Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vaze
őstag
Sziasztok!
Azt szeretném megkérdezni hogy a Seatokban (Seat Altea XL) ,kb milyen időnként kell vezérműszíjat cserélni (persze ha szíjas)? vin: VSSZZZ5PZCR003092
Ja volna még egy kérdésem,miután leállítom az autot,kiírja hogy check deadlock,ez miért írja ki?másnál is van ez a jelenség? -
Mágus2
Közösségépítő
válasz
atos19881101 #120189 üzenetére
Nem éred el a hőcserélőt, csak ha lebontod a fél műszerfalat. A kesztyűtartó mögött csak a szellőztető motor van. A hőcserélő a középkonzol mögött van.
Ki kell pucolni az EGR-t és megszüntetni az összes szivárgást a nagynyomású csövekben.
-
raziel01
veterán
Hihetetlen hogy jártam a Skoda Roomsterrel. Mentem városon kívül 75-el, lassítok, mert kanyar jön, raknám kettesbe. Csak raknám, mert nem bírom. Megálltam az út szélén, motor leállítás, picit vártam. Berakom 1-esbe és úgy indítok. Kicsit nehezen de bevette a kettest is. Úgy jöttem haza azt a pár km-t.
Jelenleg hátramenetben van a váltó és nem mozdul semerre se. Mintha beakadt volna.
Van valami ötletetek? Mármint csak hogy ár szempontjából sokba fog kerülni? Majd holnap vagy holnap után tudom szerelővel megnézetni. -
i-sti
senior tag
Rendszámtábla világítás csere.
Izzószálasról ledesre: -
i-sti
senior tag
"Annyi a trükk, hogy ha használod a klímát után szárítsd ki a hőcserélőt és akkor nem fog beleposhadni a kondenzvíz."
Nekem aktív szenes van, de valami fura szaga van az egész cuccnak. Inkább akkor mikor csak keringetem a levegőt. Tegnap ellenőriztem a szűrőt kicsit poros volt, amit tudtam 10 légkörrel kifújtam.
Mit értesz, hogy szárítsam ki a hőcserélőt? Esetleg az hol van egy B8on hogy csekkoljam le milyen állapotban van.
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Kalandor #120183 üzenetére
Nekem az ózonozás bevált. Munez haverja csinálta múlt nyáron a VAG talin, azóta sincs szaga pedig rendszeresen használom a klímát télen nyáron is.
Annyi a trükk, hogy ha használod a klímát után szárítsd ki a hőcserélőt és akkor nem fog beleposhadni a kondenzvíz.
mod:
Mági: Az csak tüneti kezelés ha már büdös, attól hogy nem érzed még ugyanúgy a gombás levegőt szívod ami marhára nem egészséges.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
molnarpeter #120184 üzenetére
Kicserélni a pollenszűrőt aktív szenesre.
-
tresh
veterán
válasz
Brumi˘ #120181 üzenetére
Nekem a tárcsa és a betét is ferodo (hátsónak jó az, főleg mert ez volt polcon
) de szét lesz kapva mert valami nem oké.(tárcsa is rozsdás de a betét is über szarul fog és rohad..) Igaz ebbe lehet hogy a hátsó nyereg dugattyúm a ludas. Majd kiderül.. holnap reggel ketté rámolom ezt a fostalicskát igaz más végett de lehet erre is lesz időm
(#120183) Kalandor: az a spray-s cucc tök jó lesz egy hétig utána simán ugyan olyan gané szaga lesz
Reméljük nem palackról töltötte és tett hozzá olajat is, no meg előtte megnézte hogy mennyi van a rendszerben. Ezeket sokan kihagyják. Amúgy ha normálisan csinálta ahogy írtam a 6k nudli összeg.
-
Qru
MODERÁTOR
Most akkor Kormival ne menjek Németországba?
Nemcsak a sofőrt, az autót is szondáztatni fogják Németországban - [link]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
chrisnagy13 #120168 üzenetére
80k rémlik, de meg kellene néznem. Most erre nincs lehetőségem. Annyit tudok, hogy ha van hangja hidegindítás után, akkor mindenképp lecserélném, ez mindegyik láncos motorra igaz. A csak pár másodperc kerepelés egyszer végzetes lesz. Amikor kerepel, akkor is ütik a szelepek a dugattyút, az adja a hangot, szóval ezt nem érdemes halogatni. 1000-es percenkénti fordulaton 2 másodperc alatt 32 szer ütődik valamelyik szelep a dugattyúhoz. Ez csak 2mp!!!
-
knuckle
aktív tag
válasz
Mágus2 #120165 üzenetére
Porsche Pestnél azt mondták az utolsó garanciális átvizsgálásnál, hogy ha jól van használva, nem alacsony fordulaton, akkor aká r60- 80k-t is elbír, de ajánlott 40k felett fülelni, illetve nem elodázni a cserét, ha már zörög...mert a motorcsere nem olcsó mutatvány.
ők személy szerint a 60k-s periódust javasolják, bár mindez használatfüggő...öcsémé is 1,2TSI (CBZ) és 53k van benne, ez az első vezérlés cseréje.
érdekes módon, én nem hallottam nagyon csörögni, csak ha tényleg erőltettem szegényt...
öcsém barátnőjénél viszont konkrétan majd minden kereszteződésnél... -
Lacess
tag
válasz
Lacess #120162 üzenetére
Az előző hsz.-om úgy tűnik kicsit elhamarkodott volt. Mután megírtam megnéztem még egyszer a képeket és feltűnt egy apróság. Az utolsó képen ahol az óracsoport látható feltűnt a dátumkijelzős óra a fordulatszámmérőben. Mint tudjuk ilyen a Poloban nincs, ez egy Audis "sajátosság". Éppúgy, mint a piros kijelzőszegmensek amik szintén csak később tűntek fel.
Ezután nyomozni kezdtem és mint kiderült, a Polo műszerfala nem ilyen.
A képen nem a hirdetésben lévő Polo műszerfala látható! (Valószínüleg egy Audi A3-é.)Hibáztam és hülyeséget írtam!
Ezért elnézést kérek!
Qru!!
Ha gondolod nyugodtan töröld ezt is és az előző hsz.-t is. -
Lacess
tag
Ezt a balf@szt nézzétek: Polo
Csak az utolsó kép meg a leírás a lényeg. Nah, ki küldi a Totalcarnak? -
válasz
kenny123 #120159 üzenetére
Előző autómat 167 ezernél adtam el, még a gyári vezérlés volt benne a szervizkönyv szerint. 1.4 TSI, CAXA motorkód. Hidegindításkor 50% eséllyel, röviden kerregett benne a lánc.
Bevallom erősen elcsodálkoztam, hogy 60 ezrenként cserélni kell az 1.2 TSI-ben.
Azt gondoltam, hogy ezt is a motor teljes élettartamára szánta a VW. (A rossz poénokat természetesen el lehet sütni.)
@Mági, film amit mostanában láttam és ajánlható: The Prestige
-
Kiskokó
veterán
Szombaton ki mikorra megy ?? Mágus t e mikor érsz oda ? vagy jössz egyáltalán ?
mikorvan nyitás? -
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Magnum_ #120154 üzenetére
Nincs görgő, a patron a vezetőt nyomja, az feszíti a láncot... VIN szerint pontosan lehet rendelni, abból tuti a gyártás dátuma. No meg ugye a motoron is van egy vonalkód, amin még az óra is rajta, van, hogy mikor ment át a gyártósoron.
Azt a filmet már láttam.
Kellene nekik egy rendes elektromos szakember, ha nem is kaszáltak vele nagyot, az áramon, meg a villanykörtéken sokat spóroltak.
Alváz szám=VIN
-
Magnum_
nagyúr
válasz
Mágus2 #120141 üzenetére
Mági, pls, még egy kérdés!
akkor ehhez már feszítőgörgőt már nem is kell vennem külön, az a ö alkatrész kell, amit linkeltél, igaz?
Focvis! Köszi! Az a baj, hogy 2011/9 vásárlás, ki tudja, mióta állt a szalonban...
Mági, tegnap kaptam egy tippet. Mama. Ez a címe. beszarsz
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Magnum_ #120142 üzenetére
A száma alapján rendeld, ne érdekeljen a megnevezése.
Gyerekek mit láttok a képen? Én, én, én...
Pistike? Van rajta két fogaskerék(egyik a főtengelyre, másik a vezérmű tengelyre), egy vezérmű lánc, két láncvezető a hozzá tartozó csavarokkal meg egy feszítő patron. Ülj le fiam, jeles.
Remélem csak vicceltél, hogy nem tudod felsorolni, mit látsz a képen.
-
-
szabonagyur
félisten
VW Phaeton 2005 3.0 V6 TDI motorral mennyire kerülendő? Nem kevés ez a 3.0 egy ekkora bódéhoz? Hirtelen felindulásból megnéztem egy párat és nem rossz.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Magnum_ #120137 üzenetére
A képen látható összes dologra szükséged lesz. Mindennek ott van a gyári száma. A feszítő elemre, és a lánc vezetőre ügyelj az gyártási dátumtól függ. Tudni kell, hogy pontosan mikor gyártották le az autót, mert ettől függően három különböző feszítő van.
-
Magnum_
nagyúr
Mági!
Azt már kinyomoztam, hogy az 1.2TSI (CBZ motórkód) 60k km-ként kell a vezérmű láncot cserélni.
Még ez nem SOS, van pár k km, amíg akuttá válik, de szeretnék időben felkészülni, persze nem szakszervizben megvéve az alkatrészeket.A kérdésem:
Mi kell a vezérlés cseréhez pontosan, milyen alkatrészeket (ha tudsz márkát, megköszönöm) kell lőnöm Lángéktól (oda van kedvezmény) + ugye akkor már olajcsere is kellene.
Vagy ha van tipp, honnan érdemes, azt is megköszönöm, lényeg, hogy az otthoni szakszerviz beszereli a hozott alkatrészt is.Köszönöm
-
Dot
őstag
válasz
MunezXBK #120128 üzenetére
Hmm,
Most nézem, lehet ebből 2db-ot sikerült vennem. Mert vettem egy készletet:
ELRING Turbó feltöltő tömítés készlet (703.960) Készlet
1 db 8.488 Ft+ csak a tömítést is megvettem, de azt már a VW-től rendeltem (Berta-Vadász) csak a tömítés 2118 Ft volt.
VR6-fan azt mondta eredetit vegyek mindenből. Bárdis csávó azt mondta nincs eredetije, csak sok napos határidővel tud rendelni. Így megrendeltem a VW-től mert azt tuti eredeti
Most néztem, hogy ebben a készletben is van!
(#120127) Piwi Hát ja, bár 1 útja Érdig még tuti lesz
-
Dot
őstag
Pár dolog asszem cserés:
-2tömegű+kuplung szett
-féltengely csuklók
-turbó
-turbó tömítések
-olajteknő tömítés
-olajpumpa
-kipufogó tömítések
-vezérműlánc+feszítő+tömítések
-olaj+szűrő
-légszűrőHalandó embernek ez majdnem 600000Ft.
Az autó amibe bele lesz építve ~210000Ft ért lett megvéve
Asszem ez megdobja az értékét -
whitezo88
nagyúr
Üdv! adott családban egy 2007-es Octavia MK2 1.6 benzin. Második tulajos, 2009 óta van nálunk. Márkaszervizbe vivés, odafigyelés, kímélő üzem. Utóbbi időben eléggé eszi az olajat, de menetben, füstben (kék stb) semmi se látszik, olaj se folyik sehonnan. Márkaszervizben azt mondták szét kell szedni a motort, nem jók a tömítések meg jóég tudja mi (nem év voltam ott nem enyém), árajánlat új alkatrészekre, kb fél motort kicserélve 1,5Mft
ez persze eléggé lehúzás szagú, ennyit érhet kb az egész autó... valaki tud erről valamit?
-
i-sti
senior tag
válasz
bul07 #120120 üzenetére
Pár hete mentem Marosvásárhelyről Csíkszeredába esküvőre. Pár kilométerre a várostól az erdőben megyünk 80-90 el, látom az út 20 centi szélességben el van "szakadva" épp megnyomtam a féket de már át is mentünk rajta. Reménykedtem benne hogy az 55 gumi megóvta felni és így is volt szerencsére. Ekkora letettem minden féle nagyobb felni álmomról.
Amúgy mivel itt nálunk megy el a teher és mindenféle forgalom Kolozsvárról az ország többi része fele minden autó itt jár. Meg is látszik az utakon a hatásuk. Európai (E60) nincs gond, de megyei és községi utak mindennek jók csak Audiknak nem
-
bul07
nagyúr
válasz
i-sti #120117 üzenetére
Nagyvárad környékén igen jó utak vannak, nagyon mellékutakon van kátyú de újítják őket rendesen, főutak teljesen jók (Nagyvárad elkerülőt is befejezik lassan)
Ősszel voltam Kolozsváron a 1úton csak felmarásokat kellet kerülgetni mert javították egyes szakaszokon, kátyú semmi
Szolnok-Püspökladány közötti 4-es szakasz elbújhat a román főutakhoz képest -
-
Vaze
őstag
válasz
lsebestyen #119836 üzenetére
Koszonom szepen a segitseget
-
kozicsd
tag
Sziasztok
Egy 16 éves Octavia 1.9tdi-t szeretnék lecserélni egy újabb autóra. Kis gondolkozás után arra jutottam, hogy ismét egy Octavia lesz a befutó, viszont mivel már nem megyek annyit mint régebben, így az 1.4 tsi motorral felszerelt példányokat nézegetem.
A jellemző tendencia, hogy egy normálisabb állapotban lévő Octavia II, amiben van kb. 110-120k km, 2012-es évjárat, 3millió körül van, az Octavia III viszont ennél jóval több, 4,5 millió. Azt tudom hogy az új motor 140le a régi pedig 122, de ezenkívül van e más lényeges különbség?
A kérdésem az lenne, hogy az Octavia III megéri e ezt a felárat? Megbízhatóság, fenntarthatóság érdekelne elsősorban.
Esetleg alternatívákat is meghallgatnék, illetve egyéb tanácsokat. -
raziel01
veterán
Sziasztok,
Skoda Roomster 1.2 TDI. Ha nem jár a motor csak a gyújtás volt ráadva és leveszem a gyújtást akkor 3 kattanás hallatszik. Mi ez? Normális?
Ha jár a motor a leállítás után is van ilyen. -
brumi1024
veterán
válasz
peterm711 #120110 üzenetére
Gyárilag a tankolt üzemanyagmennyiséget lehet bekapcsolni, VCDS-sel. Nem próbáltam, így nem tudom mennyire használható, csak emlékeztem, hogy találkoztam már ilyesmivel.
-
peterm711
aktív tag
Üdv mindenkinek!
Skoda Octavia 5E, meg lehet oldani valahogy, hogy mutassa az elefogyasztotott üzemanyag mennyiséget? Renault-mban van ilyen funkció, nem lenne rossz a másik kocsiban is.
-
i-sti
senior tag
Itt van a vin decoder eredménye:
Lehet fikázniPRCode: 0G1 = Gearshift lever
PRCode: 0JG = Weight category front axle weight range 7
PRCode: 0YH = Weight range 8 installation control only no requirement forecast
PRCode: 1AT = Electronic stabilization program (ESP)
PRCode: 1BA = Standard suspension/shock absorption
PRCode: 1KW = Disc brakes rear
PRCode: 1LT = Disc brakes front
PRCode: 1N1 = Power steering
PRCode: 1SA = Without additional engine guard
PRCode: 2K1 = Reinforced bumpers
PRCode: 2ZQ = Leather trimmed multi-function steering wheel for air bag system
PRCode: 3FA = Without roof insert (standard roof)
PRCode: 3L3 = Manual height adjustment for front seats
PRCode: 3NZ = Rear seat bench unsplit backrest split folding
PRCode: 3Y0 = Without roll-up sun screen
PRCode: 4GF = Windshield in heat-insulating glass
PRCode: 4K4 = Radio remote controlled central locking
PRCode: 4KC = Side and rear windows in heat-insulatingglass
PRCode: 4UE = Air bag for driver and front seat passenger
PRCode: 4X3 = Side air bag front with curtain air bag
PRCode: 5D7 = Carrier frequency 868 MHz without panic button
PRCode: 5MA = Decorative inserts
PRCode: 5SL = Left exterior mirror: aspherical
PRCode: 6TS = Right exterior mirror: aspherical large viewing field
PRCode: 6XE = Exterior mirrors: electrically foldable and electrically adjustable/heated
PRCode: 7D5 = DVD player
PRCode: 7K6 = Flat tire indicator
PRCode: 7MG = Emission standard EU5
PRCode: 7T6 = Navigation system (MID)
PRCode: 7X4 = Park distance control front and rear
PRCode: 8BP = Bi-functional headlight with gas discharge lamp
PRCode: 8GU = Alternator 140 A
PRCode: 8Q3 = Automatic headlight-range adjustment dynamic (self-adjusting while driving)
PRCode: 8Z5 = Not hot country
PRCode: 9Q8 = Multi-function display/on-board computer
PRCode: CD6 = Alloy wheels 7.5J x 16
PRCode: D93 = 4-cyl. turbo dies. eng. 2.0 l/125 kW 4V TDI common rail Base engine is TG3/TH3/TL4/TM4/TP4/TU3
PRCode: E0A = No special edition
PRCode: F0A = No special purpose vehicle standard equipment
PRCode: J0P = Battery 580A (105 Ah)
PRCode: Q1A = Standard front seats
PRCode: TH3 = 4-cylinder diesel engine 2.0 L unit 03L.B
PRCode: U2A = Instrument insert with km/h speedometer radio-controlled clock tachometer and trip odometer
PRCode: X0A = National sales program Germany -
i-sti
senior tag
[link]
Ennek a felninek mi a neve? Tetszik -
enterlaci
senior tag
válasz
bitpork #120096 üzenetére
Igen, úgy értettem én is, hogy mindenképp olyanhoz kéne vinni aki tudja és felelősséggel csinálja - nyilván. Amúgy szeretem a gyári állapotot általában, bár némi változtatás-kiegészítés jól szokott esni nekem is - van egy Forge lefújószelepem, némi led világítás a beltérben - de a biztonsági cuccok területe már a fejemben egy picit veszélyzóna. Ismerős szerelőim között tudom, hogy senki nem vállalná felelősségteljes mivoltuk miatt.
A felmerülő költségekről nem sok elképzelésem van de gyanítom hogy kellene pár darab tízezres az egészre.
Új hozzászólás Aktív témák
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- EZVIZ C3 C3W Pro (4MP) CS-C3W Smart Home Kamera
- EZVIZ CS-EB8-4G-2K-PS(kit)
- IKEA Format lámpák eladóak (Egyben kedvezménnyel vihető!)
- Bomba ár! Dell Latitude E7440 - i5-4GEN I 8GB I 500GB I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Bomba ár! Lenovo X1 Carbon 3rd: i7-5GEN I 8GB I 512SSD I 14" WQHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude E5570 Touch - i5-6300U I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Gari
- Bomba ár! Dell Latitude E7270 - i7-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 12,5" FHD I HDMI I CAM I W10 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest