Hirdetés
-
iD@Xbox showcase érkezik a hónap végén
gp Érdemes lehet nézni a jövő héte elejére tervezett műsort, ahol számos indie alkotás tűnik majd fel.
-
Bemutatkozott a Polestar Phone
ma Ami nem meglepő módon a Meizu utolsó készülékének átbrandelt verziója.
-
A Microsoft feltalálta az olcsó AI-t
it Könnyűsúlyú AI-megoldással újított a Microsoft, hogy költséghatékony opciókat kínálva még szélesebb ügyfélbázist építsen ki. Eközben az AI és az adatközpontok miatt óriási lesz a kereslet a földgázra.
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
dellfanboy
senior tag
válasz goofy85 #132016 üzenetére
safety jo, menj terep treningre is
serpentize nekem kvara nem szimpi a brand es a kinalat se nyerte el a tetszesem. en hanyagolnam
megis kit erdekel hogy adott motorhoz passzol-e a sisak? marmint latom teged igen de ha vmi jottment azt irja egy forumon hogy nem passzol akkor nem veszel olyan sisakot?
sokkal fontosabb hogy jo legyen a meret+kenyelem, ha fel ora utan nyomja a burad akkor kvara nem fogsz tudni motorozni.
szelzaj meg nem sisakfuggo, arra van fuldugo ha annyira zavar, de mondjuk a szelzaj fugg a fejformadtol, hogy ulsz a motoron, mennyire vagy vedve stb..eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
Mentolka
senior tag
-
csongi
veterán
válasz goofy85 #132016 üzenetére
Ha nem tervezel évente 10000Km-eket letolni, akkor a közép ársávos termékekből is tudsz megfelelőt választani. Ha meg jönnek a Km.ek , akkor lesz tapasztalat merre érdemes elindulni.
A drágább rendszerint jobb minőség. Varrás anyaga stb.
A védelmet a fokozat úgy is megadja.
A túl drága hájpolt termék meg már felesleges, a tested nem lesz ellenállóbb egy 200ezeres kabátba.
A sisakok között pedig a felhajthatóak kevésbé védenek a pofára esésénél, nehezebbek, de nagy a komfort.
Aláöltözet adja az alapkomfortot.
Az jó ha előre előre nézegeted a motorokat. Csak előtt keress alkalmat, hogy kipróbálhasd.
Lehet a kiszemelt lesz amit meg sem veszel -
boost
addikt
-
boost
addikt
válasz goofy85 #132406 üzenetére
én is kapásból A-ra mentem (187cm), az első két órán rutinon 125ccm volt, második két órán Suzuki GS500 ( fiam szerint azon olyan voltam mint cirkuszi majom a kisbiciklin), és a 6-7. órán meg már 650es Fazeren, amire ráülve elsőre kicsúszott a hűba***meg akaratlanul is, aztán még aznap nagy is volt, a következő alkalommal ráülve meg már mintha egy mérettel összement volna. Szóval fontos a fokozatosság, de azért megijedni sem kell tőle. Pont azért van a tanfolyam, és a jó oktató, hogy megtanítson az alapokra.
GTVili: igen, de azért általánosságban esetben a méret és a súly az kéz a kézben jár a nagy erővel.
-
Methionyl
senior tag
válasz goofy85 #132406 üzenetére
Ugyan így éreztem, már tényleg azon voltam hogy vissza vonom az egészet és A2re megyek. Örülök hogy nem így tettem. Hamar megszokod a 500at, majd a 600ast is. Csak picit több idő kell.
They can break you but not your promise, even death won't keep you apart. Through this darkness you will find him in your sword still beats, a heart.
-
-
Geresics
addikt
válasz goofy85 #132404 üzenetére
Sógorom szintén most csinálja az A kategóriát, csak ő alacsony, és 70kg. Na, neki talán jó volna a 310GS! Meg a csajoknak, akik picit azért szeretnek kalandozni is!
A Te méreteiddel a CB500X mérföldekkel jobb választás! A kis GS-re ha ráülsz, úgy fog összeülni, mintha fele akkora volna! (Talán az onroad, vagy a totalbike videójában ez látszik is.) Én a 310GS helyett (ha a CB500X valamiért mégsem jó) sokkal inkább a KTM 390 Adventure-t venném! Bitang jó belépőmotor szerintem, és sokkal időtállóbb választás is!
Ezeken felül bár nagyobb motor, de mégis tökéletes kezdőmotor szerintem a Honda NC750X! Teszteltem anno egy romániai túrán, és szerintem kevés ennél univerzálisabb kezdőmotor van!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz goofy85 #132444 üzenetére
Ebből kellene egy Adv-R változat, és királyság volna!
Mondjuk én egy 490 Enduro-nak örülnék igazán, ami még könnyebb, és felépítésre a 690 Enduro kistestvére lenne! Azt tuti vennék! Az EXC-k nekem túl durvák, és túl üzemórásak sajna*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz goofy85 #132661 üzenetére
Gondolom jogsi azért van, szóval innen már csak gyakorlás kérdése!
Mindenképp azt javaslom, hogy egy jól felépített tréning-sorozattal kezdj, azzal sokkal stabilabbak lesznek az alapok! Tréningekről utoljára ebben a kommentben írtam, de mivel Te teljesen az elején vagy, én a következő sorrendet javaslom (nem kell egy év alatt megcsinálni mind, én is évente csak 2-3 tréningre járok) a felsorolásból magozva:
1.) Lista 1.c. - Hungaroring Dirt (esetleg Enduro) képzés: ez 4 órás, és adnak motort, felszerelést, mindent, mindezt aprópénzért! Alapoknak piszok jó!
2.) Lista 1.b. - BMW Alap tréning: ez már sajátmotoros, szóval ezzel meg kell várnod a motorod. Nagyon alaposan fektetik le az alapot, és tudásszinttől függően javasolnak további képzéseket.
3.) Lista 2.a. - BMW Intenzív kanyarodástechnikai tréning: ez Kakucson van, de nem versenytréning. Itt csak a kanyarodástechnikára fókuszálnak! Az akaotréningre épül, és mindenképp javaslom bármely más tréning elvégzése előtt!
4.) Lista már nem tartalmazza: BMW Mátra közúti képzés: ez az eddigi legjobb szerintem, de ahhoz, hogy tényleg élvezetes is legyen mindenképp javaslom az intenzívtréninget előtte!Én idén kb. idáig jutnék a helyedben az első szezonban, ezek után már lehet igazán jókat élvezetesen és biztonságosan motorozni! Ezek olyan stabil alapokat fektetnek le, amik egy életen át el fognak kísérni akkor is, ha más tréningre már nem mész - de jellemzően aki volt már, az tudja, hogy szezon elején érdemes azért valamit csinálni, mert a télen bizony durván megkopik a tudás! Erre a szezonkezdőre egyébként tökéletes a következő:
5.) Listán nem szerepel a BMW Középhaladó tréning, ami a nevével ellentétben szerintem inkább egy szezonkezdő tréning haladóknak! Ebben a kommentben írtam róla.
Remélhetőleg a 2022-es szezon alatt sokat mész a CB500X-el, és nem csak közúton, de belekóstolsz picit a terepezésbe is! A Hungaroring Dirt persze nem csak ezért elvégzendő, de mindenképp segít benne! Ha sikerül pici ilyen rutint is magadra szedni, akkor irány a
6.) Lista 2.d. - Honda földpályás tréningje, de ezt már tényleg csak akkor javaslom, ha már voltál földesúton többször is, mert meglepően intenzív a képzés!2. szezonra szerintem ez a 2 tréning elég is, többi meg majd úgyis alakul!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Topiccsendőr
addikt
válasz goofy85 #132707 üzenetére
Kijon. Kevesebb szar rakodik a szivoszelepekre, kevesebb az etanoltartalma, es teljesitmenynovekmennyel jar.
Ahhoz, hogy tuzeloanyagtol teljesitmenyben valtozast erezz hetkoznapi kozlekedesben, kb 5-10% al kellene azt megdobnia. Ezt az oxigentartalmu versenytuzeloanyagok is csak megkozeliteni tudjak. ez tul nagy elvaras.
Tehat nem erezhetsz semmit, mert az fura lenne, ha a kutakon valami olyat tankolnal, ami jobb egy versenybenzinnel is.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
csongi
veterán
válasz goofy85 #132707 üzenetére
Dieselnel erezheto, hallhato az enyemnel a premium gazolaj .
Fogyasztasba is Mol vs OmvBenzines autonal is eszreveszek pici fogyasztas csokkenest, picit kulturaltabban jar. De annyit nem csokken, hogy megerje.
Hosszab utakra azt tankolom, orszaguton egy tankot ellovok vele.
De annal is maradok az E5 nel amig csak lehet.Motorba meg a karbi maiatt teszek 100 as-t.
Nem mai gyerek, nem" stresszelm " e10 el.
Erdemben semmi.
:).
Injektorosnal semmi nem volt -
#31733248
törölt tag
válasz goofy85 #132721 üzenetére
"Amikor bruttó pénzből veszel nettó áron. Kb így foglalta össze múltkor vállalkozó haverom miért lízingel."
Nem csak az áfáról (vagy a fél áfáról) van szó, hanem arról is, hogy a vállalkozó az autóra fordított kiadásokkal csökkenti a cégének adóalapját (nem "levonja az adóból", az csak egy közkeletű butaság). Sokkal jobban megéri, mintha a már leadózott pénzét költené családi kocsira, mint mondjuk az alkalmazottai.
Bacus:
Egyéni helyzettől függ. Ha van elég tartalékod, akkor nyugodtan alszol. Sok készpénzt nem feltétlenül azért van valakinél, mert így jó a lelkének, lehet mögötte más is.
-
félisten
válasz goofy85 #132945 üzenetére
Ez így is van -- a kukac nem egy hosszú távú megoldás.
Ijesztően sokan használják mégis "örökre", akár több kukaccal egy lyukban.
Az általam ismert rekord (autóban) egy 6 kukacos lyuk, amivel 120-as átlagtempóval hazajöttek 1000 km-t, majd még hetekig jártak vele a városban.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
bacus
őstag
válasz goofy85 #134617 üzenetére
Szerintem ezt is kellene gyakorolni, pl a rutinpályák között nem "átmotorozni" a starthoz, hanem ahogy a vizsgán áttolatni. Legalább aki akarja ! Nyilván így 50e km motorozás után, tologattam már annyit a motort, hogy fel se tűnik, ha most kellene végigtolni, tényleg lazán menne, minden nap betolom a tárolóba, meg kitolom, meg naponta többször felteszem közép sztenderre, nem lepődök meg, hogy mekkora, hogy kell, nem akar átborulni a másik oldalra, tudom, hogy hol fogjam meg, stb.
Akinek van lehetősége, az gyakoroljon !, ne a vizsgán lepődjön meg.[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Biqci
aktív tag
válasz goofy85 #134625 üzenetére
Értem, jó tudni, de szerencsére engem nem érint már a dolog. Viszont ma is tanultam...
Más:
Régebben kérdeztem a Triumph Street Triple-lel kapcsolatban. Azóta sincs senki, akinek tapasztalata lenne ezzel a típussal, hogy mit lehetne-kellene megnézni vásárlás előtt a szokásos dolgokon kívül?[ Szerkesztve ]
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
-
Geresics
addikt
-
bacus
őstag
válasz goofy85 #134897 üzenetére
Ennek több oka is van. Az egyik, hogy sok 10e km-t lehet lemotorzni úgy, hogy csak hétvégén, csak jó időben, csak túrázva, stb.., ami messze nem ugyanaz, mint amikor az Árpád hídtól el kell rohanj valami déli kerületbe, hogy 15 perced van, hogy oda érj
A 30 cm egyébként bárhogy nézve is keskeny, a kormányom 1 m széles, ennyi hely azért kell legyen.
A kis sugarú körözéstől meg el lehet szokni, mert a valódi életben ritkán kell.[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz goofy85 #134912 üzenetére
De miért nem raksz fel egy normális dobozt? Nem kell rögtön egy drága alu dobozzal kezdeni, de azért egy zárható valami amit rajta hagyhatsz a motoron mégiscsak más.
Egy 40-50 literes dobozba már sok minden befér, aztán ha majd power user leszel , akkor az 58 literes givi egy csoda, szögletes, jól pakolható, a 14-es laptop keresztbe, állitva befér, így kb 5 cm-t foglal el a doboz szélességéből. Persze jó nagy, meg ormótlan, meg 160 felett állítólag instabilitást is okoz. Én nem lennék meg nélküle. Ráadásnak hozzá is lehet rögzíteni dolgokat, pl nagy szgép házakat simán hozzá kötöm, könnyebb dobozokat a tetejére, kevés alkalom van, amikor nem tudok elvinni valamit.
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
duni84
aktív tag
válasz goofy85 #134912 üzenetére
a korlátlan jogsi letétele után én is kihagytam pár hónapot kiküldetés miatt, aztán hazajöttem és az első utam egy tesztkör volt, a második pedig egy könnyed városi út,aztán még 150 km mecsek-falvak-főút-itthon belvárosi dugó. szerintem tök általános, hogy jogsi után az ember első útja városi forgalmon is keresztül visz (hacsak nem a szomszéd faluból veszi meg élete első szerelmét)
a fém vs műanyag doboz témában azért szerintem megváltozna a véleményed, ha látnál pl vfr/fazer/z1000 motoron valami szögletes alu koffert#metszéspontok
-
bacus
őstag
válasz goofy85 #134914 üzenetére
Nekem is az alu tetszik, de vannak egyéb szempontok is, mint pl a pénz.
Vegyél olyan tartót, amire jó lesz majd az alu doboz is, illetve hozzá ideiglenesen egy dobozt, amit lecserélsz amint van lehetőséged. Givi monokey kompatibilis dobozt vegyél, aztán majd lecseréled egy alu kappára.Egy haver dobozát még nem dobtam ki, elesett, és eltört a doboz, már nem emlékszem mennyire, de felajánlom neked ideiglenesen jó lehet, ha megcsináltatod.
Vagy itt van ez https://auto.jofogas.hu/budapest/Givi_Maxia_doboz_126417288.htm
Értem én, hogy egy új motorra nem akarsz rátenni egy ütött kopott dobozt, de a célnak jó, meg az is kiderül, hogy neked kell e nagyobb.[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
martonx
veterán
válasz goofy85 #134920 üzenetére
Én február 2-án biciklivel estem, és még csak gyorsan se mentem. Május elején lesz a második vállműtétem. Mikor bementem az SBO-ra, leesett vállal, kiálló kulcs-csonttal, a recepciós első kérdése az volt, hogy bicikli vagy motor?
Szóval vannak helyzetek, amin a sisak se segít.Én kérek elnézést!
-
[-HERO-]
senior tag
válasz goofy85 #134958 üzenetére
Ha jol informalt vagyok akkor berlinben van a bmw gyar, azert az nincs annyira messze
@bacus
eszem agaba nem lenne a garit bukni, mar a fater motorjanal is 2 hettel atvetel elott bejelentettuk ezres szervizre pikk pakk belecsaptuk az 1000 est es mentunk albaniaba.most is ez lett volna a terv, csak most lecsuszok a turarol, berelni meg mar nem erne meg igy hogy beleraktam a lovet a motorba
### HΘЯsΞ PΘwΞЯ ###
-
Sys85
veterán
válasz goofy85 #135050 üzenetére
Ha már eső.
Megkapta a Modeka Panamericana ruhám az első 2 nagyobb esőt.
Jelesre vizsgázott a Sympatex membrán,így azt hiszem az esőruhát max nagyobb többnapos túrákon viszem csak magammal.
Kicsit tartottam a marketing rizsától,de valóban száraz maradt minden porcikám.Sajnos a RT-vel nekem is gyakrabban meg kell állni mint az eredetileg egy túra géppel indokolt lenne.
Hátfájós vagyok,aztán a 189cm-em mellé még az RT aránylag egyenes üléspozíciója sem az igazi nekem,pont annyira dőlök előre,hogy az már megfájdítja a hátam cirka 100km után.
Lehet kell egy kormánymagasító.Az elvileg 1,9cm-rel emeli meg a kormányt,plusz 2,5centivel hozza közelebb,saccra pont ennyi elég is lenne.#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
Horvi
őstag
válasz goofy85 #135050 üzenetére
Amúgy ha csak az a gond, hogy elfárad a lábad a hegyes térdszög miatt akkor azt javaslom, hogy menet közben próbáld kinyújtani. Én azt szoktam csinálni, ha beérek valami kisebb városba/faluba(ahol úgy sem vereted neki) akkor fel szoktam állni az ülésből és megmozgatom a derekam(a porckorongsérv nem olyan jó ) meg ugye nyújtom a lábam is. Nekem ez a dolog bevált, sokkal tovább is bírom a dolgot, így ritkábban is kell megállni.
Hello darkness, my old friend...
-
Biqci
aktív tag
válasz goofy85 #135054 üzenetére
Ne aggódj a felállással, nem lesz vele gond. Mi olyat is csináltunk tavaly a tréningen, hogy feltérdelni az ülésre egyik, majd másik lábbal, végül mind a kettővel egyszerre. Én is daráltam előtte, de semmi baj nem volt, senki nem esett el. Pedig volt egy 70-es papó és 20 alatti kiscsajok is
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
bacus
őstag
válasz goofy85 #135050 üzenetére
Szerintem minden motorral meg kell állni időnként, mert elfáradsz. Hogy ez most 70 km vagy 230 km az persze nem mindegy, de idővel egyre többet és többet bírsz. 5 éve még komoly dolog volt, hogy 130 km mentem megállás nélkül, tavaly 1 megállással mentem 580 km-t. (tankolni ugyanis muszáj volt)
A már javasolt egyik időspóroló technika az, hogy felállsz, a te gépeden ez könnyű, sport motoron próbáld meg. A lényeg, hogy amikor állsz, akkor nem mindegy, mennyire kell rogyasztani a lábad, hogy közel egyenes derékkal érd el a kormányt. Érdemes lehet kormánymagasítót nézni, vagy csak állítani a kormányon picit, esetleg lejjebb tenni a lábtartót. (pl sw-motech lábtartó nem csak 5x akkora felület, hanem a többsége akár több cm-el is lejjebb rakható)
A másik ilyen technika, hogy nem állsz fel, csak kicsit kiülsz valamelyik oldalra, csak picit, hogy a combodon ülj.., itt még vannak opciók, pl lógathatod is az egyik lábad, stb.
***Szerintem ezekkel sok időt lehet spórolni, nem kell gyakran megállni, de ennek ellenére, inkább tervezd bele ezt a plusz időt, nem árt néha megpihenni, tankolni, levenni a sisakot, kabátot, ilyesmi..
(*** vannak motorok, ahol még egyéb technikákat is alkalmaznak, tavaly voltam mzklubbal egy guruláson, ott konkrétan volt aki a városba érve a lámpáknál leszállt és tolta a motort, mert addig is pihent.. )
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok