Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Kompakt vízhűtés
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Mini-ITX
- Samsung LCD és LED TV-k
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen széket vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Nakata
tag
Nah újra itt lennék.Már régen voltam errefele
Szép az új Golf nem kétség.Misimagaki ami meg a 2.0 Octit illeti hááát igen csak megyeget,de nekem az 1.9-es sem megy rosszul,bááár még nem nyomom neki,mert mostanság sok a trafipax és az utccsó 100 000-es 200km/h-s bünti óta nincs kedvem nyomni
Az il ferroról meg ennyit,hogy még jó, hogy dondolni sem mertem rá,hogy elrondítom vele a szép autókámat,,még jó most kaparhatnám a matricát
.Kicsibb másabb történet,egyik barátomék 1.2 Skoda Fabiával mentek,kiugrott egy őzike a kocsi elé.És haverom anyukája vezetett szegényke hazáig remegett mikor kiugrott elé a vad,de a kocsin nem látszik semmi,pedig koppant amekkorát kell
.Utána beszéltem velük és nem mentek vissza az őziké-ért,pedig de finom pörkölt lehetett volna belőle
-
tomej
aktív tag
-
<>jana<>
senior tag
válasz
misimagaki #1992 üzenetére
egy jófajta vihar kell hozzá.no meg megvárjuk az ilferro botrány végét.utána döntünk.
-
misimagaki
aktív tag
Tegnap meg volt az RS tesztvezetés. Skoda Octavia RS 2.0 PDTDI
Hát mit mondjak, fülig ért a szám.
M3-as kivezető, majd 2/B-n az Auchanig.Aztán vissza. Egy ''óvatlan''pillanatban nyomott kövérebb gáz után nyomtam még egyet - miért ne, majd a kisérő intő szavára, miszerint ''Itt az utóbbi időben mérnek.'' Gázelvétel elött 160-nat mutatott a sebességmérő.
Elötte az autópálya lehajtón művelt olyat, hogy 4. sebességfokozatban 2000-es motorfordulat mellett 60-nas poroszkálásból tört ki úgy mint egy disznó. Nem számított, hogy kanyarban voltunk, és az út emelkedése sem zavarta. Csinálta a dolgát.
A kisérő a kivezető út alatt ismertette az autót: ...''1750 körül jön meg a nyomaték, és onnantól tart egész végig.'' Ez így is van. Szóval az autóról csak ennyit: -
<>jana<>
senior tag
válasz
misimagaki #1989 üzenetére
van biztosítás,de sajnos megkell várnunk már a következő vihart
sajnos sosincsen időm semmire és ezt is csak halogattuk
-
<>jana<>
senior tag
a járgány [link]
-
<>jana<>
senior tag
csináltam képeket a járgányról.most már ''tiszta''
itt látszik mitművelt a mocsok pala az autó elejével sajnos.[link]
[Szerkesztve] -
marsu
veterán
A kép csak ilusztráció ... Felújítás után majd olyan lesz, mint a képen!
- 1987-es évjárat,
- 2000ccm benzin-gáz
- közponi zár
- riasztó
- elektromos napfénytető (gyári T5-ből)
- könnyűfém felnik
- téligumi garnitúra ...
- jah, és 5 személyre és teherautónak vizsgáztatva ...
... bár most éppen lejárt a műszaki ...
[Szerkesztve] -
werttzui
addikt
Én most vettem egy vw polot kb 5,5 -6 lityit zabál bár a verda majdnem matuzsálem 25 éves de még gurul 60 ropit megért
-
marsu
veterán
Nos, a fogyasztásom alakulása:
52litert tankoltam 740km-re, tehát 7,027liter/100km
Tehát a 7literes gyári adatot az én lábam is tudja produkálni ... -
marsu
veterán
Fogyasztás rekordot fogok dönteni ...
Az utolsó tankolás óta már 690km-t mentem és még nem világít a lámpa! -
Peter789
senior tag
akkor azért azon a minden második héten ~800km-t beletekersz, nem? azért az nem olyan kevés, ha évi 20e összejön...
nekem bő 30e jön úgy össze, hogy ~24e km/év a munkábajárás, és mellette másfelé is mászkálok... ebbe nincsen benne a nyaralás, meg a haverokkal közösen fizetett kiruccanások, ami további jópár ezer / év... -
The7up
tag
Apropó, ki mennyit szokta használni az autóját? Nekem másfél év alatt, úgy, hogy minden második héten használom csak, majd' 30ezer szaladt bele.
Nyalánkság, zsebkendőt elő: [link] -
Peter789
senior tag
''simán át tudna verni vki''
no igen, ezért kell alaposan körbejárni a témát... új autónál viszont dettó ez a helyzet: ott húznak le ahol csak tudnak km/éves szervíz címszóval... sok bolond most rohan cee'd-et venni, mert hogy arra 7 év gart adnak... egy jelentéktelen apróság nem jut eszükbe: 7 év alatt szét fog kopni a futómű lengéscsillapítóval, motorban is jópár csere lesz esedékes - és ezek ugye kopó alkatrészek, nem garanciális... 2-3x annyi bőrt húznak le szerencsétlen (l)userről, és mindezt sokszor olyan ügyesen tálalva, hogy az illető csak vigyorog hogy milyen jó kocsija van, és 7 év garja...
én továbbra is a használt autót javaslom, mert bár lehet előbb-utóbb esedékes lesz pl egy turbófelújítás pár százasért, mégis a kocsi értékcsökkenését és szervízköltségeket tekintve töredéke lesz egy új autó költségének... -
-
-
tomej
aktív tag
válasz
Peter789 #1950 üzenetére
''én azért is emlegetem a használtat, mert abba még motort raktak annó, megbízható elnyűhetetlen dög, és az árkülönbözet a dízel és benzines között már jóval kevesebb...''
Ez így van, csak evvel nekem speciel az a gondom, hogy simán át tudna verni vki. egy használt autóval, ha akarna... Pláne ebben a jó kis magyar visszapörgetős világban. Jó tiz éve vettem egy 1.5 éves opelt márkakereskedésből 50 e km-el, szervízkönyvvel, stb. Majd összefutottam egy haverral aki erősen elcsodálkozott, hogy miért vettem meg egy autót 1.5 évesen 150 e km-rel. Mivel egy céges autó volt és szó szerint éjjel-nappal nyúzták. De vissza lehetett csinálni, csak egy kis fenyegetés kérdése volt az egész. Az egyik ismerősöm magánszemélytől vásárolt autóval faragott rá, de neki annyira pofátlanul nem tekerték vissza az óráját, mint nekem. Viszont az biztos, hogy a legtutibb dízel motor a 123-as merci szívódízele, na az télleg elnyűhetetlen volt, még lángosos étalajjal sem lehetett tönkeb@szni, csak kicsit fúrcsa szag volt mögötte... -
Oly
őstag
válasz
Peter789 #1950 üzenetére
Én sem igazán eröltetném az ''új autó - jó autó'' vonalat...
tomej: Értelek én... De kinek mi az átlagos használat!
Számomra nem az, amikor hétvégén kitolja a garázsból a csóka lemosni... még be sem indítja, nehogy baja legyen
A heti 3-400 km simán nevezhető átlagosnak!
Ott pedig már a dízel az úr! -
Peter789
senior tag
a dízel gazdaságosságát természetesen az dönti el, hogy ki mennyit megy vele, és milyen körülmények között... átlagos használattal (20-30e km/év, vegyes város/autópálya) kb 200e pénz körül lehet vele spórolni - ebben természetesen nincsen benne a tecsós étolaj meg az alternatív gázolajforrás jótékony árcsökkentő hatása...
természetesen a turbódízelnél megvan a turbó leesésének veszélye, az úgy 2-300e pénz... PDTDI-nél ugyanez + pár döglött szenzor és valahol fél-1M között áll meg a számla - természetesen nem márkaszervízben, azért ilyen ''olcsó''...
én azért is emlegetem a használtat, mert abba még motort raktak annó, megbízható elnyűhetetlen dög, és az árkülönbözet a dízel és benzines között már jóval kevesebb... -
tomej
aktív tag
No-no, én nem adok tanácsot, csak a véleményem írom le, te azt írtad, hogy az 1.4 kevés, én meg azt mondom, hogy általános célra elég, értem ez alatt a hagyományos autózást, nem a heti ezreket, amint írtam is volt ''Aki meg heti ezreket autózik, annak meg nyilván jobb a dízel.'' ergó a célnak megfelelően nyílván jobb a dízel. Sztem csak elbeszélünk egymás melett.
Amint meg SopraNo1 írta, hogy németorszgba akar dolgozni járni erre én is dízelt ''tanácsoltam'' (figyelembe véve a tömegét)
Egyébként meg van egy munka autónk is, ami term. dízel. off berlingo hdttydzs, vagy milyen motorral. -
Oly
őstag
Ezért is volt ez a postom: [link]
Ha ismered az igényeket, csak utána adj tancsokat!
Én havi ~2000 km-t megyek. Ha 1-2 literrel jobb a dízel fogyasztása, akkor havi 5-10.000 Ft-ot spórolok. Nyáron még többet megyek.
Majdnem annyit spórolhatunk vele, mint amennyivel több a törlesztője...
ToRR3nt3: Mizsika fülemnek a dízel hangja!Meg kell szokni!
[Szerkesztve] -
tomej
aktív tag
Srácok, félreértés ne essék, én nem kardoskodom az 1.4 mellett, csak néhány dologra akarok rávilágítani:
1. felőlem lehet 20 Nm is a nyomaték, menni lehet vele rendesen és ez a lényeg.
2. Az erősebb, nyomatékosabb motor nyilván jobb egy autóhoz, az már más kérdés, hogy kinek hol az optimális.
3. Nem biztos, hogy megéri azt a + nemtom hány millát a dízel, mert hogy nagyobb a nyomatéka, meg 1-2 l-el kevesebbet eszik. Én részletre vettem az autót, term. nem mentem el a lehetőségeink határáig, de ha nagyon akarom egy dízel is belefért volna, de kb 6-7 év alatt jönne vissza az árkülönbség. Az előző autóm egy V6-os mondeó volt, abból ültem át ebbe, ezek után mondom, hogy nagyon is vezethető ekkora motorral is.
4. A 250 kg alap terhelés és a németországi meló egyértelműen a dízel felé billenti a mérleg nyelvét. -
Peter789
senior tag
válasz
SopraNo1 #1933 üzenetére
én is fiatalabbat mondanék, ha nem PDTDI lenne mind...
fiatalabból sztem vectra-t keresnék pl...
a 2000 előtti TDi-ket még jóval hosszabb élettartamra tervezték, a 4-500e-et futott taxikat is autóként lehet eladni - ezért vigyázni is kell nagyon a választásnál - de sajna ugyanez igaz az octavia-ra is, mert előszeretettel veszik cégek...
[Szerkesztve] -
The7up
tag
Hosszú távon kellemesebb egy 2723-al fordó motor hangját hallgatni, mint 4124-en forgót, vagy még rosszabbak az arányok.
Az 1.9-es pdtdi átlagfogyasztása kézi váltóval 5.6, amit lehet is vele tartani (vegyes üzemben). És az nem mindegy, hogy egy 1.4-.es 80 LE-s, nyomatéka kb. 100Nm vagy egy 1.9-es 100 LE-s, nyomatéka 250Nm körül.
Próbáltam mindet, ha a 1.9-es VW diesel nem is egy erőgép, ezzel azért lehet élmyényautózni és nyomatékból előzni...
Fenitek miatt én is dieselt választottam, mert: városban jobb, autópályán csendes, országúton a nyomatéka jól jön. Igaz többe kerül, de sokkal több előnye van, ami nem minden esetben számítható át pénzre. -
SopraNo1
csendes tag
Hát igen a Volkswagen Touran nagyságát ránk tervezték , de viszont az árát azt nem
Ugy gondolom hogy az octavia viszonylag jo lenne. találtam egy oldalt ahol leírják a pontos teljesítmény és súlyadó értékét: [link] . A 80Le és a 105LE között nincs anniyra nagy különbség (6 ezer).
-
<>jana<>
senior tag
válasz
SopraNo1 #1934 üzenetére
szerintem az dönti majd el hogy mennyi pénzt szántok rá.a dízelek bő eggy millával drágábbak.átlag fogyasztásban nincsen sok külömbség közöttük.nekem 1.4 es tour van átlag 6.5 litert kajál. nagysebességnél és városi forgalomban nő meg a külömbség. haszereted a dízelek nyomatékát és nemzavar a rázkódás hang +töblet ár akkor azt érdemesebb venni.talán a kissebb fordulat miatt kevésbé kopik és tartósabb mint egy benzines.
-
SopraNo1
csendes tag
válasz
Peter789 #1930 üzenetére
Igazából mi új autóra gondoltunk , nem azért hogy flancoljunk csak ugy gondoljuk hogy egy új autoval kevesebb a gond meg ha van is akkor ott a garancia. Meg mondom ha veszünk egy autót akkor az 6-7 évig biztos meglesz és ha kb egy 2000-es évjáratut vennénk az már akkor eleve 7 éves...
-
marsu
veterán
Peter789, ha ma már nem jössz, akkor a jövőhéten valamelyik délután ugorj be a klubba!
-
Peter789
senior tag
válasz
SopraNo1 #1929 üzenetére
ennyi km mellett már gondolom számít a fogyasztás is, és nagy terheléssel, gyors tempóval nagyon szaladnak a literek a benzinesekbe, a dízelek meg sokkal kultúráltabban esznek...
a helyedben akkor a 110 lovas 1.9 TDi-k környékén nézelődnék, pl. B5-ös passat (2000 előttiek)... PDTDi-t hanyagolnám, mert bár erősebb, kevesebbet eszik, de ha gond van vele, akkor elképsztőek lesznek a költségei - túlszenzorozott elfuserált vonal, a VW úgytűnik feladja a PD vonalat és áttér common-rail rendszerre, mint a franciák... -
SopraNo1
csendes tag
Köszönöm a segítő hozzászolásokat.
Igazából azért kéne 1.4-esnél kicsit erősebb motor mert ha faterral beülünk ketten akkor már a kocsi 250 kiloval nehezebb lesz és akkor még hátúl 3 ember + a csomagokSzóval nem tudom... Meg az is lehet hogy németekhez fogok kijárni melózni , autópályán meg lehetne tolni neki
Ugyhogy nem tudom hogy majd válaljam-e a plusz kiadásokat a teljesítményre , vagy maradjak a nyugis autonál.
-
Oly
őstag
Innen jó tanácsokat kaptam én is: [link]
Igaz, hogy használtra vonatkozik az írás, de nagyrészét alkalmazni lehet újnál is. -
tomej
aktív tag
Nekem mondjuk 1.4 85 lovas van, de egyátalán nem kevés, nagyon is lehet vele menni, csak pörgetni kell a motort. (nyilván ez szubjektív, hogy mi a kevés, mi nem.) Biztos, hogy én is 1.9 dízelt vettem volna, ha lett volna rá további 1 millám, de nem volt. Sőt, ha további 1 millám lett volna nem is biztos, hogy skodát veszek... Ezt még lehetne ragozni. Sztem általános célra, amire egy kocsit az emberek nagy része használ, arra jó az 1.4, csak ennek megfelelően kell vele közlekedni. Nem véletlen pörög 130-nál 4000-et a motor. Aki meg heti ezreket autózik, annak meg nyilván jobb a dízel.
-
<>jana<>
senior tag
-
Oly
őstag
válasz
tekeyagd #1924 üzenetére
Azért nem ilyen egyszerű a dolog...
Sok egyéb szempontot is figyelembe kell venni!
Mire kell a kocsi?
Mennyit fog vele járni?
Mekkora távokra?
Mit fog szállítani?
Én azt mondom, hogy egy 1.4-es 80 lovas motor kevés annak a nagy kasztninak...
Mondjuk én dízel párti vagyok... és ettől nem lehet elterelni -
tekeyagd
aktív tag
válasz
SopraNo1 #1923 üzenetére
maradj az 1,4esnél. a fenntartási és szervízköltségek különbsége 100ezrekben mérhető,annyival nem fogyaszt kevesebbet a dízel,sőt már a gázolaj sem olcsóbb számottevően a benzinnél. szvsz,ha tetszik a tour octavia,akkor az barátja lehet a pénztárcádnak,és egy minőségi autód lehet jópár évig,csak vigyázz rá!
[Szerkesztve] -
SopraNo1
csendes tag
Sziasztok!
Nekem meg remélhetőleg 50 hét és lesz egy skodámElég szép kis társaság jött itt össze az elejétől elolvastam ezt a forumot
Sajnos én még fiatal vagyok hogy most csak ugy vegyek egy skodát de júniustol kezdek melozni hogy összesszegyem a lovét legalább a kezdő részletre. Aztán a törlesztésekbe már segít apám.
Eléggé beleástam magam a dolgokba és arra jutottam hogy a skoda ár/minőség arányba SZERINTEM nagyon jó!
Ami viszont nem világos számomra az hogy egy autovásárlás után mikre kell fizetni mennyit. Megköszönném ha tudnátok ebbe segíteni. Mert pl. ugye teljesítmény után is kell fizetni és ugy hallottam hogy 1.6 100LE fölött lényegesen emelkedik ez az adó.De viszont néztem hogy egy dizeles octavia 1.9 TDi DSG ugyan anyit eszik mint egy sima benzines 1.4es octavia (ha nem kevesebbet). Az tény hogy kb. 1.5 millioval több de 6-7 év alatt vizzahozza az árát én szerintem. Ami zavaró számomra hogy nem tudom mennyit kell fizetni kb. egy 1.9es 105LE-s auto után és egy 1.4-es 80LE-s autónál?
Ha hülyeséget kérdeztem előre is bocs de még fiatal vagyok és oktalan -
Oly
őstag
-
-
tomej
aktív tag
Ja. Vmi tuti nem stimmel, mert ez nagyon kevés. 7 litertes átlagfogyi lehet az igaz sztem 100 km-re, így meg kijön 5,6. Tekintve, hogy 1400 km van az autóban, így még a bejáratás sem ért véget. A kmóra pontosságát összevetve a települések bejáratánál levő radaros sebességmérőkkel nagyjából stimmel, de azok sem lehetnek pontosak... Igazad lehet, deviszont a pisztollyal meg az a gond, hogy üzemanyagot pénzért csak OMH-hiteles átfolyás-mérős berendezésből lehet árulni, az meg +- 2%-ot enged hivatalosan, de mivel ezek forgódugattyús mérések, így itt ált. 1% alatt van a hiba. Sztem inkább a km számláló csalhat, de ennyit? (Az meg kinek lehet érdeke, hogy ilyen irányban buherálja meg a kút mérését?
) A tankolásnál meg addíg töltöttem, hogy láttam a benzinszint tetejét, az meg ugye a kosár felett van. Na ezt magyrázza meg vki...
-
tomej
aktív tag
85 km-t mentem óra szerint 4,8 L benzinnel, 100-110 km/h-val klíma végig ment, 6-os főút. Tuti ennyi, mert tele tankoltam a budaőrsi metro kútnál (fullra felkocogtattam a pisztollyal), utána meg otthon kíváncsiságból szintén tele. Elég hihetetlen. Kíváncsi vagyok GPS mennyit mérne távra, mert nekem gyanúsan kevés ez a fogyasztás.
[Szerkesztve] -
ToRR3nt3
senior tag
Üdv!
Csatlakoznék a klubhoz! Magam is VW user vagyok, régebben meg Skodás voltam!
Kezdtem: a legendás 120 L-el, Favorit 135 L, Felicia 1.3 GLXi, Fabia 1.2, majd kis kitérés Opel Corsa 1.2i, aztán távolkeleti látogatás: Daewoo Lanos 1.6 i aztán most: VW Polo 1.4.
A VW nem rossz kocsi. Nemsoká családalapítás aztán Golf+ (esetleg Touran) -
<>jana<>
senior tag
válasz
misimagaki #1905 üzenetére
azt kipróbálnám én is
-
misimagaki
aktív tag
Kedden, 17-én szétcsapok
egy Octavia RS-t. Magyarul megyek tesztvezetni.
Új hozzászólás Aktív témák
- LG 27UL550-W - 27" IPS / 3840x2160 4K / 60Hz 5ms / HDR10 / AMD FreeSync
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 10, Xiaomi Redmi Note 10s, Xiaomi Redmi Note 10 Pro
- 14" Dell Latitude laptopok: 5400, 5480, 5490, 7480, E7440, E7450 / SZÁMLA + GARANCIA
- BESZÁMÍTÁS! Asus TUF A620M R7 7700 32GB DDR5 1TB SSD RX 6800 XT 16GB ZALMAN I3 NEO Gigabyte 750W
- Törött, Hibás iPhone felvásárlás!!