- Monitortrió a Samsungtól, köztük egy 500 Hz-es QD-OLED-del
- AI-alapú felskálázót fejleszt az ultramobil piacra az ARM
- Új Vulkan implementációt hoz az Apple rendszerchipekre a LunarG
- Az OpenAI szerint Musk zaklatási kampányt indított, a bíró nem állt Musk mellé
- Kiválthatja az AI az egeret és a billentyűzetet?
- Kiválthatja az AI az egeret és a billentyűzetet?
- Kompakt vízhűtés
- DVB-T, DVB-S (2), DVB-C eszközök
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Apple asztali gépek
- Asztrofotózás
- Vezetékes FEJhallgatók
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ted-Mosby
senior tag
-
smisa
őstag
Megnézztem pár embert készítettem egy listát az eseményekről leírom vlamelyik csak kérdés valamelyik tény:
1 kör:
Rajt cél egynes vége: Neuro vs Smisa (Neuro ott te nem fékeztél időben meglöktél ua mint TED és Smisa )
-1. kanyar: Zodo elhagyja a pályát és ebből előnye van az hogy a következő kanyarban elmegyek a jó íven vagy Ő enged el, hát ember legyen a talpán aki eldönti
-Balu tömegbaleset ki is áll utána
2 kör:
-1.+ 2. kanyar: TED Pálya elhagyása?
-1. Sikán: KaraDani, Mityu76 vágás
4 kör:
-3. kanyar TED vs Smisa vitatható szerintem nem volt kilökés mivel iven érkezett Smisa is és TED is (de Zsombor szemfüles volt az igaz Grat Zs. )
-1. Sikán: ok hogy TED kicsúszik de nem igazán érzékelhető a gáz elvétel csak amíg fékezik (persze ügye ki az aki fékezik és gázt add1xre ) de amint eszmél, hogy a gázadással kijön padlót nyom; KD vágás a 2. íven
- Hátsó vissza fordító: TED teli gázzal elhagyja a pályát és tolja tovább; Mityu76 kicsúszik de nem engedi el a vissza jövetelnél a mögötte lévőt vagy a cél egyenes végén ez az akar lenni (mert lehet rontott ív is)?
5 kör:
-1. Sikán TED sajnos itt ha jól értelmezem a szabályt levágás történik meg sok minden; KD vágás a 2. íven
-2. Sikán első ív TED levágás
6 kör:
-1. Sikán: KD vágás a 2. íven
7 kör:
-2. Sikán: Mityu76 vs Smisa elengedés fél kör múlva, miért nem a következő egyenesen?
8 kör:
-2. kanyar: Mityu76
-1. Sikán TED levág utána gáz elvétel nincs (az mellékes hogy Neuro a jobb ív miatt így is elmegy de hát ügye előny)
-Cél egyenes ráfordító: TED levág; KD kicsúszik de nem igazán érzékelhető a gáz elvétel amint eszmél gázadással kijön padlót nyom
9 Kör:
-1. Sikán TED és Mityu76 is levág amint érzékeli hogy nem jön össze a 2. ív teli gázzal megy tovább
-Hátsó szakasz vissza fordító előtt TED pálya elhagyás teli gázzal
10 kör:
-1. Sikán: Neuro vágásMagamat nem néztem csaka vitatott helyzetben komentáltam
-
smisa
őstag
Én elkezdtem végig nézni a dolgot 1 idő után rájöttem hogy 1 személyt lehet egyszere csak figyelni azokat nézzem akiknél vagy szenvedő vagy okozó voltam. Lassan kész vagyok vele ide felteszem szólok nem rövid és van benen oylan aki nincs a listán.
-
Két csúnya eseted van, az egyiknél kilökted Danit, a másiknál Ted elé vágtál be, amitől úgy lassult, hogy még valaki elment mellette. Pedig lett volna hely, a kanyar bejáratnál pedig Ted volt előrébb.
Dani nem jelenthet azért, hogy téged felmentsenek. Valamelyikőtök hibás volt (olyan nincs, hogy senki), baleset történt. A VB úgy látta, hogy te vagy a hibás, így te kapod a büntetést.Más. Most végignéztem Ted embereit, és akár hiszed akár nem, tényleg nincs büntethető szituáció. Most már csak Dzsaver van hátra.
-
Ted-Mosby
senior tag
ponttablazat jelenleg így néz ki, de ez még nem végleges
-
Ted-Mosby
senior tag
A VB közleménye !!!
A Zolder-i futam után kiszabott büntetések:
KaraDani---- + 10mp időbüntetés (futamon többszöri pályalevágásért)
Zodo--------- + 5mp időbüntetés (futamon többszöri pályalevágásért)
Baluuuka------ boxutcából rajtolás következő futamon (tömeges baleset okozásáért 1.kör)
smisa-------- + 20mp időbüntetés (többszöri szabálytalan előzés kilökéssel, leszorítással stb... és nem engedte vissza a vétlen felet a vétkes)
Ted-Mosby--- boxutcából rajtolás következő futamon (felvezető körben baleset okozása)aki esetleg még nem nézte meg a képek megtekinthetőek itt
Mindenki nézze meg és ha ellenvetése van jelezze, de indokolja meg.
-
Dzsaver még nem írta le a véleményét semmiről és egyelőre úgy tűnik nem vagyunk közös nevezőn a szabálytalanságok mikéntjében.
De azon kívül ha csak négy személynél van tényleg szabálytalanság, akkor az egyáltalán nem vicc, hanem tény - de ezt nem tudom, én egyelőre csak 5 embert néztem teljesen végig, a rám kiosztottakat, meg magamat. Ezt dokumentáltam is. Ha lesz büntetés akkor lesz büntetés, fellebbezni lehet, indoklással.
Azon kívül, ha valaki alkalmasnak érzi magát vb-nek, lehet jelentkezni, én személy szerint szívesen átadom a helyem egy okosabbnak.
Ted: Miért dudáltál a 8. kör 0:51-nél amikor elmentem melletted?
-
zodo
nagyúr
Remélem hogy nem ezen fog oszlani a nép, mert ez is csak játék.
Szerintem nehéz helyzetben vannak akárhogy is nézzük.
Talán első körben a baleseteket kellene vizsgálni vagy annak szándékosságát (ezt nagyobb súlyú problémának érzem) és későbbiekben kitérni ezekre az apróbb pályaszélesítés és vágás témakörre.
, de ennek elbírálása, nem az én tisztem. -
zodo
nagyúr
válasz
dzsavermadar #2283 üzenetére
Megértem én csak hát.... szerintem nem annyi amennyi.
Helyzeti előnyt egyáltalán nem szereztem általuk.Tessenek megnézni kedves bírák mit "lehet" vagy mi megengedett egy valós versenyen.
Látottakból indulok ki és "azokhoz" képest ezt semmiség ha szándékosan vágni akartam volna akkor azt nem így teszem.Versenyben futott időeredményeim sem támasztják alá az oly mértékű előnyszerzésemet.
1:45:790
1:47:238
1:46:116
1:45:421
1:45:256
1:45:904
1:45:048 (vizsgált vágás)
1:46:976 (vizsgált vágás)
1:47:469
1:47 valamennyi (ezt már nem listázta a játék vagy nem láttam a visszajátszásban) -
dzsavermadar
senior tag
Persze Smisa, igazad van, de a ti időitek már kiélezettek a gyakorlástól, az enyémek még gyerekcipőben járnak. Lehet, hogy a billezés is másképp jelentkezik.
De ha még vissza tudod nézni a legjobb köreidet, lehet, hogy volt bennük pályaelhagyás is.
Nem mondom,hogy volt, de idáig nem figyeltünk annyira rá, becsúszhatott.
Azt viszont biztosra veszem, hogy nálad is van valamennyi időkülönbség egy sikán szabályos, és kicsit vágott bevétele esetén.
Ugyanúgy, mint egy kanyarból kigyorsításnál ha szélesítesz kicsit, mert a kanyart gyorsabban vetted. -
dzsavermadar
senior tag
Ezek csak számolások, lehetőségek, nem a konkrét számok a mérvadóak, hanem a lehetőség és az elv. Pályánként is eltérő lehet.
Mondjuk egy pályán van egy sikán, és két olyan kanyar, amit gyorsabban lehet venni, ha kicsit faragok belőle, vagy nagyobb ívben megyek ki belőle.
Ez három lehetőség körönként.
Gondold meg, lehet a hármon spórolni összességében 1.5 mp-t?
Én úgy gondolom lehet.
Ott az adott helyen ez nem látszik semmilyen formában, mert csak 0,5 mp átlagban.
Azt nem érzékeljük. Azt gondoljuk semmi nem történt.
Viszont ha összesítjük, akkor az 10 körnél már 15 mp. Az meg már jelentős.
Persze ha mindenki így csinálja, akkor nincs különbség, és nem is látható.
Ez csak a szabályosan versenyzők kárára látható.
Én ilyesmire gondoltam.Persze másnál másabb idők lehetnek, én a saját időimhez kapcsolódva példálóztam.
-
Ez nyilván függ attól, hogy a játékos milyen teljesítményre képes. Nálad, nálam, Tednél, vagy főleg Daninál stb. ez nem jelent 2 másodpercet sem körönként, az biztos.
Dzsaver a saját tapasztalatán keresztül próbálta szemléltetni, hogy mi a helyzet. Nála jelent ennyit. Jól leírta, hogy a különbség abból adódik, hogy mennyire figyel a versenyre, hogy mennyire veszi komolyan a pálya vonalát. Ha lazáskodik, ott van a plusz idő, amit nyer vele. Ha beleköthetetlenül, végig szabályosan megy, akkor viszont ott a rosszabb köridő. Ez az, amit figyelembe kell venni, mert ha nem is ilyen mértékben, de az ilyen helyzeteknél, ez mindenkinél jele van.
És itt felhívnám a figyelmet arra, hogy van egy szabályzat, ami kimondja, hogy mi számít vágásnak, és mi nem. -
zodo
nagyúr
válasz
dzsavermadar #2277 üzenetére
"Összegzésben annyi, hogy amiről most a tárgyalások folynak az bizony jelenthet körönként 2-4 mp különbséget."
Érdekes felvetés, kicsit soknak vélem a körönkénti 2-4mp-et az esetemben, de ha így látjátok, elfogadom azt is.
-
válasz
dzsavermadar #2277 üzenetére
Dzsaver ismét érthetően, korrekten megfogalmazta a problémát.
-
Ted-Mosby
senior tag
természetesen, ha valakinek észrevétele van, vagy megnézve a videót talált olyan dolgot amit a VB nem vett észre szóljon
-
dzsavermadar
senior tag
A "pálya elhagyás" témájához fűzném ezt, de csak mint versenyzői véleményt.
Valahol már leírtam, de nem találom.
Mégpedig azért, hogy megpróbáljam érzékeltetni, hogy milyen különbségek lehetnek az alaptémához való hozzáállás miatt.
Az Oschersleben próbafutamon az időmérőn is és a versenyen is fokozottan figyeltem a pálya vonalának betartására. Ez sikerült is egy aprónak mondható pálya elhagyás kivételével.
Ez is inkább ügyetlenségemből fakadt, Egy pillanatra a harmadik kerék is leért a fűre.
Ez a fajta vezetési hozzáállás meglátszott az eredményemen is.Úgy a gyors kör, úgy a helyezés szempontjából. Az utóbbiban még az is közrejátszott, hogy néhány versenyzőtársamat elengedtem(ezt az érintettek nyilván észre is vették)
A verseny utáni elemzésben sokat beszélgettünk ebben a témában. Na, gondoltam kipróbálom lazábbra véve a dolgot. Bátrabban véve a kanyarokat, nem számít egy kis kicsúszás. Már az első mért körben kb.2,5 mp-t javítottam az addigi legjobb időmön.
A poén most jön. Egyszer sem mentem le a pályáról. Ha ezt tovább fűzöm, akkor bátran kijelenthetem, hogy további gyakorlással, esetleg kis pályaelhagyással + 2 mp-t biztosan ki tudtam volna hozni magamból(gondolom én). Ez pedig már a legjobb idők táblán kb. a 4.-6. helyet jelenthetné.
Összegzésben annyi, hogy amiről most a tárgyalások folynak az bizony jelenthet körönként 2-4 mp különbséget. 10 körnél nem is merem leírni mennyit.
Ezt is mérlegre kell tenni. -
-
1-2 nem hivatalos WTCC pályával gond lehet, mert tartalmazza az alapjáték is őket, s volt amelyiket véletlenül benne hagyhattam.
A VB topicba meg úgyis fogsz írni, ha lesz miért. Feleslegesen nincs értelme odabökni egy hsz-t, mert úgyis ellapozódik, akkor meg ugyanott vagy, mintha berakod könyvjelzőbe.
-
zodo
nagyúr
WB (#56) Ted-Mosby
"Óvni persze lehet a döntésünk ellen, de szerintem KaraDani és Zodo szabálytalanságát a szabályzat egyértelműen leírja:"
- sorozatos kanyar vágás (amennyiben azt a program nem büntette): +25 mp időbüntetés
Rendben van, de a 25mp az rengeteg. 8. Dani és én 9. hely
Kérném az büntetés mérséklését (a Szabályzatban is) ,mert egy balesetért ill. cikázás, feltartás miatt is kevesebbet kapnék! -
Ted-Mosby
senior tag
mindenki elolvasta és megértette a versenyszabályzatot én úgy vélem
a kiszabott, illetve majd kiszabásra kerülő büntetések nem azért vannak, hogy megnehezítsük a versenyzőknek a játékot
de ha valaki vétett a szabályok ellen akkor, annak büntetés jár
megérteném, ha nem lenne rá bizonyíték, de a képek magukért beszélnek (bocs csapattársam)
ezerszer leírtam, hogy akinek valami javaslata van szóljon, ebbe beletartozott a versenyszabályzat is, ne most kezdjük el értelmezni a dolgokat, volt rá idő mindenkinek, hogy átrágja az egészet, ha nem tette meg az nem a mi hibánk
de ha valaki jogtalannak érzi a büntetést és logikusan tud érvelni ellene, hát lássuk
-
zodo
nagyúr
válasz
N€T0X|N #2264 üzenetére
Ajánlás ide vagy oda akkor sem értem.
Kérdésedre a válasz:
"Veszélyeztetni másokat bármilyen formában, nem megengedett" azzal egyet értek és azért büntetést adni jogos.Szóval csak véletlen másoltam be a teljes részt.
Szerk: Jó lenne a versenybíróságos topikba is írni, mert akkor bekerülhetne a listába.
Így meg könyvjelzőhetek állandóan, ha bele akarok olvasni.Szerk: Csak egy hsz. erejéig onnantól soha többet csak a hivatkozás végett.
-
A külső ív a gyorskörödön van. Ha verseny közben lett volna, akkor nem linkeltem volna be.
"Konkrétan a fékezéssel vagy lassítással nem értek egyet.
Ilyen a való életben sincs, mert nem udvariassági verseny."Az csak ajánlás, oda van írva. Ha nem fékezel, akkor pontosan az lesz, amit írtál:
"Vétkes versenyző a büntethető esetek miatt úgyis megkapja a maga büntetését az eredményhirdetés előtt."
Nem tudom, hogy ezt is hozzágondoltad-e, hogy nem értesz egyet vele, vagy csak ezzel együtt másoltad ki a többit:
A kicsúszott, padlógázzal továbbhaladó, másokat veszélyeztető játékos jelentős büntetésben részesülhet
Ezzel nem tudom mi a probléma.
-
válasz
KaraDani #2260 üzenetére
"Nekem csak ez a db-ra történő büntetés ötlet nem tetszik. Nem lehet ezt ennyire objektívvé tenni sajnos."
De lehet, sőt szerintem kell, meg is mondom miért gondolom ezt.
Ahogy te is említed, az igaziban szólnak rádión, itt senki se szól. Itt már csak a versenyeredmények ismeretében lehet büntetést kiszabni, az meg pl. szarul jön ki, hogy "Na xy azért ne kapjon inkább semmit, mert azzal pont elveszti a z. helyet". Még ha nem is ezt mondja ki a bíróság, akkor is bele lehet látni bármit. Az persze egy dolog, hogy tilos megkérdőjelezni a bíróság döntését, a fellebbezést leszámítva, de a hangulatra szerintem egyértelműen rátesz az ilyen.
Emiatt gondolom azt, hogy mindent büntetni, de csak megfelelő mértékben (előre dokumentálva azt, amit lehet), mert akkor senki se mondhatja, hogy jaj pont emiatt ez meg az, elvesztette az x helyet, vagy mit tudom én. Hanem le van írva, ki kell szabni, cső így jártál.
Lehet darabra is mérni, csak akkor kicsire kell venni a büntit. Az enyhébbre is kijöhet, mint az, hogy "na akkor ezért a sokért kapsz egy nagyot". Teszem azt, 1mp minden vágásért. Ez egyáltalán nem túl erős, hanem reális, az olyan vágásoknál, amiket pl. linkeltem. Persze lehetne mondani, hogy 1mp, akkor már minek, de láttuk, hogy bizonyos helyzetekben másodpercek jelentik a helyezéseket, és ha valaki végig szabályosan megy, azzal szemben igenis előnyt jelent a másik vágása. Mondjuk ez konkrétan nem járna neked semmivel, mert Zodónál is van két ugyanolyan vágás, így még pont megmaradna a sorrend (ha elfogadjuk, hogy az elsőnél azt mondod nem padlóztál azonnal).
Nem akarok nagyon példálózni a vcrc.hu-val, mert ők átlagban tapasztaltabbak nálunk, de az ő szabályzatuk 3 vagy 4 kör levágása akár 25 mp-et is jelenthetne (sorozatos kanyar vágás (amennyiben azt a program nem büntette): +25 mp időbüntetés - ez tőlük származik).
Persze van egy olyan lehetőség is, hogy pl. kimondjuk, hogy 3 enyhe (mint a képeken) vágás után járjon - mondok valamit - 5 mp időbüntetés, míg a durva vágásokat külön bíráljuk, tehát ha ugyanott valaki keresztülhasít, mint barom, az kapjon egyedi 10-et. Lehet pl. úgy is, hogy kanyaronként számoljuk a dolgokat (bár ez túl sokat engedne), vagy úgy is, hogy a versenyben számolt összes vágást számolva - kivéve azokat, amiket külön büntetünk. Ezzel már mindjárt nem büntetnénk minden apróságot, viszont a sorozatok tulajdonosai, tehát akik folyamatosan kicsit figyelmetlenek is megkapnák, ami jár.Hangsúlyozom, hogy most csak "hangosan" gondolkodok. A két nappal ezelőtti álláspontom jelentősen változott, de a játékot ugyanúgy nem szeretném ellehetetleníteni senkinek. Az biztos, hogy én nem vállalok fel ítélkezést olyan változó helyzetekben, ahol nincs megszabva konkrétan mit kell tenni, milyen büntetést kell kiszabni.
-
zodo
nagyúr
Valamiért éreztem hogy át kell nézzek a Versenybíróság topikba.
Képek alapján elismerem a pályaszélesítést és a "vágásokat".
Ettől függetlenül érzésem szerint a szabályzatnak megfeleltem:"- kanyar külső ívén kívül haladás, azaz kiszélesítés (pálya négy kerékkel való elhagyása) abban az esetben megengedett, ha a játékos hibás kanyarvétel miatt teszi azt, kicsúszik, de ilyenkor sem szabad ezt a helyzetet előny szerzésére (előzés) felhasználni"
Előnyhöz egyik esetben sem jutottam.
Magának árt aki tapadásvesztést szenved a rázó miatt.Továbbá a szabályzat ezen kiegészítésével, nem értek egyet!
"Javasoljuk a véletlenül kicsúszott, pályát vágó játékosoknak, hogy ha a játék nem oszt ki büntetést, csökkentsék sebességüket, kompenzálják az emiatt szerzett esetleges előnyt.
A kicsúszott, padlógázzal továbbhaladó, másokat veszélyeztető játékos jelentős büntetésben részesülhet."Konkrétan a fékezéssel vagy lassítással nem értek egyet.
Ilyen a való életben sincs, mert nem udvariassági verseny.
Vétkes versenyző a büntethető esetek miatt úgyis megkapja a maga büntetését az eredményhirdetés előtt. -
KaraDani
addikt
válasz
N€T0X|N #2259 üzenetére
Most ez úgy hangzik, mintha én leszartam volna, hogy vágok vagy nem
Nem szándékoztam egyszer sem vágni, csak a lehető legjobban átmenni a sikánon, belső kamerából sajnos én ezeket verseny közben nem tudtam megítélni, hogy épp jó volt-e, vagy épp nem. Sajnos itt nincs meg az a segítség, hogy a csapat rádszól rádión, hogy mondjuk kaptál egy figyelmeztetést, a versenybíróságtól, és a következőnél büntetést kapsz. Akkor tudná az ember, hogy az tuti sok volt és visszavesz.
Azt leszögezem, hogy mindegyiket elismerem a fotóid közül, elsőről leírtam a véleményem, többinél nem lassítottam, ítéljétek meg, hogy mekkora előnyt szereztem vele, ezért mekkora büntetést érdemlek. El fogom fogadni.
Nekem csak ez a db-ra történő büntetés ötlet nem tetszik. Nem lehet ezt ennyire objektívvé tenni sajnos. -
válasz
KaraDani #2258 üzenetére
"enki nem fog merni igazán versenyezni, mert inkább lesz lassabb biztonsági autózással, minthogy 20 másodpercet bukjon büntetéssel."
Na de most őszintén. Ez viszont sarkallana mindenkit arra, hogy valóban úgy tudjon végigmenni a pályán, ahogy annak papíron ki kéne néznie. Vagyis több energiát fektetne valamibe, amiért egyébként állítólag küzd. Lehet, hogy ez csak számomra egyértelmű, én általában maximalista vagyok ilyen téren. Én 100% szabályos autózásból akarnám kihozni a létező maximumot, eddig is erre törekedtem, ezután is erre fogok, és nem izgat, ha körönként emiatt fél mp-et veszítek.
Emiatt sajnálom kicsit, hogy egyedül Makaó lesz az, ahol fal van mindenütt. Na de ott nem is lesz vágás vagy szélesítés senkinél.Ez csak az én véleményem, újonc is vagyok itt
Ez nem jelenti azt, hogy nekem ettől rögtön nagyobb pofám lehet, mint neked. Csak én általában kinyitom. Ha kell, ha nem.
-
KaraDani
addikt
válasz
N€T0X|N #2252 üzenetére
Nem fékeztem, de szándékosan lassabban gyorsítottam ki. Nézd meg mekkora volt a távolság köztünk a sikán előtti egyenes végén, és a következő sikán előtt. És az is látszik smisa belső nézetéből, hogy a vágás után folyamatosan közeledik rám. Azért fékezni túlzás lett volna, ha támadó pozícióban lett volna, és előzni próbált volna, akkor elengedtem volna. Ezt a ti tisztetek megítélni, elfogadom ahogy döntötök, a véleményemet leírtam így a döntés után nem fogok reklamálni.
Ezeket a valóságban is így ítélik meg, feketén-fehéren szabályt lefektetni nem lehet, ami egyértelműen megmondja, hogy mi büntetendő és hogyan szerintem. Szubjektivitás valamennyire lesz a dologban, ezt nem lehet kiküszöbölni.
Tudom, hogy nem hálás feladat bírónak lenni, bíró ugyan nem voltam, de játékos igen (kosárlabda). Vitát nem lehet elkerülni, de le van fektetve a szabály, hogy ti döntötök (nyilván az érintettek leírják a véleményüket, és ezt is mérlegelitek), ezt mindenkinek el kell fogadnia, még ha igazságtalannak is tartja.
Meg még abba gondoljatok bele, milyen hatása lenne, ha szórnátok mindenért a plusz mp-eket, senki nem fog merni igazán versenyezni, mert inkább lesz lassabb biztonsági autózással, minthogy 20 másodpercet bukjon büntetéssel.
Ez csak az én véleményem, újonc is vagyok itt, úgyhogy én tényleg elfogadom, akárhogy oldjátok meg dolgot, és tényleg nem irigyellek titeket, és a lebonyolításokért meg a bele ölt időért maximális tisztelet -
válasz
Ventur@ #2254 üzenetére
Megmondom őszintén, most elgondolkodtam azon, hogy akarok-e vb lenni (eredetileg nem akartam, csak Ted felkért), mert nem látok igazán megfelelő megoldást, ami minden esetben objektív, és senkit nem sért, vagy nem hoz olyan helyzetbe, amit nem érdemelt meg. Céltábla pedig nem igazán akarok lenni csak azért, mert bizonyos dolgokat másképp gondolok.
Egyáltalán nem szeretném fényezni magam (szerencsére nem is értékelhetem magamat, mint bíró), de két kicsúszásom van a verseny során. Az első startnál. Nyomorék voltam, visszaestem.
A másik a fentebb írt. Kompenzáltam. És ennyi. Ha mindenki úgy ment volna végig, ahogy én (a kicsúszást leszámítva) - de mondhatnám példának Zsomboort is - akkor nem is lenne miről beszélni. Önfényezés vége.Minden esetre az biztos, hogy te csalsz
Igen, bizonyára ezért van most épp' egy 4. meg egy 6. helyem, mert csalok.
-
Ventur@
senior tag
válasz
N€T0X|N #2252 üzenetére
. Asszem itt még lesznek nektek álmatlan éjszakáitok
. Még jó hogy nem éles a "móka"
.
Minden esetre az biztos, hogy te csalsz
(bocs de ezt nem hagyhattam ki
).
Neuro: A büntetésknél vegyétek figyelembe, hogy amatőr bajnokságról van szó
. Szóval következő idényre (mire mindenki megtanulja mi a dörgés) lehettek "keményebbek" is
(nagyon bízom benne lesz következő idény is, mert titokban intézem a köv. idényre a nyereményeket
).
-
-
válasz
Ventur@ #2250 üzenetére
"gy bill.-esnek képtelenség olyan fékutat venni és/vagy olyan íven venni egy kanyart ami egy kormányosnak természetes"
Ez szerintem nem igazán kapcsolódik a szabályokhoz. Ha hoszabb a fékutad, előbb fékezel, ez elég logikusnak tűnik nekem. Nyilván aki gyakorolt eleget, az tisztában van a saját fékútjaival és nem fog amiatt folyamatosan szabálytalankodni, hogy bénázik. Ez szerintem ennyire egyszerű - már csak azért is, mert ha kicsúszol magaddal szúrsz ki, ha meg vágsz, akkor... nos azt már párszor leírtam. Ha levágtad a kanyart, fékezz egy kicsit, és el van intézve. Ez kormánytól, billentyűzettől teljesen független, és rögtön tudok rá egy példát is mondani:
Nézd meg a 10. körömet 0:43-nál a verseny visszajátszásban (a szerver által felvettet, mert az a mérvadó). Vágtam, de cserébe sokkal jobban visszafékeztem magam, mint normálisan, ez egyértelműen látszik is, így kompenzáltam a hibámat. Teljesen mindegy, hogy semmi előnyöm nem származott volna belőle, a vágás szabálytalan.
Csak úgy megjegyzem, hogy tudok mondani legalább 8 esetet, amikor más ezt nem tette meg a futamon (egytől egyig kormányos).Annak nem látom értelmét, hogy a büntetések kiszabásakor úgy megkülönböztessük a játékosokat, hogy mivel játszik. A hiba hiába nem szándékos, ha közben szabálytalan vagy. De a kezedben ott van a lehetőség, hogy ezt azonnal korrigáld.
Ez az én magánvéleményem (de ha lejön az ideje, ezt fogom támogatni "hivatalosan"), kéretik nem megkövezni érte.
Dani:
Az első szerintem tárgytalan (2. kör), ott nagyon elmértem a féktávot, de nem is padlógázon gyorsítottam ki,
De nem is fékeztél.
ez tipikusan az olyan kategória, ami a valóságban is belefér 1-2 szer egy versenyen, rögtön nem adnak érte büntetést.
Na de mi az, hogy "1-2 szer"?
Pl. ha a hátrébb levők közül valaki egyáltalán nem vágott (kizártnak tartom) adott esetben emiatt nyerne, mikor ~10mp-vel lassabb volt az élbolytól
Pedig van olyan, aki nem vágott, vagy láthatóan korrigálta azt. És igen, a pontos versenyzés valóban lassabb, még ha nem is sokkal.
"valaki hajt, 1-2 apró hiba óhatatlanul bekövetkezik"
De honnantól számít valami nem apró hibának? Ezt ki mondja meg.
Teljesen értem, amit mondasz, és többnyire igazat is adnék, csak látom előre, hogy miből lesz vita. Abból, hogy egyik helyzetet így ítéljük meg, a másikat meg úgy, mert akkor épp esett kint az eső, és a játékos hőbörögni fog, hogy "de hát szinte ugyanaz" és mégis miért pikkelünk rá.
Nyilván ki kell találni valami megfelelő megoldást, azt én is látom, hogy minden vágásért 5mp sok, nálad helyből 20mp jönne ki ebből, ez nyilvánvalóan elfogadhatatlan.
-
KaraDani
addikt
Nézem közben a VB topicot meg megnéztem az első három (Zodo, Smisa, én) visszajátszását végig. Remélem nem gond, ha leírom a véleményem. Mindhármunknál találtam néhány kisebb vágást, nálam konkrétan 3-at az ominózus sikánban. (Az első szerintem tárgytalan (2. kör), ott nagyon elmértem a féktávot, de nem is padlógázon gyorsítottam ki, jobban magamra engedtem smisát, mint előtte volt.) Utána volt két kis vágásom, én azokat belső nézetből nem is érzékeltem, szerintem ez tipikusan az olyan kategória, ami a valóságban is belefér 1-2 szer egy versenyen, rögtön nem adnak érte büntetést. Ugyanilyenek voltak a többieknél is. Ezért szerintem az az ötlet, hogy minden ilyen vágás x mp-vel büntetve lesz, értelmetlen, adott esetben teljesen irreálissá teheti a végeredményt. Pl. ha a hátrébb levők közül valaki egyáltalán nem vágott (kizártnak tartom) adott esetben emiatt nyerne, mikor ~10mp-vel lassabb volt az élbolytól. És nem azon az 1-2 apró vágáson múlt, hogy 10mp-vel lemaradt. Ez így nekem a versenyzés szellemével ellentétes lenne, ha valaki hajt, 1-2 apró hiba óhatatlanul bekövetkezik, és ennyinek bele is kell férnie szerintem.
Viták meg biztos mindig lesznek, de ezért ne válasszátok a könnyebb utat (mindenre kiszabunk büntetést, mindegy mennyire súlyos a dolog) ti vagytok a vb-k, nektek kell mérlegelni az esetek súlyosságát, mi meg elfogadjuk, max hőzöngünk kicsit, ha nem értünk egyet, de ez egy ilyen dolog. -
Ventur@
senior tag
Ezt ide írom és nem a VB topikba, hogy ne legyen gond
:
A VB tagok figyelmébe ajánlanám azt, hogy a büntetéseknél mérlegeljék azt is, hogy az okozó/okozók milyen eszközzel ment/mentek (kormány, gamepad vagy bill.), hiszem egy bill.-esnek képtelenség olyan fékutat venni és/vagy olyan íven venni egy kanyart ami egy kormányosnak természetes
.
Ennyi lett volna
.
-
Önmagunkat nem ellenőrizzük, úgy osztjuk szét, hogy csak egymást.
Ha pl. engem ellenőriz Ted, és azt mondja hibáztam, és Dzsaver egyetért, akkor buktam (de még fellebbezhetek). Ha viszont nem értenek egyet, majd felkérnek valakit, aki eldönti a mérleg nyelvét, hiszen én hiába vagyok bíró, nem vehetek részt a saját ügyemben, csak mint "vádlott".
-
KaraDani
addikt
Visszanézve nagyon finomak voltunk, én se mertem ráfordulni a jó ívre, pedig a replayt látva, már a célegyenes utáni második kanyarban megtehettem volna, te se erőltetted túl a visszatámadást nehogy baj legyen. Az egész versenyben a kedvencem amikor először beszúrtam melléd a pálya hátsó részén, majd túlcsúsztam te meg szűken pont befordultál elém, azt nagyon okosan csináltad
-
zodo
nagyúr
válasz
Ventur@ #2234 üzenetére
Jól van na, tényleg ennyit értek a témához.
, de eddig mindig mögöttem végeztek valamiért, lehet csak beetetés a próbafutamok alatt.(#2238) KaraDani
Visszajátszásból csak magunkat néztem vissza, tényleg szépen mentünk.
Össze sem értünk, pedig lett volna rá lehetőség.Vége felé inkább próbáltam a pályán autózni, mert néha úgy éreztem hogy vágok a síkánokat.
(utólag visszanézve kb. annyira mint bárki más)
Továbbá a gumikra ill. kanyarvételekre koncentráltam, mert nem volt egészen kerek a setupom és egy le vagy túlcsúszási hiba is végzetes lett volna.
Mikor elmentél már nem tekertem tovább az agyonhasznált verdát, mert "fittebbnek" láttalak és nem akartam belekergetni magam egy csúnya hibába. -
KaraDani
addikt
Egyetértek, én azt gondoltam, hogy te beljebb fordulsz, te nyilván azt, hogy én szélesebben. Amúgy brutálisat (jó értelemben) futottál végig, szerencsére gyorsan átverekedtem magam az első előzendő autón, különben bajban lettem volna, aztán megint felérhettél volna ha nem forgatnak meg. Én nagyon élveztem, hogy így alakult tényleg, jó volt visszanézni a replayben, hogy verekedtük vissza magunkat
Na meg most muszáj volt végig nyélen mennem, legalább letesztelhettem, hogy tudok stabilan gyorsan menni ha kell, felesleges óvatoskodnom annyit, ahogy az elején mentem. (Mellesleg az az "óvatos" 2. köröm 1:44.2 volt ha jól emlékszem, szóval te elég durvát jöhettél)
-
Ugye mivel elolvastad a bírósági topic első hsz-át, ezért tudod, hogy panaszt tenni azután lehet, hogy mindhárom vb bejelentette, hogy mit talált a futam során. Ha nincs benne az, amit te közzétennél (csak olyasmi, ami veled kapcsolatos), akkor jelezd azt. De addig várd meg, hogy üljünk rajta egy kicsit, mert figyelünk ám mindenre, de ez nem kis feladat. Valószínűleg ott lesz.
Sőt, mivel én ellenőriztelek, tudom, hogy ott lesz, kettővel fentebb írtam is.
A meghozott döntés ellen lehet majd fellebbezni is, indoklással, de - logikusan - csak ha már leírtuk, mit döntöttünk első körben.Direkt nem is nézem meg a végső időket, mert biztos, hogy lesznek időbüntetések, és nem akarom, hogy ez befolyásoljon.
-
smisa
őstag
KaraDani Bocs a 3. körért nagyon nem ugy akartam szívtunk mind2
Ott az elején nagyon finomkodtál és esélyt láttam. VB kérlek nézzétek meg de szerintem ez verseny baleset volt
megvártam de sokkan elmentek. Ovást még nem adok le megvárom Ti mit jeleztek.
Időközben most olvastama kommenteket várom a döntést
-
KaraDani
addikt
Egy darabig alig tudtam közeledni rád, aztán hirtelen az utolsó pár körben meg rádestem, most vagy én kaptam össze magam, vagy te fáradtál kicsit nem tudom. Aztán kicsúsztam mögüled, akkor azt hittem vége, de nagyon élveztem, visszanézve nagyon szépen és óvatosan oldottuk meg ezt a manővert. Őszintén, baromira örülök, hogy összeakadtunk smisával, mert így egy olyan verseny lett belőle ami tele volt akcióval és marhára élveztem
És visszanézve én versenybalesetnek gondolom, remélem nem kap érte büntetést, meg is várt.
-
Ted-Mosby
senior tag
2011.01.16.Nurburgring PRÓBAFUTAM
Szabadedzés: 18:30
Időmérő: 18:55
Verseny: 19:30 (10kör)
Mindenkit szeretettel várunk !!!
jelszó utolsó karakterét cseréljétek le egy 3-ra
-
Ventur@
senior tag
-
00roli00
aktív tag
Megy most a szeró? Mert látom,csak nem tudok belépni. Jelszó után időtúllépés miatt nem enged be.
Lehet a jelszó nem jó, mert mindenre a csatlakozási idő nem jó-t dobja.
-
Ventur@
senior tag
Ott a pont adyz-nál. Egy dízel soha nem fog pörgős lenni
. Lásd: nálam a Accord 8500-at pörög, de hát a japán motorok magas fordulatszámon érzik jól magukat
.
(#2217) dzsavermadar: Nálam is befigyelt ez a mai teszten első kör vége felé. Lehet nem szereti a gém a bill-eseket
.
-
zodo
nagyúr
válasz
Ted-Mosby #2224 üzenetére
Gratula mindenkinek!
Dani-val jót mentem amíg tudtam.
Ted , láttam kicsit beragadtál a rajtnál. Kár érte.Amúgy hogy kell a fordulatszámot belőni?
pl. nekem nagyon max. érték az 5.000 másnál 7-8.000Max. fordulatszámhatár állítható 4.400 és 4.800 között ez csak az elváltásásokra vonatkozik, de akkor hol lehet beállítani?
00roli00
Gondolom akkor valami a net és router vagy tűzfal beállítások körül lesz.
(#2228) adyz.
Igen?
és azok kisebb fordulaton mennek? -
zodo
nagyúr
válasz
dzsavermadar #2217 üzenetére
Azt hiszem a billentyűzet + - gombjaival lehet az autók közt váltani.
(#2218) 00roli00
match.rfactor.net
-
Ted-Mosby
senior tag
-
adyz.
aktív tag
Sajnálom, hogy nem voltam (nem a büntetés miatt), de az autó szerelése tovább tartott mint terveztem.
-
00roli00
aktív tag
Gyerekek, a matchmaker címet megadná valaki? Kitöröltem, és nem látok egy szerót se, ill a mienkre se tudok belépni valami időkorlát hiba miatt.
(#2219) N€T0X|N: semmilyen internetes frissítés nem elérhető, és akad is egy kicsit.
A jelszó jó volt, időorlát miatt nem tudtam belépni. Jelszó a tegnapi 02 véggel
-
dzsavermadar
senior tag
Ez érdekes volt, a 6. körben egyszer csak, hipp-hopp ott ültem KaraDani autójában.
Onnan kezdve, nem tudtam semmit csinálni.
illetve hátranézni, meg nézetet váltani engedett, de kilépni nem.
Legalább végignéztem Zodo-val folytatott párharcát.
Csak mikor a versenynek vége lett, akkor működött az "esc". -
-
KaraDani
addikt
Felvezetőkörben a kicsúszásom után visszaelőztem Dzsavert, úgy láttam el akar engedni, nagyon lelassított, de nem vagyok benne biztos, hogy megtehettem
-
Bocsánat, pont megszakadt a net. De ha már így alakult, akkor 4 perc múlva indítom a bajnoki teszt beállításokkal. 18:55-től időmérés!
Elindítva!
-
Ted-Mosby
senior tag
A tegnapi futam után a VB kiszabta a büntetéseket:
1. M-Motorsport
" Előzést tilos a pályán kívül végrehajtani! Előzésnél mind a 4 keréknek a pályán kell lennie!
Ajánlott büntetés:
- szabálytalan előzés szélesítés, vagy vágás segítségével, amennyiben nem engedi vissza a vétlen felet a vétkes: +20 mp időbüntetés"2. adyz
"- rajtbaleset okozása: következő futamon boxból való rajtolás
A büntetést tehát, boxból rajtolás 2011.01.15.-én Zolder-ben . -
dzsavermadar
senior tag
Mindenkit kérek, hogy a pálya vonalának betartására sokkal jobban figyeljen oda.
Végignéztem mindenki visszajátszását, és azt vettem észre, hogy elég sok "szélesítés, kevesebb "levágás" történt. nem túl nagyok, de mégis voltak. Persze egyik sem volt szándékos, hanem inkább azért, mert ugye nem mindenki profi. Én meg pláne nem, de mégis csak egy levágásom volt. Igaz le is maradtam.
Ez mint tudjuk a szabályok valamilyen fokú megszegése.
Nem kívánunk semmilyen szankcióval élni ez ügyben, legfeljebb a kritikus esetekben.
Viszont a Fair játék érdekében kérem fokozott figyelmeteket.Az időmérőn viszont még fokozottabban figyelni erre, mert ott komoly jelentősége lehet, tehát kritikusabban vizsgáljuk.
-
KaraDani
addikt
válasz
N€T0X|N #2208 üzenetére
Hát akkor szóltam, hogy egy picit a kijövetelnél vágtam, a bemenetelnél épp hogy csípték a kerékvetőt a belső oldali kerekek
Elvehetitek nyugodtan nézegetés nélkül is, én láttam, hogy vágtam.
feri1014: úgyanezt csináltam én is mentem 3. gyors körnek egy 1:44.0-át, majd 1:45 ön alig bírtam belül menni. De ez az elején nem a setup miatt van, hanem azért mert nem elég konstans az ember a pályán, amíg nem tudsz hasonló köröket menni, addig setupolni is elég nehéz, mert nem biztos, hogy a épp a jobb beállításból hozod ki a jobb időt.
-
-
feri1014
senior tag
Na a bill-esek készülhetnek, ma megkergetem őket. A setup készítése közben iszonyatosan elb@sztam valamit. Fogalmam sincs mit, egyszer mentem egy 1:44.4-et kezdetleges setuppal, azóta csak 1:45.0.
-
KaraDani
addikt
válasz
Ted-Mosby #2205 üzenetére
Pont az néztem, hogy Zolderben, a Kleine sikánban nagyon sok munkátok lesz, azt nem ártott volna a pálya készítőinek valami gumifallal vagy valamivel megakadályozni.
Amúgy most emiatt visszanéztem a szerveren tárolt legjobb köröm, és bizony abban is vágtam kb. 10 centit az említett helyen, ilyenkor mi a teendő kérem és ti törlitek?
-
KÖZLEMÉNY
A Bírósági Topicból eltűnt pár hsz - én kértem azok törlését. Ha nem lett volna elég egyértelmű, vagy valaki nem vette a fáradságot akkor leírom: az a topic kizárólag bírósági topic. Minden egyéb témával kapcsolatban ide írjatok, ne nehezítsétek a bíróság feladatát a topic felhígításával. Köszi!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kiválthatja az AI az egeret és a billentyűzetet?
- 3D CAD Software - Dassault Systèmes - CATIA V5
- Milyen autót vegyek?
- Horgász topik
- Az AI megeszi a szoftverpiacot?
- Kompakt vízhűtés
- BestBuy topik
- Spórolós topik
- Témázgatunk, témázgatunk!? ... avagy mutasd az Android homescreened!
- Építő/felújító topik
- További aktív témák...
- HP EliteBook 850 G8 Fémházas Multimédiás Laptop 15,6" -65% i7-1165G7 16/512 Iris Xe FHD
- ASUS ROG Gaming PC 14900K // RTX 5070 Ti // 32GB RAM
- Kedvező áron! Eladó TP-Link TL-SG2008P Omada SDN POE+ Alza Gari 2029.11
- Eladó Unifi US-8-60W POE Switch
- 8 DARAB! HP ELITEBOOK LAPTOP (Tartós, Elnyűhetetlen) 850 G8, 840 G8, 840 G9, 830 G8 x360
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF A15 FA507NV 15 notebook - R7 7735HS 32GB DDR5 512GB SSD 1TB SSD RTX 4060 6GB W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3139, 95% Akkumulátor
- GYÁRI TÖLTŐK DELL LENOVO HP FUJITSU TOSHIBA Macbook---------- Budapest,/MPL/Foxpost
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest