Hirdetés
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
zgospel
őstag
válasz
Somatom #136097 üzenetére
Igen, mert ha hülye módjára rátéped csutkára az első féket egyből (valós vészhelyzetnél más opciód nem nagyon van mondjuk) akkor az történik amit már Geresics legalább 2x leírt: nem marad ideje sem a guminak sem az első telónak megfelelően felvenni a terhelést és megcsúszik a kerék. Emellé még bejön a hátsókerék elemelkedése is, ami további ABS működést okoz, hogy ne állj fejre.
Szóval igen, ilyen esetben az ABS növeli a fékutat ahhoz képest, mintha a megfelelő technikával fékeztél volna, de a leírt esetben az ABS meg is ment (illetve próbál megmenteni) a saját vezetéstechnikai hibádtól. -
palfitom
félisten
válasz
dellfanboy #136092 üzenetére
gratulálok. Talán olvasd el újra a szálat, akkor talán megérted.
-
zgospel
őstag
válasz
Somatom #136087 üzenetére
Végre a legendás ABS téma
Ha valaki elfelejtette volna vagy nem ismerné, jó szórakozást
https://prohardver.hu/tema/motoros_topic_2/keres.php?stext=abs&usrid_text=HSM&usrid=53081&rto_usrid_text=&rto_usrid=&stext_none= -
Geresics
addikt
válasz
Somatom #136087 üzenetére
Nem. Ha belép az ABS, akkor még mindig rövidebb a fékutad, mint ha nincs ABS, és csúszik a gumi. Ha pedig elesel, és Te magad csúszol, akkor még hosszabb a fékút, de elesni nem muszáj!
Ha megcsúszik a gumi, és Te állsz neki pumpálni a féket, akkor is lassabb vagy, mint az ABS, ergo megint csak hosszabb lesz a fékutad... -
palfitom
félisten
válasz
yodamastah #136083 üzenetére
Direkt járművet írtam, és nem motort. Általánosságban az ABS-ről írtam.
-
Somatom
veterán
válasz
yodamastah #136083 üzenetére
Na, ezt aláírom. Motorral nagyon rossz esőmenő vagyok. Inkább totál visszaveszem a tempót.
-
yodamastah
őstag
válasz
palfitom #136080 üzenetére
Vészfékezés közben te nem fogsz motort irányítani. Mint a cövek megy egyenesen ha nem engeded fel a féket. Motoron ABS a pofára esés elkerülését teszi lehetővé.
Ezen felül lehetővé teszi, hogy bármilyen körülmények közt tök nyugodtan gyakorolhatod a vészfékezést. 130al szakadó esőben satufék nem gond. Szerintem ABS nélküli motoron nem sokan tudják valójában mekkorát lehet fékezni vizen (egy jó túra gumival meglepően jól lassul a motor), mivel senki nem mer esőben tempóról nagyokat fékezgetni. ABS-el ez nem gond, lehet nyugodtan próbálgatni.
-
-
Geresics
addikt
válasz
Somatom #136076 üzenetére
Ez sima fizika. Ha egy folyamatos, egyre erősödő mozdulattal húzod be az első féket, akkor építed fel a maximális tapadást! Ilyenkor a teleszkóp összenyomása fokozatosan épül fel (természetesen a másodperc töredékéről beszélünk most), és nem hirtelen üt. Ezzel párhuzamosan a gumi is elkezd szétterülni a az aszfalton, megnövelve a tapadási felületet, és sokkal nagyobb tapadást biztosítva.
Ha csak az ABS-re hagyatkozol, akkor mi történik? A teleszkóp gyorsabban, fokozat nélkül ül össze, konkrétan odaüt egyet a guminak. A guminak eközben nincs ideje szétterülni, kisebb marad a felület, ergo kisebb marad a tapadás, tehát megcsúszik a gumi. Az ABS kiold, a fék megszűnik, visszarugózik a teló, és a gumi is, és újra enged fékezni - mindezt másodpercenként nagyon sokszor. A jármű irányítható marad, a pilóta nem esik el a megcsúszó első kerék miatt. De a maximális fékhatástól nagyon messze kerül, ami tempó függvényében métereket jelenhet. 1m pedig annyit jelen, hogy lesz-e totálkár, vagy csak anyázás, és akkor a személyi sérülésekről még nem is beszéltünk! -
Geresics
addikt
válasz
Somatom #136073 üzenetére
1.) A videón nem csak ABS-es motorok vannak.
Megjegyzés: ABS-es motorral könnyebb eljutni a Haladó tréningre, mint segédelektronika nélkülivel. Igen, erre is figyelnek!
2.) A vészhelyzetre felkészülés nem azt jelenti, hogy csak váratlan helyzetben szabad megtapasztalnod, hogy mit is csinálnál! A lényeg pont az ellentéte: gyakorolni, gyakorolni, gyakorolni! Ezzel egy reflex szerű "izommemóriát" tudsz elérni, és amikor tényleg vészhelyzet van, akkor ösztönösen jól (vagy legalábbis jobban) csinálod majd!Olyan ez, mint a pályázás! Nem mész pályára mert még sosem voltál, és nem tudod mit kell csinálni? Vagy elmész, gyakorolsz, és sok gyakorlás után már anélkül is jól csinálod, hogy arra görcsölnél, hogy mit is kell csinálni?
-
dellfanboy
őstag
válasz
norbert1998 #136072 üzenetére
lehet itt is az tortent mint kobanyan: megjelent a
sz*pofantomaz ej leple alatt -
Somatom
veterán
válasz
vlevi #136043 üzenetére
Bocs a csúszásért, meló volt.
A videón sztem csak ABS -es motorok voltak. Az ABS nélküli fékezés buktatóit már tapasztaltam a bőrömön (szó szerint). Ahogy Te is írod, a vészhelyzetek legnagyobb nehézsége a meglepetés. Ez kimarad, ha előre tudom, hogy a bólyánál "vészhelyzet" van.
-
Biqci
aktív tag
Bakker, az igaz, hogy megittam egy pár sört és nem is a gyengébből, de 15 poszt kimaradt az életemből. Vagy elraboltak az ufók?... Vagy valami más?
-
lemmy71
őstag
válasz
baboss #136055 üzenetére
Nem tudom hogy mire is veszed és nem Z8 hanem Z6 ROADTEC volt nekem anno az 1100 zephyremen, én nagyon megvoltam vele elégedve. A KékHoldSE -től vettem páros akcióban, Bridgestone Battlax -kat váltottam le vele, párszor elkapott az eső is és vizes úton is meglepően jól teljesített.
-
baboss
őstag
Sziasztok.
Gumit kellene vennem a hátsó már nagyon a végét járja.
Az első nem rég lett cserélve. METZELER SPORTEC M5 INTERACT ez most maradna fent.
Váltani szeretnék.
A hátsóra felrakhatok METZELER ROADTEC Z8 INTERACT ?Köszönöm.
-
Geresics
addikt
Azért ez a kritériumrendszer nekem elsőre elvette a kedvem egyáltalán a továbbolvasástól is!
"Alap 2
A tanfolyam kezdetekor egy szintfelmérőt tartunk. Amennyiben a feladatok elvégzése nem a szintnek megfelelően megy a tanulót visszatanácsoljuk egy Alap 1-es képzésre. Annak elvégzését követően tud majd ismét Alap2-es képzésre jelentkezni.
A 2-es szintű tanfolyamra jelentkezés alapfeltételei: 2 napos képzés 7 éven, 1 napos képzések 5 éven belül (2-es szint elvégzése) vagy (3 db 1-es szint elvégzése) vagy (2 db 1-es szint és 1 db Fedett Gyakorló elvégzése) vagy (2 db 1-es szint és 1 db Gyakorló 1 tanfolyam elvégzése) vagy (1 db 1-es és 1 db Fedett Gyakorló és 1 db Gyakorló 1-es tanfolyam elvégzése) vagy (1 db 1-es és 2 db Fedett Gyakorló tanfolyam elvégzése) vagy (1 db 1-es és 2 db Gyakorló 1-es tanfolyam elvégzése). A terep tréning nem tartozik bele egyik feltételbe sem."Továbbá ahogy elnézem a választék sem úgy van, mint amire emlékeztem, és ami van, az is kuszán van a honlapon:
- Bevezető
- Alap 1
- Alap 2
- Gyakorló
- Terep (Dirt)Aztán ha lejjebb görget az ember, akkor meg ez lesz belőle:
- Bevezető tanfolyam
- Rutin pálya gyakorló tanfolyam
- Rutin technika tanfolyam
- Alap 1 tanfolyam
- Alap 2 tanfolyam
- Egynapos gyakorló tanfolyamok
- Gyakorló 1 fedett tanfolyam
- Robogós képzés
- Tandem (utassal) tanfolyam
- Terep (Dirt)
- Kanyarodástechnika, fél napos tanfolyam
- Fedettpályás, fél napos kanyarodástechnika tanfolyamMár kezdem érteni miért gondolják mégis sokan, hogy a lehúzás a lényeg!
-
goofy85
kezdő
válasz
Geresics #136051 üzenetére
Alap1 két napos és két darab egy napos gyakorlóval mehetsz alap2-re.
Amúgy a gyakorlóból (amikor nem a magyarázaton, hanem a gyakorláson és a kijavításon van a hangsúly) van fedett, gokart pályán tartott. Az jó buli, télen voltam, nekem az alap1 két napos a rutin része volt. -
KrAt
veterán
válasz
norbert1998 #136050 üzenetére
Ahogy én nézem, alap1 elvégzése után (ami 7 éven belül volt) mehetsz alap2-re. Hol itt a gond?
-
Geresics
addikt
válasz
norbert1998 #136050 üzenetére
Uhh, ez nem hangzik túl jól!
Pár éve, mikor néztem, akkor még normálisan volt felépítve. Majd jövőre alaposabban megnézem akkor... -
Geresics
addikt
válasz
norbert1998 #136046 üzenetére
A hungaroringi képzés felépítéséről konkrétan semmit sem tudok, így arról nem tudok semmit mondani sem sajnos. A Honda és a BMW viszont piszok jól fel van építve, és nem véletlenül van több fokozat, amik sokak tévképzeteivel ellentétben nem azért vannak így széttagolva, hogy több lóvét le tudjanak gombolni!
Ha igazán alapos akarsz lenni, akkor több különböző tréningre is mész! Én is anno ilyen ingyenessel kezdtem, aztán voltam olyanon is, amit rendőrmotoros tartott, és most meg a a BMW. A fő dolgok ugye ugyan azok, de azért mindenhol vannak eltérések, és nem csak a feladatokban, hanem a technikákban is. A jó oktató ráadásul figyelembe veszi azt is, hogy milyen motorral vagy!
A BMW nálam nagyon bizonyított, de pl. ott is van több oktató, és bizony van köztük olyan, akihez akkor sem mennék, ha ők fizetnének, mások meg pont fordítva vannak vele, mert nekik az a stílus jön be, amit az az oktató képvisel...
Szerencsére nem vagyunk egyformák, és szerencsére mindenki kereshet magának valót! -
Geresics
addikt
válasz
zgospel #136041 üzenetére
Nem versenyezni akarok tanulni. A közhiedelemmel ellentétben nem is azt tanít közúton.
Az más kérdés, hogy a külföldi túráin már megy a versenyzés, de abból néha van is baj!Ha lett volna 2 éve vagy tavaly TB24, akkor mentem volna Chrobákhoz, de idén nem fér bele az időbe sajnos...
-
zgospel
őstag
válasz
Topiccsendőr #136044 üzenetére
50 ezerért
-
norbert1998
nagyúr
válasz
Geresics #136040 üzenetére
És Zgospel:
Mi lenne a cél? Megtanulni motorozni
Némi könnyű tereppel (Somatom szerint Harley-knak középfokú), némi tempózással. Amire a Strom jó.
Végülis a Hungaroring és a BMW között vacilálok, és rendesen tervezek végigmenni a létrán, amit adnak, az alaptól a haladóig. Szépen, ahogy érzem. Hondát én hanyagolnám most.
-
vlevi
nagyúr
válasz
Somatom #136042 üzenetére
Ha csak hirtelen belemarkolsz a fékbe, akkor, ha nincs ABS, az első kerék nagyon hamar megcsúszik. Sokkal nagyobbat lehet fékezni, ha folyamatosan húzod be a féket, mert akkor összeül a teló, szétlapul az első gumi, így nagyobb felületen érintkezik a talajjal.
Ha van ABS, akkor az első kerék nem fog megcsúszni, de beavatkozik az ABS, elveszi a fékerőt.
Ennyi a fotelfizika
A gyakorlatban, ha pályanapon, vagy tréningen vagy kinn, akkor pontosan tudod, hol kell fékezni, van rá idő felkészülni, tehát van lehetőség a blokkolás határainak kitapasztalására.
A való életben viszont bármikor jöhet egy húbammeg szituáció, amikor kifordulnak eléd, vagy friss tehénszar van az úton, ilyen esetekben nem tudsz jobbat fékezni, mint az ABS.De a vészfékezésnél (ahogy a videóban mackó is mondja) nagyon fontos, hogy előre nézz. Nem hittem volna, de, amikor a legutóbbi, hasonló tréningen a vészfék közben hagytam magam előre dőlni, és ezzel együtt magam elé néztem, akkor rögtön imbolyogni kezdett a gép. A következő próbánál már odafigyeltem, hogy akármi történik, messzire, előre nézzek, és a motor atomstabil maradt, egészen a fékezés végéig.
Megint más dolog a terephasználat, az off-road felhasználásra (is) tervezett motorokon kikapcsolható az ABS (leginkább csak a hátsó). Mert annak a megcsúszása még kezelhető, sőt, terepen néha szükséges is, mert a laza talajon a bütykös hátsó gumi jobban fékez, ha csúszik, mintha a homokban az ABS kattogna.
De az első kerék megcsúszása ott sem "kívánatos" -
Geresics
addikt
válasz
norbert1998 #136038 üzenetére
én mindenképp azt javaslom, hogy ha elkezdtél egy sulit, legyen az BMW, Honda, vagy épp Hungaroring, és az ottani oktatási struktóra egyezik a kijelölt céloddal, akkor ne válts!
A Hungaroring Dirt azért jó, mert nem függvénye semminek, ugyan úgy, ahogy a Honda Földpályás tréning sem! (Előbbi kezdőbbeknek, utóbbi haladóbbaknak javasolt inkább, de mindkettőnél figyelnek az aktuális szintednek megfelelően)
Én a BMW-t most kivégeztem (a haladót még meg fogom ismételni), jövőre viszont megyek másikhoz. Valószínűleg a Honda lesz, de még semmi sem fix.
Ez mellett, ha időm engedi, akkor pár külön kalandot is bevállalok, és tervben még pl. Dodor tréningje is, mert szar hallomásból, meg a videóiból véleményt formálni (olyankor oda is szoktam írni, hogy mit mire alapozva mondok). 2 éve (mióta elindult) tervezem, hogy elmegyek a salakmotoros tréningre is, mert az 1000%, hogy király, de még nem jutottam oda. Most kezdik felkapni mások is, láttam már pár videót is róla, de haverom bejelentette, hogy a szar térde azt nem bírná, és nem jön... Szóval valamikor megyek oda majd egyedül... -
zgospel
őstag
válasz
norbert1998 #136038 üzenetére
Én a helyedben abból az irányból közelíteném a kérdést, hogy mit akarsz megtanulni, mi a cél?
-
norbert1998
nagyúr
Naa, nézegettem a képzéseket. Geresics, mivel te sokon voltál... És mivel úgy látom, hogy a különböző "brandek" szintjei megkövetelik az előző szintjüket, ezért az gondolom nem járja, hogy Hungaroring Alap, majd BMW középszint, igaz? Na, akkor az árak tekintetében melyik vonalon indulnál el te? A BMW-s sokkal drágábbnak tűnik. Legalábbis az alap tréningjük mindenféleképpen.
Ráadásul most valahol nem is találom a Hungaroring Dirt képzést, utalványt tudok venni, de jelentkezni nem tudok.
-
martonx
veterán
válasz
Geresics #136011 üzenetére
Ezért is kezdtem azzal, hogy ha mindenképpen ezt akarnám, akkor nyilván biztosan meg lehetne oldani. A krónikus időhiány viszont tényleg nem barátja a motorozásnak, ezért is van, hogy alig motorozok idő híján, akkor is leginkább csak munkába menet, és még akkor is a gyerekeket előbb széthordom autóval, utána csak azért hazamegyek, hogy átüljek motorra / biciklire, és legalább addig motorozzak míg beérek dolgozni.
Ami paradoxon, mert minél gyakorlatlanabb vagyok, annál inkább kellene a tréning, viszont időt a tréningre + oda-vissza sok órás útra nem tudok szánni (oké, akkor mondjuk úgy, hogy nem mindenáron szándékozok, hangsúlyozva, hogy a mindenáron esetemben abszolút nem pénz, hanem idő probléma). Tudom nem jó ez így.
Minél inkább kikerülne a képletből az oda-vissza út, annál nagyobb lenne az esélye, hogy meg tudnám szervezni azt a pár órát, amikor el tudnék szakadni a családtól. -
Biqci
aktív tag
válasz
yodamastah #136035 üzenetére
Na akkor ezt alaposabban szemügyre veszem. Igazából az arcpárnázás ami lazább lett, koponyából csak nem fogytam...
Így az oldalsó párnázást megnézem, talán lehet valamit kezdeni vele
-
Biqci
aktív tag
válasz
yodamastah #136027 üzenetére
Köszi, ez jó is lenne, de nekem HJC van, így ez most nem játszik. De elrakom, mert ki tudja mit hoz a jövő...
-
fattyu
veterán
el kell adnom az összes motort és venni egy cafe racert.
az utolsó 5 alkalom mind asszonnyal a kedvenc cukrászdáig és haza
-
V.Stryker
nagyúr
Ma már a második motorosnak annyi. Egyik Veresegyházon került autó alá, a másikat most Dabason élesztik épp újra. Legyetek óvatosak.
-
zgospel
őstag
válasz
norbert1998 #136007 üzenetére
Látva mekkora az igény lassan én is elkezdhetnék tréningeket tartani.
-
Biqci
aktív tag
válasz
Geresics #136015 üzenetére
Boahhh, inkább döner, hamár zabálni kell, azzal egységnyi pézért legalább jól lehet lakni...
HJC sisakom van, de ez jó ötlet. Bemegyek majd holnap a Louisba, úgyis nézni kell motoros farmert is és rákérdezek, mit tudnak ajánlani...
90-nél nem gyorsabban? Megoldhatatlan, inkább visszahízokA viccet pedig persze hogy értem. Nem vagyok Kádár János...
-
Geresics
addikt
válasz
Biqci #136013 üzenetére
Nyilván a legolcsóbb megoldás, hogy elkezdesz Mekizni!
A 2. legjobb megoldás, hogy bemész egy olyan boltba, akik komolyan foglalkoznak azzal a sisakmárkával, amit Te használsz. Ott lehet, hogy tudnak rendelni Neked új szivacsozást hozzá!
...de a sajtburger olcsóbb, a BigMac pedig még finomabb is!
u.i.: a legolcsóbb persze, ha nem mész gyorsabban 90-nél! Akkor nemcsak a sisak lesz stabil, de a fogyasztás is csökken! 🤣🤣🤣
u.i.2.: remélem érted a viccet!
-
Biqci
aktív tag
Sziasztok!
Nagy a baj, leadtam egy pár kilót és az egy dolog, hogy a ruhák egy kicsit nagyobbak lettek, de a sisak is kissé lötyög a fejemen. Na nem annyira vészes, de olyan 140-150 felett már eléggé cibálja a szél, nem olyan fix mint ezelőtt volt. Nincs még 4 éves sem a bukó és nem igazán vennék még újat, mert amúgy elégedett vagyok vele. Szerintetek lehet valamit csinálni, azon kívül, hogy visszahízok? -
Geresics
addikt
válasz
norbert1998 #136007 üzenetére
Kifogást mi is mindig könnyebben találunk, minthogy tegyünk valamit a cél érdekében, nyugi!
-
Geresics
addikt
-
martonx
veterán
válasz
norbert1998 #136007 üzenetére
Nekem pont ugyanez a bajom szegediként. Annyira meg nem mozgatnak meg a tréningek, hogy miattuk hajnalban felkeljek, motorozzak 2 órát, majd egész nap motorozzak, végül még motorozzak 2 órát, mire hazaérek (és még én fizessek mindezért).
-
norbert1998
nagyúr
-
Geresics
addikt
HALADÓ tréning – ez a CSÚCS!
Eddig ez a legnehezebb, de minden percét imádtam!
A videó a csúcsot jelentő Haladó tréningen készült!
#MotorosVandor
-
Somatom
veterán
válasz
FeZ... #136003 üzenetére
Amit linkeltem, abban világosan ott van. A busz kivételével mindegyikre 46850Ft az éves díj. Nevetséges árképzés. Az utánfutót egyáltalán nem értem, hogy azt tulképp mire értik. Annak külön rendszáma, forgalmija van. De, a hétszemélyes személyautómmal a D1 kategória díjáért húzhatok egy 2 tonnás, autószállító trélert, míg egy D2 kategóriájú kisbusz plusz 46850Ft -ért húzhat egy 500Kg össztömegű utánfutót. Vajon melyik jelent nagyobb útterhelést?
-
Somatom
veterán
válasz
dellfanboy #136001 üzenetére
B -vel 9, de az autós matrica nem igazodik ehhez. Ha jól tudom, akkor csak 7 személyesig szgk. matrica.
Szerk.: Jól emlékeztem. Hét személy fölött az szgk. is D2 kategória.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Elite: Dangerous
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- További aktív témák...
- ÚJ HP EliteBook 840 G8 - 14"FHD IPS - i5-1145G7 - 32GB - 512GB SSD - Win10 PRO - Garancia
- Bomba ár! Dell Latitude E6420 - i5-2GEN I 4GB I 250GB I HDMI I 14" HD I W10 I Gari!
- Új és újszerű 13"-14" Gamer, ultrabook, üzleti készülékek nagyon kedvező alkalmi áron Garanciával!
- ÚJ Apple Macbook Air 15,3 M4 10C CPU/10C GPU/16GB/256GB - Ezüst mw1g3mg/a - 3 év gari - MAGYAR
- Azonnali A320 B350 X370 B450 X470 A520 B550 X570 chipset alaplap felvásárlás személyes/csomagküldés
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest