- iPad topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Videós, mozgóképes topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Gaming notebook topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Melyik tápegységet vegyem?
- Micro Four Thirds
Hirdetés
-
Meglepő lesz az okostévékre szánt X applikáció
ph Nem a szöveges posztokra helyezik a hangsúlyt, hanem a videókra.
-
Újabb platformokra érkezik a Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba – Sweep the Board!
gp Jelenleg csak Switch-en érhető el a játék, a nyár folyamán azonban PC-re és egyéb konzolokra is befut.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
ngaba
aktív tag
Sziasztok! Két kérdésem lenne.
Múlt hétvégén volt egy résolajcső repedésem (Seat Altea XL, 1.6 TDI), hátsó ablakra felverődő gázolajjal, füsttel, meg mindennel az M5-ön. A szerelőm csak gyári cserealkatrészt talált hozzá, horror áron. Nem is ez a lényeg, megcsinálta, hanem az, hogy még mindig jó büdös a motor. Mennyi ideig normális a gázolajszag ilyenkor? (A szerelés utáni napon még füstölt egy jó nagyot, gondolom valahol megállt valamennyi gázolaj, azóta OK. De több mint egy hét telt már el.)
Második kérdés. Seat Altea XL-hez melyik bontót ajánljátok? Hátsó lámpa takarók kellenének, a csomagtérajtó belső oldalára. Minél közelebb Szegedhez, annál jobb. (Az általam ismertebbnek gondolt bontóban nincs Seat.)
Köszönöm.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz molnarpeter #178139 üzenetére
Köszönöm.
-
ngaba
aktív tag
Sziasztok!
Szegeden tudtok ajánlani VAG-hoz értő jó szerelőt? (Seat Altea XL, 1.6 TDI.)
Visszakerestem a fórumban 2017-ig, Attix82 fórumtárs volt az egyetlen konkrét szegedi szerelő, akit írtatok. Őt PM-ben lehet elérni?
Előre is köszönöm.
-
ngaba
aktív tag
Sziasztok!
A "Milyen autót vegyek?" topikból irányítódtam ide. A kérdésem a következő lenne:
1. rész:
"Autópályán 5-ösben ha viszonylag alacsony fordulaton odalépek, akkor kb. 500-at hirtelen felugrik a fordulat, majd vissza. Nehéz másra gondolni, mint hogy csúszik a kuplung (manuális a váltó). 230 ezret futott dízelautóról van szó. Ez kuplungcsere lesz kettőstömegűvel, vagy talán lehet rajta állítani valamit? Nem szerelői szakvéleményt kérek, inkább tapasztalatot.Ami viszont érdekes, hogy amikor felugrik a fordulat, akkor azt írja ki a műszerfalon, hogy 4-esben van a váltó (pedig nem). Ezek szerint valahogy fordulatszámból és a sebességből számolja ki a kiírt fokozatot. Eddig azt hittem, hogy valahogy objektíven érzékeli, hogy hányasban van a váltó."
2. rész (kérdésre válaszolva):
"Seat Altea XL, 1.6 TDI.
A kijelzett szám az aktuális fokozatot mutatta (nem volt mellette nyíl).
2000-2100 körüli fordulatnál volt ez, többször reprodukálhatóan, ha ráléptem. Nagyon hirtelen felugrik 5-600-at a fordulat, majd visszaesik a normál tartományra. És szerintem ez máshogy nem lehet, csak ha valami gond van a kuplung környékén."Előre is köszönöm.
-
ngaba
aktív tag
válasz Mágus2 #181518 üzenetére
Köszi.
Ma nem tudtam reprodukálni (tegnap az egész családdal + tömött csomagtartóval mentünk), és a tegnapi napot leszámítva fel sem merült bennem, h baja lehet a kuplungnak. A borsos várható összeg miatt beindultak az elodázási gondolatok... Ha még várok vele, amíg jobban megmekken ("meggyőzőbben"), akkor a váltót is kockáztatom? A kuplungot könnyű (= olcsó) diagnosztizáltatni?
Tele van a hócipőm ezzel az autóval már (részletek a másik topicban), durcás kisgyerekként toporzékolok, h nem akarok rá most költeni. Lehet, h mindent összeadva (az élvezeti faktort is) jobban járnék, ha felgyújtom. 😁
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
-
ngaba
aktív tag
Szakik segítségét kérném:
2011-es Seat Altea XL 1.6 CRTDI.
A Mátrában kétszer bejelzett (és besípolt) az olajnyomás-jelző egy-egy másodpercre. Megállok, olajszint ellenőriz, rendben. Utána Szegedig semmi. Az előző tulajdonos szerint hegyekben szokta ezt csinálni "dülöngéléskor" (vagy terheléskor?). Megméretem az olajnyomást. Ez lehet normális? -
ngaba
aktív tag
Nekem egy olyan kérdésem lenne, hogy van egy 2011-es Seat Altea XL-em, 105 LE-s 1.6 crtdi motorral, ami CAYA motorkódú.
Először az tűnt fel, hogy mindegyik webshop csak a CAYB és a CAYC motorkódokat ajánja fel az Alteához (és ezért sokszor nem tudom, hogy a megtalált alkatrész jó-e, most pl. részecskeszűrőket nézegettem). Majd a neten kutakodva úgy tűnik, hogy a CAYA motorkódú VAG motorok 75 lóerősek, Fabiakban meg Polokban vannak ilyenek.
Röviden a kérdésem: Ez rendben van így? (Eddig egyik szerelő sem mondta, hogy valami nem stimmel. Ők gondolom valami gyári programmal rendelnek alkatrészt.)
-
ngaba
aktív tag
válasz ngaba #183710 üzenetére
Hm, azt mondták a VW márkaszervizben, hogy márpedig a rendszerük szerint ez CAYC motorkódos, fáradjak be az okmányirodába. Ennél többet nem mondtak, segítőkészen elmagyarázták, hogy hol tudom leolvasni a motorkódot, ha akarom. (Köszönöm.)
Kíváncsiságból kérdeztem árakat. A DPF mindössze 936 ezer forint (csak az alkatrész), az eco kivitel potom 645 ezer (nincs készleten). Nem itt fogom szerrvizeltetni továbbra sem...
A csattanó viszont az, hogy szerintük nincs benne kettőstömegű, de nem tudják biztosan, csak annyit, hogy a 150 ezres lendkerék az egytömegű szokott lenni. Ez jó lenne. Szerintetek? :)
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz molnarpeter #183714 üzenetére
Köszönöm.
És ha nincs benne kettőstömegű, akkor az egytömegű lendkereket nem is muszáj kicserélni kuplungcserénél, mert az sokáig bírja? Persze a kettőstömegűt is csak ajánlott cserélni, de azt mindenki szokta. (Csúszik a kuplung nagy terhelésnél 4-edikben és 5-ödikben. Egyébként elvileg 20 ezer km-rel ezelőtt volt kuplung cserélve a kocsin, de kicsit azért kételkedem ebben [vagy a résolajcső-repedésnél valahogy a kuplunghoz is befolyt a gázolaj], és az előző tulaj nem tudja 100%-ra, de szerinte a lendkerék is cserélve volt.)
-
ngaba
aktív tag
válasz erdey_a #183753 üzenetére
Szerintem is sok, egy 100-200-zal kevesebbet ér szerintem (így látatlanban).
Ennyi km-rel Magyarországon szinte eladhatatlan. Ez vevőként neked alkupozíció, de majd tulajként szívás lesz.
Az viszont becsülendő, hogy nem tekerték vissza 200-ra az órát (és az őszinteség ugye elnyeri most méltó büntetését).
-
ngaba
aktív tag
válasz Grande Ale #183765 üzenetére
Ez engem is érdekelne, mert a GDPR-raa hivatkozva nem mondanak semmit az autómról a márkaszervizben...
-
ngaba
aktív tag
válasz Grande Ale #183767 üzenetére
Igen. :(
-
ngaba
aktív tag
válasz Grande Ale #183769 üzenetére
Engem az eggyel korábbi tulaj (spanyol cég) alatt történtek jobban érdekelnének. De gyanítom, hogy márkaszervizben nem nagyon járt az autó.
De valahol ez az egész egy röhej...
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz yodamester10 #184117 üzenetére
"Aki nem hisz az elektromos autózásban azt kár győzködni pedig ez lesz a jövő."
Hát, én még nem nagyon találkoztam olyan mérnökkel, aki szerint a Tesla féle irány nem zsákutca. Szerintem ha már elektromos autó, előbb lesznek "troliautók", mint hogy minden autóban fél tonnás akksi figyeljen. (A villamos vezetékeket is csak kiépítették egyszer...)
(Amúgy én a gázos autókat is támogatnám, biogázt könnyű előállítani, és sokkal tisztább, mint a benzin. Mégha valószínűleg ez is alkalmatlan arra, hogy uralkodó legyen.)
Mindenesetre amíg az emberiségben nem tudatosul, hogy csökkenteni kellene az energiafelhasználást, addig reménytelen a helyzet. Rettenetesen sokat autózunk feleslegesen, te is, én is, az áruk feleslegesen sokat szállítódnak. A repülőzésről nem is beszélve... Akármennyire nem tetszik senkinek (pláne egy autós fórumon :D), az energiát rohadtul meg kellene drágítani, különben mindmeghalunk. Ez persze a légkondira is vonatkozik, mindenre. Mert nagyon szép, hogy az EU milyen kibocsátásokat követel meg, de a szegény országok (ld. Afrika és társai) majd csak akkor fognak belelendülni a fogyasztásba, amikor fejlődők lesznek. De lehet, hogy majd a piac / háború elintézi, ahogy fogy az olaj...
-
ngaba
aktív tag
Lehet, hogy már kérdeztem, de tudtok olyan bontót Budapesten, ahol Seat (Altea XL) is előfordulhat? Merre érdemes elindulni? Nem ismerem a pesti bontókat. Hátsó lámpa belső takarólemez kellene...
-
ngaba
aktív tag
válasz focvis #184174 üzenetére
Köszönöm, teszek egy próbát.
molnarpeter: Neked is. A seatos csoportban már kérdeztem, de ott nem érkezett válasz (nem annyira szerelős csoport az). Belépek az Alteásba is, de az elég kicsi csoport. :)tomrRRR: Az alival van jó és rossz tapasztalatom is. Autós téren pont rossz (pedig az csak ECU-kábel volt); én nem mernék ilyen cuccot rendelni onnan...
-
ngaba
aktív tag
Itt áll a házunk előtt egy olyan Audi A3 1.9 tdi, amiről úgy gondoltam, h egy keresőzést megér: 20 éves, 2 éve volt benne óra szerint 760 ezer km...
-
ngaba
aktív tag
válasz ngaba #184167 üzenetére
Úgy néz ki, hogy egy bontott Toledóból tudnék szerezni ilyen alkatrészt. Azt hol tudom megnézni, hogy kompatibilis-e az Alteámmal? Valami alkatrész-adatbázis kellene, de ebből az alkatrészből csak gyári létezik elvileg. (FB-on beszélgetek valakivel, aki nem helyi.) Egyáltalán mi ennek a cuccnak a hivatalos neve? Belső takaróelem hátsó lámpához.
-
ngaba
aktív tag
válasz kk831228 #184219 üzenetére
Ez kell az embereknek. A leggagyibb autógyártó is tud gyártani minőséget, csak az drágább lesz.
Mosógépből is lehet venni strapabírót (Miele) a kommersz márkák árának többszöröséért. Mégsem veszik az emberek, azok sem, akik megtehetik.
Valahol érthető is. Az emberek nem akarják, hogy benn álljon a pénzük, akkor sem ha 3-4x annyi ideig elmegy. (Plusz egy 20 éves mosógép nem akkora élvezeti érték sokaknak.) Ráadásul az autó (és az értékvesztés) nagyobb nagyságrend.Csak sok szemetet termelünk így...
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz molnarpeter #184466 üzenetére
Erről jut eszembe, a múltkor kérdeztem, hogy mi van, ha rossz motorkód van a forgalmiban. (Nem lehet egy Altea XL-ben CAYA motor.) Hát megnéztem ott, ahol mondták, és a motorra is rossz matrica van ragasztva. Ügyfélkapun megnéztem, szépen be is fotózták eredetiségvizsgán. Az autó adattábláján meg CAYC van, ahogy kell (számok nélkül). Na majd ha viszem szerelőhöz, és lebontják, akkor megnézzük a motorban a másik helyen, amit szétszerelés nélkül nem látok.
Hát kíváncsi vagyok. Szerintem ez a motor látott már szerelőt, és bizonyos elemeket átraktak egy Poloból... Vagy passz. Őszintén szólva nem íratom át a forgalmiban. Fizettem akkor 18 ezer forintot az eredetiségvizsgáért, nem fogok 12 ezret megint az okmányok átírásáért....
-
ngaba
aktív tag
válasz molnarpeter #184469 üzenetére
OK. Ha engem nem fog ezzel semelyik hatóság szekálni, akkor nekem mindegy. Az alkatrészeket úgyis alvázszám alapján rendelik.
Most már csak szimplán kíváncsi vagyok, hogy mi az igazság. A legközelebbi szerelésnél megnézzük. :) Az mondjuk meglepett, hogy a VW márkaszerviz sem tudja. (Ha alvázszám alapján szinte mindent tudnak a kocsiról, akkor ebben az adatbázisban miért nincs meg nekik a motorkód? Na mindegy.) -
ngaba
aktív tag
válasz Mauzes #184805 üzenetére
Ja, arra gondoltam, hogy honnan tudod, hogy nem regenerál az _autópályán_? Én úgy tudom, hogy ha van is visszajelző lámpa, az sem gyullad ki mindig, csak akkor, amikor az a "nem célszerű megszakítani" fajta regeneráció megy. De én is örülnék, ha valaki ezt tisztába tenné nekem.
-
ngaba
aktív tag
-
ngaba
aktív tag
válasz vzsryl #185328 üzenetére
Nekem is gyanús az a km... Ekkora dízelautót business felszereltséggel nem azért szoktak venni, hogy álljon. (Persze lehetséges, a Peugeot-omban is csak 250k volt 20 évesen. ) Meg Pátyról nem ingázós autó? Akkor gondolom majd látni fogsz a tulajnál egy másik autót...
Ha igaz, akkor jó vétel lehet. Csak unalmas Skoda.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz bul07 #185410 üzenetére
"senki hozzá nem szól a tolvajokhoz"
Én egyetemista koromban beletörtem a biciklizáramba a kulcsot, és szereztem a gondnoktól egy erővágót, amivel levágtam a zárat fényes nappal, az egyetem előtt. Senki nem szólított meg, hogy mit csinálok, pedig eltartott egy darabig (nem a méteres nyelű erővágó volt ez, hanem inkább metszőollószerű)...
Most ilyen világ van, "én nem keresem bajt"...
Egyszer az albim előtt egy részeg végigment az utcán éjjel, és minden autóról lerúgta a visszapillantó tükröt. Volt szemtanú (ablakból), de a rendőrséget ****ott kihívni. Stb.
-
ngaba
aktív tag
válasz vzsryl #185461 üzenetére
Én drukkoltam neked, mert hirtelen felindulásból nem szabad autót venni. Pont erre mennek rá az eladók, hogy leessen a vevőjelölt álla, és villogjon az ember fejében az "ez nekem kell" (a profik a 20 éves autó belsejét is úgy rendbe tudják rakni, hogy ihaj).
De akkor talán rendben lesz, és más szempontból is.
-
ngaba
aktív tag
válasz csababarca #185489 üzenetére
Elég gyakori, hogy megtörik a kábel, ami odaviszi az áramot. Nyisd ki a hátsó ajtót, és próbáld megmozgatni első tesztnek (gumiharmonika szokta védeni).
-
ngaba
aktív tag
válasz molnarpeter #185815 üzenetére
Én meg kevesellem ezeket a nyomásértékeket. Nem tudom, hogy a gumiméret mennyit számít, de a kis Peugeot 306-omon volt előírva 2.4 bar, ez meg egy nagy Superb, nem? A net alapján ezek a minimum értékek, főleg a hátsó lehetne több is.
-
ngaba
aktív tag
Műszaki: Köszönöm a válaszokat. Jelenleg az a döntés, hogy nem viszem el. (Még azt sem tudom, hogy megyünk-e valahová karácsonykor. Apukám erősen veszélyeztetett, a tesóméknál pedig pár napos a baba. Nem akarom, hogy a karácsonyi utazás előtt bárki ott motoszoljon az utastérben. A fertőtlenítés lehet érdekes max.)
Skoda: Nekem az utolsó Skoda, ami kívülről tetszett, az a facelift előtti Felicia volt. Azt sem tudom, hogy miért. :)
-
ngaba
aktív tag
válasz bul07 #186925 üzenetére
Mindig lehet veszteni a várakozással. :)
Például holnaptól kitiltanak egy csomó (nem hibrid) autót Budapestről, és felmegy a hibridek ára. Nem valószínű, de lehet. Az komolyabb érv, hogy egyre népszerűbbek, és nagyjából mindenki elfogadta, hogy ez a jövő. (Nő a kereslet.)
Alapvetően egyetértek veled (logikus), csak muszáj volt megjegyeznem, hogy a covid 1. hulláma előtt is szinte mindenki arra fogadott (logikus volt), hogy csökkennek a használtautó árak, aztán mégsem, sőt...
-
ngaba
aktív tag
válasz bul07 #186928 üzenetére
Értem, amit mondasz, és egyet is értek vele. Csak annyit mondtam, hogy a várakozásnak is van kockázata. Mindig. (Lehet, hogy nem nagy, de van.) Bármikor jöhet bármi. Tavaly év elején senki nem gondolta volna, hogy a webkamerák ára a többszörösére emelkedik (mert senki nem látta jönni a COVID-ot). Stb.
-
ngaba
aktív tag
-
ngaba
aktív tag
válasz molnarpeter #186982 üzenetére
Ja, csak ha te csinálod (úgy, hogy már csalómentesítve lett), akkor megabuzálnak, ha lebuksz, főleg nyugaton. Csalni csak a VW-nek szabad... :P
Amúgy a sarki chipses az, akihez semmi pénzért nem vinném az autómat. Nem tudom, hogy mennyire látják át, amit csinálnak...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest