- Xiaomi Mi Box androidos médialejátszó 4K és HDR támogatással
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- 16 GB RAM 2025-ben? 🤨 – Ma már tényleg kevés lehet!
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Vezetékes FEJhallgatók
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- 3D nyomtatás
- Milyen TV-t vegyek?
- Zeneszerkesztő és DJ topic
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
domper2015 #8032 üzenetére
MegaThanx
-
válasz
kissvendel #8030 üzenetére
Ez a "Backup Calling" mi lenne?
Bár nekem a VoNR is újdonság 😅 -
kissvendel
tag
-
ioles
csendes tag
válasz
kissvendel #8028 üzenetére
Köszi hogy meglested. Egyébként kb mióta működik Pixel IMS/Shizoku nélkül a Pixel telefonokon a ONE Vowifije? Ez valami friss dolog lehet. Ami érdekes hogy ha roamingolsz nem engedi a VoWifit a teló, pedig a ONE hálón kint is mennie kell a VoWifinek így is reklámozzák, ettől más mint a Telekom/Yettel, hogy ők engedik a VoWifit külföldön, de ha Pixelen nem megy külföldön alapból de itthon igen minden akkor vajon ott mi lehet a baj? Pixel softwaren nem oké vajon még valami?
-
martongunar
tag
válasz
csaszi75 #8025 üzenetére
"Így gondolkodik az, aki még nem látott ilyen rendszert működni
"
Nyilván a korábbi mobiltelefonos evolúciót meg te nem láttad
, de kb. hogy kb. 8 évvel a volte itteni bevezetése után a "fejlődése" még mindig itt tart, az minimum megmosolyogtató. Ha bármilyen korábbi fejlesztés ennyi időt vett volna igénybe, akkor mi gyaníthatóan az utcán dobálnánk egymást a telefonokkal, mert a kutyának se kéne. Ráadásul úgy lett reklámozva, mintha ez lett volna a spanyolviasz kinyomása.
"Nincs miről beszélni, azért mert számodra egy kedves készüléken nem megy valami, attól még nem kell teleszórni a panaszaiddal a fórumot.."
Neked biztosan nincs, de ha valaki egy 22-es készüléktől szeretné, hogy menjenek ezek a szolgáltatások rajta, az teljesen reális elvárás. De az sem én voltam, olvasgass még egy kicsit.
Szerk.:
dchard: Nyilván nem fog ettől változni semmi, de a fórumon gondolom ezért ezt csak meg lehet beszélni. Még ha neked nem is tetszik, akkor is. Az meg nonszensz hozzáállás, hogy "egy szolgáltatás azért megy jól, mert valaki régebb óta csinálja". Már nem a részedről, hanem ha ezt a fejlesztők tényleg így gondolják.
Szerk.: úgy tudom, van olyan szolgáltató, aki kapásból csak 4G-n indított. Na az nem tudom, hogy csinálta, de biztos kicsit másképp. -
dchard
veterán
válasz
martongunar #8024 üzenetére
Semmi értelme neked bármit is leírni. Ugyanazt ismételgeted, mintha attól bármi is megváltozna...
-
csaszi75
senior tag
válasz
martongunar #8024 üzenetére
Így gondolkodik az, aki még nem látott ilyen rendszert működni
Ha olyan egyszerűen működne bármi, mint ahogy te gondolod, akkor soha nem lenne semmire panasz.. de mégis van
Nem csak az előző hozzászóló írta már le többször, hanem mások is..
Ilyen a készüléktámogatás.. Azoknál a gyártóknál, ahol ezekre odafigyelnek, ott nagyobb a támogatási szint. Vagy amelyik szolgáltatónak fontos, ott több gyártóval is felveszik a kapcsolatot..
A Telekom ebben egyszerűen jobban dolgozik.
De pl ott van a szifonok támogatása.. kizárólagosságuk volt először... vagy az Apple féle órákra is.. stb.
Nincs miről beszélni, azért mert számodra egy kedves készüléken nem megy valami, attól még nem kell teleszórni a panaszaiddal a fórumot.. -
martongunar
tag
Én igazat adok neked, csak szakmailag ez nem egy elfogadható dolog. A kínai gyártók meg nem fognak azzal foglalkozni, hogy profilokra vadászgassanak.
Az meg végképp röhej, hogy korábban említett 2022-es kiadású készülék még csak a Yettel volte-t sem tudja, ráadásul azóta még szoftverfrissítéseken is átesett a készülék. Mióta is van a yettelnél volte? 19 elejétől? Akkor ezen analógiát követve milyen régóta kell csinálnia ahhoz, hogy működjön?Egyébként meg ha csak ezen múlik a dolog, hogy valakinél mióta megy a szolgáltatás, akkor nyugodtan megtehette volna az összes készülékgyártó, hogy alapértelmezetten bekapcsolja minden készüléken az elérhetőségét a szolgáltatásoknak. Aztán vagy működik, vagy nem. Mint pl. a cellainformáció.
-
dchard
veterán
válasz
martongunar #8022 üzenetére
Leírtam neked az ok-okozati öszefüggést többször is, részletesen. Nem ismételgetem ugyanazt, olvass vissza. És nem, nem csinált semmit "másként" a Telekom, egyszerűen régebb óta csinálja, ennyi a magyarázat, semmi több. A fórum egy ilyen hely, ha téged nem érdekel a magyarázat, akkor ne told tele a topikot butaságokkal.
"nem hiszem, hogy a T a Cubot, Blackview, Ulefone (emlékszel, konkrét példa volt) és társaival bármiféle módon közölte volna a paramétereit"
Hitéleti kérdésekkel nem foglakozom. A profilt pedig bármelyik gyártó meg tudja szerezni a szolgáltató közreműködése nélkül is, mert nincs benne semmi titok, kettő perc alatt kinyerhető egy már támogatott készülék szoftveréből (akár más gyártóéból is).
-
martongunar
tag
Ismételgetem, hogy te is megértsd: A T-féle vowifi megy a legtöbb készüléken, míg a másik kettőé csak erősen korlátozott készülékskálán. Erről írunk elég régóta. Engem nem érdekel mint mezei felhasználót a nyelvtani magyarázkodás, a lényeg, hogy a T mégiscsak másképp csinálta meg, mint a másik kettő.
És még egy gondolat: nem hiszem, hogy a T a Cubot, Blackview, Ulefone (emlékszel, konkrét példa volt) és társaival bármiféle módon közölte volna a paramétereit, mégis megy azokkal a készülékekkel is a vowifije. -
dchard
veterán
válasz
martongunar #8020 üzenetére
Ismételgeted ezt a butaságot. Nincs olyan hogy "T-féle vowifi". Ha tök ugyanazt a paraméterezést használnák, a hálózat kód akkor is különbözne, ergó a telefon nem lenne hajlandó regelni. Nem akarod érteni, hogy ezt a telefon csinálja, nem a hálózat. MTK-nál sem lehet 100%-ra kijelenteni, csupán annyit mondtunk, hogy ez az itteni tapasztalat.
-
martongunar
tag
G85-ön és Edge 50 Neo-n mennek. Dchard írta korábban, hogy a mediatekesek mennek. Egyébként már nem ismétlem magam, de tényleg nem értem, mi nehézségük van a Yetinek és egy Onenak a T-féle volte-vowifi leimplementálásán. Más dolgokat olyan szépen tudnak majmolni egymásról talán a multisimet kivéve.
-
ioles
csendes tag
válasz
kissvendel #7168 üzenetére
szai
Érdeklődnék régről, hogy a Pixel-eken most már megy Voda(One) hálón a VoWifi Sihozku és Pixel IMS nélkül? Esetleg ha nem írhatnál a Telóról egy Visszajelzést/Hibajegyet a beállításokban hogy foglalkozzanak vele natívan mit nem? Talán így megnézénk? -
dchard
veterán
válasz
martongunar #8014 üzenetére
Nincs is. Ezért kérdeztem vissza
-
dchard
veterán
válasz
tibor23 #8012 üzenetére
" 2G hívás esetén (általában) a Vowifiről lemegy 2G-re, eldobja a Vowifi-t. 2G hívás esetén nincs HD jel sem Volte esetén."
Itt kimaradt egy okozati láncszem. Ki telefonál honnan hová és mi történik?
2G-n nincs HD hang, AMR 12.65 a maximum amit a 2G át tud vinni. Ez végül is AMR-WB, de azért HD-nek nem mondanám.
-
tibor23
senior tag
EVS kodek esetén HD+ jelet mutat hívás közben a Samsung telefon Volte-n, Vowifi-n nincs "+" megkülönböztető jel, mindig csak a Vowifi ikonja jelenik meg hívás közben. 2G hívás esetén (általában) a Vowifiről lemegy 2G-re, eldobja a Vowifi-t. 2G hívás esetén nincs HD jel sem Volte esetén.
Telekom-Yettel között megy az EVS kodek, gyakran látom.
Telekom-One között mostanában nem megy, de úgy rémlik, mintha már láttam volna. -
__Zs__
tag
válasz
4Grider #8004 üzenetére
Értem, szóval akkor a készülék gyártója az illetékes. Teszek egy próbát, hogy írok nekik (nem itthonra, hanem keresek valami tényleg gyártói támogatói linket/e-mail címet), bár sok reményt nem fűzök hozzá, hogy újabb rendszerverziót adnának ki egy 2022-es telefonhoz. Meglátjuk.
Köszönöm szépen a segítséget, információt!
-
Lackooo84
nagyúr
válasz
domper2015 #8007 üzenetére
Lakkok84?
-
martongunar
tag
válasz
domper2015 #8007 üzenetére
"Magisk modullal elég sok mindent el lehet rejteni a kíváncsi appok elől. "
Sajnos lassan az is külön tudomány. Pontosabban meghaladja a képességeimet.
-
tisztavíz
kezdő
válasz
domper2015 #8005 üzenetére
Ezért kell kidobni a hibátlanul működő Xiaomi Mi 10T Lite 5G-met (2020-as, 2021-ben vásárolt). Telekom kártyával van VoWiFi, Yettel-el nincs. VoLTE mindkettővel van. A legutolsó MIUI van rajta, több frissítést nem kap. Root + bootloader nyitás banki és egyéb appok miatt nem jöhet szóba. Ha mégis tenném, lehet rá gyártani VoWiFi profilt?
-
domper2015
senior tag
válasz
martongunar #8003 üzenetére
Igen, főleg a 2/3G lekapcsolásokat nézve. Nesze neked környezetvédelem, lehet venni másik telefont vagy marad az ügyeskedés a profilokkal
-
4Grider
nagyúr
A Yettel VoLTE azonnal működni fog, ahogy a telefonra rákerül gyártói frissítéssel a Yettel VoLTE/VoWiFi profil. Amíg a gyártó nem teszi be a soron következő firmware-be, addig nem lesz VoLTE/VoWiFi. Ha soha nem teszi bele, akkor soha nem lesz a Yettelnél VoLTE.
Sajnos még vannak ilyen 2022-2023-ban kibocsátott telefonmodellek, bár egyre kevesebb.
Ha olyan 2022-es telefonmodell a cél, amivel tuti megy minden hazai és európai szolgáltatónál a VoLTE és és VoWiFi, akkor a szifonok vagy a Samsungok közül kell választani, még az igen nagy piaci részesedéssel bíró Xiaomi esetén is előfordul néha egy-egy 2-3 éves modell, amiben valamelyik szolgáltatóé nem megy. -
martongunar
tag
válasz
domper2015 #8002 üzenetére
Köszi, az is 22-es modell, ha jól látom. Akkor jól emlékeztem erre a (főleg) Yettel nem támogatottságra.
Erre nem is tudok mit írni, röhejes, hogy ez a technológia még mindig itt tart. -
domper2015
senior tag
válasz
martongunar #8001 üzenetére
Nyitott bootloader + root, utána lehet játszani a profilokkal. A M Edge 30 Neo a Telekomon tud mindent, Yettel semmi, One csak Volte.
-
martongunar
tag
Én már elengedtem, mint írtam, elég nehéz a dolgot reprodukálni (elutasított hívót bizonyos időn belül visszahívni, aki feltehetően 2G hálózaton van). A 4G vétel viszont a legutóbbi esetnél tuti jó volt.
Hja, érdekes infók, köszi. Fura állatfaj a Motorola, én még csak most ismerkedek vele. Pl. nem is tudtam, hogy valójában Lenovo. Utolsó Motorolám a Timeport volt. Van még mit tanulniuk.
-
dchard
veterán
válasz
martongunar #7997 üzenetére
Meg kell nézni pontosan milyen rádiós körülmények között megy le a Galaxy S23 2G-re. One-os tapasztalatom az, hogy még akkor sem nagyon akar lemenni, amikor a VoLTE már erősen loss-os. Érzékelhető, hogy a 3G lekapcsolás óta az SRVCC sokkal nehezebben triggerelődik, valószínűleg átparaméterezték. Másik kettővel nincs tapasztalatom.
Motorolán ne tévesszen meg, hogy pontosan ugyanaz a neve egy SW kiadásnak, ha más a csatorna, simán lehetnek benne más profilok, mitöbb csontra ugyanaz a modem verzió is tartalmazhat eltérő (VoLTE/Vowifi) profilkat. Moto G71 5G-n szívtam ezzel, akkor jöttem rá...
-
martongunar
tag
Részemről sajnos több tanácsot nem tudok adni, majd a nálam hozzáértőbbek esetleg fognak.
Annyit lehet még tenni, hogy kipróbálod csak egy (a yetis) kártyával az 1. slotban ill. ha van rá lehetőséged, megnézheted másik yetis kártyával is. Ha van rá lehetőséged, játszani is lehet a hálózati beállításokkal, nem tudom, van-e 4G only mód, vagy 2G tiltásra lehetőség teszt idejére. Amit írtál, nekem az jön le, hogy Yetin aktív a volte a készülék részéről is és magától vált vissza. Nem tudom, ez a készülék dual 4G-s-e, ha esetleg nem, akkor normális, amit a One-ra ír. Egy ideje a dual készülékek azok, Motoéknál nem tudom, mióta...
-
__Zs__
tag
válasz
martongunar #7997 üzenetére
A "Szoftver csatornája" mellett "reteu" van nálam a telefonban.
Rendszerből pedig elvileg a legfrissebb van fent (13-as Androiddal). Nem talál újabbat.Egy újabb infó:
A SIM kártyák részletes információs menüjében ez áll:
Yettel:
Mobilhanghálózat típusa: 4G
Mobiladat-hálózat típusa: 4GOne:
Mobilhanghálózat típusa: GSM
Mobiladat-hálózat típusa: ismeretlenEz egyre jobb!
-
martongunar
tag
"Ha a te oldalad látszólagos ok nélkül megy le 4G-ről 2G-re hívásindításnál, az telefon probléma lesz. Csak nem ez is valami alsópolcos kínai csoda ami sosem volt támogatott listán?
"
Galaxy S23 és Moto Edge 50 Neo.
__Zs__: Amit írtál, abból én arra következtetek, hogy aMoto G32-esedben nincs benne a Yettel volte. Vagy mókolod (először én egy sima szoftvefrissítéssel próbálkoznék), vagy másik készülék. Csak úgy egy szolgáltató volte profilját nem mindig egyszerű házilag belebarkácsolni, van olyan típus, aminél lehetséges és van, amelyiknél nem. Sajnos a gyártó oldalán sokszor csak az van feltüntetve, hogy LTE, ami igaz, hiszen netezni tud 4G-n.
Az emagon néha román piacteres eladótól érkezik a cucc, tehát nem feltétlenül hazai beszerzés. Ez nem tudom, számít-e. Nekem volt Motorolám, ami "TIMIT" (TIM Italy) frissítési csatornán futott, de ugyanaz a szoftver volt hozzá, mint a "RETEU" (Retail Euro, ha jól gondolom) csatornáshoz. Frekvenciasávok nyilván ugyanazok.
-
__Zs__
tag
válasz
martongunar #7993 üzenetére
Köszönöm a visszajelzést!
"A Yettel emlékeim szerint eléggé hadilábon állt a Motorolákkal régebben. A G32 egy 22-es típus, nem tudom, ahhoz hogy viszonyul." --> De hát ezzel nem pont azt mondod, hogy a szolgáltató oldalán van a probléma gyökere? És, persze, értem, hogy a másik készülékben (amiben van "VoLTE kapcsoló" a beállításokban) ugyanazzal a Yettel-es SIM-mel megy a VoLTE, de akkor annak mi az oka, hogy a ONE-os SIM-mel meg a moto G32-ben is működik gond nélkül a VoLTE? (a telefon a specifikációja alapján pedig LTE-képes)
A fentiek kapcsán várom még 4Grider válaszát, hogy lehet-e, és ha igen, akkor miként lehet egy telefonban elérhetővé tenni az adott szolgáltató VoLTE profilját (ld. #7990 és #7994).Közben visszakerestem: 2023. októberében vettem (eMAG) 2 év garanciával.
-
dchard
veterán
válasz
martongunar #7993 üzenetére
Értem.
Az, hogy a te oldaladon (hívó fél) a teló lemegy VoLTE_ról 2G-re, az azt jelenti, hogy nálad van próbálma, nem a hívott félnél. Ha a telód lement 2G-re, onnan kell neki némi idő míg visszamászik 4Gre (cell reselection, ami kizárólag a hívás bontása után tud megtörténni, ez jópár másodperc). Ha a te oldalad látszólagos ok nélkül megy le 4G-ről 2G-re hívásindításnál, az telefon probléma lesz. Csak nem ez is valami alsópolcos kínai csoda ami sosem volt támogatott listán?
Szerk: már a te oldaladon van a Moto G32? Az a sáv lista teljesen jó.
Szerk2: "Hiába mondtam neki, hogy viszont a másik szolgáltatónál megy a mobilnet (4G) miközben beszélek." Te figyelj, nem lehet hogy a telefonodon egyáltalán nem megy a VoLTE adott szolgáltatóval és egyszerűen ezért megy le 2G-re amikor hívást indítasz? Az hogy a telefon úgy általában VoLTE képes még mindig nem jelenti azt hogy adott szolgáltatóval is (hibátlanul) működik, erről beszélünk itt már évek óta.
-
__Zs__
tag
válasz
4Grider #7990 üzenetére
Nagyon szépen köszönöm a gyors választ!
"Mondjuk G32-t pont nem. Az mai modell?" --> 2022. augusztusában release-lt (én konkrétan 2023-ban vásároltam).
"A te esetedben a yettel VoLTE profil hiányzik a készülékből, ezért nincs VoLTE ..." --> És el lehet érni valahogy, hogy legyen? A szolgáltatót kell megkeresni, vagy a telefon szoftverétől függ a dolog? Azt észrevettem, hogy a ONE-s SIM kártya esetén az "Előnyben részesített hálózattípus" beállítás (a "Mobilhálózat" menüben) beállítható "4G&3G&2G"-re, míg a Yettel-es SIM esetében csak külön-külön "4G" vagy "3G" vagy "2G" lehetőség van.
Nagyon szeretném ezt a problémát feloldani, mert sokszor van arra szükség, hogy miközben telefonálok meg tudjak nézni interneten elérhető információkat /felhőben letárolt dolgokat.
És mivel a telefon minden más szolgáltatásában megfelel az igényeimnek, ezért igyekszem megúszni a készülékcserét.
Illetve még egy dolog eszembe jutott: úgy emlékszem, hogy ez az egész VoLTE probléma a Yettel-es SIM-mel nem állt fenn, amikor megvettem a készüléket, valamikor később jelentkezett (2023 év végén, vagy 2024-ben, nem tudom már pontosan). Közben megnéztem a szolgáltatók honlapját: már mindegyik lekapcsolta a 3G szolgáltatást, szóval az sem lehet gond, hogy valamelyiknél még megy, egy másiknál meg nem.
A Yettel telefonos technikai ügyfélszolgálata arra a kérdésemre, hogy miért nem megy a Yettel-nél, ha a One/Vodafone-nál meg igen, csak azt ismételgette, hogy más szolgáltatók dolgaira nem lát rá, de a Yettel esetében biztos, hogy a telefonom nem VoLTE képes. Hiába mondtam neki, hogy viszont a másik szolgáltatónál megy a mobilnet (4G) miközben beszélek.
Szóval én már tényleg nem értem, hogy miért kell még ezzel az egész témakörrel 2025-ben foglalkozni, ha a készülék maga LTE-képes (a specifikációja alapján) , és van szolgáltató, ahol annak ellenére, hogy telefonálok, nem tűnik el a "4G" a térerő kijelzés mellől, és gond nélkül elérek infókat a net-en, miközben telefonálok is.
Még az jutott eszembe, hogy nem lehet, hogy a Yettel olyan sávot használ az LTE-hez, amit nem tud kezelni a telefon (moto G32 "4G: LTE sáv 1/3/5/7/8/20/28/38/40/41"), míg a One/Vodafone meg olyat, amit viszont igen? -
martongunar
tag
Maga a volte kapcsoló megléte nem feltétlenül jelenti a támogatás tényét, ahogy 4Grider is írta és ez fordítva is igaz, ha nincs kapcsoló, attól még lehet volte.
A Yettel emlékeim szerint eléggé hadilábon állt a Motorolákkal régebben. A G32 egy 22-es típus, nem tudom, ahhoz hogy viszonyul.
Onnantól kezdve, hogy más készülékben ezzel a kártyával megy, hozzád került sajnos a labda. Frissítsd a legutolsó szoftverre a készüléket, vagy sajnos másik után kell nézni. Esetleg még a régió lehet érdekes főleg ha külföldön vetted, de ez nem tudom, befolyásol-e valamit a Motoroláknál.
dchard: Több telefonnal is előfordult ez a jelenség, de azt nem tudhatjuk, hogy ez egységesen a telefon oldalán jelentkező közös "eljárás" erre az esetre vagy sem. A térerő azon a helyen jó, és kizárólag ebben az esetben van 2G-re leváltás és "akárminek" a hívása. Lényeg, hogy kis idő elteltével a hívást megismételve rendben felépült és a hívó fogadta is a hívást, hiszen várta is azt.
-
dchard
veterán
válasz
martongunar #7991 üzenetére
Nem kell, hogy meghassa, de ez van. Ha ezek az időzítők túl rövidek lennének, akkor meg nem találná meg a hálózat az egyébként elérhető telefont. Azért a 20mp az túlzás, 6-8 mp után lehet visszahívni, feltéve hogy közben a túloldal nem próbál rád megint.
"A fantom csöngés azt jelenti, hogy elkezd a telefon a kimenő visszahívásnál erőlködni a volte-n. Majd sok idő, több 10 mp. elteltével levált 2G-re. Majd ismét eltelik sok idő, legalább fél perc, tehát még egy 2G hívás felépítéséhez is sok idő és elkezd kicsengés hangot játszani. De a túloldalon nem csörög."
Az első fele megmagyarázható: szar lefedettség mellett elindul a VoLTE hívás felépülése, aztán a hálózat érzékeli hogy nem elég jó valamelyik irány és menet közben ledob 2G-re. Ez megtörténhet látszólag "jó" lefedettség mellett is, például látsz 2-3 pucukát a telón, de közben az uplink már szar. Ha ez a hívásfelépülési szakaszban van, akkor ez eltarthat egy ideig. Ne felejtsd el, hogy két teljesen eltérő technológia VoLTE-n és 2G-n (áramkörkapcsolás) hanghívást csinálni, a kettő közötti váltást hívják SRVCC-nek. A második felével viszont szkeptikus vagyok: kicsnegés hangot csak akkor hallhatsz, ha a hívott félnél már megy az alerting. Láttam már olyat, hogy egy telefon egyszerűen nem játszotta a csörgést, miközben már ment az alerting, de ez is telefon bug volt. Ha nem klasszikus telkós számot hívsz (VoIP), akkor megtörténhet, hogy az IP telefonközpont "behazudja" a csörgetést, de esetben mobil-mobil hívásról beszélünk, tehát ez nem játszik.
-
martongunar
tag
Igen, köszi a magyarázatot (ezt én értem, de egy mezei felhasználót ez nem fogja meghatni, legfeljebb megtanulja, hogy elszámol húszig visszahívás előtt, hogy tuti ne fusson hibára).
A fantom csöngés azt jelenti, hogy elkezd a telefon a kimenő visszahívásnál erőlködni a volte-n. Majd sok idő, több 10 mp. elteltével levált 2G-re. Majd ismét eltelik sok idő, legalább fél perc, tehát még egy 2G hívás felépítéséhez is sok idő és elkezd kicsengés hangot játszani. De a túloldalon nem csörög. Volt, hogy kivártam a végét "csakazértis". -
4Grider
nagyúr
Az, hogy van-e VoLTE kapcsoló, az csak a telefonon lévő VoLTE profiltól függ. Nekem fél évvel ezelőttig yettellel volt, fél éve nincsen. Így most már ki sem tudom kapcsolni, végig aktív a VoLTE. (Hacsak nem váltok 2G only vagy 2G/3G üzemmódra.)
A te esetedben a yettel VoLTE profil hiányzik a készülékből, ezért nincs VoLTE és ennek hiányában 2G-n telefonálsz, ami mellett nem megy a mobilnet hibás közben.
Mostanában vettem a cégnél pár Motorola telefont, mindben megy yettellel a VoLTE. Mondjuk G32-t pont nem. Az mai modell? -
__Zs__
tag
Sziasztok!
2025-ben még mindig fenáll a VoLTE, mobil-szolgáltatónként eltérő működése ugyanazon készülék esetében?
Van egy Moto G32-es telefonom:
i) DigiMobil előfizetés - gond nélkül ment a mobilnet a telefonhívás alatt
ii) One Mobil előfizetés (hordozott digi mobil szám --> új SIM) - szolgáltatót kellett felhívni, hogy a SIM kártyán/előfizetésen állítson be valamit; azóta tökéletesen megy a telefonálás közben a 4G-s mobil net.
iii) Yettel előfizetés - egyáltalán nem működik a 4G net mobilhívás közben; el is tűnik a 4G jelölés a térerőt jelző oszlopok mellől a telefon legfelső állapotjelző sorában, ahogy elkezdődik a vonal/hanghívás felépítése.A Yettel-es SIM-et betéve egy iPhone 6s-be (2022-es modell) gond nélkül működik a net és a hívás egy időben. Viszont iPhone esetében a "Hang és adat" menüben van egy olan csúszó-kapcsoló, hogy VoLTE ki/be (értelemszerűen bekapcsolt állapotban volt net a hívás alatt). Ilyen Adnroid alatt (moto G32) egyáltalán nincs. Yotube-os videón az látszik, hogy korábban volt ilyen beállítási lehetőség a moto G32-n is. Valószínűleg frisebb rendszerszoftver van a saját telefonomon, mint a video-ban használton volt.
Írtam a Motorola-nak, ahonnan ez a válasz jött:
"Menjen a Beállítások > Hálózat és internet > Mobilhálózat > Válassza ki a SIM-kártyát a szerkesztéshez > 4G hívás engedélyezése
Általánosságban elmondható, hogy nem lehetséges a Mobiladat használata hívás közben, ha mindkettő egyidejűleg használja a 4G hálózatot, mivel ha egy hívás aktív, akkor a Mobiladat nem rendelkezik szabad sávszélességgel az internet engedélyezéséhez, és a hívás mindig elsőbbséget élvez.
Ha a 4G Hívás engedélyezve van, és még mindig nem tudja használni a Mobil Adatot egyidejűleg, akkor a mi részünkről semmit sem tehetünk, és azt javasoljuk, lépjen újra kapcsolatba a Szolgáltatóval."
????Felvettem a kapcsolatot a Yettel-lel is: "Ez csak és kizárólag a készüléken alkalmazott beállításoktól függ (amennyiben a telefon VoLTE képes).
Összegezve:
Ugyanaz a telefon egyik szolgáltató esetén gond nélkül produkálja a telefonhívás során a mobilnet elérhetőségét, míg a másik szolgáltatóval nem. Viszont ha ezen "másik" szolgáltató SIM-je egy olyan készülékbe van téve, amiben van "VoLTE kapcsoló", akkor annak bekapcsolt (aktív) állapotában ezen szolgáltató esetében is van mobilnet a hívás közben.Kérdezem, akkor hol van az igazság?
Kinek kellene lépnie?
i) Yettel --> szolgáltatás-beállítások változtatása?
ii) Motorola -> VoLTE opció elérhetőségének (kapcsolhatóság) biztosítása a beállításokban?
iii) saját magam --> vásároljak másik készüléket? Igen ám, de honnan tudhatom, hogy az melyik szolgáltatóval fog működni és melyikkel nem?Visszajelzéseiteket előre is köszönöm!
-
thomas77
senior tag
Ez nagyon jó. Köszi a megerősítést.
Amúgy honnyn lehet tudni, hogy épp EVS hívásom van? A Samsung mutatja a szervizmenüben, de csak VoLTE hívás esetén. VoWifin ez nem látszik.
Mi a helyzet az iPnone-nal? Tudom, neked Redmi van, de iPhone-on le lehet valahogy kérdezni a kodeket? -
dchard
veterán
válasz
thomas77 #7985 üzenetére
1. Az EVS jellemzően csak hálózaton belül működik ugye?
Jellmezően. De mintha lett volna valaki, aki Telekom - Yeti között is látott már EVS-t.
2. Ha a szolgáltatónál elérhető az EVS VoLTE esetén, mi a helyzet a VoWifi-s hívásokkal?
Van EVS mindkettőn. Ugyanaz az IMS van mindkettő mögött.
De
Még hálózaton belül is függ az EVS attól, hogy a hívott fél is EVS (és nem csak VoLTE!) képes-e. Néhány éves középkategóriás kínai telefonból bőven van VoLTE/Vowifi képes amiben nincs EVS (licensz díjat spórolt a gyártó).
-
ioles
csendes tag
Igazándiból a HMD-vel küzdöttem pont így (régi Nokia), hogy márpedig a profilt a telefon gyártónak kell beraknia. Erre kötötte az ebet a karóhoz, hogy ők támogatják a "Vowifi" technológiát, keresse meg őket a "szolgáltató", akkor kegyeskednek reagálni.
Végül csak elkezdtek megjelenni a Nokia telók a listán pedig nem forgalmazta a Voda akkor. Nagy kitartás + küzdelem sok sok mail akár a sales@ címekre és leírni a területi képviselőnek, hogy ez presztízs veszteség a márkának.
Érdekesség, hogy pár kínai márka, Ulefone/Cubot, már a nevükre sem emlékszem (emagon kaphatóak) jópár elkezdte magától keresni a Vodát miután szólt nekik az ember és ha a Voda elküldte nekik a VF_HU profil paramétereit képesek voltak 5 perc alatt berakni és a frissülő mobilokba be is kerül, került.
Szerintem Iphone,Samsung,Xiaomi kívül más márkáknál már nem éri meg hogy a szolgáltató menjen utánuk nem is mennek, a gyártó meg nagyképűen elvárja, hát kegyeskedjenek őt megkeresni, akkor lép. Na de a proaktívabb háttérmárkák mentek magugktól a Vodához (Honor, Sony), de van egy két kivétel pl: HMD global / BBK csoport (Oppo/Realme/Vivo/OnePlus) egyszerűen nem lépnek az országban az extrákért, mert a piac kicsi, és leráz a support. Őket keressék fel a szolgáltatótól. Na de ez kamu ha a gyártó akarja, akarná és fontos lenne a piac nekik nálunk vennék a fáradtságot és egy emailt írnának a ONE-nak. De Android érdekessége, ezt még a Google Pixel-sem teszi meg az Alphabet. Hiába itt az egész Pixel család az országban, Yettel és Telekom megy, mindenki más érdektelen, de ezt a support tudja el is mondja legalább nem úgy mint a többi :-) (Használj Shizokut, Pixel IMS hackeket stb.)
És tudjátok miért, Mert a mi piacunk kicsi és nem adtak fel ticketet Telefonon a támogatási menüből olyan telóból amely ONE sim lenne és kérték volna hogy nem megy a VoWifi, fontos hogy hazai pixel telón keresztül, One simmel. (no problem, no work)
Esetleg Oneplus teló támogatás menüjéből, hibajegyet érdemes lehetne nyomni a gyártónak arra szoktak reagálni és látja a Google is a bejelentést.
Szóval a BBK család márkái vannak jelenleg a legrosszabb helyzetben, illetve azok amelyek országos jelenléte szinte nulla. (bocsi a regényért...) -
thomas77
senior tag
Éppen szolgáltatót váltok, mivel az aktuálisnál még mindig nem érhető el az RCS iPhone-on. Az újnál lesz
. De nem is ez a lényeg. Újra lesz EVS kodekem.
Ezzel kapcsolatban kérdeznék:
1. Az EVS jellemzően csak hálózaton belül működik ugye?
2. Ha a szolgáltatónál elérhető az EVS VoLTE esetén, mi a helyzet a VoWifi-s hívásokkal? Ott is EVS lesz a kodek? -
dchard
veterán
válasz
martongunar #7983 üzenetére
Mivel 2G-n minden lassabb (paging, hívásfelépülés, bontás, nyugtázás stb.) ezért a 2G-hez tartozó időzítők lazábbak. Ha te VoLTE-ról vagy Vowifi-ről indítasz hívást, közted és a szolgáltatód IMS-e között gyakorlatilag nincs hívásfelépülési idő. Ellenben a szolgáltatód maghálózatának meg kell találnia a másik szolgáltatónál 2G-n alvó telefont. Ha ez sokáig tart, akkor normáls esetben hosszú csöndet kell hallanod, a telefonban már csak akkor hallhatsz "csöngetést" jelző hangot, ha a túloldal képes volt legalább a jelzés csatorna megnyitására és visszaigazolására.
Ha te elindtasz egy hívást a fenti feltételekkel, és hamar lerakod a telefont (különösen ha a túlodal 2G-n nem igazán jó lefedettség mellett van), akkor az történik, hogy te hiába bontottad a még fel nem épült hívást a saját oldaladon, a túloldal még keresi a telefont (paging), majd amikor megtalálta rögtön el is kell bontania a kapcsolatot, mert te már letetted. Ergó simán elő lehet idézni ezt az állapotot, ha "jó ütemben" ismételgeted ezt a saját oldaladon. Várni kell néhány másodpercet a bontás után, ennyi. Ugyanez még extrémebben megfigyelhető roaming környezetben, ott ugyanez még lassabb.
A fantom kicsöngés az mi lenne?
Szerk: miközben elkedztem válaszolni, átírtad. Egyáltalán ugyanarról beszélünk?
-
martongunar
tag
Nem tök normális, mert ha többször próbálom egymás után a hívást, akkor a végtelenségig elő tudom idézni a foglaltságot. Előszőr le se esett, csak később, hogy várni kell. Az se tök normális, hogy fantom kicsöngést hallok. Egyébként a foglalt jelzést azonnal adja és ez arra utal, hogy a volte oldalán ragad be a dolog, valamint a spontán 2G-re váltás is gyanúsan erre utal.
Szerk.: Egyébként mint mezei felhasználó, nem értem, miért is kéne ezzel foglalkoznom, de ezt már kiveséztük párszor régebben. Én csak azt látom, hogy megint nem úgy működik valami, mint régen. -
dchard
veterán
válasz
martongunar #7978 üzenetére
"Esetleg még azzal lehet összefüggésben, hogy a hívott félnél nem 4G-re megy ki a hívás"
Ha a hívott félnél nincs VoLTE, akkor 2G van, ahol a kapcsolási idő számottevően több, mint VoLTE-n. És mivel ez hálózat-közi hívás, te VoLTE-n sokkal gyorsabban tudsz rápróbálni a másik félre, miközben a túloldal a 2G "lassúsága" miatt még nem szabadította fel az erőforrást, ezért foglaltat kapsz. Tök normális.
-
martongunar
tag
válasz
donjohnson #7979 üzenetére
Nem ez a gond, ha várok pár másodpercet, akkor sikeresen vissza tudom hívni. Csak nehéz megszokni, 2G-n ez jól működött. Igaz, ott meg a kapcsolásra kellett pár másodpercet várni.
-
donjohnson
addikt
válasz
martongunar #7978 üzenetére
és így vannak elmentve a telefonszámaid, akiket visszahívsz?
+36-20...
+36-30...
+36-70...
mert sok telefon nem jól kezeli a 06-ot.
ez a formátum a pontos. -
martongunar
tag
Bizony hogy nem az, mert pont yettelen használom jellemzően, és pont One irányba tapasztalom ezt jellemzően, de ma T is ezt produkálta. Esetleg még azzal lehet összefüggésben, hogy a hívott félnél nem 4G-re megy ki a hívás, mert pl. rossz térerejű helyen van.
Donjohnson: nem, családdal beszélek így, nekem jobb a percdíjam.
-
yanna
addikt
válasz
martongunar #7975 üzenetére
Valóban bátor kijelentés, exvodán, yettelen soha semmi problémám nem volt több készülékkel sem.
-
donjohnson
addikt
válasz
martongunar #7975 üzenetére
ha csalók hívnak, akik hamisítják a hívószámukat akkor hiába hívod vissza.
hívószám-hamisítás topik: [link] -
martongunar
tag
Hív valaki, elutasítom. Ha azonnal megpróbálom visszahívni, lehal a hálózat. Vagy foglaltat jelez, vagy levált 2G-re és ismeretlen irányba telefonál (kicsengést lehet hallani, de nem a hívott fél felé). 3 telefon és 2 hálózat után bátran ki merem jelenteni, hogy jó eséllyel ezen a téren is egy hulladék a volte.
-
ioles
csendes tag
Ez ha jól tudom megy Fordítva is. pl: Sony-nak írtam anno, hogy egy telójuk sincs a fent a hivatalos One VoWifi támogatott listán, vegyék fel a kapcsolatot a Vodával/ONE -al és tegyék bele a firmwarebe. Írták, hogy ez természetes megbeszélik a szolgáltatóval, eltelt kb 1 hónap és a Sony-k már tudják is. Tehát ha a gyártó fordul a Voda/Yettelhez direktben, és elkéri a profil részleteit (ügyfélpanaszok miatt, együttműködés stb.) akkor ez az út simán működik. Nagyobb gyártóknak van is direkt kontaktjuk a Technikai részlegekhez a szolgáltatóknál, illetve aki a gyártókkal tart technikai kapcsolatot.
Sztem ez csak a gyártón múlik, ha szeretne elégedett ügyfeleket, veszi a fáradtságot és legalább egy mailben megkeresi a szolgáltatókat és elkezdi a folyamatot. Ezért mondtam sztem írj a OnePlus supportra, felveszik hibajegynek és vissza fognak jelezni, hogy ezt megcsinálják-e és mikorra. Sony-nál ez így gördülékenyen végigfutott, mindenféle affektálás nélkül a gyártótól, elintézték egymás között. (Sztem a szolgáltató a nagy gyártókon kívül direktben tuti nem keres meg senkit, a gyártóknak kell kezdeményeznie az ügyfelek elégedettsége okán) -
martongunar
tag
Ugyanezt megcsinálhatom a net sávján belül is, ezesetben a net sávszélességéből kell lecsípni. A két dolog között nem látok eltérést, ami a hang rovására menne, de nyilván a szolgáltató megoldása elegánsabb. De ettől még a voipnak ugyanúgy dedikált sávszélessége lesz. Szélsőséges esetben elő lehet fizetni külön net végpontra a voiphoz, akkor meg priorizálni se kell.
-
dchard
veterán
válasz
martongunar #7971 üzenetére
" a vezetékes (kommersz) netet, ott is hasonló módon lehet megoldva a vezetékes telefon ill. az IPTV"
Igen, ez ott is dedikált erőforrás - hasonlóan a VoLTE-hez - , amihez te kivülről nem férsz hozzá. Na ez a különbség voip és voip között.
"Mert az más csatornán jön."
Így van. Hollandiában például havonta tesztelik a vészhelyzeti értesítő rendszert, és nekem is frankón megjött magyar SIM-mel.
-
martongunar
tag
Nyilván ebben az esetben is szükséges dedikálni sávszélességet a hangnak. Egyébként ha már felhoztad a vezetékes (kommersz) netet, ott is hasonló módon lehet megoldva a vezetékes telefon ill. az IPTV. Legalábbis a net terhelése esetén elvileg egyik sem esik ki, de gondolom ezeknek a normál net sávszélességén felül van dedikálva csatorna.
Segélyhívást értem, de ugye ez (mármint hogy a telefon a hazai volte központra van feljelentkezve) nincs befolyással a szolgáltatói értesítésekre (már ahol van ilyen, ro alert a neve ha jól tudom)? Mert az más csatornán jön, mint pl. a cellainformáció.
-
dchard
veterán
-
-
ioles
csendes tag
szia,
Írj ide nekik a OnePlus supportra, és IMEI alapján megmondják neked mi a készülék baja miért nincs meg benne a VF_HU profile:
Live Chat - OnePlus
Segítenek szerintem csak írj nekik hogy nem megy a Vodafone hálón a VoWIFI -
dchard
veterán
válasz
martongunar #7961 üzenetére
Persze hogy el lehet érni, de ez pusztán szerencse kérdése. Ez azért egy lényeges különbség.
Még optikán is megtörténhet, hogy nyomsz egy speedtest-et, és a párhuzamos VoiP hívás bereccsen. Képzeld el amikor sima mobilneten voip hívást indítanál mondjuk a Balatonon, aohl éppen szénné torlódja magát a hálózat.
#7962:
"külföldön ha jól sejtem, akkor az ottani hálózat nagyjából csak az ip átvitelt biztosítja? Maga a kártya a honos volte szerverre, központba vagy aminek hivják, jelentkezik be, mint ahogy az adatkapcsolat az IP címet is onnan kapja."
Így van.
"Ezért van az, hogy segélyhíváskor le kell váltani 2G-re?"
Nem ezért van, hanem azért mert az előfizetői adatokkal, számlázással stb. minden esetben csak a honos szolgáltató rendelkezik, ezért ilyen a komplett mobil architektúra, nem csak hangra, hanem adatra meg mindenre.
A segélyhívás valójában egy speciális procedúra, nem egy sima hívás ahol a hívószám 112 vagy hasonló. Lehetséges segélyhívást csinálni VoLTE-n is, de elég kevés szolgáltató támogatja, jellemzően 2G fallback van.
-
martongunar
tag
A volte roaming kapcsán akartam még kérdezni: külföldön ha jól sejtem, akkor az ottani hálózat nagyjából csak az ip átvitelt biztosítja? Maga a kártya a honos volte szerverre, központba vagy aminek hivják, jelentkezik be, mint ahogy az adatkapcsolat az IP címet is onnan kapja.
Ezért van az, hogy segélyhíváskor le kell váltani 2G-re? Máskülönben a külföldi segélyhívás a hazai központba futna be. Ha ez így van, akkor a 2G lekapcsolása után amerikai típusú volte roamingra lesz szükség mindenhol.
-
martongunar
tag
Értem, de ettől még a klasszikus voip-on el lehet érni ugyanazt a hangminőséget (nem feltétlenül pont mobilhálózaton, de akár azon is).
Azt is értem, hogy próbálva van megtámogatva a hangátvitel (szép is lenne, ha az adatforgalommal szemben nem lenne) mobilhálózaton. De ettől még egy Viber, Messenger stb. simán tud jól vagy jobban szólni, mint a volte. Más kérdés, hogy esélyesebbek a kimaradások és a megszakadások pont amiatt, amiket írtál mobilhálózaton.
-
dchard
veterán
válasz
martongunar #7959 üzenetére
A VoLTE semmilyen szinten sem klasszikus VoIP. Amikor VoLTE hívást indítasz, a hálózat közted és a telefonod között létrehoz nem egy, hanem két dedikált csatornát (bearer), egyiket a jelzés üzeneteknek, másikat a hangnak, ami teljesen elkülönül a normál mobilnetes forgalomtól, és a telefonod meg a szolgáltató IMS-e között minden más forglaomhoz képest előnyt élvez (QoS), ami ki van kényszerítve a rádiós hálózattól elkezdve az átviteltechnikai hálózaton át egészen a maghálózatig. Ezt a színvonalat házilag nem lehet előállítani semmilyen VoIP megoldással, mert az a normál internetes forgalommal megy, míg a VoLTE nem. Ez is jelzi a különbséget a VoLTE és a Vowiif között is: előbbire van teljes end to end garancia, utóbbira nincs. Ezek nem egyenértékű szolgáltatások, távolról sem.
-
tibor23
senior tag
válasz
martongunar #7955 üzenetére
A román Diginek is volt ilyenje még régebben.
-
dchard
veterán
válasz
martongunar #7955 üzenetére
Ez oké, nade ezt te egy sima SIP soft kliensbe írtad be, ami sima internet kapcoslaton keresztül működött, amihez nem volt semmilyen minőségbiztosítás , mint egy rendes VoLTE hívásnál. Most is megteheted, hogy előfizetsz tetszőleges voip szolgáltatónál, elraksz a telefonodra egy kliens és használod, de nem lesz ugyanaz a minőség, mint egy rendesen végződtetett VoLTE hívás.
-
martongunar
tag
válasz
martongunar #7955 üzenetére
Feltehetően az egész másképp működött, mert akkor még nem volt volte/vowifi.
-
dchard
veterán
válasz
csaszi75 #7952 üzenetére
Persze ezt értettem, csak hát ez egy mobil hálózat nem sima VoIP, még csak nem is sima SIP. De csak a poén kedvéért tételezzük fel, hogy adnának neki user nevet meg jelszavat. Mire menne vele? Csak az IMS APN mögül menne, és kéne dedicated bearer támogatás, meg erre alkalmas eszköz, tehát az sem világos, hogy mégis milyen eszközzel és hogyan tudná ezt igénybe venni
-
dchard
veterán
válasz
martongunar #7950 üzenetére
Adhatnának "kiskaput"? SIM alapú AKA mellett? Mégis hogyan? Az ugye megvan, hogy itt nincs user név és jeslzó?
-
dchard
veterán
válasz
martongunar #7948 üzenetére
Rosszul csiripelték. Az IMS-nek része a VoLTE és a Vowifi is, mindkét esetben SIM alapú auth van, nincs semmilyen előfizetői porfil amihez egyálalán hozzá tudnál férni, minden a hálózatból jön. A telefonon lévő IMS "profilok" csupán ahhoz kellenek, hogy a telefon ezeket a szervereket meg tudja találni.
-
martongunar
tag
Elnézést az ámokfutásért, van még egy hozzá nem értő kérdésem: a telefonon lévő IMS konfigurációt tudom esetleg módosítani? Az IMS gondolom valami olyasmi, hogy a SIM kártya IP alapon bejelentkezik a szolgáltató szerverére. A volte meg sima IP hívás. De ha az IMS-t módosítani tudom, akkor akár másik számmal is fel tudok jelentkezni a szolgáltató szerverére. Valahol azt csiripelik a madarak, hogy lehet ilyet.
-
dchard
veterán
válasz
zoltanz #7945 üzenetére
Ez egy összetett kérdés. Ha a túloldal nem támogat ilyet, akkor a kodek negó miatt ugyanaz a hang kodek lesz mindkét oldalon, tehát attól hogy VoLTE hívást indítasz, ha a túloldalon 2G van, akkor AMR-FR lesz, tehát pusztán kodek oldalon nem lesz különbség. De a VoLTE kodektől függetlenül némileg jobban tűri a rádiós csatorna hibáit, ezért vélhetően még így is jobb lesz az "ügyfélélmény".
-
thomas77
senior tag
válasz
zoltanz #7945 üzenetére
A leggyengébb láncszem fogja meghatározni a hangminőséget. Sok fokozat van az EVS és a NB 8K között. Egy roaming vagy nemzetközi hívás hívás esetén a hívás minősége a béka segge alá is tud butulni.
Mindenesetre a hívott fél nem sokat fog profitálni a hívó VoLTE eléréséből. Szerintem ő nem fog jobban hallani téged. -
zoltanz
nagyúr
VoLte akkor is javít a hangminőségen (tárcsázott hangszóróján) ha a tárcsázott félé nem.támogat ilyet?
Köszi! -
AKCi
csendes tag
válasz
martongunar #7941 üzenetére
Sziasztok!
Én is rácsatlakozok a témára mert nálam most elég aktuális, mániákusan cserélgetem a telefonokat és egy Realme GT2 Pro/S23+/S24 Ultra/Nothing Phone 3a Pro után számomra meglepő volt, hogy a jelenlegi OnePlus 13R telefonom csak a Vodafone irányába nem alkalmazza a VoLTE és VoWiFi-t
Telekom-os kártya már magától be is lőtte kérdés nélkül, nyilván neki estem és Shizuku/Pixel IMS kombóval előhoztam a lehetőséget de nem alkalmazódik, olvastam előtte, hogy OnePlus okról hiányzik a Voda irányába ez a profil, de reméltem hátha sikerül.
A "One" most azt mondja, hogy az ő részükről minden okés, az IMS részleteinél mégis az az infó van nálam, hogy szolgáltatói oldalról nem engedélyezett a funkció (valószínűleg ez a VoWiFi profil miatt)
Van bárkinek megoldása OnePlus eszközre? Olvastam, hogy más országokban is van gond Vodával (általában), és hogy régebbi OxygenOS verziókon még ment, de nagyon új infót nem találok erről
Előre is köszi!
-
dchard
veterán
válasz
martongunar #7939 üzenetére
Nincs mit. Nem titkolt szándék, hogy ezzel talán pont kerül ennek az egész témának a végére. De ha valakiben még van kétely, csináljon capture-t és megnézzük azt is
Még így utoljára egy kis színes: régi Redmi A2 (tényleg alsópolcos) Vowifi-n telekom irányba ugyan elindult az ePDG reg, de olyan szar DH group-okat küldött a telefon a hálózatnak, hogy az elutasította és nem épült fel az IPsec. De ezt sem fognám a Telekomra, mert egyébként elég "elnézőek", pedig ez olyasmi amit "át lehetne paraméterezni", csak éppen ütközik a belső secu policy-vel
De ilyenből csak egyet láttam a számos telefonból ami eddig átment a kezemen.
-
martongunar
tag
Köszönöm szépen, hogy megnézted, akkor a sejtésünk jó volt. Feltehetően az összes ilyen teló hasonló cipőben jár (Cubot, Ulefone, Doogee, IIF, Blackview, Hotvaw stb.) Szerintem belül kb. egyformák, legfeljebb valamelyik Unisoc chipes. Snapi ritka köztük.
Igyekeztem nem terhelni a teljes hálózat forgalmával a logot, azért csináltam úgy, ahogy.
Írtam egyébként a Ulefone-nak, mert a mostani szoftver még tavaly szeptemberi, hogy nem akarják-e kicsit összekapni magukat, de nyilván a kérdés költői volt sajnos.
-
dchard
veterán
válasz
martongunar #7937 üzenetére
Megnyitod Wireshark-ban, szűrsz DNS-re és már látod is, hogy a telefon névfeloldást sem csinál a két szolgáltató egyikének ePDG-je felé sem. Tehát a telefonban nincs meg a szolgáltatói profil, és nem is próbálkozik még generikus profillal sem. Következtetés: a telefon oldalán van a probléma. Ha ez egy MTK-s telefon, akkor itt ez az első ilyen, ha nem csal a memóriám.
És szerintem jól csináltad, mert úgy általában névfeloldást, forgalmat látok, tehát volt működő wifi a telefonon. De ha el is szartad volna, a névfeloldás felét (a kérést) akkor is látnunk kellene
-
martongunar
tag
[link]
Végül laptopon lett a hotspot bekapcsolva, laptop címe a 103, teló valami 137.139 végű. Hotspoton csak a teló lógott. Kapcsolgattam mindkét kártyán a vowifi menüt (Yettel és One). Sose csináltam, ha valami nem jó, szóljatok. -
dchard
veterán
válasz
thomas77 #7935 üzenetére
Bárki meg tudja ezt csinálni otthon, ha van olyan router amivel lehet capture-t készíteni a wifi interfészről. MikroTik régóta tudja, Ubiquity újabb szériái tudják, Openwrt tudja. Nem kizárt hogy a többi gyártó között is lehet még olyan ami tudja. Capture, packet capture néven szokott futni, CLI-ből (SSH) pedig tcpdump az alkalmazás neve. Azt a wifi interfészt kell rögzíteni, amin a vowifiző telefon van. Ilyenkor érdemes a többi wifi klienst lekapcsolni, hogy kisebb legyen a fájl mérete és könnyebb legyen azonosítani annak a telefonnak a forgalmát, amire kíváncsi vagy.
-
thomas77
senior tag
válasz
martongunar #7934 üzenetére
Engem érdekel a téma. Írhatnád ide is!
-
martongunar
tag
Majd a napokban nekiugrok. Ubiquiti routerem van, annak akkor megkeresem a sajátját, még nem kellett használnom soha. Rátehetnék Openwrt-t is, de most ezért nem cseszném szét. Meg azt sem ismerem annyira, felesleges is lenne.
A routerem vezetékes, és egy Asus router szórja a wifit, de az csak AP-nek (AP módban) van használva, akkor gondolom elég a routerrel foglalkoznom.
Majd írok lehet pü.-t, ne terheljem itt a fórumot hülye kérdésekkel.
-
dchard
veterán
válasz
martongunar #7932 üzenetére
Egyszerű: bármilyen normális router-ben lehet forgalmat analizálni (tcpdump). Én openwrt alatt csinálom, de a legtöbb gyártónak (MikroTik, Ubiquity) van saját tool-ja. Egyszerűen elkezded rögzíteni az interfészt és közben a telefonnal csatlakozol az AP-hoz (engedélyezett vowifi-vel). Az elkészült file-ból Wireshark-kal könnyen ellenőrizhető, hogy volt-e kérés a mobilszolgáltató ePDG_je felé vagy sem.
Ha minden kötél szakad, csinálsz a laptopodból Wifi AP-t és Wireshark-kal rögzíted a forgalmat (valszeg live linux-szal jársz a legjobban), és ahhoz csatlakoztatod az érintett telefont.
Az elkészült file-t felrakod valahova hogy meg tudjuk nézni.
-
martongunar
tag
Tudod mit? Ha érdekel, szívesen küldök, csak adj instrukciókat, hogy csináljam, mert mint írtam, nem értek hozzá. A vowifi kapcsolót előcsaltam, annyival vagyunk előrébb.
Ha meg cinikusnak szántad, akkor felesleges volt, térjünk erre akkor vissza, ha komolyan is gondoltad.
-
dchard
veterán
válasz
martongunar #7930 üzenetére
Tudod mit? Próbáljuk meg ezt máshonnan megközelíteni.
Ha mutatsz nekem egy trace-t bármelyik telefonoddal amelyikkel nem megy a Vowifi akár Yettel akár One irányba, és az látszik hogy a hálózat elutasítja vagy nem válaszol a telefon kérésére, akkor majd térjünk vissza erre a témára. Ez a de facto bizonyíték, minden más fikció.
Mindenki másra is érvényes
-
martongunar
tag
Inkább a hálózati elemekben látom itt a különbséget, a Yettel / One más hálózati elemeket használ. De mivel nálad sokkal kevésbé értek hozzá, ezért is felesleges találgatnom.
Többször már nem írom le, de érdekes módon mind annakidején a Digi, mind a Telekom emlékeim szerint rövid idő alatt egy jóval szélesebb akkori készüléktámogatással álltak elő, mint most a Yettel és a One. És azért egy bejáratott szolgáltatást nehogy már a 0-ról kelljen nekik implementálniuk. Ez kb. olyan, mintha egy piacra lépő szolgáltató NMT rendszerrel indulna...
-
dchard
veterán
válasz
martongunar #7928 üzenetére
"Ragozhatjuk ezt akármeddig, a lényegen nem változtat: a Telekom több készüléken támogatja a vowifit, mint a Yettel / One, ha visszaolvasol, ezt nem csak én írtam már le."
Senki nem állítja az ellenkezőjét. De te emögött valamiféle balfaszságot vagy összeesküvés elméletet látsz, miközben a magyarázat sokkal egyszerűbb és prózaibb. Szerinted a Yettelnek meg a One-nak hol érdeke az, hogy kevesebb telefonon működjön a Vowifi náluk, mint másnál? Ha valamit egy egyszerű konfig váltással meg tudnának javítani a saját oldalukon, miért érné meg fenntartani a rossz állapotot miközben pénzt spórolhatnának meg ezzel?
"2019. még az általad szutyoknak titulált (európai) Galaxy S8-asomon is ment a vowifi T-Mobile kártyával."
2019-ben indult a Telekom vowifi, a többiek hány évvel később? Ez is csak azt bizonyítja, amit már eddig is mondtunk.
-
martongunar
tag
Ragozhatjuk ezt akármeddig, a lényegen nem változtat: a Telekom több készüléken támogatja a vowifit, mint a Yettel / One, ha visszaolvasol, ezt nem csak én írtam már le. Az amcsi szolgáltatók is feltehetően a Telekomhoz hasonló konfigot alkalmaznak, mivel 2019. még az általad szutyoknak titulált (európai) Galaxy S8-asomon is ment a vowifi T-Mobile kártyával.
-
dchard
veterán
válasz
martongunar #7926 üzenetére
"Egyébként fórumokon olvastam, hogy a Ulefone telói még amerikai szolgáltatókkal is tudják a vowifit. De mint írtam, a Yeti és a One kártyákkal még a menüje sem jelenik meg."
Nade ez pont összevág azzal amiről eddig beszéltünk: nyilván az egyik legnagyobb piac összes szolgáltatóját igyekszik mindenki támogatni gyártói oldalon, ehhez képes a One meg a Yettel kerekítési hiba kategória.
"Lényeg, hogy ahogy írtad nyilván ezekben a telókban is van valamilyen, nevezzük akkor általános vowifi profilnak, de ezt a szolgáltatói oldalon is kell valamilyen módon támogatni, hogy a telefon ráugorjon és alkalmazni tudja."
Még mindig nem érted: a szolgáltatónak nincs mit támogatnia. Ha egy telefon kérést sem küld a hálózatnak, mert a gyártója (vagy a modem gyártója) úgy alkotta meg, hogy nem indul el az ePDG regisztráció profil nélkül ami a telefonon van, akkor te itt hol látod a szolgáltató felelősségét? A szolgáltató oldalán ha el van engedve az előfizetésen a vowifi, ez után minden a telefonon (meg a gyártóján) múlik. Nincs semmi speciális varázslat a szolgáltatói oldalon.
-
martongunar
tag
Igen, MTK telókra gondolok, azon belül is a kínai dzsunka kategóriára, tehát nem Xiaomi, Samsung stb. márkákra, hanem Doogee, Ulefone, Blackview és társaira. Ez talán lényeges, lehet, hogy te csak az első csoporttal foglalkoztál. Pl. nekem is van egy MTK-s Motorolám, azon valóban megy minden is, tehát a hálózati problémát ki is zárhatjuk.
Egyébként fórumokon olvastam, hogy a Ulefone telói még amerikai szolgáltatókkal is tudják a vowifit. De mint írtam, a Yeti és a One kártyákkal még a menüje sem jelenik meg.
Lényeg, hogy ahogy írtad nyilván ezekben a telókban is van valamilyen, nevezzük akkor általános vowifi profilnak, de ezt a szolgáltatói oldalon is kell valamilyen módon támogatni, hogy a telefon ráugorjon és alkalmazni tudja. Elvégre a Telekomnak sokkal nagyobb a vowifi készüléktámogatása, mint a másik kettőnek. De ezt már kiveséztük. -
dchard
veterán
válasz
martongunar #7924 üzenetére
"Én meg többedszerre kérdezem, akkor a One és a Yettel vowifi miért nem mennek vele? Még a menüje sem jelenik meg."
Foglaljuk akkor össze: tehát van egy MTK alapú telefonod, amivel csak a Telekom vowifi megy? Emlékeim szerint te lennél az első MTK-s akinél így van. Vagy még mindig az S9-ről beszélsz? Mert a két telefon nem ugyanúgy fog működni, de ehhez nem a Telekomnak vagy bármelyik másik szolgáltatónak van köze, hanem elsősorban a modem gyártójának. Az MTK az eddigi tapasztalatok alapján elengedi bármelyik operátorral, aztán az alap paraméterekkel vagy megy vagy nem (eddig többnyire ment az itteni tapasztalatk alapján). A Samsung Exynos-a vagy bármi ami Qualcomm az csak akkor működik, ha benne van a szolgáltató ország és hálózatkódjához tartozó egyedi profil. Ezért nem mindegy, hogy éppen melyik konkrét telefon modellről is beszélünk.
Meg kell trace-elni egy rendes routerrel, hogy amikor kóddal előcsalod a vowifi-t, egyáltalán elmegy-e a kérés a szolgáltató felé vagy el sem megy. QCA alapú telefonoknál profil nélkül nem küld a telefon semmit sem, hiába kapcsolod be a vowifi-t gombbal (profil nélkül). Ergó semmi köze nincs ennek a szolgáltatóhoz.
-
martongunar
tag
"Nem a Telekom használ "generic" profilt, hanem a telefonban lévő modem. Mostmár többedszerre írom le."
Én meg többedszerre kérdezem, akkor a One és a Yettel vowifi miért nem mennek vele? Még a menüje sem jelenik meg. Most éppen Ulefone teló van nálam, de a lényeg ugyanaz, MTK. És hiába csalom elő a vowifit kóddal, root-tal stb., akkor sem megy.
Szerk.: akkor mégiscsak a Telekom használ olyan profilt, most mindegy mi a veve, amit ezek a telók megértenek, a Yettel / One profilját meg nem.
-
dchard
veterán
válasz
martongunar #7922 üzenetére
Cubot Kingkong Mini MTK alapú, erről beszéltem. Nem a Telekom használ "generic" profilt, hanem a telefonban lévő modem. Mostmár többedszerre írom le. Az S9-ben a Samsung szutyadék Exynos modeme van az EU-ban eladott példányokban, ugyanaz igaz rá mint a QCA-ra: ha nincs felprofilozva a telefon, nem indul el a vowifi, még akkor sem ha az ember előcsalja kóddal a vowifi gombot. Samsungnál egyébként még az is előfrodult, hogy SW frissítéssel nem beleraktak, hanem kivettek modem funkciókat, és most kapaszkodj meg: pontosan ugyanabban a típusban, de egy év eltéréssel a gyártás oldalon ugyanazzal a SW verzióval máshogy viselkedett a két egyébként tök egyforma telefon. Na ilyet csak a Samsungnál láttam eddig.
-
martongunar
tag
válasz
Lackooo84 #7921 üzenetére
A Telekom valamilyen generic profilt használ vowifire, ezért tudtommal mostanra szinte az összes telefon tudja. Viszont amikor bevezették, akkor emlékeim szerint még nem így volt, ezért nem tudta az S9. De lehet persze, hogy rosszul emlékszem.
Ha már árakban kartelleznek, nem lenne rossz, ha szolgáltatásban is azt tennék. -
Lackooo84
nagyúr
válasz
martongunar #7914 üzenetére
Dehogy az utolsóval. A Telekomos mindig is ment a XEH rommal, a digist is simán bekapcsoltam a sim cserés vowifi kapcsoló trükkel. Anyukám németben használta anno sokáig az S9+-át a digis simmel vowifin.
Ez a one meg yettel vowifi viszont igen ergya, Honor 50 telón hiába van bekapcsolva mégse megy, még pixel ims appal se... -
dchard
veterán
válasz
martongunar #7918 üzenetére
Nekem az a tapasztalatom több gyártóval is, hogyha egyszer valamelyik készülékek megkapta, akkor előbb-utóbb a többi készülék is megkapja, amennyiben azokra még jön ki frissítés. nyilván felmenő rendzserben az újabb telókba is belerakják. A profil maga nem változik. A Samsung szutyadék saját modemével nincs tapasztalatom (nagy ívben elkerülöm a hallottak alapján), QCA alapú Xiaomi-val van sok tapasztalatom, ott kell a profil, minden szolgáltatóhoz, ha nincs benne nem működik, kóddal sem. Ez QCA jelenség egyébként és nem Xiaomi. MTK alapú telefonok nagy számban működnek generikus profillal, hogy mennyire jól azt nem tudom.
-
martongunar
tag
Nem téves, egy akkor népszerű készülékbe nem került bele a szolgáltatásuk, ezt azért ne felejtsük el. Egyébként ennek oka lehetett az is, hogy a Digi jelent meg előbb a szolgáltatással (ha jól emlékszem...).
De erről tényleg kár vitázni, tény amit írsz, hogy a másik kettő telefonkompatibilitása köszönő viszonyban sincs a Telekoméval. Mostanra úgyis ez a lényeg, a Digi sajnos a múlté.
Azt nem tudom, a Telekomnak egyáltalán kell- e még bárkivel egyezkedni vowifi profilt illetően, mert az általános vowifi profiljukat még a dzsunkatelefonok is ismerik. Voltéról meg nem is beszélve.
-
dchard
veterán
válasz
martongunar #7916 üzenetére
"A Diginek muszáj is volt jó vowifit előállítania, kényszerhelyzetben volt."
Ez igaz. Abból viszont nem érdemes téves következtetést levonni, hogy tudsz egy olyan telefont, aminél pont úgy jött ki a lépés, hogy a Telekomé nem került bele, míg a Digié igen. Inkább a nagy számokat érdemes nézni, ahol a Telekom messze vezet, míg a másik kettő eléggé le van maradva. Nyilván a gyártókkal szembeni érdekérvényesítésnek nem segített, hogy utóbbi két cég kivált a korábbi cégcsoportokból. Csináhatnák-e jobban a kapcsolattartást? Valószínűleg
-
martongunar
tag
De stimmel amit írtam, a Galaxy S9-re emlékszem is. A Diginek muszáj is volt jó vowifit előállítania, kényszerhelyzetben volt.
Arra nem emlékszem, melyikül vezette be korábban a vowifit, de mintha úgy rémlene, hogy a Digi a Telekom előtt vezette be, már az indulásával egyidőben.
Nyilván mostanra a technikai összehasonlítás okafogyottá vált.
-
dchard
veterán
válasz
martongunar #7912 üzenetére
Ha támogatott készüléket vesz, értsd: nem csak úgy simán rá van írva, hogy vowifi képes hanem az adott szolgáltató profiljával rendelkezik (a kettő között nagy a különsbég), még akkor is ott lesz a saját router/wifi/internet kapcsolat, amire bármikor mutogathat a szolgáltató. Nem mondom hogy nem lehet elérni hogy foglalkozzanak egy ilyen panasszal, de elég kitartónak kell lenni.
#7914:
Ez viszont már nem stimmel. A Telekom mint legrégebben vowifiző hazai szolgáltató azért rendelkezik szélesebb eszköz támogatással mindenki másnál, mert egyszerűen régebb óta csinálják (években mérhető), régebb óta elvárás a gyártók felé hogy működjön. Nem azért, mert bármit is jobban csináltak vagy máshogy paramétereztek. Sokszor kitárgyaultuk már ezt.
-
martongunar
tag
válasz
tisztavíz #7913 üzenetére
Ha nincs a listájukban a készüléked (én nem láttam), arra hivatkozva nyugodtan elhajthatnak. Ez is az ő saruk, hogy miért nem képesek megcsinálni ugyanolyan paraméterezéssel, ahogy a Telekom vagy ahogy a Digi csinálta, de ezt már kitárgyaltuk. A legjobb vowifi a Digié volt, ha jól emlékszem, a Samsung Galaxy S9-be az utolsó szoftverfrissítéssel bekerült a profilja, míg a Telekomé kimaradt belőle.
Tehát még1x: én azokról az esetekről beszélek, amikor egy megfelelő készülék a megfelelő wifi hálózaton van, mégis hibásan működik a vowifi. Egyébként ha nagyon akarják, látják, hogy ilyen esetekben is mi a probléma, csak egyszerűbb hülyének nézni az ügyfelet.
-
tisztavíz
kezdő
válasz
martongunar #7912 üzenetére
A Xiaomi Mi 10T Lite 5G-m VoWiFi képes, most is azon lóg Telekom kártyával (csak amiatt vettem, hogy bebizonyosodjon). Yettel-el ha fejreálltam sem ment. A 1220-at talán 20-30-szor is hívtam. A végén már a háttérben egyeztettek technikai kollégákkal, persze engem nem irányítottak oda, hiába kértem. A válasz mindig ugyanaz volt, 2022 utáni és náluk kapható készülékeken valószínűleg müködik, egyébként nem tudják garantálni. Ha szerinted felveszik még hibára is, sok sikert hozzájuk.
-
martongunar
tag
Ezt a dolgot meg az árnyalja, hogy egy megfelelően bekonfigurált (normális netkapcsolattal rendelkező stb.) pikocellával az összes 3G-t is tudó telefon megy. A vowifire sajnos ez messze nem igaz, főleg ami a Yettelt és a One-t illeti.
Szélsőséges példa, ha valakinél megszűntetik a pikocellát, vesz csak ezért egy támogatott, vowifi-képes készüléket és ugyanazzal a netkapcsolattal nem megy, akkor annak azért illik utána járni szolgáltatói oldalon is. -
dchard
veterán
válasz
martongunar #7910 üzenetére
Nyilván ha központi hiba van azt meg fogják oldani, de láthatod itt a topikban is, hogy ha minőségi probléma van, vagy egyszer csak nem jönnek be a hívások stb., egyik sem központi hiba, nem is foglalkoznak vele, mert túl sok a külső tényező.
-
martongunar
tag
Nem rossz a példa. Köszi a kiegészítést, így a jelen helyzet az, hogy ahol eddig volt pikocella, ott az internettől is függött a szolgáltatás, a pikocella meg vagy sz.r volt, vagy nem. Viszont a vowifi is részben szolgáltatófüggő, ráadásul egy központi hiba mindenhol hatással lehet a szolgáltatásra, nem csak lokálisan, így azok is szívnak, akiknek eddig a pikocella jól üzemelt. Az eleve nem jó hozzáállás, hogy a pikocellákkal eddig nem foglalkoztunk, akkor a vowifivel sem fogunk. A jelerősítőket jó, hogy írtad, azt nem tudtam, hogy még megvannak.
-
dchard
veterán
válasz
martongunar #7908 üzenetére
Rossz a példa, ugyanis a régi (3G-s) pikocelláknál sem foglalkoztak panasszal, mivel be nem lehetett bizonyítani, hogy nem az ügyfél gyászos internet kapcsolata az oka annak, ha szar a szolgáltatás minősége a pikocellát használó telefonoknál. A szolgáltató által telepített "jelerősítőket" (repeater) egyáltalán nem szűntetik meg, és ezekre van minőségbiztosítás is, mivel a szolgáltató saját infrastruktúrájának a része, ellentétben a wifivel. Ezt alá is támasztják az itteni tapasztalatok.
-
martongunar
tag
válasz
4Grider #7826 üzenetére
Tudom kicsit régi hsz., de szerintem a szolgáltatóknak igenis kell foglalkozni vowifi hibákkal. Tudtommal megszűntetik a pikocellákat és egyéb szolgáltató által telepített jelerősítőket és a hivatalos kommunikációjuk is az, hogy helyettük használjanak vowifit. Így minimum ezeken a helyeken kötelező is mennie a szolgáltatásnak.
-
dchard
veterán
Akkor frankón 3GPP ePDG FQDN-re rápróbál aztán ha működik működik, ha nem nem? Érdekes, tekintve hogy azért az IPSec részében elég sok féle proposal van, One-nál is volt olyan régebbi teló, ami olyan cipher suit-ot küldött amit már nem ettek meg. DPD paraméterezésben is lehetnek eltérések, egyik másik korábbi problmánál is gyanús volt ez utóbbi, de rendes trace nélkül nehéz bizonyítani.
-
jpeg
újonc
az Apple ad-e szolgáltató specifikus profilt vagy csak simán elengedi generikussal
One és Yettel esetében generikus profil van, azóta működnek mióta az iOS 17-el bejött az, hogy minden szolgáltatóval megy a VoWiFi (ha van mögötte szolgáltatás), hasonlóan a VoLTE-hez (ami még a Pro-M hálózaton is megy teszt IMS-el
).
Telekomnak van csak szolgáltató specifikus VoWiFi profilja az Apple eszközeihez. -
thomas77
senior tag
válasz
csaszi75 #7902 üzenetére
Nem tud wifi6-ot a routerem. Amúgy ez egy szolgáltatói eszköz. Minden alapbeállításon van.
A szifon nem akar átváltani sehová, mert repülőben van a telefon. De ha nem lenne bekapcsolva a repülő mód, akkor a gyenge térerő miatt VoWifin akarna felépülni a hívás. Ugye a szifonin nem lehet állítani, hogy melyik legyen a prioritás. Ő maga dönti el. Ennek az az eredménye, hogy ugyanúgy nem jön be a hívás, mint repülő üzemmódban.
Új hozzászólás Aktív témák
- Android szakmai topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Gyúrósok ide!
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- EAFC 25
- Ukrajnai háború
- Xiaomi Mi Box androidos médialejátszó 4K és HDR támogatással
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Politika
- További aktív témák...
- Eladó egy 34" GIGABYTE M34WQ Ultrawide 144hz gaming monitor!
- ÚJ, GARIS! Dell Latitude 5450 - 14" FHD / Ultra 5 125U / 16GB DDR5 / 512GB NVMe SSD / HDMI 2.1
- Acer NITRO V 16 Gamer Tervező Laptop -35% 16" RYZEN 7 8845HS 16/1TB NVIDIA 4060 8GB FHD+ 165Hz
- AppleCare+ biztosítás és kiterjesztett garancia - Apple hivatalos biztosítás - Számlával
- Új Acer Predator HELIOS NEO 16 Gamer Tervező Laptop -35% i9-14900H 32/1TB RTX 4070 8GB 2,5K 240Hz
- Lenovo Thinkpad T14 üzleti i5-10310u 10th gen. 8-24Gb RAM 256GB-1TB SSD gar.
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- Azonnali készpénzes Intel i3 i5 i7 i9 8xxx 9xxx processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- ÚJ LENOVO ThinkPad P16s Gen 2 - 16" WUXGA IPS Érintő - Ryzen 7 PRO 7840U - 32GB - 1TB -3 év garancia
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 32/64GB RAM RTX 4060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest