- Lenovo 3000 és IdeaPad notebookok
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- E-book olvasók
- Asztali konzolt tervezne a Valve?
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Milyen egeret válasszak?
- Megnyitotta kapuit a hardvercsárda
- Milyen TV-t vegyek?
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
bnorci71
addikt
CRLB 2.0Tdi 2015
Gyorskapcsolodarab 3B0122291B
ide tényleg nincs külön O gyűrű?
"If in doubt, flat out!" "Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers"
-
bnorci71
addikt
válasz gyulaszu #224354 üzenetére
amit beraktam lejjebb képet a piros karikával az valahol belül megy el de nem tudom hol jön ki.
Ha leveszed a kupakot te is fogsz látni olyan lyukat, csepegtess bele vizet és meglátod hol jön ki.#224357 imyourfriend
nem vitatom ,hogy a vákuumos feltöltés a helyes, ma egész délután feltöltőket nézegettem egy BGS ami már egy műhelybe is használható 50-90eHuf ami azért nem a világ.
Otthonra 10e környékén már van, de egy Yato is 13e ami otthoni használatra bőven elég.
Van egy Yato aksis kerékkulcsom eddig amire ráengedtem csavar leszedte."If in doubt, flat out!" "Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers"
-
bnorci71
addikt
válasz gyulaszu #224346 üzenetére
na most lehet hülyeséget beszélek, de nekem másként nem áll össze logikusan
az előző tartályképen amit beraktam karikázott lyuk az lehet egy "túlfolyó" és amit oda löttyintett fagyálló azt láttad te a tartály oldalán.
Én azt gondoltam az belülre megy ,de akkor ezzel a készülékkel nem lehetne vákuumot csinálni.
Lusta vagyok kimenni megnézni, de meg fogom mert akkor elég egy 8-10eHuf készülék nem kel 30e-t olyat venni amibe spéci kupak van"If in doubt, flat out!" "Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers"
-
bnorci71
addikt
válasz Asbee #224336 üzenetére
igen ha vákuummal töltötték fel nem kel utána önteni, csak a VAG tágulásihoz kevés a sima dugós készülék csak a kupak helyére csavarható jó és gondolom nincs minden szervizbe, akkor meg felöntik szintre aztán idővel kidolgozza magából, de ilyenkor illene szólni a tulajnak, hogy készüljön rá
Pont most néztem mert cserélnem illetve átmosnom kel a rendszert és vettem volna készüléket hozzá ,de a kupaknál hiába dugja be az ember a peremen van egy lyuk elég idióta megoldás"If in doubt, flat out!" "Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers"
-
bnorci71
addikt
válasz gyulaszu #224323 üzenetére
Nekem 1000Km után is kért még és pálya volt belőle 7-800Km.
Dobj be hátra ioncserélt vizet vagy a fagyállóból és ha kér önts rá.
Ha jól emlékszem 2x kért vizet és olyan 7-9dl ráment.
Túlfolyó nincs vagy amit mellécsorgattak láttad vagy nem tudom mit figyelni kel."If in doubt, flat out!" "Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers"
-
bnorci71
addikt
válasz Tom1939 #224315 üzenetére
néha nem értem a mérnököket
XC60 automata 110eKm alatt 2-3x írta ki hogy "sebességváltó teljes teljesítmény nem elérhető" na erre se kezelésibe nincs semmi se tárolt hiba se semmi sehol. Akkor mi a francnak hoz idegbe Ausztriába..... Bezzeg amikor a hűtőventi nem ment csak max fordulaton a fokozatmentes szabályzás miatt na arra nem volt se hiba üzenet se semmi csak szervizkor derült ki a diagnosztikával hogy baja van.
Sajna a mai autók a televágott elektronika miatt hááát hogy mondjam...
Mercedes Citan 800Km reggel indulok panaszkodik hogy a kamera nem lát persze bazze én se, de nem baj úgy sincs rád szükség az önkéntes rendőr táblafelismerőt már reflexből nyomom ki a sávtartó még nincs beidegződve. Na és a poén működik a sávtartó a menübe ki van kapcsolva és a "gomb" szóval az érintőpanelt hiába verem semmi reakció. Leállítás újraindítás és megjavul. Tiszta Windows."If in doubt, flat out!" "Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers"
-
bnorci71
addikt
Minden a helyén a DPF szenzor cserénél de lenne egy kérdésem amiben nem vagyok biztos
A vezérlés felőli csatlakozóba a lábkiosztás
1. Sárga+barna
2. barna
3. Sárga+szürke
2016 2.0tdi CRLB
esetleg fotó is jóA másik kérdésem
hogyan tudom a hűtőrendszerből a legtöbb folyadékot leengedni?[ Szerkesztve ]
"If in doubt, flat out!" "Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers"
-
bnorci71
addikt
válasz imyourfriend #224235 üzenetére
Nézted nincs rajta repedés?
"If in doubt, flat out!" "Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers"
-
bnorci71
addikt
válasz imyourfriend #224219 üzenetére
miért cseréled?
Én csak saját logika alapján jutottam el oda, hogy nincs mit tanítani nekik hisz ezek adják a nyomást, mi lenne a referencia.
Holnap reggel megjön nekem is a 2 csatlakozó a ami még hiányzik a Kauffer sajna rosszat küldött, megrendeltem helyben a Szakáléktól.
Az érzékelő szerencsére jó jött így holnap délután mehet be a 3 izzító és a szenzor és végre újra lehet használni a paripát
B8 Passat 2.0 2016Tényleg ugye izzítókat illik egyben cserélni mindet, de ugye itt a 3-as hengeré dupla annyi mint a 3 másikból a legdrágább összesen.
Mi a tapasztalat ha csak a 3 simát cserélem várható utána a nyomásmérős halála is vagy az többet bír?"If in doubt, flat out!" "Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers"
-
bnorci71
addikt
válasz Corsa02 #224098 üzenetére
lehet spec eset
nekem pl. a garázsajtó elég szűk a küszöb pedig 4-5cm magas úgy szoktunk bemenni, hogy többször megállunk ez kuplungos autóval nem gond, a kavarós automatával sem volt, a dsg+hold on viszont ugye 3x behúzza a féket csúsztatja a kuplungot így az első beállás után ki is kapcsoltam, Pesti dugóba viszont aranyat ér."If in doubt, flat out!" "Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers"
-
bnorci71
addikt
me fillér izélés van, programozni olcsóbb arra a szar tabletre mint 3gomb a műszerfalra.
Merci Citan hangerőt nem lehet normálisan állítani nincs gomb, de még a kormányon is csak az idióta tapipad van"If in doubt, flat out!" "Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers"
-
bnorci71
addikt
válasz tasiadam #224062 üzenetére
De attól, hogy egy lyukon a váltó alján leengedem, felül vagy a lyukon keresztül meg visszatöltöm a fincsi tiszta friss olajat, miért indulna meg a retek?
A váltóban folyamatosan forog körbe-körbe az olaj és szűrik is közben.Az átmosásnál ha az nagyobb nyomáson történik ott megértem esetleg.
A gépet nem érdekli az autó értéke és a beletöltött olajat se. De egy próbát megér ha más nem a prémium anyagok helyett elég a standard előírt
[ Szerkesztve ]
"If in doubt, flat out!" "Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers"
-
bnorci71
addikt
válasz focvis #224056 üzenetére
jaaa nem tudtam, hogy 23éves ott nem kel már semmilyen papír
Tavaly második autónak vettünk egy Note-t 300eKm semmilyen szerviz papírja nem volt
otthon kérdeztem le a jszp-t is csak pislogtam a sok műszakin 200eKm-ig taxi volt de 10eKm-nél olajcsere előtt kihúzom a nívót és az olaj magáért beszél.
Magamnak nem tudok autót venni ezt már sokszor megállapítottam alapvető dolgokat nem nézek meg, míg ha valakinek el kel menni meg nézzni valamit mindent kiszúroktasiadam
ha eddig nem döglött meg az olajcsere után miért döglene"If in doubt, flat out!" "Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers"
-
bnorci71
addikt
válasz focvis #224039 üzenetére
"B" terv: youtube tutorial, sima házilagos olajcsere 2x.
kérdés eladáskor a vevő mit szól a pecsét hiányhoz a szervizkönyvbe, bár én a Scenicet úgy adtam el én magam írtam a szervizkönyvet minden számla megvolt az anyagokról sőt a tankolásokról is és akkor még egy füzetbe vezettem a tankolást/fogyasztást ma ezt már a spritmonitorra bízom.
Tudom mindkét szektának vannak hívei, de DSG-t miért mosni?
motort se mossuk leengedjük szűrőt cserélünk, feltöltjük a DSG-be is van szűrő.
A hagyományos kavaróst értem ott a töltet fele ha lejön a szűrő meg sokszor nem cserélhető. Vagy Aisin váltó Mazda6 leeresztő sincs rajta"If in doubt, flat out!" "Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers"
-
bnorci71
addikt
válasz bnorci71 #223698 üzenetére
Elég sokat gugliztam ma a DPF nyomás érzékelő csere miatt, mert ugye az egyiknek a cikkszáma megsemmisült.
Vettem 2 bontottat, a másik csak egy kicsit volt megolvadva de biztos ami biztos alapon cserélni akartam azt is. Amikor a régiről húztam le a csövet sikerült eltörni, nem gond hisz úgy is kuka.
Ami teljesen megsemmisült azon a vásárolton rajta volt a cső, na mondom akkor ott nem is bántjuk nehogy eltörjem a fém csőről szedtem le inkább.
Aztán beépítéskor amikor dugtam fel a fém csőre a gumit sikerült eltörni az "újat is".
Este meg belebotlottam ebbe a reddit posztba a nagy keresgélésbe és jött a megvilágosodás. A hiba előtt 300-400Km volt nálam is vezérlés cserélve.Corsa02 meg aki közelebb van a tűzhöz.
A reddit posztba említik hogy a VW már kiadott egy átdolgozott verziót.
Lehet erről valamit tudni? A jelenlegi cikkszáma 03L 906 051B látom létezik 03l 906 051D ez lenne az?a képet berakom újra, hogy miről is volt szó
"If in doubt, flat out!" "Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers"
-
bnorci71
addikt
2.0 CrTdi CRLB
izzítógyertyát milyet?
Bosch 4800
Denso 6600
Beru 8900
NGK 9000"If in doubt, flat out!" "Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers"
-
bnorci71
addikt
válasz grizlisandor #223811 üzenetére
nagyon nem mindegy ,hogy hol használják
XC60 amikor nézegettem 50-50eKm nagyon soknál ott volt a szervizkönyvben a fékbetét csere általában a hátsó, amit megvettem abban is. 95eKm került hozzám 100-120eKm cseréltünk komplett féket 210-nél azzal vitték el még betétet sem kellett cserélni 100eKm alatt. Előző tulajnál Pesti használat nálam országút sok pálya kevés város. Automata volt.DSG-vel még nincs nagy tapasztalatom, de ahogy észrevettem már fékezéskor váltogat vissza szépen és használja a motorféket pedig nem S-ben használom.
"If in doubt, flat out!" "Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers"
-
bnorci71
addikt
válasz Big_Boss #223740 üzenetére
+molnarpeter
értem csak az a kérdés mivel tud többet nyújtani mint a meglévő eszköz+EOBD ingyenes szoftver"If in doubt, flat out!" "Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers"
-
bnorci71
addikt
válasz atos19881101 #223730 üzenetére
kinti rendelést azért nem próbálnám mert ha Lisztferin ott ragad akkor kidobtam a pénzt
VCDS-t látok pl. Emagon 10-25e kérdés mi az ami megvehető
VCDS VAG-COM írják#223731 K Norbi
megnéztem a hivatalos oldalon az árat hááát..... nekem ennyit nem ér sajnos, ráadásul éves előfizetéssel. a FB OBD11 csoport meg zárt csak azért, hogy megkérdezzem az árát nem lépnék be. Jöhet privátba is mennyi az annyi.
Nem akarok én nagyon piszkálgatni átírni dolgokat kiolvasás hibatörlés.
Guruknak akik másnak pénzért dolgoznak nyilván megéri az eredeti is.Van itthon egy Vgate iCar OBD2 olvasó olvasni/törölni azzal is lehet, igaz nem mindent.
"If in doubt, flat out!" "Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers"
-
bnorci71
addikt
válasz atos19881101 #223712 üzenetére
köszi
ránéztem, de úgy látom ugyan azok a rajzok vannak benne mint a Láng webshopban.
Ha Vag-Com diagra vágyna az ember, honnan érdemes megvenni?
"If in doubt, flat out!" "Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers"
-
bnorci71
addikt
válasz atos19881101 #223704 üzenetére
hát gondolom miután a kipufogógáz megjelent ott nem fázott szegényke
04l 130 380f
de nem egy nagy cucc, gondolom a befecskendezők hangját csillapítják veleHa robbantott ábrákon cikkszámokat alkatrészeket keresgetnék milyen programra lenne szükségem?
[ Szerkesztve ]
"If in doubt, flat out!" "Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers"
-
bnorci71
addikt
a hiba illetve a végeredmény elég egyértelmű miért ég a sárga tengeralattjáró a műszerfalon.
Az egyértelmű ami teljesen odalett az a DPF nyomáskülönbség szenzor. Azt is kiderítettem nem lehet egyedi eset ha a csatlakozó javítókészletként elérhető A kérdésem az ez membrán szakadás miatt kezd el itt megjelenni a kipufogógáz vagy elektromos oldalról történik valami ami miatt odalesz a szenzor?
A másik kérdés a másik szenzor mellette micsoda?
ja 2.0Crtdi 150 paci CRLB[ Szerkesztve ]
"If in doubt, flat out!" "Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers"
-
bnorci71
addikt
válasz atos19881101 #223672 üzenetére
óránként eléget 0,7-1L üzemanyagot és a -3°C levegőből csinálnia kel a fűtésnek +25-30-t minimum, hogy fűtésnek érezd de lehet többet.
De megfordítom a dolgot álló helyzetbe miért nem melegítünk autót?
Mikorra tudnád felmelegíteni üzemi hőfokra -3°C-ba úgy, hogy fűtesz közben? Akkor fordítva ha a meleg motort így használod miért ne lenne normális az ,hogy visszahűl.
A mérték a igen az kérdés de ezt csak te tudod. Eddig lehet nem is figyelted csak most hogy a termosztát ki lett cserélve figyeled.Tudom más motor meg minden, de az 1.5dCi ha -10-be lejöttem a pályáról a városi haladásnál 2Km után képes volt annyit visszahűlni ,hogy az automata klíma maxra kapcsolta a ventit mert az elektromos fűtés rásegítés csak max ventin működött és a motorról származó melegből képtelen volt rendesen fűteni.
Várj egy kicsit legyen jobb idő és akkor is figyeld meg
"If in doubt, flat out!" "Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers"
-
bnorci71
addikt
válasz Reggie0 #223642 üzenetére
Én még most ismerkedek vele 2000Km mentem vele eddig, az Alpokban felfelé sem láttam 105-nél többet igaz nem hajtottam , azt viszont megfigyeltem, hogy 106-107-ről szinte azonnal 103-104-re visszahűl
Asbee
az enyém CRLB az AE288 család ha hirtelen jól néztem, kollégáé nem tudom milyen
De EU5 motorok is tudtak nagy hidegben gyorsan visszahűlni amiken még nem volt 3-5 vízkör meg hasonlók. '07 1.5dCi, 10-2018 1,3Mjtd, '20 1,5Pug ezekkel volt tapasztalatom.De innen monitor mögül nehéz lesz konkrétan eldönteni normális vagy nem.
#223651atos19881101
próbálok visszaemlékezni és úgy rémlik az után is ment folyamatosan lefelé az olajhőfok ,hogy a kapu előtt megálltam, nejem kaput nyitott és beálltam a garázsba ami ugye 1-2 perc#223659 Qru
hát erről majd nyáron tudok nyilatkozni, most attól azért messze volt a hőmérséklet a -3-6°C-al[ Szerkesztve ]
"If in doubt, flat out!" "Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers"
-
bnorci71
addikt
válasz atos19881101 #223631 üzenetére
2.0Crtdi Passat
pályázás után 4km országút utána 2Km településen belül és a 100-105°C olaj visszahűlt 80-90°C-ra ha jól emlékszem és ez 0°C külső hőmérsékletnél volt. Vízen ezt nem venni észre még, de amint nincs terhelése a cr rendszerű motoroknak elkezdenek hűlni, én azt szoktam mondani ezek nem hőt termelnek az üzemanyagból, hanem haladást
Szerintem teljesen normális ha megy a fűtés és ilyen idő van kint.
Hasonló tapasztalatom más márkákkal is volt erre, hogy városi haladáskor képesek voltak visszahűlni, nemhogy álló helyben járatáskor."If in doubt, flat out!" "Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers"
-
bnorci71
addikt
válasz molnarpeter #223435 üzenetére
Igaz teljesen más márkával, Scenic I. de LPG nekem nem volt jó tapasztalat az utólagos pótkerékkel.
A súly nagyon hátra esik, üres csomagtartóval is olyan mint ha már tele lenne a csomagtartó, ha meg a 2gyerkőc +csomag is volt.... akkor mint anno a szoci autók olyan lett. Ok torziós rugó volt benne. Ami még probléma volt, egy hosszabb Miskolc+Kiskunmajsa út esetén Pest tele kellett tankolni újra. Pályán nagyon elfogy a fogyasztási előnye az LPG-nek és csak akkor volt némi előny ha a legolcsóbb kúton tankolt az ember. Lehet akkor az ár olló is kisebb volt mint most akkoriba emelték fel a jövedéki adót is ha jól emlékszem.Szóval én akkor eldöntöttem vagy gyári első beszerelésű LPG mert ott a rugózás is ehhez van méretezve, vagy diesel, ha a hosszútávú pályás fogyi a fontos.
Sza_Sa+yodamester
és ezek a fogyik ,hogyan alakulnak ha 800-1000Km pálya van csak?[ Szerkesztve ]
"If in doubt, flat out!" "Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers"
-
bnorci71
addikt
válasz simonjoe #223256 üzenetére
tudod 1990-ben még 100 autóból 1 vakított mert papa elfelejtette levenni a bilux izzóját ma 100-ból 10 vakít a kínai led, szarul berakott égő szarul beállított lámpa, ne adj isten az olcsó bontott lámpa miatt ami angol autóból származik....
Nem. nem szarom össze magam és a napot sem lövöm le az égről, csak egyszerűen zavar ez a fajta leszarom, nekem legyen jó hozzáállás a társadalomban"If in doubt, flat out!" "Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers"
-
bnorci71
addikt
válasz simonjoe #223247 üzenetére
akkor ezek szerint ha veled szembe megyek maradhat fent a refi
OKlalibatyo
miért kel mindig mindent kiferdíteni?
ha a hátulról jövő vakít a tükörbe attól azért nehezebb balesetet okozni mint a szembejövőtől aki vígan továbbhajt.Morris
szép a vetítési képe
1dologra vagyok nagyon kíváncsi
egy fénymérővel a vetítési vonal feletti fényértékre a Halogén és a Led égő esetén"If in doubt, flat out!" "Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers"
-
bnorci71
addikt
válasz lalibatyo #223231 üzenetére
én nagyon várom amikor az utált NKH ezzel kezd el foglalkozni az utakon a rendőrökkel karöltve.
Ha a szemből jövő tovább hajt én meg elcsaptam a kerékpárost mert nem láttam a kínai ledtől, bachatoműa másik kedvencem az automata fényszóró
akinek van jogsija megtanulta kezelni az autó akkor ne legyen neki ilyen szar benne ami a kanyarból kijövet késéssel kapcsolja le a lámpát mert a parasztja nem hajlandó a karhoz nyúlni mondván majd megoldja az elektronika ja 0,5mp késéssel ami pont elég a retinám leégéséhezK Norbi
ha gyanú merül fel benne vizsgára rendel, gondolom én ,ha nálad a papír OK
Az Osram azt írja az oldalán ellenőrizd a lámpád E számát ha olyan berakhatod DE nyomtasd ki a papírt és tartsd az autóbanLalibatyó
itt arról van szó hogy az Led gyártója bevizsgálta az adott E jelű lámpát a saját Led izzójával és tanúsította, hogy megfelel.
Tehát ezek sima H4/H7 tükrös vagy minek hívják lámpák.[ Szerkesztve ]
"If in doubt, flat out!" "Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers"
-
bnorci71
addikt
válasz Morris #223210 üzenetére
Osrammal mi a baj?
ami hétfőtől teljesen szabályos lesz.
Nem is tudom más gyártónak van-e engedélye.én imádom amikor a 50-100m-re mögöttem jövő úgy bevilágít a belső tükörbe, hogy nagyobb a fény mint a piperetüköré.
[ Szerkesztve ]
"If in doubt, flat out!" "Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers"
-
bnorci71
addikt
válasz Asbee #223076 üzenetére
2016-tól a Lavina Szerviz Kft.-nél betöltött értékesítési pozíciómmal párhuzamosan az OlajShop.hu webáruház egyik tulajdonosaként a webáruház fejlesztése és irányítása is bekerült a napi feladataim közé
Az oldal alján hogy ki is ő.
Bevallom nem néztem mélyen az oldalra, hogy ki írta az első találatok között volt a
0w30 vs. 5w-30 google találatra
de ami a 2 viszkozitási csoport között a lényeg azt a táblázat is jól mutatja.Én itt befejeztem a témát.
"If in doubt, flat out!" "Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers"
-
bnorci71
addikt
válasz dellfanboy #223074 üzenetére
elnézést nem kezdtem el doktori diszertációkat keresni a témában, de ha guglizol ezt fogod kapni mindenhol ahol le van írva
olajshop megbízható?
A viszkozitásról érthetően
Dr. Sólyomvári KárolyJárműfenntartásKenéstechnika"If in doubt, flat out!" "Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers"
-
bnorci71
addikt
válasz bnorci71 #223073 üzenetére
és egy táblázat hogy mekkora a különbség a különböző viszkozitások használhatósága között.
0W > -40°C
5W > -35°Cnem emlékszem mikor volt mifelénk -35°C ,de tény én is minidig az alacsonyabb hideg oldali értékkel rendelkező olajat preferálom
"If in doubt, flat out!" "Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers"
-
bnorci71
addikt
válasz simonjoe #223072 üzenetére
te dolgod
De úgy látom nem érted amit írtam
Az első kérdés milyen viszkozitású olajat vegyek az autómba?
Pedig nem ez a fontos. Hanem a megfelelő specifikáció és engem ez érdekel. Ez 99%-ban a viszkozitást is megszabja.
Hidd el sokkal jobban odafigyelek milyen olaj kerül az autóimba mint némelyik szerelő akinek ez a szakmája.De nézzük példával.
VW504.00/507.00 olajból választhatsz 0w30 vagy 5w30-t
és mi a különbség a kettő között. a hideg oldali viszkozitása a mi éghajlatunkon mindkettő megfelel. mindkettőnek van előnye hátrányaaz egészet nem másolom ide
Összegzés
Az 5W-30 és a 0W-30 motorolajok között a legnagyobb különbség a hidegindítási teljesítményben rejlik. Az 5W-30 megfelelő választás mérsékelt éghajlatokon és gazdaságosabb megoldás lehet, míg a 0W-30 kiváló hidegindítási teljesítményt nyújt, és különösen hasznos extrém hideg körülmények között. A szintetikus alapolaj miatt a 0W-30 viszkozitási indexe magasabb, mint egy rész-szintetikus 5W-30 motorolajé, így extreém vezetési körülmények között, amikor a motorolaj üzemi hőmérséklete magasabb, mint az átlagos, jobban védi a motort a stabilabb olajfilm miatt, mint az 5W-30. Mindkét olaj típus biztosítja a megfelelő védelmet normál üzemi hőmérsékleten, így a választás nagymértékben függ az éghajlati viszonyoktól, a vezetési körülményektől, a vezetési stílustól és a személyes preferenciáktól. Mindig érdemes figyelembe venni a járműgyártó ajánlásait, és azokat a környezeti feltételeket, amelyek között az autót használni fogjuk."If in doubt, flat out!" "Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers"
-
bnorci71
addikt
válasz tibbike01 #223066 üzenetére
Azért annyira nem kel megijedni mert van pl. a Motulnak olyan olaja ami MB és VW speccel is rendelkezik. Kérdés pontosan mi is került abba a motorba.
#223065 rayoliviero
ettől kicsit pontosabban kellene tudni milyen olaj is az ami benne van
#223062
azért előtte azt is kérdezd meg a szerelőtől viheted-e az olajatÉn egy 1.5dCi csapágyasodás után az olajra nagyon háklis vagyok. Nem érdekel a viszkozitás a specifikációja legyen meg az olajnak majd ha van 2-3 fajta viszkozitás eldöntöm melyiket választom. De a mai modern motoroknál ritka az ha 2 viszkozitásban is létezik.
Amit nagyon sokan nem tudnak nem a viszkozitás az elsődleges egy olajnál a HTHS értéke sokkal fontosabb mert egy alacsony értékre tervezett motornak a magas HTHS értékű nem megfelelő és fordítva. Na ez derül ki az olaj specifikációjából. A viszkozitása pedig lehet mindkét olajnak azonos lesz mégse jó a motornak.
A VW50400/50700 olajok jellemzően magas HTHS (≥ 3,5 cP) SAE 5W-30, amelyek az API III. és IV. csoportba tartozó alapolajok keverékén alapulnak
Az egyéb mai finomságokról mint olajban futó szíj, PD elem kenés, DPF miatti hamu tartalom már ne is beszéljünk.
Nagy boszorkánykonyha ez.[ Szerkesztve ]
"If in doubt, flat out!" "Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers"
-
bnorci71
addikt
válasz csababarca #222705 üzenetére
Sziasztok!
2 hete lettem tulaja egy '16 Passat B8 limuzin Comfortline 2.0Crtdi-nek.
Azt hiszem lesz majd rengeteg kérdésem is de próbálok majd én is segíteni mert mióta az eszem tudom imádom az autókat sokáig magam javítottam szervizeltem de ezek már nem azok a verdák amikbe szívesen nyúlkálok így szervizbe hordom a verdát.A lámpára a válasz.
Az ott bent maga a lencse azt csak szétszedéssel lehet megtisztítani. A projektoros lámpák rákfenéje a bele jutó finom értsd puder finomságú por ráég a melegtől és ettől lesz matt és a fény sajna nem jut át rajta rendesen.
10éve kb https://autouveg4.hu/ velük csináltattam 2 Scenic II lámpát, nem volt olcsó de vakoskodni se jó dolog az emelt fényerejű izzó se megoldás és a nagyobb hőmérséklet miatt még rosszabb is. Emelt fényerő meg egy másik történet érdemes az égők adatlapjait megnézni a kibocsájtott fény gyakorlatilag nem több az élettartam viszont cserébe alacsonyabb a normál égőnél.
Ilyen céget keress Pesten biztos van"If in doubt, flat out!" "Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers"
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest