Hirdetés
- Fujifilm X
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Apple asztali gépek
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Azonnali fotós kérdések órája
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Chieftec Vista ház: kisebb halaknak
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
runner 125
nagyúr
válasz
Geresics #102594 üzenetére
A legfőbb probléma itt nem azzal van.
Hanem, h az emberünk a hátsó lábtartóra állva próbált egykerekezni, csak azt nem értem mit hitt, h ha majd átbillenik a holtponton a motor, mivel fékezi meg a hátsó kereket?
A természetes szelekció legékesebb példája az emberünk. Ész nélkül az ilyenek előbb utóbb kipuszutlnak.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
Bogyó bá' #102598 üzenetére
Biciklinél tényleg póló rövidnadrág van csak többnyire, még bukó se kötelező.
Aztán a városi forgalomban nagyjából mindenki el fog menni melletted sávon belül: a csuklós busz, a kamion, az IFA, stb. Nem beszélve arról, hogy telibe kapom a kipufogó gázokat, nincs zajvédelmem és nincs visszapillantó tükröm (mondjuk ezek technikailag megoldhatók, de az a ritkább eset). Ezért nyakból nézek hátra, szinte mindig.
Szerintem veszélyesebb városban biciklizni, mint motorozni - ruházattól függetlenül.
Persze ha a faluban ugrok el a sarki kocsmáig, akkor persze, arra kiváló.Nekem a motor elsősorban közlekedési eszköz és igenis van olyan, hogy leugrok vele a belvárosba, nyáron pólóban és rövidnadrágban. 5 perc motorral, 30 perc gyalog, kocsi nincs. Naná, hogy motorozom. Bent motor lerak és irány a város, lezseren, kényelmesen, nem belerohadva a motoros cuccba. Csak a sisakot kell hurcolnom. Városon kívülre viszont sose megyek full szerkó nélkül.
-
-
Geresics
addikt
-
akos727
senior tag
válasz
Knaliret #102583 üzenetére
Köszönöm mindenkinek a válaszokat és a jókívánságokat! Bal kanyar előtt megcsúszott a hátsó kerék és kicsit "halacskázott" a motor, majd mikor betapadt újra, a motor és a lendület iránya nem egyezett, ami egy kisebb high sideba torkollott. Szerencsére "csak" felrepültem (nem át a motoron), emlékszem, ahogy nem érem el a kormányt. Majd ahogy visszaestem, mögöttem jövő haver szerint még sikerült összeszedni a motort, csak ekkor már közel volt szallagkorlát, így valszeg erős elsőfék hatására kiment alólam a motor. Szörföztem egy kicsit rajta és szallagkorlát majd föld. Tényleg kevéssel megúsztam, egy boka törés, ami szerencsésen egyáltalán nem mozdult el, illetve combhajlítómnál lehet valami részleges szakadás, mert lábamat még nem tudom kinyujtani, csak fekve nagyon nagyon óvatosan és tiszta feketés-lilás a fenekem alatt. Motoron szokásos fékkar(ok), lábtartó, tükrön kívül a kormány tört ketté, illetve a hátsó idom és a tank lett csúnya. (Bandit 1.2 mk1)
-
Khaosz55
addikt
válasz
dellfanboy #102589 üzenetére
Papírnál jobb. Melegebb és tartós.
-
dellfanboy
őstag
válasz
Khaosz55 #102587 üzenetére
Aztán elmentem az obiba vettem 1500 FT-ért 1,5 méter X1méteres 5mm vastag szürke hajlékony szigetelő táblát. Olyan mint a csőhely szigetelő. Kivágtam belőle egy mellkas formát és két fél hengert a combomhoz.
ez mukodik sima ujsagpapirral/kartonpapirral, vagy csak siman leragasztod a perforart reszeket 2x,3x ducktape-el. sot asszem 1x meg vmi nejlon szatyor mentett meg a szetfagyastol
-
Khaosz55
addikt
Nekem van 2 db Decathlon Kipsta aláöltözőm, de az kevés 10 fokban.
Aztán elmentem az obiba vettem 1500 FT-ért 1,5 méter X1méteres 5mm vastag szürke hajlékony szigetelő táblát. Olyan mint a csőhely szigetelő. Kivágtam belőle egy mellkas formát és két fél hengert a combomhoz.
Teszteltem autópályán 10 fokban. Vagy egy kordura szettem és egy preforált bőr mugen ruhám. Mind a kettőben tökéletes volt nem fáztam cseppet sem. Szóval a Mugen perforált bőrruhába is tökéletes volt pályán 10 fokban. Egyáltalán nem fáztam pedig én fázós vagyok. Az 5mm-es habot meg bárhova be tudtam gyűrni.
A cordurába hiába volt téli bélés nagy tempónál fáztam de oda is beraktam a lapot és tökéletes volt. Ha meg melegebb van akkor megállok és 1 perc alatt kiveszem.
-
Khaosz55
addikt
Sziasztok,
hétvégén túrára megyek.Győrből Letenye felé megyek és két útvonal lenne.
1. Győr - gyorsforgalmi Szombathely felé - 84-es Sárvár - 74 Zalaegerszer-Nagykanizsa-Letenye
2. Győr - gyorsforgalmi Szombathelyig - 86-os Körmed - Lenti - LetenyeAz a kérdésem úton lehet jobban haladni illetve a milyen minőségük?
Km-ben kb ugyan az.
-
veze
őstag
válasz
z123456789 #102569 üzenetére
Én meg felhivtam azt a másik győri üzletet, amit linkeltél ,hazimozigyor felszámolják az uzlet ezen vonalát megmaradt termékek vannak, Shox Warmax már nem volt, de talált egy Oxford OXPROTEX szélálló felsőt L es méretben, ma már hozta is a futár 7k volt szállítassal,[link]
Azt nézem ez nagyon megérte. a shoxban néztem már a speed up aláöltözöt , elöl szélvédett hátul szellőzős (9900) ami a shox warmax helyett van most már. hááát. annál szerintem ez minőségibbnek tünik, a shoxban van forcefield is 239990 ért azt és megnéztem
tényleg jó meg szép meg profi - az ára is
A lényeg, hogy lett egy L -es méret ami a célnak megfelel, és ugy tűnik jó vétel volt
Köszönet a linkedért, amin végül is elindultam -
akos727
senior tag
Sziasztok! Múlthéten sikerült lefeküdöm a motor mellé menet közben, majd megismerkedni egy szallagkorláttal. Ahhoz képest kevéssel megúsztuk mindketten, bár nekem wcre kimenni majdnem felér egy el caminoval. Szeretném kivonatni a motort a forgalomból, viszont érzésem szerint ágyból ez nem egy egyszerű feladat. Vonattatok már ki motort/autót meghatalmazással? Tudja valaki, hogy pontosan milyen meghatalmazás szükséges? Köszönöm! U.i.: Mindig viseljetek védőfelszerelést! Ha nem lett volna rajtam csizma, nem tudom, hogy nézne ma ki a lábam (ha egyáltalán kinézne valahogy).
-
vendingo
veterán
válasz
runner 125 #102574 üzenetére
Egy csávó az X változatot futárkodásra használta rengeteget ment vele télen nyáron, van is tartós teszt totalbikeon.
-
runner 125
nagyúr
válasz
vendingo #102567 üzenetére
Ha erre gondolsz, akkor nincs nagy túl kínálat belőle. Egy kínai idomos és egy új ár nélkül (gondolom 3M fölötti árcédulával).
Nem lenne rossz egyébként ez sem, de a 250-es ebben a kategóriában akkor lenne jó, ha az utca végén kezdődne a terep.
Mint írtam is, van h 15-20km-t is gurulni kellene h találjak komolybb domborzatot. Egy ilyen 250-es esetében azért tartanék attól h mit szól a tartós 90-100-hoz aszfalton ennyi km-en keresztül.. szóval értelmetlen "üzemórákat" egy kisebb ccm-es gépbe nem szívesen raknék.Jó volna mindenképpen 400-450-es minimum.
Rá is néztem a WR450-ekre, bár technikalialg kevésbé ismerem őket, de a 40LE gyanúsan nem üzemórás motort takar: -
Ferdzsoo
addikt
válasz
z123456789 #102569 üzenetére
Elég jó lett a videó, félelmetes a youtube mennyit ront a minőségen.
Pár szakaszt felismertem a videóból mi is ugyanerre jöttünk hazafele Montenegróból. -
Geresics
addikt
válasz
Ferdzsoo #102568 üzenetére
Amúgy a fura az egészben, hogy amikor felhívtam a BMW-s csókát náluk (Pesti Zoltán), és kértem próbára egy 1200GS Adventure-t, akkor mondta, hogy nem muszáj abból választanom, ami van, mert ha kell, akkor lekér a központból tesztmotort, csak az pár nappal tovább tart, mert meg kell szervezni a szállítást! Ezek után volt nekem igazán fura a KTM részlegük hozzáállása...(#102569) z123456789
-
z123456789
addikt
Na, tegnap megvettem az XL-t.
Még egy db volt belőle. Jónak tűnik. Bár csak időben hazaérnék, ki is próbálnám.
Sajnos otthon vettem észre, hogy ahol a kétféle anyag találkozik, egy-két helyen elvált az anyag.
Így is elhoztam volna, max majd megvarrom, nem vészes, a lényeg az az első szélfogó réz.
Egyébként gondolkodom hogy elhozom a 2XL-t is, szerintem abból is már csak egy van.Más:
haverom és csaja balkán túrát terveztek idénre, készült egy kis videó róla. Bár nem oyan beszédes, mint Geresics videói, ennek ellenére a helyszínek elég szépek, hátha valaki kedvet kap. Bár ez szerintem valamilyen szinten úgyis klasszik útvonal a túrázók körében.
Magyar-, Horvát-, Görögország, Bosznia, Montenegro, Albánia, Macedónia.Ja, és minden évben van valami hiba, ami az indulás reggelén jelentkezik, illetve az első 30 km-en bőrig áznak.
Idén nem volt semmi...csak hazafele égtek össze a kábelek.(Arról fotó van a blogspot oldalon.)
-
Ferdzsoo
addikt
válasz
Geresics #102519 üzenetére
No komment én is voltam ott a KTM 1290 Superduke GT miatt, ugyanezt mondta a srác azzal a különbséggel hogy menjek ki tesztelni bécsbe, de vegyem meg náluk.Ő azért az évi 2-3 eladott darabért itthon nem fog tesztmotort tartani. LOL-. Felfoghatatlan magyar mentalitás.
Az indok hogy van elég motorjuk. Nem kell mégegy. Tudom e milyen drága egy tesztmotor fenntartása.
De szerintem a leggázabb hogy mi magyarok annyira hajlamosak vagyunk elkezdeni magyarázkodni, ahelyett hogy csak csöndbenmaradnánk és annyit mondanánk hogy, "nem, sajnos nincsen". -
vendingo
veterán
Runner! Wr250r nem játszik nálad?
-
Teasüti
nagyúr
Aha, látom. Csúszófelület és nem szigetelt. Igazad van.
Viszont oda az olaj nem lesz jó, azt kinyomja hamar. Oda zsír kellene, ahogy gyárilag is zsírozva van.
Akkor viszont zsír spray az egyetlen, ami szóba jöhetne.
Arról van infó, hogy a görgő és a persely kopása mennyire mérvadó a lánc élettartama szempontjából?
Mi szokott elkopni először? -
Teasüti
nagyúr
válasz
Formaster #102560 üzenetére
A csapokon görgők vannak, amik gördülnek a lánckerekek fogain. Ezért érhető el olyan jó hatásfok a láncos hajtásnál. (Nem vágom fejből mennyi, olyan 97% rémlik.) A kis hajtási veszteség meg kis súrlódást jelent. Mint írtam a lánckerék és görgők kenése nem kritikus fontosságú.
Igen, én is hallottam ilyet. Viszont nem tudhatjuk ki mennyire tépi a láncát. Pl. lehet a pályagépen, vagy egy stunt gépen a láncolajzó se segít, ha szakaszosra nyújtják a láncot a folyamatos rángatással.
Aztán lehet egy túragép elmegy kétszer annyit száraz lánccal, mint egy pályagép láncolajzóval.
Ez éppen olyan, mint hogy egy pályagép motorja 50000-et megy el állítólag kb, míg egyenletes terhelésű túrázással akár kétszer-háromszor annyit. -
HSM
félisten
válasz
Formaster #102558 üzenetére
A gyári kézikönyv is motorolajat ír elő a gyári O-gyűrűs láncra, szóval nem hinném, hogy rossz lenne neki. Az automata olajozósok 40-50e km-es lánc élettartama is ezt látszik megerősíteni.
A vezérműláncban nincsenek O-gyűrűk amúgy, annak nem is kell, az alapból olajban fut.
Kézileg én viszonylag keveset kenek rá egyszerre, kicsit kisebb az ecsetem az ideálisnál, de olyan bő 100km-re teljesen jó így is. Az a baj, nem tudok tutit, mert azért sokszor befutok pl. egy esőbe, az pedig a spray-nek is nagy ellensége, nagyobb túrát pedig pont nem csináltam, mióta kenegetem, leszámítva ezt a megázós/Mátrázóst.
(#102559) Teasüti: Oké, kibírja, de egyfelől hőtágulás is van, másfelől a zsír felhígul, márpedig úgy igencsak könnyebben távozhat, ha már nem 100%-os a gyűrű.
(#102560) Formaster: Néhány kissé ferde láncszemem sajnos már nekem is van, még a láncspray-s korszakból, pedig még csak 21k km van benne. Mondjuk én a tisztítását nem vittem túlzásba, kb 6000km-enként pucoltam le megfelelő anyagokkal, mondjuk akkor alaposan. Sajnálom amúgy, mert a lánckerek amúgy még príma állapotban vannak.
-
Formaster
addikt
válasz
Teasüti #102559 üzenetére
Az biztos, hogy ahol fém a fémmel súrlódik, oda kenés is kell. Ha a lánc nem is melegszik, mert mozgásban van és hűl, illetve az kell keményebb fémből legyen, attól még maga a lánckerék gyorsabban kopik, ha nincsen kenés. Hallottam olyat, aki automata olajozóval 50.000-et tett a láncba. Lehet, hogy nem akkora nagy szám, de láttam már Tracert 22.000-el olyan láncszemekkel, amik úgy álltak, mint az EKG.
-
Teasüti
nagyúr
Hallottam már ezt az érvelést. Lehet benne igazság, de nem tudjuk milyen zsír van a csapokban és annak hol van az olvadáspontja. Ugye vannak magas hőmérsékleti teljesítményű kenőanyagok is, amik akár egy-kétszáz fokot is kibírnak. Én még sosem tapasztaltam különösebb melegedést. Enyhén langyosodik maximum nyáron. Télen meg kb mindegy is.
-
Formaster
addikt
Most kenem le tisztítás óta 3-adszor az S100-al és valóban, kezdődik rajta egy taknyos réteg, szóval lassan tisztítani kell ismét. Nagyjából 1200-1400km-ről beszélünk. Gondoltam már fegyverolajra, de az túl híg, a motorolajat meg pár magyar cikkben nagyon lehurrogták, hogy nem jó a gyűrűknek. De nem tudom egy vezérműláncban pl mennyivel másabbak a gyűrűk. (Van-e)
Az biztos, hogy maga az olaj öntisztító valamelyest és érdekes lenne egy automata olajozóval egybekötve. Kézileg alkalmazva neked mi a tapasztalatod, meddig bírja egy kenés?
-
HSM
félisten
válasz
Formaster #102554 üzenetére
Jaaa, így már értem.
Kb. 3000km-t mehettem el így. Egy kis ecsettel kenem be a görgőket középen és a kis gumigyűrűket a szélen. Mókás, pont a láncspray-k ragacsosságából lett elegem. Eredetileg átmeneti megoldásnak szántam, hogy míg csinálok magamnak egy automata olajozót addig kenegetem "kézzel", de aztán megszoktam.
(#102555) Teasüti: Én úgy tudom, a görgők kenése fontos ezeknél a láncoknál is. Ha nem kened erősen melegedhet, és az viszont már nem jó a zsírnak sem a csapoknál.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
Formaster #102552 üzenetére
Miért ne lehetne? Bármilyen olajat kenhetsz rá. Akár hajtóműolajat is.
A motorláncok külső kenése nem kritikus fontosságú (kivétel a hagyományos kialakítású, O-gyűrű nélküli láncok). Sőt, akár szárazon is elmegy egész sokáig, mivel a csapokban lévő zsír végzi a munkát. Elsősorban azért kenjük, hogy védjük a rozsdától. -
HSM
félisten
válasz
Formaster #102552 üzenetére
Nem-e? Miért ne lehetne?
Így nézett ki nem olyan rég a hátsóm egy kb. 200km-es Mátra-túra után, amikor éppcsak futtában kentem még kicsit rá, miután ránkszakadt az eső féltávon (tehát kb. 100km után):
Jó, én még kis grafitpot is rakok bele, így még bírja egy darabig miután kiszáradt is.Én teljesen átszoktam erre, mert bár lényegesen több vacakolás így bekenni, de szép öntisztuló lesz a lánc, nem az a lemoshatatlan ragacsos vacak, ami az utca összes koszát összegyűjti, mint a láncspray-k.
-
Formaster
addikt
válasz
Geresics #102550 üzenetére
Lehet, hogy rosszul fogalmaztam
A piacvezető nyilván amiből a legtöbbet adják el, ez megint kérdés, hogy melyik piacon mi az. A megfelelő szó inkább a tesztgyőztes, vevőelégedettségben vezető. Több német fórumot is olvastam, ahol 2-3 termeket ajánlanak, többnyire legjobbként megítelve ezt, a motul pedig nem sűrűn van megemlítve.
HSM ezzel biztosan nem lehet. Kíváncsiságból kérdezem, hogy mennyire veri fel, mert brahiból gondoltam már rá, hogy ki kellene próbálni
-
Formaster
addikt
válasz
Teasüti #102546 üzenetére
Biztos, hogy az. Nem derült ki melyik WD40-et használja, a simát, vagy a láncra valót, de tocsogott a lánc és a gumi is.
Van az S100-nak egy új (2 éves) terméke a Dry Lube, kemény 2 euróval drágább, mint a Motul. Cserébe most 500ml kiszerelésben kapható. Az S100-ból kipróbáltam a Weisses sprayt, ez után még mindig került pötty a felnire, majd beszámolok a Dry Lube-ról is. Ez viszont garantáltan hosszan tart és véd a korrózió ellen, jelenleg piacvezető, nem csak marketigben.
ath ez ahhoz képest amit én láttam makulátlan
-
ath
senior tag
válasz
Teasüti #102546 üzenetére
a lánckerékről kifelé csapódó cseppeket elkapja a gumi pereme, a peremről pedig befelé húz egy csíkot, miközben leválik. [link] elég jó szemléltető képet sikerült találni
néha ilyen a motul c2-vel is van, de egyértelműen a túlfújás miatt. nem kell sok, ennyi a lényeg, mert rohadt mindegy mivel fújod: ha sok, leveri. -
Teasüti
nagyúr
válasz
Formaster #102479 üzenetére
Értem. Azon filóztam száradás alatt arra gondolsz-e, ahogy elpárolog a hordozó anyag ami kb egy perc mindenféle spray esetében. A kérdésed inkább arra irányul, hogy van-e olyan lánc spray, amit nem dob le a lánc.
Próbálj ki esetleg egy zsír spray-t, hátha az beválik! Bicikli láncra anno a Berner zsír spray-jét használtuk, az nagyon frankó cucc. Motorra még nem próbáltam.
Vagy ami amúgy nekem még viszonylag kulturált volt, az az automata láncolajozó, amibe láncfűrész olajat raktam (olcsó volt az olajozó utántöltőjéhez képest). Ezt ha sikerült belőni, akkor nem fröcskölt egyáltalán de mégis volt egy leheletnyi kenés.De ha rám hallgatsz, akkor leszarod és néha takarítasz. Ez már csak ilyen mocskos sport. Nekem is felveri a burkolatra, a rendszámra, néha a felnire is. Na bumm. Következő mosáskor lejön. A gumi futófelületére viszont nem mehet, az elvileg takarásban van.
Ha odafolyik, akkor az tuti biztos user error.
-
Formaster
addikt
válasz
julius75 #102542 üzenetére
Pont a motul ne fizetné meg bőségesen az ilyen teszteket? Illedelmesen megköszöntem a véleményedet, de úgy látszik nem tudod elviselni, ha nem fogadom meg, ilyenkor jön az arrogáns fellépésed, ami miatt ki lettél tiltva onnan. Továbbra is küldheted privátban az ultimátumokat, ott már tiltottalak, de úgy látszik kénytelen leszek a kommentjeited is rejteni, mert a stílusod továbbra is alpári.
-
julius75
aktív tag
válasz
Formaster #102523 üzenetére
Igazad van, valóban nem csináltam tesztet. Én inkább hiszek annak 20 - 25 motoros ismerősnek a városban, akik velem ellentétben sok-sok éve motoroznak, és bőven van már tapasztalatuk, mint a jól megfizetett teszteknek. Kivétel nélkül mind a neked is ajánlott "fehér" motul sprayt használják, mint ahogy én is. Július 20.-án vettem a tracer gt-t, tegnap jöttünk meg Ausztriából. Az elmúlt 2 hónap alatt 6450 km-t raktam bele, és néhány mm-es csepptől a felnin eltekintve sehol sincs a kenőanyagból. Sem a lengővillán, sem a dobozokon, sem pedig a gumin.
Jó szándékkal ajánlottam ezt a terméket, de a stílusod a szokásos nagyképű, lekezelő. Ugyan úgy, mint az autóápolás fórumon. Ott sem voltál képes elviselni más véleményt a tiéden kívül.
Tőlem azt használsz amit akarsz, felőlem tyúkszarral is kenegetheted. A döntés a tiéd. -
Formaster
addikt
válasz
zgospel #102539 üzenetére
Nem célom, viszont kissé lealacsonyító ahogy a monitor mögül néhány rosszul értelmezett sorból megítélsz. Elsőször is gumiparám nem nekem van első sorban, hanem a havernak, ugyanilyen MT-vel.
Amint látod amióta én kenem a két kerék egyformán néz ki, tehát nem olajos. (felnire még megy valami) Viszont, ha veri akkor full a majrécsíkra veri, a havernál ez úgy néz ki, hogy az én csíkom 3x-os méretében tiszta olaj a gumija. Na az a veszélyes! Borult is nemrég, balra. Viszont, ha ez az áttétel/kerékméret páros a gumira veri és véletlen 2 cseppel többet fújok fel, nem szeretnék balra kanyarodni. A kép olajozás után készült egy oktatónappal befejezve, ezért vannak a gumik bekrétázva, a feladat a majrécsík koptatása volt.
-
zgospel
őstag
válasz
Formaster #102538 üzenetére
Gúnyolódhatsz, de nem nekem olajos a gumim
A váz alatt gondolom a lengővillát érted, különben még furább lenne.
Az hogy nem vagy egyedül a problémával nem jelenti azt hogy jól csinálod vagy jó a termék amit használsz.Nehéz elképzelni hogy a Yamahánál hülyék dolgoznak és minden MT07 a gumira csapja az olajat mert 43 fogas lánckereket tettek a 17es felnire.
Azt hiszem egyértelmű hogy az összeolajozott gumi mennyire balesetveszélyes. Ha típushiba lenne akkor már rég visszahívás keretében javították volna.
Ezért írtam hogy próbálj ki egy másik terméket, máshogy nem fog kiderülni. -
Formaster
addikt
válasz
zgospel #102536 üzenetére
Nincs mitől félned, nem a te motorodat szerelem és bázel felé sem járok sűrűn. A viccet félretéve, ha a kerékméret és a lánckerék mérete megváltozik, valószínűleg már pont nem ver a gumira semmit, ebben rejlik a profizmusod.
Gondolom a felniden sincs egy csepp sem és a vázon sem. Nyilván vannak még őstehetségek, erre születni kell.
Szerk: szerencsére nem vagyok egyedül a problémával, fórumok százaiban keresik a megoldást, a német teszt sem véletlen tér ki erre, így nem érzem magam teljesen loosernek
-
Chris0321
veterán
válasz
runner 125 #102531 üzenetére
Megmondom őszintén engem nem vonz ez a fajta motorozás, de terepen nem inkább állva szokták hhasználni?
-
zgospel
őstag
válasz
Formaster #102532 üzenetére
Ha a gumin van az olaj az már rég rossz...
Én minden aprósággal a szervizbe rohanok, nem bütykölök otthon semmit, de a láncfújás még nekem is megy anélkül hogy összebasznám a gumit. Nem akarlak megsérteni de ezek után előre félek mi lesz ha elkezdesz otthon motort szerelni. -
Geresics
addikt
válasz
runner 125 #102526 üzenetére
40-50 közötti LE egy ilyen könnyű gépen tökéletes.
Megkockáztatom, még a 250L 25 lova is elég, de ezt nem tudom, amíg ki nem próbálom. Amúgy ki fogom próbálni, mert szerencsére pár napja van ilyen lehetőség bárkinek!A bajom nekem is hasonló, mint Neked: 20km-es körzetem Natura2000 terület. Amíg elmegyek valahova, meg vissza, az min.40km. De egy 7 literes tankkal sem marad már sok mókára nafta, és jellemzően nincs kút arra, amerre mennék
Felmerült bennem a CRF250Rally is, de az onroados, és hasonló videók miatt teljesen lemondtam róla.
Ez a 450-es jó volna, ha pl. dupla ekkora tankja volna. Viszont sokallom a 3,5MFt-ot érte. Annyiért szerintem meg lehet majd venni a KTM 790 Adventure-t! Márpedig az papíron univerzálisabb, mégis jó terepmotor lesz! Papíron. Amíg ki nem próbálom ezt is, addig megint csak a fotelészosztás megy.Viszont enduro-t kizárólag újonnan szeretnék venni, mert félek tőle, hogy hogyan használják őket a bejáratós időszakban - amire én kényesen fogok figyelni...
Nagy reményeim fűződnek még a KTM 390 Adventure-höz! Ha azt lehet majd 2MFt körül venni, 44LE-vel, akkor az világbajnok lesz!
(#102529) Chris0321
-
-Mike-
addikt
válasz
Formaster #102532 üzenetére
Én már fújtam ipone, liqui moly, meg a topicban agyondicsért mol-lal is. Nekem egyik sem vált be pedig várok vele eleget. Egy-két csepp mindig lesz a felnin, ez elkerülhetetlen szerintem.
Én mindig benzinkutakon veszek mikor eszembe jut, dupla áron. Aztán ugyanott vagyok ahol te, aki német teszteket olvas és nem hisz senkinek magyar fórumon. -
Formaster
addikt
válasz
zgospel #102530 üzenetére
Ezt félre érted, a kolléga kereke fröcsögött az olajtól, nekem csak egy keveset ver a szélére, illetve nemrég vettem, akinél volt az sem spórolt az olajjal és miatta volt az egész kerék full olajos. Nálam most a bal majrécsíkon látszik egy kevés, de ettől kevesebbet nem hiszem, hogy rá lehetne fújni. Vagy ritkábban kell kenni valami tartósabb cuccal, vagy még ettől is kevesebbet, esetleg valami kevésbé fröcsögős anyagot találni, ezen vagyok jelenleg.
Bázelban őrültek vannak
a fele kb francia
-
runner 125
nagyúr
válasz
Chris0321 #102529 üzenetére
Jó, lehet itt promózni mindent kőkemény cross bajnokokkal, de a piac 1-1 használati tárgyat mocskosul bekategorizál és ilyen enduro a nőknek való, vagy olyan kamaszoknak, akiket féltenek, vagy nem akarnak üzemórás gépet hajtani.
Mondom, láttam élőben, ültem a Freeride-on, előtte már mentem 250-es 450-es endurokkal, legutóbb 400-as DRZ-vel.
Tök azt éreztem h ez a motor alacsonyabb, filigránabb embereknek készült, a lábtartó ülés távolság is mint vmi Honda Monkey. Eleve, nézd meg:Igen, a 2. kép egy 50-es Derbi Senda.
Nah pont ilyen érzésem volt rajta. Persze, előbbi erősebb, jobb a futómű, de egyszerűen nem éreztem magaménak.
De h ennyire ne ekézzem, a Freeride kategória talán legjobban úgy pozícionálható, h egy iszonyú könnyű, tartós, _triál_ enduro szülemény. Nekem viszont nem az kell. -
-
Chris0321
veterán
válasz
runner 125 #102521 üzenetére
Miért gond, hogy nő árulja? Attól félsz, hogy ő jobban kihajtotta mint te tudnád?
-
runner 125
nagyúr
válasz
dellfanboy #102525 üzenetére
Mert hol írtam h aszfaltra keresek endurot?
Nyilván soft terepre kell. Sőt, korábbi postjaimat ha átfutottad, láthattad h a Kisalföldön lakok, itt legalább 15-20km-t kell mennem h valamiféle hegy képződményt találjak és egyébként is pontosan az a célom, h ne egy pénztemető üzemórás gépet vegyek.
Nincs időm évente szervizre hordani, szerelgetni meg pláne és kiszórni sem szeretnék az ablakon évi 4-500k-t egy egy revízióra, csak azért, h harmadmotorként néha gurulgatok vele az erdőben.Kérlek ne kezd ezt a fajta demagóg, deténylegtartsukbeafokozatosságelvét mantrát. Persu-val annó jól össze is vitáztam ezen.
Azt aláírom h a terepmotorozás tök más (komolyabb) képességeket, rutint, tudást igényel, mint az utcai, de meg ne győzz pls h egy 15 LE-s 125-öst vegyek. Nem gombázni kell.
Nyilvánvaló h nem hardendurozni, ugrálgatni fogok. Sőt, azt is kijelentem, h a ccm-t nagyobb arányban hajtom most a tartósság miatt, mintsem h minél erősebb legyen. Írtam is, negyvenx LE-vel elégedett vagyok már, cimborám DRZ-je annyi, mentem vele párszor, amire nekem kell tökéletes az a teljesítmény (futómű, fék szar, és az egészen érződik - nem akarok megbántani senkit - h azért budget modell. Vázhegesztések, illesztések, stb.)De azt a teljesítményt, mint pl. a 250-es CRF-L tud, tudja a 180-as robogóm is. Terepre annál több kell egyszerűen.
A CR500-at érdekességképp linkeltem, szobornak szívesen vennék egyet, de használni nem.
Ahhoz komoly tudás, kemény enduros előélet szükséges. Amatőrként felülni egy olyanra butaság.
Hja, tudom, azért se vettem semmit.
Bár egy XR650 fent van pár hónapja, hasznaltenduro.hu-s csóka árulja, ez az. Megkéri az árát rendesen, 4k euro + honosítás, ráadásul Dall'Ara kiadás, ami öndindító kitet takar. Viszont ahogy ennek is utánaolvastam, állítólag ha jó az önindító, akkor is hamar széthullik. Nah ezen pedig nem jó, úgyhogy kb nincs.
Jah és telefonban azt mondta, h hiányzik is valami alkatrésze az önindítónak, amit CNC-vel le kellene gyártatni hozzá, így elengedtem ezt is.
Sajnálom, mert a motor amúgy nagyon patika, látszik h utcán futott, és az utolsó évjáratok egyike.
-
-Mosquito-
őstag
válasz
dellfanboy #102525 üzenetére
Az a Hringes 125cm3 gép picit vicces.. Érdemes 200-250cm3-vel kezdeni szerintem. 400-500cm3 meg többet dolgozol vele.
-
runner 125
nagyúr
válasz
Geresics #102516 üzenetére
Hm, komoly?
Európai Honda oldalon 2019-es dátum szerepel mindenhol mögötte.. kis esélyt látok rá h idén be fog érni, Reálmotor sem túl bizakodó..
Jaja, azt olvastam én is, állítólag véletlenül a 250-es teljesítménye került ki hozzá. Röhögtem is a sok IQ huszáron, amikor ment az anyázás h azt már '81-ben tudta az MZ-je is, szal' szarfoshonda.
