Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Házimozi belépő szinten
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Milyen processzort vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- RAM topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Csaby25
őstag
Sziasztok!
Octavia I, hatchback, 1.8T, 150LE, AUM, 2002Milyen vezetőkar ajánlott?
Köszi!
-
Reggie0
félisten
válasz
pepucs #181989 üzenetére
Szerintem tok felesleges orizgetni. En scannelem es egyutal be is daralom, nem vagyok leveltaros. Mondjuk eladni sem akarom a kocsit, de akkor max kinyomtatnam ujra, ha a scan nem jo. Mivel elegge nem akarom eladni, igy kb. egyszer pecseteltettem szervizkonyvbe, amikor megvettem, mondjuk az se erne sokat, mert az elozo ket tulaj ugysem pecseteltetett, csak a legelso, amig garis volt.
Igazabol nyomtatni barmilyen szamlat lehet, aztan valaki alafirkantja. Meg senkit sem lattam ugy autotvasarolni, hogy a szamlaval vegigjarta a szervizeket, hogy valoban megtortent-e.
-
-
pepucs
tag
-
-
molnarpeter
nagyúr
-
pepucs
tag
válasz
bitpork #181988 üzenetére
Pl: Ha most azonnal eladnám, nem lenne kérdés mi-mikor volt cserélve, mert a táblázat alapján egy "bugyiban" pihennek a számlák is.
Mondjuk az előző autóhoz is adtam egy füzetet a számlákkal és dátumokkal, mégis átírás után 1 héttel: "Volt a Colt-on vezérlés cserélve? -
-
macilaci78
nagyúr
válasz
gzbotii #181974 üzenetére
Tervezem kiszámolni éves lebontásra, illetve km-re, van már egy kis tapasztalat a kocsival éves futásteljesítmény ügyében. Ahogy írod is, a gumi, vezérlés több évre lebontandó költség.
Visszásnak nem érzem, hiszen egyértelműen költségoldalon jelentkezik. A biztosítási díj, pályamatrica, stb az, ami visszás lehetett volna, hiszen független az autó használatától. Ugyanúgy bele lehet csavarni az autóba évi 20-50k km-t útdíjak és biztosítás nélkül is, a kocsin nem látszik a különbség.molnarpeter: a NAV üzemanyagelszámoláskor 19 Ft/km-t ír amortizációra (gumik, folyadékok, szerviz, stb), ha erre le tudom szorítani, annak örülni fogok.
20.861 km-re tankoltam 1389,1 litert 611.435 Ft értékben (néha külföldön), az 29,3 Ft/km, illetve 6,66 l/100 km átlagfogyasztás, a "jobbikból", ami kb 10%-kal drágább a normálnál, cserébe nem költök adalékokra. Kb 50% pálya, 50% Budapest és környéke. A fogyasztással elégedett vagyok, így kiszámolva a kb 30 Ft/km üzemanyag soknak tűnik, de ugye a drágábbikból és a sima se volt hű, de olcsó. (Koronavírus alatt kétszer volt tankolva.)
A tankoláson felüli minden költség (az eseti parkolást és vételárat nem számolva, de biztosítással, tényleg mindennel) 1.020.135 Ft, azaz 48,9 Ft/km, üzemanyaggal együtt karcolja a 80 Ft/km-t.
Most számolom ki először, GreenGo-s ár lenne, ha megvalósulna a 60 km/h átlagsebesség, csak azzal nem tudotam volna elmenni Hannoverbe, Varsóba, vagy csak szüleimhez vidékre.
De ahogy említettem, torz a kép, mert gumira, vezérlésre, világításra, kasznira, cicomára várhatóan évekig nem kell még költeni, ki kell számolni.Nem PD-elem volt, izzítógyertya. Szűk 14k a 4 db.
pepucs: ne is mond, új talpalá való szőnyeg és gumitálca is került bele. Persze, flanc, de megvan az a jó tulajdonsága, hogy nem gyűrődik sem az ülés, sem a pedálok alá. A gyári 4 küllős kormányt is azért cseréltem, mert a háromküllős kényelmesebb, a bőrözés a fogása miatt és kb 4k-ért a váltószoknyát is megcsinálta a szaki.
Könyöklő nincs benne, 10-15k lenne, de nincs rá igényem. Sose volt még tempomatos kocsim, nem hiányzott se Hannoverig, se Varsóig.
De valóban a fenti költségvetésben minden szar is benne van, ablakmosó folyadékkal együtt.Reggie0: a parkolójegyeket nem, csak a lakhely szerinti lakossági parkolóbérletet, ami esetemben 2k/év.
Az eseti parkolás lehet, 10k-ra sem rúg abban a szűk 2 évben, mióta nálunk van a kocsi. 12 parkolást indítottam Simple alkalmazásban erre a rendszámra és kb ennyiszer voltam fizetős garázsban. -
pepucs
tag
válasz
gzbotii #181974 üzenetére
Kiadások listájára szerintem mindent felsorolsz ami a tárcád könnyíti (az apró sz*rokat is vezetem táblázatba).
Legjobb amikor ismerősi körbe megy, hogy "nem költöttem rá semmit" és kiderül, hogy csak gumi,fék,komplett futómű,ez+az stb... "De hát azok kopó-fogyók...az nem számít bele"
-
zsolt19900
őstag
válasz
molnarpeter #181981 üzenetére
225ml
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
zsolt19900 #181980 üzenetére
Hány deci az adalék? Olaj töltet 10%-on innen beledönteném ahogy van, max fölött az a pici elmegy még.
Akkor ha csak ennyi, simán beledönteném aztán jóidő. 2 motorfordulat után kellően fel lesz
rázvakeverve, Mr.MetaBond -
zsolt19900
őstag
válasz
rob210 #181946 üzenetére
akkor lenne egy kérdésem
[link] Ilyen xado cuccot vásároltam, de még nem tettem az autóba.... elfelejtettem/nem volt épp lehetőségem olajcserekor a megadott paraméterek szerint beletölteni
Az lenne a kérdésem, hogy az olaj ugye maxra fel lett töltve, abból kell leszívjak-engedjek picit és úgy rá ez az adalék (a leírásnak megfelelően persze), vagy mehet így is bele a motorba?
Józan paraszti eszemmel azt mondanám, hogy pl. az olajszűrőházból vennék ki olajat, azzal összekeverném és úgy beleönteném az olajbeöntőn keresztül (láttam már yt-bost akik így csinálták, hogy előre elkeverték olajban)
mi lenne a jó megoldás? "rosszat" tudok ezzel tenni a motorral? -
molnarpeter
nagyúr
válasz
macilaci78 #181967 üzenetére
PD elem bontott/felújított/új volt? Hogyért vesztegették?
-
BK87
senior tag
Sziasztok. Az öcsémnek van egy 2013 oktoberében gyártott Octavia RS tdi autója, amiben pár napja kivilágított a check engine, beindítja az autót, egy ideig jól megy, majd amint felmelegszik, nyomatékot veszít, leállítja, majd újraindítás után megint jól működik, és egy kis idő elteltével újra nyomatékot veszít. Mi okozhatja ezt a problémát? Előre is köszönöm.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
macilaci78 #181967 üzenetére
Amúgy ez a normális. Egy tök átlag km költség kb 50 Ft, ebből mondjuk 20 üzemanyag, többi elmegy értékvesztés, adó, bizti, szerviz, stb tételekre könnyen
-
gzbotii
nagyúr
válasz
macilaci78 #181967 üzenetére
Vezérlés, szűrők és abroncsot felsorolni a kiadások listáján kicsit visszás. Egy vatta új Corollára is kell ilyeneket venni 5 év múlva, autó ezzel jár. Ahogy KGFB is kell rá, mindig, mindehol. Kivéve MÉH.
rob210, c00per: kösz
-
Reggie0
félisten
válasz
macilaci78 #181972 üzenetére
Hat, sztem olyan nincsen. Mindig lesz valami gond. En mar komolyan elgondolkodtam emiatt a mol limo es hasonlo megoldasokon is. Meg kene mar gazdagodni, hogy ezeket egy inas intezze es akkor barmilyen autok is jok lesznek.
Esetleg meg az uj, felokositott autoknal tudnek olyat elkepzelni, hogy amig munkaban vagy a gyartoi szervizhalozat jon es elviszi az autot szerivzelni, de addig meg kell par ev. No meg engem zavarna a tudat, hogy csak ugy barki hozzafer az autohoz akar tavolrol is.
-
Reggie0
félisten
válasz
bitpork #181969 üzenetére
Meg hajlektalanszallon kell lakni, akkor nem kell porszivozni
(#181970) macilaci78: Ket egyforma olcsobb auto kell es akkor az egyik mindig lehet szervizben. Legjobb ha paros-paratlan rendszam es akkor mindenfele szmogriadora is lehet megodas.
-
válasz
macilaci78 #181967 üzenetére
Apósom erre bölcsen csak annyit szokott mondani, hogy akinek bérlete van nem kell ilyesmivel foglalkoznia
-
macilaci78
nagyúr
válasz
bitpork #181954 üzenetére
Önmagában nem gond, csak már megint valami... Szűk 2 éve van nálunk, ezidő alatt:
vezérléscsere
olajcsere, szűrőkkel, stb-vel
klímatisztítás, mert szaga volt, tölteni nem kellett
új Depo lámpa előre, használt indexbúrák
új izzók mindenhova
generátorcsere
akkucsere
új gumigarnitúra télre, nyárra
egy kis festés, lakatolás
antenna szigetelőgumi csere
váltószoknya, kormánycsere bőrözéssel
ablaktörlőgumi, kétszer
PD elemek cseréjeÖsszességében többe kerül az állagmegóvás, mint az üzemanyag. És akkor még a papírmunkát számoltam: biztosítás, műszaki, átírás, lakossági parkolás a kerületben, pályamatrica...
-
gzbotii
nagyúr
Ha már ilyen jól beleszabadultatok a Xado témában - szervóhoz ez érhet valamit, valakinek tapasztalat vele? Xado EX120 szervóhoz
-
c00per
tag
válasz
rob210 #181951 üzenetére
Nekem anno quattro valto finomabb lett tole.Most a pd motor kapott 1stage maximum-ot telen,es csendesebb lett stb.Legkozelebb kapja az olajhoz a pluszt ezentul, sot a csaladi pezsoba is tenni fogjuk.Nekem olajfogyasztas drasztikusan csokkent es dinamikusabb lett miutan eltelt 3000km.Nem csodaszernek tekintek ra csak kiprobaltam.Motorszerelo ajanlotta, hogy ok az uzemoras versenymotorokba hasznaljak, igy tovabb kihuzzak a motorok.
-
válasz
macilaci78 #181950 üzenetére
21 év után azért ne legyen már gondként aposztrofálva egy generátor
Használatban volt, kopik. Ennyi
-
Kiskokó
veterán
válasz
rob210 #181946 üzenetére
Jó mondom, mint "sima" olaj lehet beválik és olyan mint a többi és ezért simán ajánlható. De hogy az olaj így nanotechnológiás meg úgy kerámia bevonat meg ist..fa..a... na az orbitális kamu. Revitalizációs folyamat... ahha... ezt még egy női hajsamponnál még oké hogy kiírják
(orosz cuccba alapból nem hiszek,én Gyári fétises vagyok)
Ennyi#181951 :
Nem húzom le ismeretlenül, harmadszor mondom, hogy mezei olajnak lehet jó... de akkor meg ha csak egy Mezei olaj... akkor már tuti nem ezt választom még ha nem is gyáriban gondolkodnék, annyi gyártó van.De csak diskurálunk
-
J&P
aktív tag
Van, 4l 11.500.
macilaci78, nyilván úgy ahogy írod, mindenki másban hisz.
Én eddig Castrolt használtam, gondoltam kipróbálok mást.
Motorikusan nekem sincs gondom, néha a 4 henger nem megy alapjáraton, gyújtás kimaradást ír rá a vcds, de erről már mágussal beszélgettünk. Sajnos nincs most időm foglalkozni a hibával pedig nem nehéz eset, a 4-es pd elemnél a csatlakozót kellene megnézni, valszeg ki van mozdulva. -
-
macilaci78
nagyúr
Mindenki másban hisz, mióta nálam van a PDTDI, a jobbikból tankolok, általában a MOL-nál, mert az van a szomszéd utcában. Castrol-ról Molly Liqui-ra váltottunk, előtte se, azta se eszi az olajat, vizet, jól fogyaszt, jól megy, nem füstöl. EGR-nél van némi olaj, olajsapka alatt pici kartergáz, de nem igényel foglalkozást még. Szerelő elmondta, milyen hangra figyeljek a hidrotőkék miatt, ennyi.
Motorikusan rendben van, persze ettől még van gond vele, most lett cserélve a gyári generátor, 21 év, 380k km. -
Reggie0
félisten
válasz
Kiskokó #181945 üzenetére
Mondjuk a csendesedes nem feltetlen jelent jot. Akinek csend kell toltson bele mezet, attol is csendesebb lesz, lehet orulni a csodanak, csak hat a motor nem biztos, hogy meghalalja hosszutavon. Peldaul egy hezag meretet nem lehet olajjal csokkenteni, barmennyire is szeretnenk ezt elhinni.
-
Kiskokó
veterán
válasz
rob210 #181908 üzenetére
Hagyjuk már ezt a Xadot... , hogy még 10 év múlva is van aki elhiszi, hogy az jó...
mit tesz egy jó marketing munka.
A xado egy orosz tulajdonú kínai valamit gyártó cég.
Azt nem mondom, hogy az alap olaja rossz. De hogy semmi plusz nincs bennük bármit is írnak/mondanak.Próbáltam annó egyetlen egyszer adtam Xado adaléknak esélyt... gondolhatod hogy bevált
(De ez csak az én egyéni véleményem)
-
mamboo
tag
Zugló környékén valaki elektrozsenit nem tudtok? beszart a riasztóm/rablásgátlom és nem tudok elindulni sem az autoval. (II octavia)
-
BK87
senior tag
Sziasztok. Van egy 2009-es Seat Altea XL típusú autóm 1.8 TSI motorral (125000 km van benne), amivel olyan gondom akadt, hogy elősször nagy sebességnél enyhe vibrálást éreztem, kivilágított a check engine olyan 10 másodpercre, majd villogott, és eltűnt, a vibráció megszűnt. Másnap szintén előjött a probléma, de sújosbodott, mert amikor felgyorsítottam 60-ra, elkezdett nagyon vibrálni a motor, mint amikor nagyobb fokozatot rakok be mint kellene, check engine újra kivilágít, villog, majd kint is maradt. Hazaértem, majd alapjáraton hallom, mintha valamelyik henger nem menne. Elvittem autószerelő ismerőshöz, rátette gépre, azt mutatta, hogy két gyujtásvezérlő (remélem jót írtam) nem működik, két hengeren megy csak. Csakhogy azt mondta a srác, hogy még hall valami fura "röfögő" hangot, lehet, hogy a vezérlés is áttugrott. Azt szeretném kérdezni, hogy a vezérlés, ha áttugriuk, akkor a motor, egyáltalán beindul? Milyen tünete van egy vezérlés áttugrásnak? Előre is köszönöm a segítséget.
-
válasz
bitpork #181938 üzenetére
+ macilaci78
Nem hiszem, hogy lelazult volna, mert elég "nehéz" volt tekerni, szerintem valami önzáró anya lehet rajta, minden esetre a kar felől jövő pálcát fogni kellett patentfogóval, úgy tudtam villással húzni az anyát. Én inkább arra tippelek, hogy valamikor fékjavításon lehetett a kocsi, talán volt pofacsere, esetleg dob csere is, és olyankor ugye vissza szokták állítani a kéziféket, hogy fel tudják tenni a dobot. Aztán lehet a végén jól elfelejtették a kéziféket beállítani. De ez csak tipp, nem ismerem a kocsi előéletét.
-
válasz
Intruder2k5 #181937 üzenetére
Kontra anyát neki
-
válasz
bitpork #181936 üzenetére
Rendben, köszönöm szépen!
szerk.:
Na be is állítottam. Ugyan nem tudom mi okból, de teljesen ki volt engedve, éppen csak rajta volt az anya amivel állítani lehet, a kar meg koppig feljött, és úgyis abszolút nulla volt a fékhatás. Most kb. a menet 50%-áig betekertem, így 6 kattanásig lehet húzni a kart, és tökéletesen rögzít, jó lesz ez így.
-
válasz
Intruder2k5 #181935 üzenetére
A középkonzol alatt lesz elméletileg, de én azért ránéznék a hátsó fékre mert álligathatod ha közben nincs már rajta ferrodol.
-
-
válasz
Intruder2k5 #181933 üzenetére
Dobfékes hátul?
-
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy egy 10 éves Fabia-n hol tudok a kéziféken állítani? Fentről a kardánboxot kell megbontani, vagy alulról a kézifékkar alatt, esetleg hátul a keréknél lehet feszíteni a bowdenen?
-
J&P
aktív tag
válasz
iceQ! #181929 üzenetére
Igen, ez a erőtlenség nálam is jelentkezett.
Minnél hamarabb járj utána, nézd meg a cooler csővek állapotát, és a coolert is, lehet az lukadt ki, kapott egy kavicsot, vagy nem tudom.De ne hagyd így mert lekormol megint mindent, katit, kipuffanót...stb
Nálam is van pici olajcsepp a coolerbe menő csőnél, (képen a 7 számú) azt mondták ne foglalkozzak vele, 320000km van a öreglányban, már nem szűzjányka mit akarok.
-
w333
félisten
Köszi mindenkinek ... na meg is vagyok, úgy csináltam sapka kiteker majd szűrő kivesz, autó fell, műanyag borítás le, olaj leenged, csavar vissza, műanyag takaró vissza, autó leenged, majd a szűrőházból a maradék olajat papírtörlővel és rongyal kitörölgettem, majd szűrő a helyére és feltöltöttem olajjal kb. 4.3 lehet 4.4 ment bele kb. 1-2mm van fejebb a max
Repsol olajról csak annyit hogy természetes mivel friss olaj sokkal csendesebb lett tőle a motor az alapjárat is sokkal szebb ... idővel kiderül milyen, de egyelőre nagyon meggyőző
-
J&P
aktív tag
-
-
-
Üdv
Cooler cső valahol lyukas az autó jobb elején. Viszont ottan körül csepeg az olaj (vagy valami hasonló).
Létezik az hogy a lyukas csőből jön valami?
-
w333
félisten
Másik kérdés ... gyors válasz kéne mert 30 perc múlva megyek cserélni !
1: Ugye itt az olajszűrő felül van a motortérben, szóval hogyan kezdjek neki ? Olajbeöntő sapka kinyit majd felemelem az autót, motorburkolat le majd leengedem az olajat, csavar vissza majd motorburkolat vissza utána az autót leengedem a földre és olajszűrő csere ... csak kérdés hogy az olajszűrőházból kifojik ilyenkor az olaj ?
2: vagy előbb vegyem ki az olaszűrőt és utána emeljem fel az autót ?
Szerelők állítása szerint jobb mint a Fuchs GT1 mert kimondottam PD és TDi -be való más szabványnak nem is felel meg ezért lehet jó !
-
w333
félisten
Na végül ez lesz mert minden volt azonnal az olajwebshopban ami itt van mellettem 500 méterre, így nem kell kimásszak a 11 kerület Kaufferbe, eladó szerint is nagyon jó és csak jókat mondanak róla, utolsó darab volt
-
MunezXBK
nagyúr
Olajos cuccokkal nem lehetne az olajos topikban szenvedni?
Csak kérdezem.
-
Saccco
nagyúr
Legutóbb Repsol Elite TDI 50501 5W-40-et tettünk BJB és BXE-be. Kb. 8.000ft-ba kerül az 5 liter.
A PR szöveg szerint direkt PDTDi olaj.
Repsol ELITE 50501 TDI 5W-40 5 L bemutatása
Kiváló minőségű szintetikus motorolaj, amelynek használata a legtöbb dízel személy- és kis-haszongépjárműhöz ajánlott. Egyedi összetétele miatt kifejezetten alkalmas a Seat-Audi-VW-Skoda -pumpe düse- rendszerét használó TDI (PDTDi) motorok kenésére. -
c00per
tag
válasz
kk831228 #181905 üzenetére
Q8 az elejen jo volt, de a minoseg leromlott.Eneos-t megint kerulom rossz elmeny miatt.Mind a kettonel hirtelen megnott az olajfogyasztas, ami elotte nem volt es csere utan meg is szunt.En nem egy autoba raktam Mannol-t , meg par ismerosom is hasznalja.Ar-ertek aranyban verhetetlen es nem.lesz csorgokigyo tole a gep.....
-
kk831228
addikt
válasz
atos19881101 #181865 üzenetére
De jó nektek, én végigpróbáltam az összes olajat kb, egyiktől sem csendesebb... 😬 Az utóbbi 2 Liqui de csak a pénztárca lesz tőle "csendesebb... " 😬
w333 : Mannol - t még nem öntöttem, de gyanítom azzal se lenne érzékelhető különbség, annyi hogy ne akard belehallani hogy csörög és akkor nem fog, ugyanúgy mint, hogy hallkabb, tudom az ár látványa, hajlamos elterelni az agyat a drágább felé ..
Új hozzászólás Aktív témák
- One mobilszolgáltatások
- Házimozi belépő szinten
- Trollok komolyan
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Anime filmek és sorozatok
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Akvarisztika
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- JBL Charge 6 és Xtreme 3/4 akciós áron eladó!
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Rampage SHIVA ADATA XPG 600W
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I7 6700 / Rog RX580 8GB / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- AKCIÓ! Microsoft Surface 5 13,5 IPS 256GB notebook - i5 1235U 8GB RAM 256GB SSD Intel Iris Xe
- Bomba ár! Dell Inspiron 15 3511 - i5-11GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gari
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest