Hirdetés
- Apple asztali gépek
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Házimozi haladó szinten
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Milyen egeret válasszak?
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Azonnali alaplapos kérdések órája
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
fattyu #35098 üzenetére
Tele vagyok negatív kisugárzással, (meg reumával, gerincporcsérvvel), de motorozni azt szeretek.
A "magabiztosságot" nem erőltetném, mert 3 nap ban jár érte...
A gyakorlat meg előbb-utóbb meglesz, hacsak addig össze nem töröm a pofámat...
-
DigitXT
félisten
válasz
Bogyó bá' #35089 üzenetére
Tévedésben vagy, szvsz... Egy normális maxirobogón van annyi hely a lábnak,
hogy olyan kényelmesen terpeszkedsz, mint a jobb felső képen. Amin persze
nincs, ott marad abudinszéken ülés, ami valóban kényelmetlen (lásd: Nexus).
Amúgy számomra a chopperes lábat előre pozíció a legkényelmesebb. Persze
embere válogatja. Aki nem tud 1000 km-en át sportmotoron hasalni, az puhány. -
Mizsala
tag
válasz
TommyGun #35086 üzenetére
A BMW vezetéstechnikai tréningje: drivex.hu
Én transalpal voltam, és elképesztő határait találtam meg a motornak(vagyis inkább magamnak). Az elején berugtam 3-asba a motort(ugye V2-es, tehát van nyomaték alul is) és 2500 és 7-8ezres fordulat között használva váltani sem kell, csak iszonyat módon élvezni a kanyarokat. Volt hogy a lábtartóm felcsapódott a lábammal együtt és leért az oldala a motornak, sajnáltam is nagyon az idom alján a festést, meg ott éreztem hogy vissza kell venni.
Mellesleg szoktak nagy robogóval is érkezni ezekre a tréningekre, szerintem bármilyen géppel élvezhetőek ezek a kispályák, csak tudni kell a határokat.
Ha nem veszek vissza, akkor nekem már tuti perec lett volna a vége, de még azt sem mondhatom hogy a motor hibája, mert abban még tuti van bőven, ez már csak az én határom volt. Egyszerűen nem tudom még annyira jól megtámadni az ívet, hogy ugyanolyan gyors legyek anélkül, hogy a földig döntsem a gépet.
Tanulságos volt, és az fogalmazódott meg bennem, hogy gyakorolni, gyakorolni, gyakorolni...
(A végén már ment, hogy gázfröccsel visszarugva kettőbe kellett a kanyarokat venni felső fordulatszám tartományba, majd kigyorsításon adni a 3-ast, leírhatatlan élmény volt számomra)
Valamint különféle kanyarodási technikákkal is végigmentünk sokszor. Nyilván nem utcán kell az itt tanultakat alkalmazni, de vészhelyzetben nagy magabiztosságot adhat, ha tudod hogy hová nézzél és mi a motorod és a te képességed.Szóval, ha kispályára megy a fórum közösség, légyszi jelentsétek be úgy mint tavaly/tavaly előtt tettétek és szeretnék csatlakozni. Egyedül félnék kimenni nyílt napra, sose lehet tudni mi történik.
-
kcsa
veterán
válasz
TommyGun #35083 üzenetére
A legjobbakat nem is láttad, mert moderálva lett.
-
TommyGun
őstag
válasz
Integra #35059 üzenetére
Neked súlyos önértékelési problémáid vannak, ha egy fórumon akarod téríteni a nagyérdeműt, lehet neked kéne a csernushoz fordulnod. A személyeskedést/stílust pedig már sokan szóvá tették neked, többek között énis. Nem véletlen ingorállak már egy ideje, nincs kedvem belebonyolódni szánalmas szájkaratéba. Személyesen biztos nem akkora a szád, de azért a fórumon is meg kéne adni a minimum tiszteletet másoknak...elkéne fogadni hogy kicsit túl sok vagy és egy picivel barátságosabban fogalmazni a mondandódat.
-
Type-R
őstag
-
whYz
őstag
Na tegnap megjott a n-com. Nagyon fasza kiss cucc de ezek az olaszok nem epp a legjobb mernokok. Fel napig tartott mire beszereltem es meg orulok, hogy nem tortem el semmit a bukoban. Erdekes hogy most sokkal szukebb lett az egesz cucc. Ennyi penzert azert kicsit tobbet vartam volna na.
Valakinek van tapasztalata ncommal(bt3)? Mukodne noname kinai kabeles hangszoro es mikrofon parossal utas oldalon?
-
mocsanisi
senior tag
A jövő és a múlt
Együtt a 2 gép:
-
stifi
senior tag
válasz
Archer #35075 üzenetére
jó hát én is így kezdtem, feljöttem minden nap és olvasgattam, próbáltam az értelmes vonalat képviselni de eluntam és már ott tartunk hogy nem napi, hanem heti szinten nézek csak ide fel, van 200 hozzászólás amiből kb 10 ha érdekelne.. mire ezeket leszűröm elmegy a kedvem a hozzászólástól, sokszor el se olvasom mi történt pedig alapvetően érdekelne..
jobb lenne naponta 1-2 értelmeset olvasni és írogatni, de van hogy napokig nem történik semmi...szerintem persu is ennek lett az áldozata, elunta
-
canniball
nagyúr
válasz
zsolt19900 #35066 üzenetére
& Pocee!
Pedig azt hittem Soltvadkerten ilyenek a mindennapok!Mosquito34!
Ne már! Épp próbálok leszokni.Ezek meg baromi gusztán néznek ki...bár amit én találtam az azért gusztább.
-
Archer
őstag
"de itt és máshol is ugyanúgy megvannak a kretének akik miatt teljesen értelmetlen ide járni és megpróbálni értelmesen társalogni.." Mivel ez egy írogatós "közösségi forma", baromi egyszerű valakit ignorálni, nem olvasom amiket irkál meg én sem írok neki. Hogy most egy-két arc miatt otthagyni egy topicot ami amúgy érdekelne, szerintem hülyeség.
Hogy most Dexar007 milyen használt gumis ámokfutást rendez meg hasonlók, még mosolygok is rajta egyet-egyet. Mondjuk pl. persuader-nek voltak elég komoly szakmai hozzászólásai, Ő is eléggé eltűnt. -
stifi
senior tag
lassan 10 éve vagyok PH tag, hidd el nem az adminoknál dől el hogy valaki(k) miatt visszajárnak / nem járnak vissza az emberek.. ezek szépen lezajlanak a háttérben, felesleges hangoskodás nélkül.
az amúgy sem közösség ahol az adminnak kell rendet tenni, inkább azt nevezném közösségnek ahol 1 ember miatt elmegy 10 másik, önszántábólelég sokat fórumoztam meg éltem közösségi életet, jártam találkozókra, szerveztem is találkozóra közös utazást stb, de aztán valahogy mindenhonnan lemorzsolódtam, mert nem volt a közösségnek közösség fílingje.. inkább csoport ez, vagy közös érdeklődési körűek fóruma - de itt és máshol is ugyanúgy megvannak a kretének akik miatt teljesen értelmetlen ide járni és megpróbálni értelmesen társalogni..
-
Mizsala
tag
Ma voltam kakucsringen vezetéstechnikai tréningen. Ez valami bruuuutális. Első "pályázásom" volt, de a mosolyt nem lehetett levakarni az arcomról! This is a beginning of beautiful friendship!!!
Ha legközelebb mentek ilyen kis pályára valahová, csatlakoznék -
Bogyó bá'
nagyúr
Rendezzünk nálad, a nyaralóban egy topicbulit főzőcskézéssel? Nekem semmi kifogásom ellene, ha ott meg lehet aludni! (A nagy motoros banzájra én sem vágyom annyira). Kalocsai vagyok egyébként...
Megalvás: udvaron, sátorban gondoltam, szóval nem nagy macera lenne számodra sem...
-
.mf
veterán
"nyilván nem baráti összejárós csapatról beszélek"
Hádeménem?
Innen egy páran időnként összejártunk pályázni, gurulni, nagyritkán holtszezonban pár sörre dumálni. Ha végre újra egyben lesz a motorom, idén is be fogom néha dobni, ha olyan kedvem van, hogy van-e valakinek kedve jönni.Se az Avonról se a Rennsportról nem tudok bővebbet.
-
-Mosquito-
őstag
A gumi fingom sincs milyen lehet,de megyek.
Canniball:
Szentkorona Cukrászda,ez sem rossz. -
Pocee
senior tag
válasz
canniball #35065 üzenetére
egyből belebotlottál a BMW talis adult képekbe...
Amúgy tényleg jó hely,bár én 6kmre Bócsán lakom,de van nyaralónk a helyszínenés úgy gondolom,hogy az itteni motorostali elég nagynak számít országos szinten,csak minden évben elmossa egy vihar
szerk:hozzáteszem,soha nem voltam még kint a rendezvényen...számomra magas létszámban van a csőcselék.De laktam mellette 5évet.Sokan szoktak lenni és ha valaki be akar menni,nem tartom vissza
-
canniball
nagyúr
Nem tudtam merre van Soltvadkert hát rákerestem, ha hinni lehet a képeknek az egy qrv@ jó hely lehet.
-
Pocee
senior tag
nyilván nem baráti összejárós csapatról beszélek,de minőségét tekintve akkor is közösség.A PH-t pár éve "figyelem" és azt tapasztaltam,hogy nem engedi hülyék miatt bomlasztani magát,nyilván mindig lesz valaki aki erősebbnek hiszi magát az adminoknál de ezek gyorsan lemorzsolódnak.Nem vallom magam nagy fórumozónak,de valamiért feljövök elolvasni néhány topicot. Nemsokára lesz Soltvadkerten motoros tali gondoltam felajánlom hogy lerottyantok egy pörit ha valaki eljönne,szívesen vendégül látnám,de lehet addigra nem lesz kinek,mert senki nem jön majd el más miatt...
ja és kapjátok be mert feltettem egy szakmai kérdést és megint elsiklottunk felette mert jobb veszekedi...picsába!
Jó a Rennsport vagy nem??????????
-
Integra
titán
amit beidéztél az egyszerű tény, szomorú, de az.
persze, hogy nem forog vérben a szemem, sokkal inkább komikusnak tartom az egész helyzetet és az ilyen rúgkapálózást. nem kérek azért bocsánatot, mert valaki buta. ennyire tényleg ismersz. aki buta, az pedig ezt kapja, mert ezt érdemli. semmi olyat nem írtam le, ami ne lenne igaz. nem szídtam robogóst sehol, nem köpkdötem rájuk, olvasd vissza és idézd be, ha bárhol egy szóval is látod, hogy bármilyen megjegyzést tettem robogósokra vagy másokra ezekben az írásaimban. nem fogsz találni. annyit írtam csupán, hogy számomra a robogó nem megoldás és kifejtettem miért. erre ez a szerencsétlen magára vette, mert ő úgy gondolta, hogy én mindenkit levillogok, ledudálok és letolok magam elől. hogy honnan jött ez nála, azt én nem tudom, de a kisebbségi komplexusából, különben nem gondolna ilyet és nem általánosítana így. majd elkezdett ekézni, mert nem is értette, hogy mit írtam le. sőt, még ki is fejti büszkén a fene nagy tudatlanságában, hogy tulajdonképpen ő önbíráskodik és ezt előszeretettel teszi rendszeresen. hát nem égeti ki ez nektek a retinátokat?! most én kérjek azért bocsánatot mert buta ez az ember? ezt te sem gondolod komolyanhova fajul ez a világ? tényleg már hülyék vannak minden sarkon? epic
leírom őszintén amit gondolok, erre a többi is ekéz, de bezzeg az önbíráskodás felett mindegyik elsiklik. felületesek, műveletlenek, nem gondolkodók. a túlnyomó többség ilyen, ez van. én biztos nem állok be a sorba. ezeket a sorokat megkellene mutatni egy csernusnak, kielemezné mindenki írását, és a fél brigád utána magába zuhanva bőgne, mikor szembesítené őket a valósággal..
gondolkodott volna előbb két perccel tovább, mint, hogy azonnal csípőből tüzel. no, de részemről ennyi, aki nem akarja ezt érteni, az nem is fogja. számomra egyszerűen csak roppantul tanulságos. az egyenes szónak már kvázi semmi értéke, az emberek szeretnek hazudni maguknak és ebben a mocsokban fetrengenek nap mint nap. tudom, hogy nem vagy ilyen, ismerjük egymást, legalább te ne vedd magadra kérlek, csak te postodra válaszoltam. -
Pocee
senior tag
Valakinek volt már Metzeler Rennsportja pályafutása alatt?hol helyezkedik el tudásban?inkább pályagumi nem?vagy nagyon tapadós utcai. A lényeg hogy kékholdnál láttam 56ért szettet ami nagyon baráti ha nagytudású kifutott gumi.írtam mailt nekik mikori és jött a válasz hogy 2013 48.heti gyártásúak.
Szóval szerintem ezt bestbuy nekem. -
BoB
veterán
-
KubanitoS
veterán
Sziasztok!
1:35-nél az a nagy fekete gép milyen modell lehet?
Sajnos a videó maga nem éppen szívderítő, motoros balesetek vannak rajta , nem is minősíteném a dolgot, csak maga a motor érdekelne.
-
kcsa
veterán
-
Jövök haza, látom ott egy kerék. Mondom biztos viszik cserére. Még mondtam is mennyire gány szar. Erre eltelik pár nap és látom újra hasítja a levegőt a kínai robogó, mondom megnézem a gumikat mit kapott és akkor ért a sokk. Az az új hátsó gumi volt!!!!
Az árát is megtudtam. Aztán eltelt pár nap és lenéztem a kerékre. Dió nagyságú dudor rajta. Bukót hozzá azonnal eltüntettem és majd megkapjátok ha lesz rá rendes gumi.
DOT kisatírozva
repedezett + valami félbevágta vagy mi
Dudor -
.mf
veterán
válasz
Integra #35033 üzenetére
"amúgy is szeretem az ilyen önjelölt igazságosztó kereszteslovagokat, akik minden valós indok nélkül megmutatják a frankót. csak hogy a hülye ostoba sztereotípiádat erősítsem mert ez semmi más, mint egy olcsó szar általánosítás a sajátosan pitiáner [...] világnézetedből."
Hajjaj...
Nyugi, srácok. Inti, egy kicsit vegyél vissza. Ismerlek annyira, hogy tudom, hogy bár elég szókimondó és "határozott" vagy, de nem indulatból, vérben forgó szemekkel mondod ezt; mégis a fórumon egyszerűen túl agresszív és személyeskedő az, ami és ahogy átjön, plusz a fellengzés és megmondás. Pár ember már mondta privátban, hogy azért nem ír már ide, mert zavarta őket a stílusod. Nyugi, lehet finomabban is.
A vitához: össze vagyunk zárva, együttműködve kell közlekedni, tehát a másikat sem akadályozva, sem veszélyeztetve. Én ennyiben le is zárnám.
-
Dexar007
veterán
Szerintetek normalis az a szerelo,aki a hasznalt motorgumiba elkezd belevagdosni? Nem a vagott slickre gondolok,hanem egy hasznalt motorgumira,aminek mar mondjuk lement a profiljanak a 80%-a,de o kicsit "felfrissiti"gumivagoval igy meg eladhato lesz. Kamion gumiknal szoktak ezt alkalmazni ha jol tudom,de motornal nem tunik valami eletbiztositasnak.
-
Ribi
nagyúr
válasz
Integra #35033 üzenetére
Bocs, de erről a ha találkoznánk jól lerúglak stílusról mindig ez jut az eszembe.
"szánok 10 mp-et arra, hogy lerúgjalak a robogódról, amúgy is szeretem az ilyen önjelölt igazságosztó kereszteslovagokat, akik minden valós indok nélkül megmutatják a frankót" Ezt egy mondatban leírni
-
Dexar007
veterán
Hogy egy masik szobat idezzek.: Buzlik a topik a tesztoszteron szagtol.
-
Integra
titán
ha szerinted a határozottság a tolakodást meg a verekedést jelenti.. nem is érted amit írtam, illetve súlyos user errorban szenvedsz.
de tudod mit? szólj legközelebb, szánok 10 mp-et arra, hogy lerúgjalak a robogódról, amúgy is szeretem az ilyen önjelölt igazságosztó kereszteslovagokat, akik minden valós indok nélkül megmutatják a frankót. csak hogy a hülye ostoba sztereotípiádat erősítsemmert ez semmi más, mint egy olcsó szar általánosítás a sajátosan pitiáner robogós világnézetedből.
gondolkodj, mielőtt orbitális faszságot írsz, szánalmas... -
Xaels
félisten
Nem kell túlmisztifikálni, a villamos is rendszeresen láthatatlanná válik... Tudnék mesélni, havi átlag 3000km-eket levezetek van miből csemegézni.
Amúgy meg ne bántsátok a többieket, azzal hogy kiírják magukból csak feloldják a feszültséget, ahelyett, hogy magukban fortyognának. Néha nekem is jót tesz egy kis panaszkodás.
-
kcsa
veterán
válasz
Integra #35025 üzenetére
Biztos kedvelni fogsz, de pont az ilyen határozott fellépésű arcokat szoktam akadályozni a verekedős-tolakodós előrehaladásban erős városi forgalomban (igen, a közkedvelt önkéntes rendőr stílusban), az általad egyértelműen állójármű kategóriába sorolt robogómmal.
Mert adott esetben igenis engem sodorhat veszélyes helyzetbe, amikor a mellettem haladó autóra rátol miközben reggel a kellemes dugóban előzgetem a sort, majd hangosan durrogva megérkezik mögém. Ilyenkor a határozott fellépésű arcok jellemzően nem bírnak magukkal amíg kicsit megnyílik a sor, hogy a lassabbik (ezt sem mondanám, inkább a gyávábbik-ként kategorizálnám magam) lehúzódjon, helyette a seggemben túráztatja a motorját. Na ilyenkor már én sem szoktam sietni a lehúzódással.Bocs, kikívánkozott.
-
Jöjjjönnn a motul olajocskám.
Ezen sokat fogok fogni!
-
Ribi
nagyúr
válasz
Integra #35025 üzenetére
"fellépés, a határozottság" bármennyire határozott vagy egy IFA, erősebb
Platós jószág kikanyarodik, mert konkrétan leszarja hogy jösz. Látja hogy jösz. Azé megy ki mer q***ád. Ilyennek felléphetsz
Értem én mire gondolsz, csak vicceskedek.
Előzőek nem sopánkodások, csak tapasztalatok, hogy más is tudja mire kell odafigyelni. -
-
Integra
titán
válasz
DigitXT #35016 üzenetére
nem, dehogy lesz városba első gondolat hogy sportmotor, szerintem is ez egyértelmű, hogy nem
én is azt mondom, hogy első nagymotornak sosem sportmotort kell venni. (annak ellenére, hogy a legjobb ha pusztán a motorozás minőségéről van szó.)
mivel lakást, autót, motort tartok fenn, ezért nem lehet még 2 másik motorom sem. sajnos.. :-/ tehát azt választottam, amit és ahogy a legtöbbet használok. aztán idővel úgy hozta, hogy városban is egyre többet kezdtem el közlekedni vele és volt szerencsém még fél tucat másik motort is kipróbáln és a sportmotor maradt a legjobb számomra. ehhez értek a legjobban és ennek a méretei és tulajdonságai azok, amivel összességében a legjobb eredményt is tudom elérni. sokat agyaltam egy kisebb sm-en is második motornak, de nincsen értelme, meg nem tudom sajnos hova tenni. apám tehenével is átmegyek a városon, de jóval macerásabb, mert jó nagy dög, széles kormány és blokkot védő csövezés, nem egy cikk-cakk bajnok, még ha kezes bárány is.aki hatszázas vagy ezres motort tart és gondot okoz az -5-7-8 liters fogyasztás, az ne tartson ilyen motort szerintem, de ez a része absz nem érdekel. az meg, hogy nehéz terelgetni az ezrest kis sebességnél? mióta? ugyanakkora, mint a hatszázas és ugyanolyan kezes. ezeket a megállapításokat sosem értettem..
lehet, elkerülte a figyelmed, nem azt mondtam, hogy más motor nem jó városi közlekedésre, azt mondtam, hogy nekem mi jó és mi nem. és igen, én nem ülök fel robogóra ha nem muszáj, mindegy, hogy 50-vagy 500 cc, mert számomra nem gyorsul, nem kanyarodik, nem fékez és nem kezelhető úgy, mint egy sportmotor. és számomra ez a kezelhetőség az alap. nehéz innen tovább lépni, max a supermoto lehet még alternatíva erre a célra, ahogy kovee is mondja, jogosan. az én véleményem a legkevésbé sem reprezentálja a többség véleményét, ennek megfelelően kell fenntartásokkal kezelni
hangos kipu, refi, ezek dolgok, segíthetnek, de nem ez a lényeg, hanem a fellépés, a határozottság, a tudás, hogy a többi forgalomban résztvevő tisztán lássa, hogy itt most én jövök. azt hiszem ezt nem tudom rendesen elmagyarázni, de az ember megérzi a másikon, hogy milyen a forgalomban. ez nem arrogancia vagy beképzeltség, ez a kisugárzás, ami valós, reális tudásra, gyakorlatra épül. nincsen üvöltő nyitott kpuffom, csak a gyári. halk? visszarúgok egyet, vagy netán kettőt és máris hallatszom. de a városi cikkcakkhoz amúgy sem nyomaték, hanem fordulatszám kell, hogy a motor mindig azonnal ugrásra készen álljon. én vagyok az utakon és én irányítok, én gondolkodom mások helyett is és én látom meg a veszélyforrásokat másokban is, a többin pedig nem sopánkodok, ez utobbi nagyon nem kenyerem.
-
DigitXT
félisten
válasz
longwild #35014 üzenetére
Senki nem vitatta, hogy a terepjárós helytelenül közelítette meg a zebrát!
messzi hátulról a belsőben érkezett
Ez nem derült ki a leírásodból. Szóval akkor megelőzött, majd rád húzta?
Ez egy f*sz volt, oké. Erre mondom amúgy, hogy nem mindig az ér haza,
aki a legszabályosabban közlekedik. Ha amúgy "alig előzött meg" ugye,
lásd: "nálam mindenképpen valamivel gyorsabban". Ha te mész valamivel
gyorsabban, akkor utol sem ér, melléd sem fut, és le sem szorít. Furcsa,
de ebben a helyzetben egy kisebb gyorshajtás lehetett volna defenzívebb.Vagy a terepjárós esetnél "menekülés" a gyalogosok nem elengedésével.A papa esetében végképp egy szót sem szólhat senki...
Nem értek egyet. Egy autós mellett haladni autóval sem túl nyerő dolog,
motorral meg kifejezetten életveszélyes. Menj el mellette. Vagy szakadj
le róla. Csak akkor haladhatsz mellette, HA olyan sűrű a forgalom, hogy
kialakult a párhuzamos közlekedés. Ha ő jött melléd, akkor rázd le! Egy
picit menj gyorsabban, és nem lesz gond. Vagy ha úgy érzed, hogy rád
fogja húzni, s a gyorsítás nem segít, akkor megelőzésképpen engedd el.
Sok esetben elég egy gázelvétel, és az agresszívnak érzett papi már ott
is lesz előtted, mert nyomja neki, ahogy a csövön kifér. Na jó Ő nem, de
csomó emberen lehet érezni, ha sávot AKAR váltani. Indexet ugyan nem
ismeri, de az autó mozgásával utal rá. Na az ilyeneket kell hagyni.Amúgy meg balra voltál neki: miért? Nem nézett a tükörbe, de ha mégis,
hát nem látott benne. Ha mellette vagy, a tükör semmit nem ér. És nem
nézett be balra, mert sokan elfelejtik, hogy van holttér, és be kéne nézni.
Ezért nem kell mellette menni! Autó vs. autónál horpadás... Motorosnál...
(Holttere nem csak a visszapillantóknak van, hanem az ilyen papiknak is.) -
Integra
titán
-
DigitXT
félisten
válasz
Integra #35013 üzenetére
milyen hülyeség már, hogy nem bírja a strapát
Ha esetleg rám céloztál: már hogyne bírná! Csak nem ez az ideális terepe.
Gondolom ha valaki kifejezetten városi közlekedésre keres motorkerékpárt,
annak nem 600-as sportmotor lesz az első ajánlat, bár lehet, hogy tévedek.Most mondjam azt, hogy az 1000-es Gixxer is bírja a strapát (naná!), csak
mondjuk beveri simán a 8 lityit és kényelmetlen kis tempónál terelgetni?
Rohangálós motornak általában tartani szoktak (aki megteheti) vmi kisebb,
"praktikusabb" gépet. Azzal meg nem mész ki országútra szívesen: ennyi.bőven elég, ha olajcserekor kapok cseremotornak aznapra robogót, pfuj
Mekkorát szoktál kapni ilyenkor? Valami 50-est? Az tényleg életveszély.Szerk: céges mélygarázsban (nem reprezentatív statisztika szerint) kb. van
minden, amivel járni szoktak az emberek: 50-es robesztől Varadero 1000-ig.
Szóval ezek mind alkalmasak a városi közlekedésre, sőt, a tulajuknak mind
a legjobb választást jelentik vélhetőleg, különben nem azt használnák.
Hacsak nem valami kompromisszum van mögötte, ami miatt mégis. Tudja a
franc: ha nekem ma 50-es robit adnának melóba járáshoz, hát visszaadnám,
hogy inkább a BKV. Próbáltam, sőt, a gyengébb 4T-t. Egy életre elég volt.
180-ason elvagyok, DE valóban gyorsulhatna jobban egy-egy előzésnél.
400-as már bőven gyorsul eleget / tekintélye is van. Bár ez inkább marhaság,
mert nem számíthatsz rá, hogy mind komolyan vesznek. Sajnos mindig lesz
(vagy lehet) erősebb kutya, szóval hiába a hangos kipu vagy nálad a reflektor.
Lesz, aki nem vesz észre. Lesz aki észrevesz, és dafke ki akar veled baszni.C'est la vie.
-
Integra
titán
válasz
DigitXT #35011 üzenetére
lásd amit mf-nek írtam, teljesen jó a sportmotor városban is
robogó életveszélyes az én szememben, nem gyorsul, nem kanyarodik, nincs tekintélye, az autósok semmibe veszik, nekem bőven elég, ha olajcserekor kapok cseremotornak aznapra robogót, pfuj, agyrém..a pályázás nem zárja ki a városi motorozást, mindkettőt imádom csinálni. és a pályás gyakorlás igenis nagyon jó közútra is, ahogy a közúti a pályázásra is.
-
longwild
aktív tag
válasz
DigitXT #35005 üzenetére
Persze, hogy lemondok az elsőbbségemről, ha már le kell.
Nem volt gyalogoscsalogatás
Egyszerűen elindultak már a gyalogosok a két sávos úton már a zebrán voltak és akkor nem illik blokkolt kerekekkel 40-50km/ó sebességgel elkaristolni köztük irányíthatatlan 1,5-2 tonnával... Úgy, hogy a Te sávodban egy előtted haladó motoros is megállt már és annak még arra is ideje volt, hogy téged látva a visszapillantóban már döntse kifelé az álló motort a járda felé, mert ha belécsattan hátulról a terepes, akkor legyen még esélye megúszni...
Tudod ez a tipikus esete a hogyan közelítsük meg a zebrát kérdéskörnek... Engem "elütöttek" gyalogosként pont ilyen szituációban. Szélső sáv megállt, elindultunk, belső sávban érkezett egy Corsa... Ez is alaptétel: vajon miért áll a külső sáv? Ilyenkor nem illik az álló sor mellett 50-nel "rongyolni", hanem kellő körültekintéssel kellene megközelíteni a sor elejének vonalát.
Holttérben motorozás? Amikor a 60-as táblánál saját sávomban kerülök egy bringást, ő meg messzi hátulról a belsőben érkezett (60-70-80-al?, nálam mindenképpen valamivel gyorsabban) és sávot váltott???
A holttérben motorozás az, amikor direkt, huzamos ideig a visszapillantó/autó holt terében közlekedünk. Az, hogy nem figyelte meg a driver, hogy az érkezésnek kinézett sávjában van valaki, az nem holt térben motorozás. Ráadásul azt nem figyelte meg, hogy az érkezési sávban ki megy előtte? Szimplán szart bele, vagy úgy gondolta, hogy "az úgyis csak 30-al szarakodik valami kis csettegőn én meg 70-el jövök, úgyis lehagytam már mert a tükörben nem látom akkor gyerünk kifelé a külsőbe"...
A papa esetében végképp egy szót sem szólhat senki... Ha a papi a menetirány szerinti 0foknál szélesebben nézett volna, csak egy pillanatra balra sandított volna, már látta volna nem csak a robogóm elejét hanem engem is! Amikor már fékeztem, hogy ne húzzam meg a Thalia oldalát
akkor én még oldalról ránéztem, hogy "faszt csinálsz". Azaz mellette haladtam, de nem a hátsó ajtó és a csomagtartó mellett, hanem én, mint driver mellette, mint thalia hús-vér driver mellett... Igazából fenntartom magamnak a jogot, hogy a papa még a visszapillantóba sem nézett bele, mivel már akkor észre kellett volna vennie... Mivel ha a visszapillantóra néz (kb30-45fokos szögben), akkor már rág látott volna engem is.
-
Integra
titán
az, hogy nem szeretsz városban motorozni és az, hogy a városi, nagy forgalomban történő motorozás tart legjobban kondiban és fejleszti a képességet közútra, két teljesen különböző dolog. mindkettő valós és igaz
én kifejezettten szeretek városban motorozni pont a pörgőssége miatt.
és az is elég blődli, hogy egy 600-as sportmotor nem jó városba. csudát nem jó, tökéletesenen lehet menni vele, sőt, a legtöbb motornál sokkal jobb, mert keskeny, kicsi, gyorsul, fékez, és nem utolsó sorban észreveszik, van tekintélye. amelyik hatszázas sportmotor meg nem bírja a városi képzést, azt bekell borítani a méh telepre. milyen hülyeség már, hogy nem bírja a strapát, honnan találjátok ki ezeket, ki terjeszt ilyen ökörséget? de komolyan.... motor, az a dolga, hogy bírja a strapát. ha nem bírná, már rég szétesett volna alattam is a hungárián valamelyik piros lámpánál a 40 fokban.. semmivel sem lehet jobban, gyorsabban átvágni a városon, mint egy jó sportmotorral. -
DigitXT
félisten
Jó, hát a ZX-6R nem kifejezetten munkába rohangálós városi motor...
Amúgy kerülheti az ember, ha csak motorozni akar. De ha a munkahelye
és a lakása is a városban van, emellett nyerni is akar rengeteg időt a BKV
ellenében, akkor nem nagyon van alternatíva. Kell egy könnyen kezelhető,
fürge kisrobogó, nagy adag odafigyelés + defenzív hozzáállás, és ennyi...
Idióták mindig is voltak/vannak/lesznek, akár 2, akár 4 (akár több) keréken.Aki mindenkit "kilőne", aki szabálytalankodik*, az jobb, ha nem motorozik,
mert lehet, hogy egyszer rá adnak vadászengedélyt egy darus Kraznak.*: értem én, hogy veszélyeztetés! De csomó helyzetben kettőn áll a vásár.
Pl. nem volt jobbra tartás, de volt haladás a holtterében, jobbról előzés stb.
Ezért mondom, hogy érdemes oroszokat nézegetni néha. Mit kellett volna
másképp csinálni. Van, mikor hosszú másodpercek vannak a csattanásig.
Ha az ember ilyen helyzetet nézve érzi, hogy így nem lesz jó, fél siker: ha
ő kerül hasonló szituációba, akkor jobb döntést fog hozni, remélhetőleg.Integra: szvsz a város főként a közlekedési képességeket tartja magasabb
szinten. Persze, ehhez elengedhetetlen a magabiztos motorkezelés. Tény!
De mondjuk azt, hogy hogyan kell lapon kanyarcsúcspontra fordulni, azt itt
nem fogja az ember sem megtanulni*, sem (bármennyire is) szinten tartani.
A klasszikus motorozás alatt én inkább utóbbit érteném... Amit én naponta
űzök, az csak közlekedés motorkerékpáron. Mondhatjuk, hogy egy baromi
eseménytelen országút unalmasabb lehet, de jobban lehet élvezni a tempót.
Meg akár a látnivalókat. Ha túrázik az ember. (Tudom, tudom, határon soha
ne motorozzon az ember közúton, arra van a versenypálya. Szerintem is.)
*: aki mégis, abból hamar donor lesz, mert a közlekedés többi résztvevője
nincs felkészülve egy 150-nel lapon forduló, vagy keréken gyorsító motorra. -
-
Ribi
nagyúr
-
.mf
veterán
Ezeket a sztorikat olvasgatva.... na ezért sem közlekedek városban, ha csak tehetem... minél kevesebb ember, minél kisebb forgalom, annál jobb...
-
DigitXT
félisten
Jah, hogy most arról beszélgettek, hogy miután megálltál, levetted a bukót,
tök jó, hogy a kesztyűt nem kell, mert fel tudod venni a hívást, ilyen módon.
Értem most már. Elnézést. Amúgy a futárok az orrukat használják ilyenkor.Nem csak a te megoldásod lehet jó
Nekem nincs megoldásom. Van egy gyári headset-em, aminek tökéletesen
kitapintható a felvevő gombja ugyanazzal az egyszerű mozdulattal, ahogy a
napszemcsit mozgatod. Nekem ez megfelel. Eddig már 3-4x használtam is.
Ma meg nem volt kedvem bekábelezni magam, be se kapcsoltam...longwild: nem is várható egy ilyen rövidke kiadványtól (bár az talán még egy
lexikontól sem), hogy MINDEN helyzetre felkészítsen... Nem arra van.egyszerűen nincs megoldás rá
Vagy még nem tudsz rá megoldást. Azért van különbség. Most nem akarok
vitát nyitni, de az első esetet lehetne gyalogoscsalogatásnak is nevezni...
A második meg szimplán gyökér, akit addig kéne ütni, amíg mozog, viszont
ettől függetlenül, lehet, hogy épp a holtterében voltál, amikor betépte előtted.A teherautós sztori sem teljesen világos, hogy hogyan húzta rád.
Az tuti,
hogy nem látott, tehát megint sanszos egy holttérben motorozás... A papát
sem kommentálnám. Bevallásod szerint mellette HALADTÁL, potenciálisan
veszélyeztetve magadat. Értem én, hogy minden esetben szabályos* voltál,
de mégis minden esetben ott van a mi lett volna ha? Nem biztos, hogy az ér
haza, aki teljesen szabályos, vagy mindig ragaszkodik az elsőbbségéhez...
(A defenzív vezetéshez hozzátartozik, hogy a néha inkább "lemondasz" róla:
tudom, szemét g*ci dolog az, amikor nem akartál lemondani, de elveszik.)
*: papis esetben csak akkor, ha kialakult az úton a párhuzamos közlekedés.
-
longwild
aktív tag
válasz
Djuree #34982 üzenetére
Szemüveget hord párom. Normál bukója van. Egy darabig nehezen tudta felvenni, de idővel a szivacs idomult a szemüveg szárához és most már jó. Egy hátránya van, hogy a felületi festett szemüvegszár idővel elkezd megkopni a sok súrlódástól.
(#35003) Ribi
Nem akarom szétoffolni a topicot, de: 1-2 hete a soroksárin volt kalandom egy papa-mama kettőssel. Papa szélsőből váltott sávot indexszel, csak azt nem vette figyelembe, hogy mellette HALADOK. Fékeztem dudáltam, de semmi. Tipikusan az a papi volt, aki se kép se hang, mindenhol 70-el megyünk. Mikor utolértem csak nézett előre a lámpánál én meg mutogattam. Anyósülésről a mami meg teljesen megértő, megbánó arccal nézett rám, bólogatott, amikor én magyaráztam nekik... Rájuk még az egyébként nagyon toleráns párom is azt mondta, hogy végképp gyökerek..
Igazából visszagondolva velem is történt már jó pár érdekes eset...
-
Ribi
nagyúr
Tegnap motoroztam budai rakpart felső végén tecsó parkoló sarkán balra kanyarodik az út, az a főút, tehát simán kanyarodhattam. Persze már láttam hogy a jobbról macisajtal rendelkező útról valami terepjárós jószág gyökkettővel kanyarodik kifele és persze szarik az elsőbbségemre. Mikor nagy nehezen elvánszorgott az útból akkor láttam, hogy egy 150 éves papa vezet. Mondják, hogy lassan és emiatt "biztonságosan" vezetnek, de hogy rohadtul nem látnak az biztos. Aztán ha a főútra is így kanyarodik ki akkor meg csak 1 statisztika leszek a mert biztos túl gyorsan mentem kategóriában...
-
longwild
aktív tag
válasz
Polemius #35000 üzenetére
A levélen gondolkodtam a munkáltatója felé, de sajnos semmi tulajdonosi adathoz nem lehet hozzájutni publikus nyilvántartásokból... És igazából amíg a munkáltatónak egy a lényeg: valaki vezesse napi 12 órában a tehert, addig max a rendőrség irányából érkező feszítés lehet eredményes.. Egy átlag nagyrobogós levelére nagy ívben fog tenni a munkáltató...
(#35001) kcsa
Minek dudálgatott?
-
kcsa
veterán
válasz
longwild #34998 üzenetére
Mindenkivel előfordul, csak SymbianOS kollégával kicsit gyakrabban. Meg ő óvatosan és lassan közlekedik, csak közben várja a gyorshajtás csekket, és rendszeresen el akarják ütni.
A kamionos haverod meg nem egyedi eset sajnos, némi fizikai károkozás is rendszeresen megfordul a fejemben, csak annyit nem ér az egész. De múltkor én is leszálltam motorról Árpád híd pesti hídfőnél, hátrasétáltam a mögöttem vidáman dudálgató autóssal beszélgetni. Nem volt őszinte a mosolya.
Kamera nem 100% védelem - balesetnél akkor ér valamit, ha a bíróság elfogadja, de nem kötelező. Meg most változott a törvényi szabályozás is, ha utánaolvasol elég röhejes módon amúgy.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Telefon felvásárlás!! iPhone X/iPhone Xs/iPhone XR/iPhone Xs Max
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L13 G1 - i5-10GEN I 16GB I 512SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- LG K61 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 10, Xiaomi Redmi Note 10s, Xiaomi Redmi Note 10 Pro
- Ventillátorok és tápkábel modding kitűnő árakon! Most extra 10% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest