Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- ZIDOO médialejátszók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Vezetékes FEJhallgatók
- Egér probléma
- Bluetooth hangszórók
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
bacus
őstag
És most mi biztosítja az anyát letekeredés ellen? A menetrögzítő? Az elég? (csak kérdezem)
-
martonx
veterán
Erről jut eszembe március 16-tal lejárt a műszaki a motoromon. Mivel nem vagyok motorozás képes állapotban, lenne-e itt olyan szegedi / környéki topiklakó, aki vállalná, hogy elviszi a motoromat (2018-as Honda CB650F) műszakiztatni? Mindent leszerveznék természetesen, csak oda kellene vinni, és amikor kész, vissza kellene hozni. Autót tudok vezetni (úgy-ahogy
), szóval a motor nélküli utakban tudnék segíteni, csak maga a motorozás nem megy
Vagy most a covidos veszélyhelyzet miatt még van egy csomó időm pótolni a lejárt múszakit?
-
bacus
őstag
válasz
norbert1998 #134487 üzenetére
Nekem a JP is bírt 3 évet, utána meg mindegy milyen már nem bízok benne. Igen, hallottam én is történeteket, hogy csak a gyári, mert az 9 évet ment, stb., de szerintem jobb 3 évente új akkut vásárolni negyed áron.
-
martonx
veterán
Voltam ma 6 hetes kontrollon a vállsérülésemmel. Az orvos azt mondta, hogy május elején jön a második műtét, és utána 1 hónappal már egészen jól lesz a vállam (már ha minden jól megy). Lehet, hogy mégsem az egész szezon megy a kukába
-
norbert1998
nagyúr
Meghalt az aksi a Strom-ban, így cserére szorul Exide aksit akartam venni, de végül helyben délutánra lenne ugyanannyiért Jász-Plasztik. Remélem nem rontottam el nagyon
Az Exide egy boltban lett volna kapható, és kitudja mennyi idő. Arra meg még szállítás is jött volna pluszba.
Ez ugye úgy volt, hogy vittük volna rutinra, de reggel már bikázni kellett, holott előtte hétfőn 120, kedden további 20 km ment bele, gond nélkül, bár mindig is merülékeny volt az aksi. Jóóó, nem baj, talán csak a hideg, a motor is melgebb lesz, stb, tankoljunk. Hát az nem úgy megy, át se akart fordulni már. Benzinkúton kuncsoroghattam bikáért. Rutinon le se mertük állítani, mindössze háromszor, akkor is tolva ndult csak be, hármasban is csúszott a kerék
Szerdán megyek a következő órára, arra kell akksi mindenképp. -
Teasüti
nagyúr
válasz
Somatom #134481 üzenetére
Itt általában az ember elsősorban a forgalomban való részvételre gondol és a biztonságos eljutásra A-ból B-be. Ami technikai tudás ide nem elég, azt már sportnak, esetleg extrém sportnak hívják, ami egy teljesen más világ. Mellékesen oda általában már amúgy is sporteszközöket használ az ember, nem közlekedési eszközöket: krossz motor vs Simson, rally autó vs Suzuki Swift, enduro hegyikerékpár vs városi kerékpár.
Ez épp olyan dolog, hogy mikor vki előadja mekkora király autóvezető, akkor én rögtön elásítom magam ezen a blődségen.
Nyilván az emberek 99%-a azért hiszi magát királynak, mert gyakran elrúgja a turbó dízel VW kombinak és "sportosan" vezet - ami számomra inkább felelőtlent jelent - és idáig még vmi csoda folytán elkerülte a baj. A hülyéknek áll a szerencse, tartja a mondás.De életében nem csinált még egy kézifékes fordulót aszfalton, életében nem vett még részt vezetéstechnikai tréningen, mint pl. egy Safety Car vagy vmelyik rendőr tréning, esetleg elmenni egy jeges utat szimuláló pályára ahol felrakják a kocsit görgőre és akkor lehet gyakorolni.
Szóval lehetne vitatni mit jelent az, hogy vki tud autózni vagy motorozni.
Autózás is szerintem ott kezdődik, ha vki rallyzik és még jó is benne. Na ő akkor mondhatja, hogy királyul vezet.
Vagy esetleg talán az is jelenthet vmit, hogy foglalkozásszerűen autózom napi 6-8 órákat az elmúlt években városban, illetve most toltam le egy London-Sopron utat egyhuzamban 30 óra alatt balesetmentesen, illetve 17 éves korom óta egyszer nem okoztam még balesetet (33 vagyok épp). Én akkor szarul vezetek, nem? Főleg Schumacherhez képest.Motorosoknál is mit jelent ez? Én úgy értelmezem ezt, hogy ha vki balesetmentesen "szórakozik", az talán tudja mit csinál. Ehhez meg nem is technikai tudásra van leginkább szükség, hanem kitűnő helyzetfelismerésre (situational awareness) és józan ítélőképességre (calculated risks). Az aki óvatlanul hozza magát olyan helyzetbe, hogy szüksége legyen városi forgalomban mondjuk egy off-road tréningre, az vmit rosszul csinál és az én értelmezésem szerint nem jó motoros, még ha meg is fogta a motort.
Én is kezdőként hiába adtam be egy perfekt kikerülési manővert fagyott országúton - 90-ről 60-ra lassítva majd az álló és a szembejövő között mentem el -, ha előtte a reggeli fáradtságtól egyszerűen nem tűnt fel, hogy megáll előttem a kocsisor egy akadály miatt.
Meg is hallhattam volna ott és akkor. Rengeteg videó van a neten, ahol a motorosok nem hogy vészfékezni nem tudnak rendesen, de még egyenesen bele is mennek a kocsi hátuljába.
Most már van annyi gógyi, hogy inkább fel se üljek a motorra, ha vmi nem szupi.Haverom 20 éve motorozik, krosszal kezdte dirt pályán, majd később sport motorozott; nálam nagyobb vaddisznó és technikailag jókora különbség van köztünk. Mégis ő törte el a gerincét a szemem láttára - lement az útról 90-nél, majd birkózott vele a füvön vagy jó 50 métert, majd high side dobta le a keresztbe álló paripa és még 50 métert bucskázott és csúszott a srác vissza az út közepére. Ő ott KO volt. A 650-es Daytona gtk lett - míg én meg biztonságosan jöttem mögötte és volt lélekjelenlétem kikerülni a csúszó roncsot és megállni, majd mentőt hívni. Szóval elég szubjektív témakör ez szerintem, hogy mitől jó motoros vki.
-
Somatom
veterán
válasz
Teasüti #134479 üzenetére
16 évesen én is ezt gondoltam. De, miután egy ugrató utáni földetérésnél kiszakadt a blokk a Simsonból, majd egy siratófalon hanyatt estem egy MZ -vel, átértékeltem a motorozási tudás fogalmát.
Az aktuális világbajnok az, aki tud motorozni. Mindenki más csupán lelkes nebuló.
-
-
Teasüti
nagyúr
válasz
bacus #134446 üzenetére
Attól függ. Motorozni pikk-pakk meg lehet tanulni, ha van hozzá érzék.
A forgalmat már nehezebb kiismerni.
Nekem 17 évesen lett B, majd 23 évesen A - kb. Így elég volt 10 órát motorozni úgy (vagy nemtom mennyi volt a minimum óraszám), hogy előtte még egy robogón sem ültem soha. Igaz nagy bringás voltam, szóval a két keréken természetesebb volt közlekedni, mint lábon.
A forgalmi vezetés az meg kisujj gyakorlat volt már ennyi év vezetés után, a vizsgát kifejezetten élveztem. -
Biqci
aktív tag
válasz
norbert1998 #134476 üzenetére
Ja értem. Bár szerintem a tréning eléggé fontos, mert akar a fiam velem jönni majd a hegyekbe, oda pedig elég fontos egy biztonságos motorkezelés, aminek az alapjait ott lehet igazán megtanulni.
Fiatal pedig azért kell, mert ezekben már van abs, ami nélkül manapság már nem szabad motort venni. -
d@vee
őstag
válasz
norbert1998 #134476 üzenetére
Pedig mennyivel jobb név lenne a CC. Majd a CD és a DVD
-
norbert1998
nagyúr
válasz
Biqci #134454 üzenetére
Én a tréningre gondoltam, hogy azzal érdemes várni egy keveset a jogsi után szerintem. Geresics: igazad van, én a csoportos tréningből indultam ki, amin én is voltam.
Ha ez most átmeneti motor lesz, akkor is ilyen fiatalt szeretnetek? 3-400 kobcentivel alig 1-3 évet tölthet. Én személy szerint idősebb gépeket néznék, mert így nem a második meg harmadik tulajnak veszed az olcsó, jó motort, drágán.
CB téma:
A forrásom is azt írta, volt a C széria, majd annak utódja félig logikusan CA lett, majd CB. És ez utóbbi annyira az emberek fejébe ivódott, hogy azóta minden CB. Amúgy persze jelentést lehet neki adni ezret. Talán japánul rövidíthető arra is, hogy személyi motorbicikli.
Ahogy Pakfong is mondta. -
Biqci
aktív tag
Köszi srácok a hozzászólásokat, de úgy néz ki, a fiam megy a feje után, tehát marad a Kawa Z/ Yamaha Mt vonal...
Akkor tehát inkább lesz kezdésnek a kisebb, 3-400cm³, mint a lefojtott pl. Z650. Majd kiderül, mit talál belőle. Bár ahogy néztem, itt sem sokkal drágábbak az új gépek, mint az 1-2-3 éves használtak... -
LógaGéza
veterán
válasz
Biqci #134464 üzenetére
Igen, 2019-ben elég jó akcióban volt majdnem egész évben, és akkor több piacon is a legtöbbet eladott motor volt. Én akkor vettem, most ahogy nézem a piacot, többért tudnám eladni, mint amennyiért vettem akkor... Viszont más nem nagyon kapnék érte ebben a kategóriában, szóval marad - majd esetleg ráfizetek az új 790-re
-
A Zéé
addikt
válasz
Biqci #134460 üzenetére
Valamiért, érdekes módon túlreprezentált az eladó motorok között a mobile-n. Csak van valami oka...
Az egyik legnagyobb számban eladott motor kb. minden piacon, szóval valahol természetes, hogy használtból is rengeteg van belőle. Plusz valóban van egy kellemes árelőnye minden más kategóriatársával szemben.
-
Biqci
aktív tag
válasz
tboy93 #134458 üzenetére
A z400 is szóba jöhet az Mt-03 mellett, mert ez a két márka ami bejön a fiúnak. A Hondák nem tetszenek neki, nameg mindenképp nakedet akar venni. A Duke, hogy is mondjam... inkább nem. Valamiért, érdekes módon túlreprezentált az eladó motorok között a mobile-n. Csak van valami oka...
-
pakfong
tag
válasz
norbert1998 #134453 üzenetére
Állítólag a C(A) széria utáni motorok kapták a cb jelölést. Először '69-ben a cb750, de hogy azóta miért ragadtak le itt, azt szerintem már a Honda se tudja.
What Does Honda’s “CB” Stand For? -
Geresics
addikt
válasz
norbert1998 #134453 üzenetére
"Egyből talán nem célszerű, kicsit szokja a gépét"
Ezzel vitatkoznék! A jó tréningen jelzed az oktatónak, hogy Te tök kezdő vagy, és extra figyelmet fogsz kapni! Ott sokkal gyorsabban, sokkal jobb beidegződésekkel leszel felhomályosítva, mintha "önerőből" nekiálnál gyakorolni! Egyik alap tréningre jött egyszer egy tök kezdő srác, és a nap végére összehasonlíthatatlanul jobb volt!
CB az én fejemben is City Bike (az NC pedig a New Concept)
-
Xero
nagyúr
válasz
norbert1998 #134453 üzenetére
Az 1000RR mar CBR. A sima R a CB, es ahogy fentebb is szerepel CB = City Bike eredetileg, de azota a motor konfiguraciot jeloli.
CB - soros
VF - V 4-es
GL - Boxer
stb stb.Valojaban mar szerintem a Honda sem tudja mivan kiindulva a CBR1000RR-R SP-bol.
A lenyeg, hogy minel tobb az Rrrr annal jobban meg akar olni.
-
dellfanboy
őstag
válasz
norbert1998 #134453 üzenetére
hat en pedig ugy tudtam a cb=citybike,
elso nagyszerias 750-es 4hengereset hivta igy a honda a 70es evekbol, aztan elkezdte nyomni a kis kobos 4t-ket azsiaba azok is megkaptak mert jol bejaratott brand, aztan ment globalissa
meg ugye mindegyik blokk keresztbe van fuggetlenul h 2 v 4hengers ergo Cross beam -
Biqci
aktív tag
válasz
norbert1998 #134453 üzenetére
Csak azért vetődött fel az A2-es z650, mert az is egy nagyon könnyű és kezes motor a kategóriájában. De a 300-as csak könnyebb, ahogy Geresics is írta, jobb a fokozatosság. De eleve egy 500-assal fog tanulni, talán azután a 300 nem lesz visszalépés
-
norbert1998
nagyúr
válasz
Biqci #134452 üzenetére
Egyből talán nem célszerű, kicsit szokja a gépét, a féket, hogy tud elindulni nagy gázzal (kellenek majd ezek az oktatáson, pl kikerülő manővernél ahol én voltam, elég rövid volt a szakasz ahhoz, hogy a végén kért tempót a legbetegebb elindulásokkal sem bírtam megközelíteni sem a 125-össel). Szintúgy a vészfék gyakorlónál.
Amúgy a hondánál miért hvínak mindent CB-nek?
CB a Rebel is, meg az 1000RR is. Közük sincs egymáshoz. Jelentése sincs (most olvastam utána), csak generációjelölés volt, ami catchy lett. Viszont ez már kínosan túl van tolva. -
Biqci
aktív tag
válasz
Geresics #134450 üzenetére
Igen, ezt mondtam is neki, hogy elvárom a jogsi után rögtön menjen el egyre. Tavaly voltam én is és nagyon jó volt...
Xero: megmondom őszintén, fogalmam sincs, hogy az oktatáson ráengedik egy nagyobb motorra. Bár nekem is 600-as van, az nem számít, mert a Bandit legalább 50 kilóval nehezebb mint a z650
-
Geresics
addikt
válasz
Biqci #134449 üzenetére
Én a fokozatosság híve vagyok, ráadásul a kisebb gép könnyebb is (általában).
Viszont Neked is azt tudom mondani, mint mindenkinek: jogsi után irány egy jó tréning-sorozat! Korábban ebben a kommentben összeírtam, hogy ha most kellene kezdenem, akkor én hogy kezdeném! Így utólag már könnyen vagyok okos, de talán másnak még segíthetek! -
Biqci
aktív tag
Hamár friss jogsi... A fiam beiratkozott A2-re, életkorából adódóan ez a max. Amikor elvégzi, illetve már azelőtt, meg akarja venni a gépet. A Kawa Z300, esetleg az Mt-03 a szóba jöhető versenyző. De felmerült, hogy esetleg a Z650, A2-re fojtva. A vezetést egy Honda CB500 Rebellel fogja csinálni. Ezek után mennyire jó ötlet a 650-es gép, vagy inkább maradjon a 300-as mellett? Ami fontos, hogy eddig semmilyen tapasztalata nincs motorral, autóra van jogsija kb. 5 éve...
-
bacus
őstag
Ha valaki még a képekre vagy az útvonalunkra is kíváncsi, akkor itt megtalálja.
-
bacus
őstag
Azért utólag humorosak ezek a sztorik és persze az emlékek is megszépülnek!
A szál onnan indult, hogy teljesen kezdő nagy A kategória, elegendő e az óraszám, illetve, hogy ne sugalljuk már azt, hogy itt mindenkinek meglett fele óraszámban, mert amikor ez nem sikerül valakinek, akkor elmegy a kedve. Ultra bénának tűnik majd magának, pedig nem az. A nagy kategóriát nagy motoron kell csinálni, ami nehéz, ezt szokni kell !
Én sokat motorozom csoportban, a jogsi sikeres abszolválása egyébként nem jelent semmit.
A kezdő, az kezdő.
Ha már, itt a márc 15.ei gurulásunk. Hátha tetszik nektek is.
-
norbert1998
nagyúr
válasz
Geresics #134442 üzenetére
Az ilyen sztorik után a vizsgabiztoson is keresztülgázolnék
Autóból én is többször voltam, háromszor. Az első csúszást megérdemeltem. Olyan szinten ideges voltam, hogy gyakorlatilag mindent is elrontottam. A második vizsgán ez valahogy elmaradt, alig 2 órát vezettem a kettő között. Ott ő.... Bementem egy lakóparkba, mert a lámpánál nem mondta az oktató merre menjek, én meg gondoltam akkor egyenesen, gyorsan, míg zöld. És a vizsgabiztos még hagyott volna, mert jól ment előtta, ráadásul ez már bőven 40 perc után volt.
A harmadik vizsga előtt mindössze egy órát vezettem, de vagy 70 perc volt a vizsga
Állítólag (nem hiszem amúgy), a 4 sávos főúton a 30-as táblánál (építkezés miatt) a forgalommal együtt 50-nel mentem, kb a negyedik percben. Mondta is a vizsgabiztos, hogy hát azért meg kellett volna húzzon, dee kíváncsi volt, mit teszek a végéig. És mivel utána patika volt, csak egy hibapontot húzott rá.Az A1-en is egész biztos voltam, hogy meghúznak, nagyon hamar visszaértünk, és kissé ideges voltam akkor is. Max fél órát mentünk, de végül meglett. Mindenféle mondvacsinált hibapontokat behuzkodtak, de igazából a masszív magabizonytalanságon kívül mást nemigen vétettem szerintem. Persze az már önmagában is gáz tud lenni.
-
Geresics
addikt
válasz
palfitom #134440 üzenetére
Engem autóval egyszer azért kurtak meg, mert miért bántom szegény galambok lelki világát!
Pécsett 2x2 sávos főúton mentem, és az egyik kanyarnál valami teherautóról leburulhatott egy rakás mag. A dögök ott csipegették a külső sávban, és nem érdekelte őket, hogy jövök. A belsőben teherautók előzték folyamatosan a béna tanulót, szóval bemenni nem tudtam, ezért gondoltam rádudálok a galambokra, hogy húzzanak már el. Na ez nem tetszett a vizsgabiztosnak, mert szegény galambok. Ma már simán keresztülgázolnék a rohadt szárnyas patkányokon! -
palfitom
félisten
válasz
Burt1793 #134436 üzenetére
Azért sajnos nem ez az átlagos.
Engem B-n azért vágtak meg elsőre (nem fizettem), mert egyirányúból egyirányúba balra kanyarodáskor nem voltam teljesen a bal padka mellett, "ott még elfért volna a egy biciklis"... Eléggé szubjektív, mert szerintem meg nem.
Az ismerőseim között sem találkoztam még olyannal, aki simán átment forgalmi vizsgákon fizetés nélkül.#134437 Digital
Nekem non-X NC van, és imádom, csak ajánlani tudom. -
Geresics
addikt
válasz
Digital #134437 üzenetére
én próbáltam az NC750X-et, és nekem nagyon tetszett, igazi mindenes kezdőmotor.
A terepképessége jobb, mint egy robogónak, vagy nakedbike-nak, de azért nem ér fel egy rendes túraenduróhoz sem, nem hogy egy igazi terepmotorhoz. Kérdés, hogy mi a cél? Ha csak simán haladni akartok földes, köves utakon (pl. Románia, Albánia csodás helyei), akkor bátran vehető, az egyetlen dolog talán egy rendes haspáncél, ami kelleni fog rá. Ha "mókázni", vagy keményebb terepen játszani is akartok vele, akkor már kevés.
A CB500X-ből nem mindegy, hogy melyik évjáratot választod. 2019 után lett valódi terepképességük, de azért ez még mindig nem egy Africa Twin szint! -
Digital
addikt
Sziasztok!
Kezdő "A" kategóriás jogsihoz keresek kezdő mocit.
Említettem már a CB500X-et, de bekerült a látómezőbe az NC750X.
Párommal ketten (ha megszereti a motorozást) mennénk túrázgatni belföldön pár száz km távolságra. Ha le lehetne menni a beton útról a motorral az sem lenne hátrány. A CB még talán alkalmas erre de az NC?
Érdekelne még mi az általános vélemény az NC-ről? Egy ismerősnek van egy 2018-as, nagyon dícséri.
A motorvásárlásra a keret 2 millió, jó vétel esetén még egy kicsit dobnék rá. -
Burt1793
veterán
-
bacus
őstag
válasz
norbert1998 #134431 üzenetére
Én valamiért 52 KW-ra emlékszem. https://bikeswiki.com/Suzuki_DL650_V-Strom
Mindkettőnknek igaza lehet, évjárattól függ.
63,5 hp (46,7 kW) / 8500 rpm – DL650 (2004-2011)
66,0 hp (49,0 kW) / 8800 rpm – DL650 (2012-2016)
71,0 hp (52,0 kW) / 8800 rpm – DL650 (2017+)Egyébként nekem K4 volt, a forgalmiban K6 szerepelt, és 49 KW volt ott.
-
fattyu
veterán
válasz
tboy93 #134430 üzenetére
párom mostanság csinálta az autós kreszt
amikor átküzdötte magát oda hogy már teszt daráls elkértem egy körre. elsőre átmentem 3 ponttal (rendőr karjelzés hogy mikor fordulsz előtte meg mögötte ott ette meg a rosseb amugyis )
amugy nem értek egyet ezzel az 5 percen belül buktatnának dologgal sem. mármint persze engem 3 másodperc után a tempó miatt de semmi másért nem hiszem. Indexelek még az udvaron belül a garázsba álláshoz is.
-
válasz
bacus #134427 üzenetére
"Nincs újdonság 10 év vezetés után? A mai aktív járművezetők 90%-t 15 percen belül meg tudnák húzni ebben biztos vagyok, nem motorral, bármilyen járművel !"
Persze hogy meg. Bármikor meghúznának bármilyen járművön 5 perc alatt ha akarnak, nem erről van szó. Azt mondom, hogy semmilyen új forgalmi szituációba nem kerültem 10 év autó vezetés után a motor forgalmi órákon. Ahhoz kell pár óra, hogy megtanulj úgy vezetni azon az 5 utcán, ahogy az oktató meg a biztos elvárja. Előadod a cirkuszi táncot, átmész a vizsgán, aztán úgy sem úgy fogsz vezetni ahogy az oktatás alatt, ebben szerintem egyetértünk.
KRESZ ugyan ez volt. A motoros részeket átolvastam 2x, azok újak voltak. A többit átfutottam gyorsan, meg gyorsba végignyomkodtam az egészet mert anélkül nem engedte lezárni a program a tanfolyamot. Nekem ennyi elég volt, hogy felfrissítsem az emlékeimet. Utána elmentem vizsgázni és 10 perc alatt ki is jöttem valami 4 hibaponttal. Most visszamennék persze megbuknék, mert az agyam a 90%-t már kilökte magából, de a vizsgára ez elég volt
-
bacus
őstag
válasz
norbert1998 #134426 üzenetére
Mindjuk a DL abba a fifteee -be se fér bele
-
bacus
őstag
válasz
tboy93 #134418 üzenetére
De már az új rutint csináltad? mert sztem sokat nehezítettek...
A forgalmi vizsga sem mindegy hol teszed le, van ahol nincs villamos, nincs vasúti átjáró, pl idióta egymásba fonódó jobbkezes utcák, kerékpársávok amik az út szélén vannak, vagy épp olyan ami azért van megszaggatva mert az út közepén.., lakó pihenő övezetek és még lehetne sorolni.
Nincs újdonság 10 év vezetés után? A mai aktív járművezetők 90%-t 15 percen belül meg tudnák húzni ebben biztos vagyok, nem motorral, bármilyen járművel !Ez igaz a kresz vizsgára is, azért mert jól vannak elosztva a kérdések, azért mennek át az emberek "fél" tudással. Elég lenne a villamossal kapcsolatos elsőbbségi kérdésből még két-három képes ábra.. , de a kép nélküli kérdésekből is simán lehetne olyan kérdéssort összerakni amin alig mennének át. Lásd sebesség határok pl kerékpárosoknak járdán, lakott területen kívül, kerékpár utakon, stb. Benne van a kreszben, tudni kellene, hiába nem azt a kategóriát csinálod.
Egy hajszálnyival több műszaki kérdés is elég lenne, mondjuk a tetőn való szállítás, mikor kell megjelölni, milyen túl lógások lehetnek. -
Pfiucska
aktív tag
válasz
norbert1998 #134424 üzenetére
Forgalmi szerint 15 lovas, nem igaz?
-
KrAt
veterán
válasz
dellfanboy #134422 üzenetére
Épp ezen gondolkoztam, hogy mintha múltkor vitte volna a DL-t egy karikára, utassal, 100+ km-re...
-
dellfanboy
őstag
válasz
norbert1998 #134421 üzenetére
nagyszeru
akkor ez azt jelenti, hogy vasarnap mar terden fordulos kepeket posztolsz instara? -
norbert1998
nagyúr
Szombat reggel megyek is az első rutin órámra, ha minden rendben megy
-
sztanozs
veterán
válasz
bacus #134417 üzenetére
Én simsonon ültem kb 5-6 éve, meg mentem kétsze egy kört nagymotorral, mielőtt elmentem volna oktatásra. Rutinon lenyomtam 4*1.5 órát, forgalomban 3*1-et (meg előtte kicsit bemelegítettem a motort a tanpályán). Nekem szerencsére meg lett, a gyakorlott A1-es (vagy A2-es) kollégána, aki szintén A-ra jött, neki sajnos nem. Lutri.
-
válasz
bacus #134417 üzenetére
A nagy A-hoz kellő 26 óra az kb elég úgy, hogy nem ültél még motoron. Én így mentem, rutinra vettem plusz 2 órát, forgalmiból meg nem vezettem le a felét. Kár, hogy átcsoportosítani nem lehetett, sokkal nagyobb szükségem lett volna a plusz rutin órákra. A forgalom semmi újdonságot nem nyújtott 10 év autóval való közlekedés után.
-
bacus
őstag
Srácok, még nem ült nagy motoron! Ha csak nem őstehetség, ez az óra szám nagyon kevés. Az átlagnak legalábbis tuti kell pót óra már az új rutinhoz is.
-
válasz
Whist #134412 üzenetére
Dehogy lehet
Ez elmondom hogy nez ki. Te kifizeted a teljes árat, lepapirozzak hogy levezetted az összes órát, de ha ügyes vagy akkor az oraszam felenel elkuldenek vizsgara. Igy a kifizetett, le nem vezetett orak az oktato zsebeben maradnak. Tovabba ha elbaszod es megis megbuksz, akkor a potorakat persze ki kell fizesd
-
LógaGéza
veterán
válasz
Whist #134412 üzenetére
Én talán hármoszor voltam összesen forgalmon, a harmadik már a vizsga előtt volt. Fizetnem ugyanannyit kellett, mintha végigmentem volna, de legalább kevesebb szabit kellett volna kivennem - de HO mellett ez nem számított
Gondolom ha látja az oktató, hogy nem vagy teljesen fogalmatlan, és nem ölöd meg magad az első kanyarban, akkor megoldja gyorsan. Neked is jobb, neki is. -
Xero
nagyúr
válasz
tboy93 #134411 üzenetére
Most en is megneztem just for fun, nekem 56 nap volt de ebben benne volt kb 1.5 het csuszas mivel nem volt hely rutin vizsgara. Teszem hozza en porgettem a kreszt es forgalmat is, siman mentem munkaidoben is.
#134412 Whist: Koltsegbol tuti nem vagsz le, max csak papiron fog letezni az oraszam ha ugyes vagy, de attol meg ki fogod fizetni. En sem vezettem le minden orat szerintem, de az ar a meghirdetett volt.
-
d@vee
őstag
válasz
norbert1998 #134408 üzenetére
Nekem az A lett meg két es fél hét alatt.
Rutin 3 nap, majd vizsga.
Forgalom pedig 6 nap és vizsga szintén.
Mikor szóltam az oktatónak, hogy jönnek a jó idők, szeretnék vezetni már, azonnal foglalta is le a vizsgaidőpontokat. Persze ez feltételezi azt, hogy nem buksz meg. -
Burt1793
veterán
válasz
norbert1998 #134408 üzenetére
Meg lehet szokni gyorsan (mint szinte bármit). Sh300assal mentem már 70 ezer km-t, városban az alacsony súlypont és kisebb tömeg nagyon magabiztossá teszi, a tank max azért hiányzik, hogy ne kelljen hetente tankolni.
-
norbert1998
nagyúr
válasz
Whist #134403 üzenetére
+1 arra, hogy az A2 innen butaság. A1B vagy A. Mondjuk azért az A1B meg tud lenn ám 2 hét alatt is, az első vezetéstől a vizsgáig.
A robogón szvsz írtó bántó, hogy nincs semmi a lábad között. Mikor mentem egy elektromos robogóval az electroadshow-n, majdnem össze*rtam magam, mikor elengedtem egyik kézzel a kormányt. És nem a kabátomat akartam behúzni, csak a sisakon a napszemüveget lehajtani, ami kb. fél másodperc. Kb. a szentlélek tartotta egyenesben a motort, úgy éreztem. Nincs az az isten, hogy engem valaki tartósan robogóra ültessen, akármennyit is kell váltogatni
-
zgospel
őstag
válasz
Whist #134403 üzenetére
Szerintem is érdemes egyből az A-ra menni, felesleges bekorlátolni magad az A2-vel, később csak további problémákat okozhat. A korlátlan jogsi megléte nem jelenti azt, hogy ne vehetnél 125-ös vagy 250-es robogót.
Az említett szakasz többnyire sík, szerintem csúcsidős ingázáshoz simán elég lehet a 125 is. Ahol lehet haladni, ott a forgalom tempóját fogod tudni tartani, ahol beállnak a sávok ott meg tökmindegy a köbcenti.
Ha viszont nekiindulsz a Pilisnek, vagy be akarsz vállalni pár előzést is, akkor a 125-ös kevés lesz szerintem.Egyébként meg amit bacus is mond, a motor tömege fontos az elején szerintem. Én Simsonozás és kevés 125-ös MZ-zés után egyből egy 200 kilós 600-asra ültem és rohadtul megszenvedtem a súlyával, parkolóban és forgalomban egyaránt.
-
bacus
őstag
válasz
Whist #134399 üzenetére
Menj be egy ktm szalonba, ülj fel, illetve mozgasd meg az ott lévő 400-as duke-t. 160 kg, ez kb olyan lesz a vizsga motor után, mint egy bicaj
Persze nincs az ülés alatt egy bukósisaknyi hely, mint egy robogónál.
A robogók jók, de nehezek, szomszédnak 2 hétbe telt, míg fel tudta húzni középállványra a 400-as burgonyát, mert rossz volt a technikája..A váltogatás, ez nagyon ember függő, én észre sem veszem, robogót viszont nem sokat vezettem, nekem hiányzik, hogy nincs a lábam között a tank, a nagykerekűnek is kicsi a kereke, ez tud probléma is lenni járdára fel kell menni, meg a hiányos aszfaltnál is kellemetlenebb.
Nem vagy még 24? A rendes 'A' alig drágább az A2-nél, motort vehetsz attól még kisebbet.
-
Xero
nagyúr
válasz
LustaDick123 #134397 üzenetére
Vagy vesz egy 1000-es gixxert es soha nem kell elvaltani az 1-est egesz Magyarorszagon ha uri kedve ugy tartja, sot meg veda buntit is lehet vele gyujteni!
/s
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- ZIDOO médialejátszók
- Battlefield 6
- Debreceni gyorsétkezdék, éttermek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Sorozatok
- Kezünkben a Honor Magic V5
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- BESZÁMÍTÁS! Apple Macbook Pro 13" 2020 M1 16GB 1TB SSD macbook garanciával hibátlan működéssel
- LG 34GS95UE - 34" Ívelt OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I7 6700 / Rog RX580 8GB / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch Series 9/Apple Watch Ultra/Apple Watch Ultra 2
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X250 - i5-5GEN I 8GB I 256GB SSD I 12,5" HD I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest