Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Házimozi belépő szinten
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Milyen processzort vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- RAM topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kiskokó
veterán
válasz
atos19881101 #180363 üzenetére
Hát ezt neked kell tudni.
Nekem nem kellene manual már soha többé, maximum valami élmény hátsó kerekesbe...Nem mondtad még, hogy annó mi lett felújítva a váltón, és mi volt akkor a hibajelenség.
Nekem az A6-ba váltó javítás óta nekem is most van 60ezer km körül de eddig teljesen tökéletes volt.
Annyi, hogy egyszer csináltam váltó adaptációt mert a sok hideg rövid téli járás után, ahogy jött be a melegebb idő elkezdett nem szépen váltani. Adaptáció után tökéletes újra.
Mondanám hogy neked is érdemes lenne csinálni legalább egy 0-ázásst de a legjobb a próba utas adaptáció. De a tiéd még nem tudja azt hiszem.(Ja jut eszembeVedd meg az A6-omat
Fix 2,5M tiéd téli gumi 18" gyári kerékkel.hehe)
-
mamboo
tag
Hello, szeretném kérni a segítségeteket.
3.000km-vel ezelőtt lett a túrbóm felújítva, szelepfedéltömítés, új olaj és minden ami ezzel jár.
Takarítottam a vízelvezetőt és figyelmes lettem egy kis olajfolyásra.
Nívót megnéztem és az olajszint tökéletes. Mi lehet a gond?
Alany: 2007 skoda octavia 2.0pdtdi rs, 170LE, BMN motorkód.
http://kepkezelo.com/viewer.php?file=0eewuslp56bcm1x0rqzg.jpg
http://kepkezelo.com/viewer.php?file=hnr3j3k80fuiyl8vqcsy.jpg
http://kepkezelo.com/viewer.php?file=jsyqcwiiaoex14kt6b2r.jpg -
Tin
veterán
válasz
atos19881101 #180395 üzenetére
Legyen ugy... eljen a Zigazsag!
-
atos19881101
senior tag
válasz
Mágus2 #180393 üzenetére
Ezek még nem is tűnnek olyan nagy hibának.
A zárak azok mindben szarok. .. a legdrágább gondolom a belseje lenne.
Tin
Akkor egyszerűbben kérdezem. Ha raksz fel egy vonóhorgot, arról kell számla, hogy mennyiért és hol vetted? Vagy csak a típusról kell igazolás illetve papír, ami megadja a paramétereit... Tudtommal a második. Mivel a vizsgához az adatok kellenek (mennyi kg-t tudsz vontatni, mi a teherbírása stb.), nem pedig az, hogy Józskapistától mennyiért vetted. És Józskapista éppen honnan szerezte... Ha apeh lenne a hivatal, arra azt mondom ok. De ez egy közlekedési hatóság.
Természetesen ennek utána járok, mert számomra az a válasz, hogy csak, nem elég. Magyarázzák el illetve mutassanak róla törvény, ami ezt megköveteli. -
Tin
veterán
válasz
atos19881101 #180392 üzenetére
Szerintem ha atepited a feket, ahhoz is kell kulon vizsga, ahogy elvileg az ultetestol kezdve mindent be kell vezetni a forgamiba. A valto meg egyedi sorszamos osszetett szerkezet, teljesen normalis megkovetelni egy szamlat, ami igazolja a beszerzes forrasat.
De sokkal egyszerubb lenne megkerdezned a hatosagot, hogy pontosan mirol is kell a szamla, es keresin olyan bontost, aki ad szamlat is.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
atos19881101 #180392 üzenetére
Kellene még bele 500-1000, hogy rendes legyen. Inkább vett egy 2017-es kombit. :D A motorja, váltója jó, vacakolnak a zárak, kell rá egy kipufogó, 2 lengőkar, csúnya a belseje, repedt az első lökös.
-
atos19881101
senior tag
Ismételten írom, egy fékcserénél is kell igazolnod a következő vizsgán, hogy honnan jött az alkatrész?
Az, hogy ki hogyan végez tevékenységet számomra mind1. Az legyen a saját problémája.Magus
Nem lenne rossz ötlet, csak ugyan úgy ótómata. Miért adja el amúgy? 1000 orjó nagyon kevés... -
Mágus2
Közösségépítő
válasz
atos19881101 #180388 üzenetére
1000 euró itt a haveré a superb1, ha kell alkatrész halmaz, nem mellesleg az automata váltója 60k km-vel ezelőtt lett felújítva. Teljesen műkködőképes autó, néhány apró hibával.
1.9 PD 130 nyiha.
-
Tin
veterán
válasz
atos19881101 #180388 üzenetére
Szerintem nem probléma elvárni, hogy a forgalomba kerülő autó (veszélyes üzem) minden alkatrésze igazolható forrásból származzon. Főleg egy átépítésnél.
Az nem gáz, hogy valaki számla nélkül végez kereskedelmi tevékenységet? A bontósra gondolok. -
Csabadi
tag
Lenne valakinek a rugó szinterezés témához ötlete?
-
atos19881101
senior tag
És mi van, ha baráttól kapom. Egyáltalán mi köze a hatóságnak ahhoz, honnan van az alkatrész. Ha féket cserélsz, megkérdezi valaki honnan van? Részükről ami fontos kellene h legyen, az az, hogy a megfelelő alkatrész került beépítésre. Arra meg ott a cikkszám, váltókód.
De ennek utána járok. Van olyan érzésem, ez is csak valami burokrácia akar lenni megfelelő háttér nélkül.
-
Tin
veterán
válasz
atos19881101 #180386 üzenetére
Számla szerintem csak azért kell, hogy tudd igazolni, hogy legálisan vetted. Nem mondjuk loptad, vagy feketén bizniszeltel. El tudod képzelni hogy utána mennek?
-
atos19881101
senior tag
válasz
molnarpeter #180385 üzenetére
Szerintem még az is hülyeség. Mert mi van ha van otthon váltóm? Akkor fel se rakhatom? Vagy kell magamnak adni számlát? Ez nekem kissé kacifántos...
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
atos19881101 #180374 üzenetére
Váltó stb témában szerintem egy hiteles adásvételi szerződés is megfelelő kéne legyen amúgy, persze nem csináltam még ilyet.
-
válasz
atos19881101 #180363 üzenetére
Ki az a NEO?
-
válasz
atos19881101 #180379 üzenetére
Kell hogy bontós adja a számlát? Nem vehetted a Jófogáson, magánszemélytől adásvételivel?
(Részemről továbbra is megpróbálnám az olajcserét, akár s.k.)
-
atos19881101
senior tag
válasz
Csabadi #180375 üzenetére
Neo azt mondta 40ből rak rá chipet ha akarom. De ez legyen a legnagyobb gond.
Még ezt a számlás bontott váltót kell valahogy lebeszénem az nkh-val, mert ezt kissé erősnek érzem. Nem tudom melyik bontós fog tételes számlát adni nekem az alkatrészekre. Meg egyáltalán nem is értem minek a számla... nem az apeh. Hogy milyen alkatrész az meg rajta lesz ... mivel gyári.
-
Csabadi
tag
válasz
atos19881101 #180374 üzenetére
Jól teszed, sokkal jobb a manual kevesebb gonddal.. Persze ott van lendkerék gon stb. De az 5válto kB soha nem megy tönkre azért kérnék 25-40E Ft körül érte mert nem kell cserélgetni mint a 6-ost.Meg engedjük már el ezt a gyári olaj mizéria, 5valtoba tehetsz étolajat is menni fog és nem fog bugni/zúgni. Annyi hogy ha GGB lesz lehet gyengébbnek fogod érezni mert hosszú, de ezen egy laza chip segíthet
-
atos19881101
senior tag
válasz
molnarpeter #180371 üzenetére
Manuális átalakítás lesz. Nincs igerem másik autót venni... aztán elölről kezdeni mindent.
3M körül nem adnék egy autóért. Számomra annyi többletet nem ad, mint a mostani. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
atos19881101 #180366 üzenetére
[link] akármelyik, 1-2 év garival.
U.i. anyagi kötődés nincs.
-
i-sti
senior tag
válasz
atos19881101 #180366 üzenetére
Azért nem mindegyikben van DPF, és azok sem fognak első héten meghalni.
Lásd kisza Leonja. -
-
MoP_FX 57
őstag
válasz
atos19881101 #180363 üzenetére
Szerintem az a néha üt egy kicsit, az még tipikusan a "cserélj folyadékot, és valószínűleg kisimul" kategória, főleg ha már ilyen gyászos a jelenlegi. Nálam hidegen volt hajlamos rántani egyszer-egyszer visszaváltáskor, nem vész, de azért feltűnt, egyébként hibátlan volt. Aztán az első cserével meg is szűnt a jelenség, és akkor még csak a folyadék fele lett új.
-
atos19881101
senior tag
válasz
i-sti #180365 üzenetére
Nem akarok már autóra locsolni százezreket. Meguntam... Egy másik vételénél sem fogok kijönni 200k-val olcsóbban, hacsak nem egy 1000es Suzukit veszek helyette.
Újabb autónál mutass egy olyan típust, aminél nincs bekönyvelve egy pár százezres kiadás alapból (lásd dpf). Nekem ennyit nem ad, csak hogy tudjam fiatalabb...
-
i-sti
senior tag
válasz
atos19881101 #180363 üzenetére
+1 én sem mernék belevágni egy ilyen műveletbe. Nem egyszerűbb eladni és keresni egy 6-os manuált illetve újabb autót?
-
Lacess
tag
válasz
atos19881101 #180357 üzenetére
Ha számít még egy vélemény: én sem építtetném át. Annak sem elhanyagolható a költsége, csak egy új kuplung+DMF+gyári olaj a bontott váltóba már min. 120rongy. Még ott a sok apróság ami kell, maga a váltó és persze a munkadíj. Korrektül megcsinálva, lepapírozva szerintem elég szép végösszeg lenne. Még nem jönne ki belőle a az automata felújítása, de lehet nem is lenne tőle túl messze.
Én lehet bepróbálnék egy vagy két olajcserét otthoni körülmények között, valamint utána mennék a Kiskokó által említett olajhűtő témának. Még az olajcsere előtt. -
atos19881101
senior tag
válasz
MoP_FX 57 #180359 üzenetére
Valami van vele, mert párszor produkálta, hogy felpörgött váltásnál majd ütve elváltott. De hogy mi, az csak bontás után derül ki. Akkor meg már a számla lehet nagyon vastag...
Kiskokó
Most telefonálgattam. Igazolás kell a Skodától, hogy épült gyárilag manuálban az autó, az alapján a hatóság kiadja az átalakítási engedélyt. Ennek az ára 11k. Ha ez megvan, akkor lehet átépíteni... majd utána vizsga, ahol kérik az átépítésről az igazolást (hogy szakszerűen történt), illetve (amit úgy látok nehezebb lesz teljesíteni itt MO-n), hogy az alkatrészekről legyen igazolásom (alias számla). Na erre az egyik bontós már azt mondta, nincs.
Itt lakik mellettem NEO, vele is beszéltem. Kb grátisz átírja a vezérlőt, így azt nem kell vennem. Ha 200-250k-ból összehozom az átalakítást, akkor nincs kérdés melyik a megfelelő út szvsz.Mondjuk én biztos nem építeném át manuálra. De az én vagyok.
(Főleg ha nem tervezel kocsit venni és tudod hogy megmarad hosszú távra)
Pont ezért akarom átépíteni, mert ha most tételezzük fel megcsinálják és 2 év után ismét beszarik mint most, akkor benne lesz a hírekben az tuti. -
-
MoP_FX 57
őstag
válasz
atos19881101 #180357 üzenetére
Ha nagy baj lenne a váltóval, azt már éreznéd valószínűleg. Én igazából azt sem értem, hogy hogyan lehet fémdarabka az olajban. A teknő alján lévő 8 mágnesnek pont az a feladata, hogy ezeket megfogja, és ezáltal ne legyenek benne a körforgásban. Továbbá ott van a szűrő is, ami szintén meggátolja ezeknek az áramoltatását. A normális jelenség az, ha van némi fémiszap a mágneseken, darabkák pedig nem, de attól még, hogyha lenne némi spén is, de egyébként a váltó tökéletesen funkcionálna, én még nem esnék kétségbe.
Én valószínűleg megvenném a szűrőt és folyadékot, aztán megcsinálnám magam, kb. 15k-ból kijön, attól függően, hogy milyen márkát preferálsz. Sima leengedős módszerrel 4,5-5 liter jön ki az 5HP19-ből, tehát maximum a fele cserélődik le úgyis.
Magam is így csinálom a saját 5HP19-emen, aztán 50 km-rel később kap még leengedést, úgy kb. 75%-ra frissül a töltet. -
Kiskokó
veterán
válasz
atos19881101 #180357 üzenetére
Hát igen, megértelek persze. Jól mondod ez a 3m kab az a határ amíg "szívesen költ" rá az ember ennyi pénzt.
A szeleptömb a mechantornica amúgy. Az egészben az a leghúzósabb összeg.
Mondjuk én biztos nem építeném át manuálra. De az én vagyok.
(Főleg ha nem tervezel kocsit venni és tudod hogy megmarad hosszú távra)haverom ugyan így járt most egy Volvo S80 2.4D-vel.
Szerelő mondta hogy 90% hogy a mechatronica miatt csúszik a váltó, kicserélték de alig lett jobb.. valami 250 be fájt eddig. De se Kuplungok se wandler semmit nem csináltak.
Most ő se tudja mi legyen. Egyelőre használja így, én mondtam neki hogy mivel régebbi kocsi nincs benne adaptáció. Kezdjen vele járni hátha tanul és javul.
Erre 2 hét múlva mondja hogy mintha kezdene jobb lenni... egyelőre itt tart. Várja a "csodát" aztán lesz ami lesz. -
atos19881101
senior tag
válasz
Kiskokó #180355 üzenetére
Bazzeg valóban. Sorry!
focvis kolléga neve volt itt utolsónak és az maradt meg.Az a baj, hogy saját szememmel láttam a leeresztett olajban a darabkákat. Így nem az olaj van megégve benne. Egyre jobban arra hajlok, hogy átépítem a francba. Utána ha csak nem vagyok falábú, nem lehet ekkora összegű javítás a váltó részéről. Már csak annak kell utána néznem, hogy fogom tudni lepapírozni.
A felújításra erre is 400k-t mondott a váltós. Sajnos szerintem olyan mind1 milyen típus, alap hangon közelít a fél millához ha bemész egy automata szervizbe. Ez még nem lenne probléma, ha a szekér érne vagy 3M-et, de így nem ... a kocsi árának a felét rálocsolni a váltóra úgy, hogy semmi se garantálja, hogy utána nem megy tönkre mondjuk a szeleptömb (mert ugye azt nem szokták felújítani ilyenkor tudtommal), hát nem. Igazából kissé ráuntam erre, hogy csak szórom rá a zsét és annál többet kér. Így eladni meg nyomott áron nincs értelme úgyszintén. Plusz mit veszek ilyen árkategóriában ... semmi értelmes autó nincs.
-
Kiskokó
veterán
válasz
atos19881101 #180353 üzenetére
Tudom hogy nem szeretsz, de másnak válaszoltál
Hát igen attól hogy öreg, nem igazán lesz olcsóbb az alkatrész.
Wandler felújítás 80ezer ft körül van.
A komplett váltó felújítás (mechatronica, ekuplungok, szelepek stb) alkatrészek olyan 200-250ezer körül lehet. Plusz olaj és szűrők vagy 40 ezer. Szóval legrosszabb esetben is szerintem az anyagár alaphangon van 200-250 ezer ft wandler nélkül.
Nekem a 6HP20-at 3-4 éve 450 ezerért újították fel kompletten wandlerrel mindennel.Az olajhűtvel meg az van, hogy alulméretezettek a járatok benne és az olajsártól /kosztól stb-től eltömődik, ezáltal nem látja el a feladatát és idő előtt megég az olaj, a szar olaj meg tönkre teszi az egész váltót.
Aki nekem csinálta az A6-ot előtte csinált egy Passatot nekünk 5HP19-el vagy jó 10 éve... mondta is évekkel később hogy jó pár garanciális váltócserét bekellet nyelnie mire rájött hogy az olajhűtőt ki kell cserélni újra mert attól haltak meg sorba a felújított váltók.
Lehet ezért szürke az olajad, úgy hogy reszelék meg nincs benne.
De ez csak az én ötletem. Én Laikus vagyok nem KP amit mondok.
Ötletelek. -
atos19881101
senior tag
válasz
zoo8800 #180347 üzenetére
Ez az, amit nem várnék meg. Így kb
lottózásorosz rulett... tudod hogy el fog romlani, csak azt nem hogy hol és mikor. Így mégis miként induljak neki hosszabb útnak? Zsebemben egy tréleres számával, aki lehet annyit elkérne mint az alkatrészek ára? Nálam ez nem játszik. Az autó esetemben szükség, mert ezzel járok minden nap mindenhova.focvis
5HP19 igen. De látod ... ennek ellenére, hogy már 15 éves, még így is fél misit el akarnak rá kérni. (gondolom az alkatrész meg nagyon max 100e, de mivel automata, nem lehet olcsóbb) 4 éve mikor csinálták, akkor D kuplungot kapott újat + olaj + szűrők + olajpumpa, meg még valamilyen kis bizbaszokat cseréltek benne. Máshoz nem nyúltak. Az olajhűtő alatt mit értesz? Mert erről nem hallottam még. Az nem lett mókolva rajta ... de VCDS-ben mikor rá szoktam nézni az olaj hőfokra, az kb 70 körül szokott mozogni, ha jól emlékszem. -
Kiskokó
veterán
válasz
atos19881101 #180323 üzenetére
Bocsi, hogy bele vau vau.
De jaaaaj de átérzem a helyzeted.Ugyan így vagyok vele, hogy féltem, vigyázom, szervizelem, minden az autót és rittik van valami baja... aki meg leszarja, lelakja , tiporja nem szervizeli annak meg semmi baja a kocsival... fuuu
A tiedben még 5hp19 van ha minden igaz, ki és hol csinálta. Manapság az a váltó már olyan régi és elterjedt, hogy aki azt nem tudja össze tenni rendesen az egy balfasz.
Nem olvastam vissza nem tudom mit csináltatok rajta pontosan, de az olajhűtő az egyik "gyengepontja" Ha váltó felújítás után nem cserélték ki akkor = hogy tönkre fog menni hamarosan újra a váltó. Mondjuk ha 60k-t elment... akkor más lehet vagy nem tudom... érdekes. Mi lett csinálva rajta pontosan ?
-
zoo8800
veterán
válasz
atos19881101 #180346 üzenetére
Ha a helyedben lennék, én nem cserélném ki a váltót, amíg tönkre nem megy az automata. Valami kopik odabenn, de ki tudja, meddig bírja még... lehet, hogy sok méter van még benne.
-
Csabadi
tag
válasz
atos19881101 #180343 üzenetére
Szía, második bontós mondott igazat, ez 100% csak az a tűgörgő(támcsapágy kell) cseréltünk mocit egyik ismerősnek és automata kocsiból jött a motor.
-
atos19881101
senior tag
válasz
atos19881101 #180342 üzenetére
Na egy másik bontós meg azt mondta, csak tűgörgő ami nincs benne az automatában. Azt kell rárakni. Most ki tudja rosszul?
-
atos19881101
senior tag
-
MunezXBK
nagyúr
válasz
atos19881101 #180340 üzenetére
Nem, manuál - manuál csere volt.
-
atos19881101
senior tag
válasz
MunezXBK #180339 üzenetére
Átépítetted te is? Szereldmagad itt nincs a környéken, vagy csak nem tudok róla.
Attix
Az alapvető gond, hogy egy váltó felújító alap hangon 300alatt nem áll neki. Ha még egy kis baja is van... mert nem ad másképp rá garit, hacsak nem cserél benne mindent, amit jónak lát. -
MunezXBK
nagyúr
válasz
atos19881101 #180337 üzenetére
Én anno 60.000-ért vettem 6-os váltót. Meg 20.000 volt a szereldmagad.
-
Attix82
addikt
válasz
atos19881101 #180335 üzenetére
Persze akadhat, de nem egy autó ára.
-
válasz
atos19881101 #180335 üzenetére
A manuálissal is.
-
Attix82
addikt
válasz
atos19881101 #180333 üzenetére
Lecsavarozod a dekni alját, látni fogod van e fémszemcse...sőt a bontosnál lecsavarod vagy ő. Ha ebben a helyzetbe lennék én megkockáztatnám.
-
Attix82
addikt
válasz
atos19881101 #180331 üzenetére
Én a helyedben megpróbálkoznék egy bontott váltóval. RacerBazáron van is, vagy Bontópláza. A manuálisra alakítás gyanítom engedélyköteles.
-
atos19881101
senior tag
válasz
Csabadi #180328 üzenetére
Én is a manual átalakítás irányába mennék el, de a gondom, hogy nem tudom ki vállalná el itt a környéken. A szerelőmet kérdeztem, ő nem. Én sajna nem tudom itthon megoldani, mert nincs hozzá emelő.
focvis
A váltós ajánlotta kifejezetten, hogy ne rakjunk bele új olajat. Korrekt fickó, így hiszek neki. 1 órát ott volt az emelőn az autó, de 1Ft-ot nem kért. Azt mondta mivel nem tudjuk mi járja az utolsókat, azért veszélyes az új olaj a nagyobb nyomás miatt. Találkozott olyannal, h feltöltötték újjal, majd szét is ment a váltó pár km után. -
Csabadi
tag
Szeretnék szintereztetni rugókat(futómű) Szerintetek sérülhet a rugó vagy gyengülhet a szinter utáni hőkezelés során?Gondolok itt ara, hogy kilágyul vagy kemenyszik vagy belső szerkezetileg nem lesz baja. Nem tudom hány fokon égetik rá a szintert... Vagy esetleg más ötlet a felújításra?
-
válasz
atos19881101 #180326 üzenetére
A váltósnak is csak feltételesen hiszek, amikor a dányi szakinál emailben érdeklődtem a teljes átmosás felől, ezt a választ kaptam:
"... köszönjük a megkeresést.
Sajnos nem tudunk teljes olajcserét a fenti típuson végrehajtani...."
Volvo 6-os Aisin, kimondottan elterjedt típus, így meglepődtem, felhívtam, telefonban azt mondta, hogy mivel már 19X ezer km van benne és nem tudni, hogy volt-e korábban cserélve benne az olaj, nem vállalják, mert utána csúszni fog a váltó.
Máshol átmosattam, nem csúszik. (Legközelebb sima csere lesz, max. többször egymás után, vagy sűrűbben.)A legolcsóbb - akár háztájilag - cserélni az olajat; ha nem válik be, még mindig
felgyújthatodátépítheted. Szvsz. -
Csabadi
tag
válasz
atos19881101 #180326 üzenetére
Szerintem én a helyedben 1ft-ot nem költenek az autómatára(se nyomatékkuplungra) Meg kell csinálni man 5-re és örök élet. Nyilván pénz az is de szerintem 200-250ből kijön ha magadnak csinálnád lehet kevesebb. Itt az a kérdés hogy új kuplung/lendkerék vagy bontott jó állapotú. Én a másodikra mennek rá.A költségek miatt.... Még felénk unix/bardi luk lendkerék nulla, gatya rossz mind. Plusz mostanság az Unix kéri garanciakor a be építési számlát, helyet stb tipródnak nagyon, mindig is volt náluk ilyen de nagyon körülményes már a garanciális csere... Pl bardi autó bosch feszültsegszabályzo 3hete garizák vicc
Persze ez az atirasi mizéria egész műszaki vizsgáig várhat szerintem, senki nem fogja nézegetni így nem kell kinyomni annyit egyszerre
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
focvis #180324 üzenetére
+1, jobb a friss olaj, a reszelék csak beragad és tovább koptat szvsz, és ez a legolcsóbb lehetőség. Nameg ott vannak az ezer éves vasak, amik még mindig elketyegnek úgy ahogy, csúnyán váltva, stb, de nem álltak meg teljesen. Meg ha működik a váltó, kereskedőnek betolni, vagy hiba gyanúval elpasszolni akár
de ha már gyanús a wandler, csak olcsóbb azt a gyanút javítani, mint komplett átalakítás lepapírozással
-
atos19881101
senior tag
válasz
focvis #180324 üzenetére
Pont azért ment bele vissza a régi olaj, mert az új olaj lehet nagyobb kárt tenne benne mint amit használna. Friss olajnál nagyobb lenne az olajnyomás...
Hideg fejjel persze. Csak mikor az autó értékének a felét kérik egy szar váltó miatt, az már az “ott bszódjon meg az egész” kategória.
csabi
Igen mikor megvettem, után rögtön szétment benne a D kuplung. Akkor szétborították, kicserélték, kapott új olajszivattyút, tömítések, olaj, szűrő... annak 4 éve. Garancia már rég nincs. Most abban bízok, hogy a wandler adta meg magát, mert ahhoz még nem lett hozzányúlva. De annak viszont komolyabb tünetnek kellene lennie.. az meg nincs eddig.Ez az átalakítási engedély nem tudom hogy van.. ennek kell utána olvasnom.
-
Csabadi
tag
válasz
atos19881101 #180323 üzenetére
Persze ez mindig így van, ha valaki odafigyel az csak szo.ik sajnos... Egyébként úgy rémlik mintha felújított váltó lenne a kocsidon. Garancia?
Ezt egyik csoportból fotóztam ki átépítés volt a téma 1honapja [kép] -
válasz
atos19881101 #180323 üzenetére
Hideg fejjel kell ezt átgondolni.
Leengedném az olajat, amennyi lejön, annyi frisset vissza bele. Lehet ezt rendszeresen ismételni. Aztán megy ameddig megy. Ha majd elromlik, akkor tolnám be az automatáshoz. Ki tudja, talán sokat elmegy még.
-
atos19881101
senior tag
válasz
Csabadi #180322 üzenetére
Nem tudom mi legyen ... lassan legszívesebben felgyújtanám a francba az egészet. Úgy volt, hogy kap új olajat tegnap. Erre leengedésnél kaptam az ajándékot, mégpedig reszelékes az olaj. Illetve szép szürke. Ment is vissza bele... 4-500kért álltak volna neki, mondtam köszönöm nem kérem. Most keresem a megoldást. Ami fura, hogy szépen váltogat, semmi tünet. De valami morzsolódik ott bent..
Itt ment el a kedvem az automatázástól. 60k-val
ezelőtt volt szétborítva ez a szarkupac. Erre megint befosik, nálam, aki szinte minden szarra odafigyel.Video alapján nem olyan vészes az átépítés. Ha lenne itthon emelőm még neki is állnék. Viszont aminek utána kell járnom, az a papírozás. Mert ahogy olvasom itt lehet szívni a jó magyar bürokráciában.
-
Csabadi
tag
válasz
atos19881101 #180321 üzenetére
Féltengely hossza nem stimmel az 5 és 6-os váltós között.Nem tudok sajnos.. De mágus biztos megoldja, neked a cserét
Egyébként én tuti hosszú 5 tennék föl. GGB azt hiszem a kódja. Mert ezekkel nincs gond és nem érzékeny csak a "gyári" olajra.Meg nem kezd el búgni/zúgni meg persze olcsóbb is mint a 6-os.Mert ugye mindenkinek a 6-os megy tönkre...
-
Csabadi
tag
válasz
atos19881101 #180319 üzenetére
Szia, bölcső, váltó,kuplung/lendkerék, kulissza, féltengelyek, önindító, (motorvezérlőt csak át kell kódolni) pedálsor... Elvileg az autómata váltónak külön kábelkorbácsa van amit csak kukázni kell. Ami érdekes lenne, hogy 5 v 6-os váltót akarsz(féltengelyek miatt) Amit max hekkelni kell az a tolatólámpa kapcsoló és a kuplung pedál jeladó-tól a vezerlőig(tempomát miatt) nagyából ennyi
-
atos19881101
senior tag
Ahogy nézem nem rakéta tudomány: [link] (YT)
-
atos19881101
senior tag
válasz
grizlisandor #180317 üzenetére
Köszi! Esetemben azért a motornak nem kell kiugrani tudtommal. Viszont motorvezérlő ha jól tudom kell egy manuálisé, illetve nem tudom, hogy a váltóvezérlőt ilyenkor csak kukázni kell és szevasz, vagy kell a kábelen is mókolni.
-
grizlisandor
veterán
válasz
atos19881101 #180316 üzenetére
Napokban néztem a témáról egy videót(youtubealert), van több része is.
-
atos19881101
senior tag
Mágus
Mennyire összetett művelet átalakítani a szekeret manuálisra automatáról? Kell hozzá kábelkorbácsot is hegeszteni? -
Nem az erősítő hiánya a baj vagy is szerintem nem baj, de lehet az lenne, hanem az hogy ezzel együtt van oda fogatva a tetőhöz, aluról. Nagyon sz@r megoldás. Nem láttam még szétszedve, de szerintem amit küldtél az jó is lenne. (ha az erősítő nem nagy hiány a rádiózáshoz.)
Pont egy olyan évjáratu autóm van ami Facelift előtti de jóval a sima A3 utáni, ilyen fél FL-es. -
Carlytoo
senior tag
Sziasztok,
Van egy Vw passat b5.5 (1.9 pdtdi) alany. Nagyobb sebességtartománynál (>100) kerékcsapágyra emlékeztető búgó hangot hallok, csak picit vékonyabb az a hang. Tehát nem az igazi kerékcsapágy hang. Váltó búgásra gyanakodtam ,de elvileg az gázadásra, illetve motorfékezéskor szokott előjönni. Itt ha kilököm üresbe is hallatszódik. Más tünet nincs. Szerintetek mi lehet? Komplett első futóműcsere megvolt.
-
Reggie0
félisten
Ha voltam olyan hulye, hogy a galvant elbarmoltam a kasznin, akkor azt hogyan tudom helyreallitani? Ezek a cink szprék ernek valamit esetleg van ajanlott termek? Vagy valami egyeb bevalt eljaras?
-
válasz
molnarpeter #180304 üzenetére
A szürke rész a lényeg. Aki csak A3-as audit bont se látott még ilyet, ez a vicc..
Ilyen elb@szott egy megoldást nem láttam. Elméletileg ha összehozom a szürke kis box nélkül, akkor menni fog. Nem tudom mi célt szolgál, talán valami erősítő lenne?
-
-
J&P
aktív tag
JHONNY 79, tűzkarika? Az valami tömítés a pd elemnél? Tudtommal a elemeket nem vette ki.
yodamester10, nem tudom, olyan random szerű ez, de Mágus2 javaslata szerint először megnézem a csatlakozó lábait, ha utána sem lesz jó akkor mint írta át lesz cserélve a pd elem.
Köszönöm Mágus2! Egy kérdésem lenne, szelepfedél csavarjainál van meghúzási sorrend, és mennyi nyomatékkal kell meghúzni? Köszönöm!
-
Mágus2
Közösségépítő
Új hozzászólás Aktív témák
- Anime filmek és sorozatok
- One mobilszolgáltatások
- Házimozi belépő szinten
- Trollok komolyan
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Akvarisztika
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- LG 65C3 - 65" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
- Bomba ár! Microsoft Surface Laptop 3 - i7-10G I 16GB I 256SSD I 13,5" Touch I Cam I W10 I Garancia!
- BESZÁMÍTÁS! Apple iPhone 16 Pro MAX 256GB okostelefon garanciával hibátlan működéssel
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- Gamer Notebook! Lenovo Ideapad Gaming3! I7 10750H / GTX 1650Ti / 8GB DDR4 / 256GB SSD
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest