- Gépösszerakó topik kezdőknek
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Szomorú jövőt vetít előre a dedikált GPU-knak a Jon Peddie Research
- Programajánló: közeleg az idei Bacsis-tuning Retró Számítógép kiállítás
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Új, Prime szériás ház jelent meg az ASUS kínálatában
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Házimozi belépő szinten
- OLED monitor topik
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
yodamester10
őstag
válasz
imyourfriend #205576 üzenetére
Ez december-január-február
És nem járok + körre a dpf miatt
-
Khaosz55
addikt
válasz
imyourfriend #205591 üzenetére
Köszi, 5g-ra lement regenerálás után. Viszont hamarabb regenerált minta 350-400km az tuti. Most nem emlékszem hány km után, gondolom a sűrű városi használat miatt.
Kivárom a regenerációt kikvéve ha pont akkor kezdi el ha megbeszélt időre megyek valahova, de nem sűrűn szokott lenni. -
imyourfriend
őstag
válasz
Khaosz55 #205589 üzenetére
38.1g-nál jársz, az még bőven fele alatt van de amúgy vannak erre idehaza műhelyek bár nem tudom melyik a legjobb választás. 58g környékén járok, most tavasz felé 350-400km-enként regenerál a dpf érdemes nem megszakítani a regenerációját, jó ha a soot mass calc 5g környékére lemegy regenerálás után és legalább 400km-t bír a distance since last regen, mielőtt nekiállna regenerálni.
-
szabzoltan1
tag
régóta figyelem a forumot,ki mikor és mit ir,minek örül mire figyel.
tavaly vettem egy b7 es passat kombit cffb motor koddal és 6 os dsg vel van szerelve.nállam egy golf 3 ast váltott aminek a hires 1z-s motor kodja van.van benne klima és tempomat .2008 óta van a tulajdonomban ,azóta 10000km nél mindég lecseréltem az olajat benne,bármikor bármit észleltem,javittattam.most is TÖKÉLETES állapotban van és még mindég minden müködik.(klima....)Remélem anyi hibával és nem sokkal több anyagi ráforditással kibir nállam anyit mint a golf.(ez csak álom)
kényelemre összehasonlithatatlan a két jármű a passat javára.
remélem ha ismmét szükségem lesz segitségre itt mindég megkapom. -
Khaosz55
addikt
válasz
imyourfriend #205584 üzenetére
Ok megvan köszi, holnap megnézem. Tehát 80g-ot elérem tisztítani kell valami erre ráállt műhelyben?
-
-
Khaosz55
addikt
válasz
tibbike01 #205578 üzenetére
Azt hiszem 7.4 körül pályán meg 5.5-6, de majd megnézem pontosan és nem 90-el közlekedem pályán
. Nem a fogyasztás miatt aggódom, hanem hogy nem jó a dízelnek a városi használat mondás miatt, bár én ebből semmit nem tapasztaltam még. Majd kb 10 éves korában cserélni akarom.
-
Khaosz55
addikt
Sziasztok, B8 Passatom van 2.0TDI 150Le, még adblue nélküli, 6 sebességes olajos DSG váltóval. Első tulajdonos vagyok és jelenleg 150 000 Km van a kocsiba. Amikor vettem úgy volt, hogy sokat megyek hosszabb utakra, de ez megváltozott. Jelenleg nagyrészt városban használom, és természetesen figyelek a regenerálásra illetve minden tankoláskor kicsit kiviszem pályára.
Vettem egy ELM327-et és VGA DPF programot ami tökéletesen működik. Ma pont az első monitorozott regenerálás a városban kapott el. Lefutott, és programmal kapcsolatban lenne kérdésem.
70%-nál kezdte el a regenerálást a végén 24% lett. Mit jelent pontosan a Soot Mass Calc ? Regenráció végán 5g-ot mutatott.
Mit jelet a Post injection 2 és 3 ?
Nem tudom mik az optimális értékeke és mikor kezdhetek a DPF miatt aggódni.Mivel már nagyrészt városban használom a következő autóm benzines lesz, de egyenlőre nem látom értelmét a cserének anyagilag, hiába telt el 7 év érdemi változást nem látok. Nálam az elektromos kizárt, a hibrid csak akkor ha gazdaságilag megtérül. Bár ahogy nézem a felárakat , nem hiszem, hogy az egyhamar megfog.
-
imyourfriend
őstag
válasz
yodamester10 #205574 üzenetére
Nyaranta szoktam jó 2000km-t országútizni, tavaly átlagban elértem a 34km/h-t, nincs elektromos hajtás a kerékpáron.
-
Reggie0
félisten
válasz
yodamester10 #205574 üzenetére
Mondani is akartam, hogy mar furan jo a topic
-
szabonagyur
félisten
válasz
imyourfriend #205560 üzenetére
Azért amikor 4 éves autó, 60e km-nél bedobja útközben a lámpát és sehova tovább arra azért nem biztos, hogy fel van készülve bárki is, nem várnád főleg ha 0 km-s kora óta nálad van.
Ez ugye egy 2010-es autó volt, akkor amennyire emlékszem nem igazán volt még ennyire rossz híre a 7es száraz DSG-nek.
Akkor ismerősnek szerencséje volt, 400e körül lett volna a kis alkatrész, de sikerült gariban átverni a VW-n.
-
-
iceQ!
addikt
válasz
Mágus2 #205566 üzenetére
Azt nem írtam le, hogy volt cserélve egy EG szelep hűtővel. Ott a turbót nem vették le csak félre rakták. Utána még egy csavart (Vagy valami hasonló dolgot) cserélni kellett, mert utána fojt az olaj. Ez után jött ez a hiba. Tegnap kitöröltem ma nem jött elő. Megnézzük mi a gond, köszi
-
Paxker315
veterán
válasz
imyourfriend #205560 üzenetére
megoldás, Toyota HSD
-
imyourfriend
őstag
válasz
szabonagyur #205559 üzenetére
Bizonyára aki automata váltóval szerelt bódét vesz az fel van készülve az ilyen javításokra, pontosan meg nem mondom melyik YouTube csatornán, de néztem videót róla mi mennyibe kerül és egy egy alkatrész kerülhet 2-300 ezerbe is. Nem tudni mikor romlik el, lehet hibátlanul megy 300 ezer km-t, de amikor a vezérlés vagy valami mechanika elszáll és elkezd rángatni, dobálja ki fokozatból, stb. stb. az egy olyan történet. Persze úgy gondolom aki megveszi a dsg-vel szerelt darabot annak nem mondok újat.
-
bul07
nagyúr
válasz
chopin42 #205557 üzenetére
Nem rossz csak egy bizonyos km után cserélni kell ezt azt, ami fél milla is lehet (150-200-250eKm mennyire van rúgva)
Havernak ezt már vásárláskor megmondták, hogy erre készüljön majd fel, 2016-ban vette a ŠKODA Octavia 1.4 TSI száraz kuplungos automatával
Azt hiszem 80 100e Km van benne, még semmi hibája
(Nem ez a fő kocsija van egy ezer éves Corsa, meg egy "céges" rapid azokat hajtja) -
chopin42
őstag
Amúgy a száraz 7-es dsg mitől olyan rossz? Apósjelölt szalon állapotú E5 Oktávja azzal szerelt, 1.4 tsi, chiptuningos, tuti erősebb 250 nm-nél, szerintem 280+. 150k km van benne, és finoman indul, nem ránt, nem csattog, megy, mint az álom. Bár az is igaz, hogy a kocsi nagyon megkímélt, városban max átutazóban használt, egyébként csak hosszú utakra, és városban kirakja 4-be, hogy ne kapcsolgasson. De ha szar, ettől is szar lesz, nem?
-
iceQ!
addikt
Sziasztok,
B6 passat 1.9 TDi BLS
Engine Fault: Workshop hibaüzenet a kijelzőn + a fűtőszál ikon villogott.
Hibakód olvasó ezt hozta ki:
1 hibakódot talált:
000258 - Légtömegmérő -G70- túl kis jel
P0102 - 000 - - időszakos
hibakörülmény:
Hiba állapota: 00110000
Hiba priorítása: 1
Hiba gyakorisága: 4
Számláló nullázása: 255
megtett Km: 217483 km
Idő indikátor: 0
Dátum: 2023.02.23
idő: 16:31:56
hibakörülmény:
FRD: 1512 /min
sebesség: 38.0 km/h
terhelés: 22.7 %
időkitöltés: 100.6 %
bin. bitek: 00001000
légtömeg/Frd.: 240.0 mg/löket
légtömeg/Frd.: 0.0 mg/löketMi lehet a gond?
-
imyourfriend
őstag
válasz
TrollBalint #205542 üzenetére
Személy szerint egy 5Q0035864A fejegységet használok ebbe 2 kártya fér, telepített SW változatnál MST2 = appareil standard MIB2 EU mutatja még, egy régebbi képem van ahol MST2_EU_SK_ZR_P0241T amit hoz, most 253-as van már rajt. Bizonyára mikor átnézed a bódét átnézheted ezt a részt is, most nézem ebayen 150 pénzt felett megy az 5Q-s fejegység.
-
válasz
TrollBalint #205542 üzenetére
A peszgőmetál O3 amit máshol linkeltél, szinte biztos, hogy tudja az AA-t, "APP" gomb is van rajta. Esetleg nincs aktiválva, de az utólag megoldható.
-
Paxker315
veterán
-
realist
őstag
2019 TSI Octavia RS-t 245paci DSG-t nézek, 82 ezer km.
Eladó (kereskedő) szerint a 7es váltó szárazkuplungos és ennek nem kell olajcsere. Én úgy tudom nem száraz kuplungos (különben nem is érdekelne).
Másik kérdésem az olajcsere, úgy tudom az ajánlott 15e ennél a motornál.
Jelen esetben az első csere 27e, 56e, 75e. Ez látszik, minden esetben szakszervizben.
Ez igy vállalhatónak tűnik? -
TrollBalint
addikt
válasz
imyourfriend #205530 üzenetére
Köszi, (neked is focvis)
ezen van NAV gomb, úgy hogy akkor megnézem közelebbről, de azért rákérdezek a tulajtól -
Paxker315
veterán
válasz
Doki16 #205539 üzenetére
viszont a GTE-ben legalább nem a hírhedt-rosszhírű DQ200-as DSG van, ezért is ajánlhatóbb
még: ha dsg-s bódét vesz az ember, csipszeltetni érdemes. Jobb karakterisztika, váltási pontok áthangolása sokat jelenthet hosszú távon (főleg dízelnél, ha nem 1100as fordulaton szenved meg nem váltogat el kb "remegve". babán belőni úgy, hogy 2000-2200 körül váltson, ne ejtse be 1500 alá a fordulatot, oszt jóvanazúgy).
tsi-nél mondjuk fogalmam sincs, mennyire érdemes váltót-motort optimalizáltatni, de tekintve hogy filléres tétel, én azzal indítanék. A váltóhoz is hozzá kell nyúlni a nyomaték miatt. [link]
-
Doki16
addikt
válasz
macilaci78 #205537 üzenetére
De van. Viszont tudok csak benzinnel menni vele, amikor nem segít rá az elektromos
Határozottan nagyon lehet érezni a különbséget amikor az amúgy 116 lóerős 330Nm-es villany nem dolgozik rá
De bőven élhető csak benzinmotorral is. -
válasz
macilaci78 #205537 üzenetére
...több is!
-
IOX
tag
Sziasztok fórum társak! Valami furcsa történt a 2011-es 1.4 80Le-s, 245 Ekm-es paripával. Állt egy ideig a parkolóban (több napig), így eltűnt a hátramenet és az 5. Majd később csak 1-2-t lehetett megtalálna. Ma gurultam vele 18km-t mire előkerült 3-4, 5 és hátramenet nem. Kibontottam a burkolatot, nem láttam semmilyen furcsaságot, törést/elmozdulást. Ilyen történetet még nem is hallottam. Van esetleg rá valakinek megfejtése? Nagyon köszönöm előre is a válaszokat.
-
bul07
nagyúr
Ma parkolóba nézegettem egy vw t-cross-t
Hogy annak milyen jól néz ki az eleje, háttulja már hát -
atos19881101
senior tag
Kérdés. 2.0CR motorokon van egy kiegészítő vízszivattyú. Igaz az, hogy ezek szeretnek megkotlani? Érdemes preventív jelleggel cserélni? Mi a jele ha betojik?
-
grizlisandor
veterán
válasz
tibbike01 #205518 üzenetére
Renault Talisman, 1.8 TCE? Mycso nem ré vett vett egyet.
-
imyourfriend
őstag
válasz
TrollBalint #205519 üzenetére
2015 év közepétől szerelték a bódékat minden igaz MIB2-vel, személy szerint amit használok abban Mib2 amundsen fejegység van, a kesztyűtartóban a doboz mutatja meg, hogy miféle egységgel van dolgod. Valamelyest lehet látni, ha van NAV gomb a fedélzeti monitoron az jó eséllyel Mib2 ezek már 4-4 nyomógombosak, ahol 3-3 van azokban tudtommal nincs Smartlink. Amúgy Romániában van egy Angolul jól beszélő srác, [link] Raul Gherasim, 50€-ért megoldotta Smartlinket küldött patchet, szerelő csak nem 40 ezret kér el hanem kb a felét azért a 10 percért.
-
válasz
TrollBalint #205524 üzenetére
Fotóról "Skoda-szakértő" szem megállapítja, hogy milyen, én nem vágom. Ha van a rádió menüjében smart link (vagy valami hasonló nevű), akkor benne van, vagy utólag aktiválható (svarcban kb. 35 e.).
-
stefi76
aktív tag
válasz
molnarpeter #205491 üzenetére
Köszönöm a válaszod!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
tibbike01 #205526 üzenetére
Jogos.
De azert ezt erdemes eszben tartani, amit egy korabbi tesztben irtak rola:
A DSG-sebességváltókban, elsősorban az 1,6 TDI és az 1,4 TSI száraz kuplungos erőátvitelében, szükség lehet a mechatronikaegység cseréjére. Ezekre a nagyjavításokra mindig adunk ártámogatást (markaker), de így is 450 000 forinttal kell számolni. A két kuplung cseréje hasonló nagyságrend. Érdemes a váltó használatára és diagnosztizálására ügyelni, mert a teljes DSG-sebességváltó cseréje mintegy kétmillió forintos tétel a márkaszervizekben.
DSG-váltós autókban különösen fontos az akkumulátor cseréje. Nem akkor, amikor a kocsi nem indul, hanem amikor a kötelező karbantartáshoz tartozó akkuvizsgálat szerint csereérett. Ha a gyengülő akkumulátorban ingadozni kezd a feszültség, a DSG kuplungtárcsái elkezdhetnek csúszni és idővel elég a súrlódó betétjük. Aki rendszeresen jár többszintes mélygarázsba, lehetőleg ne DSG-váltóval vegyen használt autot, mert a rámpákon körözve erősen kopik a kuplung. Még ott is, ahol nincs úgy elrontva a kihajtó, mint a fővárosi MOM Parkban. Az elsősorban a 2,0 TDI-ben és az RS sportmodellben megtalálható, olajos kuplungos és hatfokozatú DSG-váltóval összességében kedvezőbbek a tapasztalataink. Ez a sebességváltó 60 000 kilométerenként igényli az olaj és az olajszűrő cseréjét, ami 65 000 forintba kerül. -
tibbike01
őstag
válasz
Kiskokó #205522 üzenetére
Azért mert eddig nálunk happy volt, hozzánk jártak át vásárolni, itt lehetett ingatlant venni, olcsó volt a Balatonon nyaralni..stb. De pl Németországban vagy Angliában már 10 éve is elérhetetlen volt ingatlant vásárolni. Most a mi áraink mennek fel az europai átlaghoz. Megszünt a jóvilágunk.
-
Kiskokó
veterán
válasz
tibbike01 #205518 üzenetére
Az a baj, magyarországon mindig élen jár mindenben. Hátulról!
Itt történik a leglassabban és a legkésőbb minden.Az infláció, a használt autó árak, az ingatlan árak stb... minden minden csak drágul nálunk, amikor máshol már a csúcsokat értük el, sőt már javul a helyzet. De neeeeem , itt nálunk még aranyáron akarnak mindent eladni és még mindig felfelé megy az ár... nem baj majd év végre rájönnek az emberek, hogy eladhatatlan lesz sok minden ennyiért.
Én csak azt nem értem, hogy van olyan aki megveszi!
Nem hiszem el, hogy ennyire teli van mindenki. Értem én, hogy a kényszer nagy úr és biztos vannak muszáj helyzetek.
Statisztika szerint Januárban felére esett a használt autó adásvétel a decemberihez képest de az árak még mindig felfelé mennekVan olyan S8-as Audi ami hulladék, 20 tulaj stb, 2 éve árulja a sötét tulaja, 2.9 Millióért sem vitték el annó, de azóta is árulgatja, volt már fent 4, 5, 5,5 millióért is, mert azt hitte MAJD Most.
Nem értem az embereket. De amíg van rá kereslet így is (nem az S8ra hanem bármire) addig hiába puffogunk.
Az ingatlan piacon is végre látszik már valami, az új építésű házak, vagy akár vadi új házak már olcsóbb m2 áron mennek, mint a régi full felújításra váró kádárkockák
, mert ott még az egyszerű átlag tulaj mindig abban a tudatban él, hogy fú de drága minden és el lehet adni bármit.
-
válasz
TrollBalint #205519 üzenetére
Szia!
Nem mindegyikben van. Van amelyikben gyárilag van, van amelyikben utólag aktiválható, és végül van amelyikben utólag sem aktiuválható - ez a legalapabb fejegység lesz. -
tibbike01
őstag
Száraz DSG
A "milyen autot vegyek" topicban lehurrogtak, hogy nem kellene azt terjeszteni, hogy szar a száraz DSG, mert több embernek működik hibátlanul, ugynúgy baja lehet az olajosnak is, meg ez csak egy régi berögződés és teljesen jól muszikál a száraz DSG is...blablabla
-
TrollBalint
addikt
Sziasztok,
egy Style felszereltségű Octavia-ban (2016-os) van Android Auto / Apple Carplay? Vagy nem mindegyikben? A legtöbb hirdetésnél láttam ilyet, de van ahol nem tüntette fel az eladó és picit megzavart.
-
tibbike01
őstag
válasz
rob210 #205510 üzenetére
Írd le légyszi Robi, hogy mit vegyek
focvis: igen taliztunk már. Valóban nem vagyok egy nagy darab (mint, ahogy te sem)
Most egy 2004-es Seat Leonnal nyomulok, de szeretnék nagyobb autot gyerek érkezése miatt, meg 10 évre terveznék vele. Fogunk költözni is pár év múlva, akkor is jól fog jönni. Második gyerek majd...stb Illetve egyre többet pályázunk, kell a biztonság.
Kiskokó: ne is mond, kb havonta 2-300ezer ftal emelkednek az árak, 1 éve aktívan követem, nagyon durva és még durvább, hogy sok autó 1-2 nap alatt elkel. 6-7 milli ó semmit nem ér, nincs értéke. Nálunk lent a mélygarázsban egy beállóhely kerül ennyibe.
-
Kiskokó
veterán
válasz
tibbike01 #205500 üzenetére
Bocsi az OFF-ért. Legalább is számodra nem tudok hasznosat mondani, csak amit a többiek.
Viszont amin mindig le esik az állam, az egyik, hogy KÖZEL 10 ÉVES VW termék egy csöppnyi 1.4-es Benzin motorral, szövet üléssel HALOGÉN lámpával
HAT és FÉL millió Forint???????
(tudom tudom most lesz 8 éves, de az már majdnem 10, értem én, hogy felment mindennek az ára, chip hiány meg miegymás..)
A másik pedig, hogy miért divat minden "szart" más háza elé állva fényképezgetni?? Értem én, hogy térköves fotóval jobban elmegy az autó meg ilyenek, de azért naaaaa....
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- PS3 Játékok 1500Ft/db - RÉSZLETEK A LEÍRÁSBAN
- Samsung Galaxy A22 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B450 R7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB Rampage SHIVA be quiet! 650W
- Dell Latitude 5300 5310, 5400, 5410, 5420, 5430, 7480, 7490
- Telefon felvásárlás!! iPhone X/iPhone Xs/iPhone XR/iPhone Xs Max
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest