Hirdetés
- Nubia Red Magic Astra - táblajáték
- ZIDOO médialejátszók
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Kompakt vízhűtés
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Apple MacBook
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
3800+
őstag
válasz
norbert1998 #138098 üzenetére
Nem kímélted a színtelítettség csúszkát!
Bocsi, fotósként ezt nem tudtam kihagyni. Király kép!
-
Somatom
veterán
válasz
norbert1998 #138098 üzenetére
Ez nagyon király kép! Totál reklámfotó.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
yodamastah #138089 üzenetére
Azt akartam ezzel mondani, hogy ilyennel talalkozhatsz kozuton is, atnezel az osztrakokhoz Mariazell re, pl. tehat ezt osszemosni a palyamotoros kepzessel sztm nem kellene.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
bacus #138090 üzenetére
Egyaltalan nem ez volt a celom, elnezest.
Nah, ezert nem ertem. :D
Ha vki nem tud motorozni, de kritizalja a masikat, plane egy kep alapjan, attol ki lesz tobb? :D
Kruger-Dunning effekt. Minel hulyebb vagy valamihez, annal magabiztosabb vagy benne. En szeretnem, hogy ha vki hozzabofog valamihez, akkor legyen kepben. :D
En ertem, hogy lehetosege mindenkinek van ra, de akkor meg lesz egy agyzsugorito kommentozon, amit altalaban fb-on olvashatsz az emberektol. Akik rettenetesen bunkok.A hasonlat nem pontos.
a helyesebb az lenne, ha valaki szinvak lenne es valaminek a szinet kritizalna. Holott nem tudja hogyan keszul a festek.
Tehat valamilyen tudas hianyaban nem tud helyes kovetkeztetest levonni.
Mert ha valamihez hulye vagy, akkor ez all fenn. -
pakfong
tag
válasz
cappa72 #138082 üzenetére
Cb600f-nél 2007-től lehet diagnosztikát dugni a motorra.
Ha a motor nem pörög fel, annak elég sok oka lehet. Szar benzin, eltömődött üzemanyagszűrő/légszűrő, gyertya. A tank alján van több cső is, amik nem árt, ha a helyükön vannak és nincsenek megtörve. Koszos karburátor/injektor (PC36/PC41). Sok mindent át lehet nézni házilag is.
Karambolos motornál kérdés, hogy egyáltalán mit kellett cserélni, aminek köze lehet ehhez.
De ha eddig nem volt motorja, vagy nem ért hozzá, szerintem egyszerűbb lenne egy szerelőnél letámasztani a paripát. -
Oppenheimer
nagyúr
válasz
bacus #138087 üzenetére
Ezek szerint eszel csomó finomlisztet, meg rántott kaját, ezek is tele vannak kalóriával, magas glikémiás indexű szénhidráttal és zsírral.
Szóval nem kell csodát keresni, írtam hogy a termodinamikát nem hazudtolhatja meg a tested. Csak akkor lehet hízni, ha több kalóriát viszel be, mint amit elégetsz. Ez nagyon off itt, de csak segíteni akarok.
-
bacus
őstag
válasz
Topiccsendőr #138088 üzenetére
Dehogy kúrom fel magam, az elmúlt 20 évben volt pár ember, aki érv helyett már nem tudott mást hozzám vágni, mint, hogy kövér vagyok.., de ettől nekem mindig nevetni kell, hogy hallelúja végre észre vetted
A hasonlat
-nem tud motorozni, de kritizálja egy kép alapján a másikat
-nem tud főzni, de kritizálja a kaja ízét
-nem tud énekelni/hangszeren játszani, de kritizálja a zenétés még lehetne sorolni. Egyébként engem az a jelenség, hogy kritizál valamit, (még ha nem is ért hozzá) önmagában nem zavar, az inkább, mikor a kritika nem arra irányul amit látni, hanem csak úgy azért, hogy piszkálja.
pl:
- jó, jó szépen zongorázik, de látod milyen görbén tartja a hátát?
- fasza kanyartempója van, de nézd, nem dönti elég mélyre a motort..
-ok, hogy megjavította a szgépemet, de ilyen drágán, mikor 5 percet se nyomkodta? -
yodamastah
őstag
válasz
Topiccsendőr #138080 üzenetére
"kakucsring...azt nem neveznem annyira palyamotorozasnak sem, mert nincs nagy tempo, "
Kakucsring bevezetés a pályamotorozásba
Rengetegen járnak oda mostanában, és szerintem nagyon is jól teszik. 80% utcai motoros csak botorkál körbe még kakucson is.
Viszont látok bőven ellenpédát. 20+éves túramotorral úgy fordulnak kiülve/lábtartót karcolva hogy csak lesek néha. Szerintem kakucson is elég jól látni ki az aki jól tud motorozni, nem kell ehhez Mugello
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
bacus #138083 üzenetére
nem teged akartalak kostolgatni, szoval akkor legyen az, hogy mindenki, kiveve te. :D
Mondjuk eselye volt, hogy valaki igy nez ki, akinek turaenduroja van, mert altalaban a turaendurosok igy neznek ki. :D (sztereotipizalok, szuper)De mivel nem k*rtad fel magad, szerintem erted, mit akartam ezzel mondani. Nem azt a reteget sertegetni, aki kover es turaendurozik, hanem a jelenseget irtam korbe egyaltalan nem pc modon. Mert arra ugysincs igenyetek :D
A zenes-eves hasonlatot nem ertem.
-
bacus
őstag
válasz
Oppenheimer #138085 üzenetére
Újabb sarkos vélemény
A dokik nem tudják, de te jössz és megmondod a tutit
20 éve nem iszom semmilyen cukros üdítőt, mióta cukros vagyok még alkoholt is évente 3x egy egy sört. Nem eszem cukros ételeket (persze nyilván van tésztában is, meg panírban, stb), sütit sosem eszem, felőlem megrohadhat mind, maximum néha egy egy pogácsát, sós valamit.. -
válasz
Oppenheimer #138085 üzenetére
Fehérliszt, cukor off
Fater, muter, több tíz kg-ot így dobtak le. Ettek mindent, csak ezt a két dolgot minimalizálták.
-
bacus
őstag
"em kell tudj enni" -- főzni nem kell tudni
-
bacus
őstag
válasz
Topiccsendőr #138080 üzenetére
Egyébként kövér vagyok, 25 éve próbálok lefogyni, számtalanszor próbálták kitalálni az okát, hogy miért van az, hogy fele annyit eszem, mint egy normál ember és nem fogyok le.
Persze az ülő munka soha nem segített, meg a cukorbetegségem sem. Egyébként ebből kifolyólag igénytelen is vagyok pl a ruházatomra, mert ami rám jön, azt megveszem ha tetszik.. mentem már 500 km-t pössentés nélkül, ajjaj, rám illik a leírás
Azért, hogy egy zenéről véleményt alkoss, hogy pl ez "szar" v. hamis, nem kell tudd eljátszani. Ugyan így elmész kajálni egy étterembe, simán tudsz véleményt alkotni arról is, hogy itt a kaja szar, nem kell tudj enni.
Sőt ezek a vélemények elég sarkosak, mert leszarozni egy zenét, kaját, stb elég sarkos, másnak még tetszhet.. -
Sziasztok!
Érdekes kérdésem lesz, és ráadásul analfabéta vagyok motorok terén.
Rokon vett egy használt (karambolos) cb600F-et.
A gondja ott van (miután már megcsinált mindent, honosítást, műszakit...), hogy a motor 3k-nál jobban nem pörög.
További észrevétele, hogy mintha a riasztó blokkolja a szivattyút időnként.
Ezketek egy leginkább mechanikához értő személy (mármint a rokonom) meg tudja vajon oldani házilag? Elektronikához nem ért.
Esetleg ezeknek a motoroknak van olyan diag összeköttetése a külvilággal, mint az autóknál az OBD csatlakozás?Mivel nem internetvadász, se fészbúk sem más, ezért kért meg, hogy ha tudok valami tippet, akkor szóljak.
Ha van tippetek, megköszönném, és továbbadnám neki.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
bacus #138076 üzenetére
Szerintem igen. attol motorozik jobban vki, ha jobban ledonti a motort. DE. Nem csak ettol. Ez azert ennel bonyolultabb, es mar megint kisse kognitiv disszonanciaba csuszunk. Amikor a szoke szilikoncsocsos not fikkantjuk, hogy megis hogy nez ez ki, de azert mindenki vagyik ra, hogy eltoltson egy ejszakat vele, mikozben a sajat igenytelen feleseget magasztalja vele szemben.
Szoval nemar. Ha vki levezetett 1M kmt az ne kanyarodjon benan. kakucsring...azt nem neveznem annyira palyamotorozasnak sem, mert nincs nagy tempo, tulajdonkepp egy normalis hegyi uton kb ezt megkapnad, ha lennenek magyarorszagon utak. Meg hegyek.
Engem mondjuk inkabb az zavar, (senkit nem akarok megserteni, egyszeruen a jelenseget probalom leirni), hogy elkezdjuk magunkat magasztalni olyan dolgokert amik mindenki szamara konnyen megugorhatoak, sok melot nem kell beletennk.
Peldaul legyel dagadt, igenytelen, emelle menj 500kmt egy turaenduron autopalyan, ahol kb semmit nem kell tornaszni, es ha mindezt pössentés nelkul megoldod, akkor mar lehet kommentelni minden ala teljes joggal, illetve olyan kbaszott sarkos lesz ilyenkor az ember velemenye mindenrol. Motorszerelesrol, motormarkakrol, tipusokrol. es megingathatatlan emelle.
Na sztm ez egy idegesito jelenseg. -
Geresics
addikt
válasz
bacus #138076 üzenetére
Semmi illetékességem nincs, és felesleges itt tépnem a
számatbillentyűzetet. Divat utálni másokat, akik csinálnak valamit. Hogy miért, azt nem tudom.
Mackó, és a többi oktató tréningje mind hasznos, és adott esetben életet ment. Aki ezt firtatja, az egyszerűen ostoba. Az, ha valaki pályamotorozni akar, és Mackó tréninget néz hozzá, az megint csak a saját ostobasága. Tök más a kettő. Én fontolgattam a pályás oktatást is, de azt nyilván nem ott keresem, hanem mondjuk Chrobáknál. Jövőre ha megyünk TB24-en, akkor előtte befizetem magam.
A Vérlovagokat fikázni meg megint az ostobaság netovábbja. Emberek a saját szabadidejüket, sőt, munkaidejüket áldozzák ingyen arra, hogy életeket mentsenek, és van aki ezt képes fikázni, az elkeserítő. Valamiért az emberek képtelenek felfogni, hogy van, aki önös érdek nélkül képes másokon segíteni. Szánom az ilyeneket, mert közhely, de mindenki magából indul ki. Nyilván eszébe sem jut az ilyennek, hogy feltegye a kérdést, hogy ő vajon mit tett le az asztalra.
Mi lesz a következő? Ha elmegy valaki véradásra, akkor majd leköpik, mert biztos az ajándék csoki meg 500Ft-os utalvány miatt tette?Szégyelhetnék magukat az ilyen emberek, de az a helyzet, hogy pont az ilyenek nem fogják...
-
Topiccsendőr
addikt
-
bacus
őstag
válasz
dellfanboy #138074 üzenetére
Szerintem Geresics illetékesebb mint én, ott volt minden szintű képzésén, a közútin is. Nem hiszem, hogy kaphatna BMW oktatói lehetőséget, ha maga nem tudná azt amit kell. Ez nem valami helyi, csak kis hazánkban létező oktatás.
Egyébként pedig de, ha valaki levezetett 1 millió km-t motoron balesetmentesen, az bármilyen "bénán" kanyarodik elismerést érdemel. Szerintem az szint, akkor is, ha te jobban ledöntöd a motort. A pálya motorozás egyébként is más liga, mint a közúti.
Vagy attól motorozik valaki jobban, hogy mélyebbre meri dönteni? Lehet, hogy bobmester azért esik annyit, mert ő aztán meri..A véres lovagrend nekem sem szívügyem, pár haver "elvileg" ingyen bérért, de kapott száguldozási lehetőséget.., de télen is dolgoznak, van autójuk is, illetve kell legyen bennük némi hivatás tudat is, mert ok, hogy valaki fél évig élvezi, hogy mehet mint az ökör, de utána csak ráunna. Itt viszont nincs fluktuáció.
Egyébként voltál már Mackó rendezvényen? Mert azért meg kell hagyni, a szervezéshez is ért, nem csak a szponzor szerzéshez. A rendezvényei, még egy jan.1.-ei gurulás is jobban szervezett, mint amit én tudnék 1 év gyakorlás után.. Egy 3 napos tájékozódási vagy a 48h vagy bármelyik 1 napos motorun mini, mind mind profi szervezés volt.
Ráadásnak az egyéni nyűgökkel is képes és hajlandó foglalkozni, pl egyedi méretű póló... -
Ribi
nagyúr
válasz
dellfanboy #138074 üzenetére
Pár éve egy motoros tréningen is volt egy túrázó srác, azt hiszem goldwinggel 100k+ km-el.
A motort kb 5 foknál jobban nem merte dönteni, mert úgy szokott hozzá. Végén mondta, hogy szar beismerni, de most jutott el alap szintre. Szóval a sok km esetenként inkább hátrány.Amúgy a lábat nézve a csaj ha előrébb rakja a lábát akkor rugdossa a vezetőt, ami nem túl szerencsés. A féken lévő lábnál amúgy azt is mondják mindig, hogy lehet ám állítani a fék pozícióját és úgy már jóval kényelmesebb. Nem kell a gyárilag kissé magasra állított kar felett tartani és visszafeszíteni folyamatosan a lábat. Csak mindenki a gyári beállításon kipróbálja és hát ez így szar és kész is az okosság.
-
dellfanboy
őstag
válasz
bacus #138066 üzenetére
es az mit jelent? marmint ha vki sokaig csinal valamit? akkor mar rogton expert lesz es inni kell minden szavat?
mert vannak kamionosok akik levezetnek millio kilometert, azt raksz ala egy versenyautot, es nem talalnak korbe a H.ringen...
lasd turazo motorosok, akik evente veretnek autopalyakon tobb ezer km.t, kakucson meg keringenek mint golyafos a levegoben..az a verlovagok meg nem is tudom a szervezetlenseg hianya? bar aszem telen azok se dolgoznak..
-
bacus
őstag
Több megyei matrica fog fogyni. Eddig is megvettem két megyeit, mert sokat járok Balcsi felé, de most majd elgondolkozom, hogy ha kell valamerre menjek, érdemesebb lesz megvenni az éves megyei matricát..
Amúgy hiánypótló volt már az emelés, rohadék motorok ugye fél oldalasan koptatják az utakat. -
válasz
norbert1998 #138068 üzenetére
Annak sok ertelme nem volt, hogy van eves, de 12 * egy havit venni sokkal olcsobb.
-
Geresics
addikt
válasz
norbert1998 #138068 üzenetére
Ha 10Ft-ról felemelsz valamit 20Ft-ra, akkor 100% az emelés. Ha 1000-ről 1020-ra, akkor csak 2%. Azért 71%, mert kis összegre raktak valamennyit.
Távol álljon tőlem, hogy bárkit védjek, de ez a része csak hisztikeltés. A többit max privátba folytatnám, mert az már politika... -
bacus
őstag
válasz
zgospel #138065 üzenetére
Nem védeni akarom Mackót, de azért elég sokat motorozik, esőben is megy, meg fagyban is mióta vérzik mint lovag, meg a BMW oktatói posztot sem lehet csak úgy magadra aggatni..
Bobmestert nem ismerem, de hát sok féle mestert láttunk már, gyerek korunban rögtön ott volt Mekk mester is
-
zgospel
őstag
válasz
Oppenheimer #138023 üzenetére
Az a baj ezekkel az onroadosokkal, meg széftihángerivel, és a társaival, hogy dogmatikus módon tanítják a saját berögzült dolgaikat motortól, stílustól és pilótától függetlenül. Például hogy kötelezően 4 ujjal kell fékezni.
A legutóbb egy kanyarfotó poszt alatt okoskodott a két lábon járó szponzorált tartalom és a bobmester fantázianevű haverja, akinél több közúti balesetet okozó motorost még nem látott a világ... és ő oktat másokat a biztonságos és helyes motorozásra
Szóval a kanyarfotó poszton egy esőben forduló motoros volt, hibátlan technikával kanyarodott a kép alapján, nem volt mibe belekötni.
Hát nekik sikerült, hiszen ők azok akik annak ellenére hogy 1 körön 2-t kapnak pályán bármelyik amatőrtől, mégis muszáj minden motoros poszt alá beugatniuk, különben nem lenne hírnév, nem lenne szponzor.
Ott is akkora baromságokat írtak az esőben való helyes kanyarodásról, hogy atyaég... Szerintük a kiülés és a felsőtest befelé lógatása veszélyesés az esőben kanyarodásra a salakmotorosokat és a krosszosokat hozta fel példának, hogy azok sem ülnek ki, hanem letolják a motort. Egy dolgot felejtettek el a kedves onroados hittanosok, hogy a salakmotorosok és a krosszosok is állítják a motort kigyorsításon, és ugyanúgy lógatják befelé a felsőtestüket mint ahogy azt a fotón látható srác is tette. Nem értem miért nem ők mentorálják Quartararot ha ekkora királyok.
Szerencsére valaki linkelt nekik egy MotoGP fotót, amin látszik hogyan kell esőben motorozni.
-
Somatom
veterán
válasz
bacus #138061 üzenetére
Gasztropornó-gurulás? Tecccik!
Írtam akkor is, hogy ezzel a kipuffogóval nem szeretnék külföldre menni. Ha hal, akkor sztem vmi Szilvásvárad környéki pisztrángos, vagy valamelyik Keszegsütő méltó zabálda lenne. A budapestiből vittem a karácsonyi halászlevet, de azt sajnos, bezárták. Az egribe voltam többször, legutóbb pedig a salgótarjánit teszteltem.
-
Burt1793
veterán
válasz
Somatom #138052 üzenetére
Szerintem ez már csak kötekedés.
És nem azt mondtam, hogy egy túramotort nem lehet 2000-es fordulaton használni. Nem is volt lényeges a fordulatszám, nekem inkább az volt furcsa, hogy van aki 2000-es fordulaton nagyobb gázzal nyektetés közben "visszaváltat" a gyorsváltóval.
-
norbert1998
nagyúr
-
Somatom
veterán
válasz
bajnokpityu #138050 üzenetére
Vágom én, hogy milyen műsor következik, de ha van kedvem hozzá, akkor miért ne menjek bele?
-
Somatom
veterán
válasz
Burt1793 #138048 üzenetére
A túramotor az, amivel a usernek kellemes túrázni és nem az, amit a gyárban kineveznek túramotrnak. Sztem egy GoldWing klasszikus túramotor és nem hiszem, hogy fájna neki a 2000 -es fordulat. Egy dobozos HD -val is elég nagy túrákat lehet csinálni és mivel ugyanolyan blokk van benne, mint az enyémben, ezért az is otthon van 2000 -es fordulaton. Az enyémmel is bejártam pár országot felpakolva, kétszeméllyel is és egyáltalán nem éreztem kompromisszumnak. Sőt! Sztem egy túrán adott sebességnél minél kevesebbet forog a motor, annál jobb.
-
válasz
norbert1998 #138041 üzenetére
Nekem simán megy visszafele az 500-assal, azzal sztem fel/le egyszerű kuplung nélkül. Más kérdés hogy lefele igazából nem kényelmes használni, vagyis nekem nem szokta kiadni olyan szituáció amikor úgy érzem lefele kuplung nélkül kéne váltsak.
-
JoinR
őstag
Valaki tud megbízható szervizt Debrecen környékén?
-
Somatom
veterán
válasz
bajnokpityu #138046 üzenetére
A "normális" definíciója szubjektív, amibe sztem ne menjünk bele!
Az enyém asszem 5500 -tól piros. Az már 200 fölötti tempó lenne. -
Somatom
veterán
válasz
norbert1998 #138041 üzenetére
Csak bele kell gondolni a mechanika lelkébe. Akkor tudsz "egészségesen" váltani, ha a váltás idejére tehermentesíted az áttételt. Tulképp ez a kuplung feladata. Ugyanezt meg rudod tenni gázelvétellel is. Én krúzolásnál szoktam használni, amikor lusta vagyok kuplungolni. Állatkodásnál sztem nem vagy jobb kuplung nélkül, mint kuplunggal. Ahhoz már kéne a gyorsváltó. De olyan, ami a terhelést is megszakítja a váltás idejére (pl. gyújtás megszakítással). Az semmiképpen sem jó, ha folyamatos terhelés közben csak a váltókart rángatod.
-
norbert1998
nagyúr
válasz
Somatom #138037 üzenetére
Visszafelé nekem is még sokat kell tanulni. Felfelé már csak akkor rontom el ha figyelmetlen vagyok. Lefelé ugye első körben akkor tudsz ha motorfékezel és gázfröccsöt adsz. Ha alapból haladsz tartott gázzal és egy előzéshez/arcoskodáshoz
vissza kell váltani, akkor nekem kell a kuplung, mert összevissza bólogatnék meg az biztosan nem tenne jót a mechanikának sem.
-
bacus
őstag
válasz
Burt1793 #138035 üzenetére
Nekem 1200 GS van, kisebb gázállásnál az enyém tökéletesen vált, nem darabos, taposni max egy finom japán váltóhoz képest kell, ez így korrekt. (az olaszt nem ismerem..)
A (vissza)váltás egy esetben "darabos", illetve "ránt", amikor gyorsítás közben váltasz vissza, viszont ez az a funkció, amit kuplunggal sokkal lassabban lehet végrehajtani. Amikor mész 2000 alatti fordulaton és ugyan ez a boxer blokk még itt is nyomatékos, de azért érdemes lehet visszarakni 1 v. akár 2 fokozatot is, mindezt úgy, hogy közben nyelezel, na az valóban egy kicsit meglepő, ahogy ránt egyet, majd kitépi a kezedből a kormányt
Somatom: amiket én vezettem eddig, azoknál mindegy volt, ha ráérzel, akkor megy mindenhol, bár sor4 motorral a vizsga óta nem mentem.., ott sem 7000 feletti fordulatszámon, ott aztán fogalmam nincs, hogy mennyire más váltogatni.
-
HoaryFox
őstag
Múltkor már én is elkezdtem gyakorolgatni a kuplung nélkül felfelé váltásokat, jó dolog, ha gyorsan ki akar lőni az ember
Visszafelé nem merek, mert abból tuti villatörés lenne
Ott marad a gázfröccs -- kuplung
-
Somatom
veterán
Sztem nem mindegy, hogy sor4 -nél, boxernél, vagy V2 -nél pakolgatjuk a gangokat kuplung nélkül. Legalábbis nekem ez a tapasztalatom.
-
Oppenheimer
nagyúr
válasz
bacus #138032 üzenetére
Elég egyszerű a megfejtés nálam. Én kuplunggal váltok, mert még féltem a váltom hogy anélkül váltsak. De ha elkezdem a kuplung nélküli váltást, az csak fölfelé lesz.
A képen leváltottam, és van hogy váltás után pár másodpercig elől hagyom a lábam, kiváltképp ha tudom hogy mindjárt vissza kell váltani fel.
-
Burt1793
veterán
válasz
bacus #138034 üzenetére
Igen, ez a szomorú, hogy az 1250GS-en visszaváltásnál működik csak szépen a gyorsváltó, illetve felfele akkor, ha nyélgázon váltasz, ha kisebb gázállásnál váltasz felfelé, akkor nagyon darabos. Simán lehet ezt nyelezni két kanyar között, ha épp olyan a kedv. A többi motorhoz képest kell tiporni a váltókart, csak így értettem. Minden GS ilyen, másban meg jobb a többinél, ezért nem kell eladni. Vagyis hát mindenki azt csinál amit akar/tud.
-
bacus
őstag
válasz
Burt1793 #138033 üzenetére
Háááát, olvastam már ilyen véleményt, de ott el is adta azt a motort a tulaj.., szerintem nem véletlenül, mert az nem jól működött. Tiprásról szó nincs!
Az én mocim 2017-es, az utolsó analóg órás, én elégedett vagyok a gyorsváltójával, persze nyélgázon másképp vált, de mennyit kell ezt nyélgázon használni?! (talán írtam, hogy a nyári olasz, svájci hágós túrán 13% volt az átlagos gázállásom itthon a statisztikát nézve..), pedig volt benne nyelezés.
Én pont a visszaváltásnál szeretem jobban a gyorsváltót, ott látom értelmét a gyorsváltónak. -
Burt1793
veterán
válasz
bacus #138032 üzenetére
GS-en ha nem nyelet húz az ember, akkor sokkal szebben lehet úgy váltani, mintha nem lenne gyorsváltó (tehát gáz elcsukásával). Tartott gázzal eléggé bólintós és buta a viselkedése a gyorsváltónak. Na, az meg a másik, hogy tiporni kell. Más motor után van, hogy visszadobja magát ugyanoda a váltó, ha elfelejtem, hogy most a présházban vagyok és taposás kell.
Sztem felfelé érdemes kuplung nélkül váltani, lefelé meg igazából mindegy.
-
bacus
őstag
válasz
norbert1998 #138031 üzenetére
Elhiszem, nem azt mondtam, hogy biztos nem úgy csinálta, nekem is ment mindig is, gyors váltó előtt is tudtam, sőt át kellett szoknom a gyorsváltóhoz.., de azért ezt 5% használja rendszeresen abból a 20% ból aki tudja
. Főleg a visszaváltogatás okoz problémát, mert fölfele jobban megy mindenkinek.
1-2 között van az üres is, ez nagyobb probléma, mint a nagy nyomaték. Még gyorsváltóval is igen határozottnak kell lenni (az én motoromon!), hogy jó legyen a váltás.
Ezt a kuplung nélküli váltogatást tényleg kevés embertől láttam, (újra)kezdőtől soha.
-
Oppenheimer
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #138028 üzenetére
Persze hogy hitvita, de a gyakorlatok is jobban mentek amikor már nem tartottam 2 ujjat a féken.
Nem kell féltened, én mindent megkérdőjelezek.
A képzésen azt mondták vészfékezésnél használjuk a motorféket is. Lol. Na képzelheted hogy ezt hogy megchallengeltem, látszott hogy nem ehhez szoktak. -
bacus
őstag
válasz
Oppenheimer #138021 üzenetére
"úgy néz ki épp váltottam"
hmm, a kuplung kint van, persze nem egy ördögi technika kuplung nélkül váltogatni, de sokaknak nem megy..Nem kell ennyire komolyan venni azt a szigorú test ill. lábtartást, közúton kizárt, hogy leérjen a kanyarban a lábad (főleg utassal az elején, ezzel a mocival). Majd az első 600+ km -nél már mindenféle tartás lesz, állva motorozás, oldalra ülés, előre csúszás, hátra csúszás, hátsó ülésre ülés, épp csak nem fordulsz menetiránynak háttal.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Oppenheimer #138025 üzenetére
Nem kell mindent vakon elhinni. ez azert annyira nem nagy marhasag. Ertem en hogy tekintelyelvu japanos rendbe nem fer bele megkerdojelezni ha valami ertelmetlen. :D
Nem hiszem, hogy az oriasi baj lenne, ha rajta van az elso feken 2 ujjad. Ez is amolyan hitvita, sztm nem ezzel kell eloszor foglalkozni, van mas, ennel joval fontosabb dolog is.
A hatso fek felett tartani a labat. Na az faszsag es faraszto is. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Oppenheimer #138023 üzenetére
Sportmotoron, viszonylag tempos kozuti kanyargaszasnal, amikor tornazol a motoron, van kulonbseg.
Nem rad vonatkozik, de sportmotoron a tank elott egy okolnyi hely-et is kritizalta Troy, ami ebben a videoban is elhangzik. azt mondta, hogy tudja: szinte az osszes iskola ezt tanitja, de allando kontaktnak kell lennie az ember es a motor kozott. Bar valoban, leginkabb palyamotoros tanacsok ezek, nekem jobban tetszenek akar kozuton is.Xero
Igazad van, cbf, nincs tempo, nincs is annyi torna. -
Xero
nagyúr
válasz
Oppenheimer #138025 üzenetére
Tehat ne legyen bekeszitve az elso fek, de a hatso igen? Oke
-
Xero
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #138022 üzenetére
Itt azert nem kap olyan terhelest a lab ezert mondtam, de full jogos.
Amikor az ivbelson pipiskedek temponal, hogy ne erjen le a cipo es a sarkam kb a lengokar tetejen van (meg is kopott a rohadek), akkor a kulso labam az ki tudja merre jar.#138023 Oppenheimer: Szerintem ez marhasag. 1-2 ujjad legyen mindig az elso feken es jonapot. Ahogy visszagordited a gazt, mar tudd is rahuzni egy mozdulattal.
-
Oppenheimer
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #138022 üzenetére
Én eszerint csinálom, és így nem fárad el.
A safety hungary-nál is ezt tanították, azzal a kivétellel, hogy szerintük mindig legyen a jobb talp eleje a a fék felett, szerintem ez viszont fárasztó.
-
Topiccsendőr
addikt
Erdekes mondon nem mindig ez a jo. Vagyis nem mindket labadon.
Troy Corser azt tanacsolja, hogy csak az ivbelso labat kell spiccelni, mivel a spicceleshez azt az izmodat hasznalod, ami a labadon a legkisebb, es a legkevesebbet lehet terhelni.
a gyors faradasnak is tobbek kozt ez az oka. -
Xero
nagyúr
válasz
Oppenheimer #138015 üzenetére
Asszony jobban tartja a labat a tarton. No kacsa!
-
vlevi
nagyúr
válasz
JDMKid #138018 üzenetére
Sajnos ezt sem lehet politikai felhang nélkül kitargyalni.
Szerintem akkor se lett volna belőle semmi, ha nincs a mostani helyzet.
Érdekesség, hogy a Szlovákia ringet kb tized ennyi pénzből csinálták.
Tudom, lehet mondani, hogy akkor olcsóbb volt minden, de ennek a pályának a tervezési költség volt 65mrd, évekkel ezelőtt, mielőtt elszálltak volna az árak.
Igaz, az nem állami beruházás volt, ahol nem számít mennyibe kerül, hanem teljes egészében magán befektetők pénzéből épült. -
JDMKid
tag
Hát, elvitték ezt is a megszorítások...
Így nem megyünk 2 év múlva itthon GP-re. -
Geresics
addikt
válasz
Oppenheimer #138015 üzenetére
Done. Ha majd megírod az évszámot, beírom azt is.
Opcionálisként megadhatod a várost is, de ez egyáltalán nem kötelező! -
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998 #138013 üzenetére
Inkabb a gyar oldalarol nezz adatokat, ez az oldal nagyon sok esetben teved, vagy fel van cserelve a kW a Le vel. Nem biztos, hogy ebben az esetben is, a lenyeg, ha adatra van szukseged, mindig a gyartotol vedd.
-
-
bacus
őstag
válasz
norbert1998 #138011 üzenetére
Honnan veszed, hogy az új stromik erősebbek? Szerintem ahogy egyre jobban meg kellett felelni az euró szabványoknak, egyre gyengült.
3-4 éve egy motoros találkozón kivonult a MAMI a kamionnal, ott méregettünk motorokat, amiket kértek, az L -es stromok határozottan 60-62 LE tudtak, egy K még 65 -t.
De volt egy sokat futott (180e+ km, talán K5 v. K6), aminél az egyik henger eléggé kivolt, még az is tudott 58 LE-t. -
norbert1998
nagyúr
Túráról hazatérve, már nem is olyan fáradtan elmondhatom, edződik a valagam a Stromi nyergéhez
Ez a 150 km-enkénti megállás, néha egy nyeregből kiállással egészen vállalhatóvá tette a 400 km-es utat.
Képeket sajnos ma már nem töltöm fel ide, de lett egy-két nagyon epic fotó, talán még a motorról is.
Azt nem tudom, mondtam-e, hogy a motorokat a 140 km/h-s előrejelzett széllökések elől gumipókkal kötöttük a korláthoz a szakadék szélén
Volt velünk egy új DL650 is, amely ugye kicsit erősebb, ilyen néhány lóval, ellenben megbizonyosodtunk, hogy az áttétel teljesen megegyezik. Lefelé én 4,5-öt fogyasztottam az esőben 100-120 között, 110-es módusszal, csak top case-zel, míg ő top-case és négyzet keresztmetszetű alu oldal és top-dobozokkal ugyanitt 4.2-t. Visszafelé 130-cal jöttünk végig, néha 120 vagy 140. Nekem 5,2 lett, neki 5 körül. Amikor az oldaldobozai nélkül gyorsultunk, ilyen 10 mp alatt egy méterrel került hozzám képest előrébb, roll-on gyorsulás 4-ben 80-ról, ez még jóval korábban volt. Szóval nagyjából elégedett lehetek szerintem az én öreg motorommal ahhoz képest, mit tud az új.
Senj-ből ahogy mentünk a pálya felé, van ugye egy szép kis szerpentin. Az első 5 szépre fűzött bemelegítő kanyar után kifogtunk egy kocsisort egy busz felett feltorlódva, és mire átjutottunk rajtuk, alig maradt pár kanyar
-
Rendeltem egy ilyen nadragot, de a derekprotektorok nincsenek benne, szeretnek utolag rendelni hozza. Hogy deritem ki, melyik jo hozza? Barmelyik univerzalis?
A markatol ezt latom, de nem derul ki, hogy ez jo-e hozza. -
V.Stryker
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #138006 üzenetére
Mit kell tudni erről? Meg a csókáról?
-
Topiccsendőr
addikt
Nagyon ritka lehetoseg a mobile-n.
Thorsten Durbahn epitett RC30 asa.
A fejidom a cagiva 594 gp 500 asé, verseny generatorral, sok karbon alkatresszel, karbon segedvaz, titan kipuff rendszer, nagyhuto, siktolattyus keihin fcr, ohlins mindenhol. Melyebb olajtekno. Pvm magnezium felni.
Eeeez, hsztakurva. -
vlevi
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #137999 üzenetére
Kérdezzük meg erről az egyik résztvevőt
🇬🇧 ROAD vs SUPERBIKE vs SUPERSTOCK Suzuki GSX-R1000 - YouTube
Természetesen nem sok hasonlóság van az utcai, és a WSBK (és a WEC) gép között. -
zgospel
őstag
válasz
Topiccsendőr #138002 üzenetére
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
zgospel #138001 üzenetére
Egy nemet tuningceg irt errol a problemarol, ok nagyon sok ilyet lattak, ok megfejtettek, hogy elreped ebben a crossplane-ben a hajtorud szem, amikor lassan megy a motor nagy megeroltetes utan, es le van allitva egybol, amint beer a boxba.
Nem tudom ezt hogyan kell elkepzelni, ok annyit irtak, hogy vagy levezeto kor kellene, vagy a boxutca utan meg kellene menni vele egy keveset, hogy visszahuljon, de egy 40 fokos napon ki kene menni az utcara ezzel a ring ele, mert a ventillatorok amig allnak, akadalyozzak az amugy is keves hutest.
Es nem tudom, honnan kapja a hosokkot a hajtorud. Vmi tarolja magaban a hot ott, es ezzel van a baj, ha leallitod. -
zgospel
őstag
válasz
Topiccsendőr #137999 üzenetére
Azta, azért ezek aranyat érő infók
Egy ilyet hogyan kell lefordítani hobbimotoros szintjére? Mert habár a köridő nem olyan, és nem is 40 percesek az etapok, de forgatni azért mi is forgatjuk abban a 15-20 percben amíg megyünk vele, utána meg egyből box.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Nintendo Wii U
- Nubia Red Magic Astra - táblajáték
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Autós topik
- ZIDOO médialejátszók
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Path of Exile (ARPG)
- További aktív témák...
- IKEA Format lámpák eladóak (Egyben kedvezménnyel vihető!)
- ÚJ, USB-C-s / elemes, rádiós (RF), wifis (Tuya, SmartLife, stb.), programozható okostermosztát
- Techsend cyber A 2023 elektromos roller eladó
- Li-Ion 18650 cellák, Samsung, LG, stb. Akku pakkok készítése!
- Vállalom Xiaomi Okoskamerák szoftveres javíttását
- ÚJ Lenovo ThinkPad X13 Gen 5 - 13.3" WUXGA IPS - Ultra 5 135U - 16GB - 512GB - Win11 - 2,5 év gari
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max
- HP, Lenovo dokkoló 12.300Ft-ért? VÉGKIÁRUSÍTÁS
- Game Pass Ultimate előfizetés azonnal, élettartam garanciával, problémamentesen! Immáron 8 éve!