Hirdetés
- Nubia Red Magic Astra - táblajáték
- ZIDOO médialejátszók
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Kompakt vízhűtés
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Apple MacBook
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
.mf
veterán
Igen, néztem, hogy utolsó előtti körben a cél utáni visszafordítót már elég lazán vetted, inkább úgy nézett ki, hogy vége, minthogy nagyon ráhagyósan elengedsz valakit
Mindenesetre jó volt, grat és így tovább.Torzo: ki tart vissza? Írtam feljebb, hogy a kisebb pályákon is bele lehet kóstolni, Kakucson 5k egy délután, Kecsón meg lehet csak 20-percekre is menni, ami 1250. Sokat lehet pályán tanulni motorkezelésről, kanyartechnikáról, relatíve biztonságos körülmények között.
-
ALI_G
veterán
válasz
Something_ #40094 üzenetére
Azért nem kell úgy elképzelni, hogy kamikaze kisjancsik mennek fel. A gyorsak kitudnak kerülni biztonságban, lényeg hogy ne változtass ívet azért mert jön mögötted valaki. Mindig az előtted lévőre figyelj, a mögötted jövő felelőssége, hogy rád vigyázzon. Mindenki élve akar lejönni.
Akik tipikusan veszélyesebbek, azok pár MZ-s, supermotosban kimerülnek és a nagy pályákra nem merészkednek ki trollkodni.
Csak ajánlani tudom ezt az élvezetetannyi biztos hogy addiktív
-
ALI_G
veterán
Idő alapján sorolták be a mezőnyt két csoportba, én a nehéz körülmények miatt (mindössze 4 kört tudtam menni qualifikációval együtt), csak a 43. pozíciót tudtam megszerezni, 2:11-el. A verseny előtti szabadedzésre már összeállt a technika és mentem 2:08-at ami még mindig 3 sec-el lasabb az egyéni csúcsomnál. Mindenesetre a gyors csoportba kerültem
Versenyen 34-en voltak a rajtrácson, abból 22 SBK (600ccm+), úgyhogy tényleg sok erősebb gép volt, de becsületemre szóljon hogy egy BMW S1000RR-t is megelőztemabban pedig van minden
De ahogy látszik, mindegyikben van gyorsváltó minimum, egyedül én ráncigálom a kuplungot
Azért az én 600-asom se gyenge leáttételezve, 2-esben egykeréken tettem át balról jobbra néhány kanyarban. Bár még lehetne rövidebb az áttétel, 6-ban nem forog le, valahol 245-250 körül tudnak a legjobb 600-asok hungaroring célegyenesben.
2:06-ot tudtam versenyen menni, ami még mindig elmarad a legjobbtól, az élmezőny 1:55-2:00 között ment.Ha nem fáradok el, akkor még 3-4 pozícióval tudtam volna előrébb végezni, de a 600-asokat között 9. lettem.
-
.mf
veterán
válasz
eszgé100 #40091 üzenetére
Biztos szép, de jelenleg csak azt látom, hogy érdes az aszfalt és a Nap kisüti a szenzort
Ali: az indulás kissé kaotikus volt, össze-vissza állás, meg minden
Jól startoltál, meg utána pár kanyarba elég vakmerően és agresszíven is szúrtál be
Úgy látom, nyitott volt, mintha literesek is lennének, ahogy egyenesben elhúznak?
2:07-et számoltam, mennyi volt a legjobb?HGabor: azért nem teljesen...
-
ALI_G
veterán
Ez már a teljes verseny
[link] -
stifi
senior tag
válasz
Something_ #40090 üzenetére
a pályán csak versenybaleset van, nincs károkozó meg károsult.
ha belédmennek, így jártál. ha ezt nem fogadod el, ne menj pályára! -
.mf
veterán
"(összehasonlítás képpen egy kis pálya mint kakucsring, 6k egész délutánra)"
Akkor rossz ablaknál veszed, nekem csak 5k
Kecsó meg tavaly még 4k volt; de ott legalább lehet 20-perceseket is külön, most már 1250-ért (tavaly még 1k). Kakucs csak egybe a délután vagy délelőtt vagy egész nap.HGabor: betétlap?
Pálya már alapból kizáró ok biztosításnál.
-
ALI_G
veterán
válasz
dellfanboy #40079 üzenetére
Hungaroring sajnos elég drága a többi pályával összehasonlítva, 5k/20 perc. Már ha ők szervezik. (összehasonlítás képpen egy kis pálya mint kakucsring, 6k egész délutánra)
Én egy osztrák szervezésen voltam, nagyon akciósan 20k 190 perc motorozás, bár ennyit nem lehet kibírni egy napÁltalában 4-5x 20 percet szoktam venni.
Sima nyílt napra nem kell semmi átalakítás, utcaival is felengednek és a 3 csoportbeosztás miatt, megtalálható a kezdőknek szóló is, így nem kell félni hogy valaki belédmegy 250-nel. Bár hülyék mindig vannak -
-
polimorf
tag
Egy kis érdekesség, hogy hogyan nyúzzák mégjobban a soförket [link] .
Ennyiből jobb Szlovákiában, ilyen baromságokat azért ezek nem találnak ki.
Viszont ha megtudják mit csinálnak a Magyarok lehet átveszik az ötletet. -
ALI_G
veterán
Egy kis előzetes hétvégéről
-
Archer
őstag
válasz
DonThomasino #40062 üzenetére
15-20k körül én egy Frank Thomas XTI-t néznék az angoloktól (ebay, amazon, stb.) Dupla tépőzár (mandzsetta?), összevarrt gyűrűs-kisujj, (ránézésre) normális csukló védelem. Ebben az árkategóriában szerintem ennél jobbat nem kapni, a nagy márkáknál is ez már a 30k fölötti kategória.
-
Backspace
tag
-
canniball
nagyúr
válasz
Backspace #40049 üzenetére
Te egy igazi úriember vagy; elüt és még hölgynek nevezed...
Mielőbbi felépülést!HGabor89!
Ha emlékeim nem csalnak tavaly mikor csináltam a különbözetit akkor is kérték a bizonyítványt, pedig nem volt egy éve hogy B125-öztem.fattyu!
Én is múltkor besz*ptam: bementem a boltba, a kabát jó de a kártya terminál nem működik. Elgurulok az automatáig, vissza, fizetek, kint elfordítom a kulcsot és semmi. Visszafordít, ráfordít, a ledek égnek de indulni nem hajlandó. Párszor még próbálom de nem akarja az igazat, kulcs ki, visszabattyogok a boltba, mondom az eladónak hogy mi a stájsz, meg kéne bikázni. Kijön, mutasd csak mi van!, kulcs be, elfordít, röffen.DonThomasino!
"Milyen gyártámány a shox?"
Saját márkás, kb. mint a Tescoban a Tesco feliratos cuccok; ami persze nem feltétlen jelent rosszat, de ha közel ennyiért kapsz "márkásat" is (ami nem feltétlen jelent jót) akkor lehet érdemes elgondolkodni.dellfanboy!
Bármelyik okmányirodában ügyintézhetsz, de persze mindegyiknél külön kell időpontot foglalni.Sianis!
Felesleges lenne ezt a témát összefoglalni, ugyanis minden évben módosítanak rajta valamit. -
Grillo
őstag
válasz
Something_ #40053 üzenetére
Én írtam neked korábban, hogy így jártam, pontosan, ahogy te, csak nekem nem mesélték el korábban, hogy fogok járni.
Erről a "vadász, vadász..." csattanójú vicc jut eszembe.
-
.mf
veterán
válasz
Backspace #40049 üzenetére
Jobbulást
Körforgalmakba, ha van érkező forgalom, mindig óvatosabban megyek bele, és tapadok a belső ívre. 3-4-ből 1 rendszeresen nem adja meg az elsőbbséget. Egy hasonló esetem volt egy héttel ezelőtt, ha nem belül és nyugis tempóval megyek, akkor vagy belementem volna az elém kikanyarodó nőbe, vagy ő üt el oldalról.
A másik pedig: város széli bevásárlóközpontok környékén mindig óvatosan. Egyik legveszélyesebb fajta vezető az, aki csak bevásárlásra használja a kocsit: nem vezet, nincs hozzászokva, nem tud figyelni, össze-vissza megy.Fattyú: mivel én már 2x szoptam vele, a kontakt-hibát tenném elsőnek. Utána döglődő akku vagy gyengülő generátor. Végül fesszab, de az inkább másban szokott jelentkezni.
Kontakt-hiba a legalattomosabb köcsög dolog, ami történhet.
Akku: mérj feszültséget kikapcsolt motorral.
Generátor, fesszab: mérj feszültséget járó motorral, szervizkönyv által megadott fordulatszámon.Dell: azé', 25k alatt is van élet...
A nagy nevek is gyártanak belépőszintű gagyit. Sőt, gyakran ugyanazon a gyártósoron ugyanannál a kínai OEMnél, mint a kevésbé neves társaik.
Továbbá: ha még motor nincs, akkor érdemes inkább megvárni a szezon végi / téli leárazásokat. -
dellfanboy
őstag
válasz
DonThomasino #40064 üzenetére
azt hiszem magyar de kínában gyártanak. az én véleményem az hogy ahogy a motornak is egy nagynevű jó márkának kell lennie (értsd nálam a kínaik kizárvak) csak a 4 japán, vagy olasz (ducati, aprillia) úgy a felszerelés közül is egyekszek jót venni ami hosszú ideig fog szolgálni...
-
torzo
őstag
válasz
Backspace #40051 üzenetére
Két éve hasonló helyzetbe kerültem. Honda Karasna (Szögi Tamás a vezető, segítőkész, rendes motoros srác, a szervízvezető Balázs László, szintén jó fazon) jól kézbe vette és rendezte a dolgot, a megítélt bizotsítási díj is kb. 90-95%-ban fedezte a javítást. Szerintem menj hozzájuk! Ráadásul márkaszervíz!
Az igaz, hogy hetekig nem volt moci, de nekem nem sok dolgom volt az egésszel. -
-Mosquito-
őstag
válasz
DonThomasino #40062 üzenetére
Ezt gondolom..
[link] Ha ugyes vagy akkor 10k alatt is meg tudod venni Akito Sport Max néven. Fehérben van,jópárszor már elázott de tartja a méretet,nem tágult ki.
-
DonThomasino
veterán
válasz
dellfanboy #40063 üzenetére
Milyen gyártámány a shox?
-
dellfanboy
őstag
válasz
DonThomasino #40062 üzenetére
ha tényleg 15-öt szánsz egy új kesztyűre akkor dobj rá egy tizest és vegyél daines/spidi/alpinestar mert hosszú távon jobban megéri. az én D-m olyan mintha a kezemre öntötték volna, szóval komfortba is jobb.
amúgy pont ilyen speedline-t néztem én is a shoxba de élőbe annyira nem jött be mint képen sztem az a safeplast múanyag protektor is tök gagyi...haverom shox kesztyűje kb 1- 1,5 évig bírta majd a varrásnál kezdte megadni magát.
sőt a tanfolyamon az egyik srác vadi új kesztyűje is nagyobb kopást mutatott mint az enyém, ráadásul a tépőzár is kezdte megadni magát ami sztem elgondolkodtató.itt is van shox cuccokról vélemény [link]
-
DonThomasino
veterán
Mit gondolnak az úrak erről kesztyűről?
[link] -
Polemius
senior tag
válasz
Something_ #40053 üzenetére
Nem a B jogsi a feltétel, hanem a 8 általános. Jogszabály írja elő, nyilván a hatóság nem fog eltekinteni tőle, sem bemondásra elhinni (vagy egy random lejárt diákigazolványt elfogadni). Egyébként meglévő jogosítvány azért nem elegendő, mert volt időszak, amikor nem volt feltétel a 8 általános, csak az írás-olvasás képessége.
Egyébként meg tudtad is ezek szerint hogy kell, csak megfeledkeztél róla.
Viszont érdekes, mert a suli sem volt ezek szerint toppon, tőlem már a suli kérte és intézték a papírmunkát, nem kellett a hatóságnál külön bemutatni.Mellesleg örülök, hogy még nem minden hatóság fér hozzá minden adatomhoz...
-
Something_
őstag
válasz
Sianis #40059 üzenetére
Csodálkoztam, hogy amikor odamentem a 12-es ablaknál még csak a 40-es számú volt. Kb 15 perc alatt elértünk az én 63-as számomhoz szépen egyesével.
Hát ezért..
Engem annyira nem érdekel, hogy mikor lesz a kezembe (eddig is benzinnel ment a motor, nagymotor pedig szerintem már csak jövőre lesz, vagyis majd októberbe veszem meg), de ha már elmentem a 16. kerületből a 11. kerületbe, sikerülhetett volna
-
Sianis
addikt
válasz
Something_ #40053 üzenetére
Kell a bizi bizony. Én múlthét csütörtökön voltam, csak néztem, hogy még kínaiul is ki van írva, hogy mi a teendő ezután. Holnap okmányiroda, csak imádkozni tudok, hogy mielőbb kezembe kerüljön a plasztik.
-
dellfanboy
őstag
válasz
Something_ #40055 üzenetére
igaz én csütörtökrre néztem nekem még a mai nap korai
de az okmányirodába már péntekre van időpontom
-
fattyu
veterán
válasz
Something_ #40055 üzenetére
Tegnap ( mondjuk azt hogy németországban ) mentem egy hosszú egy slukk stabil 250-290 utat 160 km végig refivel.. Remek 13 liter/100 fogyival sikerült megrémülni hogy menten szopóág megálltam megkérdezni kút 500 méteren belül hol. Leállítottam.
Utba igazítanak indítok és egy negyedet se fordít az önindító. Lapos akkunak hangzott. Betoltam elsőre felvette.
Levettem a refit és a tompítottatat is a következő kútig ami kb 2 km se volt. Megtankolok indítok és pöccre induul...
Mi a fene?generátor? nem tölt annyit amennyit kivesz refivel együtt a rendszer?
Fura de nem értem. mentem már hosszabb köröket refivel. nem volt még ilyen.
A változás csakegy usb aljzat bekötése volt direktben a biztidobozba, de nem is volt használatban mikor ez történt.
-
Something_
őstag
válasz
dellfanboy #40054 üzenetére
Én tegnap ezt néztem, aminél az van, hogy ma pl 6-ig van :-)
Járművezető vizsgáztatási hatósági ügyek
Cím: 1119 Budapest, Petzvál József utca 39.
Postacím: 1300 Budapest, Pf. 91.
Telefon: 06-1-371-3030
Fax: 06-1-371-3033
E-mail: kepzes-buda@nkh.gov.hu
Ügyfélszolgálati idő:
Hétfő: 09:00 - 18:00
Kedd: 09:00 -15:00
Szerda: 09:00 -15:00
Csütörtök: 09:00 - 15:00
Péntek: 09:00 - 12:00 -
dellfanboy
őstag
válasz
Something_ #40053 üzenetére
petzvál tényleg csak 9től3ig van nyitva? [link]
-
Something_
őstag
Kva anyjukat, most voltam a Petzválba, hát nem hitték el, hogy van 8 általánosom, pedig van B-m már 6 éve és még a 3 éve lejárt fősulis diákom is nálam volt, tele matricával
Amikor a csóka kérte a bizonyítványt, egyből beugrott, hogy itt írta valaki, de hát akkor is botrány.
Első jogsinál még azt mondom, hogy ok, üljenek bele az idióták, de ha már van érvényes B?Az internet korában egy hivatal nem tud lekérni adatokat egy kattintással? Ezer éve diákmunkaként az apehnél dolgoztam, olyan rendszer volt, hogy 14 évesen szinte bármit le lehetett kérni bárkiről név alapján.
-
kcsa
veterán
válasz
Backspace #40051 üzenetére
Károkozó biztosítójához természetesen. Az én esetemben ez az Uniqa volt, online intézhető volt a legtöbb dolog szerencsére, kisebb biztosítónál ez lehet hogy másképp néz ki. Árajánlattal biztosan nem rontasz a helyzeteden, úgyhogy lépd meg még az elején
Az kimaradt, hogy részvét a motorod miatt neked is
-
kcsa
veterán
válasz
Backspace #40049 üzenetére
Ugyanezzel harcolok immár bő egy hónapja.
Beküldöd/bemész biztosítóhoz a kék-sárgát, ott majd még egy pár papírt kitöltetnek veled a baleset pontos részleteiről, részletesebb rajzokkal, stb.
Kárfelmérő kijön, fotóz, elmegy. Ha bontás után további hibák derülnek ki, akkor pótszemle, fotóz, elmegy. Ezek után küldenek egy összeget, amit ha elfogadsz, kiutalják és javíttatod.
De ha úgy jársz mint én, akkor a felajánlott összeg töredékét sem fedezi a javításnak (mert a biztosító már csak ilyen jófej), és akkor árajánlatok bekérése a javasolt lépés.
Magam részéről egyelőre itt tartok. Márkaszervíz ajánlata biztos egyszerűsít az ügyintézésen, csak az enyémnél nincs ilyen.
-
Backspace
tag
Tegnap történt egy kisebb baleset velem. Óbudán az Eurocenternél, ahogy mentem a párommal motororral a Media Markt felső parkolójához, jobb oldalról egy hölgy elsőbbséget nekem meg nem adva oldalról nekem jött.
Sajnos már késő volt, hogy bármit is tegyek, ahhoz hogy elkerüljem a bajt. Kb 30-40km/h-val mentem és szépen a földre estünk párommal. Szerencsére pár zúzódáson és horzsoláson kívül nem lett komolyabb bajunk.A motoromnak (99-es VFR) viszont az oldaleleme szétkarcolódott, a fejidom több ponton eltört és pár kisebb karc itt-ott.
Kérdésem az lenne, hogy ilyen esetben hogy működik a biztosítási kárrendezés motor esetében?A baleseti jegyzőkönyvet beviszem a károkozó biztosítójához. Onnan kijön egy kárszakértő, felméri a kárt és mondanak egy összeget, amiből megjavíttathatom?
Érdemese előtte elvinni szervízbe, csinálni egy kárfelmérést/javítási ajánlatot? Márkaszervíz jöhet szóba, vagy független szervíz is?
Nagy segítségemre lenne, ha megosztanátok a tapasztalataitokat.
-
.mf
veterán
Meg van az új kedvenc "egytankos" köröm:
Bp (kiindulási pont) - Pomáz - 'kő - Egom-kertváros / 117 - Tát - Bajna - Héreg - Tarján - Tatabánya - Környe - Majk - Csákvár - 811 - 1 - Bp
~200 km, kevés sallanggal köt össze 3 jó szakaszt:
1.) Pomáz - 'kő - Egom szakaszt gondolom nem kell bemutatni - az útminőség olyan, amilyen, de Bp-hez közel van, D-i oldala kellemes kanyargós, É-i oldalán több az erősebb kanyar, Dkőn pedig jó a kilátás.
2.) Tát, azaz inkább Bajnától Héregig van egy nagyon jó, nemrég felújított szakasz. Bár csak dombság, de ez a szakasz kanyargós, váltakozóan enyhébb és erősebb kanyarok, sok jól belátható.
Tarjántól lehet
a.) Tatabánya felé: már nem olyan kanyargós (de így is van egy-két nagyobb) az erdőn keresztül, és az aszfalt is toldozott-foltozott. Rövidebb
b.) Tata felé: az út eleinte rosszabb, de az erdőben utána szép sima, ámbár fehér aszfalt váltja. Lendületes, enyhe kanyarok, néha-néha egy közepes. Maga a szakasz is hosszabb (és szebb), de utána Tatán és Vértesszőlősön is át kell menni.
3.) Környe és Oroszlány között félúton van a leágazás Csákvár felé. Ez is pár éve felújított, jó aszfalt, részben erdőn át, utána kicsit tisztásabb részen; több az egyenes, mint a kanyar, a kanyarok is enyhék, lendületesek, néhány kanyarnál megy csak száz alá a mutató.TT lájt
-
Sianis
addikt
válasz
-Mosquito- #40042 üzenetére
Úgy kell, záróvonalon előzni.
-
polimorf
tag
válasz
-Mosquito- #40045 üzenetére
Rasszista Magyar oldalak.
A normális mailt nem fogadják el csak azért mert nem Magyar, de a kamu freemailt elfogadják csak azért mert Magyar.
A kamu freemaillal sikerült beregiznem. -
polimorf
tag
válasz
-Mosquito- #40042 üzenetére
Freemailom van ha az jó?
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
-Mosquito- #40042 üzenetére
A nappali menetfényeidet még mindig irigylem!
-
-Mosquito-
őstag
válasz
Bogyó bá' #40034 üzenetére
Köszike.
Kapsz egy videót [link]
Polimorf:
Nincs is messze,felteszem a várólistára. Pü-be írtam,hogy Zakópánéban leszünk.
Biztos nem fognak elkergetni,de jó lenne valamilyen formában felvenni a kapcsolatot a szervezővel,mivel megadott létszámmal akarják majd megtekinteni az erőművet. Nehogy mégis hoppon maradjál. Csinálj egy Gmail fiókot,szerintem az megoldja a problémád.
-
DigitXT
félisten
válasz
DonThomasino #40039 üzenetére
Pont úgy, mint az igazit.
-
Sianis
addikt
válasz
DonThomasino #40039 üzenetére
Méretpróbán kívül azt is mutatja, hogy a szíj mikor helyes.
-
DonThomasino
veterán
Hogyan kell pontosan beállítani a álszíj méretét a sisakon?
-
polimorf
tag
válasz
-Mosquito- #40033 üzenetére
A motorozz.hu-n szerveznek 31.-re egy gurulást mifelénk. Nálunk is megállnak, csatlakozunk hozzájuk itt szerdahelyen. (Sajnos nem sikerült regisztrálnom az oldalukra, és így jelentkezni sem tudtam a társasághoz, de gondolom azért nem fognak elkergetni.?
)
Te nem leszel köztük? -
polimorf
tag
válasz
-Mosquito- #40033 üzenetére
Szép kívül, belül is szép lehet. 170 Cseh korona a belépő. Viszont pénzváltót a városkában vasárnap lévén nem találtunk, mivel csak nagy pénzünk volt euróban így nem akartam euróval fizetni mert visszaadni csak koronában akartak, azzal meg nem tudok mit kezdeni. Így nem vettünk egész kastélylátogatásra szóló jegyet csak részlegest, ennyi apróm volt euróban. Majd legközelebb megnézzük az egészet is, ami 2 órás program (annyi időnk se volt)
Így is este 8-ra értünk haza.
-
vlevi
nagyúr
válasz
Bogyó bá' #39513 üzenetére
NNNaaa, megnéztem Erdélyt és környékét (már amit láttam belőle, felületesen), eső nélkül majdnem megúsztuk, egyszer délután futottuk bele egy nagyobb zuhéba. Az utak minősége csapnivaló, de vannak újonnan aszfaltozott, tökéletes szakaszok is. De mindíg számítani kell a kóborkutya, tehén, lovasszekér felbukkanására.
De nagyon érdemes volt elmenni.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
-Mosquito- #40033 üzenetére
-
-Mosquito-
őstag
Láncolajat nekem is említették,hogy azt tettek rá,mert nem olyan könnyen dobja le. Gondolkoztam ilyen kütyü beszerzésén,majd meglássuk. Gyárilag szerelt Bridge gumi nem a legjobb. Anakee 3-at használtam,meg voltam elégedve vele. 19ekm után cseréltem le,de még volt minta rajta. Picit zajos a minták miatt. Most PR3-at használok. Valakinél 8 másnál 15ekm után kopott el. Elválik mit bír alattam. PR4 (ezt már használja egy ismi,majd referál róla) kerül fel,ha okés. De lehet újra Anekee 3-as lesz ami tuti elmegy 15-20eKm-t.
Szerintem is felesleges pöcsölni a jogsival. Aki megteheti egyből a nagy A-t tegye le. Aki hülye az egy bicajjal is szétüti magát,nem hogy motorral.
Polimorf:
Szép hely. Belül is volt mit nézni/látni? Mi is gurultunk egy kicsit. Eső minket sem került el,kb 100km-en esett a 650-ből. Tátra,Poprad előtt.
-
Zolee_70
senior tag
válasz
DigitXT #40028 üzenetére
Naná, hogy az SW-vel!
. Volt egy másik SW is és egy Piaggio X9 is. A "motorosok" meg irigykedtek a kényelem, meg a helykínálat miatt
A túrakiírás. Bakos Sanyi kiváló túraszervező.
-
Xaels
félisten
válasz
Archer #40029 üzenetére
Igazad van. Én is kicsit elégedetlenkedtem a fogyasztással, igaz inkább az a gondom, hogy a tank kicsi ahhoz mérten és így a hatótáv sem túl acélos. A többi gondom megoldódott, 170-et kipörgettem belőle múltkorában és még volt benne egy kis tartalék, de ott már élhetetlenül tép és rángat ezen a kis csupaszságon a szél. Nem is vágyom rá.
Az 50-es rotyogósok meg külön állatfaj.
-
canniball
nagyúr
válasz
spanyoll #40024 üzenetére
Onnan indult az egész hogy megemlítetted hogy lehet már tavasszal mennél különbözetire, úgy tényleg nem érdemes "szétbontani" a dolgot, egyből A.
De ha ragaszkodsz a 125ccm-hez és legalább 1-1.5 évig kibírod rajta akkor B125, aztán van 2 éved a különbözetire.
Egyszerű ez mint az 1x1. -
Archer
őstag
Kell pörgetni igen. Helyén kell kezelni a dolgokat. Kb. olyan motor kéne itt egyeseknek, ami:
-keveset eszik (3l körül)
-kis cm3-s, olcsón fenntartható
-200-at legalább megy
-nem kell pörgetni
-kényelmes, megbízható
-nem kerül sokba
...125-ös ennyit tud, keveset eszik, olcsó üzemeltetni, cserébe nem azzal fogja az ember az 7-es BMW-t lenyomni. Nagyobb motor többet eszik, sokszorosa a fenntartása, alkatrészárak az égben (magyar fizetéshez), cserébe lehet vele haladni "elég dinamikusan". 50-es rotyogó meg még ennyit sem megy, cserébe annyiba kerül kompletten mint egy sportmotorra két féktárcsa megy egy láncszett... Nem olyan bonyolult dolgok ezek...
Úgy általánosságban írtam, nem konkrétan Neked.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
DigitXT #40021 üzenetére
1. Egy kisebb vagyonba kerülne (2 db új karbi, 2 db új könyökcső a kipufogókhoz).
2. Gyanítom, hogy baromi rövid élettartamú lenne, nekem meg egy darabig még szükségem van rá.Lefojtva olyan, mintha 2/3-nál nagyobb gázt nem tudnál húzni, ezért valószínűleg még sokat el fog pöfögni alattam. Ezért nincs lelkiismeretfurdalásom, hogy szinte konstans nyélgázzal járok vele.
-
Bogyó bá'
nagyúr
Attól függ, melyik évjárat: a 2008-as évjáratú 2 szelepes már csak 112-őt megy: [link]
2011-től már csak 110-et: [link] és [link]
Az én csótányom az eredeti kivitelben ezeknél jóval erősebb volt (17LE) de az enyém a 12LE-re fojtott verzió (sokkal kisebb karburátorok, és végig beszűkített kipufogó-könyökök. Kíváncsi vagyok, hogy az eredeti változat mit léphetett! [link]
-
Xaels
félisten
válasz
Archer #40016 üzenetére
117-et olvastam végsebességre. Akkor a stabil 100-hoz már rendesen kell pörgetni. Nálam a kényelmes utazóba nem fér bele a 7000-8000-es fordulat. Meg ugye ez függ attól is ki ül rajta. Persze láttam 1-2 videót ahol ennél sokkal többet kihajtanak belőle, de az már nem egészséges ahogy azt kitekerik.
-
canniball
nagyúr
válasz
csongi #40009 üzenetére
Akkor én vagyok a fene.
A B125+különbözeti kb. annyiba fáj mint az A, az A2+különbözeti alsó hangon másfélszer ennyibe.
spanyol!
Az imént azt írtad tavasszal lehet különbözetire mennél.
Amúgy lefelé kompatibilis a papír, A jogsival is vehetsz magadnak kisebb motort, akár 125-t...bár úgysem akarsz majd. -
Archer
őstag
Sík terepen a 125-ös CBR tud annyit simán. Előzni azért nem nagyon kell vele.
#40000: Mennyire semmi köze az eredeti koncepcióhoz ezeknek a kerekes rekamiéknak. Nem akarok ezzel senkit megsérteni akiknek tetszik de szerintem is bűn ronda, egyetemben a hasonló Harleykkal. Ha ingyen adnák, sem kéne. Az első Goldwingek viszont gyönyörűek.
-
kcsa
veterán
válasz
spanyoll #40012 üzenetére
Tanulómotornak a CBF250-nél keresve se találhatsz jobbat szerintem. Egy henger, egyszerű, könnyű, nem túl erős, de akadály nem leszel a forgalomban soha. 125-ösnél azért bizony előfordul hogy a kamion tol lefelé az útról
Mindezeket tapasztalatból mondom. Végigjártam az 50-125-250-500 lépcsőket, a 250 jó kompromisszum
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
spanyoll #40010 üzenetére
Pont azt akartam írni, mint előttem kcsa topictárs: a 125-ös kis váltós gépeknek 90-95-(100) km/h a GPS szerinti, valós végsebessége sík úton. A tartós utazójuk meg valahol (valós) 80-85 körül esik. Ilyen motorral (20 éves kis Honda 125-ös chopper) motorozom immár egy éve és 4 hónapja, 12 ezer km-t összegyűjtve. Ez a km azért sok, mert ebben nincs munkába járás meg hasonlók, ez mind önfeledt kirándulgatás. Egy 125-ös Varadero-s sráccal társulva tettünk egy nagyon szép székelyföldi körutat is júniusban, 8 nap alatt nekem 2369 km jött össze "egy menetben". (Neki csak 7 nap volt, és 2-300 km-rel kevesebb, mert nem egy városban lakunk).
Viszont kapaszkodj meg, 80 körüli tempó mellett, nyakig pakolva, 2,65 liter/100km lett a kinti átlagfogyim! Ilyet még itthon sem tudok produkálni, stabil 2,8-cal járogatok mindig.
-
spanyoll
addikt
Ú köszönöm a segítségeket.
Szépen sorjában akkor...
Nem sürgős, csak most beindult a mocorgás a fejemben. Legkorábban jövő tavasszal akarnám letenni, most lassan úgyis vége lesz majd a szezonnak. A motoros ruhák vásárlásáról tudok, azt belekalkuláltam, még ha nem is írtam.
A-s jogsit nem akarok. Egyrészt ismerem magam, és ha lenne egy rendes erejű gép alattam akkor az első hónapban megölném magam vele, plusz drágább is az. Nekem csak a hangulat kedvéért kéne, arra meg pont elég lenne egy 125ös Honda Shadow pl, hogy elmocorogjak vele. 100as utazótempó nekem már elég
Plusz a rendes A-s jogsi drágább is meg minden.
De köszönöm a tanácsokat, még jövő tavaszig átgondolom, aztán alakul majdAmúgy mint koca topiklakó erről a "felálló" motorról ez jutott eszembe valahogy
-
torzo
őstag
válasz
-Mosquito- #39995 üzenetére
A scottoilerbe motorolajat rakok, amióta az eredeti kék lötty kifogyott. A viszkozitás vsz. alacsonyabb, mert jobban fröcsköl, de tényleg nem vészes, a felnit kb 1 perc alatt papírtörlővel újjá lehet varázsolni, a mociolaj nem tapad, oldószer nem kell hozzá. Valaki egyszer azt tanácsolta, használjak láncfűrészhez való kenőolajat, mert annak a viszkozitása sokkal magasabb. Még nem próbáltam. Amúgy 50 ml olaj elég 1000-1500 kilcsire, és a lánc mindig szépen néz ki, nincs fújkálás, rá se kell nézni, mintha kardánossal járnék.
Az első köpenygarnitúra a gyári Bridgestone volt, 13 k-t bírt ki, nem volt vele bajom. Aztán bömcisek társaságába keveredtem és ott Metzeler-re beszéltek rá. Tényleg nagyon jó köpeny, sosem csúsztam még meg vele még esőben sem, ha utassal megyek, pár kanyar után eltűnik a majrécsík. Szólóban ehhez azért kell némi vadulás, de megoldható.
Viszont dög drága és gyorsan kopik. Még egyik szett sem bírt ki 10k-nál többet.
Van más javaslatod?A jogsiról csak annyit, hogy szerintem is korlátozás nélkülire kell ráhajtani, nem érdemes a 125-ös kategóriával játszani, úgyis megjön a vágy hamar a nagyvasra, ha már egyszer mocizni kezd valaki.
Viszont senki se gondolja, hogy a megszerzett A-s jogsi után tud motorozni!!!!! Minden kezdőnek, de másnak is ajánlom, hogy nevezzen be a Honda Safety kétnapos kurzusára (Kozma utca)! Egészen másképpen láttam és csináltam utána a motorozást. Tudom, hogy más kurzusok is vannak, pl. mocis rendőrök által vezetettek, amelyek szintén nagyon jók, de ott a saját géppel szerencsétlenkedik az ember, aztán ha földhöz vágja, akkor szívás, de Hondáéknál CBF 600-asokat adnak megfelelően felcsövezve. Jobb azt törni. -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
polimorf #40003 üzenetére
Nem, sajnos nem érek rá, meg épp egy vasam sincs. Idén már csak egy "nagy" túrám lesz, 3 napos a Balaton körül, valamikor szeptember közepén. (Pedig de rá voltam izgulva egy rövidebb, újabb erdélyi útra... ...vagy talán mégis összejöhet? Október végén, igazi őszi időben, főleg fotózgatni. Torockó és szűken vett környéke volt a terv.)
-
Polemius
senior tag
válasz
spanyoll #39996 üzenetére
Idén szereztem meg a jogsit (A) én is. Igaz előtte nem volt robogós/kismotoros tapasztalatom, de azt láttam, hogy akinek igen, többnyire annak sem lett volna elég a kötelező óraszám.
Körülbelül ugyanazt kell tudni B125-től A-ig a vizsgán, csak kisebb motorral.
Ha úgyis feljebb akarsz lépni egy év múlva, szerintem is inkább egyből arra menj.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Nintendo Wii U
- Nubia Red Magic Astra - táblajáték
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Autós topik
- ZIDOO médialejátszók
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Path of Exile (ARPG)
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- Gamer PC- Számítógép! Csere-Beszámítás! I5 12400F / RTX 3070 8GB / 32GB DDR4 / 500GB SSD+ 2TB HDD
- Dixit 4 Eredet (bontatlan, fóliás kártyacsomag)
- Bomba ár HP X360 11 G5 - Intel N4020 I 4GB I 128GB SSD I 11,6" HD Touch I Cam I W11 I Garancia!
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 5600 / RX 6700XT 12GB / 16GB DDR4 / 500GB SSD