Hirdetés
- Notebookosított mini PC-t leplezett le az AOOSTAR
- Vélemény: más cég lenne az Intel, ha korábban nevezik ki Lip-Bu Tant
- Barátságot teremtene az ARM és az Anti-Cheat rendszere között az Epic Games
- Hamarosan foghatja a kezét a Copilot a játékosoknak
- Az NVIDIA szerint a nagyobb készletek stabilizálják majd az új GeForce-ok árait
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Megkapja az FSR 4-et a PlayStation 5 Pro
- Apple asztali gépek
- Vezetékes FÜLhallgatók
- OLED TV topic
- SONY LCD és LED TV-k
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
HSM
félisten
válasz
norbert1998 #140638 üzenetére
Én a kúton csak egy jegyzetet írok a telefonba, km állás, tankolt mennyiség, a többit otthon kényelmesen a blokkról.
-
HSM
félisten
-
HSM
félisten
válasz
Mentolka #108962 üzenetére
Az a "szarakodás" kb. 2, max 3 másodperc plusz a csatoshoz képest. Viszont a dupla-d-t mindig pontosan fogod meghúzni, ha kicsit szorít vagy laza, egy mozdulattal meg tudod igazítani, a csatosról ez nem mondható el. Balesetnél ráadásul ez nem tud véletlen kibiztosítódni. Döntsd el, melyiket érdemesebb használni...
-
HSM
félisten
válasz
etnies #108825 üzenetére
Miért nem próbálod ki a Motul 7100-at? Az szvsz rendelkezik az 5100 kezdeti jó tulajdonságaival, csak sokkal jobb annál, és az 6000km után sem érződik gyengébbnek, mint amikor beletöltötted. Nálam a k8-as sv650 teljesen jó vele, autópályán se csipegeti. Igaz nálam az 5100-at se csipegette, de akkor még alig volt km a motorban és azzal nem is nagyon pályáztam.
-
HSM
félisten
válasz
Jakab66[hun] #107371 üzenetére
2007-ben megkapta a dupla gyertyás blokkot, az elvileg a fogyasztásnak jót tett (sv-nél legalábbis, ami blokk-rokon) illetve 2012-es kapott vizes olajhűtőt a levegős helyett, szerintem az is jóság, úgy vélhetőleg kevésbé lehet háklis az olajra, és a hideg idős + melegben lassan haladós viselkedésnek is jót tehet.
-
HSM
félisten
válasz
yodamastah #107262 üzenetére
Nekem a robogón az üléspozíció nem jött be. Nem ülsz közel sem olyan stabilan rajta, mint motoron.
-
HSM
félisten
válasz
vendingo #107247 üzenetére
"Majd egy több ezres túrán hazafelé megállok légszűrőt tisztítani, életszerű helyzet."
Nekem ezért sincs sportszűrőm, fogja a csuda párezrenként kiszedegetni, mosogatni, tisztítgatni kb. a semmiért...A gyári papír szűrő 18K km-t kibír úgy, hogy a 6000-es szervízen csak leborítod róla a nagyobb darabokat, teljesen jó az, és az ha "túlkoszolódik" akkor csak jobban lefojtja a motort, ami ártalmatlan, ellenben a sportszűrővel, ami ha nem kezeled időben, éppen hogy elkezd egyre több mocskot beengedni, ami utána benn szépen elvégzi a feladatát....
A láncot én mindig lekezeltem túrán is 3-600km után, 5 perc, ha nem tolod túl, ennyinek bele kell férnie."Szerintem az olajfogyasztás a folyamatos nagy fordulaton végrehajtott pályázástól volt,"
Pályázás nálam is volt, a 12 000km-es szervíz után megjártam vele a BP-London utat oda vissza pályán, akkor sem fogyott belőle semmi sem."Érdekes a mostani 30 éves garantáltan többet futott motoromba"
Honnan gondolod, hogy garantáltan többet futott? 10 évesen, használtan vetted az SV-t, akárhány km lehetett benne... Ahogy a mostani vasban is. -
HSM
félisten
válasz
Micsurin #107234 üzenetére
Ezekkel az árakkal +30K a V elrendezés.... Nem hiszem, hogy a Suzuki alkatrészei lényegesen drágábbak lennének, főleg egy olyan gyakori típushoz, mint az SV650. És oké, a szerelési ár +3500Ft, hű.
(#107235) Moleman: Erre, amire keresel, szerintem jobb motor nem is létezik, mint az NC750-es széria.
Izgalommentes, de azért valamennyire megy, ha húzod, takarékos, és alapvetően alacsony fordulatra kihegyezett a blokk.
(#107241) vendingo: "Nagy szar az sv blokkja."
Ezt mondod egy ismeretlen előéletű, 10 évesen vett, elvileg 30K km-el megvett [link], elsőgenerációs SV blokk alapján, amiben nyugodtan lehetett ennek a 3x-osa is 10 évesen.
Ja, és amit sport szűrővel használtál, és nem is tisztítottál az előírt időnként... [link] És érdekes módon 45k km-nél már aggódtál az olajfogyasztás miatt [link]. A tökéletelen porszűrés miatt esetlegesen bekerülő por simán megehette belül a dolgokat, ami után meg jön az olajfogyasztás.
Tehát összességében se azt nem tudjuk biztosan, hány km volt a motor futása, se azt, hogy normálisan szűrt levegőt kapott-e, de a blokk szar.... Vagy csak a szokásos user error. Érdekes módon nekem egy deci olaj nem fogyott még a motorból a 22 000km alatt, amit az utóbbi években beleraktam....(#107243) vlevi: Öcsém pl. a futómű dolgot úgy érzékelte, hogy az FZ1-el simán átmegy azon a vasúti átjárón akár gyorsabban is, ahol korábban az SV650-el erősen kellemetlen volt.
-
HSM
félisten
válasz
Geresics #107212 üzenetére
Szerintem inkább a vázgeometria bajos V2-nél, túl hosszú az olyan blokk.
(#107213) Micsurin: Jó esetben vezérléshez nem kell nyúlni 60-80 ezer km-ig... No, hogy ennyi után két hengerfej tömítés, két feszítő, két lánc, vagy csak egy, szerintem már olyan mindegy.... Nagyjából 20-30e forintról beszélhetünk, mint pluszköltség?
(#107225) vendingo: "Normális V2-t kell venni"
Ez egy érdekes dolog, mert ugyan sokaknál előjött ez az 50-60k km utáni olajevés SV-nél (ami mellett még ugyanennyit elmegy legalább, ha töltögeted utána az olajat), ugyanakkor ugyanezzel a blokkal DL-ek (de SV-k is) elmentek 200k km felett is.... Szóval azért itt tuti más faktorok is játszanak. -
HSM
félisten
válasz
vendingo #107208 üzenetére
Ez a sor2 vs. v2 is manapság elég mókás téma... Ugyanis sok modern sor2 a V2 motorok gyújtássorrendjét másolja, a kiegyensúlyozást pedig mindenféle forgó ellensúlyokkal igyekeznek megoldani. Ettől lesz sokuknak hasonló a hangja és karaktere. Ugyanakkor a V2 költséges vonzatai (nagyobb hely és alkatrészigény) nélkül, persze, hátrányként a V2 felépítéséből adódó ellensúlyok nélkül is jól kiegyensúlyozott működés is bukó.
-
HSM
félisten
válasz
Burt1793 #107063 üzenetére
Igen, a megfelelő (vész)fékezés is sok gyakorlást kíván, van hogy én is elbénázom sajnos a blokkoló hátsót, mert vagy túl hirtelen lépek rá, vagy véletlen behúzom a kuplungot... De ha van időm foglalkozni vele, azért elég jól szokott menni, elég jelentős különbséget ad a fékútban.
"na igen, de ez nem versenypálya, közúton mindig más a tapadás"
Nekem amúgy éppen ezzel vannak rossz tapasztalataim (igaz régebbi, egyszerűbb) ABS-ekkel, tökéletlen útviszonyoknál, sokszor azt tapasztaltam, hogy erősen túlzóan veszi vissza a fékerőt (pl. huplik, kavicsos út), és az is sokat árthat ám.De ebbe nem akarok pro/kontra mélyebben belemenni, csak azt akartam mondani, a vezető tudása és óvatossága, ami mindenféle útviszonyok mellett garantáltan működik.
-
HSM
félisten
válasz
Burt1793 #107061 üzenetére
Nem is tudna venni nélküle, ezen a típuson széria volt...
A kerülés is itt sajnos neccesnek tűnt, jöttek szemből (amit persze a hülye helyezkedés miatt nem is biztos, hogy látott) esetleg az út széle felé kerülhetett volna, de ilyen tempónál, mindenhogy nagyon necces. Én még két másodpercet sem számoltam a keresztbe állás és az ütközés között.
"maximum a tanyán lehetsz óvatos, nem egy felgyorsult fővárosban."
Pedig itt tolom a fővárosi forgalomban tizedik éve két keréken, 6 éve nagymotoron...Heti legalább egyszer nekem is az életemre törnek, ne aggódj, és valahogy túléltem, a kb. életveszélyesnek tituált gagyi gyári SV650 gumimmal is, esőben is, hidegben is, ABS nélkül is.... Persze, ezzel véletlenül sem bátorítani szeretnék senkit sem, hogy így tegyen, csak azt akarom ezzel mondani, hogy nálam eddig igen jó módszernek tűnt az előre gondolkozás, megfontoltság és óvatosság.
Én eddig ezt az egy módszert találtam, ami egyértelműen, hátrányok nélkül javítja a túlélési esélyeid. Ja, és ugyanez a vezetéstechnika és a motor jó műszaki állapota. Minden más nálam csak ezek után jön, jöhet. -
HSM
félisten
válasz
Mentolka #107023 üzenetére
A csere a biztos, de nálam pl. a javítás is teljesen jól megoldotta, főleg városi szaladgálásra teljesen jó volt, de végül a nem tervezett 4000km autópályát is szó nélkül bírta. Azt javaslom, a gumissal tárgyaljátok meg, mit javasol, sok múlik azon, milyen a lyuk és hol.
-
HSM
félisten
válasz
Jakab66[hun] #106941 üzenetére
Nem.
-
HSM
félisten
válasz
runner 125 #106891 üzenetére
"A lényeg, ez egy hibás megállapítás. Mert nem tudsz ezressel rajtolni és felülsz a placebonak!"
No, innentől hibás az érvelésed. Én nem rajtolásról beszéltem, hanem elindulásról. Képzeld el ezt úgy, hogy egy fáradt hétfő reggelen mondjuk elindulsz munkába, kis túlzással, hátha így átmegy.Nem arról van szó, hogy tudok-e rajtolni (egyébként miért ne tudnék
), hanem arról, hogy a mindennapi közlekedésben nem vágyom rá, hogy úgy induljak. Ahogy egy elsőbbségadás kötelező tábla után sem fogok visszaváltani egyesbe, és kuplunggal "rajtolni", hogy történjen valami. A fun factor nálam nem erről szól. Így használva viszont a sport 1000 nekem döglöttebbnek érződött, mint az SV650, ez van.
(#106904) -Mike-: "Áh, most jut eszembe, ez V4 ráadásul >1000ccm (1077), "ezek szerint van esélyem!"
"
De csak ha hagy nyerni... -
HSM
félisten
válasz
Burt1793 #106885 üzenetére
Igen, valami ilyesmiről van szó.
"Ha lenne értelme, az 1000es gépeken is lenne olyan áttétel, mint a 600asokon"
Amúgy, van motor, amin meg tudták csinálni, hogy normál közlekedésre is paprikás legyen a hangulata a gépnek, pl. az MT09 blokkja/váltója. Igaz, nem ezres, csak 850, de szerencsére nem a szupersport alapot vették ott elő.(#106886) KoVee84:
1. Az SV650-ről tudok nyilatkozni, mivel olyan motorom van.
2. Soha, sehol nem írtam ilyet.
3. És ilyet sem. Pont ezt próbáltam az ABS témánál is felvetni, hogy talán nem szerencsés ilyen csőlátásúnak lenni, hogy hűdejó meg mindenkinekilyetkellvennimertmindentőlmegvéd, de ugyanakkor azt se mondtam, hogy rossz, próbáltam pro-kontra érveket hozni.(#106887) runner 125:
"Arra építi a fotelfizikát, ebből nem enged, önigazolja magát a téves alapokra állított elméletivel, amit persze utána racionális érvekkel véd meg"
Téves alapokon nyugvó elméletet mégis hogyan védsz meg racionális érvekkel?Azért inkább ne menj el pszichológusnak, mindenkinek jobb lesz.
Amúgy nem értem, miért nem egyből azt találod ki, hogy csak a katalógus lapjaira csorgattam a nyálam tesztvezetés helyett?Sőt, lehet valójában SV-m sincs, csak egy szakadt babettával járok.
-
HSM
félisten
válasz
KoVee84 #106880 üzenetére
Unalmas már mindig ugyanazokat a köröket futni.
Ez volt az eredeti állításom: "Az SV650-en pl. rövid első fokozat van, normális, nem kuplung égetős használatnál simán lendületesebben indul meg alul, mint egy hosszú egyes fokozatú sportos sor4 1000." [link]
Ilyenkor nem tudom, miért jössz ilyenekkel, hogy "Ha egy rendeset rajtolsz"... Persze, így van, normálisan kuplunggal játszva rajtolva nyilván kijön az ezresek erőfölénye, és ez tökéletesen megfér az állításom mellett.Nekem egyáltalán nem fáj, hogy nagy tempónál erősebb egy ezres, de akár a legtöbb sor4 600 is, ami zavar, hogy gyakran úgy tapasztalom, méltatlanul van fikázva ez a 650-es. (Sokszor az egész 600-as kategória.) Igenis megvan az előnye és létjogosultsága ennek a motorépítési módnak, méretkategóriának is.
(#106881) runner 125: A széllel szemben dolgot realizáltam. Btw, nehéz értelmesen vitázni, ha nem az ember eredeti állítását cáfolják meg, vagy levezetnek valamit fals adatokkal. Ezeket érvelési hibáknak hívják. Mindegy. Elengedtem a témát.
-
HSM
félisten
válasz
zgospel #106877 üzenetére
Most komolyan ki akarsz oktatni számokból?
Konkrétan végigszámoltam fékpadi mérések és az áttételek alapján, melyik motor mit tud. Pl. K3 GSX1000 50km/h-ig még gyengébb is, utána persze már erősebb, ahogy az SV-n elhagytuk a nyomatékcsúcsot, majd amikor az egyes végét, és főleg 100km/h körül, amikor az SV-n már a kettes is fogyóban, a GSXR meg épp csak elérte a nyomatékcsúcsát egyesben....
És akkor én vagyok a lapos föld hívő, LOL, NASA úr....
-
HSM
félisten
válasz
zgospel #106873 üzenetére
"egy ilyen sportmotor 13-14 ezret forog, mégis miért használná bárki 4 ezer alatt?"
Hát, mert mondjuk 4000rpm már minimum 40km/h....Oké, városban itt-ott mehetsz 60-al, az 6000, egyesben. Annál csak lejjebb tudod forgatni. Én az SV-vel napi közlekedésben városban épp itt, 3-5000rpm között szoktam menni, ezért nálam itt kell alkotnia. Ezen múlik, hogy vigyorogva, vagy kelletlenül csinálom végig a napi utakat. Én nem szeretem tartósan városban forgatni, mert nem használok ilyenkor füldugót, és tartósan magas fordulaton nagyon hangos is és idegesítő.
Azért örülök, hogy a második pontban azért sikeresen levezetted, hogy az SV az erősebb kis tempónál, éppen erről beszéltem...
Elvileg amúgy 64Nm-t tud, 7200rpm körül.(#106875) vendingo: Nekem ugye két generációval újabb a blokkja, itt azért már ilyen gondok nincsenek, 1800-as fordulattól teljesen simán használható, nem rángatja a láncot sem, teljesen jó vele városban. (Mondjuk ehhez kellett egy TPS szenzor beállítás is.) Egyedül az úthibákon szoktam mérgelődni, mert ha miattuk kicsit rántok a gázon az szépet ránt rajtam is, akár motorfék, akár hirtelen gázadás is legyen az eredmény.
Én kifejezetten szeretek vele városozni, keskeny, elfér, és imádom, ahogy kis fordulaton röfög, és lelkesen indul, amikor húzok rá kis gázt. -
HSM
félisten
válasz
vendingo #106870 üzenetére
Nekem ez a karakter nem igazán jött be, hogy kb. alszik alattam a motor. Az SV kissé ideges karakterét sokkal jobban szeretem.
Amúgy nekem 2008-as kiadása van, az elvileg valamivel erősebb (+8LE), mint a régi karbis volt. Nyilván ez sem a besz@ratós kategória ez sem, de én baromira élvezem vele, hogy városi közlekedésnél nagyon dinamikus és agilis akkor is, ha nem váltogatok állandóan vissza.
-
HSM
félisten
válasz
zgospel #106865 üzenetére
Ültem zsírúj sport 1000-esen, nem a levegőbe beszélek...
Emlékszem az SV650-es történetedre, nem tudom, annak mi baja lehetett, az enyém nem ilyen.Ez a lóerő dolog pedig nagyobb sebességeknél (60-70km/h felett) kezd csak érezhető lenni, addig a rövid egyes fokozat teljesen eltünteti a deficitet. Persze, ha elmész 100km/h-val kanyarvadászni, az FZ6 jobb lesz forgatva, de itt kis fordulati, közúti nyomaték/erő volt a téma. A legtöbb sportos sor4 kéri a fordualtot és az egyes is általában hosszú, pl. az FZ6 is, és emiatt alul döglött, míg az SV alul oké, és felül döglik meg, főleg nagyobb tempónál. Más felhasználásnál jönnek ki az előnyeik.
-
HSM
félisten
válasz
Burt1793 #106848 üzenetére
Én azért erre nem tenném a fejem... Az SV650-en pl. rövid első fokozat van, normális, nem kuplung égetős használatnál simán lendületesebben indul meg alul, mint egy hosszú egyes fokozatú sportos sor4 1000.
Hiába van papíron az ezresnek magasabb csúcsnyomatéka, ha el is bukja az előnyét a hosszú áttételen.
(#106847) vlevi: Ráadásul az a 900 csak 850.
Grat hozzá!
Jó ez a szín + évjárat.
(#106850) vlevi: A DL-nél nekem még a nagyobb első kerék nem tetszik. Utcára annak csak hátránya lenne számomra.
-
HSM
félisten
válasz
V.Stryker #106580 üzenetére
"reggel indítás után oda súgta, hogy nyam nyam"
Pedig egy bekezdéssel feljebb mégis jól össze tudtad szedni, mit éreztél.Én pl. a váltón érzem leginkább, ha már öregszik, vagy nem olyan jó minőségű az olaj, nem vált szépen. Jó olajjal meg éppen csak gondolni kell a váltásra és vajpuhán veszi. Nekem pl. az 5100 nem vált be, 7100 viszont hibátlan a víz+olaj hűtéses SV650-be.
-
-
HSM
félisten
válasz
runner 125 #106166 üzenetére
Nem volt egyértelmű, mik a szándékaid.
Amúgy egyetértek. Bármikor jöhet rá kiadás, bele kell kalkulálni.(#106168) runner 125: Én mindenes közlekedési eszközt kerestem, ami élményt is ad, és ezt tökéletesen megtaláltam a 600-as motoromban.
Mivel többnyire rövid távokat (5-15km) megyek amikor nem hobbi célra használom, így nekem sokkal nagyobb nyűg lenne erre külön motort fenntartani, inkább ezzel megyek kíméletesen olyankor, ami még így is óriási élmény egy kis zümmögő kismotorhoz vagy robogóhoz képest.
-
HSM
félisten
Azért ezt a kategóriát már én sem értem. Viszont az eléggé zavar, hogy miért próbáltok ilyennek beállítani. Mi alapján? Mert nem akarok 8-9L-t zabáló motort, ha van olyan is, ami nem ilyen?
(#106148) Gaboman: "Mert a kettő együtt nem megy ha ki is használod belőle amit tud."
Mondod te.Az SV650-nél pont azt tapasztaltam, hogy bár nem a legerősebb motor, de megy rendesen, és ha húzom neki sem lesz hirtelen az 5L-ből 10L-es fogyasztás, és ezt éppen szeretem benne, hogy nem kell azon gondolkozzak motorozás közben, hogy nem-e inkább 110-el kellene csak mennem 130 helyett, hogy ne 8L-t kérjen, hanem csak 6-ot...
Az ilyen benzinspórolós használatok gondolatától engem is kiráz a hideg. Ha váltok is ezt szeretném megtartani, nem kell nekem 200LE, de ne is egye két pofára a benzint. Az MT09 blokkja jó kompromisszumnak tűnik, az alul is erős karakterrel nekem untig elég lenne a 115 lóereje is, és ehhez az erőhöz nem társul nagy fogyasztás sem, sőt. (Nyilván 200-as utazóval nem lesz semmi sem takarékos, de normálisabb sebességekre gondolva.
)
(#106149) Micsurin: "A nem bírom fenntartani meg a meggondolom, hogy mire ülnék tovább szerintem pont nem azonos eset."
Tehát igen, valmai ilyesmi a cél, legyen mosoly is az arcomon, mikor odahúzok neki, és a kúton se piruljak el utána.A mostani vasnál ez abszolút pipa.
-
HSM
félisten
válasz
Gaboman #106145 üzenetére
Itt az a probléma, hogy ahelyett, hogy elfogadnátok, hogy én máshogy gondolkozom erről, ehelyett próbáljátok belém magyarázni, hogy igenis én gondolom rosszul. Ez pedig nyilván semmi értelmesre nem vezet.
Ha ennyire a fogyasztás érdekelt volna, akkor NC700-at vettem volna az SV helyett, ugyanannyiba került volna. Úgy látszik, nem ment át, feleslegesen sokat fogyasztó motort nem akarok, és nem elsősorban anyagi okokból. És főleg nem a havi nevetséges 1500Ft miatt.
-
HSM
félisten
válasz
runner 125 #106142 üzenetére
"Ezt hívják pénzügyi analfabétizmusnak."
Nagyon magas lóról beszélsz, de magas lóról lehet csak igazán nagyot esni.
Ha annyira nem engedhettem volna meg magamnak, akkor nem lett volna pénzem rendesen karban tartani, fizetni rá a biztosítást, full casco-t éveken át, plusz a napi közlekedésem ellátása mellett még jónéhány kisebb/nagyobb túrára is futotta. Tény, nem úgy alakult néhány dolog pénzügyileg, ahogy terveztem, így sajnos a nagyobb külföldi túrákról le kellett mondanom néhány évre, de erre a "pénzügyi analfabétizmus" jelzőt dobálni azért erős túlzásnak érzem.
A fogyasztás kérdésére pedig mint írtam, nem elsősorban az anyagi vonzat, ami számomra érdekes. A korábbiak mellett rólam azt is tudni érdemes, hogy egyszerűen olyan beállítottságú vagyok, hogy nem szeretem szórni a pénzt feleslegesen. Tehát nálam alapból emiatt kiesnek az általam irreálisan torkosnak ítélt modellek, főleg azok, amelyiknek kicsi a tankja is és emiatt rossz a hatótávja. -
HSM
félisten
válasz
vendingo #106136 üzenetére
Nekem már az újabb, K7-es blokkos SV650 van, azon sokat faragtak a fogyasztáson, gondolom, az Euro3-hoz bele kellett nyúlniuk.
Ha jól emlékszem, nekem a max, végig autópályán 317km volt két tankolás között. Pont kifogtam egy részt, ahol nagyon sokáig nem volt kút, azért a végén már volt bennem némi para... Ráadásul éjjel volt, nem szívesen tologattam volna a pályán a semmi közepén...
A 250km viszont nekem városban is meg szokott lenni simán két töltés között.
Hát igen, a 23L/5,5L fogyasztás szuper kombináció, az igen jó hatótávolságú.(#106137) Ferdzsoo: Jogos. 100-150km-enként én is meg szoktam állni pihenni, nyújtózni kicsit. De sokkal jobb, ha csak ezt kell, és nem kell még töltögetni a gépet, levetkőzni, sorba állni, fizetni, stb... De még kicsit dumálni, röhögcsélni is sokkal jobb megállni, mintha a tankolásokkal menne el az idő....
-
HSM
félisten
válasz
runner 125 #106132 üzenetére
Mindig is figyelembe vettem.
Évi 6000km-nél olyan marha sokat számít anyagilag ez tény, viszont ha azt is belekalkulálod, milyen gyakran kell pl. egy túrán megállni, az azért árnyalja a képet. Én pl. utálok tankolni, tehát minél hosszabb a hatótávom, annál jobb. Plusz sportosabb, nagy ccm gépeknél azért lehet horror fogyasztásokat olvasni, ami már adott esetben a pénztárcának is jobban fáj, pl. az SV650 szűk 5L-t kér autópályán és szerpentinen, így a 17L-es tankjával azért a 250-300km simán megvan a megállások között, és nem kell azon gondolkozzak, mikor, mennyi gázt adhatok, ha nem akarom, hogy pillanatok alatt felhörpintse a tankot.
Az annyira nem érdekel, hogy 4-5 vagy esetleg 6, de azért lehet olvasni 7-8L-ekről is, az azért nem tetszene, ami azt illeti. És akkor erre jön a városi, az SV ott is elég takarékos, 6L fölé nem igazán ment eddig ott sem.A 10 éves guminak két oldala volt... Átmeneti anyagi nehézségek, plusz amire használtam és ahogy, arra tökéletes volt az úgy. Ja, és a 10 évéből utcán csak 5 öt töltött, a szalonban meg szerencsére nem úgy öregszik, mint a használat közben, nem volt az olyan vészes, mint amilyennek beállítod.
(#106133) Xero: Nekem nem csak hobbi. Ezzel megyek mindenhova, autóm nincs is, nem is tervezem, hogy legyen a közeljövőben, nincs rá szükségem.
Amúgy igen, túrán sem mindegy, főleg ha azért nem olyan durva túragépe van az embernek, pl. egy XSR900-on vagy SV650-en elég esetlenül férne fel egy nagyobb benzinkanna...
(#106134) vendingo: Igen, nekem is kb ez a cél, azért 300-350km autóút és 250km város mindenképpen legyen meg egy tankból normál használat mellett.
Nagyjából ezt tudja a mostani vas is, ezzel így ki vagyok békülve, de visszalépni semmiképpen sem szeretnék ezen a téren.
-
HSM
félisten
válasz
vlevi #106130 üzenetére
"Az MT09 blokkja egyébként nem döglött alul sem."
Igen, ezt már többen megerősítették, ezért is szimpatizálok vele, és az erejéhez képest elvileg nem is eszik sokat.
Fél óra, ha jó a tesztkör simán elég levonni a megfelelő tanulságokat, a GSXR1000-el is annyit mentem, és igazából a lényegi benyomás átjött azért a motorról. -
HSM
félisten
válasz
vlevi #106128 üzenetére
Sajnos a tavalyi alkalmakra nem tudtam elmenni.
Igazából Tracer 900 és XSR900, ami a legjobban izgat, ezek állnak tán a legközelebb az elképzeléseimhez. Igazából nekem olyan gép kellene, ami több mindenre jó, túrázni, bevásárolni menni, vagy csak elgurulni a dugóban a kocsisorok között, néha egyedül, néha utassal.
A jelenlegi K8 SV650S mondjuk elég jó ilyen téren, de a futómű és fékek terén idővel mindenképpen szeretnék előre lépni, és ez is egy opció lehet.
Motorikusan nekem ami tetszene, ha alul sem lenne döglött, és mellé nem lenne túl torkos sem, és az sem baj, ha szépen veszi a gázkarról jövő utasításokat.No, meg hogy mennyire kényelmes, irányítható, és milyen a szélvédelme, az sem egy utolsó szempont, és ezek sajnos csak egy normális próbakör alatt derülnek ki.
-
HSM
félisten
válasz
#31733248 #105932 üzenetére
Ugyanezt tudja pl. egy NC700 is...
De az SV650-el se vészes az 5,5-6L közötti városi fogyasztás. Persze városi munkábajárós motornak én is valami 250-500-as takarékos olcsó gépben gondolkoznék. Túrázni, autópályázni viszont már szerintem nem árt, ha legalább 50 lóerő megvan. -
HSM
félisten
válasz
z123456789 #105615 üzenetére
Akkor meg gond egy szál sem.
Az esetek 90%-ában (óvatos becslés
) én sem motorozom ki, amit az SV650 tud, nekem fontosabb, hogy egyben haza érkezzek motorozás után. Viszont azért a maradék 10%-ban bizony igen jól tud jönni, ha van benne kis erő tartalék, pl. előzésnél. Egy 250-300-as motorral ehhez képest pl. autóúton előzni...
Kb. kifutópálya kell neki....
-
HSM
félisten
válasz
z123456789 #105573 üzenetére
Amúgy ha bizonytalanul érzed magad a motoron, szerintem is inkább vezetéstechnikai képzésre lenne érdemes költeni.
Én pl. a Safety Hungary 2 szintjét csináltam végig, és igencsak hasznos volt, bőven megérte az árát.
Ráadásul náluk az ő bukócsöves motorjaikkal mész, így ha eldőlsz vele se zúzod le, se magad, se a motorod.
-
HSM
félisten
válasz
zgospel #105462 üzenetére
K8-as, de csak 2012-ben lett először forgalomba helyezve 0km-el. Most van benne 21K km, ha jól emlékszem.
Nem nehéz motor amúgy, 169kg szárazon, és elvileg 190 körül menetkészen. Egyedül jól elvagyok a 75 pacival, túrázni éppen jól lehet vele, utassal viszont már kicsit lomha, de olyankor úgysem húzom neki annyira.Én is a gyári állapot híve vagyok, csak gyárilag erre nem került túl jó futómű sajnos. Amúgy ami egyszerűsíti a dolgokat ennél a típusnál, hogy elég sokmindent össze lehet válogatni bontott GSXR alkatrészekből, amikkel gyakorlatilag gyári minőségben meg lehet csinálni, nem túlzottan horror összegből. Hátrány, hogy ehhez komplett eleje kell, felni, fékek, tárcsák, nem csak a teleszkóp. Gányolni, mókolni nem akarnám.
Pl. ez a munka eléggé tetszett: [link]. -
HSM
félisten
válasz
zgospel #105459 üzenetére
No igen, ez a másik fele, így makulátlan gyári állapotban jóval többet ér, mintha rádobnám a sokkal jobb, de típusidegen cuccokat, onnantól mindenki a bontószökevényt látná benne.
Mondjuk a használt áraktól nem vagyok elolvadva, kb. 1M lehet egy patika példányért elkérhető.
Anyagilag viszont mondjuk egy műtét lenne maximum ~3-400K, viszont eladható alkatrészek maradnának, szóval azért végül jóval kevesebb is lehet. Plusz 0KM-es kora óta a tulajdonomban van, szval az se utolsó szempont, hogy erről tutira tudom, hogy tökéletesen egyben van, csak 6 éves múlt.
Kényelmes is, nem fogyaszt sokat, a motor ereje is bár picit lehetne több, de jól kiszolgál, karbantartani sem kerül nagyon sokba. Ez a fejlesztési összeg lényegesen kevesebb, mint mondjuk egy hasonló korú Triple R-re vagy fiatalabb XSR900-ra váltás minimum bő egymilliós költsége. Idén sajnos a motorváltás még szerintem anyagilag nem lenne reális cél, inkább túrázni mennék el ide-oda. Aztán még az is opció, hogy idén még tolom az originál SV-vel, töltöm picit a malacperselyt, aztán majd jövőre meglátom, váltás, vagy upgrade, hátha addig olcsósodik picit a kínálat is.
-
HSM
félisten
válasz
zgospel #105054 üzenetére
Szuper kis gép, grat hozzá!
(#105065) zgospel: "Annyi hogy a nagyon sportos futómű ellenére simán végigjöttem vele ugyanúgy a legszarabb úton is mint a Fazerrel. Egyáltalán nem veri se a seggem se a csuklóm. Csak ez nem hintázik közben, hanem átsuhan, simán kimozogja. Fekvőrendőrön még jobban is gördült át, meg fékezéskor sem borul le az eleje. A Fazer lágyabb volt de nem mozogta így ki a hibákat."
Ebben az a vicc, én tökéletesen ugyanezt tapasztaltam a GSXR1000 vs. SV650 futóműve esetén, és ezért is akarok majd egyszer egy normális futóművű vasat.[link] Jópáran néztek pedig hülyének, sportfutóművet a kényelemért...
Abban mondjuk még nem vagyok teljesen biztos, hogy ezt a SV fejlesztgetésével, vagy egy XSR900/Street Triple R esetleg DL1000 vásárlásával akarom-e majd idővel orvosolni.Az SV fejlesztgetésénél a jogi bonyodalmak tartanak vissza leginkább.
(#105134) coccolino: Nekem a tankra ők rakták fel a fóliát: [link]. Hibátlan, igényes munkát végeztek.
-
HSM
félisten
válasz
zeus_2k14 #104169 üzenetére
Én B kategória + pár év robogózás után egyből A-t csináltam.
Persze, ha van rá keret, és lehetőség, nyilván jobb a fokozatosság.(#104170) Micsurin: Nálam is így volt. Először mindenki 125-re ült egy alkalomra, aztán ha már normálisan ment 250, és utána harmadik alkalomtól volt rendes A-s motort.
-
HSM
félisten
válasz
vlevi #103933 üzenetére
Öcsém pont úgy járt cellazárlattal. Az addig hibátlanul működő motort leállította, lőtt pár fotót, és indítás helyett nem indult, betolva henger kihagyott, óra összevisszaságokat mutatott, alig tudott hazamenni vele, pedig csak 1-2km-t kellett menni. Új akkuval tökéletes lett. De amúgy igen, generátor, fesszabályzó, vagy akár kábelezés is simán lehet ilyenkor.
-
HSM
félisten
válasz
runner 125 #103921 üzenetére
Akku zárlatnál elég hasonló dolgokat produkál a gép.
-
HSM
félisten
válasz
runner 125 #103615 üzenetére
Fogyasztana 10L-t 100-on, de legalább nehezebben eshetnél vele orra.
-
HSM
félisten
válasz
runner 125 #103612 üzenetére
Nekem is eszembe jutott éppen ez. Ami bajos lehetne ennél a megoldásnál, hogy hogyan hajtod meg a hátsó kereket egy ilyen négykerekes motoron? Egy elektromos agymotoros megoldás az nyilván pipa, de robbanómotorral?
-
-
HSM
félisten
válasz
Teasüti #103446 üzenetére
Így van, pont ezért furcsa, ez alapján nem kéne többnek lennie. Persze, a színtiszta elmélet azért valójában kicsit bonyolultabb, és a nagyobb érintkező felület elvileg a felületi egyenetlenségek révén ad némi plusz tapadást, de nekem ennek ellenére kicsit irreálisan soknak tűnik azért az a +80%.
-
HSM
félisten
válasz
zgospel #103426 üzenetére
Igen, az tiszta sor, hogy a mondjuk kisebb zsebkendőnyi olajfoltnál van esélyed, hogy csak csak az egyik első kerék megy bele és megúszod, de azért nekem elsőre fura az a +80%, arra azért kíváncsi lennék, úgyértem valami tudományosabb magyarázatra, miből és hogyan jön ki...
És ez most tök független a pletykáktól, csak eszembe jutott a három kerékről. -
HSM
félisten
válasz
runner 125 #103326 üzenetére
Igen, jogos.
Szerencsére nem vagyok érdekelt a kategóriában, inkább felsőbb kategóriás sportosabb túragépeket nézegetek.
Mondjuk egy Touno 1100 pont jó lenne, főleg kényelmesebb hétvégi túrázgatásokra.
Amúgy viccen kívül a tökéletes jelölt még nincs meg az SV650 utódjának, de mondjuk egy Yamaha XSR900 már egészen közelíti azt. -
HSM
félisten
válasz
Micsurin #103216 üzenetére
Ez a méret van az SV650-en is, amik érdekeltek gumik voltak rá méretben, kapott egy Pilot Power 3-ast végül, ami eddig be is váltotta a hozzá fűzött reményeim.
Hogy nem fordított a teló szerintem nem akkora gond, a tartalma jó a hagyományosnak is az R6-on, csak nem olyan merev pl. intenzív pályázásnál.
-
HSM
félisten
-
-
HSM
félisten
válasz
-Mosquito- #103030 üzenetére
Azért nem mindegy, milyen 80ekm.. Nálam 6. éves a Dainese, de csak kb 15K km lehet benne. Egy picit lyuk már van az egyik ujjbegyen, ahol a fék kikoptatta. Ugye, a sok város, ahol kb. méterenként van egy újabb fékezés.... Többet túrázva ez a km a többszöröse lehetett volna.
-
-
HSM
félisten
válasz
Laca1212 #102872 üzenetére
Én azért félnék a töltőjétől, 2A és 120W?
(#102874) emre: Ha vannak pro/kontra érveid, miért érdemes vagy éppen nem érdemes konkrétan a meghajtólánc kenőanyagába keverni, én kíváncsi vagyok.
Nyilván olyan helyre nem való, ahol benzinpumpát/olajfuratot stb el tud tömíteni.
-
HSM
félisten
válasz
Micsurin #102858 üzenetére
Ja, nekem sincs értelme feltölteni, most a 10w30 3k km után már olyan, mint a képen a 6k km-es, azon nincs sok látnivaló.
Én amúgy egy órája szálltam le a gépről.
Az igazi RAM viszont elég durcás, az kb. mindent megtart. Persze, abból is ha jól emlékszem van nagyobb meg kisebb golyós rendszer, nyilván a nagyobb erősebb.
(#102856) veze: Én amúgy csak ilyen egyszerű zárakba való grafitport kevertem a maradék 10w40 Motul 7100-amba, az kicsit olcsóbb volt, és szerintem kb. végtelen ideig elég is lesz.
-
HSM
félisten
válasz
Micsurin #102851 üzenetére
Pedig teljesen komolyan gondoltam.
Találtam egy fotót, nem vagyok benne teljesen biztos, de azt hiszem ez az, ami valahol 2-3000km futás között készült.
Persze, utána befeketedett a 6000km végére rendesen:(#102852) Formaster: Hígabb kerékpáros olajoknál használják, akkor is biztosít némi kenést, amikor az olajat már leverte magáról a lánc.
Lehet, semmi haszna motoron, nem tudom, én kevertem bele biztos, ami biztos alapon. -
HSM
félisten
válasz
Micsurin #102665 üzenetére
No, megnéztem, érdekes dolog, most nekem is fekete már 3000km után a 7100, ez a 10w30 nem maradt olyan sokáig piros, mint a 10w40. A 10w40-nél határozottan emlékszem, hogy legnagyobb meglepetésemre 3000km után még piros volt, és még 4000-nél is még volt egy barnás-piros keverék árnyalata, mielőtt 6000km-nél már jó fekete nem lett lett.
Kíváncsi leszek, hogy bírja még a hátralévő 3000km-t a következő cseréig, a 10w40 ilyen téren példásan vizsgázott, mikor beletöltöttem a frisset, konkrétan nem éreztem változást a régihez képest.(#102558) Formaster: No, most pont volt egy alkalmas túra, 170km száraz időben túrázás után így fest a saját keveréses olajjal kezelt láncom (Motul 7100 10w40 + némi grafitpor):
Kb. ennyit megy el egy érzéssel kenésből, ha nem akarod, hogy a kerék is megkapja a magáét. Mondjuk még mentem vele 30km-t, még teljesen jó érzésre, de szemre már látszik, hogy elférne rajta még némi kenőcs. -
HSM
félisten
válasz
zgospel #102778 üzenetére
Papíron igen, mínusz nagyonsok fokig jó a 10w40, de a gyakorlatban már 5-10 fokos időben is érezni a hidegindításnál, mennyivel hamarabb magára talál a vékonyabb 10w30.
A GSXR-es dolgot azért elég csúnyán elvitted szalmabáb érvelésbe. Épp az ellenkezőjét írtam, mégpedig hogy rendesen forgatva a gsxr vadállat módjára tépi le a fejed, míg az sv még kerékpárnak se érződik mellette.
Csupán annak a fura tapasztalatomnak adtam hangot, hogy viszont fordulat nélkül sokkal kedvetlenebbül indul el, mint az sv.Amúgy 2013-as évjáratot próbáltam, az még nem volt 200 csak 180LE, és abban még nem voltak benne a 2017-es kis fordulaton javító okosságai.
Valamint ha jól láttam, még mindig nem válaszoltál a kérdésemre, pontosan milyen sv650-t próbáltál, melyik kiadás, milyen évjárat, esetleg milyen "tuningokkal". Nálam rendesen karbantartott, keveset futott, gyári állapotú k8-as S van.
-
HSM
félisten
válasz
Geresics #102756 üzenetére
Fordítva ülsz a lovon (
)... Nem kell senkinek kitalálni, mikor hányas fokozatba akarok váltani, megoldom én magamnak a kézi váltóval.
"Ha határozott gázt húzol, simán visszagangol még sport módban is egyet, vagy kettőt!"
Pontosan ez a baj!Mire ez a szerencsétlen megtalálta a fokozatot, a manuális váltóval meg is előztem, akit szerettem volna. Nem mindig van lehetőség nekifutásból előzni ám, alaposan rákészülve, hogy legyen idő még váltogatni is.
Ezt a parkolós dolgot nem egészen értem, mire érted, a GSXR-el mentem egy kb. félórás, 27km-es kört, ahol elég alaposan volt lehetőségem kb. minden tekintetben kipróbálni. Oké, a parkolóban tologatás, utaskényelem, fogyasztás, és a dugóban araszolás így kimaradt, de nem is ezekre voltam kíváncsi.
Ennyi pont elég, hogy a lényeges dolgokról legyen egy alapos benyomásod. -
HSM
félisten
válasz
vlevi #102747 üzenetére
"Annyi paramétert vesz figyelembe, és annyira fogalmam sincs, hogy, mikor mit fog csinálni"
Pontosan ez itt a gond. Az egyik legfontosabb paraméterét az erőátvitelnek odaadod egy automatának. Rátapintottál a gondom lényegére.
Arról nem is beszélve, rakhatsz rá akármilyen automatát, nem fogja soha tudni, én mikor akarok pl. előzni, mikor csak éppen nem lefulladni, vagy hirtelen elfordulni. És hiába tudom a kormányról nyomkodni, ha ő gondol egyet, és felülbírálja.... -
HSM
félisten
válasz
Micsurin #102674 üzenetére
Én se mérném a 2T RS125-t a mai agyig olcsósított 4T 250-300-as kategóriához. Az RS vagy 50kg-al könnyebb ezeknél (!!!!!!!!), miközben ha jól karbantartott, nem kilógó belű példányról beszélünk, akkor az erejüket is hozza (~30LE), ami így a gigantikus súlyelőnnyel összességében lényegesen fürgébb lesz.
És akkor nem beszéltünk a klasszisokkal jobb váz, futómű, fék kombinációról.
Szóval igen, szuper kis élménymotor az RS125, de az erejét keveselltem volna túrázni, plusz autópályán se szerette volna a folyamatos nyélen húzást. -
HSM
félisten
válasz
Formaster #102663 üzenetére
Köszönöm szépen! Hasznos anyag.
Ahogy nézem, a 7100-as Motul is egész korrekt eredményeket ért el.
(#102664) ath: Ha jól emlékszem, durván 50-ről néztem meg, kb. 3000-es fordulatról hogy indul meg, ha adok neki egy kövér gázt.
Az egyértelmű volt, hogy ha sietősen használom, akkor kérdés nélkül letépi a fejem, de arra is kiváncsi voltam, hogy egy szolid "krúzolós" felhasználásnál hogy indul meg, ha visszagangolgatás nélkül csak odahúzok neki egy kövér gázt.(#102665) Micsurin: Holnap lefotózom, nálam milyen ~3000km után.
Lehet akkor a mostanid is lusta?
Én amúgy egyből SV650-re ültem robogó után, mert a 30LE-s Aprilia RS125-öt nem éreztem elég erősnek, így egyből a 600-as kategóriára léptem.
Szóval én már ahhoz hasonlítottam a többi gépet, amit utána/azóta próbáltam.
(#102668) Teasüti: Nem tudom.
Én a gázreakcióra gondoltam még. Az SV-n az nagyon közvetlen, ha odahúzod neki nem gondolkozik, egyből elkezd húzni. A gsxr meg jóval nagyobb fordulatokra van kihegyezve.
Nem hiszitek el látom, de tényleg meglepően gyengusnak érződött alul.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest