Hirdetés
- Házimozi haladó szinten
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Projektor topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Milyen TV-t vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Milyen egeret válasszak?
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zizmand
aktív tag
válasz
janos666 #200880 üzenetére
Én úgy tudom mindegy, hogy manuális vagy automatából való a motor, a motorkód stimmeljen.
Passatos körökből ismerek pár megbízható bontóst, akiknél sorban állnak az 1.9 PD motorok és megbeszélés kérdése, hogy mennyire kéred kompletten. Privátban elküldöm az elérhetőségüket. -
Zizmand
aktív tag
Nemrég jobban utána néztem és ha a forgalmiban csak motorkód szerepel, akkor nincsen semmi papírmunka motorcsere esetén.
Ha van mellette motorszám is, akkor igazolni kell a beszerelt motor származását, kell papír arról, hogy ki építette be az autóba, majd menni kell az NKH-hoz szemlére/szigorított vizsgára. És ezután kell még új forgalmi is, mert megváltozott a motorszám. Nem 100%, hogy ez a folyamat, de valami ilyesmi. Sokkal jobb, ha csak motorkód van. -
válasz
imyourfriend #200892 üzenetére
Én a CC-ben kicseréltem egy nagyfényű LED-re. Kicsit komolyabb lett. Nem utolsó sorban sokkal erősebben is világít mint a hagyományos izzó, ergo jóval messzebbről vagyok észrevehető. Ezt tettem bele:
[link] -
imyourfriend
őstag
válasz
JSandor #200890 üzenetére
O3-nál gondolkozom, hogy P21 5W-os osram izzó helyett beépítek valami led-es csodát canbus rendszerrel, bár nem tudom menetfény mennyit számít lényegében csak esztétika nem? automatára van kapcsolva a menetfényem, 300-350 forint egy izzó nem tétel. A led-es valamivel drágább, de szerintem 15-ből megáll szereléssel együtt.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
macilaci78 #200878 üzenetére
Kábelköteg alatt erre gondolok, szelepfedél alatt lakik, meglehetősen mostoha körülmények között, egyben szokás ledobni [link] pl.
hét minden napján más és más motort rakhatnék bele erre gondoltam én is (s egyben új értelmet nyer a hétfői motor kifejezés
)
-
Kecsua
tag
ma 2x megállt a seat (toledo) alattam (1.0tsi)
idönként pittyegett egyet de semmi hibajelzés majd sok pitty egyszerre és leállt.
Hülye voltam mert akkor nem készítettem képet a kijelzőről, próbáltam az autót minél hamarabb újra elindítani
Asr-t kikapcsoltam, mentem pár km-t újra elkezdett pittyegni akkor félreálltam, addigra megint meg is állt.
Újra kikapcsoltam az asr-t és akkor már vigyáztam, hogy 50km/h-nál többel ne menjek így hibajelzés nélkül hazaértem.
1 2 3 4
jövő héten megy szerelőhöz, kérdés mire számítsak?
A jó öreg hyundai accentem bezzeg eddig egyszer se (8éve megvan) hagyott cserben, bár szerencsére nincs is benne sok elektronika -
Qru
MODERÁTOR
válasz
macilaci78 #200878 üzenetére
Turbo miatt van nyomatek, szoval a 150 utazo teljesen ok vele.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
molnarpeter #200874 üzenetére
Jaja nem fobenjaro bun. Plane hogy csak ideiglenesen lesz igy neki.
-
janos666
nagyúr
válasz
Paxker315 #200877 üzenetére
A már öreg (2003-as), de általam máig kedvelt Audi A4 B6 Multitronic-ban kicsit megsült a motor (autópályán teperés közben hirtelen elfojt a hütövíz, és mire elég sok vészjelzés jelent meg a kijelzön, már kormányrásegítő nélkül kellett félreállnom. Beindul, mióta kihűlt, és fel lett töltve vízzel, de nagyon csúnya a hangja és nincs se kormány, se féksrásegítő, illetve hamar kigyullad az olajnyomás jelzés.
Az egyik kérdésem az lenne, hogy bármelyik AVF kódú motor jó bele, vagy csak az, ami szintén Multitronic autóban volt? (Maga az AVF motorkód már lefedi ezt, hogy fokozatmentes váltó mellé való, vagy amúgy mindegy is?)
A másik kérdésem, hogy szerintetek hol találok működőképesre összerelt használt motort (hengerfejjel, PD elemekkel, tandemmel, stb - a generátor, önindító és ilyesmik már nem kellenek)?
A legtöbb hirdetésben vagy csak agyon lecsupaszítottak vannak, vagy szét vannak szerelve, és mindent külön-külön kell megvenni (ezt nem is értem, hogy miért szerelik darabokra, ha aztán minden eleme ott áll náuk), a szerelőnek pedig nincs kedve mindent átszerelni a régiről egy újra (vagy csak olyan munkabér ellenében, hogy inkább hirdessünk rá gazdasági totálkárt...)Előre is köszönöm a válaszokat!
-
macilaci78
nagyúr
Az AJM is 116 lovas, x50 környékén van az utazóm. Egy tartós, problémamentes motornak elnézem a 8 literes átlagfogyit is, most 6,64 l/100km a vegyes átlagom, mióta nálunk van.
molnarpeter: egyelőre csak rá lett dugva a laptop 10 percre, amíg járt a motor, pár gázfröccsel megkínálva és az olajbetöltő, nívó levéve picit. Ezalapján a legrosszabb scenárióra kérdeztem rá, ami az autó megtartását feltételezi.
Adja Isten, hogy csak egy csak egy csatlakozót kelljen újra blankolni!Ha motorcsere, a papírmunkát is végiggyűrném, természetesen, de a forgalmi P.5 rubrikánál tényleg csak az AJM szerepel, így akár a hét minden napján más és más motort rakhatnék bele.
-
Paxker315
addikt
Boldog tudatlanság. Eddig szívbaj nélkül használtam ~2 hónapot, 2500 km-t nem odaillő matricával
Amúgy, ha mégis megállítanának abban az 1 napban (mert pont úgy adódik, hogy szombaton-hétfőn-kedden nem tudok menni sehová egész nap), megmondom, hogy én próbáltam leszedni, de nem sikerült : ') : )
-
6030D
addikt
válasz
Kickass #200872 üzenetére
Nem olyan rossz az. Én B6 kombiban ültem, arra számítottam, hogy lomha lesz, de 4 felnőtt + 1 gyerekkel élhető volt. A barátom pont egy B5.5 1,9 PD kombi után vette, 5 éve használja, nem bánta meg. Már nem emlékszem, mi az amit ezeken egyből cserélni kell, azzal kezdett.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
macilaci78 #200867 üzenetére
Kábelköteg gyakori, PD elem fészek is meg tud kopni, leszorítójuk is csak egy oldalról fogja (mire gondolok - maga a PD elem mellett mehet el a kompresszió és ez együtt megmagyaráz mindent, de csak spekuláció)… ez utóbbi rosszabb esetben hengerfej cserével járna.
Forgalmi -> így van, szabadon lehet cserélgetni, adminisztráció nincs.
Umweltzone -> euro 6 mindenből mehet mindenhol lényegében, keret és évjárat alapján meg euro 5 nem is jön ugye szóba, így csak ezen szempont alapján nem szűkítenék benzinre, főleg mert jóval drágábbak használtan
B5 után nekem fejben a Mondeo mk5 ugrik be, mint lehetséges továbblépési irány, főleg a jó ár/értek és olcsó alkatrészek miatt. 1.5 TDCI épp 120 lova ha személy szerint elegendő, jó konstrukciónak mondható (euro 6, és nincs AdBlue, és nem vagyok teljesen biztos, de mintha Bosch CP4 szivattyú lenne benne, amit idővel érdemes felújítani a ledarálódást megelőzendő, és olcsóbb-tartósabb fajta szolenoidos porlasztók).
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
macilaci78 #200867 üzenetére
Passat 1.4 tsi volt kollegamnak, ha nem sietsz soha akkor ok. Amugy egy jo auto.
Csak kezivel vedd ne dsg-vel.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
molnarpeter #200868 üzenetére
Nekem bele van utve sajnos azt bonyolultabb olvashatatlanna tenni. Motorkodban jo vagyok mert az utolso karakter hianyzik onnan, igy a szivo helyere mehetne a turbos.
-
molnarpeter
nagyúr
Kicsit még szürke folt nekem a dolog, Fiat műszaki alkalmával majd rá is akarok kérdezni. Nemrég lassú jármű esetén csak műszakin kellett szólni, és ment a “természetes elhasználódás”, ekkor a számot tartalmazó plakett hűlt helye le lett fotózva, megbeszéltük a motorkódot (volt többféle), kész. Viszont ezeknél nincs semmi eredetvizsga jellemzően, talán csak forgalomba helyezésnél (ha pl előtte rendes teherautó pótkocsija volt, és át van minősítve traktorhoz).
-
macilaci78
nagyúr
válasz
molnarpeter #200862 üzenetére
"Szeptemberben térjünk rá vissza." - mondta a szerelő. Addig is szeretnék informálódni és 800-1500 km-t megtenni.
Nyilván ha csak valami apróság a gond, akkor örülünk. Ha viszont szét kell borítani, addigra meg kell hoznunk a döntést, hogy van-e értelme ezzel foglalkozni, vagy csere.
Esedékes az olajcsere (aug vége, vagy 1000 km), jövőre vezérlés, gumik mindenképp, jobb elejében valami fémesen koppan úthibán, felfüggesztésre kell ránézni, kuplungban van 45k km, bármikor esedékes lehet. De ezek kopó-fogyó dolgok, bármilyen friss használt autónál is esedékes lehet a vásárlást követő pár hónapon belül.
Bíztam benne, hogy ráérünk megvárni a vezérlés és gumik cseréjéig meghozni a döntést.Egyelőre úgy áll a dolog, hogy lemosni sem éri meg, amíg valaki bele nem néz.
A forgalmba AJM van írva és kész. Gondolom, ez egyszerűsíti a cserét. Gondoltam arra, hogy hogy veszek egy használt, jó állapotú motort, átnézetni, aztán csere. Talán kevesebb ideig esik ki a kocsi a használatból.
Ha veszünk másikat, hosszútávra vennénk, ne zavarjanak be szmogriadóval, német nagyvárosokban az Umweltzone-ok. Benzines vonalon ezt könnyebb meglépni.
Nekem a 1,5 tonnához 120 paci elég, a többel annyit érek el, hogy hamarabb kerülök a következő sor végére.Paxker315: viszem robogóval a papírokat
focvis: Golf kicsi nekem. Ha már bent vagyok és mögöttem alacsony ember ül, oké, de az ajtónyílás szűk. Mikor új volt a típus, egy Szeged-Dombóvár-Zalaegerszeg-Szeged túrát lenyomtam vele 4 fővel, csomagokkal, nagyon jó volt vezetni.
-
válasz
macilaci78 #200860 üzenetére
Fogyasztás és egyéb okokból én is talán inkább egy szíjas 1.4 TSI-t néznék PD TDI után, mint 2.0 TSI-t.
Golf7 & Co. kombi. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
molnarpeter #200862 üzenetére
Ha motorszamos es csereled az mennyire maceras bepapirozni? Kell egy papir a szerelotol es irany az k. ablak...?!
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
macilaci78 #200860 üzenetére
Szóval nincs konkrét diagnózis? Először azért meg lehetne nézni pár dolgot, nehogy véletlenül megúszd olcsón pl kábelköteggel
Másik dolog, egy hibátlan bontott motor is olcsó, nem motorkódos véletlenül a forgalmi?
Dízel DPF miatt esik ki? 1.4 TSI teljesen kizárva? MQB-tól az sem nyűgös, 200 ezernél egy dióhéj meg fajlagosan kb semmi, cserébe takarékos. -
macilaci78
nagyúr
Úgy néz ki, kelleni fog egy motorgenerál. 1.9 PD TDI AJM.
Nagy ritkán néha be-be ránt egyet a motor. Mintha rángatna, de csak 1-2 ütem marad ki. A 4. henger PD-korrekciója magas, kartergáz jelentős. 390k km, 22 éves.
Két út van előttünk: veszünk egy fiatalabbat kb 6 mFt környékén, vagy ebbe locsolunk pénzt.
Utóbbi esetben PD-elemek, hidrotőkék, vezérműtengely, akkor már új vezérlés (4 éve volt cserélve), olajcsere, szűrők cseréje. Van erre ajánlott műhely? Új alkatrészek, garancia a szerelésre... Első sorban Budapest, de voltaképp a távolság nem akadály.2015-nél nem régebbi 2.0 TFSI motoros autót javasoltak VAG vonalon, kombi lenne az igény. 5,5 mFt-tól indulnak a hahu-n, van köztük 370k km-t futottak is, ami hát nem nagy előrelépés a mostanihoz képest. Amúgy a mostani is kiszolgál komfortban, méretben, dizájnban, emiatt nem lenne igény fiatalabbra.
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
T0mBd1gg3R #200855 üzenetére
Korrekt. Hol csinaltatod vegul?
-
-
Paxker315
addikt
Túl rég volt már probléma, és, mostanság sok minden összejött. Már hiányzott egy kis bosszúság:
Tegnap kapott az autó egy Armolan hővédő-sugárzásvédő fóliázást a szélvédőre. És, természetesen még mindig bsztam eltávolítani a 2015-ös szélvédő-rendszám matricát, pedig átíráskor új rendszámot osztottak..
Nem szóltam előre a szakinak, ezt bevallom, de, gondoltam csak feltűnik neki, hogy a szélvédőmatrica& rendszám rohadtul nem fedik egymást. Mindegy, lefóliázta a rendszám-matricát a szélvédőn. Mi a bánat lehet a megoldás? Azt mondta, körbe tudja vágni a matricát, leveszi, felteszi az újat, de, szkeptikus vagyok. Hogy kivitelezhető ez a szélvédő sérülése nélkül? Milyen más módszer lenne arra, hogy ezt a problémát orvosoljuk?
Buta vagyok, mert reggel mikor vittem az autót, nálam volt az új rendszámhoz tartozó matrica, de, nem adtam oda, nem akartam még a ragasztgatással "traktálni" a fóliást. De erre a kimenetre nem számoltam
Megoldható a matrica eltávolítása v letakarása a fólia visszabontása nélkül?
-
MunezXBK
nagyúr
válasz
T0mBd1gg3R #200851 üzenetére
Nagy hűtésre azért ne számíts.
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- 126 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX8H) - Intel Core i9-13900HX, RTX 4080
- Hp USB-C/Thunderbolt 3 dokkolók: USB-C Universal, G2, G4, G5, Hp Elite/Zbook- Thunderbolt 4 G4
- ÁRCSÖKKENTÉS Dell Latitude E6320 notebook eladó
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B760M i5 14600KF 32GB DDR4 1TB SSD RX 6700XT 12GB Zalman Z1 Plus Seasonic 650W
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i5 12600K 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Rampage SHIVA Seasonic 650W
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest