Hirdetés
- Azonnali fotós kérdések órája
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Chieftec Vista ház: kisebb halaknak
- Apple asztali gépek
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Házimozi haladó szinten
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Milyen egeret válasszak?
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
vlevi
nagyúr
válasz
-Mosquito- #136898 üzenetére
Szerintem fogaras
A 67C az keletre van nagyszebentől, a fogaras nyugatra.
Kerciora pedig a fogaras bejáratánál van.
Egy a lényeg, a kettő közötti főutat, (E81) kerüljétek el jó messziről.
Mivel az az egyetlen észak-déli útvonal a környéken, ezért a teljes kamion forgalom azon megy át. Normál 2x1 sávos útról van szó, képtelenség rajta haladni, még motorral is. -
Somatom
veterán
-
-
csongi
veterán
válasz
Topiccsendőr #136890 üzenetére
Gondolkoztam azon, hogy a teljes üzemanyagot leengedném. Karbiból, mindenhonnan.
És filteres zacskóba pára gyűjtő golyókat tennék, azt belógatnám.
A kifolyó csonkot és a szellőző csonkot vakolnám, a tanksapkánál meg folpakkal lefóliáznám.
Sztem így hosszú évekre el lehetne tenni egy vastankot. -
#74459392
törölt tag
köszönöm a tanácsokat mindenkinek!
-
yodamastah
őstag
válasz
bajnokpityu #136888 üzenetére
Gixxer 2016 óta nincs forgalomban. Lehet már nem is lesz. Tmax nincs kivonva, télen is használom. 4-5 hónapra megérheti simán.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
#74459392 #136882 üzenetére
A leheto legrosszabb amit tehetsz, hogy beinditod.
Csak akkor inditsd be, ha mesz is vele.
Televagod az olajat rengeteg paraval, amivel elsavasitod, es ha nincs normalisan felmelegitve, akkor ki sem tud parologni belole, ez legalabb 1 oras mutatvany, es nem alapjaraton.
6-8 havonta bikazoval csak az oninditot lasd el arrammal, hogy forgasson a motoron, ha egyaltalan nem akarsz vele menni, de ne inditsd be.
A kerekeket fujd fel 3.5 barra, es hagyd ugy a motort, ne basztasd.
Akkut vedd ki, benzinbe vagy 2T olaj, vagy stabilizator. -
Somatom
veterán
válasz
#74459392 #136885 üzenetére
Sztem olyat kérdezz, aki muzeális járművekkel foglalkozik. De, sztem a komoly renoválást nem úszod meg. Én úgy tudom, hogy ledugózzák a blokk nyílásait és feltöltik olajjal. DE! Nem tudod úgy leállítani a motort, hogy valamelyik szelep ne legyen nyitva. Na, az a bütyök tíz évig fogja benyomva tartani a szeleprugót. Az semmiképpen sem jó. Plusz ezer más dolog lehet, amire nem is gondolnál. Az enyém is pár hete hosszú álomból lett felébresztve. Tegnap elkezdett csöpögni a benzincsap. Az állásban porózus lett a membránház tömítőgumija. Szerencsére ez Harley, így némi telefonálgatás és holnap reggel egy Bp. - Baja oda-vissza után, remélem, délutánra elhárul a probléma. De, egy ritka, régi típusnál necces az ilyen alkatrészbeszerzés.
-
bajnokpityu
félisten
válasz
yodamastah #136886 üzenetére
a robit v a gixert?
megérheti 4-5 hónapra is kivonatni a triplát? -
válasz
#74459392 #136885 üzenetére
Ezt nálam okosabbak fogják megmondani. Hosszú évekre én úgy gondolnám, hogy pl. nem szerencsés a fékfolyadékot benne hagyni, ugyanis felveszi a levegő páratartalmából a vizet, utána meg korrodálhat a fékrendszer. Ezért kell 2 évente cserélni. Üzemanyag tanknál meg lehet célszerű csurig tölteni 100-assal vagy valami más praktikát alkalmazni, hogy ne rozsdásodjon. Akkut kivenném. Bakolásra szerintem mindkét megoldás megfelelő. Bár én inkább vennék egy picit drágább, de gurulós emelőt, hogyha útban van a motor akkor könnyen arrébb lehessen tenni.
-
#74459392
törölt tag
válasz
dellfanboy #136883 üzenetére
A cél az lenne, hogy ~10 év múlva is használható motor legyen és vissza lehessen állítani a forgalomba.
Hát akkor rosszul csináltam eddig, valahol olvastam, hogy érdemes néha beindítani, ezek szerint ezt felejtsem el?#136884tboy93
A folyadék leeresztésen és tankkal kezdeni valamit alatt mit értesz? Le kellene ereszetni az üzemanyagot, a fékfolyadékot, motorolajat? Ezeket otthon meg tudom csinálni vagy csak szervizben aztán utánfutóval haza?
Alátámasztásra ilyen vagy ilyen típus lenne jó? És mi lesz vele, ha nem támasztom alá, hanem hagyom ahogyan van? -
válasz
#74459392 #136882 üzenetére
Kivonhatod ideiglenesen vagy véglegesen. Utóbbi esetben soha többet sehogysem helyezheted újra forgalomba, ergo neked ez nem opció. Marad az ideiglenes kivonás, amit jelenleg fél évente hosszabbítgatni kell, de pont nemrég olvastam valahol hogy meg fog szűnni ez a fél éves ciklus és nem kell majd ezzel maceráskodni.
Tárolásra elő illene készíteni, leereszteni a folyadékokat, valamit kezdeni a tankkal, felbakolni a motort stb. A helyben járatással csak ártasz neki.
-
#74459392
törölt tag
Sziasztok!
Szeretném kivonni a motoromat a forgalomból, mert nem használom, és előreláthatóan sokáig nem is fogom, viszont eladni nem szeretném.
Csak ideiglenesen tudom kivonni a forgalomból máskülönben bontási igazolás kell? És mi van azokkal, akik gyűjtik a járműveket, de nem használják?Nem csak az összeg zavar, amit fél évente ki kell pengetni az ideiglenes kivonás meghosszabításáért, hanem, hogy foglalkoznom kell ezzel.
Terveim szerint sok-sok évig állna a motor, így nem igazán szeretnék ezzel bajlódni, ha netán van más megoldás.És ezzel összefüggésben lenne egy másik kérdésem is: hogyan lenne célszerű tárolni sok évig?
Garázsban van jelenleg letakarva, fűtve ugyan nincsen télen, de fagy sincsen.
Kb. 4 éve van nálam, alig használtam, szóval idáig is állt tulajdonképpen, tele tankkal + liqui moly benzinstabilizátor. Keréknyomást szoktam ellenőrizni, ~ 2 havonta beindítom, kicsit megrugóztatom és fékekre is rápróbálok.Egy Yamaha XV250-ről van szó, 94-es.
Köszönöm!
-
Viktor89
aktív tag
válasz
Topiccsendőr #136872 üzenetére
Megy a venti folyamatosan és nem fogy a viz.
-
Novics
senior tag
válasz
Geresics #136853 üzenetére
Ha nem mondod, nem is veszem észre. Egyből a .com-ra mentem, nem is figyeltem, hogy van .hu is. Írtam nekik - legvégső esetben egyenesen a gyártónak írtam volna -, befotóztam a kiszedett zárat, hogy milyen is kell.
tboldi
Jah, legrosszabb esetben valami menő TUTTO lakattal zárom le. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
JoinR #136871 üzenetére
Mivel mutatja a hofokot, hogy tul magas, ezert nem a hutosapka szelepevel lesz baj, mert tenyleg tul meleg a motor. Erre nincs hatasa a folyadekcsereknek, akarcsak a hengerfejtomitesre sem.
Ez leginkabb nem mukodo ventillatornal fordul elo, szoval amig nem kapunk valaszt arra, hogy mukodik-e, addig nem hengerfejeznek. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Micsurin #136861 üzenetére
Minden motornak a nyakcsapagyat ki kell utni, es hidegvagoval le kell verni a villakiflirol, aminek mindig aldozataul esik a tomito alatet alul. Mindegyiken. Nincs olyan motor, ahol ne szerszam nelkul csinalnad ezt.
Es a csapagyat nagyon ritkan kell utanahuzni, elobb ragodik be. Tulajdonkepp enduro motorokon kivul sehol, soha nem talalkoztam azzal, hogy utana kellene huzni. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Micsurin #136858 üzenetére
Ha uszoagyazasu a tarcsa, akkor van egy jateka, kezzel is erezni. Ez nem feltetlen hiba. A nyakcsapagy pedig inkabb beragodik, lesz egy pont, ahol akad. De ennyire nem lazul ki, hogy kottyanjon.
Fel kell emelni az elejet, magadnak dontod a motort, es a kormanyt forgatod. Ha van egy pont, amibe beakad, akkor cseres. Igy tudod vizsgalni. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Viktor89 #136857 üzenetére
Szerintem ez annak a hangja, ahogy a hutosapka azereszti a vizet a tagulotartalyba, de jaro motornal nem kellene 120 fok felett lennie a vizhomersekletnek, emelle ha fogy a hutofolyadekod, akkor valahol eszi a vizet. Amennyiben a hutoventillatorod mukodik, es ilyenkor egyfolytaban hut, semmikepp nem szabad felkusznia a homersekletnek eddig.
Ha nem megy a ventillator, attol felforrhat. Tehat a kerdes az, hogy megy egyfolytaban a venti? -
JoinR
őstag
válasz
pakfong #136867 üzenetére
Ja biztos eladás előtt cseréltek benne minden folyadékot, úgy szokás itthon.
Illetve ha tényleg felforr, akkor ahogy csongi írja, gyorsan jöhet a felújítás. Az is lehet, hogy a hűtősapka miatt nem tud kialakulni nyomás, és hamarabb felforr.
De amikor én legutóbb ilyen hangot hallottam, az bizony hengerfej volt.Az olajat érdemes lenne megnézni (szín, szint), hogy oda ment-e át a hűtőfolyadék esetleg.
-
csongi
veterán
válasz
pakfong #136867 üzenetére
Nem azt mondtam, hogy az. Csak gyanus.
A ketto nem ugyan az csak tippeltem. Ez lehet a legrosszabb forgatokonyv talan.Egy piros lampas felforralasnal amibe nincs eleg hutofolyadek, vagy levegos a rendszer, ez a hiba hamar bekerulhet a listaba. Mire egy ilyen menetkozbe bejelez konnyen komoly karok keletkezhetnek.
-
pakfong
tag
válasz
csongi #136865 üzenetére
Ha eleve kevés víz volt benne is felforrhat. Termosztát nem nyit. Cserélve volt a víz, csak rosszul lett légtelenítve. Nem indul be a hűtőventi.
Így látatlanba elég sok minden lehet, csak kíváncsi voltam, ennyi videó alapján hogyan jutottál arra, hogy hengerfejes lehet. -
csongi
veterán
-
csongi
veterán
válasz
pakfong #136863 üzenetére
A melegedő víz térfogata megnő, majd mikor kihűl lecsökken. Ezt kompenzálja tágulási tartály. A felforrt vizet is itt tolja ki. Valamilyen nyomás többlet keletkezik, ezért tolja ki a vizet. Illetve bugyborékol bele.
Lehet szivattyú gyengeség is, keveset szállít.
Menet közben túlmelegszik ott valami nem stimmel. Akkor a legnagyobb a menetszél és hűtés teljesítménye is.
Valami nem stimmel, sztem. -
Micsurin
nagyúr
válasz
csongi #136860 üzenetére
CB.
Külföldre mennénk utassal 1 hónap múlva...
Most megy az SOS szerelő keresés csapágy húzó hiányában. Az alsó fém karikát nem tudnám ugyanis kiszedni, itt nem hagytak helyet benyúlni alá mint egy VFR800 vagy Bandi esetében.Ritka retek megoldás a CB, még csak értelmesen ráhúzni se lehet bontás nélkül azt néztem most az éjeli szolimban...
1-2 óra szerelgetés... van ma sum 6 vagy 7 órám pihenni aztán megint 12 óra éjeles.
Benzin-gyufa
Haza értem rátornáztatom apum, nyomja le és erősen imádkozom, hogy a féknyereg csapja kopott és az kottyan.
-
csongi
veterán
válasz
Micsurin #136858 üzenetére
Ez az erno?
Ha kottyan akkor kottyan.
Kozep allvanyon tegyel sulyt a hatuljara. Ovatosan meg tudod mozgatni.
Lehet nem jol lett rogzitve a kormanycsapagy es meglazult.
A felso csapagyat konnyen lehet ellenoriizni, keves szerelessel. Az also a maceras.
Ha mar kint a felso akkor teli lehet nyomnyi zsirral, vagy valami magas Molibdenes pasztval mindkettot.
De fel is javithatod grafit porral. Ettol nem gyogyul meg, de egy darabig elmegy. Persze ez fugg a beverodes merteketol.
Aztan csere. De legalabb feltudsz ra keszulni.
egy-ket oras szerelgetes alatt megvan. -
Micsurin
nagyúr
Egyre jobb a hét
Konzol min 70k itthon... erre most még jó eséllyel a kormánycsapágy is elment. Kistempónál erős elsőfékre érezhetően kottyan a kormány, ha tolom csak és hirtelen féket húzok akkor is érezhetően kottyan egyet, mikor összenyomódik a villa és mikor visszarugózik is mintha be és kikottyanna.
Egyedül vagyok bent nem tudtam rendesen megrángatni mert rohantam melóba, de járni szépen jár a kormány nem szorul meg a bowden el is húzza finoman ahogy mindig.
A megrángatáson túl lehet még valahogy tesztelni?
Mi más tud hasonló érzetet kelteni még?
Ezen a retken lehúzó nélkül cserélni sem lehet... az egyik távtartógyűrűnél nincs hely hagyva, hogy betudjon alá nyúlni az ember és csak kokányolni lehet.
-
Viktor89
aktív tag
Sziasztok! Vettem egy 2008-as Kawasaki Versys 650-est. Első (kb 40km-es) út után amikor megálltam de a motor még járt alapjáraton,elkezdett világítani a vízhőfok jelző piros led a műszerfalon. Leállítottam és pár másodperc után a hűtőfolyadék tartálytól furcsa bugybiorékoló hang jött mintha felforrt volna benne a víz. Megvártam míg lehűlt,a hűtőfolyadék félig volt. feltöltöttem maxig és ,beindítottam és nem világított a led. Elindultam haza,kb 30km,normálisan közlekedve. Hazaértem,nem kezdett el világítani a led,de miután leállítottam,megint elkezdte ezt a furcsa hangot kb fél percig csinálta,aztán lett 1 kattanás és abbahagyta. Ez így normális vagy valami baja van? Az első út nagy melegben volt ,a második már késő délután. Bocs,ha hülyeséget kérdeztem,de első motor.
A hangról készítettem videót.
[link] -
bacus
őstag
válasz
Topiccsendőr #136854 üzenetére
Hmm, nem hiszem, viszont ez inkább az elmúlt 10e km átlaga, mintha akku cserekor ez nullázódott volna.
Nekem 40% Budapest, ami lehúzza a túrán elért átlagokat. Rbiker képeken szoktam látni (adott túrákhoz tartozó) átlagokat, azok 70 felettiek. Az biztosan csak moving average.
-
dellfanboy
őstag
válasz
pellesmartin #136809 üzenetére
nah ha mar megvetted, akkor varjuk az elmeny/szerelesbeszamolot
-
Novics
senior tag
Szia Urak!
Van egy SW-Motech dobozszettem, sajnos az egyik záram tönkrement. Hol lehetne beszerezni újat? A gyár honlapján csak az újabb dobozokhoz van zár. Helyi zárboltból gyorsan elhajtottak, hogy nincs ilyen, nem is lesz, meg nem is tudja, hogy mi ez. Képek alapján neten nem találtam hasonlót.
Persze keresgélek tovább, de hátha volt már más is hasonló helyzetben, és van valami tippje. -
norbert1998
nagyúr
Augusztus 6 szombaton lesz zalaegerszegen ingyenes HUMDA tréning. Tavaly voltam már, írtam róla. Idén is megyek. Viszont sajnos senkinek nem jó akit hívtam. Egyik legény búcsún, másik tengerparton a harmadik meg apasági lathatason van
Szóval ha valakit érdekel innen akár úgy, hogy többé kevésbé a tarsasagomban, akkor jelezze felém (egyéb esetben csak nem szól és úgy regisztrál
), nem akarok annyira egyedül menni
Szerda 14:00 a regisztráció, és szerintem max 4-5 ora alatt elfogy a hely. Miközben én a tengerparton fekszem akkor még...
-
bacus
őstag
válasz
-Mosquito- #136848 üzenetére
55 km/h, de szerintem ez nem a mostani túra átlaga.., majd nézegetem még milyen adatok vannak a gps-ben, de nullázni csak a motoron töltött idő és a napi1 km számlálót nulláztam, illetve az átlag 1 fogyasztást.
-
bacus
őstag
válasz
-Mosquito- #136835 üzenetére
hmm, erre én is, de nem nulláztam le (ha le lehet, mert fogalmam nincs), az egyes szakaszokat.. Így most szerintem nem mérvadó bármennyit is mutat.
Egyébként aki olvasta a múltkori túra leírást, abban írtam Nabs klubtagunk (V-strom klub) állva motorozós szerpentinezéséről, ez egyre jobban megy nekem is
, mind az oda út, mind a haza út sok volt, így aztán különböző pihentető technikákat próbálgattam.
Ami bevált:
1. állva motorozás, egyenes háttal állok, nem markolom a kormányt csak rajta a kezem, akár szerpentinezni is lehet 100 km/h felett már kellemetlen, előre kell dőlni, tartani magam. Az ív belső felére eső pedálra helyezve a súlypontot kiválóan lehet kanyarodni, ha kell felső testtel is dőlni az ívre. Sok sok km át lehet így pihentetni a feneket, éles hajtű kanyarok előtt egy pillanat alatt leülni, majd felállni.
2. hátsó ülésre ülni, vagy csak hátra tolni a csípőm, ráhasalni a tankra, ez a nyakat nagyon fárasztja, de a fenekemnek jó
3. ugyanez, csak felegyenesedve, nem fogom a kormányt, autópályán, tempómattal, esetleg nekidőlni a doboznak... , ez nem túl biztonságos, de ez a legpihentetőbb.
4. combra ülés, pont mint kiülős kanyarodáskor, én a bukócsőnek tudom támasztani az egyik térdem, másik lábam combján ülök, kicsit ki kell fordulni, akkor a másik lábat lehet lógatni, 5-10 percekre kiváló, egy kezes mutatvány, jobb combon üléskor stabil tempó és tempómat kell, különben a hát nem egyenes, ha a gázmarkolatot is el kell érni..
5. a bal térdem, vádlim rendetlenkedett, ezért sokat mentem úgy, hogy bal lábam feltettem a bukócső tetejére, nyújtva, bal kéz pihen, ehhez kiváló a boxer, nem csak mint lábtartó, de nagyon rugalmas a motor, nem kell állandóan váltogatni az nagy előny
6. állva, de előrehajolva, itt kicsit támaszkodni kell a kormányra, ez csak rövid ideig jó, kicsit megnyújtani a gerincem.735 km volt haza, ebben kevés talán 20-30 km autópálya volt, meg Mariazell és környéke csak hogy az se maradjon ki.
-
csongi
veterán
válasz
Topiccsendőr #136845 üzenetére
Ez a telefonos videó hangja olyan ni.
Én kopósnak halottam a motor bal oldalán.
Cicergést meg nem halottam.
A szemészet után a fülészetre is?
De az biztos, nem kell minden zaj mögé hibát képzelni.
A Tenere kuplungja zörög. És néha én is erősebb zajokat hallok.
Felültem egy másikra. Ohh, hát az enyém egy sor négyes ahhoz képest.
Ás az is ment és tette dolgát. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
csongi #136844 üzenetére
Idozitest? Befecskendezesi idopontot, mert valami cicereg?
Azt oszcilloszkoppal lehetne merni, mikor milyen jelet kap mi.
Gyujtas? Gyujtasidopont egy ilyen motornal? Az nem fog megvaltozni, ez nem megszakitos, hogy allandoan allitani kelljen.
Ez mind ido, amit ki kellene szamlazni a tulajnak, es teljesen eletszerutlen, hogy cicerges miatt egy napot vegigmerj a befecskendezo rendszeren es a gyujtason, amikor ez mind jol mukodik.
Azt a hatalmas holtjatekot a kosarnal amit latsz, az ujkoraban olyan. Nem kopas miatt.
Egyszeruen azt kene megtanulni, hogy ami mukodik, azt ne basztasd, ha zavar a hangja, de jo. Mert akkor a hangja olyan, es kesz.A flatplane sor4 ben nincs kiegyenlitotengely.
-
csongi
veterán
válasz
Topiccsendőr #136843 üzenetére
ha injektoros, akkor egy időzítést esetleg.
Befecskendezés, gyújtást esetleg.
Ha lehet ettől kopogósabb. Gyengébb porlasztás vagy ilyesmi.
De a kuplung körbemérése lett volna az első, a mechanikus zaj forrásának a keresése.
A hallgatózás alatt, be sem húzta a kuplungot. Eddig, mindegyiknél változtak a zajok. amiket hallottam.
Hidegen, melegen más tónusú zaj jött előVan ebben valami külön kiegyenlítő?
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
csongi #136842 üzenetére
Milyen muszerre kotned? Mit akarsz vizsgalni, es milyen muszerrel ebben az esetben?
Annyi minden kalapalhat egy ilyen motorban, ezt mondta is, hogy a vezlanc is ennyinel mar hangosabb. Jah tenyleg, emlitette a szelephezagot is, azon rohogtem. Elkezdte kimerni, hat persze, hogy kisebb volt, nem pedig nagyobb. Altalaban ez igy szokott lenni, sosem az szol.
Ott van a kuplungkosar, az mekkorat kottyant a tengelyen, az miert ne szolhatna egyfolytaban, raadasul az gyarilag ilyen.
Egszeruen aminek nincs baja, azt nem kell megjavitani. Nem kell hallgatozni fel oran at, hogy mi cicereg. Mert azzal semmit nem lehet megallapitani.
Aztan fotengelyt akart cserelni, de mar nem rendelheto, mert tul regi a motor. Igy abban maradtak, hogy o megveszi maganak. -
csongi
veterán
válasz
Topiccsendőr #136841 üzenetére
Nem lett volna egyszerűbb műszerre kötni ha van?
Aztán majd haladni tovább. -
csongi
veterán
válasz
Topiccsendőr #136839 üzenetére
Csak átmérőt mért. Ez így valóban kevés.
Többször említette a költségeket. Lehet azért állt meg itt a nyomozás? -
Topiccsendőr
addikt
Fel vagyok iratkozva a stecher motorradtechnik-re, nagyon jo szakember, erdekes tartalmak, de most felrakott egy hogyan-szopasd-meg-magad-ha-hang-alapjan-diagnosztizalsz videot.
hang alapjan hajtorudasnak gondolta a 41e km es kawa zx636 ot, szetszedte a blokkot, es...
A hajtorudcsapagyaknak semmi baja. A fotengelycsapagyaknak sem. Ezutan plastigauge-el kimerte a csapagyazast. Az is jonak mondhato. Majd korbemeri a fotengelycsapot...
Az rossz szerinte. Ezt indikatororaval kellene kiszerelt fotengelynel ket csucsbakba befogva. Ha 0.03 felett ut, kuka.
Termeszetesen a hibatlan csapagyazas utan tovabbra is ragaszkodik ehhez a hibahoz, hogy ez a baja.
Szoval. Hangrol ennyit lehet megtudni, meg ugy is, ha egy krvajo szakember vagy...
Ennyit errol. -
Geresics
addikt
A benzin témával kapcsolatban ajánlom figyelmetekbe a múltkori TotalCar Égéstér adást. Itt egy nemzetközi piacon dolgozó magyar versenymérnököt beszéltetnek több, mint 1,5 órán keresztül (autópályán hallgattam kocsiban podcast-ben), és nagyon jó dolgokat mond, és felmerül a benzin kérdés is pár mondat erejéig, de tényleg a podcast 90%-a tök érdekes!
Égéstér: A törésmester, a csalások és a szakmai ráncok
(Ha tudnám hol van benne a benzines rész, akkor megjelölném, de sajna nem tudom) -
pakfong
tag
válasz
Topiccsendőr #136834 üzenetére
Mondjuk én meg nem tudnám mondani, hogy mikor tankoltam otthon utoljára, de amikor volt rá példa, akkor se vettem észre változást.
Mondjuk az OMV kutak a schwechati finomítóból kapják az üzemanyagot, vagy csak a 100-ast?
De a titok inkább ott lesz, amit zgospel írt. Az össz tüzelőanyag mennyiségre van meghatározva a kötelező bioetanol tartalom, és nem arra hogy mindenképp 5 vagy 10% legyen a tartalom. -
norbert1998
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #136823 üzenetére
Mert poénnak indult, a számokat is saját szórakozásra tettem bele. Nem akartam ilyen mélyen belemenni
-
Somatom
veterán
Nem szeretnék belemenni a hol jobb a benzin vitába. Csak annyit jegyeznék meg, hogy tudomásom szerint az ÖMV a 100 -ast kintről hozza, míg a többi a MOL -ost adalékolja.
-
d@vee
őstag
válasz
zgospel #136819 üzenetére
De ez a baj, hogy nem tudod kipróbálni és azért nem hiszed. Én is így voltam vele, haver már évek óta németben dolgozott, mondta hogy sokkal jobb a kinti üzemanyag. Én ilyen hittem is nem is szituban voltam. Aztán 2 éve kikerültem én is, addigra rég elfelejtettem ezt, majd mikor kifelé menet osztrákban megtankoltam és éreztem hogy valami nem stimmel a kocsival, sokkal szebben jár, más a hangja és erősebb, akkor csak pislogtam. Nem csak azon, hogy tényleg jobb, hanem hogy ennyire érezni a különbséget.
Minden kolléga ezt mondja aki magyarból kijár németbe vagy osztrákba, hogy jobb a kinti és én is csak alátámasztani tudom.Viszont nem eszik kevesebbet az enyém, semennyit sem. Full ugyanaz a fogyasztás itthol és kint is.
De ennek a visszáját is észreveszem, németben televágom a tankot, még ausztriában tankolok rá vagy 10-15 litert. Itthol kb. Az első benzinkúton amit látok a pálya mellett megint teletankolom és az autót mintha meglőnék. Sima 1.6 benzin 126 ló a kocsim, de olyan érzés magyar benzinre váltani, mintha bekapcsolnám a klímát -
Micsurin
nagyúr
Tudjátok esetleg, hogy külföldről(UK) magánszemélytől használt cuccra áfa van-e?
Itthon 75k egy Givi konzol szett...
mert a nyomorult csatlakozó fejet csak platnihoz kapni.
-
lumpy92
aktív tag
Az is közre jatszik, hogy nagy léptékben nézve a Duna-völgyben felfelé megy az ember abba az irányba. Tehát kifele a magyar benyával "felfele" mész, még akkor is, mikor nem tűnik fel, hogy Te most hegyet másznál. Hazafele az osztrák benyával meg "lefele" jössz. Csak kisebb eséssel, de van magasságkülönbség.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998 #136822 üzenetére
Dehat akkor miert nem inkabb arra vezeted vissza, hogy a motor feltoltese eleve rosszabb lesz a kisebb legsuruseg miatt, azaz kisebb nyomaskulonbseg jon letre. amihez kevesebb benzin kell, es igy bar a csucsteljesitmeny csokken, de azt ilyen temponal nem lehet megerezni.
Ezert van a pikes peak- autokon akkora turbo, azok kb 25% teljesitmenyt vesztenek a csucson.
Pelda:
“With a normally-aspirated engine, you lose one percent of the available power every 100 metres you climb,” says Peugeot Sport Director Bruno Famin. -
norbert1998
nagyúr
válasz
bacus #136820 üzenetére
Szerintem 2000 méter feleltt kisebb a légellánállás a kisebb levegősűrűség miatt, és mint tudjuk, a légellenállás leküzdésére fordított munka a sebesség négyzetével arányos, vagyis 80 és 113 között kétszeres, pont, mint 60 és 84 között. 140 és 117 között 30% van, 90 és 155 között pedig 300%.
-
zgospel
őstag
válasz
bacus #136820 üzenetére
Az E10 nem úgy van, hogy 10% etanolt belenyomnak, mert az drága. Van egy EU által előírt százalék, ha annál kevesebb a tartalma, akkor büntetést kell fizetni. De egy bizonyos pontig jobban megéri a büntetést fizetni, mint az etanolt megvásárolni és a benzinhez keverni, de ez az árak függvényében változik.
A Speedzonenak volt pár éve egy tesztje, ahol egy random Auchan kútról vittek 95-ös és 98-as benzinből mintát laborba, ha jól emlékszem a 98-asnak, ami egyébként E5, 1% alatt volt az etanol tartalma, a 95-ös E10-nek pedig valami 6% rémlik.
Szóval az E5 sem jelenti azt, hogy benne lesz mind az 5%, hanem az a maximum. E10 szintén.
-
bacus
őstag
válasz
zgospel #136819 üzenetére
Én nem akarok bizonygatni . Pont így nem hittem el, pedig a saját utam előtt 1 hónapja olvasgatom ugyanezt a bmw topikban.
Nem hazafele fogyasztott jobban, 2000 km feletti távban volt mindig jobb, akkor is mikor felfele mentünk. Sokat, mert 2e méter feletti részeken is voltunk. Ráadásul nem tudsz annyit spórolni a lejtőn, amennyi a többlet az emelkedőn.
A magyar tankolás után a hangja is más lett. De mindegy is, én meg vagyok győződve, hogy így van. A magyar 100-as benzint én is feleslegesnek tartóm, ott nem érzem a javulást.
Egyéb iránt már azzal át vagyunk verve, hogy kell az E10, mert még keresve se találtam.Ausztria,Svájc,.Olaszországban ilyet, minden E5. Mindenhol az olcsó 95-ös E5 -t tankoltuk.És tuti Persunak is igaza van az út minőség miatt is van különbség, de 30%?
És hogy mennyire mentünk? Előttem egy 650 es burgmann, végig karcolta a kanyarokat. Biztos nem vetekszünk a hmcs lapra fektető tempójával, de az a burgmann annnyira jól megy, hogy mindenki meglepődik, konkrétan nem volt semmi belső kényszerem megelőzni. Amikor én mentem előre, el tudtam szakadni tőle, de nem volt jelentősen lassabb a tempója, nem is erőltettem.
-
zgospel
őstag
válasz
bacus #136816 üzenetére
Én ezeket az azonnali üzemanyagok közti különbségérzékeléseket nem tudom elhinni. Gyakorlatilag azon a 10 km-en fél deci üzemanyagot használtál el. Kizárt, hogy annyi idő alatt bármi érezhető hatása legyen, és azt is kizártnak tartom, hogy emberek egy seggel megérzik két üzemanyag között azt a néhány lóerő különbséget.
Én mostanában inkább váltogatom a sima 95 és a 100-ast, de többnyire a sima 95 megy bele, és soha nem éreztem semmit, még Pannóniaringen sem, ahol csak racing benzint lehet tankolni.
Biztos ki lehet mérni, de így rajta ülve megmondani, hogy most 120 lóerő vagy 123 dolgozik, az elég hihetetlenTovábbá 4.3-as átlaggal biztosan nem húztátok nyélen a szerpentinen, legfeljebb azt hittétek
Ezt csak azért mondom, mert második szezonomban én is azt hittem, hogy most aztán nagyon gyorsan megyek, aztán 3.8 liter volt a Mátra + Bükk átlaga. Két év múlva ahogy egyre jobban belerázódtam, ugyanaz a szakasz már 7 liter fölött mozgott. Az ember ilyenkor észre sem veszi, hogy mennyire sokat gurul motorféken, és mennyire nem teligázon megy. Ilyen alacsony fogyasztásokat csak így lehet kihozni.
Ausztriából jövet azt szokták a legtöbben figyelmen kívül hagyni, hogy alacsonyabban vagyunk, összességében lejt az út, még ha nem is mindig feltűnően.
-
bacus
őstag
válasz
Topiccsendőr #136817 üzenetére
Igen, tudom. A vizsgált mintáknál nem volt.
Egy kis különbséget elfogadnék, de itt 30% felett volt minden motornál, ráadásnak ebben sík terep nem volt.
Az út minősége vitán felül jobb kint, meg a közlekedési tempó is sokkal lassabb, ott 45 mennek 50 helyett, itthon 65-el, stb
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
bacus #136816 üzenetére
De a fogyasztas eleg sok mindentol fugg, peldaul magyarorszagon szrabbak az utak. Az is fogyasztasnovelo tenyezo. Tobbek kozott.
,az arstoppal most nagyon sok benzinkut feltehetoen pancsol, de alapvetoen, minosegben nincs kulonbseg a magyar es kulfoldi benzin kozott, ez tobbszor meg volt vizsgalva. -
bacus
őstag
válasz
Topiccsendőr #136812 üzenetére
6 motorral mentünk, az itthoni benzinnel 5,3 l/100 km , ez alá mostanában nem tudtam levinni, még óvatos gyorsitással se. Azután egyszer csak elfogyótt és kellett kinti nyálat venni. A fogyasztás 4,3 liter, persze kint 100km/h volt a max sebesség és betartottuk.
2700 km, ebből 2000 km felett a kinti nyállal, szerpentin, hegynek fel és le, toltuk neki..Sopron, OMV a teljes addigi túra átlaga 4,6 l/100 km. Indulunk még 10 km és még a hangja is más a motornak. Becsörög? Nem tudom, de érezhetően szarabbul megy. 600 km osztrák benzin után jött 150 km magyar, lehangoló volt.
MMinden motor-nál volt fogyasztás csökkenés, f750Gs 3 liter körüli fogyasztási adat, pedig a srác körbe motorozott mindenkit pl a Stelvion.
De minden ilyen Szar, csak nincs össze hasonlítási alap, egyedül vízből nem találtam pl jana ízesített minőséget.., az kint mind szénsavas mosogató lé.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998 #136814 üzenetére
Rossz osszefuggeseket keresett. Azt a motort el kene vinni szervizbe, es merni egy benzinnyomast, terhelesen is, mert ott fogja hagyni nemsokara
-
norbert1998
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #136813 üzenetére
Pedig ezt állítja az ember. Meg hogy osztrák benzinnel sokkal könnyebben indul meg jobban megy.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998 #136808 üzenetére
Ha az sv 1000 csak 190 el megy, az nem a benzin minosege, hanem legtobbszor haldoklik a benzinpumpa.
Vagy mas muszaki gond. Benzintol ilyen nincs. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
pellesmartin #136809 üzenetére
Igen, rakas munka, es nem tudni hany uzemora van benne, es a blokkot meg se bontottak. Szerinted?
Nezd, engem ne gyozkodj, en leirtam a velemenyem. Ha meg akarod venni, vedd meg, de te azert irtal ide, hogy elmondjuk a velemenyunket. Nekem a velemenyem az, hogy oreg regi krosszmotort venni sok munka, sok penz, leginkabb egy moneypit. foleg ha igy elbagatelizaljak a hibakat.
De ha nem azt a valaszt kapod, amit vartal, akkor inkabb csendben vedd meg. -
pellesmartin
tag
válasz
Topiccsendőr #136805 üzenetére
Rakás munka? Ezeket megcsinálni max egy nap, minőségi utángyártott alkatrész van hozzá olcsón. Legrosszabbra készülve teljes kuplungcserét számolok,és ha nem válik rosszabbá akár így is használhatom,elmondása alapján neki már fel se tűnik mert megszokta..
Nyilván ha ezen kívül lesz még hibája a motornak vagy bealkudom,vagy otthagyom,de a jelenlegi piac mellett nem tudnék jobb állapotút találni ebben az árban. Egy pajtaleletként lerúgott hulladék is 4 kiló körül van,nagyon.
Ha megyek holnap megyek,és beszámolok róla nektek. -
norbert1998
nagyúr
Hát én sima 95-ös Mol-os nyálat tankolok. Nincs vele gond.
Ellenben haver SV-je még a 100-as Shell-en is szarakodik egy sima basic 95-os osztrák léhez képest. Lehet nekem is ki kéne próbálni
Az SV1000 190-nel nem megy többet magyar benzinnel.
Bacus meg közben szintén ugyanazt leírta mint énNagy meleg:
Hát én épp a tengerparton süttetem a hasam. Sajnos elkapott a vágy, hogy Rijeka-Seline szerpentint végig toljam szeptemberben 👀👀 Nem volt rossz a bébi RS Megane-nal sem, de új fékekkel nem mertem nyomni nagyon.A szálláson van klíma. És veszett gyenge. Egész éjjel maxon ment és így lett a 20 négyzetméteres szobában zárt ajtókkal 24-26 fok. Másfél órára kikapcsoltam éjjel és arra ébredtem hogy ömlik rólam a víz, tiszta víz alattam az ágy. Be nyomtam vissza a fenébe, fizessen a surmo tulaj villany számlát! Mi ez a szigetelés a házon basszus??
Mikor utoljára tengerparton voltam, hasonló méretű apartmanban fél óra klíma után faztunk és reggelre sem akartunk a melegben elhalálozni. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
pellesmartin #136802 üzenetére
Azert mielott 5 orat rohannal ezert a rakas munkaert olcson, nem szamolnad at?
600e-t fizetsz, de rakoltesz azonnal allitolag 55 ezret a kuplungra, ahol csupan egy 100 forintos golyoval van baj, amit nem cserelt ki senki, de csak az a baja.
Altalaban azert nem old a kuplung, mert be van verodve a kuplungkosar, es valoszinusitem gyari kuplungkosarat mar nem lehet venni hozza, mert tul regi a motor. De ha lehetne is venni, olyan krva draga, hogy senki nem venne hozza amugy sem. Egy gyari kuplungkosar ilyen motorhoz inkabb olyan 2-300e forint korul van van, utangyartott 100e. Hasznaltat egesz biztosan be tudsz szerezni 25 ezerert. Egy biztosan jo allapotut. Egy krosszmotorhoz, aminek az egesz elete a nyelgazrol szol...
Es az utangyartott is penzbe kerul. Persze. Piac torvenyei alapjan ez megallja a helyet.Szimering meg porvedo legyen 15 remelhetoleg a villacsapagyazas nincs szarramenve, egy oreg krosszmotorban. Jah egyaltalan nem jellemzo. Olajat is cserelsz, ha mar szetszedted.
Es mennyi ganyolas lesz meg ott.
Sztm egy igazi ontokonszuras.
-
pellesmartin
tag
válasz
dellfanboy #136797 üzenetére
Köszi válaszod! Alkatrész külföldön van hozzá kuplung kosár 25ezer,lamella szett 30. Nem túl vészes.
Elmondása szerint 2 éve van nála,blokkba ő semmit nem újított,csak szervizelt. Gyári szép állapotú, azért is nézném meg.(csak oda vissza 5óra az út..) Amit mondott még kifogásolhatónak,az első teleszkóp egyik szára könnyezik,az szimering cserés. Egyébként őszintének tűnt telefonba. Mindjárt küld videót a kuplung bajról.. Itt egy kép róla:
[kép]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Azonnali fotós kérdések órája
- Elektromos autók - motorok
- Vigneau interaktív lokálblogja
- Motoros topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Chieftec Vista ház: kisebb halaknak
- BestBuy topik
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- További aktív témák...
- DELL PowerEdge R740 rack szerver - 2xGold 6130 (16c/32t, 2.1/3.7GHz), 64GB RAM, 10Gbit HBA330, áfás
- Bomba ár! HP EliteBook X360 830 G8 - i7-1185G7 I 16GB I 512SSD I 13,3" FHD Touch I Cam I W11 I Gari!
- Honor 200 256GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Bomba ár! Toshiba Satellite Pro R50-C - i3-6G I 4GB I 128GB SSD I 15,6" I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Új Gigabyte 16 Aero 4K+ OLED i7-13700H 14mag 16GB 1TB SSD Nvidia RTX 4070 8GB Studio Win11 Garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest