Hirdetés
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Kompakt vízhűtés
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Apple MacBook
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Házimozi haladó szinten
- Bluetooth hangszórók
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
runner 125
nagyúr
1. Motoros topik.
2. Van robogós is, bár megnyugtatlak, h ott is hasonlóképpen fogják fogadni az alsó fény ötleted.
3. Alvaro leírta. Attól, h lesz egy kávédaráló hangja és jobb napokon 75-öt kipréselsz belőle, még a szánalom kategória azon feszíteni.Noh, de no offense, ahogy érzed.
-
#25954560
törölt tag
nincs mindenki a tuning ellen. az ertelmes, atgondolt tuning elismeresre melto itt is.
pl persu hosszasan tudna ecsetelni neked a megfeleloen elokeszitett es kivitelezett ketutemu tuning elonyeit es hatranyait.egyebkent lehet h a robogos topikban tobb lelki tarsra lelsz
az smd-s cuccot meg ha szepen csinalod meg (jol elhelyezett vezetekezes, fizikai vedelem a pilacsoknak, biztositek, szepen felrakott ledek, izleses vegeredmeny, stb), akkor sztem nincs sok kifogas ellene. csakhogy nem ez a tipikus.
mod: sztem tipikusan az 50ccm ketutemu megfeleloen meretezett 'sport' kipufogok szoktak visitani, amellett h erezhetoen dobnak a motor tejlesitmenyen.
-
alvaro
senior tag
izé, shiNIN vagyok, csak Alvaro gépén.
Engem minden fény zavar a sötétben, persze a reflektorok még sokkal jobban.
Elgondolkodtunk, ma menjünk-e Teresáért, de jobb, ha itthon lesznek s hétfőn inkább pakolunk, szerdán költözünk
Nem lesz azért olyan vészes, előttem lesz Alvaro, nekem csak követnem kell a fényt -
ch003067
addikt
válasz
runner 125 #88 üzenetére
ahogy gondolod...
-
Topiccsendőr
addikt
Most már értem miért volt egy horog a GS olajteknőjében...
-
Integra
titán
egy nap majd így akarok menni
-
ch003067
addikt
válasz
runner 125 #84 üzenetére
persze... én akarok lenni a tekszaszi kopó...
miért nézne ki úgy mint egy karácsonyfa? Elmagyaráznád? Azért mert az aljára szeretnék tenni 2x 35cm sm-d ledet, hogy éjszaka kicsit jobban nézzen ki? hehh..
-
ch003067
addikt
Háth biztos igazatok van...
-
runner 125
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #79 üzenetére
-
Integra
titán
válasz
Topiccsendőr #79 üzenetére
miért, mi a baj vele?
-
ch003067
addikt
Jah igen, azt elfelejtettem megkérdezni, hogy kék színű SMD-s ledet szabad a motor alá rakni ? Teháth ha meglátja a rendőr, akkor szólhat érte ?
-
SzalaiG
addikt
Új topic. Yes!
Látta már valaki élőben az új CBR600F-et? Gyönyörű. Csak a kipuf tré.
-
alvaro
senior tag
válasz
Topiccsendőr #75 üzenetére
Pedig a felni tényleg nem újdonság, valamelyik évben az összes nem-gs-es f650.hu-tag, aki nevezett a 24 órás túraversenyre, mind szétverte az övét a kátyúkon, legyen az f650cs, vagy r850r... ennek fényében döntöttem úgy, hogy ha a mester képes megcsinálni, legyen csak rajta valami más. Most van. Érdekel, hogy most mi okozza a problémát.
-
ch003067
addikt
válasz
Topiccsendőr #73 üzenetére
Háth az csodálatos...
kicsit szomorú lettem most...
Jól van azért köszönöm.
-
Topiccsendőr
addikt
Ne rakj bele más izzót, mert egyrészt nagyon kicsi a teljesítménye, és váltóáramról megy. Nem hinném hogy xenon ilyet tudna.
A másik, ha bármely gyártó (webshopokban direkt ehhez a típushoz árulják) nagyobb teljesítményű "tuning" izzóját rakod bele, el fog olvadni az izzó előtti szórólencse, ami műanyagból van, és megintcsak nem fogsz semmit látni. Hagyd úgy. Tényleg nem tudsz vele mit kezdeni.
Nagyon sok kókányt láttam ezzel, csak tönkreteszed vele. -
ch003067
addikt
válasz
Topiccsendőr #71 üzenetére
Yes. Erről van szó igen.
Esetleg Xeon izzók megoldanák a dolgot ?
-
ch003067
addikt
válasz
Topiccsendőr #69 üzenetére
Nekem volt egy régi Kínai robogóm, azon volt fényszóró, és nagyon világított.
Nem azért kell nekem a fényszóró hogy jobban lássanak, hanem hogy én jobban láttak.
Amúgy 2004es.
-
Topiccsendőr
addikt
Robogóknál általában nincs tompított és távolsági, csak ha valamilyen ország pl Svájc szabályai meg nem követelik. Az oda importált robogóknál két féle lámpa van.
Évjáratfüggő a világítás. a legújabb Ditech el már szépen kellene látnod sötétben, és az összes rendelkezik tompítottal és távolságival.( az RSV re hasonlító idomos) a régebbi az semmit nem világít gyárilag. Évjárat?
-
ch003067
addikt
Sziasztok !
Még a nyáron vettem egy Aprilia SR50 Di-Tech robogót ( 50-es ) és volna egy olyan "problémám" hogy éjszaka alig világít a lámpája és nincs rajta külön "fényszóró" üzemmód.
Az első probléma normális ? Vagy nézessem meg valami szerelővel?
A 2 dolog pedig gyárilag van így, vagy át lehet alakítva ? Mert addig amiket láttam motorokat ( nem pont ilyenre gondolok) azokon volt fényszóró üzemmód.
Köszönöm.
-
alvaro
senior tag
válasz
Topiccsendőr #66 üzenetére
Gond nélkül. Mármint ha a féktárcsára gondolsz elöl, hátul dob van. Ahhoz még sose kellett nyúlni, elöl betét kellett bele kétszer.
A tárcsának viszont semmi baja, sőt, még egyenes is, az F650-en meg állandóan szívok vele: először a felnit verték szét a kátyúk, attól feszült be, tavaly meg úsztatott Kawasaki került rá, de csakazértis elgörbült valamitől (januártól áprilisig volt egyenes fékem, vagy valami ilyesmi - amennyit én használom, még ki se tudtam élvezni rendesen). Ha egy darabig nem kell (nagyon szar idő jön), rendesen megnézetem. Vagy ha műszakiztatni kell jövő nyáron, hogy ne legyen ideje megint elromlani... -
Topiccsendőr
addikt
válasz
runner 125 #58 üzenetére
ilyen használatnál szerintem mégegyszer ennyi után.
de nem hinném, hogy lehet fúrni. aluhenger persely nélkül. csere -
boogie84
veterán
válasz
Topiccsendőr #63 üzenetére
Amelyikben auto pilot parkolás funkció van?
-
alvaro
senior tag
válasz
Topiccsendőr #40 üzenetére
....tényleg, benne van az első hsz-ban...?
...benne, ok.
-
alvaro
senior tag
válasz
runner 125 #58 üzenetére
Fúrni.....??? Mit? Hova? Minek?
Tompított: az egyik tompított és projektoros, a másik refi és normális. Nem is lenne BMW ha nem lenne felemás szeme
Tegnap egyébként jöttünk haza sötétben, és volt szembeautó-forgalom a 811-esen, szentségeltem is néhány idióta hegesztőbajnok miatt, mikor lóf@szt nem láttam a fényüktől...
-
runner 125
nagyúr
alvaro
Lassan akkor fúrni kell már a BMW-t, nem?!
-
Integra
titán
válasz
#25954560 #55 üzenetére
lehet, de nem feltétlen, a vfr800vtec pl dupla tompított, felette a dupla refi, az eu modell is. szóval ez csak elhatározás kérdése szerintem. egyik haveromnak xenon van benne, olyan fényereje van, hogy pont a múltkor mondtam neki, hogy a város túloldaláról is látni, hogy jön
kíváncsi vagyok, hogy a rendőrök mikor kapják ki a sorból majd..
-
Integra
titán
jó hosszú írás, igazából inkább kipróbálnám, ez nekem így semmit sem mond, nem jött át a lényege. ha belegondolok, hogy a legtöbb autón ezek a választható futómű módok mennyire ugyanazt jelentik más név alatt, akkor itt sem jelenthet túl sokat.
a vége az lesz hogy felülsz a motorra és magától kanyarodik és húzza a gázt.. -
azért ez érdekes
Kíváncsi lennék a szervíz-preiódusra.a videón jót mosolyogtam. érzékeli a nyilat... ez itthon nem fog működni, ne is kérd hozzá, mert 10ből 8 kereszteződésben szublimáltak a felfestések
meg különben is... sávban maradást elősegítő cucc sok pénzért? minek? gyere Magyarországra... [link] -
Integra
titán
"szerintem pedig lóf@szt sem csökkenti az, hogy gyorsabb vagy és gyorsabban váltanál irányt, amíg egyenesen szembe vagy mögötte mész, addig ugyanúgy elvakítod, és szerintem igenis bunkóság."
nem mondod!!!!!!ha pedig vakít a tompítottja, akkor az rosszul van beállítva, ennyi. rengeteg autónál csálé amúgy a világítás.
-
Ferdzsoo
addikt
Spaszki ez is csak a motoros topikban történhet meg hogy 5 óra alatt 50hsz érkezik.
Én egy ideje már nem tudom veletek tartani az iramot.... Betegek vagytok... -
.mf
veterán
"de mivel a gyártók a mai napig sportmotorba nem szerelnek dupla tompítottat költségcsökkentés miatt"
vagy inkább "mivel a gyártók manapság sportmotorba nem szerelnek dupla tompítottat költségcsökkentés miatt"
Az enyémnek még mindkét szeme világít.
"igyekszem a bűntudatom azzal csökkenteni, hogy jól bemagyarázom magamnak, hogy mivel motoron megy a refi és csak 1 van belőle és mivel gyorsabb és gyorsan váltok irányt, ezért minimálisan vakítja el a szembe jövőt, vagy aki mögött megyek, kevésbé zavaró neki."
szerintem pedig lóf@szt sem csökkenti az, hogy gyorsabb vagy és gyorsabban váltanál irányt, amíg egyenesen szembe vagy mögötte mész, addig ugyanúgy elvakítod, és szerintem igenis bunkóság.
Engem néha az is rohadtul szokott zavarni, ha valaki szürkületkor-este rámhúzódik, s ugyan csak tompított van bekapcsolva, de az a visszapillantókból pont a szemembe süt, s még rosszabbul látom az utat
shiNIN: "Holnap érdekes lesz a töksötétben Cili fényeivel és sötétített sisakplexivel, amit fel se hajthatok, mert túl szeles most a motor
"
Kalandosnak ígérkezik
Btw. nem is meséltem még, hogy jártam múlt pénteken
szóval mentem fel a Mátrába, egész délután csavarogtam és szerpentinezgettem, majd már kellőképp kifáradva értem vissza a szállásra, s lepihentem. Kora este felkeltett az éhség, hogy ideje megkeresni az éttermet. Kinéztem az ablakon, azt hittem áramszünet van, annyira sötét Mátraháza. Negyed kilencre értem az étteremhez, nyolcig volt papír szerint nyitva... minden zárva, sehol senki... nahátakkor nincs más hátra, mint előre, motor elő, s megyek kajáért, akár Gyöngyösig is, ha kell... kicsit neccesnek éreztem előtte, éjszaka nem szeretek motorozni, meg most pláne éhes és fáradt is vagyok, meg itt már könnyen lehetnek állatok az utakon (nem átvitt értelemben), de ehhez képest kiválóan láttam a refivel, s talán jobban is mentem, mint nappal, hajtott az éhséggeree@bl: nézz meg még sí/snowboard vagy military boltokat is, ott is előfordulnak.
-
válasz
Topiccsendőr #40 üzenetére
Ezt mondom (még előző hsz-hez). Egyszer áll meg, de akkor megáll. Addig viszont nagyon megy, és nem áll meg
-
Integra
titán
forcefield balaclava
elég sok motoros boltban kapni már a márkát. ez a legjobb. -
geree@bl
senior tag
Valaki tud fehérváron olyan boltot, ahol lehet beszerezni sityak alá maszkot?
Vagy olyan helyet ahol gyorsan kihozzák fehérvárra rendeléssel? -
shiNIN
tag
De nekem van motorom... Alvarónak is. Emiatt csak szimpatizálunk az idei cbr125-tel, de mindig megállapítjuk, hogy nem kell az nekünk, csak a szervízekkor rossz egy motorral, de az többnyire nem tart sokáig. Alvaro kicsit szeretne egy Sportstert is
De ha nekem lenne másik, az olyasmi lenne, mint Teresa, mert az bejön. De belőle minek kettő.
Szóval egyelőre ez van. Igazából egyelőre túrázni kéne és megtanulni motorozni, arra pedig jó a sajátom isA fékbetétet nemtom, Ciliegia eszi a féket rendesen, pedig nem is szoktam fékezni, vagy akkoriban még igen...? Hmm. Kicsi felületű van elől, azért kopik. Legutóbb 8 ezret bírt. Alvaro 30 ezrenként cserél fékbetétet. Pontosabban nem ő személyesen, de ez mindegy most.
-
shiNIN
tag
Én nem. Minek kanapé? Az ülőbútorokat és az ágyakat kapjuk a házzal, de nem kérjük, minek az, csak foglalják a helyet és beléjük lehet ütközni
Ha lenne egy felesleges szobánk, maradhatna a nappali, de ágy akkor se kéne.Nekem tetszik a narancs-szürke CBR, pont kellően feltűnő. Teresa bezzeg a szürkeségével és hangtalanságával szinte észrevehetetlen... Cili legalább króm-fekete-metálbordó, nekem bejön, bár a krómot annyira nem szeretem, még ha cruiser is a jámbor. Ma letörölgettem szegénykét, hogy a karcai ellenére nézzen ki valahogy.
Mentem ha 25 km-t, hát ilyen időben este már brutális. Kell új plexi, amint lehet. S új kabát is, ez lyukas, a belseje meg szétszakadt s a karjánál folyton elenged a tépőzár, úgyhogy mindenütt befúj a szél. Esőben különösen jó. Alvarónak nadrág kell és sisak, Cilinek pedig ígértem egy tanktáskát az esésünk után.
Úgyhogy fogunk egy motorosboltot, mielőtt túráznánk, bár most úgyse érünk rá.A tompított most jobbnak tűnik, mint volt, majd megnézem sötétben egy emberrel holnap, hogy valóban ez-e a helyzet. A reflektor használhatatlan, mint mindig, tökéletes sötétségben hagyja az utat.
Holnap érdekes lesz a töksötétben Cili fényeivel és sötétített sisakplexivel, amit fel se hajthatok, mert túl szeles most a motor -
TayRol
nagyúr
-
Integra
titán
én bunkó izé vagyok tudom, de mivel a gyártók a mai napig sportmotorba nem szerelnek dupla tompítottat költségcsökkentés miatt, ezért marad a refi a tompított mellé
igyekszem a bűntudatom azzal csökkenteni, hogy jól bemagyarázom magamnak, hogy mivel motoron megy a refi és csak 1 van belőle és mivel gyorsabb és gyorsan váltok irányt, ezért minimálisan vakítja el a szembe jövőt, vagy aki mögött megyek, kevésbé zavaró neki. viszont azt már tapasztaltam többször, hogy bizony a refivel igenis hamarabb észrevesznek.
a jelenlegi hatályos szabályok szerint szabály ellenes és mivel ennek ellenére így járok sokszor, bunkó vagyok. vagy nevezhetjük másképp is, szóval érted.
-
boogie84
veterán
válasz
Topiccsendőr #32 üzenetére
Az a 2. gumi ami a gép életében rajta van (elöl). Ezért óvatosabban megyek vele, tudom h már nem mai gyerek! Ezért terveztem h idén még jó lesz, jövőre akár még bírná, de új lesz rajta. Hátul pilot road 2 2ct van. Azzal semmi baj!
-
TayRol
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #31 üzenetére
csak hosszu túrákon fáraszto volt, ennyi.
de azt hianyolom hogy az Alagutban megnyiljon elottem az ut.Inti: kollegam is a refit tanacsolta. o nappal a varosban is azzal jar (r1/t-max 500 párossal). még nincs pofám hozzá.
csak nehogy egy balesetnek kelljen tortennie ahhoz hogy elkezdjem hasznalni.
-
boogie84
veterán
A mellékelt ábra is jelzi a ruhában anno nem spóroltam. Meg vagyok vele elégedve! Jövőre jön egy puha michelin első gumi (pilot power 2ct, vagy ami akkor a legújabb puha lesz) + egy karbi szinkron és már most alig várom a jövő tavaszt.
7végén jó időnk lesz, menjen mindenki még egy utolsót a 30 fokban!
-
Integra
titán
erről beszélek
egy 600ast meg tuningolni, absz felesleges. mi a csudának költeni rá? kell venni akkor egy gyári ezrest és kész. hosszú távon csak ez éri meg, ha már több erő kell, ez stabil, összerakott, és megbízható. és szintén csöndes gyári dobbal
szóval inkább a frankó gumira, és biztonságra költeni a dellát, egy jobb protektorba, csizmába, sisakba mint egy kipuffba. -
boogie84
veterán
Enyém még karbis, anno gondolkodtam h tegyek e bele sport légszűrőt, meg miegymást, azt írták rá h felejtsem el. Karbi szinkron és kész. Nem hozna bika lóerőket. Főleg ha csak egy végdobot teszek rá.
Már már így is sok a kipuf hangja, egy hosszabb út után a de jó a csend mondat elhangzik.Most nézem h neked milyen géped van, tolj már fel róla pár képet. Ezek a frissebb modellek érdekelnének, na meg tapasztalatot is ha van időd firkálni.
-
Integra
titán
mert a hang önmagában nem érdekel. nagyon szép hangja van a blokknak, mikor elkezd 9ezertől vonyítani. az autómon sincsen dob, ami elnyomná a motor visítását mikor tol a szelepvezérlés nagy bütyökre és meglódul 9ezerbe. ezeknek a blokkoknak így van szép hangjuk. egy zajos kipuff elnyomná. én ezt szeretem, nem azt hogy a halott is felkel a sírjában. ez nem érdekel. csak akkor raknék ilyet fel alapvetően, ha valóban az egész egységet szolgálná. akkor viszont kell hozzá komplett leömlő, nagyobb airbox, póverkommander, és az egészet összeprogramozni padon.. különben csak a füldugón keresztül lesz több zaj a fejemben
pedig egy szép karbon/titán vég nagyon dögös szerintem is. -
szőröscica
addikt
Már épp rászántam magam augusztus közepén, hogy leteszem az A kat. jogsit, erre egy ismerősöm fia meghalt motoron. Egész kis kora óta motorozott, mindig ésszel, egy barom autós nem adta meg neki az elsőbbséget.
Motorozás elhalasztva, azt hiszem nem vagyok elég tökös csávó ehhez.
-
Integra
titán
marad teljesen fehér, ha nem fehér után kajtattam volna, már korábban beszerezhettem volna feketét is. csak a feketét később veszik észre, a fehér láthatóan biztonságosabb. amúgy majdnem fekete lett, ez volt náluk is az utolsó fehér, a többi már fekete.. úgy tűnik most abból a granulátumból van pár hajónyi a kínaiaknak...
ja és most már ragaszthatok rá bevásárló listát, hogy motul, meg metzeler, meg abus, meg shoei meg tokikó, meg a kis magyar-német zászlóm is
de ha ezt is összetöröm, a következő idom már gyorscsatos pályaidom lesz és kész, noha most már megvan a beszállító erre is. azzal az idommal sokkal könnyebb és gyorsabb szerelni. csak fényszóróra és indexre kell vágatva legyártatnom. ja meg nem akarok műanyag lócát, nekem érzékeny a popóm, kell a hokedli szivacs -
-
boogie84
veterán
Vettem hozzá pályaidomot, úgy volt h lesz egyedi festés a motoron. Azóta is T.bányán lapul volt m.társamnál aki airbrush-al szokott mókázni.
+ Vettem rá gyári oldal idomot amin volt kifúrva lyuk a bukógombának. Hogy ne a gyári kelljen kifúrni. Azóta a gomba a garázsban idomok mellette. -
Djuree
félisten
nah az új totyik, mindenki tiszta lappal kezdhet
de hol a 2-es 3-as hsz? már tisztogatott egy modi? -
TayRol
nagyúr
Alig talaltam ide. Ennyit dumaltunk mar?
boogie84: kiraly ez a narancs 600-as. de erdemes Intire hallgatni, o tapasztalatbol beszel.
-
Prof01
veterán
Új topic, hurrá!
(#50240) boogie84 :
Nekem a régebbi piros-szürke jobban tetszett. Ezt a festést kissé komolytalannak, gyerekesnek tartom. -
7
addikt
Téma összefoglaló elérhető: [link]
Az előző fejezet: [link]
Flashback tapasztalatai külföldről származó motor mo.-i forgalomba helyezéséről:
"Külföldről behozott jármű, forgalombahelyezése magyarországon
Az árak 2008-asok!
Elöljáróban annyit hogy nem kell megijedni a dologtól, kb 3-4 napot kell rászánni meg egy kis papírmunka, de jól lehet járni a végén. A magyarországi árakhoz képest kb 20-40%-al olcsóbban, papírozással együtt.
Ugye az első dolog a motor vétele. Ezt intézhezjük itthon is, sokan foglalkoznak behozatallal. Vagy ha van kint ismerős akkor akár onnan is hozhatjuk. Már átírásnál figyelni kell. Mert ha már magyarországi tulajdonostól vesszük akkor átírást is kell fizetnünk! De a legtöbb kereskedő el tudja intézni a közvetítést. Bevett szokás hogy a motor már itt van az országban, de a papírjai még nincsenek itt, csak fénymásolatot kapunk. (én csak egy faxot kaptam a motor papírjairól amiből az alvázszámot is alig lehetett kiolvasni) Ez esetben úgy hozzuk a járművet hogy az összeg egy részét a külföldi papírok kézbesítése után fizetjük ki. (Célszerű annyit visszatartani hogy még pályamotornak vagy alkatrésznek el tudjuk adni, és kijöjjünk nullszaldósra ) Bár a legtöbb "kereskedő" korrekt ilyen szempontból és a papírmunkával nem szoktak szőrözni hiszen ő neki is romlana az üzlete.Papírok
Kell egy két nyelvű adásvételi szerződés:Olasz-magyar:
[link]A motor forgalmija. Olasz esetén kétfélével talákozhatsz:
[link]
[link]Forgalomból kivonási papír:
[link]Érdemes egy külön mappában gyüjtögetni a papírokat mert gyülni fog és a végére egy 2 cm-es tömb össze fog jönni.
A forgalombahelyezés menete
Motorvásárlás, Okmányiroda
Miután megvan a motor az első dolgunk az okmányiroda. Származás ellenörzési kérelem. Ide csak a motor papírjait vigyük. Időt spórolhatunk ha telefonon egyeztetünk időpontot az okmányirodával vagy a neten http://www.magyarorszag.hu-n. Fénymásolatokat is el szoktak fogadni. Itt 8400 jó magyar forintot fogunk otthagyni. Származás ellenörzést postán küldik általában 1-2 hét míg postaládánkban találjuk a papírt. Ahogy itt végeztünk rögtön foglaljunk egy helyet műszaki vizsgára, egyedi forgalomba helyezésre! Érdeklődjünk a környékünkön hol csinálnak ilyet! (én a Ideálisan kb. 14-18 napra a származás ellenörzési kérelem napjától.
Ez idő alatt készítsük fel a motort műszaki vizsgára. Fékek, izzók mindenképpen legyenek rendben. Meg persze előtte azért takarítsuk le alaposan (alvázszám, motorszám környékén főleg), szeretik ők is a tiszta motort. Hangal/kipufogóval nem szoktak foglalkozni. (Nekem csak pályán használható Yosi volt fent )
Számoljuk regadót (lásd lentebb), és kötelező biztosítást http://biztositas.hu !Műszaki vizsga
Ide kellenek az eredeti papírok meg persze a motor is. Én a Vas Gereben utcába vittem a gépet (1195 Bp., Vas Gereben u. 2-4. TEL: 06-1-348-2060). Itt ki kell tölteni egy szép papírt a a forgalmid alapján, előtte érdemes tájékozódni hogy mi hol van a forgalmin. Ha valamiben nem vagy biztos: http://www.sztaki.hu/. Miután kitöltöttük a papírt leadjuk, átnézik. Majd mehetünk sorbanállni a motorunkal a vizsgaállomáson. Itt csinálnak egy pár fényképet róla. Ellenörzik a motor/alvázszámokat. Beviszik a rendszerebe az adatokat, majd ellenörzik fényjelző berendezéseket és a fékeket. Nagyából ennyiből áll a vizsga. Utánna a kasszánál kifizetünk 33200Ft-ot. Megkapjuk a müszaki papírjait. A legközelebbi eredetvizsga állomást hívjuk fel és foglaljunk helyet a VÁMolás utánra. Majd az okmányirodát és itt is foglaljunk egy pozíciót az eredvizsgálat (kb egy óra) utánn úgy hogy még kényelmesen odaérjünk.VÁM
Jelenleg hatályos regisztrációs adó mértéke: [link] Törjön le a keze aki azt a képletet kitalálta Itt az én példám:
93.03.02-es 750-es > alapösszeg: 180.000FT > Csökkentőt tényező a vámolás napján: 0,82 > 180.000*(1-0,82)=32400. Ami összeg kijön a közelítőleg jó. Én 34000Ft-ot fizettem.
Pesten a csepeli kirendeltségre kell menni. (1211 Budapest, Petróleum u. 4. Tel.: 277-54-34) Ide csak a papírok kellenek. Viszont 10ezer forint ellenében az ott lévő kiscég elintézi nekünk a papírmunkát. Megkimél minket 3 db papír kitöltésétől, és 2-3 óra várakozástól. Ha az olcsóbb utat választjuk akkor először igényelnünk kell egy VPID számot. (Legyen minden papírból egy fénymásolatunk, mert azt is fognak kérni!) Majd ezzel a számmal egy másik ablaknál a regisztrációs adó összegét meghatározzák. Adnak egy papírt majd el kell fáradnunk az OTP-bankba itt lehet befizetni a regadót. Ahol kapunk róla egy szép 2 oldalas bizonylatot. Vissza a VÁMhoz, leadjuk a bizonylatot. Majd kiállítják a szép zöld regadó bizonylatot. Itt ennyi volt a dolgunk.Eredet vizsga, Rendszám!!!
A mai napunk szaladgálós lesz, papírokat és a motort előkészíteni, érdemes egy szabadnapot kivenni erre a "jeles" alkalomra. Kezdjük a már lefoglalt időpontunkkal az eredetvizsgálatnál. (Ami már a harmadik a sorban! Kiakasztó ez a rendszer ) Természtesen ide kell a motor. Valószínűleg fel fogják ajánlani hogy helyben is köthetünk biztosítást, de ne tegyük, mert úgysem fogunk tudni! Ha végeztünk irány az okmányiroda! Ide már csak a papírok kellenek.
Kezdjük el a forgalombahelyezés menetét. Majd kérdezik a biztosítás kötvényszámát, ami ugye még nincs, de addig nem is lesz amíg a motor forgalmi nem lesz, de az meg addig nem lesz amíg biztosítás nincs. Huh. Érdekes szituáció... A már kinézett biztosítást menjünk el megkötni, vagyis csak ajánlatot kérni, mert annak a száma kell az okmányirodának. Tehát érdemes valami közeli irodát kinézni. Ahogy ezzel végeztünk menjünk vissza az okmányirodába. Itt ki kell fizetnünk sorrendben: rendszám- 4200FT, törzsk. - 6000Ft, forgalmi- 6000, matrica a rendszámra - 450. Majd megkapjuk végre a rendszámunkat! De még vissza kell mennünk a biztosítást kötő irodába hogy érvényesítsék a kötelezőt a forgalmink alapján. Ha ez megvan és az idő is szép hazafelé vegyünk egy rendszámkeretet a motorunkra és guruljunk a már Magyarországon is hivatalosan forgalombahelyezett járművünkel!
Széles utat! Sok baleset, és hatóság MENTES kilométert!
MOD: persze a VÁM-nál egy fénymásolatot 100FT-ét csinálnak..."[ Módosította: radi8tor ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Fűnyíró topik
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Interactive Brokers társalgó
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- További aktív témák...