Mellesleg ugye számtalan példa van manapság enduro, cross vonalon (német, osztrák piac), ahol a gyári fojtással 6-7 kw-ra csökkentik (papíron) a 125-250-450-es enduro motor telejesítményét h homologizálható legyen.
Az elírás mellett ez volt a másik, amire gondoltam.
De a kb. 40 ló ilyen felépítés mellett a kulcsszám. Megvan a kellő power és ez pont az a határ ekkora ccm mellett, amitől még nem lesz üzemórás.Azért azt te is látod a fotókból h ez 1:1-ben CRF váz és felépítés. Gyakorlatilag az index-ek, műszerfal, önindító, rendszámtartó, lámpák különböztetik meg attóll (meg nyilván a blokk). Dual sport-tól messze van.
Ez ha végre piacra kerül, egy iszonyú óriási lyukat fog betömni, már annak aki hajlandó kifizetni érte az új árát.Amúgy hahun találni olyan endurokat, amit dual sporttá alaktíanak. Fejidom, nagyobb tank, olyan dakarosra kb. De gondolom neked úgyis ez kell. Előbb utóbb meg ehhez is meg fog jelenni ilyen utángyártott kínai kiegészítő. Sőt, ha lehet hinni a pletykáknak h valóban CRF váz, akkor valszeg kompatibilis vele egy most beszerezhető átalkító pakk is.
CRF250L gyenge. Ez max erdésznek való kijárni a határba, vagy agglomerációból bejárni dolgozni.
-
dellfanboy
őstag
válasz
runner 125 #102521 üzenetére
jolvan, azt hiszem a fonalat elvesztettem. most terepen akarsz motorozni vagy nem? otthon mind a safety, mind a Hringes,
terepes mokanal valami 125os gepet adnak hogy azzal tanulj meg motorozni fuggetlenul attol hogy hany kg vagy. en a fokozatossag hive vagyok
ertem en hogy kozuton az 1.2-esnek csavarod a szarvat, meg jo moka lesz a cr500 ( bar ha 450-re mondtak egy 3.5millas arat sztem a cr500 nem all meg 5 milla alatt,
foleg ha hozza a 100kg koruli 90 loero pluszos teljesitmeny) de nem hinnem hogy egyhamar fogsz magadnak terepmotort talalni... -
Geresics
addikt
Lesznek megint hasznos autós-motoros cuccok a Lidl-ben csütörtöktől. Link.
-
Formaster
addikt
válasz
julius75 #102522 üzenetére
Általánosságban, nem egy német tesztben végeznek közepes helyen, más termékekkel is. Gondolom hasonló kaliberű technikai tesztet nem végeztél több láncolajjal, ezért nyilván a német tesztet tartom megbízhatóbbnak, szóval ez alapján fogok választani. Azért köszönöm a véleményeket.
-
runner 125
nagyúr
válasz
dellfanboy #102514 üzenetére
Figyelj, 187 cm vagyok és 100kg. Még nyár elején beugrottam Győrben az Auner shop-ba, pont volt bent egy 350-es Freeride, már ránézésre is BMX méret, ráültem és hát, a kiscsaj is csak mosolygott.
De azért akkor még nem adtam meg fel, esküszöm. Rákerestem a hahun a Freeride-ra. Találtam is egyet, rendszámos is volt, egy dolog bizonytalanított el végleg, csaj árulta.
EXC450, EXC500 mind üzemórás! A régi LC4-ek max ami jobban bírja de abból meg szinte csak supermotot árulnak, vagy 660 SMC, de az meg berúgós. Rugdalja a tköm egy pocsolya közepében.
Annyira tényleg nem egyszerű a helyzet.Nah, pont az ellenkezőjét írtam... h az első csapában elburkolok. Tudom h kenném neki, és azt is h esnék párszor. Ezért is sajnálnám egy újra a pénzt.
mod.
Baszki, itt az apró.
Hirdetés feladója
Név: Kovács Zsófia
Cím: Fejér megye, Siófok
Mobil: +36 20 259 .... megmutat -
Formaster
addikt
válasz
julius75 #102512 üzenetére
Ahamm, és ezt mire alapozod? Német tesztek szerint egy közepes helyen végez, szokás szerint ez a Motul féle minőség, mint a motorolajokban is.
-
z123456789
addikt
válasz
runner 125 #102513 üzenetére
Ah, én csak ábrándozom, jelenleg olyan fázisban vagyok, hogy örülök, ha a Z-t esztétikailag rendbe tudom raknia télen.
Nálam mmég várat magára egyelőre az hogy 2 motorom legyen.
Mondjuk én egy 125-ös akármivel is elcsettegnék terepen, de 200 000-em sincs most ilyen úri huncutságokra. (Meg nyilván amit ugye hoz magával költségere sincs.)
-
Geresics
addikt
válasz
runner 125 #102513 üzenetére
ugyan ez a bajom
A CRF450L egyébként most jelent meg, Amerikában már mennek az első tesztek - talán 2 napja került fel az első pár videó. Szerintem rövidesen többet fogunk tudni róluk. Állítólag elírás volt a 25LE, és 40+LE lesz. Viszont a Dual Sport jellegét ott bukja, hogy tényleg nem elírás volt: 1000km-enként (600 mérföld) kell benne olajat cserélni, szelepállítás pedig 1800 mérföldenként. A tankja is csak 7 liter. Jó-jó, de ez még mindig enduro, nem dual sport. 10e$.
Ki tudja, talán majd lesz belőle egy Rally változat, ami kap 15 literes tankot?Viszont a CRF250L a maga 1,6MFt-os árával eléggé vonzó!
Jelenleg nagyon várom a KTM 790 Adventure-t! Amint lehet ki is próbálom, és ha bejön, valamint ha tartja magát a KTM a hagyományaihoz, hogy az Adventre ára a Duke-hoz képest (ami 2,9MFt) +3-10%, akkor egy olyan lesz.
Viszont most őszre várható a KTM 390 Adventure bejelentése is. Ott is bízni lehet abban, hogy a 390 Duke ára 1,6MFt, és 44LE!
-
hroberto
veterán
válasz
runner 125 #102509 üzenetére
Ezt az erőt terepen nem lehet kimotorozni.
-
dellfanboy
őstag
válasz
runner 125 #102513 üzenetére
itt jon elo a hondabuzisag(od) problemaja (is). ott a ktm free ride szeria nem uzemora, kezdo terepeseknek, ha akarod rendszamozod, van belole 2,4 utem elektromos...
de ha komolyabbat szeretnel ott a Sherco gyarilag akra rendszer, kyb allithato futomu ( aszem racing-nal szeria) esetleg gasgas, beta, hasznalt ktm-ekrol nem is beszelve.az a crf450l szerintem 10 mulva talan becsuszik a1,5 milla korulira foleg annak tukreben amennyit el fognak adni belole
raadasul ha arra szamitasz hogy terepen nem fogsz esni kelni. nos. akkor nem huzod neki elegge
-
runner 125
nagyúr
válasz
z123456789 #102511 üzenetére
Hát, én már lassan 1 éve akarok venni valamit
Figyelem folyton a piacot, de egyszerűen nincs épképzláb darab. Nálam fontos szempont h ne legyen üzemórás, de lehetőleg 130kg-nál se nehezeb és rendszámos vagy rendszámozható legyen. Alig van ilyen alternatíva. DRZ-k ára az egekben és azért na, a blokk jó, de a fék, futómű elég fapad.
XR650 meg alig van, vagy ha igen, milla fölött. Az új ára meg 1,280 volt, azért ennyit nem erősödött a FT 10 év alatt, na.CRF450L-et előbb kihozhatta volna a Honda, sajna csak jövőre fogják piacra dobni, Reálmotor szerint úgy 3,5M-os árcédulával. Fáj a fogam érte rohadtul, de annyi pénzt egyszerűen sajnálok kiadni egy terepmotorra. Kimegyek vele és az első csapába tuti elborulok..
Szóval, ebből kéne egy 4-5 éves 1,5-ért. -
veze
őstag
válasz
z123456789 #102500 üzenetére
Bogyó bá oldalát felhívtam, úgy van ahogy mondod, kifutó széria azt mondjákfelsőből csak XL van alsóból meg 2XL is
-
runner 125
nagyúr
Ismét jön a CR500. 89-90kg és 92 LE.
Finom.
-
Formaster
addikt
válasz
zgospel #102503 üzenetére
Én rendes láncsprayt használok, ez volt a mondandóm lényege, hogy a másik gyerek wd40-ezik. Weisses Kettenspray, német cuccot fújok rá, de ez sem elég jó. Meleg láncon valóban azonnal viaszos lesz, nem humbuk, de 24 ora elteltével is leveri. Ezért keresek profibb cuccot, a motult meg hagyjuk is...
-
Ferdzsoo
addikt
válasz
zgospel #102503 üzenetére
Teljesen egyetértek kivéve a hsz végével, én úgy fogalmaztam volna: "Ráfújod, vársz 20-30 percet aztán mehetsz isten hírével mert úgyis ledobja."
Nekem legalábbis kivétel nélkül ez volt a tapasztalatom, mindegy milyen láncsprével, mindegy mennyit és mikor fújok.
Mindig tiszta rittyó volt mindenem. -
zgospel
őstag
válasz
Formaster #102499 üzenetére
WD40-nel kb még a bicikliláncot se nagyon kéne fújkálni, nemhogy a motorét. Svájci rendőr helyében jól megbüntetnélek titeket, mert egyszer majd elrepültök egy szemmel alig látható kanyarban mert tiszta olaj a gumi.
Nem egy bonyolult művelet bemenni egy motorosboltba és venni egy motoros láncsprayt. Például Motul C2+ jó minden típusra és fehér színű hogy lássad hova fújtad. Tökmindegy hogy hideg vagy meleg a lánc amikor fújod, ez csak egy vallási humbug. Ráfújod, vársz 20-30 percet aztán mehetsz isten hírével és nem dobja le. -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
z123456789 #102501 üzenetére
Telefonszám van, fel kell őket hívni - ha van megfelelő méretben, akkor félre is teszik neked.
-
z123456789
addikt
válasz
z123456789 #102500 üzenetére
Istenem! De hát most nézem Bogyóbá oldala is egy győri boltra mutat.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- ÚJ Lenovo ThinkPad X13 Gen 5 - 13.3" WUXGA IPS - Ultra 5 135U - 16GB - 512GB - Win11 - 2,5 év gari
- Dell 14 Latitude 7420 FHD IPS i7-1185G7 4.8Ghz 16GB 512GB SSD Intel Iris XE Win11 Pro Garancia
- Microsoft Surface Laptop 5 13.5" i5-1245U 16GB 512GB 1év garancia
- ÚJ- Lenovo ThinkVision T24i-10 - 24" monitor - Számla, garancia
- Bomba ár! HP EliteBook 850 G2 - i5-5GEN I 8GB I 256GB SSD I 15,6" FULL HD I Cam I W10 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest