Hirdetés
- Notebookosított mini PC-t leplezett le az AOOSTAR
- Vélemény: más cég lenne az Intel, ha korábban nevezik ki Lip-Bu Tant
- Barátságot teremtene az ARM és az Anti-Cheat rendszere között az Epic Games
- Hamarosan foghatja a kezét a Copilot a játékosoknak
- Az NVIDIA szerint a nagyobb készletek stabilizálják majd az új GeForce-ok árait
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Yoshida
aktív tag
válasz
Tamás9x #129653 üzenetére
3 milliós rendszer 6.48kWp, ami elvileg évi 7000-8000kWh-t megtermel, 25év gari a napelem 80%-os teljesítményére, 12 év gari az inverterre, ráadásul 9kWp-ig meg lehet pakolni plusz panellel bármikor. Ez ki fogja váltani az éves 250-300ezres villanyszámlát, ugye ez tíz év lenne, de másfél visszajött az államtól. Így most 5 év alatt visszahozza az árát, és utána évente hoz 250-300-at. Hasra ütve ilyen 15-20% között van az éves hozama. de támogatás nélkül is lehet 8-10%-os hozamot elérni, pláne ha nem kell panel optimalizált rendszer, hanem elég egy egyszerűbb, az meglehet 2.6 millából is, akkor az 10% hozamú (van hogy elszáll az inverter 5 év után, és van ahol 25 éve megy, szóval 10 évente 2-300 ezer plusz kiadással lehet számolni ha nagyon pesszimista vagy ). És ez most amíg marad a szaldó, kiváltja az éves áram és fűtés számlánkat, plusz 1-200 ezerért meg ha lenne pénz villanyautóra, akkor annak a költségét is kiváltaná a plusz panel. Mivel 2023-ig lehet szaldót kérni, azért azt 5-10 éven belül nem ildomos eltörölni, persze bármi lehet...
akkucellák: igen, ezért is fejlesztették tovább a 18650-et, mert az már kiforrott, könnyebb egy meglévő bevált technológiát reszelgetni (erre a belső égésű motorok a legjobb példák
), és a Model S, X-be jó az még mindig (plaid 2sec 100-ra, stb.) . De ha ők nem csinálják, akkor ki? Persze a Tesla is annyit csinált hogy felvásárolt 3-4 céget, akik fel tudtak mutatni valamit ebben a témában, majd összeálltak, és megpróbáltak új lendületet venni.
Texasban, Berlinben már 4680-as cellát akarnak gyártani, és azt rakni a helyi gyártású autóba. Pilot gyár van most USA-ban tudtommal, arról mondjuk nagy a hallgatás, hogy mennyit gyártanak jelenleg, valószínűleg még szívnak a sorozatgyártással.
De elmentek pl. a vezetékek le redukálásával is, rá akarják nyomtatni mint egy áramkör a vezetéket az ajtóra pl., vagy Varsányi írt arról, hogy 230V-al egy vezetéken menne szinte minden, lámpától berendezésekig.
Vagy az olasz IDRA öntőgépei, senki nem mert ekkora prést venni, ezt se a Tesla találta ki, de ők merték rászánni az időt, pénzt, energiát, hogy a model Y pl. úgy fog Berlinben meg Texasban gyártódni, hogy préselnek egy elejét, egy hátulját, középen meg a 4680-as akkupakk lesz, ami egyben a tartó is[link]
Tesla állat, minél többet olvastam, néztem, mindig egyre jobban leesett az állam.
Varsányi írt a töltőkről is:
EU-ban Ionity csinálta a 350kW-os töltőket, kb dupla vagy tripla áron, mint a Tesla töltői.
Mert a Tesla fogta, és az autóban lévő fedélzeti töltőket pakolta egymásra, berakta egy dobozba kis túlzással, és így adta ki a 120-130kW-ot a V2 változat, ráadásul ha egy töltő egység elromlott akkor annyi hogy 11kW-al lassabb volt a töltés, de ment tovább, amíg ki nem húzták, és bele nem tettek egy újat. És kettő vagy 4 oszlop lógott egy AC betápon, így nem kellett akkora csúcsteljesítményt lefoglalni az áramszolgáltatótól, mint az Ionity esetén, ahol oszlopontként van dedikálva kb.
Mert ugye ahogy tölt az autó, egyre lassabban tölt, és kicsi az esélye hogy pont egyszerre jön 2-4 egyformán üres akkus autó tölteni. -
Yoshida
aktív tag
válasz
Pocee #129646 üzenetére
Ha úton vagy, drágább a töltés igen, mivel cégek nem 38Ft/kWh áron kapják a töltést, meg kell venniük a gyorstöltőt 5-15 milláért, távolról appból látni kell az elérhetőségét, 7/24 üfsz-t kell biztosítani. De aki sokat van úton, az kapásból nagy akkusat vegyen, azzal meg 350-450km megtehető egy nap alatt, hazaérve meg újra lehet tölteni. Desztinációs töltőkön meg fél óra alatt 100km bele tud csorogni, ha ügyet intéz pl. Ezért kell jó töltő infrasktruktúra.
De egy Tesla, vagy az E-tron, nagy akkus id3, új ionic5 pikk pakk beletölt 100-200km hatótávot, amíg pisilsz, vagy megiszol egy kávét.
Szóval szerintem nagyon kevés ember van, akinek ez nem elég, hogy a reggeli 500km hatótáv (pályán legyen 300km) után ne tudjon várni még fél órát hogy újra 80%-on legyen. Lassan már körbeutazta az országot ekkora km-el.Viszont te minden nap úton vagy, és sose tudsz otthon tölteni? Nyilván eddig az vett, aki tud otthon tölteni, de nekik az össz. km-ből a 80-95% otthoni töltés ami olcsó. Az autópályák mentén is drágák a kutak, ha utazol meg kell fizetni az árát a töltőnek, ez van.
Nekem két gondom van ami miatt nincs még elektormos, de igazából egy gond a kettő:
egyik hogy a kis akkussal pl. egy 28kWh-s ionic-al télen, pláne ha esik a hó/eső, akkor eléggé le tud esni a hatótáv.
A másik az áruk, de ebből következne az első is, ha jobb áron lenne nagyobb akkus, akkor no para.
Ki kell várni, aztán lesz olcsóbb, nagyobb hatótávú. Közben a belsőégésűek meg drágulnak... Pl. írták múltkor, hogy a Golf 1.5tsi (vagy 1.4? franc tudja) dsg-s, alapára valami 9 misi, állami támogatással egy id3 meg 8.5. (persze a kis akkus, ami szerintem eléggé korlátozottan használható) -
Yoshida
aktív tag
Persu, Teslát szerintem rosszul látod, azért merem ezt mondani, mert tavaly fektettem bele, és éjjel nappal ezzel foglalkoztam. Szerintem Musk egy zseni, felmegy a részvény, kibocsájtanak 4 milliárd dolcsi értékben, és meg se rezdült, nosza pár hónap múlva újra. Szerintem egy másik autógyártónak sincs akkora gyára, amit ők most építenek, Giga Shanghai egy része kész, ott már évi 200.000 model 3, model y készül, de lesz akku gyártó is. Épül Giga Berlin, Giga Texas, Bővítik a Nevadait is.
Ott az új 4680-as cella is.
A számokat úgy hozzák ki, hogy épp plusszos legyen. Ha nem lett volna co2 kvóta, akkor max egyik gyár fele olyan gyorsan épülne, és épp nyereséges lett volna megint. Amit csak lehet visszaforgat.
(Lesz-e önvezetés, vagy sem, jó kérdés, de azért a béta elég durva mit tud: [link] )Persze vannak hülyeségei, az a boring company-s alagút amit kitalált autóknak, azon metrókocsival tízszer annyi embert lehetne eljuttatni, mint autóval pl...
Crypto-t se tudom minek kavarta bele.Többieknek:
Szinte az összes olyan tanulmány, pláne ha német
csúsztat az akkukkal kapcsolatban is...
Egyrészt 160.000km-t szoktak élettartamnak megadni, ami vicc pl. onnan nézve, hogy tavaly adtak el egy 2017-es taxi ionic-ot, amiben 280e km volt, úgy vette meg egy magán ember, a villanyautósok meg egy 60ezer km-t futottal vetették össze, és a 280 ezres tudja még a gyári hatótávot (persze ez amiatt van, mert van puffer az akkuban, a tényelges 100% helyett 80-90%-ot szoktak megadni mint elérhető 100%) de a lényeg hogy még mindig 80-90% fölött van 280e km után.
Ezen kívül 5 év alatt ha jól rémlik feleződött az akkuk co2 lábnyoma, (visszautalok a 4680-as cellára Tesláéknál, ott még jobb lesz)
Millió mérföld élettartamú akkukról beszél Musk jelenleg.
Szerintem a villanyautósok kellőképp ellenőrzött (és linkelt!) forrásból dolgoznak, érdemes olvasni őket (tele további linkekkel) :
harmad annyit szennyeznek a villanyautók
bírja-e a hálózat a rengeteg villanyautót
már megint borzalmasan szennyeznek a villanyautók
a klímáktól vagy a villanyautóktól fog a hálózat összeomlaniPár érdekesség az elmúlt 3 évből mióta követem az elektromos autós pionírokat:
Nézzétek ezt úgy mint az early adopterek. Abban a korszakban vagyunk. Még drágább (bár TAO kedvezménnyel tavalyig, állami támogatás nélkül is megérte cégeknek, pláne ha pesten is kell néha parkolni), én örülök, hogy itthon is van már 5-10 ezer ember aki vett full elektromost, gyűlik a tapasztalat, és minden model egyre jobb lesz.
Tesla Björn youtuber az európai long range model3-al (ok 20 milla jelenleg itthon) 2 éve 24 óra alatt -hétvégén- német autópályán 2700km-t ment váltott vezetéssel. (ok egy kört mentek vagy 20 szor, és mindig ugyanahhoz az Ionity töltőhöz álltak, de a technológia készen van.)2016-os Totalcar tesztet, amikor egy akkori Soul kis akkus villanyautóval mentek egy kört az országban 4-5 nap alatt, azt most kényelmesen megtették 2 nap alatt 1600km asszem:
mennyit fejlődött az elektromobilitás 5 év alattAkit érdekel az elektronika része, érdemes Varsányi Pétert követni face-en, ő invertereket javít, áramköröket fejt vissza, eléggé képben van (és ő emiatt nagy Tesla fan, mert látja mit építenek)
Ha valaki még eljutott idáig:
EU átlag ingázó valami 40km-t tesz meg egy nap. Ezt egy városban, aggloban 15kWh/100km-t fogyasztó autó, de inkább 100km-t veszek, szóval 15kWh-t kell visszatölteni az akkuba. Egy normális 2.5-ös vezetékes 220-as csatlakozóból 10A-re korlátozva (nem fog szétégni soha) 7 óra alatt (este amikor malmoznak az erőművek) vissza is tölti. Aki sűrűn megy messzire, annak érdemes lehet egy nagyobb akkus autó, 55kWh-tól felfelé már országjárásra is alkalmas (sajna ezek még 15 misik, illetve ha van állami támogatás, akkor másfél lejön belőle, ha győzöd kivárni)
Ha tudsz otthon 38ft/kWh áron tölteni akkor kb 2literes benzinfogyasztásnak felel meg az elektromos autó fogyasztása. Napelemmel még jobban megtérül.Még egy érdekes dolog, 2017-es adatokból számoltam 1-2 éve vissza, a magyar családi házak fűtési energia felhasználásának van egy átlaga. Itthoni háztartások fele családi ház, de ha társasház, ikerház is benne van akkor 2/3. (ezeknél az otthoni töltés is könnyebben megoldható mint egy lakótelepen) Szóval ha az átlagos házat leszigeteled (falak, födém, esetleg ablakok, de azt a végére kell hagyni) normálisan, hogy megfeleljen a 2018-as értékeknek kb., akkor a megtakarított energiából egy elektromos autó elmegy 70-90ezer km-t / év!
Értsd úgy, hogy ha villamos árammal fűtötted volna a régi házat, majd a leszigetelt újat is, akkor a maradék áramból ennyit elmenne egy villanyautó.Azt szerencsére mások is írták, hogy a helyi szennyezés rohadt fontos, k. sok asztmás, légúti betegség csökkenne a padlóla le, ha nem lenne a város telepöfögve (igen, télen a fűtés még nagyobb gond). Mióta Bicskén lakunk, ha bemegyek Pestre, érzem a bűzt (nyáron is!), főleg a Bartók Béla környékén járok, néha körutak. Előtte 30 évig Pesten élve fel se tűnt...
És ez a szennyezés nincs is megfizetve a közlekedők által, csak sajnos 100 év alatt ezt megszoktuk. Meg persze 1960-ban 30.000 autó volt Magyarországon, most meg 3 milla felett...én kérek elnézést, de úgy éreztem fél információkból alkottok véleményt.
Hogy on is legyen, én ingázásra használnék elektromos motort, bár én képes vagyok néha bebringázni 38-km-t a munkahelyre...
Élvezeti motorozásra viszont el nem tudom képzelni hogy többet tudjon adni az elektromos mint a mostaniak...
-
Yoshida
aktív tag
Abszolút élhető az agglomeráció, csak olyan helyre kell menni ahol van kötött pályás közlekedés, vonat vagy hév. Szerencsére most elég szép összegeket allokálnak a fejlesztésükre.
Nekünk Bicskéről 24-25perc alatt van a vonat Kelenföldön, de pl. hazafelé 21 perc. Ha meglesz a déli körvasút, meg a budaörsi bővítése a pályának, akkor egyrészt még gyorsabb lesz (20 perc kb), másrészt nem félóránként hanem az ígéret szerint akár 15 percenként fog járni a vonat.
(ez azért durva mert XVIII. ból X.-be középsuliba a 17-es busz 20 percenként vitt)
De ez az idő sem esik ki, lehet tolni fejlesztő appokat telefonon, vagy napi híreket itt tudod elolvasni, akármi.
Mentünk állatkertbe is innen gyerekkel, vonat+metro+metro, alig lassabb mint autóval, nem kell keresgélni parkolót, stb.
Terhesgondozásra jártunk a Mammutba, hát vonattal gyorsabb volt, mint amit az autóra a waze kiírt. És nincs a macera a kocsival. (akkor van szívás csak, ha hazafelé lekésed, és 30 percet várni kell a következőre, de ezen is javít, ha meglesz a déli körvasút)Persze úgy néztük a telket is, hogy 4 perc séta a vonatállomás, nem fél óra, meg előtte 1 évig ide jöttünk albérletbe, hogy kiismerjük, jó lesz-e.
Ugyanez működik a fehérvári vonalon, vagy a vácin, ahogy írták is, Pilisvörösvár felé is asszem egész gyors. A lajosmizseit most fogják felújítani.XVIII. kerületből azonos idő volt beérni a munkahelyemre, mint Bicskéről, de az álom az Biatorbágy lett volna, de ott az új parcellák kint vannak a halál fszán.
-
Yoshida
aktív tag
válasz
freelanced #80920 üzenetére
Nekem n86 van, arcpárna nyomott, de az elmúlt hamar (max 500km). Viszont híztam 10 kilót, maszkkal elég szűk most, bár 1 óra alatt nem zavart eddig, hosszabbat meg nem mentem. Fülem mindig utóigazgatást igényel ha nincs maszk. Szellőzése fasza.
-
Yoshida
aktív tag
válasz
Gaboman #80884 üzenetére
Crossra is szokták az áll részre rakni a kamerát. Mondjuk nem azt a verziót ajánlom, amikor két metrikus csavarral rögzítették oda
(igen, ilyen lesz az arcod tőle pofára esésnél)
Nekem sincs hely felragasztani, én egy fejpántot tettem fel, alatta pár helyen van öntapadós tépőzár, hogy ne mozduljon el. (picit lejjebb van azóta, így a szellőzőt is lehet használni)
-
Yoshida
aktív tag
Nem emlékszem, hogy írtam-e múltkor, vagy csak akartam, a régi gumival csinálj egy 50-ről, vagy akár 100-ról satuféket, mérd le hány méter, akár gyakorold is többször, hogy van-e javulás. Aztán az új gumival ha felkerült csináld meg újra
Én azt várnám hogy méterekkel lesz jobb az új gumi még 50-ről lassításnál is, ha tudsz elég nagyot fékezni.akksi téma: én nem értem, miért érdeke a gyártónak 50 ezer forintos akksival kihozni a motort a gyárból, miért nem elég egy 15 ezer forintos?
Nem hinném hogy a világon olyan sok 6-8 éves motorra vennének újra gyárit 50 ezerért, de lehet hogy tévedek.
Ha meg 2 év után bedöglik a 15 ezer forintos, az nem a motorgyár, hanem az akksigyár "hibája" lenne, mosnák kezeiket.
-
Yoshida
aktív tag
Egy sima 6 eurós infra hőmérő, meg egy arduino nano, és kész is?
-
Yoshida
aktív tag
válasz
CyberPunk666 #78990 üzenetére
Szerintem teljesen jól gondolkodsz, viszont minél előbb menj vagy tréningre, vagy pályára, nekem anno segített volna rendes kikerülő manővert csinálni amikor jött a kocsi oldalról elém, ha kezdőként már mentem volna "pár" kört mondjuk Kakucson. Így csak félig sikerült, ami semmire se volt jó
Itt is aki kezdőként ment pályára: egy sebességben ment körbe, erős kigyorsítás és erős fék nélkül körözgetett az elején, aztán fokozatosan tette hozzá az elemeket.Pláne ha Pesten akarsz munkába járni vele, meg kell tanulni erőset fékezni, meg gyors kikerülő manővert csinálni.
Motor méretek meg pláne érdekesek, Steve fzs1000-én az én térdem a tank élét érte el pont, az fz6-omon meg simán befér a helyére. (187cm)
-
Yoshida
aktív tag
Én 2 éve megúsztam volna a balesetem, ha nem egy 200 kilós motorral kell kikerülő manővert csinálni (persze 2-3000km "tapasztalattal" történt). Így csak fél sáv sikerült. Ha ez nincs, lehet hogy a mai napig nem lett volna gondom belőle.
-
Yoshida
aktív tag
válasz
Geresics #76314 üzenetére
Én eddig bárkit hallottam ilyenről nyilatkozni, azt mondta hogy a gore-tex az etalon. Mind pára kivezetésben, mind tartósságban. Egyik Portugál vlogger konkrétan az Alpine saját membránját fikázta, 2 hónap után elkezdett beázni. Gore-tex-re meg azt mondják több évig is kiszolgál. Kesztyűm van gore-tex, és vicces amikor esik kint az eső, a kezed viszont csont száraz, sőt be se fülled.
A bering dzsekim meg nadrágom saját membrános, de közelébe se ér a kesztyűnek.
A gore-tex tapintásra is textil érzésű, a többieké meg inkább műanyagos. (már amit láttam, hallottam)De a gore-tex magában nem szigetel hőt eléggé, szóval azt ugyanúgy meg kell nézni, hogy mennyire téli az adott kesztyű.
-
Yoshida
aktív tag
Szerintem az ütéselnyelő nem öregszik UV hatására, hisz nem éri az UV. extrudált polisztirol van mindbe, a külső héj alatt. Belül meg a szivacs réteg védi az UV-tól, meg a fej.
Az én Nolamomra is 5 év van, és nem olvastam korlátozásról, bár csak a vásárláskor futottam át, az igaz.
Az ütéselnyelő képessége se változhat, hisz akkor nem lehetne garázsba padló alá lépésálló kivitelt rakni.
UV a felületét tudja öregíteni, igen. Ha eléri. (le lehet csiszolni, alatta ott a jó réteg)
-
Yoshida
aktív tag
Ezt viszont - hogy BT, így korlátozott a hatótáv- a weboldalukon nem írják
Annyival tud többet mint a pár dolláros kütyük hogy:
"Lost something? TrackR's item tracking network will help you find it. When another TrackR user is within range of your lost item, you will receive a GPS update."
Tehát más TrackR-t telepített okostelós ha a közelbe ér, akkor tud rajta keresztül küldeni a koordinátáját...
30-40 től már itthon számlásan lehet venni rendes gps-es nyomkövetőt, igaz lesz 1-2 ezer havi díja.
Vagy 15-ért egy dzsunka androidos teló, megfelelő appal. Én most ezt rakom a topcase dobozba, rezgésre már jelez, és ha itthon van a motor, akkor csak kinézek az ablakon, és látom mi a szitu. Kb 2-3 naponta van egy fals jelzés, az kibírható, bár most a legérzékenyebbre van állítva egyel gyengébben lehet nem jelezne be. Amit még nem oldottam meg, hogy mivel emailt ír másik telóra, arra kéne valami riasztó app, hogy ha bizonyos tartalmú email jön, akkor visítson a teló. És persze amíg nem dobják le a dobozt, vagy nem nyitják fel, addig lehet nyomkövetésre is használni, akár az android beépített device managerrel... Ha van otthon levedlett teló, akkor szinte ingyen meg lehet oldani. (én Somatom javaslatára megvettem a Globio appot, az tud riasztani szépen mozgásra, vagy fényre (pl. felnyitják a dobozt), akár hangot is tud felvenni, és emailbe küldeni. (talán a kamerát is tudja használni) Későbbre ígértek több teló közötti riasztás funkciót is)
-
Yoshida
aktív tag
Szerintem ezt az ABS-es témát ezzel a cikkel le is zárhatjuk:
"A nyolc tesztalanyból, aki között volt olyan finn enduro versenyző, aki a Gotland Grand Nationalon többször volt az első tízben, senki nem volt jobb, mint az ABS. Sem füvön, sem aszfalton, sem zebrán, sem extra csúszós felületen. Sehol. Kicsit át kellett gondoljam a dolgot."
És ez egy 2006-os modell ahol már 5. generációs ABS-nél jártak. (ok a KTM mindig élvonalas volt az ABS-ek terén)
Szerintem nyugodtan elmondhatjuk ha ma veszel egy olcsó új motort, abba kell hogy legyen egy legalább olyan jó ABS mint amit a KTM tudott 10! éve
-
Yoshida
aktív tag
válasz
demars #73957 üzenetére
Pont hogy minél vékonyabb markolat kell, minél vékonyabb tenyér részű kesztyűvel. Legalábbis nekem, és néhány ismerősnek ez jön be inkább.
Vastagabb csőátmérőt szarabb fogni hosszú távon.
A régit vagy levágod, vagy alá feszegetve körbe-körbe meg lehet lazítani, talán írtuk itt már, lehet levegőt is aláfújni, és lejön szinte magától.
Az oxfordhoz meg adnak pillanatragasztót, meg kell kenni a tiszta kormányt, és felnnyomni. (figyelve a kábel irányára) A jobbos nekem elég nehezen ment fel, kicsit meg is recsegtettem a kapcsolóházat, a balos meg nem lett tökéletes, erősen forgatva megmozdul. (de menet közben nem jön elő)
-
Yoshida
aktív tag
válasz
TommyGun #73954 üzenetére
Szerintem bátran megvehető az oxford, minimális a fogyasztása kikapcsolt állapotban, 1 hónap állás után se merítette le az aksit, érzékeli ha leállítod a motort, de nem kapcsolod ki a fűtést, és lekapcsol pár perc után magától. Bár valahol azt olvastam hogy túl puha a gumija, vélhetően hamar el fog kopni.
A két kijövő kábele kicsit bénán néz ki, de gondolom az összes nem gyári markolatfűtéssel ez a helyzet...
A képen jobb alul látszik ahogy kijön a kábel belőle.
Ma reggel sokat javított a komforton, 3-4 fok volt az első 20km-en
-
Yoshida
aktív tag
válasz
pityaa23 #73912 üzenetére
Naked-nél is rohadtul számít, hogy van-e egy kis plexid, vagy sem, én most raktam vissza mert 160 felett nekem is elkönnyült az eleje, most meg 200-ig semmi bizonytalanság. (fz6n) Igaz, van hátul doboz, abba ha belekap a szél, az is könnyítheti az elejét, lehet enélkül nem lett volna ennyire rossz a helyzet, de doboz meg kell
-
Yoshida
aktív tag
sportmotor.hu-n vannak túrázók a fazer topikban, de az ő használati módjuk nem veszi túlzottan igénybe a motort, vannak 100e feletti futású gépek bőven. Motor, váltó bírja. Injektoros, gond nem sok van vele, TPS szenzor volt tipushiba, de amelyik ABS-es az már gyárilag a jóval van.
Szóval hibái olyanok vannak amiket már leírtam.
Ja meg ha találsz olyat amin még a gyári sokéves Dunlop gumi van, azt kapásból le kell cserélni, mind fel van keményedve, nulla a tapadása 25 fok alatt, vízen meg életveszély. (S2-tipusokra azt írják hogy Bridgestone-al van szerelve, azt nem ismerem)
Viszont 2007 körül (után) elvileg létezett a 78 lovas nem S2 is ABS-el, előbb találtam utalást rá. -
Yoshida
aktív tag
Én 187cm vagyok, és az fz6n-em túl alacsony. Igaz nem megyek vele messzire, így nem annyira gond. Telókon semmit nem tudsz állítani, csak hátul előfeszítést. Az én súlyomhoz (93kg) valszeg túl kevés a rugója elöl, utassal ici-pici fékre összeül az eleje teljesen.
ABS-es szerintem csak az S2-ből van, de amúgy is érdemes azt keresni. (nekem nem az van, és utólag bánom, 100-200-al többért lehetett volna ABS-esem)Nem lebeszélni akarlak az fz6-ról, mert szerintem pöpec gép, de vannak hibái el kell dönteni ezek zavarnak-e vagy sem, viszont 9 ezer felett még Steven szerint is megjön a "tűzijáték".
-
Yoshida
aktív tag
Sose vigyetek hátsó dobozba befőttes üveget...
Volt hely a dobozban, így volt helye eldőlni, és ki is nyílt (gondolom a rázkódástól, fz6-on az ülés alatt van a dob, és oda rögzül mellé a doboztartó is) Takaríthattam a csicseriborsó levét a kabát membrán béléséről este. Szerencsére zacsiba volt, nagy része bennmaradt...
Ma meg vizelet mintát szállítottam ugyanígydupla befőttesbe, kiékelve állítva nem volt gond hehe.
-
Yoshida
aktív tag
válasz
yodamastah #71632 üzenetére
Én a bokámból kivetettem amint lehetett, doki szerint idősebbek benne szokták hagyni, mert plusz egy műtét, plusz egy rizikó. Hát nem bántam meg, hogy kijött (tűzés belbokán, lemez plusz 8 csavar a külbokán)... Előtte széken ülve a kis nyomástól is zavarta a bokám a vas, kiszedés után 2 nappal már sokkal jobb lett... Azóta -lekopogom-, de olyan mint a sose sérült bal bokám. (leszámítva hogy 25%-al vastagabb néha
)
-
Yoshida
aktív tag
Pesti bringás futárok mondása, hogy sose az indexet nézd, hanem az első kerék irányát
(meg persze a sebességéből is sok mindenre lehet következtetni, vagy amit te csináltál, még egyszer azért megnézem, biztos ami biztos)
Mondjuk tegnap akivel találkoztam motorossal, ott mind1 lett volna, nem volt indexe ugyanis
rendes rendszámos motor volt, 90-es évek eleje. (elöl se láttam nagyon, de mellette/mögötte jöttem inkább)
Előtte a jobbkezes utcába se nagyon nézett be ahonnan jöttem, bár bringával voltam, azt nehezebb észrevenni, és nem kellett fékeznem, bőven elfért azért. (mondjuk ha motorral vagyok, az necces lett volna) Aztán meg index nélkül lekanyarodott jobbra, ott is bezavart kicsit, mert mellette voltam majdnem... -
Yoshida
aktív tag
Ez mekkora: [link]
-
Yoshida
aktív tag
Ti szoktátok a pinlock-ot belül tisztítani? Nekem időnként észreveszem hogy poros, és letörlöm, de most ellenfényben feltűnt, hogy jobbra-balra irányú apró karcokkal van tele... Ugyanúgy tisztítom, mint a plexit, sima vizes vileda rongyal pl. A plexin nincsenek ilyen mikro karcok.
-
Yoshida
aktív tag
"namost ami miatt egy gtk-t el tudok képzelni, hogy a kormánynyak sérült, egyébként mi a fenéért?"
Angliában hatványozottan, de itthon is elég pár "apró" sérülés a GTK-hoz.
Nekem 2 éve a kb. 1millát érő mocin amikor ugyanígy kijöttek elém, csak jobbról, ezek sérültek:
(FZ6 naked)
Egy féktárcsa, becsúszószárak, első sárvédő, első szélvédő plexi, kormány, kuplung kar, váltókar, egy lábtartó, bukócső, és a lényeg: tank. Csak egy tank 300 ezer ha gyári újat akarsz. Úgyhogy kihozták hogy 1.2 vagy mennyiből javítható (amortizációt még vonni kell ebből asszem), így GTK. Más kérdés hogy amikor megkaptam a pénzt, akkor meg lett csináltatva, de bontott tankkal. A többi gyári maradt viszont. Így maradt is pénz vissza, de persze a tank nem olyan mint előtte volt (karc-és horpadás mentes volt a baleset előtt), nem lehet mondani hogy jól jártam. (azóta csináltam rá még egy horpadást (a bontotton is volt eleve már)), illetve a sárvédő, plexi se lett újra cserélve, mindkettő javítva lett, funkciójukat ellátják. -
Yoshida
aktív tag
Ez meg mi: "...viszont néhány órával később Dunlopot diszkvalifikálták a versenyről, szabálytalan vezérműtengelybütyök bevonat miatt"
Ki vizsgálja, és hogyan?
és mit számít a bevonata? Gondolnám hogy egy versenyt kibír bármilyen bevonattal...
A folytatása se gyenge:
"Mivel más választása nem maradt, magánúton vásárolt még kedden egy másik blokkot Robin Appleyard egykori versenyző, jelenleg csapattulajdonostól, szerzett egy magángépet két pilótával, és átrepítette a blokkot Man-szigetre. Az új motor összeszerelése kedd este kezdődött, éjjel tizenegykor már a fékpadon próbálták, de Dunlop így is csak fél négykor került ágyba a versenynap hajnalán." (majd ment egy második helyet, pár napra rá meg pálya csúcsot döntött
)
-
Yoshida
aktív tag
Ez nem buszsáv, hanem kivéve BKK sáv. Egyszer itt megegyeztünk, hogy itt max busz, és talán taxi mehet, semmi más. Az oka itt az, hogy utána egy buszmegállóba ami az út közepén van vezet ez a sáv, tehát az út közepén szállnak le a buszról, egy járdaszigetre az utasok. Ott motorok taxik szerintem feltartanák a buszt, nem tudnának beállni a megállóba, mivel a megálló után jön a Hungária körút, és lámpa van.
szerk:
Ezt láttátok már?
Az érdekes, hogy szerintük a motor és a kocsi ugyanannyi úton tud megállni 1G lassulással, volt itt is egy videó régebben, ott a csávó hamarabb megállt motorral a kocsihoz képest. (persze ez mind csak akkor áll, ha egyenesen kell fékezni)
Nagy sebességnél elég durva a különbség amikor a kezdő 0.5G-vel tud lassulni, az expert meg 1G-vel.
-
Yoshida
aktív tag
válasz
-Mosquito- #69800 üzenetére
Amióta 2 éve kijöttek elém, kb úgy mint Gábor elé, azóta én inkább elengedem az autósokat, ha van rá esély, hogy nem látott meg
Bár van, hogy ezzel visszaélnek mások: [link] Nem elég, hogy én nem mehetek a BKK sávban (ezért próbálok a másik sávon belül maradni), csávó még a dupla zárón is átmegy inkább, csak ne kelljen megállni. (alap prosztóság, hogy 50 autót előz a BKK sávban, gondolom minden reggel, munkába menet...)
-
Yoshida
aktív tag
válasz
Polemius #69210 üzenetére
Úgy tudom a markolat alá kell ragasztó, legalábbis nekem a markolatfűtés alá kellett, adták is hozzá. Gázkarnál elég szoros volt, lehet anélkül is szorulna, de azért jobb a biztonság kapott az is
Ja igen, a leszedésre két iskola van sztem, az egyik hogy levágod, a másik hogy egy vékony, pl. csavarhúzóval bemész alá, és körbe-körbe megfeszegeted, így elválik az esetleges előző ragasztótól, és akkor már lejön.
-
Yoshida
aktív tag
válasz
Burt1793 #69001 üzenetére
A fák az egyik legjobban megterhelő elemek egy videón a tömörítő algoritmus számára
Olcsóbb kamerák itt gyengébben teljesítenek.
Ha minőség maximalista vagy, akkor újratömörítés nélkül kell a videót feltölteni youtube-ra. Illetve van leírás valahol, milyen beállítással készült videót nem konvertál át a youtube amikor feltöltöd.gopro-nál pl. az mp4 filet úgy lehet megvágni újratömörítés nélkül, hogy úgynevezett keyframe-nél kell vágni. (persze a proginak is támogatni kell az újratömörítés nélküli mentést)
pl. van 20 sec videód, akkor ott lehet hogy lesz 5-6 key frame, a többi képkockát úgy menti csak el, hogy mi változott a keyframe-hez képest. Ezt a 20 sec-et újratömörítés nélkül azon az 5-6 ponton tudod megvágni.
Asszem avidemux tud (copy módban) így editálni, menteni.
-
Yoshida
aktív tag
válasz
Chrys_ #68828 üzenetére
Lakótelepeken látni motorokat akár egész télen kint állni. (persze az UV megesz mindent idővel)
Szerintem már az nagyobb igénybevétel ha esőben motorozol, ahogy felveri a láncra, rá a becsúszószárakra esetleg... Ehhez képest egy kis lemosó eső semmiség. (pláne 1-2 napra)
Gondold végig, elmész túrázni 1 hétre, ott nem fogsz bérelni garázst
Ázik? Ázik. ez van.
-
Yoshida
aktív tag
válasz
V.Stryker #66808 üzenetére
"It can support Max 3 units." Sajna csak 3-at, és egyszerre csak ketten tudnak beszélni, a 3. hoz már át kell kapcsolni.
Ettől még ennyiért nagyon jó cucc, nekem is az elődje van, ha véletlen úgy adódna idén, hogy összefutunk, ki is lehetne próbálni, hogy a régi is megy-e az újjal. -
Yoshida
aktív tag
válasz
Something_ #66335 üzenetére
Remélem a tank nem sérült, mert nekem 2 éve az fz6-ra csak az lett volna 300.000.- gyáriból... plusz volt két becsúszószár, egy tárcsa, kormány, lábtartó, plexi, bukócső, pár apróság. GTK lett
A kárszakértő felét se írta fel a hibáknak, és ilyet hogy a féktárcsa üt, meg se tud mondani ránézésre. A szakszerviz meg szépen felír mindent, beküldi a biztosítónak. Nálam ezzel a részével nem volt gond, a K&H-normálisan intézte. -
Yoshida
aktív tag
Én mindig a nyakamba hordom a kulcsot, egy gyorscsatival leoldható. 20 alkalomból 19-szer feltűnik ha elmegyek a motortól, és nincs a kulcs felkattintva a nyakamba. Bár tegnap este meg már beöltözve indulás előtt pont csak 4 ember röhögött ki, hogy hol a kulcs... És a bering kabáton van a külső tépőzáras réteg, az alatt a cipzár, az alatt meg a membrán cipzárja (az alatt meg ott volt a kulcs
)...
-
Yoshida
aktív tag
válasz
V.Stryker #62067 üzenetére
Kérdés milyen távolságból nézed a TV-t
2m-ről már bőven nem látszik a 720p és a fullhd közötti különbség.
107-es TV-nél max 1m-re kell ülni. Mindjárt meglátszik onnan a youtube mennyire tömöríti a fileokat
4k-hoz szerintem kell egy minimum 140 körüli TV, és azt is közelről kell nézni
Van egy olyan előnye a 4k felvételnek, hogy fullhd kijelzőn bele tudsz nagyítani, mondjuk egy rendszámot messzebbről le lehet olvasni.
Ezeknek a kameráknak pont az a baja legtöbbször, hogy kevés fénybe messziről még nem lehet leolvani a rendszámot, közel érve meg már a nagy záridő miatt elmosódik a száma. 4k-val ezen lehet javítani.
Nyáron, napfényben viszont simán lehet hogy elég a 720p 60fps, mint ahogy írod is.
-
Yoshida
aktív tag
válasz
runner 125 #62034 üzenetére
Gopro előnye, hogy jó eséllyel évekig bírja, sokan még mai napig használják a hero1 hero2-jüket...
Ebay-ról kiegészítők garmadáját találod. Decemberben rendeltem két aksit, amit 1700mAh-snak hazudtak, megjött, leteszteltem, és annyit bírt kb mint a gyári aksi fél év után (1150mAh). Írtam nekik, és jóváírták az ár 3/4-étígy lett 1-2000 forintból két új aksim...
De vettem lencsevédőt is, ha tok nélkül használom, párszáz forint volt. Poros lett 5perc alatt, megtöröltem szemüveg tisztító mikroszálas kendővel, hát össze is karcolódottVan gyári gopro védő, de 5ezer egy db, és kettő van egy csomagba...
Ez a videó alapján viszont a Sony-t (FDR-X1000V) jobbnak látja a tesztelő:
Még a garmin Virb-xe vagy mit mondanak jónak (pláne ha van garmin okos órája, azzal tudja vezérelni
), de szerintem gopro jobb.
Ha nem szánsz ennyit rá, az SJcamok elég szép minőséget tudnak.
Sisak oldalára meg goprot pont nem ajánlom, nagyon belekap a szél, mellkaspánt, vagy állhoz rögzítéshez viszont pont jó. Oldalra driftet szoktak használni talán. (annak van fasza BT távirányítója, nem eszi úgy az aksit, mint a gopro wifi tárirányítója)
-
Yoshida
aktív tag
válasz
fattyu #62025 üzenetére
Autóknál is létezik egy lista "veszélyeztetett" modellekkel, ahol kerülni kéne a magas etanol tartalmú benzint:
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2014/01/24/jol_nezze_meg_mit_tankol/"Például a Fiat, a Nissan, a Peugeot modelljeibe csak a 2000-es gyártási évtől szabad E10-et tankolni. A Honda befecskendezővel szerelt motorjai igen, a régebbiek nem használhatók az új benzinnel. Ez eddig egyszerű: az előbbi esetben a tizenéves autóknál húzódik a határ, az utóbbi esetben pedig jóval húsz év felett. A Mazdák közül felsorolják az egy számjeggyel jelölt típusokat (Mazda 2,3,5,6,CX-7 stb...) vagyis ha a korábbi modellekbe rendszeresen kerül ilyen üzemanyag, bármi megtörténhet. Ha önnek 323-asa van, vagy első- illetve második generációs MX-5-öt hajt, maradjon a sima 95-ösnél. A Volkswagenek többségében nem nyúlnak meg a tömítések a magasabb bioetanol-tartalomtól, kivéve a közvetlen befecskendezéses szívó (FSI) motoros modelleket."
Viszont nem tudom van-e már ez az E10 benne van már a sima 95-ben? Mármint hogy a sima 95-ös az már E10-es lenne.
-
Yoshida
aktív tag
válasz
asvald #61945 üzenetére
Mit össze nem hordtok... (bocs nem válasz akart lenni, hanem új hsz)
Attól még hogy a rendőr lezárja, hogy nem történt sérülés, az nem jelent semmit. Ő nem orvos. Simán az adrenalin hatására nem érzett semmit a srác. (legalábbis Polimorf elismeri, hogy akkor keletkezhetett a sérülése)
Nekem 2014 nyarán pár centin múlt hogy lehet még gyerekem, amikor kijöttek elém, és repültem egyet a motor felett... Ott semmit nem éreztem, a vállam fájlaltam kicsit, meg néztük a tankot a motoron, hogy van egy durva horpadás ahol az ágyékommal felpattantam
Mentők voltak kint, és mondták ha bedagad a herém, akkor go orvos. Még lábon hazavittem a motort, de addigra mire megérkeztem be is dagadt. Go orvos, kórház, műtét. Mákom volt szerencsére. Kb. 2-3 hetet voltam táppénzen.
A lényeg: mivel mindenhol már az orvosnál is mondtam, és leírták a papírokra hogy mitől keletkezett, a biztosító mindent fizetett, még egy kis kártérítést is (sérelem díj). Viszont az ügyvédemnek a rendőrségre bejelentést kellett tenni, mert nem volt semmi papír a rendőrségi ügyről, ugyanis a rendőr nem akart melózni, helyszínelőket se hívni (mert egyértelmű volt a másik vétkessége, el is ismerte), így helyszíni bírsággal zárta ott a helyszínen (és itt is a mentősökre hagyatkozott, hogy nincs látható 8 napon túli sérülés. De a mentősök között se volt orvos
mentőápoló volt, ezért is mondták, ha bármi gond lesz, azonnal orvos vagy egyből kórház).
Ettől még nem szimuláltam, és a felelősséget el kell ismerni az okozott dolgokért. De itthon ezért is helyt áll a biztosító, a baleset óta én nem találkoztam a fickóval, ellene semmilyen feljelentést nem tettünk, csak a rendőrségre lett leadva a zárójelentés (kellett a biztosítónak). Hülye lennék eltitkolni a sérülésem, hisz az egész nem keletkezik ha nem jön nekem a fickó...
Szerintem bírósági ügy se lett belőle, legalábbis engem nem értesítettek semmiről a másfél év alatt...Szóval tenni sokat nem tudsz, a bírónak meg nem azzal kell foglalkozni, hogy ők mit akarnak a feljelentésben, elvileg le van írva mettől meddig terjedhet a büntetés, (törés az 8 napon túl gyógyuló sérülés, ez már büntetőügy mindenképp, 8napon belüli csak szabálysértés. hozzáteszem megint: magyarba) minden eset egyedi, itthon a bírón múlik minden.
De volt olyan hogy húgom két barátnőjét zebrán ütötték el, lábtörés is lett, és nem vették el a jogsiját a fickónak. -
Yoshida
aktív tag
válasz
Something_ #61906 üzenetére
Az én sisakomba simán beférne a sisak héj, és a párna közé valami másik szivacs darab, máris szűkebb lenne. Gondolom cserélhető béléses. Esetleg új arcpárnát is lehetne venni, hátha az tart megint egy évet.
-
Yoshida
aktív tag
Én kocsiba megvettem a sentinelt, vannak killer feature funkciók, pl emelés érzékelés, ha nincs kapcsolat a telefonom és a riasztó között, akkor is tud azonnal riasztani, motoron van mozgatás érzékelő benne. Symbiannak plusz pont hogy méri az aksi feszt is, és a telefonomról látom hogy hány V. Viszont húzós ára van, a motoros talán 30-40 plusz áfa, és negyed év kb 3-5 ezer forint. De egy évet előre ki kell csengetni, így simán indulaskor otthagysz 70-80ezret motorra. Kocsinal még több. Ha külföldre mész akkor havi 2 ezerért ott is működik.
-
Yoshida
aktív tag
válasz
V.Stryker #61780 üzenetére
Nekem ilyen van, bár 2 éve még 8 ezer forint körül ment (hát igen, a gyenge forint
)
Arra hogy utassal kommunikálj, vagy egy másik motorossal teljesen jó, úgy 130-ig, ha halk a sisakod. Stevennel amikor próbáltuk, az ő Caberg-jében már 130-nál nem értette mit mondok, én még viszont értettem (Nolan N86-om van)
Én biztos nem adnék 50-60-ezret a Sena-ért, ha nem tud 2-nél több eszközzel full duplexben beszélni.
A nagyobb sisakgyártók saját modelljei 1-2 éve már tudnak a másik gyártóéval is kommunikálni, ha rá van írva mindkettőre. Tehát van már valami szabvány erre. Viszont ez a 8-12-ezer forintos kínai nem fog azokkal kommunikálni, ez még analóg ad-vesz intercom módban.BT-re amúgy fasza, szépen lehet navigáció hangját is rárakni, telefonálni (ezt mondjuk nem csinálom, túlságosan elvonja a figyelmem)
Kb. 3 ilyen BT-t rendeltem összesen, abból egyet megfogtak vámon is, az drágább lett. (akkor volt 8-8-és 11ezer kb.)
A régi változatban még nagy bumszli mikrofon volt, télen jól jön, kicsit csücsörítve melegíti a szám
Próbáltam android intercom progit is (kocsi-kocsi, motor-kocsi viszonylatban), nem igazán jött be. a BT intercom egyik gombját is rá lehetett pl. a Zello-ra mappelni, hogy ha megnyomom a szám léptetést, akkor elkezd adást adni, ha mégegyszer megnyomom, akkor adás szünet lesz. Szobában összepróbálva jól is ment, de motoron mindig valami szívás volt vele, egyszerűen nem reagált, vagy elment aludni a telefon, vagy adás ON-ba maradt... Emiatt meg nem álltam meg, hogy most éppen mi a baja...
Amit még nem próbáltam, az az android intercom progi, wifin. Csinál egy ad-hoc wifit, és hangerősség alapján ha úgy érzi hogy elkezdtél beszélni, akkor leadja a hangot a csatornán. Nem kell nyomkodni gombot se. Ez talán jó lehet, és így akár több mint 2 motoros is egy csatornán lehet. Persze mindenkinek kell wifi bekapcsolva.
-
Yoshida
aktív tag
Aksikról érdekesség: [link]
-
Yoshida
aktív tag
válasz
fattyu #61212 üzenetére
Nálam a csúcs decemberben volt Budán, melóhoz közel, kereszteződés, indexel a BMW jobbra, lassít, aztán továbbmegy egyenesen
Köszi Persu.
Ügyes voltam tegnap, kiszedtem az aksit hogy rátöltsek, és kiesett az alátét a csavar alól a negatív pólusnál... Valahol bent van a motorban, zseblámpával nem találtam meg...
Jól sejtem hogy ennek savállónak kellene lennie, ha pótlom? Miért nem bírták úgy megcsinálni, hogy ne tudjon kiesni...
(gondolom ha saválló, mágnessel turkálva a motor lyukain se fogja magához vonzani..) -
Yoshida
aktív tag
válasz
Topiccsendőr #61172 üzenetére
Teremgarázs, de földszinti, és néhány helyen ilyen zsaluzia szerűen kivágott oldala van, azon át szellőzik. Kinti hőmérsékletnél 3-5 fokkal szokott melegebb lenni ott. 2008 FZ6 inj.
-
Yoshida
aktív tag
Kicsit fotel fizikáznék:
November elején tankoltam utoljára a motorba, és kb. negyedig van most a tank. Meddig áll el ez a benzin? Elég ha hozzátankolok, vagy tegyek bele "megromlás gátlót"? Persze mindig húztam, hogy elmenjek tankolni, most meg jó hideg az idő...
Tavaly úgy 3 hónapos benzinnel kutya baja volt arra emlékszem. (viszont volt januárban olyan idő, hogy egy egész tankot ki tudtam motorozni belőle, így két tankkal egész telet ki lehetett húzni, nem öntöttem semmit hozzá, most lehet ez nem jön össze)
-
Yoshida
aktív tag
válasz
#79335424 #60968 üzenetére
De ne zárjátok le a témát, hanem tessék megvitatni a műszaki oldalát. (Engem ezek szoktak érdekelni, sok dolgot megtudni belőlük, ahogy bogyó is mondja)
Ha jól értem, akkor szerinted a fehér gyertya nem jó, Persu szerint meg nincs vele baj.
Én józan paraszti ésszel arra gondolnék, hogy ha eléri a gyertya fehéren az előírt üzemidőt/km-t, akkor nem baj ha fehéren teszi ezt
Arról nem a gyertya tehet, ha kevesebb a benzin ami hűti a belső részeket esetleg. Asszem Totalcaron volt már erről cikk, hogy mennyire számít, vagy sem ez az extra hűtés, de persze nem emlékszem mi volt a végkimenetele.
-
Yoshida
aktív tag
válasz
bigdady #60551 üzenetére
Ha kibírod dec. 31- jan 3- között meg tudom nézni az enyémen, ha fz6-od van. Képen a vázra ránézve szerintem az van neked
Amúgy pár hete raktam vissza az aksit, és nem rémlik hogy így lifegne a cső, annak szerintem le kéne mennie a motor aljáig, és ott lifeg. (de ahogy írjátok két cső is van, lehet hogy nem ezt láttam)
-
Yoshida
aktív tag
válasz
dugynok #59579 üzenetére
Azért Persunak nem hinném hogy a kezdőknek való tréningek valók fékezés tanuláshoz
Szerintem a fizika felől megközelítve: Az első keréken minél nagyobb súly van, annál erősebbet lehet fékezni vele úgy, hogy ne blokkoljon. A hátsó fék azért kell az elején picit, mert ha megtéped az első féket, akkor előbb blokkol, minthogy a súly rámenjen. A hátsófék miatt lemegy egy kicsit az eleje, és már mire jobban ráhúzol az elsőre, addigra ott a súly, lehet lassulni durvát. Ettől a ponttól kezdve viszont az az előnyös, ha minél kisebb súly van hátul, tehát az ideális az az, ha épp nem ér le az aszfaltra a hátsó kerék. Akkor meg nincs mit fékezni hátul. Bringán is így lehet megállni, csak ott nincs ez a probléma, hogy blokkol az eleje. Csak jön fel a hátulja. (aszfalton, száraz időben)
Viszont van egy érzésem, hogy -motoron- aki profin begyakorolja az első fékezést úgy, hogy ráengedi az elsőféket, teló összeül elöl, majd ráerősít, az hamarabb megáll, mint aki elkezd a hátsóval fékezni, és utána az elsővel. Legalábbis amikor párszor próbáltam, nekem elég lassan sikerült az elejét összeültetni a hátsó fék segítségével. Be kéne gyakorolni mindkettőt, és utána fékutat nézni
HSM, valamikor?
-
Yoshida
aktív tag
válasz
Khaosz55 #59348 üzenetére
Én egy ilyen egyszerű szilikon gumival raktam fel a telefont a motorra, és naked-en 180-ig jó volt. Meg se moccant. Persze hosszabb távra nem jó mert lemerül, kéne egy aksi kabát hozzá de akkor meg túl nagy lesz, és a szilikon gumi nem éri át
még lehetne valahogy mellé eszkábálni egy külső aksit, és bedugni töltőre, csak úgy az én telefonom már egyáltalán nem lesz vízálló pl. (nem mintha bíznék benne hogy a 120-al csapódó esőbe tényleg vízálló lenne ... )
Szerintem a tartókkal sincs gond, ha kézzel erőltetve nem mozdul, akkor a szél se viszi le.
A wayteq előnye az elvileg fényerős kijelző, és a tuti vízállóság, plusz mindent megkapsz, csak fel kell szerelni, kábelt bekötni és kész.
A mobil szerintem ritka használatkor, vagy ha épp eltévedsz és ki akarsz jutni onnan, arra elég.
-
Yoshida
aktív tag
válasz
Djuree #59000 üzenetére
Megelőztek, félig tárgytalan
A 3M ragasztós rögzítők elég jól tapadnak, sisak tetején a gopro nem esik le 200 felett se, tartósan bírja, százszámra vannak videók neten. Azt is írják hogy fél-egy év után érdemes leszedni melegítéssel, és újat felrakni, mert idővel azért gyengül. Lehet kapni ilyen kisebb méretű biztonsági rögzítőt is (ugyanaz a 3M van rajta), ami egy kis kötélkével rögzül a kamerához, de nincs feszítve, terhelve. Tehát amikor esetleg az elsődleges elengedne, akkor ez a biztonsági megfogja még, és lifegve ugyan, de megmarad a kamera, nem hagyod el. (azért sisakon észreveszed, ha már nem fogja a szelet, de legalább nem esik 100-al az aszfaltra)
-
Yoshida
aktív tag
válasz
stereodead #58755 üzenetére
Ezekből pont a szélállóság hiányzik, Steven-nek van ilyen 8-10 ezer forintos aminek az áll-, és nyakrésze ilyen windstopper anyagú, és egy sima maszkhoz képest százszor jobb szerinte. Sajna nekem sincs, amennyit én megyek, felesleges
Olyan kell ami jól lenyúlik a mellkasig.
Szóval vagy 990.- ért Csütörtökön a lidlben sima nem szélálló (esetleg hozzá polár sál, jó vastagon a nyakad köré rakva), vagy akkor már a rendes szélálló kivitel 10-12-ért.
-
Yoshida
aktív tag
Nekem az áll rögzítéses kamera jött be képileg, és kényelmileg is:
[link]
Bár ez még csak átmeneti megoldás (ebay 1000 forintos fejpánt tartó), a tartóját fixre kéne rögzíteni a sisak elejére, de az N86 sisaknak pont ott van a légbeömlője, így nem olyan egyszerű nekem...Először fejtetőre raktam, de akkor meg 120 fölött nagyon hátranyomja a sisakot, nem szeretem érzés. (és minden második ember le fog teletubbyzni)
Oldalt rögzítve nem forgatja el a sisakot a menetszél által keletkezett nyomaték?
-
Yoshida
aktív tag
válasz
V.Stryker #57198 üzenetére
Ez attól függ, hogy a kocsi, és a felezővonal között volt-e hely, és ott mentél-e, vagy a szembe sávban. Ugyan ezt a kijövő kocsis nem láthatja hogy melyik részről jössz, szóval szerintem egy balesetnél lehet kamuzni sokszor, hogy te a felezőn belül voltál, és emiatt te jogosan a kocsik bármilyen okból állnak, te előremehetsz. (mondjuk elvileg amint megindulnak, neked be kéne sorolni közéjük).
-
Yoshida
aktív tag
válasz
tboldi #56988 üzenetére
Ehh, nekem tavaly tizedekkora sérülésből is gazdasági TK lett, főleg a benzintank miatt (gyári új 300ezer fz6-ra!
)
Mindent ki kell fizettetni a biztosítóval (2 trélerezést fizetnek - egy a helyszínről el, egy meg a szervizbe, ahol felmérik, már ha van itt mit felmérni), utána mint talán egyszer írtam, kell egy ügyvéd aki sikerdíjért dolgozik (15-25% között vannak ezek), és a károd megtérítése, hány nap kórház, látogatók költsége, miket kellett venni a kórházi tartózkodás alatt, esetleg valami munka kimaradt a baleset miatt stb. rehab költsége, minden. Ha csak 2-3-400-at fizetnek, az is több mint a semmi. Ha maradandó károsodásod van, akkor még magasabb amit kaphatsz. (persze ez is kevés szerintem azért ami történt veled...)
-
Yoshida
aktív tag
válasz
FIREBLADE78 #56834 üzenetére
Ilyen adventure sisakok nem érdekelnek?
Bár gondolom ezek hangosabbak, de egy supermoton se néznek ki hülyén.
-
Yoshida
aktív tag
válasz
Bogyó bá' #56280 üzenetére
"-a fő különbség, hogy a Monokey rendszerű dobozok kétszer annyira terhelhetők mint a Monolock dobozok"
Szóval a masszívabb rendszer a Monokey, ahhoz kapsz erősebb dobozt, stb.
Ha jól rémlik a kisebb dobozok az inkább monolock-osak, a nagyobbak meg jellemzően monokey-esek. (a fenti magyarázat is ezt erősíti meg)
Más:
tegnap nem adta meg egy utasos robogós a jobbkezest (mi bringával voltunk csajommal), nekem kellett satuzni a kereszteződés közepén, különben nekem jön, így ki tudott kerülni... Még miközben az orrom előtt haladt el elküldtem a k anyjába, és még neki állt feljebb
ordítottam neki hogy ájjá meg, de ment tovább... Komolyan összeverekedtem volna vele, hogy lehet valaki ekkora fasz, hogy 50-el áttép utassal rövidnadrág rövidujjú kombóval egy jobbkezes utcán körülnézés, megállás nélkül... Fel is vettem videóra de sötét volt már, alig látszik valami szerintem, este lecsekkolom
A vicc hogy a bringámon szerintem erősebb lámpa van mint neki volt...
-
Yoshida
aktív tag
Azért a cikk leírja mi a baj, sokat futott motor, öreg olaj, főleg turbo diesel motor, ahol az olajban a csere ciklus végére már számottevő üzemanyag van/lehet az olajban (itt is a dieselt említi) és így már a kenési tulajdonságok is szarabbak.
"Kedvezőtlen körülmények között a kenőolaj annyira hígított, hogy a kis fordulati nyomás már szinte alig épül fel, tovább tetézve azt a bajt, hogy ez az elegy kenéstechnikai szepontból is problémás... ... Amikor efféle használat után, tömítéscsere miatt levesszük a szelepfedelet, meglepetten látjuk a durva kopásnyomokat a vezérműtengelyen... Persze ehhez sok dolog együttes hatása kell, de a műhelytapasztalat azt mutatja, elég gyakran megtörténik." -
Yoshida
aktív tag
Elvileg nem volt még:
-
Yoshida
aktív tag
Olvassatok kiszamolo.hu-t.
Legyen legalább fél évnyi megélhetés a bankban félrerakva, mit csináltok ha kirúgnak/megszűnik a melóhelyetek?
Gondolni kell a nyugdíjra is, az államiból én (most 33 vagyok) nem tudom látok-e majd valamit, talán egy kis alamizsnát. Elvileg 40 év melóval kell kb. 20 évnyi nyugdíjra félrerakni. (ki lehet számolni, de asszem úgy arányaiban 20%-ot kéne a fizuból félrerakni, ha nem bízol az állami nyugdíjba, hogy jól élj nyugdíjasan is)
Minél később kezdesz el félrerakni, annál többet kéne...Persze ha örökölsz addigra, az is lehet pont jó. Én úgy vagyok vele, hogy azt becsülöm amiért megdolgoztam, és a fater meg anyám költse magára a megtakarított pénzüket, menjenek utazni stb.
-
Yoshida
aktív tag
válasz
runner 125 #53599 üzenetére
Nekem is Jazz-em van, amúgy durva mi belefér
két bringa, vagy egy bringa úgy hogy nincs kivéve egyik kereke se
-
Yoshida
aktív tag
Ha már helytakarékos pakolás, ezt nézzétek
7 kilós pakk, szinte minden benne van vízen és benzinen kívül
-
Yoshida
aktív tag
válasz
tboldi #52846 üzenetére
Mindent írass fel az orvosokkal sérülést, a motort meg dörzsölt szervizeshez kell vinni, bár lehet hogy ránézésre is totálkár, akkor nincs mit tenni, felmérik hogy mennyit érhetett előtte reálisan, és kész.
Ruha, telefon bármi sérült mindent fizetnie kell a biztosítónak, sisak stb.
És ezek után ügyvédet fogadni, és sérelemdíjért megkeresni a biztosítót. Mindent el lehet számoltatni, pl. újságokat amiket vesztek, amíg kórházba vagy, látogatók odautazási költségei stb. -
Yoshida
aktív tag
válasz
bigdady #52028 üzenetére
2004-2006 vagy 7-ig gyártották az fz6-ot 98 lóerővel, amikor is kiadták a frissített változatot az S2-t szintén 98 pacival (ez-az változott, szürke vázról feketére, új fék, talán más ülés, már elérhető opcionálisan ABS, más műszerfal (szebb, ford. mérő analóg) ). Viszont még lehetett kapni a régi "eredeti" fz6-ot újként pár évig párhuzamosan az S2-vel, de beraktak egy kis fém határolót a "gázkar" útjába (nem tudom mi a neve annak amit a gázbovden húz), ami miatt 78 lónál vége a mesének.
köt. bizt: van rá opció amikor a neten kötöd, hogy nincs jogsid (rá).
Nekem is előbb volt a nevemen motor, még vásárlás napján biztosítással, minthogy meglett volna a jogsi. -
Yoshida
aktív tag
Kell egy kamera, bár max ha a sisakodon van, akkor tudtad volna felvenni hogy milyen közel jön, aztán be lehet küldeni a zsaruknak, büntettek már ilyen miatt meg sofőröket... Ok ez a szlovák rendszámmal nem azonosítható könnyen...
Más:
Ez hogy hogy nem szívja meg magát vízzel? -
Yoshida
aktív tag
Persu szerintem olyasmire gondol, hogy a fickó vesz 30k km-el egy motort, megad mindent neki, aztán 35-nél történik valami váratlan, és nem érti miért ilyen szar (és ez nem lesz egy szélsőséges vélemény). Közben meg lehet hogy az előző -pár- tulaj szart rá cserélni időben ezt-azt, és amiatt indult meg egy helyrehozhatatlan folyamat.
szerk: vagyis helyrehozható, csak nem mindegy milyen költségen
-
Yoshida
aktív tag
"Közérdekű közlemény", tegnap Pesten a Kálvin és Astoria között a múzeum körúton az Astoria felé két motoros rendőr állt a járdán, és szedte ki a bringasávon motorozókat. Előttem egy robogót szedett ki. (mondjuk szerintem ott pont nem nagyon zavar senkit a motor a bringasávon, és a használatával nem kell centizgetni a kocsik között, mondom úgy, hogy 10-ből 9-szer bringával járok Pesten)
-
Yoshida
aktív tag
válasz
Bogyó bá' #51158 üzenetére
Én lementem Paksra, de már pénteken lefelé az első 10 percben felbaszták az agyam...
Ott indul a videó, hogy a balra kanyarodó sávban álló autók (meg én) közé bevágott, két sáv között megállva.
Balra bekanyarodás után meg kétszer is meg akart előzni, persze jöttek szemből...
Ahol meg "megelőz", végül is csak záróvonal, zebra, és a szembe jövő kanyarodót is kitúrja a sávjából...Ma visszafelé már nem volt semmi extra.
-
Yoshida
aktív tag
válasz
V.Stryker #50964 üzenetére
Az Euromotor a forgalmazó, de a rendes "ajánlott fogyasztói áron" árulnak, szóval nem a legolcsóbb... Viszont tavaly még friss jogsisoknak 1 évig 10% kedvezményük volt minden nem akciós termékre, és szinte minden hónapban akcióznak valamit, érdemes kivárni, megvárni stb.
Én ott vettem N86-ot, és elég profinak tűnt a fickó aki méretet nézett nekem, mert amit elsőre felvettem, az is jónak tűnt, de szerinte túl kényelmesen odafért az ujja a homlokomhoz, úgyhogy néztünk egyel kisebbet S-eset, na az szorított már rendesen, azt mondta az lesz a jó
Elején nyomta az arccsontomat, de ez már elmúlt.
-
Yoshida
aktív tag
-
Yoshida
aktív tag
válasz
Peczek #49744 üzenetére
Pont látszik egy kis szaggatott vonal, tehát ráhajthatsz a zebra után, és a Lónyai utcánál meg vissza tudsz sorolni a körútra, szerintem teljesen szabályos. Igaz ezt sokan úgy használják főleg Budáról Pest irányba, hogy már a szabadság hídon is a sínen jönnek végig, tovább a sínen a megállóban is, majd a buszsávban a Lónyai utcáig...
(én se tudnám kivárni a sort, de szerencsére nekem az Erzsébet híd is jó, inkább arra járok, ott van busz sáv)
Egyszer bringával menve láttam a hídon a sínen előremenő motorost kiszedve egy motoros rendőr által, szóval úgy néz ki arra ugranak a zsaruk.
-
Yoshida
aktív tag
Hi,
A Thököly úton két helyen is van olyan buszsáv (pl. Dózsa György, és Keleti között) ahol ugyan az aszfaltra rá van nyomtatva a BUSZ felirat, de az út szélén a táblán van egyszer a sima sáv jelölve, és a busz sáv "BUSZ" felirat helyén egy behajtani minden irányból tilos felirat van, és alatta hogy kivéve BKK.
ITT látszik streetview-n az egyik elvileg.
Most itt akkor lehet menni motorral, vagy sem? (mármint szabályosan)
-
Yoshida
aktív tag
válasz
Outlander #49399 üzenetére
De ha ezzel tudok elsősegélyt nyújtani, akkor már nem vagyok büntethető, nem?
Néha érdemes felfrissíteni az elsősegély anyagot, sose tudhatod mikor lesz rá szükség, nekem is igen időszerű...
Közbe találtam 2 ezerért rendes motorosat, jó lesz az akkor. (köszi az infót)
-
Yoshida
aktív tag
Ez ugye jó motoros elsősegély csomagnak? (most csütörtöktől van lidl-ben)
Még a 2008-as forgalombahozott eredeti van, gondolom jobb lenne már egy új, és talán ez kisebb is egy picit, így visszaférne az izzókészlet az ülés alá
-
Yoshida
aktív tag
Mi két éve a motoros oktatóval ezt kiveséztük. Az tuti, hogy a sort balról meg jobbról is előzheted motorral, bringával csak jobbról.
Viszont!Csak akkor ha a sima forgalmi sávban (amiben te mész, meg előtted a kocsik) van elég hely hozzá.
Tehát -szerintem- hiába van záróvonal, ha te a kocsi, és a záróvonal között mész előre, akkor szabályos vagy, ha pl. nem telt el kb. két másodperc a kocsi indexelése (neki már a szándékot is kell jelezni), és a kanyarodása között, akkor védhető lenne az előremenés is. (ezért is jó kamera, visszanézni)Ha viszont átmész a szembejövő sávba a záróvonalon, úgy mész előre, akkor tényleg hivatkozhat arra a kocsi, hogy ő úgy állt, hogy tőle balra egy hajszál se fér el sávon belül, így nem számíthatott rá, hogy egy motoros ott megjelenik. (mondjuk kocsival én akkor is nézem a tükröt, mindegy hogy milyen vonal van)
Nekem az a megoldás, hogy ha nem ismerem a lámpát, és nem tudom mikor vált zöldre, akkor csak az első kocsiig sietek, mert ha közbe zöldre is vált, a második kocsinak idő mire elindul, szóval lehet kalkulálni mikorra érek, és hova.
Még így is látom néha, hogy az első kocsi nem indul el, mert várja hogy még őt is megelőzzem, szóval sokan figyelnek azért a tükörbe is.És ami jó, hogy bármilyen forgalmi okból áll akár már csak 2 kocsi is, ha van hely mehetsz előre tök szabályosan...
-
Yoshida
aktív tag
válasz
StoneBridge #48818 üzenetére
Én már olvastam olyat egy külföldi mocis fórumban, hogy a felszerelt fékkar folyamatosan nyomta a dugattyút, alul meg emiatt jobban hozzáért a betét a tárcsához, és melegítette folyamatosan magát az egész rendszer. Látszódni nem látszódott rajta hogy nyomja, csak egy karika után tűnt fel a csókának. (persze ez lehet hogy 1000 karból egy volt)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Hobby elektronika
- Milyen SSD-t vegyek?
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Eredeti játékok OFF topik
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- OneSport OT07 - szevasztok, hollandok!
- Mikrotik routerek
- World of Tanks - OFF topic
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Nők, nőügyek (18+)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest