Hirdetés
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tamás9x
őstag
válasz
csongi #118073 üzenetére
Egy ideje mozgat a világkörüli gurulás, vagy egyben vagy részletekben megszakításokkal.
De ami árakat látok a szebb gépek mellett az, kiveri a biztosítékot.
1 fő 100kg alatt 3 doboz, térfogatot még nem tudok, + 10kg üzemanyag
1 hengeres üzemmódra nem nagyon vágyom, kevésbé rázós sor2 -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Geresics #118095 üzenetére
Nincs buta kerdes.
Minel nagyobb a fordulat, annal nagyobb a tehetetlensege a dugattyunak, hajtorudnak. Magas fordulatnal a hajtorud megnyulik korulbelul a lokethossz 1%-aval.
De vannak gyartmanyok, ahol ez tobb is lehet. Ez amolyan okolszabaly.Jobban ertheto lenne, ha kiszamolnank, hogy egy 250g-os dugattyunak mekkora lesz a tomege, milyen dugattyukozepsebessegnel. Tenyleg hatalmas szamok jonnenek ki.
-
JoinR
őstag
válasz
Geresics #118095 üzenetére
Nagyobb erő hatására minden jobban nyúlik, főleg olyan melegben. A hajtókar nyúlás önmagában létező fogalom, de ott az összes csapágytűrés, dugattyú billenés is, amitől változik az összeállítás hossza. Maga a nyúlás inkább azt szokta eredményezni, hogy beleér a dugattyú a hengerfejbe. A valóságban semmi nem fix.
-
Geresics
addikt
válasz
Topiccsendőr #118094 üzenetére
valószínűleg butaságot fogok kérdezni, mert nem értek hozzá, de hogy lehetséges az, hogy "ha nincs pörgetve egy motor, akkor nem megy fel annyira a dugattyú, mint nagyobb fordulatnal"? Hogy tud feljebb menni nagyobb fordulatnál? Van valami mozgó/nyúló/akármi alkatrész a főtengely/hajtókar/dugattyú között, ami nagyobb erő hatására jobban nyúlik, vagy hogy?
Én eddig azt hittem, hogy ott minden "fix".
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
hugi0 #118090 üzenetére
Belustulni nem fog, ket dugattyucsere kozott nincs akkora kopas, hogy a hengerben vall alakuljon ki. (Ez kb mult szazadi okossag, hogy ha nincs porgetve egy motor, akkor nem megy fel annyira a dugattyu-ami igaz is- mint nagyobb fordulatnal, ekkor vall keletkezik a perselyben, ezutan nagy fordulaton a vall miatt kisebb lesz a teljesitmenye) Nikaszil hengere van, kb 10x lassabban kopik, mint a vaspersely.
Emlekeim szerint 7800 nal nyit a kipufogo szolenoid, vegulis kiegni valoban nem eg ki, de olajpumpaval kevesebb megy a kipufogoba, mintha benzinbe lenne keverve. amugy se tudsz vele mit kezdeni, a kipufogo egyszer tele lesz, ha porgeted, ha nem.Biztos nem a hengeren van a homersekletjelzo? 55 fok valoban hidegnek tunik, de ha nem a hengerbe van becsavarva, akkor az is lehet, hogy ilyenkor mar valamennyivel melegebb a viz.
-
#31733248
törölt tag
válasz
Jakab66[hun] #118088 üzenetére
Itt van egy BMW K 1200 GT, nagy, dagadt madár, de nagyon kényelmesen lehet vele túrázni, az ereje két fővel, felpakolva is elég. De ha az új DL 650 belefér, érdemes azt venni.
-
prannk
őstag
Hali. Ha azt akarom hogy a sebesség minnél hoszabb legyen akkor milyen átétet használjak?
Jelenleg 13/48 van rajt. -
hugi0
őstag
válasz
Topiccsendőr #118084 üzenetére
A jelenlegi - WR250X
Az SX125 meghirdetes utan 2 nappal mar alairt adasvetelivel rendelkezett, alku nelkul - tenyleg szep es jo allapotban volt. Nem igazan porgettem 8000rpm fole amit irtam a hirdetesben is, volt aki megszolt erte, merthogy "belustul a gep" es "nem eg ki a kipufogo" utobbiban lehet nemi igazsag ?
A WR-t novemberben vettem. A hofok visszajelzom ezen az enyhe telen is nagyon lassan kuszot fel 55-60 kornyekere, 70-et csak ritkan erte el.
Ezert a huto kb 60-80% at eltakartam, es igy mar elerte a 80-90°C-ot.
Tegnap utanna neztem, az erzekelo a huto es a henger kozt az egyik csoben van.
- a viz folyasi iranyat nem tudom.
Ezt a gepet sem igazan hasznalom 8-8500 folott.
A gyari lanckerek attetel 13/42 (3.23) - a jelenlegi 13/43 (3.31) - vajon jo dontes lenne a 15/48 (3.20) ?
- vagy a 3.23 es a 3.20 kozt levo kulonbseg elhanyagolhato !?
Kerdem ezt ugy, hogy a gyari benzintakot nagyobra cserelem (nemsokara elkeszulok vele), unalmas a 2-3 napos takolas. -
csongi
veterán
válasz
Jakab66[hun] #118088 üzenetére
Melyik evjaratban keresgelsz, milyen arsavban?
-
Jakab66[hun]
senior tag
válasz
#31733248 #118076 üzenetére
Az, hogy nyugis gép még nem is lenne akkora probléma, nem vagyok az a sebesség huszár fajta. Nekem maga a kinézete nem jön be. Mondom ez szubjektív senkit nem szeretnék megsérteni, de szerintem csúnya.
szerk.: és azt még el is felejtettem hozzá tenni, hogy olyat szeretnék amivel azért földúton is el lehet gurulni.
-
gergo5991
őstag
válasz
baboss #118086 üzenetére
[link] erre jártál már? szlovák moto fórumokon mindig felbukkan ez a hely, sok itt a motoros nagyon, és sok a rendőr is az utóbbi időkben kb / talán olyasmi lehet mint a mátra mo-n?
[link] itt egy lista motorosok készitették inspiráció ha kéne esetleg.
[link] itt is voltam túrázni, igaz nem valami jó az aszfalt, de a szép táj nagyon odab.. a közelben van még egy viztározó is, és északabbra [link] a halálvöld, háborús emlékhely "hollywood" táblával és sok tankal. A nova sedlica amit linkeltem, van ott pár kivehető szállás 10-15 euró / nap nem tudom mennyire működnek most a covid miatt.bár ahogy nézem ez a keleti táj eléggé messze esik már neked, de gondoltam megemlitem.
-
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
hugi0 #118080 üzenetére
Ez most az MX a rotax 122 vel, vagy a masik, ami 4T?
palyahasznalatnal a rotaxot konstans ~65 fokon hasznalom, ez tul meleg, ezt lejjebb kell vinni egy nagyobb hutovel, ilyen korulmenyek kozott nincs baja.
ha lejjebb viszem, akkor sem hiszem, de beszamolok rola.A hutes intenzitasanal semmilyen tapasztalatom nincs a letakarassal, en ilyeneket nem szoktam csinalni, sztm a termosztat menedzseli. Biztos jobb neki, ha nem valtozik akkorat araszolas kozben, meg normalis temponal, de nekem ez tul sok macera, meg a lelkemet nem bantja. Inkabb az idegesit, ha felmelegszik varosban 110 fokra, mert elsporoltak a hutot.
-
csongi
veterán
válasz
Topiccsendőr #118082 üzenetére
Már nem is mertem ezt észrevételezni.
Egy gyűjtői verziónál lehetne. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
runner 125 #118081 üzenetére
Hja, ez tenyleg elmebeteg ar egy ilyen allapotert, es olyan szoveggel, hogy "3 eve kapott uj gumikat" En ennyi penzt egy ilyen oreg, ennyire kamu km allassal rendelkezo 90 es evekbeli motorra soha nem adnek ki.
-
hugi0
őstag
válasz
Topiccsendőr #118059 üzenetére
Koszonom.
Szoval ha a kovetkezo telen nem takarom el a hutot, es tartosan 55-65°C kozt van a hutovizem, akkor nem kell szamolnom eros karosodassal.
Ettol fuggetlenul erdemes a hutes intenzitastat csokkenteni, hogy magasabb legyen a viz hofoka ?
- hogy kozelebb legyen a neveleges uzemi homerkseklethez ! ?
Telen 0-5°C fok kornyeken sokkal kontrasztosabb a hutes hatekonysaga "araszolas" kozben. -
baboss
őstag
Valaki tud ajánlani ausztriai útvonalat 1 napos, szerpentines szakaszokkal. Indulás BP - M1 Győr-ig, hogy hamar oda érjünk.
-
#31733248
törölt tag
válasz
Jakab66[hun] #118074 üzenetére
"Ez már egy szubjektív dolog, de a deauville nekem kifejezetten nem tetszik.
"
Megértem azokat, akik öregurasnak érzik, tényleg lassú, nyugis gép. Kétségtelen előnye viszont, hogy használtan nyugodtabban ajánlható, mint egy kihegyezettebb motor, persze nyilván minden állapot kérdése.
-
etnies
senior tag
válasz
Jakab66[hun] #118072 üzenetére
Szerintem alapvetően kétféle járművásárló van:
1. a saját személyiségének alárendelt járművet választ
2. a jármű tulajdonságaihoz alkalmazkodikA leírásod szerint te a kettes csoportba tartozol, itt van a DL is. Egyébként a Dövil nem egy rossz gép, a kardán miatt nálam is sokáig számításban volt. És igen, nem egy szép darab és a dobozai is kicsik szerintem, de azért nem olyan rossz szerkezet.
-
etnies
senior tag
válasz
Jakab66[hun] #118065 üzenetére
Szerintem ebben a gazdasági helyzetben könnyen fogsz motort kapni, én is tervezek bérelni egy GS-t augusztusban. Meg szeretném nézni a Fogarast, Alpinát a feleségemmel, de nincs most időm hazamotorozni meg vissza. A szállításból pedig kijön a bérlés...
Ha ketten mentek hegyekbe, akkor érdemes valami alul nyomatékos motort venni. Én is voltam kétszer VTR250-el és felvitt mindenhova a maga kis 22 Nm-vel, de DL650 60 Nm-e jobban esett. Ha teljesen kompromisszum mentes motorozást szeretnél utassal, dobozokkal, hegyekben, akkor érdemes valamit venni, ami 100 Nm körül ad le, minél kisebb fordulaton.
Hegyekben kanyar van, sokszor szűk visszafordító, ott elvéreznek a fordulaton erős gépek.Ha viszont sík terepen szeretnél túrázni, akkor kb vehetsz bármit. Egyébként te tipikus DL650 user vagy
Még nem tudod, de majd eljutsz odáig később.
Az egy henger felejtős, 2 óra után hangyás lesz a kezed akármilyen modern is az adott gépezet. Fizikát nem lehet megerőszakolni.
-
#31733248
törölt tag
válasz
Jakab66[hun] #118065 üzenetére
Ha a RodeoRide-tól bérled a DL650-et és úgy döntesz, hogy megveszed, nem fognak bérleti díjat számlázni. Értelemszerűen ha nincs üzlet, akkor fizeted a bérletet és motorozol egy jót.
Kevés pénzért a csongi által javasolt 700-as Deauville is jólehet nyugis túrázásra. Nagyon robosztus konstrukció. Ezt például megnézetném egy hozzáértővel, 2006-os és 950 ezerbe kerül irányáron.
-
Tamás9x
őstag
Körvonalazódik már egy kicsit mivel szeretném meglepni magamat, ezek a sor2-es blokkoknak mi a rákfenéjük? vásárlásnál mire érdemes figyelni? [link] Ő speciel nagyon megtetszett. De ha csak a szívemre hallgatok, akkor óriási bukó lehet belőle.
-
csongi
veterán
válasz
Jakab66[hun] #118066 üzenetére
Ha az F650-el elvoltatok, akkor egy TDM, vagy NT700, vagy F650S is simán elég lehet. Ezek simábbak mint az egyhenger.
-
Jakab66[hun]
senior tag
válasz
vlevi #118064 üzenetére
Eddig 35kw-al is elvoltunk, mentünk nagyobb túrákat. (Igaz nem hegyekbe, nem szerpentinen) Felpakolva ketten volt azért amikor kevésnek éreztem. Egyedül tökéletesen elég volt az is. 120as utazóval (ami nekem bőven elég) a világból kimenne ez is. (Bmw F650st) Itt inkább a szélvédelemmel vannak gondjaim, illetve 100km után már zsibbadnak a kezeim olyan rezonancia van az egy henger miatt.
-
Jakab66[hun]
senior tag
Mindenkinek köszi aki válaszolt!
Úgy látom egyhangúan a bérlés mellett vagytok. Gondoltam rá én is, hogy annyit megér vásárlás előtt. Csak több embertől is azt hallottam, hogy 30év alattiaknak nem szokás motort bérbe adni.
Rápróbálok, amennyiben sikerül bérelni, akkor minden kiderül.
Köszi még egyszer! -
vlevi
nagyúr
válasz
-Mosquito- #118062 üzenetére
"De utassal/csomaggal,ez a Le lehet kevéske lesz."
Ez is viszonylagos. Országúti kirándulásra gond nélkül elég. Ha nyugisabb, kirándulósabb társasággal mész el többnapos túrákra, akkor nem fogja kevésnek érezni.
Nem tudom, hogy az újabbaknál volt-e ebben változtatás,nekem a legelső V-Strom 650 volt, az a hosszú autópályázást nem szereti, legalábbis nekem nem tetszett, hogy egész nap folyamatosan 7000 körül kell tartani a fordulatszámot, hogy 130-140 körül haladjak vele.
100-120-al viszont olyan érzésed van rajta, hogy a világból kimenne veled. -
csongi
veterán
válasz
Jakab66[hun] #118057 üzenetére
Nah a kenyelem az ami meghatarozhatatlan.
Nagyon szeles a skala.
Ahhogy a tobbiek javasoltak, berelni kell.
Aztan kiderul melyik is a kenyelmes nektek. :) -
-Mosquito-
őstag
válasz
Jakab66[hun] #118057 üzenetére
-
Geresics
addikt
válasz
Jakab66[hun] #118060 üzenetére
a motorbérbeadó cégek viszont abból élnek, hogy bérbe adnak motorokat. Megvan a megfelelő papír, amivel vállalod a felelősséget az általad okozott károkért (de van CASCO). Ugyan annyiért adják Neked is bérbe, mint nekem, vagy Persunak, vagy Runnernek, vagy bárki másnak, legyen az öreg, vagy fiatal.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
hugi0 #118055 üzenetére
Ha 5-15 fokkal alacsonyabb az olaj vagy viz homerseklete az emlekeim szerint 1-3 loero pluszt jelent a teljesitmenyben. Nem a surlodassal van baj, egy bizonyos homerseklet alatt mar nagyobb a toresveszely. 2T nel ez olyan 45 fok kornyeken van (rotax 122 hoz lehet kapni a gyarinal elobb nyito SP termoszratot 75 vagy gokart 45 fokost. Ez nem azt jelenti, hogy ennyire alacsony a homerseklete a viznek, mivel ennyire sosem hutod le olyan kicsi hutovel) 4T nel ha palyahasznalatnal egy stabil 80-90 fokod van viznel ahhoz egy motor elejet teljesen betolto viz es olajhutodnek kell lennie, es az olajhomerseklet igy is felmegy magasra terhelesnel, tehat barmilyen viszkozitasu olajat raksz bele, az ugyanolyan folyos lesz melegen. 5-15 fok egyszeruen nem jar akkora viszkozitasvaltozassal 80 fok kornyeken, hogy ezzel foglalkozni kellene.
Utcai motorokba, ahol 200 loero es felett jarunk, mar epitenek az olajhutohoz termosztatot, amugy nem jellemzo. -
Geresics
addikt
válasz
Jakab66[hun] #118057 üzenetére
Bérelj ki egyet 1 napra
-
Jakab66[hun]
senior tag
válasz
-Mosquito- #118009 üzenetére
Az lenne a kérdésem, hogy hosszú utakon mennyire lehet kényelmes 2 nem éppen alacsony személynek. (Én 185 párom 174cm)
Már beszéltem a Suzuki Magyarországgal, hogy szeretnék tesztvezetni egy ilyet, de kétlem hogy olyan hosszú időre oda adnák. Egy óra alatt meg semmit sem fogok megtudni ebből. -
hugi0
őstag
válasz
Topiccsendőr #118054 üzenetére
Abban az esetben mi a helyzett, ha "tulhutes" van ?
Tegyuk fel 5-15°C-al alacsonyabb lesz (olaj, viz) - akor az mar nem uzemi homerkseklet ?
Jelentosebb surlodas lephet fel ? - vagy ezt "lagyabb-higabb" olajjal kompenzaljak ?
Egyebkent menyi az anyi ? - homerksekletben milyen hataron belul mondjuk az, hogy ez meg uzemi homerkseklet ?
(Nyilvan minden "motornal" elterhet ez az ertek, de azert van egy atlag ?) -
#31733248
törölt tag
válasz
Topiccsendőr #118043 üzenetére
"Nagyon jo ido, RS125 top ido 41 kornyeke."
Sejtettem, köszi.
(#118045) gongerJópofa és olcsó, de nem jobb egy nyeregtáska, vagy egy hengertáska? Nekem van egy Givi hengertáskám, az nem melegít menet közben.
-
etnies
senior tag
válasz
etnies #118050 üzenetére
Már nem fért bele a link, gyertya kupak eltávolító.
-
etnies
senior tag
válasz
runner 125 #118049 üzenetére
Ha valaki nagyon kiakar baszni veled, akkor kiszúrja a gumid oldalfalát 1 másodperc alatt vagy felgyújtja fél liter benzinnel az egészet a faszba.
Én még életemben nem hallottam olyanról, hogy olajba valaki beöntött valamit.
Ez nem erről szól. A BMW olajleeresztő csavarja is imbuszos (vagy torx?), nem nyitja a sima villáskulcs.
Bármit cserélsz rajta (pl. az 1150 rendszeresen tönkremenő üzemanyagszint mérőjét) gépre kell rakni és feltanítani.
De ez engem nem zavar, akinek majomra ugye... Csak jeleztem, hogy a BMW otthoni szerelgetése összetettebb, mint a többieké.3D nyomtatóval egyébként megoldják a gondot, csak Afrika közepén kicsit lassabban viszi ki a postás.
szerk: most néztem, a gyertyacseréhez is speciális kulcs kell.
-
runner 125
nagyúr
válasz
etnies #118048 üzenetére
Mondjuk ennek lehet szimplán biztonsági oka is. Ezen már sokszor agyaltam én is.. Az enyémen (és kb minden motoron) egy simán kézzel kitekerhető kupak van. Idegen helyen hagyva a motort a homoktól, a vízen át, egy idióta "jóakaró" bármit beleönthet a blokkba, amiről max akkor lesz tudomásod ha beállt ilyen esetben. Ezt viszont nem nyitja ki senki az utcán hirtelen felindulásból.
-
etnies
senior tag
válasz
Topiccsendőr #118038 üzenetére
-
ath
senior tag
válasz
Topiccsendőr #118044 üzenetére
se ott, se manual-ban nem találtam rá utalást. valamit okosítok majd, hogy ne tudjon mozogni.
a robbantottat nézve viszont az jutott eszembe, az olajhűtőre szoktak extra bordákat tenni? a mostani kialakításban ugye olyan, mint az olajszűrő, kellhet annál jobb hűtés? -
Topiccsendőr
addikt
válasz
gonger #118045 üzenetére
En hasznalom az elso, nem karbon verziot hozzateszem, en 9.99 ert vettem, es mar 3 eve nem ment fel az ara 49.99 re.
A karbon verzio csak design. Biztos megvedi, eleg kemeny heja van, sztm elfer benne a laptop, tepozaras rekesz van benne. Nekem eddig bevalt. Nagyon olcso megoldasai vannak, gyulolom, ha egy motoros hatizsak allito pantjai vekonyak, es ossze-vissza loghatnak, amiket a szel hozzadvag ha mesz tempoval, meg lobog az egesz mogotted. Dehat nezd az arat. Ezert a penzert jo. -
gonger
senior tag
Sziasztok!
Érdeklődöm, hogy használ-e közületek valaki ilyen vagy ilyen XLMOTO hátitatyót?
Én év elején kaptam egy nagy Samsonite hátizsákot, baromi sok rekesz van benne, kipárnázott vállpántokkal, akár 17 "-os laptopot is tudnék vinni, de csak 15,6"-ost használok. Hideg időben mikor vittem magammal váltócipőt, kaját, váltóruhát akkor jó volt, mert nem csak a robesz dobozába tudtam pakolni és irodai környezetben is teljesen vállalható.
Most, hogy jön a jobb idő, hamarosan leteszem a vastag motoros kabit és a vékonyabbat fogom hordani, előre félek, hogy még így is mennyire fog a hátamra rohadni ez a nagy táska, amiben mostanában tényleg csak a laptop, egér, tárca, és pár írószer kerül, vagy néha 10-20 oldalnyi A4-es dosszié.Nem gagyi minőségű az XLMOTO? Tényleg elfér benne a 15.6"-os laptop?
Gondolom a formája miatt esély sincs arra, hogy rendesen a falnak támasszam, vagy a földön megálljon ha leveszem, de legalább a külső héj véd az ütődések ellen? A karbon verzió csak design vagy nagyobb az ütésvédelme?
Előre is köszi. -
ath
senior tag
válasz
Topiccsendőr #118013 üzenetére
megpróbálom, köszi.
ezeket szokták gyárilag rögzíteni? a gumitalp ott van alatta, de más "helyben tartó" megoldás nincs? -
#31733248
törölt tag
KTM RC 390 R köridő a Kakucs Ringen: 40,95
Ez csak nekem tűnik nagyon durvának?
-
csongi
veterán
-
Geresics
addikt
válasz
Geresics #117826 üzenetére
Bár a lőtéri kutyát nem érdekli, azért szólok, hogy 06.29-én megyünk a Drivex belföldi közúti tréningjére (és persze erről is készül majd videó, mint az alap és intenzív tréningről)!
Úgy hallottam ez olyan, mint a Dodor féle tréning, csak kevesebb pofázásással, több motorozással, kevesebb pénzért (21eFt), de ezt majd akkor fogom tudni megerősíteni, ha mindkettőre elmegyek... -
vlevi
nagyúr
válasz
-Mosquito- #118007 üzenetére
Elhiszem, hogy megvan benne a 160 ló, csak azt mondtam, hogy annyira kiszámíthatóan adja elő ezt a teljesítményt, hogy a kb 100 lóval gyengebb DL650-rol átülve is kezelhető volt.
#118026: Így van, szerintem kecskeméten odaadjak neked. Asszem egyébként pont a múlt héten volt nekik ilyen nyílt tesztnek -féleségük. Persze, gondolom felvezetővel, ami nem olyan túl jó, mert nem a saját tempódban mész, nem tudsz figyelni a motorra.
-
Mentolka
senior tag
Köszi a véleményeket! Esetleg, tudjátok, hol vihetném el egy próbakörre a KTM-et? Pesti vagyok.
-
Geresics
addikt
Ezt meg csak úgy itt hagynám a múltkori egykerekezős beszélgetés magójára, mert nem elég felkapni az elejét, le is kell tudni tenni (nekem egyébként pont ez a parám, ezért nem is próbálkozom). Vigyázzat, kemény anyag!
Facebook videó -
Geresics
addikt
válasz
zgospel #118022 üzenetére
Tétel-megnevezés, és végár volt. Első kettő full ugyan azt tartalmazta.
A Centrum tételes ajánlatából ha kivettem a plussz dolgokat, még akkor is drágák (200eFt) voltak amúgy...Hogy mi a különbség? Gondolom a servizük telítettsége, illetve a fővárosban jelentősen drágább üzemelési költségek. Győrtől is kérhettem volna még árat, de az elmaradt...
(#118023) Lomha 8V
Ez nem is vitás, de mi egy dolgot vettünk anno figyelembe, hogy a náluk töltött idő alatt melyik motornak mennyibe kerül a fenntartása. -
Lomha 8V
addikt
válasz
Geresics #118018 üzenetére
Azért azt ne felejtsük el, hogy mint komoly ügyfélnek, valószínűleg komoly kedvezménye is van. De ha pl. a Honda üzletpolitikája max 20%-ot enged meg, a BMW-é pedig akár 40-et, máris csúszik a képlet. Sok összetevős történet ez, amiből mindenki csak a sajátjával van teljesen tisztában.
-
Geresics
addikt
válasz
#31733248 #118019 üzenetére
Igen, vele ment anno a diskurzus. Bár kicsit BMW-fan, de egyébként amiket írsz róla, az mind szerintem is igaz!
(#118020) runner 125
Ez is igaz, de feltételezem - mivel anyagi érdeke - alaposan körülnézett ő is.
Nekem pl. a KTM 30ekm szervizére az alábbi ajánlatokat kaptam:
KTM Kecskemét: 120eFt
KTM FullGas: 180eFt
KTM Centrum: 240eFt (de ebben több olyan tétel is szerepelt feltételesen (pl. vízpumpa), ami a többiben nem) -
Geresics
addikt
válasz
zgospel #118017 üzenetére
Ő mindent márkaszervizben csináltat, számlásan természetesen, így az 1200GS olcsóbb, mint az AT.
Én viszont azt mondtam, hogy nem otthon tuti nem vennék 2db Yausa akkut 2-3x áron a Hondába, csak mert azt írja elő a gyártó. Szerintem mindkettőnknek igaza volt, csak ő tudja is bizonyítani az övét
-
zgospel
őstag
válasz
Geresics #118016 üzenetére
Mármint maga csinálja, vagy márkaszervizben? Nem tiszta a leírásodból.
BMW-nél a rezsióradíj 18 ezer volt 2-3 éve amikor én néztem motort, az S1000R-re egy normál olajcsereszerviz 60 ezer volt, lefelé kerekítve. Yamahánál 9 ezer volt az óradíj és 30-35 ezer között fizettem egy szokásos olajcsereszervizt, viszont ez se ma volt, hanem 3 meg 4 éve, gondolom valamennyit ott is emeltek már. Triumphnál 12 ezer a bruttó óradíj és 36 ezret fizettem olajcserére.
-
Geresics
addikt
válasz
zgospel #118015 üzenetére
"A Triumph és a BMW márkaszervizköltségei között jelentősek az eltérések, a Triumph szinte megegyezik az átlag japán márkák költségeivel, a BMW-nél kb 1.5 - 2x-es a szorzó."
Ezzel vitáznék, mert korábban napokig vitáztam már erről. A Triumph árairól lövésem sincs, illetve azt sem tudom mi az átlag japán márka költsége, de engem felhomályosítottak, hogy a BMW R1200GS szervizelése jelentősen olcsóbb, mint a CRF1000L AfricaTwiné! Én nem akartam elhinni, de kiderült, hogy az egyik hazai motorkölcsönző tulajával értetlenkedek. A probléma anno persze az volt, hogy elbeszéltünk egymás mellett. Én úgy gondoltam, hogy ha én veszek egy AT-t, és egy GS-t, és otthon karban tartom, és csak a fontos dolgokkal viszem szervizbe (pl. szelephézag állítás), akkor a Honda olcsóbb, Ő meg azt mondta, hogy ha mindig minden alkatrészt, olajat, stb-stb. a gyári előírásnak megfelelően, kizárólag a gyár által javasolt termékekkel csinál (neki ezt állítólag kötelező így csinálnia a bérbeadáshoz), akkor a BMW durván olcsóbb. Mivel Ő ezt számlákkal tudja igazolni, így ezt kénytelen vagyok elfogadni, az én állításom pedig sosem fog bebizonyosodni, hisz sosem lesz egyszerre a fenti két motorom, így fotelokosként kénytelen voltam elismerni a vereségem!
-
zgospel
őstag
válasz
Mentolka #118005 üzenetére
A KTM-hez nem tudok hozzászólni.
A Triumph és a BMW márkaszervizköltségei között jelentősek az eltérések, a Triumph szinte megegyezik az átlag japán márkák költségeivel, a BMW-nél kb 1.5 - 2x-es a szorzó. A Tigerrel kapcsolatban többet nem tudok.BMW:
2-3 éve nagyon nézegettem S1000R-t amiben elvileg a blokk ugyanaz mint az XR-ben, és mivel itthon nincs belőlük olyan nagyon sok, ezért UK és USA fórumokat olvastam orrba-szájba. Engem végül az tántorított el teljesen az S1000R-től, hogy ezeken a fórumokon a főtengelytöréses történetek nem voltak annyira ritkák, S1000R és XR egyaránt, aminek a javítása komplett blokkcserével orvosolható. Jelentősebb részüknek még gariidőn belül történt meg, ők némi kellemetlenséggel megúszták, viszont voltak akiknek már garin kívül történt meg, 3 éves korban 30-40 ezer km körül, ezért még csak azt sem lehetett egyértelműen kijelenteni, hogy ha újkorában nem jött elő a hiba akkor már sose fog.
A blokk költsége akkori árfolyamon átszámítva nagyjából 2.5m Ft-nak felelt meg, a UK munkadíj pedig 800 ezer körülinek. Ezek az emberek mind az ottani BMW képviselettel viaskodtak és leveleztek 4-6-8 hónapon át. Az évjáratok alapján nekem úgy tűnt, hogy az első 2 év volt érintett, de mindezt csak az ő leírásaik alapján mondom.Más márkák más típusainak fórumain (amiket én néztem) nem olvastam ilyen mértékű problémákról, sőt. Ezért végül dobtam a BMW-t, annyira nem volt nagy a szerelem hogy akár csak 0,1% esélyt is bevállaljak egy ilyen költséges hibára.
Egyébként az S1000R egy kibaszott jó motor, könnyen irányítható, jól felszerelt, nagyon erős, és gyanítom az XR sem sokkal különb tőle, bár ahhoz nem volt még szerencsém.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
#33187072 #118008 üzenetére
Ezzel vitatkoznek. :D
A karakteres az azt jelenti, 4 nel kevesebb hengeres, krvahangos.
izgalmas, mert alig kell megnyitnod a gazt, rengeteg nyomatek all rendelkezesedre, mert szeria allapotaban szegyelled a szomszedokat felebreszteni, amikor elindulsz vele mondjuk reggel munkaba.
Altalaban koltsegesebb a fentartasuk egy nagyon tag fogalom, ha otthon csinalsz mindent es nem ugat a muszerfalad, hogy huzz el szervizbe, akkor valoban.
Ha valami szar, az szar. Az nem karakteres, az szar. Ha huzol egy gazt, es gondolkodik a motor, ha nehezen iranyithato, ha nehez valtani vele, ha olcso alkatreszekbol all, ha kenyelmetlen arra, amire hasznalod, az nem karakteres, hanem szar. A premium markakra sosem mondanam azt, hogy szarok, hanem hogy nem engedhetem meg magamnak, es ezert nincs. Nem azert, mert amugy se kellene, mert nem jok. -
-Mosquito-
őstag
válasz
Jakab66[hun] #118001 üzenetére
-
#33187072
törölt tag
válasz
runner 125 #118003 üzenetére
Az Advrider-en volt egy beszélgetés, ahol valaki azt mondta, hogy sok motort kipróbált már, aztán rájött arra, hogy amelyik motorra azt mondják, hogy "lelke van", "karakteres", "izgalmas", az általában azt jelentette, hogy költségesebb a fenntartása, drágábbak az alkatrészek hozzá, nagyobbb valószínűséggel fordulnak elő hibák. Így maradt a "megbízhatóan unalmas" motoroknál.
-
etnies
senior tag
válasz
runner 125 #117996 üzenetére
Jah, hát gondolkozni könnyű
Mentolka, ebből én a BMW-t venném.
-
Mentolka
senior tag
Sziasztok,
Keresem a jelenlegi gépem utódját. Mire váltanátok ezek közül?
1. KTM Super Adventure 1290 (V2)
2. Triumph Tiger 1200 XR* (sor3)
3. BMW S1000XR (sor4)A 2,3-on már ültem. A KTM-et még nem próbáltam. Használtan nagyjából azonos árban vannak. Szempont a jó szélvédelem, és a közepes/hosszabb utazásokhoz (utassal) való hozzáállás.
Köszi!
-
ath
senior tag
először is kidobtam az előző multimétert
amit most vettem az jó, cserébe az aksim nem: 10 volt körül van csak. kimértem a generátort, szakadás nincs, ellenállások határértékeken belül. ez alapján töltésnek lennie kéne.
kimértem a feszszabot, szintén határértékeken belül, tehát az is jó. végignéztem minden csatlakozót, széthúzkodtam, de mindegyik rendben, nagyon enyhe korrodálódás van csak, égés/sérülés sehol.
mielőtt agyatlanul rohannék új aksit venni, átgondolnám lehet e más az ok. az, hogy 10 voltra beesett a feszültség megmagyarázza miért nincs se világítás, se műszerfalon visszajelzés. de ha már járt a motor, miért állhatott le? vagy ha zárlatos/mittudomén, annak lehet ez a hatása? van e esetleg még bármi más, amit meg tudok/érdemes nézni? -
runner 125
nagyúr
válasz
Geresics #117997 üzenetére
Na, erről beszélek.
Nem tudom.., lehet én vagyok rosszul összerakva fejben, de igazából engem ilyenel azonnal kiábrándítanának. Egy sok milliós, újszerű Adventure gépen ne kelljen már ilyeneket figyelni, ilyennel szopni, h lelalzul 1-1 csavar, ráadásul olyan, ami közvetlen olajkörös hozzáférést biztosít.
8-10 éve egy nagyon jó cimborám dolgozott a KTM gyárban. Akkor ő azt mondta, h "amit ott ő lát, az alapján az életben nem vene KTM-et".
Persze én azt sem tagadom, h maradi vagyok e téren. Ha egyszer valami beválik, nem okoz csalódást (és konkrét baráti körben is van dögivel "referencia"), akkor nehezen mozdulok el attól a márkától. Így van ez motor, autó terén is. Sőt, elektronikai termékeknél is, legyen az egy komplett háztartási gép park, vagy tv, laptop, telefon..
Persze lehet h ettől kevésbé "izgalmas" és érzelmekkel teli az életem, de nekem ez a fűszer. A konstans megbízható, unalmas használhatóság.
Lehet emiatt márkabuzinak is nevezni, viszont azért nincs csőlátásom a hibák terén. Tehát ha valami szar, elromlik, azt nem tagadnám sose, mert az hamis "statiszika" a világ felé és magamat is becsapnám, de szerencsére a választásaim eddig jóknak bizonyultak. -
Jakab66[hun]
senior tag
Sziasztok!
Valakinek van esetleg hosszabb távú tapasztalata az új v-strom 650xt-vel?
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- TCL LCD és LED TV-k
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- Hobby elektronika
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Bluetooth hangszórók
- Hivatalosan is bemutatta a Google a Pixel 6a-t
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Komolyan ráállt a csúcs-GeForce-ok átalakítására Kína
- További aktív témák...
- Asus ROG Zephyrus G14 GA401IV - 14" FHD 120Hz - Ryzen 9 - 4900HS - 16GB - 2TB - RTX 2060 - Win11
- Lenovo Thinkpad L14 Gen 4 -14"FHD IPS - i5-1335U - 8GB - 256GB - Win11 - 2 év garancia - MAGYAR
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 1600X / GTX 1080 8GB / 32GB DDR4 / 256SSD + 2TB HDD
- LG 27GS60QC-B - 27" Ívelt - 2560x1440 - 180Hz 1ms - AMD FreeSync - Bontatlan - 2 Év Gyári Garancia
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I7 6700 / Rog RX580 8GB / 32GB DDR4 / 500GB SSD
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest