Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Milyen processzort vegyek?
- Milyen videókártyát?
- OLED TV topic
- Xiaomi Pad 6 - kiapadhatatlan jóság
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen széket vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- Bluetooth hangszórók
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Piwi
veterán
-
-
norrberth
addikt
TaaTma voltam egy hosszabb úton! és a pofámról leszakadt a bőr mikor láttam a tankmutatót hogy JÓVAL kevesebből járta meg a golf "nagy kerekekkel" mint eddig! nem is értettem már azt hittem rossz a tankmutató! Gyertyacsere óta az autó esküszöm kevesebbet eszik!
-
Mágus2
Közösségépítő
-
-
JimBeam00
csendes tag
Nem vagyok szakértő (bár azért napról-napra többet tudok a dolgokról...
), de már meg is válaszolta focvis.
Az a fogaskerék ( volt aki "okoskeréknek" nevezte) ami a vezérműtengelyen van, az a horror... 110 Febi Bilsteinéktől, ~160 a vadi új gyári számlával garival... 90 doboz nélkül gyáriban, de ott ugye benne van, hogy pl. selejtes, leesett stb. és ahonnan lenne ott nem szerelik be, ergo ha én viszem ezt az alkatrészt a helyre ahol beszerelik és utána bármi gáz van, akkor mondhatják, hogy persze, mert az volt szar amit én vittem...
-
, muszáj, mert a kopott fogaskerék szétszedi az új láncot, rosszabb mintha hozzá sem nyúlnál az összekopott lánchoz és lánckerékhez. Elszakadadhat, nem piszkálva meg csak nyúlik még egy jó darabig, persze végül szakad, de először csak elállítódik a vezérlés és ezt azonnal jelzi a motorkontroll lámpa. Ezt mondták nekem az okosok több helyről.
Maga a lánc nem drága, utángyártott ~ 25 k., gyári se több 40-nél, csak a sallang, na az dobja meg a számlát :-(
-
válasz
focvis #97165 üzenetére
Megvolt a szerviz, 158 k. Km, 1.4 TSI, független műhely, maximálisan megbízom bennük 15 év üzleti kapcsolattal a múltból.
Tételek:
- hátsó fékbetét, ami Ate helyett TRW lett, ez van... vagy ez volt a beszállítónál - túlélem.
- fékfolyadék cserélve
- olaj-, levegő-, pollenszűrő, mind Mann Filter
- munkadíj a fentiekre, ill. igazítottak az 5. ajtón mert zörgött, átnézték az autót, különös tekintettel a futóműre (nem voltam biztos benne, hogy mi zörög)
- pecsét a szervizfüzetbeFentiek 35 ezer Ft. Olajat én vittem - Castrol Edge 5w-30 - 9 ezer Ft, végösszeg 44 000 Ft.
-
rihi1
tag
Régen egyértelmű hogy sokkal nagyobb nagyobb tartalékot hagytak a motorba, magyarul jól túlméreteztek mident, ezt lehet is húzni szinte a csillagos égig
de a modern tervezéznek, és a költségcsökkentésnek köszönhetően már nagyon a határon járnak a motorok.
Rengetek hiba is adódik ebből már uj korába (alulméretezik)
ezeket chippeltetni is lehet persze,de hozzáértő nagyon kevés van, aki tudja is mit miért csinál.
padon programozni meg 100k felett van minimum.
a chiptunerek 90% csak feltölti az előre megirt programot, aztán mehetsz isten hírével.
és sajnos ezt veszik meg mert ez olcsó, és ebből szoktak lenni problémák.
meg a legnagyobb átbaszás mikor ott mérik le a teljesítményt, ahol irták a tuningot.
egy jó padkezelő olyan teljesítményt mér, amit nem szégyell. -
tomcsi23
veterán
Egy hozzáértő ember nem letölti a 10-20%-ot adó mindenre feldobható ecu remap-ot azt földobja és mehetsz.. Hanem szépen fokozatosan változtatja az értékeket (értelmes határon belül) figyelembe véve mindent levegő,üzemanyag, nyomás ect.
Kíváncsi lennék, a linkelt brigád hányszor nézi meg menet közben az értékeket, és hányszor nyúl bele a programba. Mert a komoly hozzáértő emberek ennyiért csak feldobnak egy bevált csipszet, aztán cső. -
-
válasz
JimBeam00 #97160 üzenetére
Szép!
Ennyi zsénél én már Mann Filtert vagy gyárit rakatnék mindenből, gyertyából az enyémbe (1.4 TSI) az NGK Platinum a javasolt.
Ha márkaszerviz csinálja, akkor 2 év garit ad hozzá, ekkora összegnél akár érdemes lehet megfontolni. (Szvsz)Más:
Most telefonáltak a szervizből, hogy mehetek az autóért, "izgatottan" várom az új fékbetétet. -
tresh
veterán
Ne haragudj de jót mosolyogtam most. Ne a végleteket vegyük alapul. Itt nem arról van szó hogy van egy lóerő és egy nyomaték gomb azt kattint kettőt és kész. Egy hozzáértő ember nem letölti a 10-20%-ot adó mindenre feldobható ecu remap-ot azt földobja és mehetsz.. Hanem szépen fokozatosan változtatja az értékeket (értelmes határon belül) figyelembe véve mindent levegő,üzemanyag, nyomás ect. Nem hiába kerül egy normális chip méréssel 80k-tól felfelé.. Az meg hogy mit bír az alkatrész motor függő nézd meg a VAG 1.9 TDI/PD TDI és 1.8 Tamás motorjait
-
-
brumi1024
veterán
válasz
norrberth #97158 üzenetére
Én két indokot tudok még elképzelni: egyrészt nem ritkán van az, hogy egy autógyártó azonos motort ad ki különböző teljesítményszintekkel, és ha itt nincs jelentős különbség az alkatrészek között miért ne "okosítsa" fel a tulaj. A másik indok, ami el szokott hangzani, hogy a gyári beállításokkal az autónak nagyjából ugyanazt kell nyújtania a Szaharában mint az Alpok tetején, és a kettő azért jelentősen különböző időjárási/légköri körülmények szempontjából. Utóbbira példa: Dél-Afrikában a Golf 7 R csak 280 lóerő körüli, mert nem bírná a motor hűtése a magasabb nappali hőmérsékletet.
-
JimBeam00
csendes tag
Mágus2
Sziasztok!
Ígértem, hogy megosztom a láncos 1.6 FSI vezérlés (és még 1-2 dolog) cseréjével kapcsolatos árajánlat részleteit...
Tételesen nincs meg, hogy mi mennyi (1-2 dolog kivételével), de írom:
- 2 lánc (vezérmű + az olajpumpához tartozó ha jól sejtem)
- 2 vezető sín
- 1 feszítő patron
- 3 fogaskerék (1 a főtengelyhez?, 1 vezérműtengelyhez? (talán ez a horror árú 160k!!!) + 1 alulra amin fut az oljapumpához? tartozó lánc ha jól sejtem ismételten)
- főtengely szimering (olajfolyás miatt)
- 2 differenciál vagy féltengely szimering (szintén folyás miatt)
- 1 motortartóbak (szar)
- váltóolaj (nem rég vettem akocsit, gondoltam akkor egy kalap alatt csere ez is...)Ezek mind full gyári cuccok, gyári garanciával. Összesen: ~ 305.000HUF - némi kedvezmény = 270.000 HUF
Ehhez még hozzájön az olajcsere...
- Olaj - Castrol Edge 5W30
- Olajszűrő - Mann
- Levegőszűrő - Valeo
- Pollenszűrő - FIltron
- Üzemanyagszűrő - Mann
- Gyertya - Bosch 4db
- Fékolaj - AteÖsszesen: ~ 33.000 HUF
A kettő munkadíja együtt 50.000 HUF
Szumma: ~353.000 HUF
Szép pénteket mindnekinek!!!
Ne kíméljetek...
-
rihi1
tag
válasz
norrberth #97158 üzenetére
igen van oka! a gyár nagyon sok minden számításba vesz mikor megtervez egy teljesítményű motort!
a chipest meg nem érdekli más csak a nyomaték meg a lóerő!
valószinü egy két alakatrész túlterhelés határán lesz ilyenkor, és ha szerencséd van nem lesz gondod belőle míg nálad lesz autó.
sokszor a lóerőt ki sem tudja hozni többre, csak a nyomatékot emeli, meg a gázpedál karakterisztikát modositja, de érzésre jobb lett és már lehet is elkérni a lóvét érte.
Ez is egy üzletág mint a fogyokúrázók sokasága. -
Szerintem nem kizárt, hogy ennek a közelében legyen.
Többször leírtam itt, hogy a 150 lovas CDTI Vectrámat papíron 200 lóra húzták és eleinte azt hittem, hogy jó lesz az 180-nak is. Utána viszont egy gyári 150-eset használtam és akkor döbbentem rá, hogy Ég és Föld a különbség, a chippelt egy vadállat volt a gyárihoz képest. Német Opel-specialista készítette a programot.[link]
-
-
Ck.
addikt
Úgynézki, talán Ódi mellé be tudnék még újítani egy másik konszernt is, az összeg egy részét a cég finanszírozná, a másik része saját zsebből menne, szóval nem lenne olyan vészes. Viszont a szerviz az én dolgom és nem akarok rollerezni, az elég volt anno a Lagunával.
Egyelőre csak a gondolattal játszom, lehet nem is lesz belőle semmi.
Az összeg viszont limitált, C6-os A6 nem jön ki belőle, vagy csak bontószökevény, úgyhogy 2006-2008 körüli Passat és Octavia van szem előtt. Csakadízel, a cég mást nem is enged, de a futás is évi kb. 30-40 ezer km.Kérdés:
Írtátok, hogy az első szériás CR is ugyanúgy betegágy, mint a 2.0 PD. Már pedig ezek főleg ezzel vannak szerelve.
Ha muszáj vmelyik ujjamba harapni, akkor utolsó széria környéki 138 lovas 2.0 pdtdi, vagy első szériás, szintén 138 lovas 2.0 cr?A DSG is nagyon piszkálja a fantáziám, de ott meg főleg csak 2006 körüliek vannak, amikben jellemzően 2.0 pd van, kivéve pár Octavia, ahol van néhány 105 lovas 1.9 pd még, de az is elég ritka és szerintem karcsú is.
Nem szükséges mindenáron konszern, bár én szeretem a márkát és szívesen választanék innen ha úgy alakul, de ha Ti szakik azt mondjátok, hogy ennél az évjáratnál jobban járnék inkább egy Volvo vagy vmi más, japán, francia, egyéb német dízellel, mert éppen ilyenkor azok jobban sikerültek, akkor azokat is számításba veszem. Nem most kell döntenem, csak terepet mérek fel.Köszi
-
Piwi
veterán
ez valós adat lehet?
[link]
-
tresh
veterán
válasz
bajnokpityu #97141 üzenetére
Megoldás ne használd csak járasd a garázsba... főleg a tsi-t mert azt szereti
Túl van megint lihegve ez a dolog. Azért lehet hogy aki tervezte az látott már motort, igaz nem az ilyen fos 3hengeres motorokra értve. Amúgy meg a mi tervezés 200k km aztán kuka.. nem az a cél mint régen
-
-
bajnokpityu
félisten
válasz
Mágus2 #97145 üzenetére
Semelyik. szimplán nem akar menni. 1500körül lenne már ereje, de ezt meg nem tartom egészségesnek, túl erős kis fordulaton, benyához képest. itt már van turbonyomás, 1800nál meg pláne. Ezt kerülöm. Inkább visszaváltok kettőt, hogy 2500fölött gyorsítsak, azt meg elváltom általában 5500on, mert ugyanúgy megy a köv sebességi fokozatban.
Állandó sebességet tartani gondolom oké 2000alatt, de gyorsítani mindenképp visszaváltok.
-
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
bajnokpityu #97144 üzenetére
Remeg 2000 alatt, vagy csak morog?
-
bajnokpityu
félisten
válasz
Mágus2 #97140 üzenetére
focus, buzukim mindig a két végletet kapta. mindkettő elment 150ezreket alattam, és kutya bajuk nem volt a motorjuknak. az 1.8TSIről még nincs túl sok tapasztalat, kb 40ezret mentem vele, de egyelőre nincs gond. 2ezres fordulat alatt nem gyorsítok, érezni, hogy nem szereti.
-
-
bajnokpityu
félisten
nem értem én. ha meghajtod az a baj, ha araszolsz az a baj...
-
MunezXBK
nagyúr
Juhú. Holnap reggel lökő le, lámpák ki, zárhíd buktat, klímacső visszarak.
Csukott szemmel is menni fog.
Ja, nyomorék cső árától majdnem szívgörcsöt kaptam.
Inkább meghegesztettem.
-
mmdms
addikt
válasz
MunezXBK #97133 üzenetére
Jó régen, egy '86-os mazda323gt összkerekes kis méregzsákkal marhultunk a pályán, kábé 10 perc se volt, de a szürkületbe ott pöfögött még ugyanennyit, mire nem tudtunk rágyújtani a turbóról.
(#97140) Mágus2: na az is hasolló volt, de nem izzott ennyire.. Ejj de piszok jó kis kocsik voltak ezek a mazdák..
-
DeusHun
őstag
Sziasztok!
A VW Passat B5.5 kombimban kiégett a rendszámtábla megvilágítása. Szereztem hozzá LED-es fehér fényű OSRAM égőt, ma szépen ki is cseréltem. Világít ahogy kell, tökéletesen működik.
Aztán hazajőve rákerestem, hogy hogyan lehetne a belső világítást is kicserélni és a sok böngészés közben olvastam, hogy a rendszámtábla megvilágításához nem jók a normál C5W LED-ek, hanem valami ehhez hasonlót érdemes használni, merthogy ez sokkal több fényt biztosít egy irányba (mivel a LED irányított fény, nem szórt, ezért az előbb linkelt nem ad eleget a 360-as világítás miatt) és még hűtés is van rajta.
A kérdésem az volna, hogy szerintetek ez mennyire valós probléma? Lehet bármi gondom ebből? Attól nem tartok, hogy a rossz hőleadás miatt leolvadna a foglalat műanyagja, hiszen a normál izzó sokkal többet bocsát ki mint amit vettem. -
-
válasz
Mágus2 #97127 üzenetére
Én olvastam eddig az összes autóm elérhető/meglevő összes szirszarját. Nekem csak annyi szerepelt a passat/Gazsi/Domi papperjában hogy nem javasolt rövid távon vezetni. Persze sokan nem veszik a fáradtságot, de ne mond nekem hogy nem tudná megtanulni. Pusztán átmennek érdektelen halba: szarnak rája.
-
brumi1024
veterán
válasz
Mágus2 #97127 üzenetére
Sajnos legalább annyian vannak azok, akiket egyáltalán nem érdekel, mint akik nem értenek hozzá. "Eddig nem romlott el, ezután sem fog" állítják, feltételezve az örökifjú tulajdonságot. És a nem érdekel csoport az, aki leghangosabb, ha probléma van.
Én olvastam amúgy, és többek között az autópálya után hagyd kihűlni a turbót rész is bennevan.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
bitpork #97126 üzenetére
Akinek nincs technikai érzéke, vagy nem érdekli, az nem fog utána járni, hogyan kell ezeket vezetni, hogy holnap is menjenek. Régen nem volt minden motoron turbó.
Kezeket fel, aki olvasott már turbós autóhoz gyári használati útmutatót. Találtatok benne érdekes dolgokat? Az 2.0TDi-m használatijában benne van, hogy ha lehet, ne használják az autót rövidebb távon, mint 4km.
-
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
hobizoli #97121 üzenetére
Gyári megoldásokról folyik a vita. A tuzing során érdemes vele foglalkozni, de itt nem erről van szó. A gyárinak is bírnia kell a gyári teljesítményt...egy darabig, mindennek van határa, na de ezt a határt nem mellékelik az autóhoz, mert megkötéseket senki nem szereti és olyan márkát választanának, ahol nincs megkötés.
Nem arról szólt a vita tárgya, hogy a húzott téjesik eszik az olajat.
Ezek nem verseny autók, nem verseny motorok, az emberek mégis arra használják. Mennek 5-600km-t pályán, majd a feszültség levezetéseként elkezdenek versenyezni, és csodálkoznak, hogy megadja magát a turbó, eszi az olajat, szétkopik a motor. Itt-ott meghajtod, nem lesz baja, de ha túlzásba viszi az ember, akkor bajok vannak.
-
-
brumi1024
veterán
válasz
norrberth #97114 üzenetére
A modernebb turbómotorokban van külön turbóhűtőkör, ami az például 1.4 TSI-nél akár 480sec-ig járathatja a hűtőfolyadékot leállítás után.
(#97118) bitpork: Persze, hogy nem mindenható, és egyetértek az érveddel, az nem vezet helyettünk, csak nem értek egyet azzal a nézőponttal, hogy minden elektronikus vezérlés rossz, és menjünk vissza a hőskorba. Szakmai ártalom
-
-
Mágus2
Közösségépítő
Sokan meg nem rendelkeznek olajhőmérővel és nem tudják, hogy 200km pálya után félgázon, 150-160-al azt eredményezi, hogy 120 fok körül lesz az olaj hőmérséklete, lazább krúzolásnál meg 100 fok alatt van.
Azt is kevesen tudják, hogy motorfékkel gyorsan visszahűthető az olaj. Pl. itt nem ritka az 5-6 km lejtő, ahol 8-10 fokot hűl az olaj.
-
brumi1024
veterán
Azért, mert ez nem úgy működik, hogy hidegen visszafogják/leszabályozzák a motort, és a kedves tulaj ezt nem tudja/nem számít rá, így nem tud kifordulni egy kereszteződésből, mert nem megy eléggé az autó. A sok "elektromosan vezérelt szarság" miatt pedig jelentősen kevesebb baleset van, nagyon sokat tud segíteni egy jól vezérelt ESP.
-
freaghill
őstag
Ja gyerekek, ha már a széthajtás. Reggel mentem, egyenes átlátható, jó út, mögöttem egy citroen xantia talán. Jön a seggembe, mondom nyomom akó mán én is. 130-40-50-60, egyszer csak a citroen mögül kicsap egy audi és megelőz mindkettőnket. De jót nevettem.
-
mmdms
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Ingatlanos topic!
- Xbox Series X|S
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Milyen processzort vegyek?
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen videókártyát?
- További aktív témák...
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- EZVIZ C3 C3W Pro (4MP) CS-C3W Smart Home Kamera
- EZVIZ CS-EB8-4G-2K-PS(kit)
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest