Hirdetés
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Hobby elektronika
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- RAM topik
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
CyberPunk666
senior tag
-
-
FIREBLADE78
addikt
válasz
runner 125 #72589 üzenetére
Nem tudom. Kapadoztam én is és valahogy befészkelhette magát. Ég,mint a kva anyja,egész este fájt,fájdalom kezd elmúlni.
Bementem körzetihez,de kb 20-an vártak így eljöttem a francba. Itt úgyis csak injekció segíthet,de már kibírom valahogy.
-
Horvi
őstag
válasz
runner 125 #72589 üzenetére
Lehet nem ilyennel kellene tolnia
-
runner 125
nagyúr
válasz
FIREBLADE78 #72586 üzenetére
H jutott el a füledig? A normálisabb sisakok teljesen körbeölelik a fület, sőt, benyúlni alig tudsz kézzel szinte bárhova.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
FIREBLADE78 #72586 üzenetére
Nem megmondták, hogy lehajtott plexivel kell motorozni?!
-
FIREBLADE78
addikt
Tegnap felnyitott plexinél városban beszállt egy féreg darázs. Amire megbírtam állni és levenni a sisakot addigra a fülembe állt a fasza. Úgy néz ki a fülem,mint birkózóknak.
-
demars
addikt
Tegnap voltunk a Hungaroringen Truck Festen. Még sosem voltam ott, egy élmény volt. Élőben olyan "kicsinek" tűnt a pálya.
-
Yoshida
aktív tag
sportmotor.hu-n vannak túrázók a fazer topikban, de az ő használati módjuk nem veszi túlzottan igénybe a motort, vannak 100e feletti futású gépek bőven. Motor, váltó bírja. Injektoros, gond nem sok van vele, TPS szenzor volt tipushiba, de amelyik ABS-es az már gyárilag a jóval van.
Szóval hibái olyanok vannak amiket már leírtam.
Ja meg ha találsz olyat amin még a gyári sokéves Dunlop gumi van, azt kapásból le kell cserélni, mind fel van keményedve, nulla a tapadása 25 fok alatt, vízen meg életveszély. (S2-tipusokra azt írják hogy Bridgestone-al van szerelve, azt nem ismerem)
Viszont 2007 körül (után) elvileg létezett a 78 lovas nem S2 is ABS-el, előbb találtam utalást rá. -
Teasüti
nagyúr
válasz
#79335424 #72561 üzenetére
Én egy ilyet vettem. Nagyon baba. Kompakt mérete ellenére 15 ampert le tud adni, ami azért tekintélyes. Simán le is adja, én 300 db 5050 smd RGB ledet járatok róla (5V-on). Igaz egyelőre csak rövidtávon, amíg játszadozok. De még csak komolyabb melegedést se tapasztaltam.
Még csak asztalon fejlesztgetem a projektem, de motorra lesz felrakva cuki kis projekt dobozkában.(#72572) bogyo112
Egy ideje már használok ilyen boost-buck konvertereket és az se ökölszabály, hogy akkora fesz. különbségnek kell lennie. Pl. tavaly amit készítettem analóg ledes világítást, az 5A buck konverterrel ment és álló motornál se esett be 12V alá a kimenő fesz. Jó most pár század ingadozás belefér. A boost-buck konverter meg elvileg két lépcsőben állítja elő a kimenetet, ha nem tévedek nagyot, szóval nem kéne problémának lennie, ha a bemenő és kimenő fesz. közel ugyanaz. -
sdavic01
tag
-
Yoshida
aktív tag
Én 187cm vagyok, és az fz6n-em túl alacsony. Igaz nem megyek vele messzire, így nem annyira gond. Telókon semmit nem tudsz állítani, csak hátul előfeszítést. Az én súlyomhoz (93kg) valszeg túl kevés a rugója elöl, utassal ici-pici fékre összeül az eleje teljesen.
ABS-es szerintem csak az S2-ből van, de amúgy is érdemes azt keresni. (nekem nem az van, és utólag bánom, 100-200-al többért lehetett volna ABS-esem)Nem lebeszélni akarlak az fz6-ról, mert szerintem pöpec gép, de vannak hibái el kell dönteni ezek zavarnak-e vagy sem, viszont 9 ezer felett még Steven szerint is megjön a "tűzijáték".
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
Yoshida #72568 üzenetére
Az meg álló motornál nem alkalmas pontos 12V előállítására: min kb. 13,5V kell a működéséhez. Egyébként ilyen analóg szabályozó IC létezik 5A-esben is, tehát a teljesítmény nem volna gond.
- Nagyobb feszültségből stabil 12V-ot csinálni akár analóg, akár kapcsolóüzemű szabályozóval nem gond.
- Kisebb feszültségből stabil 12V-ot csinálni kapcsolóüzemű tápegységgel megint sima ügy, viszont
- kb. 12V-ból pontos 12V-ot csinálni nem egyszerű, ezért is kérdeztem.szerk: látom közben szerkesztettél, a második linkeden lévő az teljesen korrekt!
szerk2: itt kell mazsolázgatni, fillérekért van: [link]
-
Imy
veterán
-
HSM
félisten
válasz
-Mosquito- #72564 üzenetére
Jó is volt végre, lehetett kicsit húzni neki.
Amúgy meglepően szép volt nagyon hosszan a táj is, dacára, hogy végig pályán mentem. -
-Mosquito-
őstag
válasz
Something_ #72559 üzenetére
Legalább végre kiszabadult a városi tötyi tötyiből.
-
#79335424
törölt tag
válasz
Bogyó bá' #72562 üzenetére
Létezik ilyen, de eddig csak batárokat láttam, és tizenezreket kértek értük. Nekem a TV -hez, és a miniPC -mhez kéne. Mindkettőnek 12V bemenete van, de pont a 12-14V ingadozás miatt nem merem közvetlenül a rendszerre kötni. Ezért most a saját, 220V -os adaptereiket használom, 12/220V -os inverter -rel.
-
HSM
félisten
válasz
Something_ #72559 üzenetére
Tán zavar? Én is sokmindent olvasok itt ami tökre nem érdekel, mégsem szólogatok be érte.
-
HSM
félisten
válasz
Tarill #72552 üzenetére
Szerintem a testalkatodtól, és azon fog múlni, mennyire ülsz "helyesen" rajta. Ugye, kormányon támaszkodva kb. 100km és véged rajta.
(#72553) Imy: "túl könnyű, nagyobb sebességnél nem az igazi, mintha elemelkedne, nem igazán stabil"
Vedd le róla a szárnyakat, és akkor nem fogsz felszállni vele.Viccen kívül, nem kéne ilyennek lennie.
(#72556) V.Stryker: Az ABS-től sokkal kényelmesebb. Gondold végig, csak beletenyerelsz a fékbe és minden jó lesz! (Vagy nem.) Nekem is úgy hiányzott az 1800km autópálya alatt, nem is értem, hogy tudtam végigtolni nélküle.
-
polimorf
tag
Mivel elég sűrűn téma a láncolajozás, és én mint kardános is szinte mindent tudok róla a topikból, [link]ime egy eléggé kimeritő leirás fotókkal videókkal.
-
Imy
veterán
válasz
Tarill #72552 üzenetére
Igen, de a seggem is fáj az üléspozíció sem igazán jó nekem. 183cm magas vagyok.
Amúgy ami gyenge nekem:
- világítás (2 lámpás USA modellen nem volt ilyen gondom)
- gyenge az első teleszkóp (2002-esen lehet állítani, azzal nem volt gondom), igaz lehetne variálni a rugóval
- túl könnyű, nagyobb sebességnél nem az igazi, mintha elemelkedne, nem igazán stabil
- nincs rajta ABSSzóval a fent említett két motoron gondolkodok, arról kellene infó.
GSF650 S Bandit, FZ6S -
Tarill
őstag
Arra nem gondoltál hogy az N verzió kormányát rátedd? Mentem már olyannal és sokat javít a helyzeten, lényegébe tök egyenes háttal ülsz utána, és elfér minden a fejidom mögött nem fog akadni meg semmi. Kuplung és első fékcső kell hosszabb azt hiszem. Nekem is 2001 S-esem van hosszu távon nem tudom mennyire lesz kényelmetlen mert jogsim még nincs meg így annyira rengeteget nem mentem még vele de jó kis gép szerintem és a lehetőség adott az kormánycserére ha úgy van
-
Imy
veterán
Jelenleg egy 2000-es évjárató SV650S-t használok. Szeretem, de kényelmetlen a motor, és ha lehetőségem lesz rá, lecserélem. Illetve amivel nem vagyok elégedett, az az első lámpája, ami nagyon gyenge, és gyengék az első teleszkópjai. 2007-ig egy 2002-es USA modellem volt, ott ezekkel nem volt gondom, habár az is kényelmetlen volt. Amúgy szeretem, mert megbízható, és jó hangó motor....
Amiket most nézegetek: (lényeg, hogy ABS-es legyen!!)
GSF650S
FZ6SEzekről mi a vélemény? Kényelmesség, illetve mennyire megbízható modellek, van nekik valami típushibájuk? Ki melyiket venné? Én az egyik felé hajlok, de most egyenlőre nem akarom elárulni, nehogy az kerüljön ki győztesen. A két motor használt árban kb egy szinten mozog...
-
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
Kolondrum #72543 üzenetére
"Mert ez műanyag!"
Ugye, hogy nem volt olyan rossz az a mindenki által lenézett kis GS? Nekem egyetlen bajom vele, hogy a lábtartó meg az ülés távolsága "nem adja ki", tegnapi 410 km-es túrámon is rohadtul elfáradtam. A végére szó szerint begörcsöltek a lábaim, ma felkelni sem volt sok kedvem. Vagy az ülésen kéne magasítani (bár akkor félő, hogy a rossz derekammal nem tudnék felszállni rá), vagy a lábtartókat lejjebb tenni. Bal oldalon ez utóbbi gond nélkül kivitelezhető lenne, jobb oldalt viszont a kipufogó könyöktől megoldhatatlan (max. 1 centit enged).
-
Zörög a fejidom zörög. Ma telt be a pohár. Hát 7 év alatt a pogácsák elöregedtek, de főleg összementek. Ez a motor fiúk nem olyan masszív mint pl a gs volt. Ezt nem olyan tartósra csinálták, de hát nem lep meg. [link]
Amúgy a holnapi szerelés miatt bontottam meg, hogyan férek el. Lesz kis doboz elektronikával miegymás. Na de majd! -
demars
addikt
Most néztem a fogyit (tegnapi tankolás blokkját) 4,5 l / 100 km re. Sztem ez tök jó. Ez vegyes használat, bár városban keveset mentem. Jobbára főút, kevés pálya meg faluk között cikáztunk.
100, 110, 130 -as tempókat tartjuk legtöbbször, amit az út enged. -
demars
addikt
válasz
Lomha 8V #72506 üzenetére
@mindkilla
Igen, ugyan ilyet rendeltem. Motoros boltban néztem, 15 k körül volt, ha jól emlékszek. Na azt sokallottam. Én nem tartom vészesen drágának, ha valóban nem szakad szét egy szezon alatt simán megéri az árát.Most értem haza Sitkéről. Hatalmas buli volt (van). Reggel indulunk Hringre, kamion versenyt nézni emiatt nem maradtunk tovább. Már hideg a nyári cucc ilyenkor. Kellett egy termo pulcsi, hogy ne fagyjanak le a vállaim és mellkasom.
-
#79335424
törölt tag
Valamikor a 90 -es évek végén volt egy durva tél, amit volt "szerencsém" végig futárkodni egy 125 -ös ETZ -vel. Kaptam egy rózsadombi címet. Fölfelé még ment a dolog, de lefelé már nem. Eldöntöttem a gépet, előreküldtem, én meg nadrágféken utána. Egyszer még felnyaltam a bécsi utat, de egyébként egész jól lenyomtam a telet.
-
#79335424
törölt tag
Én is magamnak teremtettem rá lehetsőéget. Csak egyszer faternak feltűnt, hogy a tíz éve letárolt Trophy -jának a kipuffogójára ráolvadt a ponyva.
Volt pittyputty, de sztem csak anyám kedvéért, mert akkor sztem már tudták, hogy hiábavaló próbálkozás. Akkor már túl voltunk a gördeszkán, a gágyén, a hegyről lefelé roncsderbin lábbalhajtós Moszkvicsokkal, a "ki tud nagyobbat ugratni" miatt kettétört biciklin, a "ki mer lecsúszni a műanyag bobbal a normafa sípályán", és sok hasonló őrültségen.
-
Shad0w
senior tag
válasz
Ferdzsoo #72525 üzenetére
Például: Samsung SC5670. Nem írják, de van fújó funkció is (hátulján van neki külön csatlakozó). Nem egy kompresszor, de a hozzá adott szűkítővel már kellemesen lehet vele port fújni (PC-met szoktam kifújni vele a teraszon).
-
#79335424
törölt tag
Nem tudom, hogy hol, mit tanítanak. Nekem a budai hegyek voltak a tanáraim, mert akkoriban még nem voltak külön vezetéstechnikai tréningek. Csak haverok, meg csajok, akik előtt nem lehetett visszafordulni a szakadék, vagy a siratófal előtt. Persze, hogy ez baromság. Most. De, mint tudjuk, 16 évesen az ilyesmi véresen komoly dolog.
-
Horvi
őstag
Igen tudom, elmagyarázták a dolgot. Plusz annyit hozzátettek a dologhoz, hogy azért is fontos elkerülni a lefulladást mert ha odébb kell a végén gurulni mert pl. hátulról seggbe akar tolni valaki akkor ne a lefulladt motort kelljen indítgatni meg két lábbal rollerezni
(#72523) Somatom Érdekes akkor ezek szerint azt is máshol máshogy tanítják. Meg gondolom ez azért motor típus függvénye is.
-
#79335424
törölt tag
válasz
Geresics #72518 üzenetére
Én hallottam egy jobb módszerről is blokkolás ellen. Nem kell annyira taposni a féket.
Valamint, ahogy vlevi is írja, ha mégis lefullad, akkor abból elég nagy gáz van. Egy HD -n nagyon valószínű, hogy ha lefulladt motornál rádobod a kuplungot, akkor a következő másodpercben már nem lesz alattad a motor.
-
vlevi
nagyúr
Azert tanitjak a kuplungot, mert ha veszfekezesnek leblokkolod a kerekket, azzal a motor is lefullad, es hiaba engeded fel a feket, a motorfek megfog szivatni. Ha viszont kuplungolsz, akkor nincs motorofek, nincs motorlefulladas, egy hibalehetoseggel kevesebb. Persze, ha nem veszfekezel, akkkor nem szukseges kuplunggal kezdeni, mert nem fogod blokkolora fekezni a hatso kereket.
-
Akkor mondok jobbat. Valahol azt tanítják, hogy a sebességtől is függ mi a jó eljárás.
-
Ferdzsoo
addikt
Lecseréltem ma a hűtőfolyadékot, ami meglepő hogy a könyv 3,6l-t ír, viszont kb csak 2.7l jött le, meg ugyanennyi is ment vissza bele. Pedig döntögettem a motort jobbra balra meg nyomogattam a csöveket is ha kell hanem.
Mindenesetre a hűtés megfelelően működik, alig kellett légteleníteni, termosztát kapcsol be-ki, stb.
Hondáék akkora barom helyre tették különben a kiegyenlítő tartályt a VFR-en hogy a komplett hátsó lengőkart, hátsó kerekestől mindenestől ki kellene szedni ha le akarod szerelni a tartályt. Folyadékcseréhez ugyan nem kell, de ha valami kehe lenne akkor pf. No komment.... -
Shad0w
senior tag
Ajajj, flame veszély
Ööö, nincs kuplung. Ha vészfékezel akkor nincs kuplung. Max a legvégén ha még nincs tele gatya akkor behúzhatod, hogy ne fulladjon le a motor. Ezt tanítják, nem én találtam ki.
De ebből nem akarok hitvitát. Ha csak ezt a "fékkaron az újj" témát nézem akkor tőlem mindenki úgy vezet ahogy neki tetszik. Safety hungarynál pedig úgy állnak hozzá, mintha embert öltél volna. Nekem csak ez nem tetszett (meg még pár apróság). Néztem más oktatásokról videót, ahol az oktató elmondta, hogy safety-nél aszondják ne, szerintünk meg nem dől össze a világ ha mégis.
Ja és távol álljon tőlem, hogy szidjam a Safetyseket, aza két nap amit oktattak marhajó volt, rengeteget megtudtam a helyes kanyarodásokról. És aza 35k pénz teljesen megérte.
Szerk.: A hirtelen belemarkolástól csak az évek és a tapasztalat fog megmenteni. Szerintem ha ott van az újjad, ha nincs amikor megijedsz akkor rámarkolsz a fékkarra. Nekem az elsőnél nem volt rajta, rámarkoltam, kb. 20 centit ment függőlegesen a motor álló első kerékkel mielőtt eldőlt... (ment utána is még pár 10 métert csak nem függőlegesen és nélkülem
)
-
#79335424
törölt tag
Egy idő után viszont "ösztönné" válik, automatikusan csinálja az ember.
HGabor89:
Dehogy állnál fejre! Símán megszokható az is. Mondjuk, én nem sokat érnék az egyujjas fékezéssel. A matató, és a középső ujjam szokott a féken lenni. Nem direkt, hanem egyszerűen már így kényelmes. -
vlevi
nagyúr
válasz
Shad0w #72507 üzenetére
Ezt azét mondják, mert a vészfékezés az nem az elsőfék reflexerű berántását jelenti, hanem kuplung-hátsófék-éscsakutána az első. Persze fotelből ezt könnyű mondani, megcsinálni nehezebb, de az biztod, hogy a hubazmeg berántott elsőfékből csak a fetrengés van, baleset elkerülés helyett.
-
Shad0w
senior tag
válasz
CyberPunk666 #72504 üzenetére
Ott azt is mondják, hogy ne motorozz fék készültségben (ne legyen az ujjad a fékkaron). Szóval nem kell mindent elhinni.
-
Something_
őstag
válasz
CyberPunk666 #72504 üzenetére
Nekem pro sub 4em van, elotte volt egy masik ff-em is, de a pro sub 4bol volt nagyobb meret, amely nagyobb teruletet fed le, ezert csereltem le, plusz a teszteredmenyek miatt.
Amugy erdekes dolog ez a kemeny vs ff puha protektor tema. Mindenki masra eskuszik.
-
CyberPunk666
senior tag
Mit gondoltok a forcefield hátprotektorokról? Mondjuk a Dainese cuccokkal szemben?
A safety hungary-nél azt mondták, hogy csakis keményprotektorok, de az interneten eléggé dicsérik ezeket a forcefield csodákat.Mit gondoltok ezektől? A forcefield pro sub 4 konkrétan azt állítja magáról, hogy a világon ő engedi át a legkevesebb energiát. Mire kell még figyelni ezen felül a hátprotektornál?
-
demars
addikt
Most rendeltem képes motorról egy Dainese combtáskát (korábban már volt róla szó, de mindig elmaradt). Nem kérdeztem, de sejtésem szerint valami után gyártott cucc lesz 4,5 k -ért. Pofásan néz ki, remélem nem szakadnak le a műanyag csatok, többi nem érdekel (ha nem "eredeti").
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- OpenWRT topic
- Vigneau interaktív lokálblogja
- Elden Ring
- Milyen légkondit a lakásba?
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Huawei Watch GT 4 - kerek karék
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I5 12400F / RTX 3070 8GB / 32GB DDR4 / 1TB SSD
- Újszerű Asus ROG Strix G16 G614 -16" WUXGA 165Hz - i5-13450HX - 16GB - 512GB -RTX 4050 -1,5 év gari
- Bomba ár! Dell Latitude E6420 - i5-2GEN I 4GB I 250GB I HDMI I 14" HD I W10 I Gari!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest