Hirdetés
- Apple asztali gépek
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Házimozi haladó szinten
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Milyen egeret válasszak?
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Azonnali alaplapos kérdések órája
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
#25954560
törölt tag
válasz
Topiccsendőr #6698 üzenetére
dollar nem jo? mar gyurok ra
-
ALI_G
veterán
Jó cikk a traininegézsről és egy kis BMW reklám: [link], mindössze 29k egynapos tréning, 1-2 szint, +3. kakucsringen. Hülyének is megéri.
-
doc
nagyúr
válasz
Daywalker #6687 üzenetére
a PAVot tenyleg kemenyen megemeltek, ami foleg azoknak lesz komoly ervagas, akik sajat maguknak fizetik, es nem a (leendo) munkaado allja
azt nem tudom, hogy mikor emeltek utoljara a vizsgadijat (ha valaki tudja, ne tartsa magaban), mindenesetre a fix osszegben meghatarozott dij nyilvan az inflacio mertekenek megfeleloen egyre kevesebbet er, ergo egyre olcsobb a vizsga (5-6%-os inflacional kb. 10 evente felezodik az erteke). ha tehat 10 evente megduplazzak a fix dijat, az azt jelenti hogy az idokozben felere csokkent osszeget visszallitjak az eredeti ertekere
(bar tartok tole hogy az eddigi vizsgadij kevesebb mint 10 eves...)nem az a kerdes hogy a +6-7000 forint mennyire sok vagy keves. szamold ki mennyit koltesz a motorra egy evben: a teljesitment/sulyado es a biztositas is sokkal tobb mint ennyi. vagy mondhatnam ugy is, a szerelo ket oranyi munkadija (saccoltam, nem tudom mennyiert dolgoznak pontosan, de kb ennyi lehet)
szoval igen, en nem tartom annyira katasztrofanak...
mondjuk az mar korrektebb lenne, ha nem fix osszeg lenne, hanem mondjuk "a brutto minimalber 10%-a" vagy ilyesmi, es ugy is maradna -
vendingo
veterán
Akkor majd ott találkozunk.
Legutóbb is nyugis volt a tempó, látványosságoknál megálltunk, körbejártuk.
Ez tényleg ilyen kirándulós lesz. Fertődre jöttök ti is (ott aludtok a panzióba?), vagy becsatlakoztok valahol? Melyik 2 napra jöttök?Ez a vizsgadíj emelés nekem nagy szopás. 2 autó +1 motor, csak nehogy kitalálják, hogy az 50-es robogókra is vizsga kell...
-
Daywalker
addikt
Örülj majd annak, ha a következő két évben nem emelik meg újból, mielőtt megint vizsgára viszed. Azért nem tudom feltűnt-e neked, hogy ez több, mint a duplája a mostani árnak. Lehet, hogy közel +7000 forint kifizetése kétévente kibírhatónak tűnik, ugyanakkor mi az ami indokol ekkora mértékű emelést? Netán többet kapsz érte? Hamarabb levizsgázik? Mert én nem látok mögötte semmilyen reális dolgot azon kívül, hogy megint megsarcolják a parasztot.
Örülök, hogy ha neked közel 7000 forint aprópénz, az a baj, hogy minden emelés aprópénznek tűnik, meg kibírhatónak, csak ha összeadod a sok kicsit, akkor éppenséggel elég nagy számok jönnek ki. Plusz...ha van egy autód, akkor annak is emelkedik a vizsgadíja. Máris nem olyan jó az összkép, ugye? Nem a kibírásról van szó... -
shiNIN
tag
válasz
vendingo #6683 üzenetére
Az ausztria várasra megyünk is (2 napra. nagyon picike a táv, rádobunk 140-140 km-t
). Én már rég szerettem volna másokkal is menni. Egyszer voltam rövidke együttmotorozáson, nagy élmény volt. Főleg Budapesten száguldozni, de hát így is lemaradtam... Én országúton, szép tájakon szeretek menni, olyan kanyargós utakon, ahol nem is tudok gyorsan
Alkalmazkodni mondjuk nem szeretek, bizonyos határok között persze nem gond. Ezért megy az ember olyanokkal, akik valamelyest hasonlatosak hozzá.
Nagy tömegben nekem nem lenne jó, s agyonszabályozott keretek közt sem. De én még mindig jobb vagyok, mint Alvaro, aki mindenütt nagy követési távolságot hagy, a forgalmas budapesti utakon is, valamint egyfolytában vibrál a sebessége 70 és 100 közt. Az enyém sem állandó, de egyenletesebb. De az én motoromat nem is hatja meg annyira a gyorsítás/legurulás, s én is csak akkor szeretem alkalmazni, amikor valamiért különösen logikus számomra. -
shiNIN
tag
35 vagyok. Elég keveset motoroztam eddig, s ha egyszer találok jó kesztyűt, megveszem. Ha nem, nem tudok mit csinálni. A motorozást nem fogom hagyni, az tuti.
Frontérzékeny még így is lehetek, bár remélem nem, a törött csuklóm bírja már ki azt a 70-80 évet, ami még hátravan... Nem lenne poén, ha fájna. -
stifi
senior tag
nem tudom hány éves vagy, de fogadj el egy jótanácsot: vigyázz az ízületeidre!
20 fok alatt ujjatlanban lehet kényelmes, de 10 év múlva fájni fog és remegni fog a kezed mint a nyárfalevél.. ugyanez a térd, mindig térdvédővel kell menni, hacsak nem akarsz frontérzékeny lenni... nappal 25 fok, de este lemegy 15-re és észre sem veszed, de hosszú távon próbára teszed az ízületeidet ha a nappali nyári/ujjatlan kesztyűben karcolsz...
persze tempófüggő is, meg motor / üléspozíció függő, de nagyon alattomos tud lenni... -
Prof01
veterán
-
Angliában a járműbiztosítás éves díja annyiba kerül, mint itthon egy használt, 15-20 éves autó ára. 250-300e Ft.
Persze a bérezések is mások..
Még azt 'szeretem' hallani mostanában (ma volt cikk valamelyik hírportálon) hogy jóformán ne is sírjunk, a régiós átlagot nézve még nem is olyan drága nálunk a benzin, az olaszoknál pl 500 Ft felett van. Nálunk még alacsonynak számít az ára.
Hja igen, a bérszínvonal is... (ezt valahogy mindig elfelejtik említeni) -
-
-
.mf
veterán
Ne rondítsál közbe
Ez a hsz-szám Docnak volt fenntartva. Most írhatunk 60k hozzászólást, miattad!F1DO:
Hogy ki a király? Természtesen István. De hogy jön ez valami műmájerkedő majomhoz?Gábor:
én húzok is el, csak nem a bús, büdös, retkes, ....
Szomorú, de nem lep meg. Legalább még így is kevesebb, mint egy kocsié. De külföldön sem kolbász, ott a biztosítással húznak le, de sokkal mocskosabban. -
Daywalker
addikt
Más...mindenki számára fontos: Na, most el lehet húzni a bús, büdös, retkes...(és ide gondoljatok amit akartok). [link]
Még jó, hogy idén vizsgázott. Tényleg kéne már egy szlovák rendszám, motorral úgyse kapnak el. -
Daywalker
addikt
-
shiNIN
tag
Nekem is a kesztyű a gyenge pont, nem vagyok télen motorozós, így kesztyűfűtésben egyelőre nem gondolkodom, de egy rendes kesztyű kell. A jelenlegi 10 fok alatt már nem jó, úgyhogy majdnem ott van, mint az ujjatlan, ami legalább kényelmes.
Nekem mostanság 13-15 fok jó, ha megvan, ha sikerül kabátot venni és plexi kerül a motorra, akkor ez azért picit lejjebb megy és beleütközik a kesztyű korlátaiba.
Alig motorozom (elég könnyen el lehet motorozni ezreket, azt inkább összegyűjtöm szép nagy kirándulásokra Alvaróval, illetve néha majd megyek egyedül is, de kertészkedtem, hideg volt, esett, fáradt voltam, majd később), de most már rendesen be fog indulni nálam is a szezon, egyre több fix túra van betervezve, s a 48 órás nehéz lenne, ha nem lennék formábanLehet, hogy így is az lesz. Előtte még elmegyünk északra egy kis egy napos 6-700 km-es túrácskára vagy ilyesmi, hogy szokjam az egész napos kanyargós utakat, a 48 órás is hegyi utakon lesz
-
vendingo
veterán
Én is motorral járok már 2 napja. Remélem a következő 3 napba is jó idő lesz.
-
alvaro
senior tag
Én január végéig mentem, a februárt jóformán egy az egyben kihagytam, mert jó darabig csak úgy röpködtek a -10-20 fokok éjjel-nappal, meg eltorlaszolta a hó a földutainkat, aztán 20.-án vittem el szervizbe (még akkora sár volt, hogy inkább úsztam, mint gurultam lefele), és március elsején hoztam el, azóta gurulok nap mint nap. Reggel 6 körül mindenképp mennem kell, ha dolgozom, de olyan kisebb fagyok, amik azóta előfordulnak, már nem térítenek el. Aláöltözés, fűtött kesztyű. Ma reggel meg rá se dugtam már a kesztyűfűtést hazafele, ilyen 7-8 fok volt. A délután pedig pazar, szerintem kifejezetten élvezetes, ha épp nem esik, vagy akar felöklelni az oldalszél
-
.mf
veterán
"Lófász! Néhogymá!"
Napközben tegnap és ma is jó idő van / volt. Mondtam, napos néhány felhővel, és még nincs annyira meleg, hogy beleizzadj, viszont már egy plusz réteggel is pont kellemes. Este kezdett csak hűvös lenni, de még 23h tájban is motoroztam tegnap és tegnapelőtt is, ki lehetett bírni.
Komolyan, nem tudom, mit vártok még. Én már most is kihasználom ezt az egész jó időt, mert ki tudja, lehet, hogy májusban végig esni fog, aztán meg nézhettek, hogy bezzeg két hete ehhez képest milyen jó idő volt. -
.mf
veterán
válasz
Integra #6650 üzenetére
Már most kezdődik (mármint a TT), nem később szokott? Most még sztem kicsit hűvös lenne hozzá. Legalábbis itt az van. Napközben amúgy kiváló idő volt, napos-felhős, nem olyan meleg, hogy leizzadj, de nem is olyan, hogy fázol egy-két réteget alávéve. Ma is mentem még éjszaka egy kis kört, féléjfélre értem haza, azért már kezdett hűs lenni tempónál, pedig ma elvileg kevésbé hűl vissza éjszaka, mint tegnap.
-
Integra
titán
megy a tt kövzetítés
-
Integra
titán
válasz
Topiccsendőr #6645 üzenetére
persze, hogy nem fogják, de azt elképzelhetőnek tartom, hogy scootereket meg hasonló piszlicsáré valamiket audi alatt elkezdenek a piacra dobni szépen lassan. aztán majd lesz egy audi s1000rr is idővel, vagy valami hasonló..
-
stifi
senior tag
én azt mondom aprópénzért vettek egy nagyon jól csengő nevet a németek..
ha meghagyják a jó dolgokat, és csiszolnak a logisztikán/megbízhatóságon/gyártáson, nagyon komoly szereplők lehetnek a piacon, akár a MotoGP-ben is felkavarhatják az állóvizet kis marketing gyanánt sok pénz beszórásával...
lássuk! -
alvaro
senior tag
Valószínűleg az.
Ha ez a szíj nem dobja el magát 40 ezer után, mint az előző, akkor mondjuk nem olyan vészes, de most épp nem örülök.
És, mondom, a legjobban az zavar, hogy nem olyan, mint a láncnál volt, hogy tudtuk előre, hogy le kell cserélni, de azért még állítgathattuk néhány ezren keresztül a következő szervizig, nem az volt, hogy hoppá, baja van, azonnal cserélni kell, amihez jaj csak bírja ki ezt a pár napot(!), meg volt, hogy inkább nem is vele mentem dolgozni, csak hogy a döglődő szíjat kíméljem - ilyen kiesések talán megengedhetők egy hobbijárműnél, de nem napi használatban.Azt egyébként nem tudom, ha a Wallisnál rendelek alkatrészt, mennyibe került volna, fórumos boltos ismerőstől szoktam. De addig jó nekem
szerk. azt nem is mondtam, hogy ha mondjuk Dél-Franciaországban történne ugyanez, jó messze itthonról (nem is Kazahsztánt mondtam, direkt
, az mennyire kellemetlen lenne. Míg ha egy kommersz láncszett van rajta, akkor az első kisvárosban lenne hozzá pótalkatrész, polcról.
-
stifi
senior tag
válasz
Topiccsendőr #6630 üzenetére
75k?
szerintem ez is tipikusan az az alkatrész, amiből nem szabad gyárit venni.. jobb minőségűt kapsz 25-ért szerintem, aminek a csomagolásán nincs Yamaha / Honda logo.másik példa: gyári NGK gyertya, 8800.- Ft a Hondánál.
Ugyanaz a cikkszám Honda-logo nélkül boltban 3750.-, és mindenben ugyanaz a termék..Mondjuk viszont egy tömítésből nem vennék utángyártottat, ahogy gumiból sem futózottat vagy öreget..
-
TayRol
nagyúr
válasz
Integra #6634 üzenetére
de azert az AMG Diavel furcsán mutat a kínálatban.
-
Integra
titán
én örülök ennek, feltéve ha ezzel nő a ducati-nál a TQM, a megbízhatóság, bővül a szervízhálózat és az alkatrész ellátás, a szolgáltatás minősége, akkor talán tényleg elérhető lesz egy használt szép 1098-as idővel
remélem azért a ducati ducati marad és nem lesznek 4 karikás átmatricázott motorok.. -
.mf
veterán
Na újra itthon, kezdett már hűvös lenni
Srácok, ma csodát láttam. Mentem be a városba, látom Múzeum körút vastagon áll. Gondoltam kerülök akkor Üllői - Nagykörúttal. Azonban az Üllőin is ugyanúgy sor fogadott. Viszont: ugyan mást motorost nem láttam, és én se messziről hallhatóan bőgetve közeledtem, de az autók olyan szépen álltak, középen bőséges-kényelmes helyet hagyva, hogy alig győztem köszöngetni. De komolyan, akár még két robesz is elfért volna, az egész Üllőin végig tudtam gurulni a Nagykörútig, úgy, hogy csak a lámpák miatt kellett megállnom -- pedig a kocsisorok szinte álltak vagy csak lépésben mentek. Motorosokkal-szembeni-figyelmesség világnapja volt? Hirtelen megjavult a pesti közlekedési morál? Szinte még most sem hiszem el. De remélem ez egy javuló tendencia újabb (nagy) lépése
Hazaértem, s gondoltam még azért lenne kedvem egy kicsit motorozni, csak már sötét van, úgyhogy csak pár km-t kerültem a város körül. Aztán kezdtem érezni: nem csak sötét, hanem azért hűvös is van, ugyan az aláöltöző felső jól szuperált, de a lábam és a kezem már kezdett fázni a városhatáron túl, aztán nézem kb. 6-8 fok lehetett.
-
alvaro
senior tag
Szett? Azt inkább ne is kérdezd. Szerencsére nem kell minden egyszerre. A szíj ára 66k, a hátsó szíjtárcsa 91k volt legutóbb, mikor rendeltem (mert az ebayről feléért vett nem ért ide csak másodszorra
). Az első tárcsa nagyon strammnak tűnik, az még mindig az eredeti van fenn. Most a harmadik szíj kicsit használt, szereléssel együtt 40k-t adtam érte, meg a 3 tűgörgős csapágyért.
Az első szíj 63k-t bírt, a második 41-et.
A hátsó szíjtárcsa 82-t. Az első 104 után még köszöni szépen. -
shiNIN
tag
Nekem nem kéne szíj. Véleményem alvaróéval egyezik meg, cool meg különlegesebb, de a lánccal semmi baj nincs és komoly előnyei vannak a szíjjal szemben. Olcsóbb is. Legalábbis az ugyanannyi km-en elhasznált rendesebb láncok a BMW szíjhoz képest, még ha megfelelő helyről veszi is az ember az utóbbit. Alvaro megfogadta, hogy kímélni fogja a jelenlegit. Nem tudom, az a pár bumpstart mennyit árthatott neki... Én a sajátomon gátlástalanul csinálhatom, simán megy és láncom van
S lehet, hogy a láncnak van hangja, én nem szoktam hallani. Teresa szíját olykor igenDe nekem a vibráció se tűnt fel, amíg nem figyeltem direkt. Pedig az van mindkét motoron. Viszont nem kell aggódnom, hogy epekövem lesz
Egy rakás motorozáshoz tartozó dolgot nem érzek problémának, amitől egyesek megőrülnek. Pl. a zárt sisak is ilyen. Nulla hátránya van számomra a nyitottal vagy felhajthatóval szemben, előnye viszont akad. Nem tudnék másfélét viselni. -
ALI_G
veterán
-
Boxer001
veterán
-
Ez a láncnál gyári hiba kellett legyen, vagy alulméretezett lánc volt azon a motoron (motorteljesítményhez mérten), mert szabályosan ilyen nem létezik, hogy pár ezer Km-en bármiféle fújkálással vagy anélkül elszakadjon.
Ami szerintem egyáltalán mérce lehet egy lánc állapotáról az az oldalirányú elmozdíthatósága (megfogva a középen az alsó ívén és ki-be húzva megmérni a kimozdulását), a láncszemek gördülése (pl merev, vagy nem nehezen fordul el) illetve a hátsó kerék milyen pozícióban van a lengővillán a szükséges feszességhez.
-
.mf
veterán
Uraim, a zidőjós kuruzsoldalak szerint a hét további részén végre jobb idő lesz (16-20 fok is, kevesebb eső, s motorozáshoz sztem pont jó kicsit felhős-napos). Szombat vagy vasárnap Kecskemétring? (Illetve most részemről péntek is lehet)
Viktor, szabad a pálya? -
Topiccsendőr
addikt
a nem fújkálástól nem lesz pár ezer után ez. Nagymotoroknál O gyűrű tartja a görgőknél a kenőanyagot. amit a külsejére ráfújsz, az max a heveder-heveder, heveder-lánckerék közé kell, a görgők csapok között ugye eleve van kenőanyag, a görgők a lánckeréken meg gördülnek, ott még súrlódás is alig van. Kivülről oda kenőanyagot be nem viszel.
versenyláncoknál, meg kis köbcentiseknél nincs o gyűrű, hamar gallyra megy, de utcai használatnál tokozottak ezek a láncok a védelem érdekében.nem azt mondom, hogy nincs értelme fújni, de nem akkora a jelentősége, hogy néhány ezer után kiderüljön.
-
.mf
veterán
Most biztos nem találnám meg, de juhtyúkon láttam már olyan videót, hogy két motoros egymás mögött, hátsó kameráz, elsőnél valami mint puskagolyó kirepül hátsó felé és elkezd lassulni, majd félreáll. A hátsó szerencséje, hogy nem pont mögötte ment, mert különben eltalálta volna a lánc.
Párezer km. volt még csak benne, de a tulaj sosem fújta még....... áááVakondvok: grat! Két személyre viszont a 125-öst gyorsan kinövöd, ugyan kategória szerint avval már lehetséges a személyszállítás, de gyakorlatban még kevés az ereje hozzá.
Alvaro: mi?
azért a nyamvadt szíjért a teljes hátsó lengőkart? Elmebeteg, hogy lehetett ilyen szar konstrukciót utcára engedélyezni...
-
alvaro
senior tag
A Hyo gyári láncát 15k-nál le kellett cserélni, annyira nyúlott már, hogy ilyen 700km-enként kellett utánaállítani. De ez így is sokkal jobb volt, mint amit a szíj produkált: sokáig ugyanúgy néz ki, aztán amikor nekiállnak lazulni a fogak, 2-300km, és hopp, már hiányzik is 6db... közben meg valami 10 napra előre tudtam csak csereszíjat szerezni, és isteni szerencse, hogy kellő szakértelemmel, szerszámkészlettel és idővel ellátott eladótól, hogy ott helyben át is tudjuk szerelni... sajna nem olyan, mint a lánc, itt ki kell venni a hátsó lengőkart a cseréhez.
Pedig nagyon jól néz ki, és mérsékelten különc dolog, amit értékelek
-
stifi
senior tag
válasz
NINJA_V #6602 üzenetére
az konkrét..
nekem 26k km ment a láncomba, amikor vittem cserélni a szervizes ahogy odamentem egyszerűen leemelte a láncot a lánckerékről... pedig előtte 1000 km-rel még alig volt megnyúlva, de utána nagyon elkezdett, mondjuk ez jellemző a láncokra.. nem szívesen esnék el ahogy a kolléga a videóban 100-150-es tempónál egy beakadt láncnál, ami ráadásul ki is filéz ha felfelé repül, vagy beakasztja a hátsó kereket.. gyász.. -
vakondvok
tag
Hát, postás Simson-nal tanultam (postás voltam
), ezzel 3-4 évet jártam télen, nyáron, esőbe, hóba stb., ezzel azért elég rutint szereztem, aztán volt egy Keeway X-Ray-em, amit másfél évig volt szerencsém használni, mert ellopták tavaly.
Így most, hogy jött a B125, ugye kihasználtam a dolgot, hogy ha majd veszek motort, akkor már rendszámosat, amin 2-en is mehetünk.Amilyen ritkák a vizsgaidőpontok eléggé elhúzódott a dolog, mert januárban voltam elméleten, februárban kaptam időpontot márciusi KRESZ-re, majd mára a forgalmi vizsgára (ha rajtam múlt volna már rég meglenne)
Az oktatás az 2-3 óra volt. Majd a rutin 1 óra és a forgalomban is 1 óra volt, illetve a mai ~50 perc, kicsit izgultam, hogy nem lesz-e kevés átszokni a tanuló vezető stílusba, de végül is elég volt. Különösen "mókás" volt, hogy végig esett az eső és majd szétfagytam
(azt mondta, a vizsgabiztos, hogy vegyem föl kicsit jobban a forgalom ritmusát és menjek gyorsabban - mondom, nem kell engem félteni, de egyszerűen vizsgán nem mertem a "civil stílusomban" menni)
Ha új motort vennék, akkor Keeway RKV 125, vagy használtban Yamaha-kal és Honda-kal szemezgetem, de most sajnos nincs rá keret.
Amúgy most célom, hogy különbözetivel A-ra menjek és akkor már bővül a leendő motorok köre, de akkor is olyan 250-400ccm körülieket nézek.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- LG 25GR75FG - E-Sport Monitor - FHD 360Hz 1ms - NVIDIA Reflex + G-sync - AMD FreeSync - HDR 400
- Új MSI 17 Raider GE78 QHD 240Hz i9-13980HX 24mag 32GB 2TB SSD Nvidia RTX 4090 16GB 175W W11 Garancia
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S25, Samsung Galaxy S25 Plus, Samsung Galaxy S25 Ultra
- Honor Pad X8 64GB, Wi-Fi, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S24/Samsung Galaxy S24+/Samsung Galaxy S24 Ultra
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest