Hirdetés
- Azonnali fotós kérdések órája
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Chieftec Vista ház: kisebb halaknak
- Apple asztali gépek
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Házimozi haladó szinten
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Milyen egeret válasszak?
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bogyó bá'
nagyúr
A múlt hétvégi Csesznek és környéke után a holnapi útiterv: [link]
-
Valvoline White Synthetic Chainlube 400ml - na most kiderül jó éééé!
-
Kroni1
veterán
válasz
FIREBLADE78 #70492 üzenetére
nem, gumitól is függ h mennyi kell előre, nekem is 2.25 elöl..
-
No elindulok revit kabátokat próbálni egy google maps alapján igen igen zergebaszta vidéken lévő boltba. Ígéret van arra, hogy mindent fel tudok majd. A korábbit most hoztam el a boltból, totál új garlevéllel. Ha gondolja valaki.
-
Horvi
őstag
válasz
dellfanboy #70488 üzenetére
Beszéltem velük telefonon valamelyik nap és így rákérdeztem én is a dologra mert akkor még a július is üres volt csak az első hét nem. Azt mondták kb. adott hónap elején, előző hónap végén töltik ki teljesen mert addig még képlékeny lehet a dolog. Így szerintem érdemes lehet várni, mert először be fognak kerülni a fix rendezvények, ilyen olyan kupák stb aztán az üres helyeket általában feltöltik gokart/motoros/autós nyílt nappal.
-
dellfanboy
őstag
augusztus vegen lesz nyilt nap kakucson? probaltam megnezni a weboldalukon de aug full ures? 20 korul megyek haza akkor probara tennem magam ott
-
yodamastah
őstag
Tényleg jól mentél, meg is votam lepődve
A vége fele amikor már jobb tempót mész és megcsúsztál akkor mentem mögötted fél kört ott látni hogy eléggé mozog a motor alattad. Tényleg nem ártana foglalkozni azzal a rugóstaggal. A pilot power 3 sport gumi de van a Michelinnek ennél 2 sportosab utcai gumija is ami inkább pályára való.
-
mrhero
tag
igen, USAban vannak allamok ahol lehet balra kanyarodni pirosnal. Csak ott nem ahol tabla kulon tiltja. De azert ne feledkezzunk meg arrol h itthon nalunk is van olyan keresztezodes van ahol ergo pirosnal lehet jobbra kanyarodni. csak itt ez ugy nez ki h jobbra kanyarodo sav van es ki van teve a macisajt.
-
ath
senior tag
válasz
yodamastah #70461 üzenetére
Marha jo volt ez a nap, elveztem. Kakucs tenyleg pici palya, nagyon dolgoztat a kanyarokkal, de legalabb a sebessegfokozatokkal nem kell foglalkozni. En ugy erzem nulla tapasztalattal jol mentem, amit szerettem volna, hogy szepen forduljak (jo, mihez kepest
) osszejott, az 50.48-as idot sem tartom rossznak. Ugy foleg nem, hogy csak az utolso etapon mertem.
Sajnos a rugostagom nem a legjobb, azzal meg valamit kell mokolni ha igazan jokat korozgetnek, a pilot power 3ra sem mondom azt, hogy enyvesnek ereztem volna az aszfaltot. A feltett keprol is ugy latom a testtartason nagyon sokat kell javitani, de jo lesz ez
Jovo pentek nekem is jo lehet, de csak hasonlo delelotti felnap, meg idojaras kerdese. -
ath
senior tag
válasz
Teasüti #70450 üzenetére
Szerintem felreerthetoen fogalmaztam, nem az indokkkal van a baj, hanem ha tenyleg megengednenk, hogy puroson at lehessen menni. Nem tartom jo otletnek.
Ugy tudom egyebkent amerikaban a jobbra kifordulas a lampatol fuggetlen, leglabbis mintha lenne olyn allam. Egy mythbusters reszben lattam is egy ezzel kapcsolatos tesztet, onnan remlik, szoval ez egy masholmukodo dolog, itt is el tudnam kepzelni. Angoloknal nagyon szompatikus volt meg a korforgalomban befele indexeles, amig ki nem kanyarodsz, azt is tudnam honosittatni. -
canniball
nagyúr
válasz
runner 125 #70481 üzenetére
Nagyfateres?? Elég vaddisznónak tűnik...
-
Teasüti
nagyúr
Van esetleg vkinek infója a Yamaha XJ6-osokról?
A seggén lévő nyúlvány érdekelne, amin a rendszámtábla van meg az indexek, hogy láttam olyan példányt is, amin ez a csúfság nincs rajta és a váznyúlványra kerültek fel a köcölék a féklámpa alá.
Különbséget nem látok a motorok típus megjelölésében, így feltételezem, hogy ez átalakítható?
Vagy az a sárvédő az csak egy egyszerű hosszabító, amit el is lehet akár hagyni?
Képeken ha jól látom néhány csavar fogja oda a váznyúlványhoz. Lehetséges, hogy a rendszámtábla konzolja is odacsavarozható? Talán ha ugyanaz a furatok elhelyezése a konzolon is? -
Andrew Z1000-ese tetszik, az az évjárat jobban bejön mint a friss. Igaz a blokkot nem látni annyira, de kárpótol a többi dolog.
Nem a tömegcikk motorok vonzzanak, csak hát azok nem olcsók.Más: Ma reggel megszóltak, hogy ugyan tegyem már bele a kipufogóba a hangtompítót, hogy nem szégyellem magam, hogy ilyen hangos. Mondom, hááátttt ez a tompított, kivegyem milyen ha nem az? Na viszlát.
-
tomcat78
őstag
Sziasztok!
'91es Suzuki gsx 600 f re tudja valaki honnan lehetne kormánycsutkát szerezni?A ball kicsit elgörbült -
Teasüti
nagyúr
válasz
Something_ #70467 üzenetére
Félve kérdezem, ennek a nézőpontnak milyen létjogosultsága van?
Még ha bikinis csaj lennél azt mondom oké.
De egy faszit nézni, ahogy teszi ide-oda a valagát a motoron... -
imibogyo
veterán
válasz
Something_ #70467 üzenetére
Hát jobban örültem volna egy műszerfalas nézőpontnak...
-
Something_
őstag
válasz
yodamastah #70461 üzenetére
Legkozelebb 22-en es/vagy augusztus elsejen mennek.
Nalam egyetlenegy ertekelheto video lett a mai naprol, a tobbi fos, mert bekapcsolva maradt a kepstabi es ugy mozgatja a fejidomot, hogy hanyinger.
-
Horvi
őstag
válasz
yodamastah #70461 üzenetére
Jövő héten gondoltam menni bár esőt mondanak de megbeszéltük itt Daywalker-el, hogy mikor lehet hinni a meteorológusoknak
A napot még nem tudom, eddig a szerda/csütörtök volt a képben, péntek max úgy hogy, egy fél napra mert délután mennem kell Nyíregyházára. -
Teasüti
nagyúr
Köszi!
Nyavalya essen belé, hogy kicsiben nem akarnak jól felszerelt és szép motort gyártani!
Wow, mi az a sugárhajtómű ott a keréknél?(#70459) Horvi
Meggúglizzuk.
...
Neeem, ez totál máshogy néz ki. Egy katyvasz a formaterve.
A leömlőket én inkább burkolnám alul.
Ez így ránézésre a kazánházat juttatja eszembe. -
Teasüti
nagyúr
Ez milyen motor?
(#70454) yodamastah
+1
Bár szokni kell, hogy nem fog kicsúszni, nem fog kicsúszni, nem fog kicsúszni...(#70456) canniball
Ha jobban megfigyeled, halványan dereng vmi a háttérben. Kielégülés után szembetűnőbb. -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
yodamastah #70452 üzenetére
-
Teasüti
nagyúr
Húzz le biciklin egy-két szezont, majd visszatérünk az érvekre utána!
A motorosok is épp úgy pufogtatják, hogy motoron máshogy lehet és kell közlekedni, mint mondjuk autóval.
(Én mondjuk azt sem értem, ha már itt tartunk, de mindegy. Mert az 50 az motoron is és autón is és biciklin is 50.)
Ez érvényes a többi résztvevőre is, biciklire meg különösen.(#70407) bogyo112
Remélhetőleg a felelősség továbbra is a bringásé.*
Lehet menni - át a piroson is akár, miért ne... de aki idióta haljon meg!
Én biciklin piroson csak akkor mentem át, mikor hajnali egy óra volt és én voltam az egyetlen ember az úton.
Persze amúgy nem tartom rossz ötletnek a szabályozást, jobbra kis ívben pl. minden gond nélkül lehetne alkalmazni.*Ha elütteti magát a pirosnál.
-
imibogyo
veterán
Amikor egy gyors pilótát gyors motorral beraknak a kezdők közé...
Bocsi lehet csak nekem volt új a videó...
-
Daywalker
addikt
válasz
yodamastah #70445 üzenetére
Nálam is ez van, de úgy nem csoda, hogy pár hetente jár el az ember. Múltkor alig álltam a lábamon 35 fokban és a végére (legutolsó körre, előtte 10 körön át kergetőztünk) mentem egy kerek 51-et, de már dönteni alig bírtam. Szóval ha meg lenne fejben rendesen, akkor frissen 50 alá simán menne...
-
yodamastah
őstag
Hú de elfáradtam. Jobban tetszik ez a pálya mint kecsó, de sajna eléggé megtéptem a bal oldalát a hátsónak
Legközelebb megforgatva ugyanezzel a hátsóval mindenképp gumimelegítőzni kéne, hátha csak ez volt a baja. 45 meglett, de megint az lett hogy mire kezdett összeállni a kép, addigra hulla elfáradtunk, és ilyenkor a koncentráció már erősen visszaesik
1x sikerült is kimotoroznom úgy 80al a fűre, nem sok kellett a bukfenchez. Na most futok melózni majd felrakok pár képet a többiekről ahogy lapon fordulnak
-
Daywalker
addikt
válasz
Something_ #70436 üzenetére
Vannak jobb és rosszabb napok. Gyakorolni kell, de úgy nem lehet, hogy egy évben talán 10x ülök rendes motorra. Nem igazán foglalkozom másokkal. A másik haverod is bátor volt, aztán összecsukta első hringes napján. Fokozatosság, aztán majd jön a többi...nyilván ha nem egy bálnán ülnek, talán nekem is jobban menne
-
Kroni1
veterán
Amig nem vagy nagy pályázó addig nem sokat kell engedni belőle, - hisz vszleg nem is fogod egyből a határon nyomni neki - de néhány tized bar nyomást már most mondom, hogy nyugodtan engedhetsz a gyári értékhez képest, hisz a jobban tapadó aszfalton még óvatos motorozással is jobban fel fogod melegíteni, ergo vissza is megy majd a nyomás a gyári értékre..
Jól mondják a többiek, minden gumi más! Utcai túra gumik talán kevésbé is bírják, hamar 5-6 kör után elkezdődnek elmelegedni, kicsit sportosabb utcai gumival már több kört lehet megtenni. Haver aki elég sokat megy pályán azt mondja, hogy a Metzeler Z5-öt neki oda nagyon le kell engedni, egészen 1.8-1.9barig. Amíg ennél kevesebbet engedett ő nem is érezte jónak, de amint lejebb vitte jöttek is a 45-ös köridők! Szóval szerintem ne a gyártó oldalát bújd, kezdj el pályázni, aztán ha megy már próbálj meg odafigyelni, hogy milyen nyomáson milyen érzés menni, és lődd be magadnak!
-
mindkilla
tag
válasz
Something_ #70436 üzenetére
Mindenki magának méri, vagy van rá valami technika a pályán?
-
Something_
őstag
Kb 6-7 menetet mentem ma, az elso 3nal szetcseszett az ideg, mert alig akart fordulni a motor, csak kb a 10. kor utan lett jo. Nagyon leengedtem, fujtam bele egy kicsit elore es hipphopp jo lett.
Daywalker: lassan magamat bannolom, megfeszultem ma is a palyan, egyszeruen nem akar menni :S nagyonnagyon az elejen vagyok a dolognak :-( 52 ala nem akart ma sem menni, plusz egy normalis korom nem volt, mindig mashol megyek szarul.
Bezzeg Ath, elso palyanap es 50et ment
Yoda meg asszem bement 45re, de hat tole ezt is varja az ember :-))
-
Daywalker
addikt
Ez fogós kérdés mindig, mert a sporttúra gumira nem ad meg a gyártó nyomást pályára, de ha valami sportosabb gumid van (DOT-os, de pályán is használják sokan) akkor jó eséllyel találsz a gyártó oldalán adatot. De ehhez tudni kell milyen gumi van fent, mert nagyon eltérőek...
-
Daywalker
addikt
válasz
yodamastah #70422 üzenetére
Ne fájdítsd a szívem, oké?
-
yodamastah
őstag
kiraly az ido, 3an vagyunk a palyan, 46.5 eddig a legjobb idő
-
tboldi
nagyúr
válasz
Kolondrum #70418 üzenetére
Ez a sebességérzet érdekes dolog. Az oktatói Hornettel nem mertem 50-60-nál gyorsabban menni (mondjuk ez a motor már ránézésre is olyan, hogy bármikor széteshet), a tesztelt R1200GS Adventure-rel meg vígan mentem kb 100-zal a 60-as táblánál abban a hitben, hogy annyival megyek.
Viszont a saját ETZ-men, majd később a CB500X-emen is viszonylag helyesen "éreztem" a sebességemet már kezdetben is. -
válasz
baboss #70415 üzenetére
Az a 140 nem egy olyan tempó amit nehéz elérni. Mindenféle teperés nélkül a 100 is 10s-en belül elérhető és észre sem veszem. Én pl jobban félek egy suzukiban 140-nél mint a motoromon 180-nál.
A sebesség érzet a fejidomos motorokra nem annyira jellemző, legalábbis én ezt vettem le. Nakeden sokkal jobban kijön a tempó. Motor ill. autó között nézve az autóban jobban érezni mint motoron. -
Bogyó bá'
nagyúr
-
baboss
őstag
válasz
polimorf #70402 üzenetére
Köszönöm az útvonal tippeket.
Rég jártam már arra, és jó volt az egész túra. 15:45-re értünk Besztercebányára, onnan még hátravolt a felső nagy kőralakú útvonal. Abszolút nem izgatott, hogy mennyi az idő, és hány km van még hátra, a lényeg, hogy jól érezzük magunkat. Úgy voltam vele, hogy egyszer csak hazaérünk.
Amikor kikanyarodott az autó igencsak meglepődtem, mert idáig az volt a tapasztalatom, hogy a Szlovák autósok figyelnek a motorosokra és segítik a haladásukat. A párom meg is jegyezte, hogy mennyire lehúzódnak amikor utolértünk egy lassabban haladó gépkocsit.
Két személlyel egy kicsit lassabban gyorsult a paripa, előzésnél 6-ból visszaraktam 4-be ha úgy láttam, hogy megkívánja a helyzet. Összegezve egy nyugis motorozgatásra még éppen, hogy elég a Zephyr 2 személlyel. Az E50-es egy részén kipróbáltuk, hogy menyi a végsebesség,140km/o.
(kcsa ez már gyorshajtás.)
De ahogy tanácsoltad jövőre érdemes lesz lecserélnem nagyobbra ha ketten akarunk túrázgatni. Jól jön majd az a dupla lóerő. -
Daywalker
addikt
válasz
togvau #70404 üzenetére
Na, akkor csak kiderült végre, hogy baleset volt! Eddig ezt nem mondtad, csak ment a süketelés protokollal kapcsolatban, de hogy mi volt a sztori, azt nem mondtad. Tehát az a kérdés, hogy baleset után meddig van lefoglalva a motor. Erre biztos tudnak majd itt válaszolni.
(Oké, vesznek vért, de az eredmény a kórház dolga, nem a mentősöké, de most ezt hagyjuk, technikai kérdés...)
(Adásvétel és eredetvizsga nem véd semmitől, van bőven sztori a neten, hogy évekkel utána is foglalnak le járművet, mert kiderült, hogy lopott, mahináltak a számokkal, csak nem buktak le az eredetvizsgán, ahol kőkorszaki módszerrel dolgoznak amúgy) -
Ma egy nagyon aranyos dolog is történt. Egy előttem átmenő kisfiú, épp indultam dolgomra, akinek ilyen fa motorja volt és lábbal hajtotta azt mondta nekem, hogy bácsi nagyon szép a motorod.
Más helyzetben fel is ültettem volna rá. A gyerekek igen őszintén nyilatkoznak erről, a kislányok szokták mutatni, hogy hangos, közben mélyen a szemembe néznek.
dugynok! API-t én még soha nem néztem. SN-essel nem nagyon futok össze.
-
Dobnék egy labdát. Valaki rávilágított arra, hogy 10w40 és 10w40 között mi a difi.
Repsol Moto Sport 4T 10W40 motorolaj: API SJ
Castrol ACT/EVO 4T 10W40 motorolaj. API SG
Motul 5100 10w40 motorolaj: API SL/SJ/SH/SG
Az API szintrendszer
Benzinüzemű motorok motorolajai
API (SG) –( SH) – SJ - SL - SM – SN növekvő sorrendben(SG): 1989-ben bevezetett katalizátorbarát, ólommentes benzinüzemhez alkalmas teljesítménykategória.
SH: 1994-től érvényes, az API SG jóváhagyatási folyamatának szigorításán alapuló kategória.
SJ: 1996-ban életbe lépett, jelenleg érvényben lévő amerikai benzines teljesítményszint. Jelentős magas hőmérsékletű lerakódás csökkenés, alacsonyabb kéntartalom és illékonyság, illetve növelt üzemanyag-takarékosság jellemzi.
SL: 2001 júliusától érvényes teljesítményszint, különösen a kopásvédelem, az öregedésállóság és az energiahatékonyság terén támaszt fokozott követelményeket.
SM: Minden jelenleg használatban lévő gépjárműmotorhoz. Bevezetve 2004.11.30-tól. Az SM olajok fokozott öregedésállósággal, jobb lerakódás elleni védelemmel, jobb kopásvédő képességgel és kedvezőbb hidegtulajdonságokkal rendelkeznek, mint az eddigi teljesítményszintűek. Néhány SM kategóriájú motorolaj megfelel az ILSAC GF-4 specifikációnak és/vagy energiatakarékos (EC) olajnak minősíthető. Az SM olajokban alkalmazható adalékelemek foszfortartalma és kéntartalma a korábbi telejsítményszintekhez képest korlátozott, a jobb katalizátor-kompatibilitás érdekében.
SN: 2010 októberében kerül bevezetésre. Alapvetően az ILSAC GF-5 műszaki követelményeit veszi át, de a minősíthető SAE viszkozitás osztályok köre szélesebb, tartalmazza a 10W-XX osztályokat is. Az API SN minősítésű motorolajokat 85% bioetanolt tartalmazó E85 üzemanyag használata mellett is tesztelik. Csökken a katalizátormérgező foszfor- és kéntartalom, a hangsúly a SAE 0W-20, 5W-20 viszkozitás osztályokon van. A szigorú vizsgálati határértékek miatt az iszapképződésnek jobban ellenálló hidrokrakkolt alapolajok és a belső motortisztaságot elősegítő korszerű hamumentes antioxidáns, detergens-diszpergens és súrlódásmódosító adalékok kerülnek előtérbe.
Vélemény?
ath! Baj van a világgal... Vezessék be, de nem egyértelmű mikor lehet mikor nem.
-
ath
senior tag
válasz
Kolondrum #70403 üzenetére
nem tudom hallottál e róla, de szorgalmazzák ennek a szabályszerűsítését, vagyis hogy a piroson, ha mást vagy forgalmat nem akadályoz a biciklis, akkor átmehessen a piroson.
az indok kb annyi, hogy amíg meg kell állnia, lendületet veszít, és a lassú indulásával feltartja az induló forgalmat. legalább akkora baromságok, minthogy szemből bemehet egyirányúból (ha tábla engedi) -
togvau
senior tag
válasz
Daywalker #70306 üzenetére
baleset esetén protokoll (gondolom be voltam-e rúgva, gyorsan hajtottam-e)... tekintve hogy magamtól nehéz ellopnom a motort 1,5 év után, főleg úgy hogy meg van a másfél évvel ezelőtti adásvételi, és eredetvizsga...
De csinálnak vérvizsgálatot, vesznek vért, és a kórház laboratóriumában lefuttatják.
Nincs okmány a motorról, mivel hogy alukáltam mikor odaadhatták volna, ugyan is egy "csöppet" beütöttem a fejem... telefonról, gatyáról polóról van.Azt akarom tudni, mennyi ideig faszkodnak ilyenkor a járművel.
-
Nem olyan régen, alig fél órája történt egy eset velem az utakon. Váci út, közepes forgalom. Piros. Én előre csorogtam és annyira előre álltam, hogy ha mögöttem motoros van akkor kiférjen még a másik kocsi elé. Erre a semmiből elsuhan a masszív több másodperces piroson egy biciklis, de az a "fan", látszott az öltözetén. Következő pirosnál is láttam, hogy elmegy, de annál csak egyetlen egy új fajta fehér swift állt. Nem is érdekelt a dolog. Ámde benéztem a kocsiba. Rendőrök ültek benne és úgy megnéztük egymást, amikor is zöld lett. Mivel elnézték a dolgot mindenféle reakció nélkül és nyél gázzal a bicaj után mentem. Elég sokat haladt mert minden piroson átment. Ő elküldött a picsába én is őt és mentünk utunkra. HA tovább piros a lámpa ugyan megkérdezem, hogy nem kellett volna utána menni? És minket basztatnak? Minket? Hát ott agyon tudtam volna ütni ha nem teker az a nyamvadék.
Most képzeljétek el, hogy jönnek ki a kocsik az utcából és a bicajos ugyan szélén de folytatólagosan kapcsolódik be hozzájuk.
Rendőrök? Pf! -
Ártól függ, pár százalék felárat még talán megérhet újabb autók/motorok esetében.
Talán...
Autóknál valószínűleg jobb a helyzet, mert már mindenhol szondák vannak és a holdtöltét is számolja a fedélzeti computer.
Ha csak ezt tankolod, hozzáállíthatja a rendszert, de nem mernék rá megesküdni, hogy tényleg van értelme.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Elite: Dangerous
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Nők, nőügyek (18+)
- Milyen légkondit a lakásba?
- Azonnali fotós kérdések órája
- Elektromos autók - motorok
- Vigneau interaktív lokálblogja
- Motoros topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- További aktív témák...
- LG 27GS95QE - 27" OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1000 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- Új! Targus - USB-C Dual HDMI 4K HUB - 2 HDMI-vel. Saját töltő nélkül 2 monitorral (120Hz)
- REFURBISHED és ÚJ - Lenovo ThinkPad 40AS USB-C docking station (akár 3x4K felbontás)
- DELL PowerEdge R630 rack szerver - 2xE5-2650v3 (20 mag / 40 szál, 2.3/3.0GHz), 32GB RAM, 55992Ft+ÁFA
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest