hogy hol szökhet el belőle a víz. Van valamilyen a típusra jellemző hibaforrás? -
BullKoxa
őstag
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. 2010.02. havi Caxa 1Z5 Octavia az alany.
Olajnak ezt néztem ki Mobil ESP Formula 5W-30 4 liter, jelenleg Motul Specific 5w30 504/507 van benne.
Pollenszűrő tavaly volt cserélve 10K lesz benne ezt is cserélni kell? Ezt néztem ki Mahle-knecht pollenszűrő, aktívszén szűrő
Olajszűrőből Mann-t néztem, jelenleg is az van benne, de itt melyik jó bele? Nagyon sok van, a drágábbat kell venni vagy jó az olcsóbb is .Olajszűrőből Mann.Levegőszűrőből kell Előszűrőst és Előszűrő nélkülit is tenni? vagy ha ez a 2 különböző akkor melyik a jobb bele? Ezt néztem Purflux Levegőszűrő, itt is van egy csomó.
A kocsiban van bontatlan üzemanyagszűrő ami Filtron, érdemes ezt is cseréltetnem? Tavaly vettem a kocsit, azóta csak benne áll.
Köszönöm szépen előre is a segítségeteket !
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
T0mBd1gg3R #210301 üzenetére
Sima ügy akkor.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- EZVIZ C3 C3W Pro (4MP) CS-C3W Smart Home Kamera
- EZVIZ CS-EB8-4G-2K-PS(kit)
- SzoftverPremium.hu
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- LG 27GR95QE - 27" OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T460 - i5-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest