- Milyen billentyűzetet vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Léghűtés topik
- Milyen processzort vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Gaming notebook topik
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Ismét 128 és 256 GB-os memóriaszetteket villantott a G.Skill
- BIOS frissítés
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Ventur@
senior tag
Nekem srácok mindegy, hogy lesz csak időben tudassátok a néppel, hogy akkor mi, merre és hány méter
.
(#2496) N€T0X|N:
[lelki_terror]Pontáblázatot elnézve bambuszrügyem, igen karcsú vagy b*szki
. Még a lodzsitekes Zodo is, sőt tovább megyek zsombor a vókszhól vektrájával és bill-el játszva is bealázott. Szerintem gondolkodj el erősen, hogy érdemes-e neked indulni egyáltalán
. Látszik, hogy még csak friss hajtás vagy és tapasztalatlan
.[/lelki_terror]
-
Még valami.
"Én a 30 perc időmérőt kevésnek tartom"
Lehet, hogy nem túl sok, de egyben lenyomni ezt, és a versenyt, elég fárasztó. Főleg a billeseknek. Ha külön időpontban lenne, én is támogatnám a fél óránál hosszabbat, de így nem igazán. Aki nem készült fel egy hét alatt a versenyre, az +15 perc alatt nem fog jobb időt menni időmérésen, mint nélküle. Szerintem.
-
A GRID-hez szerintem annyiban igazodnunk kell, hogy megmondtuk, hogy nem kezdünk 19:00 előtt. Ezt tartsuk szem előtt, mert csak úgy megváltoztatni nem lenne szép dolog.
Másrészt, aki hibás kört ment időmérőn, az nem tud már javítani, mert utána jön a bemelegítés. Ott meg már nem számít mit megy. Két időmérést meg szerintem ne tartsunk azért, mert valaki nem tud a pályán menni... az így járt. Legközelebb jobban figyel.
Arról lehet szó, amit Dzsaver ír, hogy ha kész a mérés, akkor megnézzük, és amint végeztünk - ez lehet akár 5 perc is - felállítom a rajtsorrendet, ha eltér a mérttől és utána azonnal indul a verseny. Addig meg bemelegítés, felkészülés.
A Zodo által felvetett, és Dzsaver részéről továbbgondolt megoldást tartom a legjobbnak. Aki levágott, az mehet hátra, ha többen vágtak, akkor az eredeti (vágott) idősorrend szerint osztoznak a hátsó helyeken, aztán kész. Hátul lesz idejük gondolkodni azon, hogyan kell a pályán haladni.
-
Ted-Mosby
senior tag
-
smisa
őstag
válasz
N€T0X|N #2490 üzenetére
Én a 30 perc időmérőt kevésnek tartom
a 16 kocsival ezért a következő ötletem lenne:
18:45 - 19:30 időmérő (Grid banda is befejezi addigra)
19:30 - tól VB gyors kör elemzés
(19:45 - aki esetleg híbás kört ment 1-len körben leghetőség javitani de nem lehet előrébb sorolni mint a rontot körrel elért helyezés) ez azért necces tudom
20:00 futam
-
dzsavermadar
senior tag
válasz
N€T0X|N #2490 üzenetére
Igen, olvastam, csak most megpróbáltam összesűríteni a változatokat, és egyben véleményt is írni róla.
Annyit lehet még, hogy nem konkrét időt szabni meg a "szünet"-re, mert ez függ a létszámtól is, meg a pálya hossztól is, és az "esemény"-ek számától is. Lehet olyan is, hogy pár perc alatt végzünk, semmi esemény, azonnal indulhat a verseny módosítás nélkül.
Pl. a múlt futamon az én 5 pilótám teljesen ok volt az időmérőn. Csak a gyors kört néztem.
Nem mértem ugyan, de szerintem 5-6 percnél nem volt több.és ez 2 perc feletti pálya volt.
Tehát 5-6 gyors kör vizsgálata beleférhet 10 percbe is akár, és ha nincs módosítás, akkor alig csúszunk a mostanihoz képest. És ha végeztünk, és visszaléptünk, módosítottunk, ha kell, akkor indítani a versenyt, az eltelt időtől függetlenül, addig meg tart a bemelegítés.
Még közölni sem kell a módosítást, mert mindenki látja a rajt pozícióján, hogy mi a helyzet.
Mi meg ahogy végeztünk, gyorsan csak a neveket kiírjuk a VB topikba, ahol bárki meg is nézheti, ha akarja, és te is látod, hogy mit kell módosítani. -
válasz
dzsavermadar #2489 üzenetére
Ez szerintem is jobb lenne, ezért találtam ki első körben a szombatos időmérést. Ami nem jó, viszont fentebb írtam egy másik megoldást (19:00 mérés, 19:30 ellenőrzés, 20:00 verseny), ami ezt nagyjából megoldaná és túl nagy időkülönbség nem lenne. Persze kitalálhatjuk másképp is, csak egy ötlet a megvalósításra.
-
dzsavermadar
senior tag
Két megoldás létezhet az időmérő elbírálásánál.
Egyik, hogy a verseny után elemezve időbüntetést szabnánk ki.
Ennek jó oldala, hogy az adott versenyen lévő hibáért, az adott versenyen kapná meg az érte járó büntit.
Rossz oldala, hogy csak az elemzés után derülne ki, és nagyon lelombozó lenne, ha derült égből villámcsapásként, esetleg a megszerzett helyről hátrébb kerülne valaki.Most nem a jogosság szempontjából nézem.
Tehát lezajlik a futam, és még senki nem örülhet az elért eredménynek, mert ki tudja mit hoz az értékelés. Ez nagyon rossz lehet.
A másik, hogy időmérő és verseny között (kb 15-20 p-re saccolom) szünetet tartanánk,legalábbis a VB és a vizsgált köröknek megfelelően be lenne állítva a sorrend, mégpedig úgy, hogy akinek rossz volt a köre, annak eredménye törölve, irány a sor vége.
A törölt eredményű versenyzők közötti sorrend, megegyezne a törlés előtti egymáshoz viszonyított sorrenddel.
Ez a megoldás kicsit nehézkesebb, de ennél mindenki "tiszta lappal" indulna, és a versenyen elért eredményének azonnal felhőtlenül örülhetne. Persze ha a versenyen "eseménybe" kerül, azzal úgyis tisztában van, hogy mi lehet annak a következménye.
De az már nem lesz számára meglepetés.
Én inkább ezt a második változatot alkalmaznám, mert ezt érzem a verseny szellemének megfelelőbbnek. Az olyan célért küzdeni, ami csak később derül ki, nem szerencsés.
Nagyon ronthatja a versenyhangulatot, versenyérzést. -
zodo
nagyúr
válasz
N€T0X|N #2487 üzenetére
Nekem is későn volt, lefeküdtem.
Mivel a "gyors kör legyen tiszta elméletnél" maradtunk, egyik "hiba" sem fér bele semmilyen formában. Szóval akár kicsit szélesít/vág akár nagyon akkor is törlődne az ideje.
Sorozatos eseteket részt, visszavonóm. A fenti bünti, talán pont elegendő hogy legközelebb meggondolja hogy megéri-e a hátsó sor.
Amúgy az egymást követő versenyek, időmérőire gondoltam. Ha nagyon erőlteti a hibás gyors kör befejezését vagyis épp valamiért nem veszi észre hogy hibázott és mégis lefutja a gyors kört amivel az ellenőrzésen úgyis megdől.
Mit tudom én szóbeli figyelmeztetés az első alkalommal és ugye a hiba miatt törölt eredmények és utolsó rajt hely, ha következő időmérőn is vét akkor jönne a boxutca rajtolásos bünti. -
Kicsit késő van, úgyhogy belekérdezek...
"aki nem alkalmazkodik a feltételekhez annak az aznapi időmérőn elért összes eredményét eltörölném"
Mármint, aki csúnyán, vagy kevésbé csúnyán levágja a gyorskörben?
"Sorozatos estek kapcsán, box utcából való rajtolást ajánlanám"
Ez meg több vágás a gyorskörön?
Helyezéseket be tudom állítani kézzel, csak fontos, hogy akkor már mindenki ottlegyen. Ha az időmérőt a futam előtt akarjuk ellenőrizni (az lenne a jó), akkor kéne keresni egy időpontot, ami alkalmas úgy, hogy van idő ellenőrzésre a futam előtt, és nem ütközünk a GRID-esekkel. Ez az, ami kicsit necces most.
Ezt esetleg úgy tudom elképzelni, hogy 19:00-tól fél óra időmérés, utána fél óra szünet, elemzéssel (ennyi elég fejenként max. 6 fő végignézésére még ha nem gyorsítom a lejátszást, akkor is), stb., majd 20:00-tól indulna a verseny. Nem tudom ez kinek és mennyire fér bele, fél óra csúszás mindössze. -
zodo
nagyúr
válasz
N€T0X|N #2485 üzenetére
Eddig egyetértek a szabálymódosítással már csak a két ? jeles rész maradt, ha jól láttam.
9./ a és b pontok egyike: "Levágás és Kicsúszás az időmérő gyors körén".Nem akarnék megmondó ember lenni
, de mivel nemrégiben vázoltam hogy "köztünk nincsenek direkt csalók" és így feltételezem hogy ha valaki ezek valamelyikét is véti akkor fel fogja adni azt a körét mint lehetséges gyors kör és teljes egészében lelassít (mondjuk +15mp-et ennyi talán már nem befolyásolja a webes táblázatot vagy az épp aktuálisan zajló időmérő eredményeit) vagy visszatér Esc gomb megnyomásával a boxba.
Előbbi esetben ha minden ideális a verdán akkor nem kell újra megtennie a felvezető kört ill. a meleg(ebb) gumikon újra mért kört tud teljesíteni.
Második esetben, relaxálhat vagy babrálhat a verdán.Ennek fényében aki nem alkalmazkodik a feltételekhez annak az aznapi időmérőn elért összes eredményét eltörölném (semmisnek venném) és utolsó helyről rajtolhatna a futamon. (ha ez beállítható szerver oldalról ? )
Sorozatos estek kapcsán, box utcából való rajtolást ajánlanám. -
Egyelőre úgy tűnik nem lesz külön, mert problémákat vet fel többeknél a két nap, vagy a túl hosszú verseny - itt ugye arra gondolok, hogy figyelemmel kell lennünk GRID-es társainkra is.
Egyébként a szabályzatot átírtam a szükséges helyeken, kérlek nézzétek meg, illetve véleményezzétek, ha van még mit!
-
zodo
nagyúr
Ted vagy aki ért a témához.
Ha egy másik módot telepítenék a mostani játékra akkor abból ugye nem lehet gond?Mármint ha helyesen telepítem.
VB Tagok
Személy szerint örülők hogy megvitattátok a témát és ezt a döntést hozzátok!
Remélem hogy a nagy többség is így látja jobbnak és (esetlegesen) nem emiatt távozik, bárki is a bajnokságtól.
Ha már itt tartunk akkor az időmérőt és a futamot egy napon lebonyolítva jobban viselném (akár több órás szünettel az események közt hogy legyen időtök visszanézni az időmérőt)
, de ha két külön nap kell hozzá akkor az sem gond. -
Ted-Mosby
senior tag
a hétvégi program változott, mivel Oschersleben már volt ezért helyette Monza lesz próbafutamként.
-
Ted-Mosby
senior tag
A VB közleménye !!!
Hosszadalmas gondolkodás után a VB úgy döntött, hogy továbbiakban ennyire részletesen nem elemezzük a futamokat.
Az új "rendszer" szerint csak abban az esetben vizsgálódunk, ha óvás érkezik ilyen formában:
Óvás esetén jelezni kell:
- Az incidens résztvevőit
- Az incidens pontos időpontját (kör, perc, másodperc - replay alapján pontosan beazonosítható legyen)
- eset rövid magyarázatát saját szemszögből nézveEzen kívül a futamok után az időmérő edzésen mindenkinek a legjobb körét megnézzük (de csak azt az egyet) és ha problémát találunk akkor mp büntetéseket osztunk ki, ezeket pedig a versenyen elért eredményhez adjuk hozzá.(természetesen ezt is meg lehet, majd óvni)
A VERSENYSZABÁLYZAT megújításra kerül, a büntetések ez alapján lesznek kiosztva.
-
dzsavermadar
senior tag
válasz
zsomboor #2480 üzenetére
Thx!
Ha találsz valami jót, szívesen veszem, kipróbálásra, aztán én is nekiállok most már tényleg a játéknak, mert ez így nem valami jó, hogy a gumijaim még az egyenesben is füstölnek, csikorognak, gyorsulás alig, fékezés, kormányzás nincs összhangban, és a váltásokkal sem vagyok egyáltalán megelégedve, A tipp a váltóról jó ötlet, majd próbálom. -
zsomboor
tag
válasz
dzsavermadar #2464 üzenetére
Ha már felvetödött eza válto dolog szerintem probáld ki (azért mondom mert én is így csinálom) hogy automata v. , de valami könnyen elérhetö helyre beállítod a váltot és mikor "van rá idöd akkor váltassz" . Setupot meg küldök majd mindig ha gondolod(meg ha sikerül jol beállítani)
-
"Nyilván az időmérő nem játék, ezt kell ellenőrizni/büntetni.
Minden egyéb helyzetben a versenyzőre bíznám a fair play vezetés/küzdelem szellemében a versenyzést eztán VB vizsgálat nélkül (akár rutin ellenőrzés mellett) lehetne óvni a résztvevők részéről a megadott formában."Ez szerintem jó gondolat. De akkor úgy is kell kialakítani mindent.
-
zodo
nagyúr
válasz
Syrius XIX #2473 üzenetére
-
smisa
őstag
válasz
N€T0X|N #2440 üzenetére
Hát igen nekem erre lenne egy javaslatom, hogy a VB-nek is könnyebb legyen:
Ha olyan esemény történik amelynek a következményét mind2 fél elviseli,elfogadja (KaraDani - Smisa) akor azt a VB tekintse semmisnek azaz lerendezték a pályán. Ezzel szerintem közelebb kerülnénk a WTCC szelleméhez mivel ott is vannak kisebb nagyobb "eseméynek".
Neuro: Még mielőtt ráparázol csak azért nyomtamneked választ mert itt került témába
-
zodo
nagyúr
válasz
Ventur@ #2454 üzenetére
Na aztán, nekem is volt mit olvasnom, mint Dzsavernak.
"Tednek igaza van: Nem kell túl bonyolítani a dolgokat, mert pont az tűnik el ami a lényeg: a verseny és a játék"
Tudom én leszek megint a hőbörgő gyerek, de akárhonnan nézem is a dolgot egyre jobban elmegy a kedvem az egésztől.
Miért?
, mert ha jól gondolom akkor ez itt, nem profi liga és ahhoz mérten túlságosan kötöttek és szigorúak a szabályok, hogy játszani is lehessen.
, ha jól tudom itt sokan ismerjük egymás vezetési képességeit és oly mértékű eltérések sincsenek vezetéstechnikailag mint hinnénk.
Persze ott van a kormány vs. bill téma és a segítségek vs. auto setup, de ez most mellékes. Köztünk direktbe csalók, szerintem nincsenek. (, de lehet tévedek csak eddig nem vettem észre.), tegnap este a futam után 7 főt kielemeztem.
Magamat és Zyl-t ugye nem kívántam és nem lett volna értelme így ez majdnem 2/3 rész a futamon résztvevők létszámnak.
Igaz egy A4-es papírt teleírtam, de hű de büntetendő kihágást nem találtam, ha én lennék az elbíráló. (nem akarok csak hát megkaptam hogy könnyű nekem)
Elsősorban magamat büntetném a rajtbaleset okozásáért ill. vizsgálnám ha óvás érkezne
a szenvedő alany részéről, Neuro-t a 2. kör 1:55mp -ben történt KaraDani pályáról való kitessékelése végett.
Apróbb hibák, koccanások persze voltak, de sokszor vissza is kapta az okozója.
Pályaszélesítés és vágás is dögivel amiben voltak koccanásból adódóak is, de összességébe nézve én egyáltalán nem venném figyelembe ezeket, mert hű de nagy előnyök nem származtak és nem is származhatnak az ilyen jellegű esetekből.Viszont a billes játékosok nagyon szépen mentek, gratulálok nekik!
Adyz-tól nem kértem elnézést a "boxutca hosszan tartó piros lámpája végett", most pótolnám. Bocsánat!
Egy szónak is száz a vége ha ekkora szigorral és nem kevés VB munkával szeretnétek lebonyolítani a bajnokságot akkor úgy vélem nem lesz egyszerű sem játszani, sem vizsgálni/büntetni. Ámen.
Tudom most jönne az hogy akkor miért nem mondom vagy mondtam min kellene változtatni vagy épp hogy gondolom a lebonyolítást.
Sehogy........ , mert látom hogy nektek csak a büntetés "ami jár az jár" alapon az elfogadható irányelv.
, de ha nagyon muszáj akkor az én elképzeléseim ezeken az alapokon nyugodnának:
Nyilván az időmérő nem játék, ezt kell ellenőrizni/büntetni.
Minden egyéb helyzetben a versenyzőre bíznám a fair play vezetés/küzdelem szellemében a versenyzést eztán VB vizsgálat nélkül (akár rutin ellenőrzés mellett) lehetne óvni a résztvevők részéről a megadott formában.
Következő bajnokságban a már kellő rutin és tanulság(ok) megszerzése után mehetne a "csak szabályosan" kiírású sorozat.Igaz büntetni kell amit a játék nem tesz automatikusan, de nem ilyen mértékben.
Ha mindenki profi lenne és végig tudna menni az aszfalt csíkon, időben fékezne vagy adna gázt, stb. akkor megérteném.
Jelen helyzetben tudom hogy ha már elkezdtétek akkor komolyan kell venni, mert úgy van értelme, de szerintem ez már több annál ami elvárható egy a játékkal vagy a szimulátor világával ismerkedő személytől.
, de az is lehet én vagyok csak ennyire béna és hőbörgő típus hogy ez nekem már így sok, mert pont a lényeget veszítem el mint az idézetben szerepel a játékélményt.Ui. Ha lehet, szívesen kocsikázok veletek a bajnokságon kívül.
Saját vélemény, nem kötelező lereagálni!
-
válasz
Syrius XIX #2473 üzenetére
Én úgy láttam a replayben, hogy egészen szépen mentél. Ahhoz képest, hogy milyen ritkán jösz, szerintem nem volt rossz.
Vitázásért meg szerintem senkit nem fogunk kizárni, ha elfajul a dolog a PH! moderátorok úgyis kirakják, akit kell.
A többit meg lejátszuk az aszfalton. -
Padlás
senior tag
válasz
dzsavermadar #2464 üzenetére
Nem vettem észre, hogy a szeveren volt ilyen gondja. Akkor ott valami nagyon nincs rendben.
-
YakQzA
tag
válasz
Syrius XIX #2461 üzenetére
Tényleg nem akarok kötözködni,de a teherautós duplakuplungot ne keverjük már ide....
Szerintem mikor életedben először vezettél autót az sem ment elsőre tökéletesen.
Amúgy meg kár ezen vitázni. Ez egy ilyen játék. Ehhez kell alkalmazkodni.
A Grid után valóban nehéz volt irányítani. Viszont lassan mindenki ráérez erre is. Neked is menni fog ha gyakorlod kicsit. -
KaraDani
addikt
válasz
dzsavermadar #2464 üzenetére
Azt nem csodálom, hogy billel automatán váltasz
Bőven elég lehet pályán tartani az autót. Kormánnyal már nem kell hozzá különösebb ügyesség, csak egy kis gyakorlás. Két kézreálló gombot nyomkodok alapvetően vezetés közben így, biztos könnyebb kordinálni, mint billel az 5-6 ot.
Csak emiatt írtam, hogy ez csak egy opció: "Itt automata váltó van, miről beszélünk," -
adyz.
aktív tag
válasz
Syrius XIX #2468 üzenetére
Akkor ott nálad van valami gond.
-
Syrius XIX
addikt
+néztem! Ezekből egyik sem állítható, ki van szűrkítve!
Vagy a beállítások nagy része (1-2 kivétellel szinte mindegyik) csak nekem van letiltva? Ez az én büntetésem, vagy tényleg nem értem!
De lehet vita miatt is! Nekem be van ígérve, h az első problémánál ki vagyok rúgva! Úgyhogy ennek fényében én inkább be is fejeztem, nem akarok kockáztatni ( ennél is többet)!
-
adyz.
aktív tag
válasz
Syrius XIX #2465 üzenetére
Semmi gond nincs, mindenki úgy kezdte, mint te.
Majd küldünk beállítást, adunk tippeket, stb. -
G.---
csendes tag
válasz
dzsavermadar #2464 üzenetére
Pedig milyen hálás féktávon visszaváltogatni, sokat segít, hogy rendes fokozatban vedd a kanyart, fordulaton maradj. Én igaz csak egy low Logival, de kormányozok és a "pillangó" gombok tényleg kézre esnek, billel nem semmi.
Syrius XIX: Oké, dupla kuplung szép dolog. De csepelt ne keverjünk már ide, ez belátható remélem. Különben, a beállítások között tedd veteránra segítséget és szerintem is kitisztul a kép. Az alapbeállítások csúszkákkal pedig 2-3mp-t hoztam a defaulthoz képest, nem is kellett beletúrnom komolyabban a setupba. Tapadás, váltóáttétel, alul-felül kormányzottság, rugó feszítés. Ezekből 10perc alatt összeraktam a nekem valót és egy "másik" autóban ültem egyből. Ha kormányos vagy, finoman a pedálokkal, 210-ről sem nyomhatsz satut, mert befog, ahogy néztem 80-90% mehet és csökkentve az erőt, ahogy lassulsz ugye. GTR2-höz képest pl. tényleg engedékenyebb a game, a sebességérzet olyan, hogy 2kávé meg redbull nélkül is vezethető.
Vita miatt nem hiszem, veszekedés miatt tiltanak sztem.
dzsavermadar: Nem tudom.
-
Syrius XIX
addikt
Jó, nem szóltam! Minden nagyon szép, minden nagyon jó, mindennel megvagyok elégedve!
Valahogy sejtettem, h a nagymenőknek 1szerűbb leszólni ( azt akinek nem annyira megy), lesajnálni a másikat, mint inkább segíteni (az esetleges érdekesebb és élvezetesebb gurulások reményében)!
Gondoltam, h a problémáim egyediek és úgyis nekem kell megoldani, mert ugye:
"Megszoksz, vagy megszöksz!"
Egyenlőre még próbálkozom, hátha!!!
-
dzsavermadar
senior tag
válasz
Syrius XIX #2461 üzenetére
Egy jó setup kell és mindjárt barátságosabb az autó viselkedése.
Én még nem tapasztaltam, de előbb utóbb csak bejön. Idő, akarat és türelem kérdése.
Ha ilyent nem tudok magamnak produkálni, akkor fogok kérni legalább fél kör előnyt, hogy a chatstop-nak hamarabb legyen vége, ne kelljen rám várni órákig.
A replay-ból egyelőre nem kell választani semmit, mert storno besorolás alatt van.Feri
csak annyit kap segítségekből, amennyit a szerver enged. Az meg le van írva a szabályzatban.Dani
Persze, hogy hatékonyabb a manuál váltó, de nem mindenki olyan ügyes, hogy használja.
Én például, ha még 1 db bill pluszt kéne használnom, belezavarodnék, az biztos.
Nekem ez az 5 db is sok. -
Padlás
senior tag
válasz
Syrius XIX #2461 üzenetére
"Az autó ugyanolyan ütemben lassul akkor is, ha nem fékezek, csak elengedem a gázt, mintha fékezek is!"
Magas fékrásegítés gyanús a dolog...
Milyen segítségekkel mentél?
-
KaraDani
addikt
válasz
Syrius XIX #2461 üzenetére
Nálam érdekes módon lehet választani automata és manuális váltás között, és manuálisan váltok, mert sokkal hatékonyabb, ha te automataváltóval vezetsz, akkor miről beszélünk ugyebár? Érdekes módon én 200-ról nem 400 méter alatt állok meg, és ahogy nézem más sem, de a mi rendszerünkben van a hiba biztosan
-
Syrius XIX
addikt
A Csepel: Dupla kuplung felváltásnál. Duplakuplung a kettő között gázfröccsel visszaváltásnál! Igen, van fogalmam róla! Itt automata váltó van, miről beszélünk, gázfröccs, hol, mikor?
A fékezést + már leírtam! Az autó ugyanolyan ütemben lassul akkor is, ha nem fékezek, csak elengedem a gázt, mintha fékezek is!
Innentől nincs is értelme fékezni, mert nincs jelentősége! Az + csak ráadás, h 1 autó mondjuk 200-ról 400 m. alatt áll meg? Dehát ez nem tehervonat!
Elfogadom, hogy szimulátor, ez rendben is van! (Sajnos arra még nem sikerült rájönnöm, mit akar szimulálni, mert ha az autók így viselkednének, az emberek nemhogy autót nem vennének, utak sem lennének!)De nem vitatkozni akarok, mert ki leszek tiltva! 11111111!
-
Syrius XIX
addikt
válasz
dzsavermadar #2407 üzenetére
Javaslat:
a szerver replay-ból, mindenki kiválassza azt a kört, amivel nevezni kíván, és "leadja".Azt se tudom, az hol van, mit nézek, mit keresek, soroljam? De szerintem ez is csak az én problémám!
11111111, majd csak lesz valahogy!
Legfeljebb a hasamra ütök oszt annyi!
Vagy ha így nem működik, legfeljebb ibdulok uccsó helyről (úgyis megelőz mindenki)!
-
G.---
csendes tag
válasz
Syrius XIX #2367 üzenetére
A valóságban is parketta féket nyomsz, akár csak 80-nál kanyar előtt? Spiccen, tiltás közelben hajtod a 300 pacis gépedet? Van fogalmad arról mi az a terhelésváltás, gázfröccsel visszaváltás? Ezek eléggé alap dolgok, ha verseny vezetésről beszélünk. Ilyen bírálat után, nyilván tisztában vagy azzal, miről érdeklődök.
Jogsija a nagymuternak is van.
Lemaradtam tegnap, dolog volt és későn láttam a privit.
-
dzsavermadar
senior tag
Kicsit távol voltam, aztán már olvashatok is órákat,hogy behozzam a lemaradást.
A fő lényeget remélem jól szűrtem le. Tényleg ne vegyük el senkitől mindkét estét. Ez jogos.
De ezért is kérdeztük meg, hogy ez kiderüljön. Az is jó lenne, hogy az időmérő hosszabb lenne, de az sem megoldható. Megfelelő felkészüléssel elég kell, hogy legyen ami van.
Javaslatom a hibás gyors kör büntetésére.
Abból indulok ki, hogy a versenyző jogosulatlanul előrébbről indul, mint illetné.
Tehát el kell venni tőle időt. Ezt pedig csak utólag tudjuk megtenni, tehát időbüntetést javaslok. különbséget lehet tenni itt a kis vágás, és a nagy vágás között.
Pl: kis vágás (ez véletlenül is becsúszhat, hogy észre sem vesszük esetleg, de attól még hiba.) kb 1 kerék szélességű vágás vagy szélesítés( 3 vagy 4 kerék a pálya vonalán kívül)
Ezt is nehéz nem észre venni,hiszen ilyenkor már az egész autó kívül van a pályán.
itt 5-10 mp büntetést javaslok.
Az ennél nagyobb pályaelhagyás nem észre vevését nem fogadhatjuk el. Ott kompenzálás a helyes magatartás, ellenkező esetben 20-25 mp büntit javaslok
Természetesen ezek a büntik az adott versenyre vonatkoznak -
Ventur@
senior tag
Tednek igaza van: Nem kell túl bonyolítni a dolgokat, mert pont az tűnik el ami a lényeg: a verseny és a játék
. Na meg én sem szeretném, hogy ha az eddig szépen összegyűlt versenyző mennyiség szépen a nyitányra lecsökkene, mert akkor cinkes lesz a dolog
.
Szóval én javaslom, hogy a bambuszok utolsó helyről induljanak minden futam alkalmával. Lodzsitekesek 5 rajthellyel hátrébb. A Dzsaver Klán, mivel túl sokan vannak, simán a boxból rajtoljanak. KaraDani túl jó ő csak tolatva menjen. Yak csak behúzott kézivel mehet. Mér? Csak, mert krúzos. Akiket kihagytam, szerintem el sem induljanak az időmérőn. Az Accord Racing Team-es csávó - az a m4dm3n vagy ki - na neki örök első rajthelyet biztosítani. Asszem ennyi lett volna
.
Nekem mindegy, hogy lesz - amúgy sem vagyok egy mágus
- csak legyünk meg szép mennyiségben és jó futamok legyenek
.
Ui: az off-ab tett az volt a lelki terror
.
-
Padlás
senior tag
válasz
N€T0X|N #2450 üzenetére
Azt kihagytam, hogy 1-1 VB figyel csak, váltogatva. Bár ehhez kéne az 1 órás időmérő szvsz.
Az 1 körös dolgot, csak úgy leírtam, mert szerintem ez a legjobban működő ellenörzés. Plusz nem kell fél napot rászánni. Meg hát ezért is izgalmasabb, a leggyorsabb is találhatja magát a mezőny végén.
De ezt tényleg csak érdekesség képpen írtam, mert mentem én már időmérőt ilyen rendszerben.
-
-
Padlás
senior tag
válasz
N€T0X|N #2445 üzenetére
"Akkor mi marad/lesz?"
Szvsz beáldozzátok a 100%-os hatákonyságot és az időmérőn véletlenszerűen figyelitek a pályán lévőket. Akár elég csak a kritikusabb pontokon áthaladókat és akit rajtakaptok azokat keményebben büntetni, mert ugye mindenkinek megvan az esélye, hogy megússza. Pl kisebb vágás, de a VB szerint előnyt szerzett 5 helyes rajtbüntetés, nagyobb vágás amivel jelentős előnyhöz jutott 10 helyes rajtbüntetés, nagyon durva vágás (átvág egy egész kanyart padlógázzal stb), boxból rajtol. A futam és időmérő között lehetne az 5 perc helyett 10 perces szünet, hogy a VB-k megbeszélhessék a dolgokat, ha akarják. 5 percen nem múlik semmi.
Ez az én meglátásom.
Az eddigi leghatékonyabb módszer amivel találkoztam (szvsz a legjobb is), mindenkinek 1 mért köre van. A VB-k figyelik őt. A VB szólít ki megy ki, mikor a felvezető kör végén jár, szól a következő embernek, aki mehet felvezető körre. A mért kört folyamatosan figyelik és tömören leírják a büntetést, ha van. (De ezt csak érdekesség képpen írtam le.
)
-
válasz
KaraDani #2447 üzenetére
Nem lehet időt törölni. Ha pedig maradunk a régi kerékvágásban, ahogy Ted írta, akkor semmi nem fog történni, majd a végén valami büntetés lesz. Ezt viszont találja ki valaki más, mert én tököltem már eleget szabályokkal, és erre nem tudok megfelelő büntetést.
Másrészt meg fenntartom, hogy oda kell figyelni és kész. Ha hibázok, az senkit se érdekel, hogy véletlen volt. A szabálytalanság az szabálytalanság. Ennyi.
-
KaraDani
addikt
válasz
N€T0X|N #2445 üzenetére
Amúgy én Zolderben konkrétan, ha javítottam az időmön mindig visszanéztem azt a sikánt rögtön instant replayben qualin. Nem tudom, mit tudtam volna csinálni, ha pont a leggyorsabban vágok, és már nem tudom megjavítani
Olyat lehet pl. hogy egy köridőt törölsz egy qualis eredménylistából, vagy csak helyezéseket lehet módosítani?
Ted: teljesen egyetértek
-
Ted-Mosby
senior tag
javaslatom az persze a többség dönt, hogy egyenlőre maradjon a régi lebonyolítási rend
Szabadedzés: 18:30
Időmérő: 18:55
Verseny: 19:30mert az is lehet, mint ahogy mát fentebb említve lett, hogy sokan nem fogják mind a két napjukat erre áldozni, se egy egész délutánt,emiatt meg ne veszítsünk el pilótákat
a szabályzat módosítása nekem egyértelmű és egyszerűbb, szerintem alkalmaznunk kell
másrészt az a dolog nem változik, hogy a KIHIRDETETT VB DÖNTÉST meg lehet ÓVNI
nem előtte nem közben , hanem utánaaz időmérőt is a futam után fogjuk elemezni és ha más megoldás nincs és annyira súlyos lesz a büntetés akkor a következő futamon hátrébb sorolást kap a versenyző a rajtrácson
elemezni, meg bőven lesz idő a heti egy futam utánmég mindig azt mondom:
NE BONYOLÍTSUK TÚL A DOLGOT ELVESZIK A VERSENY ÉS A JÁTÉK ÉLVEZETE !!! -
válasz
KaraDani #2444 üzenetére
Ja bocs, azt nem tudtam, hogy az időmérésre gondolsz, azt nem írtad. Ja de írtad (utólag?), mind1.
Ezért lenne jó külön tenni az időmérést mert így tényleg nem lehet normálisan büntetni. De a két fentebbi változatot (szombat+vasárnap este vs. vasárnap délután+este egyhuzamban sokat) gyakorlatilag elvethetjük. Akkor mi marad/lesz?
-
KaraDani
addikt
válasz
N€T0X|N #2443 üzenetére
Nem, eddig teljesen jó, a qualikat kérdőjelnek hagytad, azért írtam egy tippet. Csak azt nem tudom, hogy egy tényleg minimális vágással, ha a mostani rendszerben nézzük, tehát ezt a vb már csak a verseny után látja, milyen értelmes büntetést lehet szabni. Ha a quali külön van a versenytől és közte van átnézve, akkor tárgytalan.
Ja sry, tényleg nem írtam
-
válasz
KaraDani #2442 üzenetére
"ha annyira kicsi a vágás amit a versenyző belső kamera állásból vezetés közben nem tudhat egyértelműen megítélni"
Ezzel maximálisan nem értek egyet, a most írt rendszer szerint is már sokkal engedékenyebb, mint az előző (mondjuk pont te ajánlottad, szóval nem értelek...). Igenis figyelj oda hol mész, tanuld meg, hogy a belső nézetnél hol van a kerék. Én is belső nézetből megyek, mégse vágok folyton. A vágás pedig minden esetben előny. Ez nem kérdés (csak a mértéke), ez tény.
Kicsit ami van, az nem jó, akármi is legyen effektust vélek felfedezni.
-
KaraDani
addikt
válasz
N€T0X|N #2440 üzenetére
Ezeket meg én nem vettem számításba
Másik ötlet a mostani rendszer használatánál: akkor valahogy úgy legyen megoldva, hogy ha annyira kicsi a vágás amit a versenyző belső kamera állásból vezetés közben nem tudhat egyértelműen megítélni, annak büntetésétől utólag tekintsetek, el mivel ennek tényleg kicsinek kell lennie, biztos, hogy nem szándékos, senki se tudja közülünk centire pontosan kimérni a kanyarvételt szerintem, szóval szándékosan ezzel az opcióval senki nem fog előnyt szerezni. Ha viszont nagyobb a vágás, azt a versenyző is egyértelműen tudja, és ha nem kompenzálja, azaz adott esetben az lesz a gyors köre, akkor utólag is meg lehet büntetni, hiszen tudta, hogy szabálytalan volt, még sem tett ellene.Tudom, hogy a valóságban nem áll meg senki, de eddig minden online ligában amit mint érdeklődő figyelemmel kísértem, az volt a szabály, hogy ha megvár nincs bünti, mert így sokkal inkább fair play van. Vagy akkor ne enyhítsen a megvárás semmit, csak akkor ez legyen egyértelmű, hogy mi az elvárt illendő viselkedés ilyenkor.
-
válasz
KaraDani #2439 üzenetére
Két óra időmérő az eleve rengeteg, másrészt 18:00-kor GRID bajnokság van (átfedés akad), tehát sokkal előrébb kéne hozni a dolgot, mint gondolod. Nem vagyok biztos abban, hogy ez járhatóbb út. Ha meg nagyon koránra tesszük (minimum 16:00, vagy előtte), akkor megint ott vagyunk, hogy 3-4 óra folyamatos játék (+vb-knek még bíráskodás is, nagyon rövid idő alatt), amire aligha fogja mindenki elverni az időt vasárnap ide vagy oda. Szóval szerintem egyáltalán nem olyan egyértelmű, többek között én is dolgozom ám - minden - hétvégén is.
#2439: attól, hogy megvárt még szabálytalan volt, hagyjuk már ezt a duplán büntetéses dolgot, mert nem igaz. Nem volt köteles megvárni, a valóságban sem áll meg senki.
-
KaraDani
addikt
válasz
N€T0X|N #2437 üzenetére
Csak vasárnap délután/este inkább van otthon az ember, mint szombat este. A másik meg hogy így lehet péntektől déltuántól - vasárnap délutánig tart programot csinálni (pl. hazamenés). Mennyi idő alatt lehet végignézni annak az 5-6 embernek a replayét kb.? Esetleg egy-két embert megkérhetnétek futamonként (mindig másokat, akik hajlandóak rá), hogy fussanak át egy két gyors kört, ha nincs vágás írják le, ha van screeneljék és a döntés továbbra is csak a tiétek. Így egy órának futam és quali között elégnek kellene lennie szerintem, addig meg aki még akar warmapolhat, vacsizhat, pisilhet, kakilhat mittomén.
#2438: Egy furcsa nekem ha kilök és nem vár meg kap 25 mp-t ha jól értem, ha kilök és megvár kap 20 at. Túl kicsi a differencia így egy olyan esetben, amikor pl. Smisa engem megvárt így gyakorlatilag duplán lett büntetve. Vagy ne legyen egyáltalán büntetve egy ilyen kis koccanásos kilökésnél (ha szándékos, vagy durva az más, én úgy érzem erre tegnap volt példa), ha megvár, vagy ne ilyen mértékben szerintem. Így kb. a versenyt felesleges befejeznie, mert kb 10 helyet fog visszaesni azzal hogy megvár, meg még be is nyeli a 20mp-t.
-
Ajánlások büntetések kiosztására.
És esetlegesen ehhez tartozó szabálymódosítások.
Levágások.
Levágás fogalma: 4 kerékkel a pályán kívül a belső íven.
Büntetése: a pályán haladás során történt 3 darabonként 5mp időbüntetés (3-6-9-x) az adott futamon akkor is ha 1cm, akkor is ha fél méter, de csak ha a játék nem büntette
Durva levágás fogalma: pályán kívül egy autó - vagy több - szélességű (a VB feladata eldönteni, hogy megvan-e, ha már megkérdőjelezhető, akkor büntetni): darabjáért időbüntetés az adott futamon, ha a játék nem tette – 5mp időbüntetés.
Levágás az időmérő gyorskörön: ???Kicsúszás szélesítés.
Fogalma: pályán kívül 4 kerékkel, a külső íven. Önmagában nem büntetendő.
Szélesítés előnyszerzéssel: aszfaltos úton 3 darabonként 5mp időbüntetés az adott futamon, ha a játék nem büntette. Fűre kicsúszásért nem jár büntetés.
Kicsúszás az időmérő gyorskörön: ???Előzés.
Előzésre vonatkozó haladási alapszabály: egyezik a pályán való haladással (szabályzat módosítás szükséges), azaz mindaddig, amíg nem lóg le 4 kerék a pályáról, szabályos, nem büntetendő.
Előzés összeérő kocsikkal: ha nem történik sérülés, leszorítás vagy egyéb baleset, akkor nem büntetendő.
Előzés pályán kívül 4 kerékkel (kicsúszással vagy vágással): ha nem adja vissza a játékos a helyet, akkor 15mp időbüntetés az adott futamon.
Előzés leszorítással: az adott futamidőből 15mp időbüntetés.
Leszorítás fogalma: az egymás mellett haladó kocsik közül az egyik nem hagy helyet a pályán, oldalra kivezeti a másikat. Vizsgálandó az adott szituáció helytől és az autók helyzetétől függően.
Előzés kilökéssel, baleset okozásával: az adott futamon 25mp időbüntetés
Szabálytalan védekezés, direkt cikázó feltartással: az adott futamon 15mp időbüntetés.Balesetek, ütközések.
Ütközés fogalma: két autó fizikai kontaktusa a pályán. Kisebb koccanások megengedettek, amennyiben az autók nem sérülnek, nem történik baleset.
Baleset, ütközés amennyiben a vétlen fél egyensúlyt veszít, de nem sérül: 15 mp időbüntetés az adott futamon, amennyiben ezzel helyezés(eke)t veszít a vétlen fél harmadik félhez képest.
Baleset, ütközés amennyiben a vétlen felet kilöki, sérülést okoz: az adott futamon 20mp időbüntetés, amennyiben megvárja a vétlen felet. Amennyiben nem, úgy lásd: előzés kilökéssel, baleset okozásával bekezdés.
Baleset, ütközés amennyiben a vétlen kocsija annyira sérül, hogy nem tudja befejezni a futamot: a következő futamon 10 rajthelyes büntetés.Rajtbaleset.
Fogalma: start utáni első két kanyarban sérülés, baleset okozása más(ok)nak.
Büntetése: A következő futamon boxból való startolás. Indoklás: nem szabad engedni, hogy ismét megtörténhessen, rajtbalesettel komolyan bele lehet szólni a verseny végeredményébe.
Felvezető körben baleset okozása: A verseny első körében letöltendő áthajtásos büntetés. Amennyiben komoly sérülést okoz: a következő futamon boxból való rajtolás.Speedlimiter mellőzés boxutcában: a következő versenyen áthajtásos büntetés, ha a játék nem büntette.
Chatstop.
Fogalma: a versenyek adott meneteiben tilos a nyilvános chat használata.
Chatstop megsértése rajtrácsra felálláskor: VB részről figyelmeztetés azonnali befejezésre, de nincs büntetés.
Chatstop megsértése a verseny során:a következő futam első körében áthajtásos büntetés . Indoklás: csak úgy használhatja a chatet valaki, ha nem versenyzik, tehát kiesett, vagy áll a pályán, ami szabálytalanság.
Chatstop nem vonatkozik a whisperre, ha olyan játékosnak írnak, aki boxban van, de a pályán lévő játékost tilos megzavarni. Ezt a játékosoknak kell panasz formájában jelenteni.Büntetés figyelmen kívül hagyása (pl. boxból indulás): a következő futamról eltiltás.
Szándékos baleset okozása: a bajnokságból való azonnali kizárás.
-
válasz
KaraDani #2434 üzenetére
Ez viszont akkor ugyanaz, csak az egész vasárnap este/délután megy el. Azért nem teljes hétvégéről van szó jelenleg, hanem kb. 50 percről vasárnaponként.
50 perc helyett én se akarok 150-et tökölni, főleg nem egyben. Akkor max marad az eredeti felállás, csak a szabálytalan gyorsköröket akkor nem lehet normálisan büntetni. -
Mityu_76
tag
Sziasztok.
Hirtelen átfutottam az uccsó pár hozzászólást mivel csak erre van időm meló közben.
Nos, ha az a változás lesz, hogy szombat időmérő ... vasárnap futam, akkor felesleges volt neveznem. Szerintetek hány ember fog ráérni szombaton is egész este a gép előtt ülni... majd vasárnap újra...." + a bírák egész vasárnap meg nézegessék a köröket" Kezd túl bonyolult lenni az egész, és mindenki úgy csinál mintha vérre menne, és ez lenne a fő dolog az életében, és a család, a meló, ...stb semmi nem fontos. Neveztem mert úgy indult, hogy egy vasárnap esti kikapcsolódás lesz a húzós hetek hétköznapjai után, amikor az ember egy kis versenyzéssel színesítheti szürke életét. Megbeszéltem, hogy akkor ok, vasárnap este nem lesz más program. De ez már kezd átesni arra az oldalra amikor már az egész hétvégém és szabadidőm erre menne el. "és nekem még csak nem is kell utána mindenkit végignézni, mint a bíráknak....."
Tehát egy szó annyi mint száz, nem ebből élek és nekem nincs arra időm, hogy szombat és a vasárnapi estém is ezzel töltsem.
Félreértések elkerülése érdekében leszögezem, hogy csak a véleményem írtam le...mivel ez egy fórum....... nem kötözködni és szítani akarom a dolgokat.....
kíváncsian várom a többség majd hogy dönt....... azt elfogadom, és ahhoz alkalmazkodom....illetve vagy nem, és akkor törlöm a nevezésem a bajnokságból...... azért remélem a szerverről nem leszek kitiltva egy kis szabad körözgetésből ha akad szabadidőm.... -
KaraDani
addikt
válasz
N€T0X|N #2404 üzenetére
Na és rögtön az első amit nem támogatok
Nagyon egyszerű indokom van, a szombat estét ne vegyük már el, azért annyira nem vagyunk profik, hogy hónapokig a teljes hétvégénket betáblázzuk szerintem. Én jobban örülnék, ha maradna az egy napos rendszer vasárnap, esetleg lenne 1-2 óra a quali, meg a verseny között, nem tudom, annyi amennyi alatt kényelmesen meg tudjátok nézni, 5-6 ember gyors körét (maximális létszám esetén), meg tudtok ti is warmapolni.
-
Ventur@
senior tag
(#2406) N€T0X|N:
"Annyi, hogy a rajtsorrend nem vasárnap 19:00-kor kerül kihirdetésre, hanem még a délelőtt folyamán. Így mindenki előre tudni fogja, hogy honnan indul este."
Gondoltam, hogy korábban lesz meghírdetve, csak már nem akartam bonyolítani
. Egyébként ha számít én támogatom a felvetést. Nekem tetszetős a dolog
.
(#2407) dzsavermadar:
"Ráadásul az első helyre kerüléshez, meg rögös az út, mert tele van szórva a pálya autókkal."
[lelki_terror]Az még hagyján, hogy tele van, de ráadásul az elejét fogja a biológiai hulladék csapat
(igen a bambuszrügyekre gondoltam
)[/lelki_terror]
VB tagok figyelmébe:
Ha, ez amit Neuro felvetett bevezetésre kerül, akkor szerintem csináljátok úgy, hogy csak X mennyiségű (szerintem 3-5 ideális) kört lehessen nevezni abban az esetben, ha bármi hibát talált a VB a leggyorsabb körön. Ha a limitet túllépve is van hiba minden körben (drasztikus és s Szabályzatnak nem megfelelő), akkor kapjon büntetést az illető (mp büntetés, rajthely büntetés esetleg boxból rajtolás. Ez a ti jogotok eldönteni
).
Természetesen ez csak az én magánvéleményem
.
Na ezt a hsz-t mire megírtam, közben más dolgom is akadt a ph meg kirakott, majd visszajöttem copy/paste és postoltam. Szóval ha tárgytalan és hülyeség elnézést kérek
.
-
00roli00
aktív tag
Szerintem jó a szombati időmérő. Meg hogy 1 óra. Én vállalom a kör nevezését,de akkor is vissza kell néznetek.
És melyik a vb topik?
Köszi
-
Igazad van, mi vagyunk a vb-k, mi feladatunk. Én elvállalom akár egyedül is a többiek részét, amikor nem érnek rá.
Ted ne fújjuk már fel megint jobban az egészet, mint amekkora... csak egy ötlet volt Dzsaver részéről, elvetjük, ennyi.
Roli EZ AZ. De akkor a körnevezősdi nem lesz. Csak egy ötlet volt.
-
Ted-Mosby
senior tag
az egészből én is csak a kétnapos versenyhétvégét látom jónak
így is van elég dolgom, lassan a versenyzéssel már nem is tudok foglalkozni
az pedig így van, versenyezzen mindenki szabályosan és ha vétkezett viselje a következményeit és ne höbörögjön
a Zolder-i futamon kiosztott büntetések mindegyike jogos volt, nem a másikban kellene a hibát keresni, hanem odafigyelni a saját versenyzésemre és betartani a szabályokat
nekem nincs szükségem arra, hogy 2-3 órákat is eltöltsek egy 20 perces futam elemzésével
-
YakQzA
tag
Értem én, hogy könnyíteni kéne a VB dolgán, de megmondom őszintén nekem nem igazán jönnek be ezek az ötletek.
Kicsit úgy érzem, hogy a rengeteg szabály betartatása, ellenőrzése lassan rányomja a bélyegét a játékra. Szóval többek közt nem szeretnék szombaton időt mérni.
Az én véleményem az, hogy igenis mindenki próbáljon odafigyelni! Tudom ez nem mindig sikerül. Ilyenkor lépnek életbe szankciók. Ezáltal kicsit megkeveredik a pakli. Ha pedig valaki folyamatosan büntetést kap esetleg, akkor magában keresse a hibát. -
válasz
Ted-Mosby #2423 üzenetére
Jó. De erről nem kell szavazni, mert ez a mi dolgunk akkor, nem az övék. Én elfogadom, majd odafigyelünk, aztán kész.
A tegnapit nem tudom... tulajdonképpen még befejezhetjük úgy, mert olyan irgalmatlan nagy változás szerintem azért nem lesz. Legalábbbis nálam azt hiszem konkrétan semmi.
Csak még várjuk meg mit mondanak a versenyzők. Lehet, hogy nem is akarnak szombaton időt mérni stb (bár szombaton eddig is volt már program, szóval nem lenne nagy különbség, és nekünk is, nekik is könnyebben átlátható lenne minden).
-
-
válasz
Ted-Mosby #2419 üzenetére
Tudom, nem vagyok ennyire amatőr. De akkor is végig kell pörgetni, és egy óra már elég hosszú ahhoz, hogy a 12. játékosnál véletlenül túl nagyot klikkelj a sávon, és pont kihagyd a leggyorsabb körét. Persze dönthetünk úgy, hogy bevállaljuk, csak ez fáradtság esetén kis kockázattal járhat.
-
válasz
Ted-Mosby #2417 üzenetére
A szabályzat - büntetés ajánlások - ezen része, átdolgozás alatt. Viszont a gyorskör nem lehet hibás, sluszpassz. Kizárólag pályán mehet az illető (haladási szabályok szerint, azaz 4 kerékkel egyszerre semmilyen irányban nem hagyhatja el, mert onnantól érvénytelen, nem érdekes a gázelvétel, meg semmi sem). Egyéb esetben a második leggyorsabb körét vesszük alapul. Az időmérőn elért eredmény túl fontos ahhoz, hogy ezzel lehessen játszadozni, hogy "jaj nem is szereztem előnyt". Láthattuk korábban, hogy 2 ezred is jelenthet rajthelyes különbséget. Emlékszel?
De erre térjünk vissza, ha az ajánlásokat, és egyéb változtatásokat összehoztam.
-
Ted-Mosby
senior tag
válasz
Ted-Mosby #2415 üzenetére
lejárt az idő
annyira már mindenki "profi" talán közöttünk, hogy el tudja dönteni hol hibázott a gyors körén annyit amennyiért már bünti jár
pl.:Zolder időmérőn nem is egy köröm , volt mikor hibáztam, kicsit visszavettem a gázból és a következő mért körön jobban figyeltem arra részreén mindig csak a leggyorsabb kört nézem végig, a többi irreleváns
-
válasz
Ted-Mosby #2415 üzenetére
Csakhogy ha valaki előbb lelép, minthogy vége az időmérőnek, akkor nem látod a gyorskörét, hanem neked kell kibogozni az egy órás replayből, és az nem kevés. És ha elrontod, akkor aztán fogsz kapni az arcodnak, hogy vazze volt ám gyorsabb is!
Az tény, hogy a körökkel nevezősdi elég macerás, aláírom, jobban belegondolva. De akkor meg igenis végig kell nézni a köröket, nincs mese. Már csak azért is, hogy egyáltalán a rögzített gyorskör szabályos-e. Az adminisztráció így kevesebb, a meló viszont némely esetekben kicsit több lehet.
-
Ted-Mosby
senior tag
huh emberek
eddig is sok dolgunk volt,de úgy látom ezután is lesz
kicsit túlbonyolítjátok az egész történetet és az a 10 körös futam a mi a lényeg szinte el is veszik a sok adminisztráció és nevezés, meg visszajelzés között
kicsit ezt az egészet még át kell gondolni
- hogy bontsuk meg az egészet és szombaton legyen időmérő és vasárnap futam az addig rendben
- hogy 1 órás időmérő, 30 perc bemelegítő és 10 kör futam az is rendben
- de hogy a versenyzők válogassanak ki melyik körrel indul, vagy nevez, ez szerintem így nem jóeddig is volt dolgunk bőven,tegnap még panaszkodtatok, hogy mennyi a meló a visszanézésekkel, főleg ha rázós szituációk vannak, így még több lesz
előfordulhat az is, hogy 10 emberből, mondjuk 7-nek 4-5 időmérő körét is visszadobjuk hibák miatt, nem biztos, hogy nekem lesz időm és humorom vasárnap délelőtt ezeket nézegetni
ezért ezt a részét nem támogatomdolgozzatok ki két variációt és szavazást tartunk
-
válasz
dzsavermadar #2413 üzenetére
Támogatom. Most már csak meg kell várni, hogy a többiek mindehhez mit szólnak.
-
dzsavermadar
senior tag
válasz
N€T0X|N #2412 üzenetére
Több variációt is átgondoltam ez ügyben, de ez tűnik a legjobbnak.
Még annyit finomítanék, hogy aki nem ad le gyors kör nevezést, annak megnézzük a gyors körét, és ha jó, akkor alkalmazzuk nevezés nélkül, ha nem, akkor szólunk neki, és ha tud újat adni, akkor ok, ha nem ad újat, akkor ahogy írtad érkezési sorrendben.
A lényeg, hogy ne nekünk kelljen keresgélni, ha a gyors köre nem stimmel. -
válasz
dzsavermadar #2411 üzenetére
Azt hiszem - hogy ha végül ez a megoldás, a fentiekkel együtt jó lesz - hogy a nevezéseket majd írhatja mindenki a bírósági topicba. Annak végülis ott a helye, és a VB ott fogja jelezni, hogy elfogadta-e, vagy sem.
Ez 1-1 hsz-t jelent, valahogy így:
Neuro: Valencia versenyre nevezek időmérőn futott 18. körömmel, melynek ideje 2:12.435.
bíróság a válasz: nevezést elfogadjuk
bíróság b válasz*: a meghatározott gyorskörben ez és ez a hiba van, kérjük nevezz másikkal, mert ezt nem fogadjuk el*És itt akkor újra a játékos írhatja, hogy akkor mivel nevez ehelyett.
Kell egy határidő, hogy meddig fogadjuk el a nevezéseket, hogy még legyen időnk átnézni őket. Végül az eredmények ismeretében kihirdetjük a rajtsorrendet x határidővel, hogy senkit ne érjen meglepetés az utolsó pillanatban.
Aki nem nevez, vagy nem volt időmérőn, de jönne versenyre, azok érkezési sorrendben a többiek mögül indulhatnának.
-
dzsavermadar
senior tag
válasz
N€T0X|N #2410 üzenetére
Ezért gondoltam azt, hogy a többiek ennyit biztosan felvállalnak saját magukért, meg azért, hogy könnyítsenek egy kicsit rajtunk.
Próbába beleférhet, csak ne húzakodjunk most rajta annyit, ha nem muszály.
Sőt lehet, hogy jó is, mert össze lehet hasonlítani az esetleges változást, az az előttihez képest. Hogyan mentünk akkor, amikor tudtuk, hogy szigorú minden. -
válasz
dzsavermadar #2409 üzenetére
Nekem is nagyon sokáig tart, még így is. Főleg, ha valaki sokat megy határon. A szombati versenyt a viták miatt több mint két és fél órát néztem összesen...
A tegnapira összesen egy büntit osztanék ki egyébként, de nem tudom, hogy van-e értelme így bünti-reform előtt.
-
dzsavermadar
senior tag
válasz
N€T0X|N #2408 üzenetére
Én is gyorstekeréssel nézem végig, de még így is a tegnapelőtti 5 ember 10 köre lelkiismeretesen végignézve több mint egy órát igénybe vett. Attól is függ, mennyi benne a gyanús esemény. Plusz még a kiértékelés.
A tegnapiba még bele sem kezdtem, mert nincs időm rá. Azért akartam tegnap este, de rögtön a verseny után elment a netem, mire visszajött és nekiállhattam volna, annyira elfáradtam,elálmosodtam, hogy nem láttam értelmét belekezdeni. Ezért elnézést kérek, ma valamikor(inkább estefele) igyekszek sort keríteni rá. -
válasz
dzsavermadar #2407 üzenetére
Én gyorstekeréssel nézem vissza a replayeket, és csak akkor lassítok bele, ha kérdéses szituba futok.
Megcsinálhatjuk úgy is, hogy visszajátszás alapján mindenki visszanézi a sajátját, és nevez - pontosan megjelölve, hogy a visszajátszásban hányadik körével (és milyen idővel) nevez. És akkor mi könnyen megtaláljuk, és csak azt az egyet kell megnéznünk, hogy valóban szabályos-e. Aztán ezek alapján kihirdetjük a rajtsorrendet.
Fontos, hogy mindenki kizárólag a szerver replayt nézze meg, mert csak az számít. A szabályok alapján egyértelmű lesz, hogy mit fogadunk el, és mit nem.Szóval ez így tényleg jó lenne, egyetértek.
-
dzsavermadar
senior tag
válasz
N€T0X|N #2404 üzenetére
Ez nagyon jól hangzik,támogatom.Több idő jut gyors kört futni, nem kell annyira vigyázni, nehogy becsússzon egy hiba pont a gyors körbe, mit a szerver rögzít.
Annyit hozzátennék, hogy ennek az ellenőrzése őrült nagy, és időigényes feladat a VB számára. Főleg, ha a gyors körökkel gond van.
Mindenkinél megkeresni a jó és leggyorsabb kört, sziszifuszi munka.
Javaslat:
a szerver replay-ból, mindenki kiválassza azt a kört, amivel nevezni kíván, és "leadja".
Így csak ezt a kört kell ellenőriznünk, és ez már barátibb feladat.
Mindenki tudja a szabályokat, tehát meg fogja tudni ítélni, melyikkel nevez.
Ha mégsem fogadjuk el, akkor szólunk neki, és megad egy másikat.
Ha lesznek is ilyen "rossz leadások", hamar rájön mindenki, hogy mi az, amit már nem fogadunk el.(persze egyből is tudja, csak "hátha belefér")Mad
Hogy milyen igazad van. Az utolsó helyről indulva, eleve sok-sok méter, és sok-sok mp hátránnyal lehet eleve indulni. Ráadásul az első helyre kerüléshez, meg rögös az út, mert tele van szórva a pálya autókkal. -
válasz
Ventur@ #2405 üzenetére
Röviden ennyi, igen. Mivel jól megértetted, ezért ezek szerint volt értelme normálisan (hosszan
) leírni.
Annyi, hogy a rajtsorrend nem vasárnap 19:00-kor kerül kihirdetésre, hanem még a délelőtt folyamán. Így mindenki előre tudni fogja, hogy honnan indul este.
A futambüntetések kiosztása a futam utánra marad természetesen, de azzal kicsit később foglalkozunk, most csak a lebonyolítás a lényeg, hogy jó lenne-e ez így?
Este 10-ről szó sincs, ugyanakkor lenne minden, mint eddig.
-
Ventur@
senior tag
(#2401) Ted-Mosby:
"a következő szezonban már két 8 körös futam lesz egymás után
a másodikon az első beérkezési sorrendjének fordítottjában fog indulni az első 8, úgy mint az igaziban
tehát aki megnyeri az elsőt, az 8.-ról indul a második futamon
aki 2. lesz az elsőn, az 7.-ről rajtol a másodikon
és így tovább"Ezt én már most így előre támogatom, mert így a rookie-knak is lesz esélyük komolyabb eredményt elérni
.
(#2404) N€T0X|N: Báááázzz ennyit írni. Bár csak a pályán mutatnád meg hogy mit tudsz, mert sokat írni azt már látjuk tudsz
(ezt hívják lelki terrornak. Kell na! Ha már nem tudlak a pályán letolni, hát alázlak szóban
).
Én egy tudatlan rizsrakétás vagyok csak, szóval tömören erről lenne szó?
Szombaton 1 órás időmérő, rajtsorrend kialakul. VB ellenőrzi ki mit ment és hogyan, majd a vasárnapi belemelegítő alatt (vagy közben a VB topikban) jelzi ha valaki kap bármilyen büntetést. Vasárnap 30 perc bemelegítő, majd futam a megállapítottak szerint. Jól veszem ki, hogy erről lenne szó
?
Nekem egyébként mindegy hogy lesz. Egy biztos, hogy én esténként nagyon max. (de nagyon max) olyan 10-ig érek rá. Remélem addigra lerendeződik minden
.
-
Na emberek. Első reform ötletem:
Szombat(!) este 19:00-kor egy órás időmérés, körlimit nélkül. Aki késik, annyival kevesebb időt fordíthat mérésre, de az egy órába azért kényelmesen bele tudunk férni. Annyi a technikai megkötés, hogy a végén mindenkinek ott kell lennie, hogy látszódjék a rajtsorrend. Aki előbb kilép, annak nem marad meg az eredménye. Ha mégis nagyon fontos kilépni, akkor majd a replayből a bírák visszanézik a legjobb idejét.
A replayt feltöltöm - szokás szerint azt, amit a szerver felvett - és a bírák megnézik mindenki gyorskörét. Akinél szabálytalanságot találnak (erre visszatérünk a büntetési ajánlásoknál, már az is majdnem kész van), annál azt a kört nem veszik figyelembe, hanem megkeresik az utána következő leggyorsabbat, és az lesz a mérvadó a végső rajtsorrendnél. Azt hiszem ez így igazságos.
Az időmérés alatt végig chatstop. Akinek problémája van, az jöjjön fel egy kicsit előbb a gyakorlásra, mert ugyanúgy 18:30-tól már az éles jelszó fog működni, mint eddig.
Vasárnap(!) este 19:00-kor 30 perces bemelegítő futam kezdése. A bemelegítésen nincsen chatstop. A bemelegítés végén (19:30-kor) az admin restartolja a bemelegítőt, és a megfelelő admin parancsokkal (kipróbáltam, működik) a szombati időmérés eredménye szerint felállítja a rajtsorrendet. Ekkor már chatstop van! Amint kész van, tovább engedi a szervert versenyre, ami 10 körös lesz, mint mindig. Aki nem érkezik időben, azaz már elkezdődött a rajtsorrend felállítása, az ilyenkor az eredeti sorrendtől függetlenül csak leghátulról indulhat - ezzel még mindig jól jár, hiszen aki késik versenyre be sem tudna lépni. A verseny végéig a chatstop is tart, mint eddig.
Aki nem vett részt időmérésen, a futamon érkezési sorrendben (ha többen vannak) a hátsó helyekről indulhat.Az egy embernek címzett írást (whisper) mindig lehet használni, de kizárólag olyan embernek szabad írni, aki az adott pillanatban nincsen pályán (pl. aki kiesett verseny során). Jelen írásnak nem tárgya ennek mikéntje, kérdezzen, aki nem tudja, hogy kell.
Az időmérés elkülönítése a versenytől azért lenne jó, mert így könnyen kiszűrhetők a hibás gyorskörök, és nem kell senkit úgy büntetni később, amit valójában nem biztos, hogy megérdemelt. A rajtsorrendet viszont könnyen fel tudjuk állítani, ha mégis változik ilyesmi miatt, illetve ha valaki rajthelyes büntetést kapott előző futamon (ilyen is lehet, szabályzat később). Mivel a szombatot már eddig is használtuk, talán nem lenne nagy baj, ha így lenne, illetve így ismét közelítenénk egy kicsit a valós versenyek formájához.
-
válasz
Ted-Mosby #2401 üzenetére
20 fő az elméleti max, de most 18-ra van állítva (ennyi a nevezettek száma is!), hogy legyen a netben egy kis tartalék. Azt pedig nem vállalhatjuk be, hogy valaki azért ne tudjon jönni, mert esetleg éppen mindenki jelen van. Tudom, hogy ez valószínűleg ritkán fog előfordulni, de ez van. Két külön futamnak meg nincs értelme, ahhoz legalább 30-an kéne legyünk (2x15), hogy élvezetes maradjon, ráadásul rengeteg időbe telne (főleg ha a kövi bajnoki két versenyes lesz, ahogy Ted is írja), úgyhogy azt hiszem most ne vegyünk fel több embert.
A netbővítésem után visszatérhetünk erre, mert ha az meglesz, bírni fogja a 32 főt.
-
Ted-Mosby
senior tag
válasz
dzsavermadar #2400 üzenetére
nem azért mondtam, hogy ne jöjjenek többen
csak azt nem tudom, mennyire bírná a szerver, bár ahogy elnéztem tegnap a 15 fővel is simán és zökkenőmentesen futott
erről csak Neuro tud nyilatkoznia következő szezonban már két 8 körös futam lesz egymás után
a másodikon az első beérkezési sorrendjének fordítottjában fog indulni az első 8, úgy mint az igaziban
tehát aki megnyeri az elsőt, az 8.-ról indul a második futamon
aki 2. lesz az elsőn, az 7.-ről rajtol a másodikon
és így tovább
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Tudományos Pandémia Klub
- One mobilszolgáltatások
- Egyre jobban hisz az AI-képes szemüvegekben a Meta
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Léghűtés topik
- Milyen processzort vegyek?
- Bittorrent topik
- További aktív témák...
- LG OLED55G42LW LG Gyári garancia 3 év
- HP EliteBook 840G6 ! AKCIÓ!!! a készlet erejéig!
- Kobo Aura Edition 2 (N236) 6" háttérvilágításos kijelzővel, 4 GB-os tárhellyel - jó állapotban
- HP ProBook 430 G8, 13,3" FHD IPS, I5-1135GU CPU, 16GB DDR4, 256GB SSD, WIN 11, 27% áfás számla, 1 év
- Playstation Portal - 3 hónap Bolti Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 16/32/64GB RAM RX 7700XT 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Azonnali A320 B350 X370 B450 X470 A520 B550 X570 chipset alaplap felvásárlás személyes/csomagküldés
- BESZÁMÍTÁS! Apple MacBook Pro 14 M2 Pro - M2 Pro 16GB 512GB SSD garanciával hibátlan működéssel
- AKCIÓ! Gigabyte B450M R7 2700X 16GB DDR4 512GB SSD RX VEGA64 8GB CM 690 III FSP 600W
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest