Hirdetés
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Apple asztali gépek
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Azonnali fotós kérdések órája
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Chieftec Vista ház: kisebb halaknak
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Házimozi haladó szinten
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Burt1793
veterán
Ha nem tárolom egész nap dobozban a sisakot, akkor a Schuberth c3 pro-t veszem fel, 140-nél nem megyek gyorsabban, ez elég csendes darab és hihetetlen finoman lehet nyitni-csukni az elejét és a plexit is, no meg az ellenzőt. Amúgy egy alap nolan sisakot (kb 40-50 ezer forint volt) használok, hogy ne "kopjon" a Schuberth, összehasonlíthatatlan a kettő.
Az olcsóbb búg, zúg, párásodik, rosszabb érzetre a plexi és az elejének a mozgatása, huzamosabb 100 feletti tempónál nyomja a homlokomat, pedig jó a méret. persze azt is lehet használni, ha a Schuberth nem lenne, nem is tudnám ezt szidni.
-
Ferdzsoo
addikt
válasz
Khaosz55 #58590 üzenetére
Ne haragudj de az hogy milyen bukót veszel nem attól függ hogy mennyivel fogsz motorozni. Ettől függ kb a legkevésbé, ezért vicces amikor te pedig pont ezt jegyzed meg.
A másik pedig hogy vásárlás után kérsz tanácsot? Azt várod hogy nyugtassunk meg, igen ez a sisak ennyiért jó vétel volt?! Mit vártál?
Szerintem ez nem felnőtt gondolkodásmód.
Én ha venni akarok valamit előtte kérdezek...
Nem akarlak megsérteni, de totál logikátlan. -
V.Stryker
nagyúr
válasz
dellfanboy #58591 üzenetére
Akartam olyat, ami felnyitható és van benne napszemüveg...főleg hogy legyen napszemüveg. A kis Caberges kör után meg megvettem a Grex G9.1-et, ami egy Nolan N90 (Vagy n91 már nem tudom), néhány apróságot leszámítva... ncom előkészítés, bogárháló...a bogárhálót megrendelten 3k-ért, azóta boldog vagyok vele...hibátlan...Akkor 92k volt a Nolan N90, 39k a Grex a régi importőrtől...most az euromotor is nyomatja azt hiszem, csak 60k-ért. Amúgy minden alkatrészt N90/N91 nolenhez kell rendelni és akkor stimmel.
Érdemes inkább fordítva, mert Grex néven ugyanaz olcsóbb...pl. a páramentes plexi 3000 forint körül van hozzá...
persuader: Jóvan na.
Tudtam,hgoy ez a helyzet, csak mást vártam titkon.
Olaj amúgy nem kamu, hivatalos nagykerből van.
-
pakriksz
őstag
válasz
V.Stryker #58586 üzenetére
bizony, én is így jártam. Valami nevenincs olajat töltött a motoromba még az előző tulaj, aztán öntöttem bele motul 5100-at és csattanós lett az addig csöndes váltó. Azt hittem be kell járatni az olajat, de nem... azóta is olyan. Jövőre tuti mást öntök bele, csak a kérdés hogy mit.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #58594 üzenetére
Dehogy nem lehet rossz olajakat kapni: hamisítványnak hívják és olcsó webshopokban lehet rendelni, szinte tetszőleges márkanévvel!
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
V.Stryker #58586 üzenetére
nem tudom mit vartal.
nincsenek csodak. a csattanos valto sem jelent semmi mast, csak hogy meg nincs elnyirva az olaj, vagy mashogy van adalekolva, vagy mindketto egyszerre. de ez nem azt jeleti hogy nem jo olaj. azaz hogy nem tudja ellatni a feleadatat.
egy api sm es olajra nem mondanam hogy szar. manapsag nem nagyon lehet egyaltalan rossz olajokat sem kapni. az, hogy egyes motorok kuplungja mit szeret, es mit nem az mas dolog. attol az olaj meg lehet jo.azonkivul egy sor mas dologtol is lehet csattanos az egyes. pl a kuplungkosar agyazasatol. es hogy az milyen allapotban van. szoval ez nem ilyen egyszeru.
-
Archer
őstag
válasz
Khaosz55 #58581 üzenetére
Ahogy nézem, kb. 40k volt. Termoplaszt sisak, ennyiért vagy kicsit drágábban már el lehet csípni fapados üvegszálas sisakokat, az jobb választás lett volna. Költeni szerintem annyit költs ilyen védőfelszerelésekre, amennyit meg tudsz magadnak engedni. Úgy értem, ha egy dolog kerül valamennyibe, neked lenne rá pénzed de azt mondod, hogy jó nekem az olcsóbb is, na olyat ne csinálj. Nyilván erőn felül nem kell költekezni, de ami belefér a büdzsébe maximálisan, azt ne sajnáld a védőfelszerelésre. Lehet, hogy soha sem lesz rá szükség (úgy legyen), de ha mégis, jól jöhet azért a drágább (ami talán jobb is, nem mindig).
Gondolom azért ajánlgatja mindenki ugyanazt a kb. három márkát, mert azokat ismerik, de érdemes kicsit jobban körülnézni, sok kisebb gyártó van, aki nem tudja magát lépten-nyomon hirdetni de attól még jó cuccokat gyártanak. -
HSM
félisten
válasz
Burt1793 #58588 üzenetére
Amikkel mentem eddig motor, azoknál ilyen 160-200-as tempó úgy nézett ki, hogy a kis plexi tolta pont a sisakomra a szelet, amin jó kis hangzavart alkotott.
Pedig a Shoei Raid 2 bukóm nem éppen egy hangos, gagyi sisak.
Azt mondják nakedek jobbak ebből a szempontból ("egyenletesebben" éri a sisakot a menetszél), de nekem nem hiányzik az extra szél mindenhonnan máshonnan. Füldugóval jól elvagyok így is. -
Khaosz55
addikt
A "nem akarok 200-al menni"-t nem kell ilyen komolyan venni, érdekes, hogy pont az a rész lett kiragadva minek nem sok jelentőséget tulajdonítottam.
-
Khaosz55
addikt
válasz
V.Stryker #58586 üzenetére
Néhány hozzászólásból én is ezt érzem. Nem pont abból amit nekem mondanak hanem ha vissza olvasok. Van bennük egyfajta irónikus kioktatás a tanácsadás helyett. Persze sokan adnak rendes választ, nem erről van szó. Az elfogultság egy témát vagy terméket illetően szvsz nem jó.
-
HSM
félisten
válasz
Khaosz55 #58585 üzenetére
Ha sokat mész 100-al, oda is kelleni fog a füldugó. 200-nál már olyan zaj van, hogy iszonyat, jó sisakban is, de ha akár kocsiban dugtad már ki a kezed ilyen tempóban, akkor tudhatod, miről van szó....
(#58586) V.Stryker: Az 5100-nál nem vagyok meglepve, hogy nem ájultál el.[link]
Ha jót akarsz, egyszer próbálj bele egy 7100-ast.
Bár elég sokba kerül, de az legalább teljesít is. Biztos vannak olcsóbban hasonló jó olajak, de eddig ezeket próbáltam.
-
V.Stryker
nagyúr
Na ha már ilyen kötetlen a beszélgetés, jöhet az olaj téma?
Elsőre Elf olajat vettem a motorba, mert arra tellett. Most tettem bele Motul 5100-at és vártam a csodát. A csoda elmaradt, lóf.sz és esti fény.... Talán még csattogósabb a váltó, mint előtte.
Pedig vártam,hogy halkabb lesz a blokk, vajpuha váltás, semmi csattanás... aztán minden maradt a régibe.Khaosz55: Ez nehéz téma, mert ha "nem 100ezres SIDI csizmád van, akkor mennyit ér az életed???" szindróma is van itt bőven. Aztán van az, hogy pár éve kézből 7k-ért vettem egy Grex R1-es bukót, újat... 5*-os sharp teszt és már próbáltam pár sisakot, soha olyan halk sisakhoz azóta sincs szerencsém. De aztán majd mindjárt jól megkapjuk, hogy ha nem Schubertünk van, akkor mekkora
pancserek...akarom mondani felelőtlenek vagyunk. Én azt mondom olvasd el a teszteket, próbáld fel, ami anyagilag szóba jöhet, fogadd meg a tanácsokat, aztán kész. Én is úgy vettem sisakot,hogy másodjára, mert az első új, a Caberg az egy nagy rakás fos volt, minden szempontból. -
Khaosz55
addikt
válasz
Something_ #58584 üzenetére
Nem arra értem ezt, hogy 100-as tempó körül használom. Gondolom nagyobb tempóhoz olyan sisak kell amiben kisebb a szélzaj és jobb anyagból készül.
Azt akartam kérdezni, hogy normál túrázáshoz megfelelő-e. Viszont ha írok ide valamit, akkor bírálat szokott érni.
-
Khaosz55
addikt
LS2 F320 Stinger sisakot vettem. Nem tudom milyennek számít ez. Így utólag rossz vétel volt vagy elfogadható?
Nem akarok 200-al menni.
-
Burt1793
veterán
válasz
zeon.hu #58575 üzenetére
A2=48 lóerőig.
Én a honda nc700x-et, cbx500-at, suzuki freewindet néztem, ezek közül a freewing van a 600 ezer alatti kategóriában, viszont egy hengeres. A két Honda elég új és drága. Sajnos csak hondákat nézegettem, az X-es, azaz tóra verziók, amik magasítottak, drágábbak egy 20%-kal a simánál.
Bocs, amíg végigolvastam az új bejegyzéseket a topikban, eltelt 10 perc, páran már válaszoltak.
-
Macsjoz
tag
válasz
zeon.hu #58571 üzenetére
talán a túra enduro ami a legjobban tetszik, a jól menjen alatt úgy gondoltam, hogy esetleg pályán is lehessen használni szóval bírja a 130-140kmh-t tartósan vagy tartósabban, bár autóval sem szeretek pályán menni de akármikor lehet akármi, meg városba is lehessen használni. Ha nagyobbat kell előzni akkor tudja azt is kényelmesen. Talán a yamaha XTZ 660 az ami tetszene
-
Macsjoz
tag
Sziasztok !
Olyan problémával fordulnék felétek, hogy nem tudom milyen motort vegyek és ebben szeretném a segítségeteket kérni. A2-es jogsim van és eléggé magas vagyok (190cm) így egy csomó motor nem játszik, mert hát úgy néznék ki rajta mint majom a köszörű kövön
. Árban 600ezer fölé nem szeretnék menni ami a motort illeti, az átírás ilyesmi az külön szóval a motorra 600ezerig gondoltam költeni. Mit tudnátok ajánlani ami jó motorikusan jól is megy. ?
-
Topiccsendőr
addikt
Ha tudod, h nem jelent sokat, akkor?
Leirasbol annyit vettem eszre, hogy szelephezag ezek szerint nem volt allitva. Azt eleg nagy valoszinuseg szerint kell mert majd 40 ezer van benne. Ilyen szempontol nem elony a bontatlan blokk. Nagyon okosan a viszkozitasat irta le az olajnak, es a markajat, amibol semmit nem tudtunk meg
de ennyi.
Egy hezagallitasnal kb 50 e forinttal szamolj, es nagy a valoszinusege, h vezlancot is kell cserelni. Akkor termeszetesen tobb lesz. Feszito remeljuk rendben.
Ezek csak feltevesek, szet kell szedni a motort ehhez, es merni. Nem biztos h ezeket meg kell csinalni de eddig en ezeket tapasztaltam drz ken.Gyonyoru pelda arra h nem hiszi el az ember, h hasznalodik a motorja. A bontatlan blokk garancia mindenre. Persze
-
polimorf
tag
"Külföldön balesetet szenvedni, duplán nem móka."
Pláne Romániában, a mi balesetünknél egy doki nem beszélt semmilyen nyelven csak románul. Egy helyi Román srác tolmácsolt aki tudott angolul így neki angolul beszéltünk Ő fordított Románra és vissza. Kész katasztrófa volt. Ráadásul a helyi egészségügy valami borzasztó a mienkhez képest is. -
sqpp
őstag
válasz
Topiccsendőr #58565 üzenetére
- Állapot így ránézésre? ( tudom, hogy az nem jelent sokat, de valamit azért igen. )
Leírásban ezt volt:
-
Xaels
félisten
Tudtok valami jó szinterezőt pesten?
-
V.Stryker
nagyúr
Közben aludtam rá én is egyet és nem tervezek felmenni.
Egy esetben igen... ha 500km után úgy érzem, hogy k.rva fitt vagyok, nem fáj semmim, ragyogó napsütés van épp Nagyszeben után, ahol a Transfogarasba fel kell menni és melegem lesz beöltözve...na akkor lehet felkanyarodok, egyébként meg lehet rohadtul örülni fogok, ha letudom a kötelező 750km-t oda.
-
.mf
veterán
válasz
Topiccsendőr #58548 üzenetére
V.Stryker: a helyedben ilyenkor már nem terveznék 900+ km-t (számolj rá eltévedést, benzinkút-keresést, kajálni megállást is) magas hegyekben:
- rövidek a napok, már 6-kor sötétedik
- hideg van, a hegyekben főleg
- fent néhol akár már fagyhatott is éjszaka. Jégre ráfutni, nem móka. Külföldön balesetet szenvedni, duplán nem móka.
- vegyes az idő, bármikor jöhet eső, amitől ha megázol, ilyen hidegben főleg nagyon szívás, elgémberedsz, akár fagyási sérülést is összeszedhetsz (megfázás meg biztos, de az csak később jön); de ha nem is ázol meg, a tempódat akkor is nagyban csökkenti
- hideg, nedves aszfalt hegyekben, rizikósan vagy lassan fogsz menni -
sqpp
őstag
Vélemény? Ezt néztem ki
-
NorDezs
senior tag
Pinlock-ot ki forgalmaz az orszagban? Nolna N85-hoz kellene, de sehol sem talalok.
-
emre
veterán
válasz
Topiccsendőr #58550 üzenetére
Te is kopasz vagy?
-
Ferdzsoo
addikt
válasz
V.Stryker #58536 üzenetére
Én biztosan kihagynám a helyedben, nem ilyenkor kell menni hegyekbe motorozni, hideg aszfalt, bármikor bejöhet az 5fok eső szindróma (jó ha nem hó) ami minden csak nem motorosbarát. Nem kell hogy történjen valami, de pont negyedannyira sem fogod élvezni mintha nyáron mennél. És ugyanannyiba kerül.
Itt most nálunk 1300m-en egyszer van 8 fok és szakad az eső, tegnapelőtt a hó szakadt és leesett majd 10centi. Nappal ha szerencse van akkor van 8 fok, de van hogy csak 2. 6-7 óra fele reggel pedig fagy van.
Ez minden csak nem motoros időjárás... -
-Mosquito-
őstag
válasz
Topiccsendőr #58548 üzenetére
Így nem lesz közös sörözés,családi összejárás..
-
polimorf
tag
válasz
V.Stryker #58543 üzenetére
Mikor mi voltunk Transfogarason akkor is le volt zárva, ennek ellenére felmentünk a másik oldalán meg le.
Viszont én a helyedben most kihagynám, ott ilyenkor már óráról órára változhat az időjárási helyzet. A másik, hogy hideg már az aszfalt nagyon észnél kell lenni, neked meg őszintén nincs akkora rutinod. Ez a kaland jó lesz még egy másik nyári időpontra is. Értem én, hogy jövőre nem fogsz tudni annyit motorozni, de 2 év múlva is nagy élmény lesz ez. Arról nem is beszélve, hogy kellesz még a gyerekeidnek, még fel kell nevelned őket.
Szerintem most simán meglátogatod a rokonságot, legközelebb meg megmászod a Transzfogarast is, addigra meg sok tapasztalatot is gyüjtesz.
De persze ez csak az én véleményem, a döntés a Tied -
yodamastah
őstag
válasz
Topiccsendőr #58550 üzenetére
-
dugynok
senior tag
válasz
Topiccsendőr #58548 üzenetére
Mekkora film!!!
-
Xaels
félisten
válasz
V.Stryker #58543 üzenetére
Az, hogy perpillanat milyen időjárás van sajnos nem mérvadó. Arrafelé ilyenkor 1-ik napról a másikra beeshetnek a mínuszok. Jöhet hó és jég. Mi 3éve voltunk nyáron Augusztus közepén. 40fokban autóztunk le. Fent Fogarason már csak kellemes 24 ha volt és miután hazajöttünk rá 1 hétre le is zárták havazás miatt. Mindenképpen indulás előtti nap érdeklődj/informálódj.
-
HSM
félisten
válasz
-Mosquito- #58539 üzenetére
A Fogarason Te voltál, de kanyarok nem csak ott vannak... Meg kanyarkiegyenesítő tehetséges autóvezetők sem.
-
-Mosquito-
őstag
válasz
V.Stryker #58541 üzenetére
Egyértelműen fentről-lefelé. T. Fogaras út elején (7c) van egy kút, érdemes tankolni. Hegyre fel majd az alagúton átérve a másik oldal már nem olyan látványos. Leérsz a hegyről egyre rosszabb lesz az út minősége. 73c vagy az E81 út-ig menjél majd ott vissza a Transalpinára. Fékbetétekre nézzél rá indulás előtt! Meleg ruhát vigyél,időjárást is nézzél.
-
-
V.Stryker
nagyúr
válasz
-Mosquito- #58539 üzenetére
Akkor kettő kérdésem lenne.
Egyrészt fentről lefele vagy fordítva jobb menni? Ha menet mennék, lehet ez jobb...akkor a térképen látható
HátszegPetrilla felől jönnék, majd lefele mennénk Nagyszebennek. Így lefele tekerőznék rajta.A másik,hogy a mellékelt képen látszik, hogy igazából a transalpina út folytatódik még tovább. Azt is érdemes lenne belevenni, ha már ott vagyok?
-
Mizsala
tag
válasz
V.Stryker #58536 üzenetére
Transzfogaras lezárása: ha lezárják, annak oka van, szerintem akkor a lezárásig sem jutsz el motorral
Egyébként a fenti alagutat szokás többször lezárni, az azért nem olyan nagy szívás, hogy a szép részen feltolod, majd ha le van zárva ugyanott lemésznagyjából 1-1.5 óra alatt odavissza azért megvan az.
(sajnos szinte végig mart aszfalt van már... (vagyis olyan mart szerű izé))Petrozsény környékén olyan útépítések voltak, hogy csak néztünk. Nem volt olyan lehetőség, hogy ne kelljen földútra lemennünk. Nem tudom ezekkel mire haladhattak az elmúlt 2 hónapban, de azok ismételten időrabló tényezők. Illetve esős nyirkos időben mókás a verda egyenesben tartása
Azért kérdeztem, hogy egyedül mész-e, mert ilyenkor már azért bármi lehet a hegyekben, ahogy korábban már valaki írta előttem... -
HSM
félisten
válasz
-Mosquito- #58537 üzenetére
A frászt nem... Nem a 30-al totymorgó papák/mamák sodródnak ki a sávukból, hanem a fülükön/kezükben mobilozós keményvagyok arcok és kedves barátaik....
Legalábbis én eddig mindig ilyenekkel találkoztam...
-
V.Stryker
nagyúr
válasz
Mizsala #58532 üzenetére
Igen, család látogatás lesz... a hosszú hétvégére kivettem egy plusz napot. Ott mennék el fent... Nagyszeben, Déva környékén... És hát nagy a csábítás.
Így egy kicsit rövidebbet ír, most hogy a google-re bíztam az úvonaltervet.
Hosszúnak azért lehet hosszú amúgy, mert én most kezdtem idén a motorozást és egy sport túrával tolom, nem egy egyenes háttal ülős Pan Europaval.
Azt nem tudom, hogy meddig kéne menni a transalpinán, mert a fenti térkép alapján elvisz jobbra, de ott még lehetne tovább menni....
-
HSM
félisten
válasz
-Mosquito- #58534 üzenetére
Ja, annyira kemények, hogy tolják neki a kanyarban, de annyira már nem, hogy a sebességnek megfelelő tempóban tekerjék a kormányt is. Ismerős...
-
-Mosquito-
őstag
válasz
V.Stryker #58531 üzenetére
Kérdezz rá/nézzél utánna mert le szokták zárni Transzfogarast, nehogy megszívd! Transalpinán jó az út mondhatni frissen van aszfaltozva, fogarason egyre xarabb. Vigyázni kell a kanyarokban mert lusták az autósok kanyarodni és nagy íven veszik azt. 2000m-re szerintem ne menjél már. Magyar oldalon pályán le/fel,hogy minnél hamarabb kiérj.
-
Mizsala
tag
válasz
V.Stryker #58531 üzenetére
A transalpina gyönyörű, első osztályú útminőséggel(ugyebár vadi új az egész), bár a szalagkorlátok még néhol hiányoznak, szóval csak fokozott óvatossággal
(augusztus végén voltam)Szerk.: ja, és 877km nem tűnik vészesnek, már a határ előtt pályára tudsz állni és Pestre végigrántani. Tudom unalmas, de a végén már sokat számít, hogy a határtól 1.5-2 óra alatt vagy otthon vagy 3-4 óra alatt.
Egyedül mész?Szerk2: Az Olt völgye után délfelé menni emlékeim szerint elképesztő nagy szívás volt... Durva forgalom (akár csak az olt völgyében) és szinte végig várostáblán belül mész, annyira közel vannak a falvak, valamint nagyobb városok is (nagy területen elterülve). Szóval ott a menetidő egy kissé megnő...
-
V.Stryker
nagyúr
Tudom, hogy így se vagyok normális, de csak elméleti síkon eljátszottam a gondolattal, hogy a hétvégi erdélyi út során úgy kéne visszajönnöm, hogy beleveszem a Transalpinát is.
Igazából nem lesz gond, mert rögtön indulás után két órával el is érném és akkor még friss is lennék. Viszont azzal már az aznapi km. hogy haza is érjek...877km lenne. Ez csöppet soknak tűnik.
-
BoB
veterán
válasz
Khaosz55 #58527 üzenetére
Bőr jobban véd, cordura kényelmesebb. Igazi nyárra, melegbe én személy szerint rendes bőrt nem vennék fel.
Perforált bőröm van erre a célra. Nem olyan minek a mellkasán van egy kicsi, hanem térdtől könyökig. Azt így szemből átfújja a menetszél. Nemegyszer volt hogy akikkel mentem kicipzározták a felsőt mert olyan meleg volt. Akkor mi értelme?
Ahol nem perforált, abszolút nem szellőzik. Folyik az izzadság szó szerint
Viszont hűvösebb időben már annyira nem jó, le kell ragasztani a perforációt.
Plussz annyit tudok még elmondani, hogy a bőrruha "feszes" kell legyen. Kényelmesen feszes. Így annyira nem is tudsz aláöltözi, ha mégis alápasszírozol valamit, nem marad levegő. Az az ami szigetel. Hideg időre cordura.
Hosszú túrákra szintén cordura kényelem miatt. Rövidebb német autópályázásokra bőr.
Ha sokat motorozol majd előbb utóbb úgyis lesz majd ilyen is meg olyan ruhád is majd
-
mm89
őstag
válasz
Khaosz55 #58527 üzenetére
Én bőrt használok, így csak arról tudok nyilatkozni.
Nyáron szerintem tök mindegy mi van rajtad, meleg lesz. Nekem egy kétrészes Berik ruhám van, elől a mellkasánál perforált. Nagyon szeretem. Először egy mérettel nagyobbat vettem, de szerencsére sikerült elcserélnem egy évvel később egy ugyanolyan színű és talán egy kicsivel jobb állapotú ruhára. 35 fok felett nagyon meleg, de mi nem? 20-30 fok között mondanám kényelmesnek, de még befér alá egy plusz felső és a mellkashoz egy újság, így 15 foknál már használható. Az alatt úgy sem motorozok. Nálam a motor hobbi eszköz, ha véletlen városban kell valamiért menni akkor meg úgysem veszem fel a bőrt.
Én mindig veszek alá (még melegben is) egy Decathlonos futós aláöltözőt, hogy ne a ruhába izzadjak bele, mert akkor nem bírom levenni. A műszálas aláöltözővel meg szépen lecsúszik a ruha levételkor.
Szerintem egyrészest nem érdemes venni utcára. Jól esik levenni a kabátot egy-egy pihenő alkalmával.
Van egy vastagabb, marhabőr , szintén kétrészes Shox ruhám is, az most kölcsönben van (meg is védte a havert amikor Kecskeméten elcsúszott a pályán), azt akár 10 fok alatt is fel tudnám venni, mert még egy pulóvert is tudok venni alá, valamint tényleg vastag, nem fúj át rajta a szél, csak áthül, de mint mondtam, olyan hidegben már nem motorozok.Jah, és van még egy szövet kabátom is, valami noname, kivehető béléssel. Hát az kb béléssel együtt se ér annyit a hideg ellen mint a Berik kabátom. Kb nyáron tudnám használni..
Meg van egy három rétegű, Shox nadrág hozzá. Na az jó cucc! Még egy aláöltöző alá és már mehet télen is.Lábra szerintem csizma kell, nem bakancs vagy cipő, bár ez megint egyénfüggő. Én amennyit gyalogolok, a Sidi Vortice is kényelmes. De nem járok úgy túrázni, hogy sok látnivalóhoz / ban kelljen sétálgatni. Motorozni megyünk, nem sétálni.
Kesztyű szintén bőr. Én vettem egy Akito márkájút 10e-ért. Teljesen jó.
Sisakot, ha teheted, olyat vegyél ami jól látható. Én amióta megvettem a Caberg Duke Hi Vision-t, azóta sokkal jobban felfigyelnek rám az autósok. Előzékenyebbek, elengednek. Nem csak azért mert előtte nem láttak, hanem szerintem tudat alatt ilyenkor úgy gondolják, hogy ez egy felelősségteljes motoros, aki figyel magára és másokra. (aztán amikor kigyorsítok ezt lehet el is felejtik
)
Nem azt mondom, hogy ilyen sapit vegyél, csak hogy érdemes jól látható színekben gondolkozni. -
Xaels
félisten
válasz
Khaosz55 #58527 üzenetére
A kabáttal az a gond, hogy az úgy vízálló, hogy a kívül levő farmer anyagra belül rá van vasalva egy nylon réteg ami a szél- és vízállóságért felel. A külső anyag tocsogni fog a víztől ugyanúgy, melegben meg bele fogsz rohadni a nylonba. Olyan szövet kabátot nézz helyette amiből a vízálló réteg is kivehető.
A cipővel is az a baj, hogy nem vízálló. De majd rájössz az első komolyabb zuhé után, hogy a komforton mennyit javít a száraz zokni és alsógatya
-
Khaosz55
addikt
Szia,
a kabát rész vízálló, és összességben egyben, van benne protektor. A nadrág tényleg nem vízálló. A cipő merevített mindenhol. A kabát ebben az árfekvésben lévő textilhez képest szerintem jó. Tavasszal meglátom hogy mennyire lesz elégséges és befektetek egy jobbra. Egy másik textil ruha kb ugyan ez lehet vagy valamennyivel jobb.Ha viszont tényleg komolyabbra gondolok akkor bőr irányába mennyek el? Nyáron melegben elviselhető a bőr ? Szellőzik megfelelően ?
Ha bőrruha akkor valami ilyesmit néztem ki:
[link] -
Xaels
félisten
válasz
Khaosz55 #58516 üzenetére
Ami egyből feltűnt, hogy semelyik cuccod sem igazán vízálló. Ha túrázni akarsz ez legyen szempont, ha csak nem akarsz mindenáron még egy teljes szett esőruhát is cipelni magaddal. Persze nyáron 1-1 záporban megváltás lehet, ha minden értéked és iratod egy vízhatlan tokban csücsül a táska mélyén.
Mivel elég új motort akarsz venni, érdemes lenne elgondolkozni, hogy ruházat tekintetében kicsit jobban a zsebedbe nyúlj. Nem kell marslakónak kinézni, de ez így inkább szól a divatról mint a funkcióról.
-
PoLizei
aktív tag
válasz
StoneBridge #58521 üzenetére
Én pont most "zsíroztam le" a bőrt télire, innentől cordurában megyek, abban van bélés, és pulóver is fér alá. Igaz, bőrruha is van bélelhető, de én direkt szűket akartam nyárra, ami alá csak aláöltöző fér be. Azt tapasztaltam, hogy 2 réteg ilyennel kb.16 fokig jó, ott már a sztreccs részeknél kezd hűvös lenni.
-
KoVee84
senior tag
válasz
StoneBridge #58521 üzenetére
Bőrrel pont nem
-
V.Stryker
nagyúr
Tudnátok abban segíteni, hogy miként tudom a google maps-on vagy más térképen megjeleníteni, hogy hol vannak egy útvonal mellett benzinkutak?
-
StoneBridge
senior tag
Tegnap a Tata melletti kanyargóson mentem pár kört egy ZX-6R társaságában. Még mindig príma arra az út és csekély a forgalom.
Ahhoz képest, hogy végig lógott az eső lába, elég sok motoros kint volt.
Részemről zárom a szezont, mert kb. 3 óra motorozással már éreztem egy-egy ponton, hogy áthűlt a ruha, pedig volt rajtam mindenféle technikai cucc. Bőrrel gondolom jobban ki lehetne húzni, de azt jövőre szerzek be. -
-
V.Stryker
nagyúr
válasz
Khaosz55 #58516 üzenetére
Őszintén szólva az a cipő erős túlzással nevezhető motoros cipőnek. A ruházatot megnézve mind ilyen veszettül trendi, szerintem városi motorozásra alkalmas. Én nem mennék vele hosszú túrára az ziher, de vannak akik megteszik rövid gatyában és papucsban is.
Ha hétvégi túrázni szeretnél akkor is évszakokat le kéne választani, mert van nyári gönc és átmeneti. Érdemes külön venni, mert pl. nyáron a saját kabátomba belerohadtam.
Szóval nyárra egy jól szellőző, protektoros, esőálló ruha kéne. (ha nem szereted a bőrt, akkor cordura). Átmeneti időhöz meg ugyanennek a kicsit melegebb változata.A ruhának nem csak az feladata,hogy jól csajozzunk benne, hanem, hogy az izületeid ne hülljenek ki, ná ázz bőrig és a legfontosabb, hogy ha esés van, akkor egyben tartson.
De ezek úgyis, akkor derülnek mind ki, ha már motorozol többet, akkor látod saját magad, hogy hol van meleged, hol fázol. Hosszabb távon jönnek ki a nyűgök meg a hibák, az elsőre tökéletesnek tűnő cuccokon.
-
Khaosz55
addikt
Sziasztok
a következő motoros ruházatom van:
bakancs : [TCX X-Square plus]
Kabát: [Sixgear]
Nadrág: [Sixgear]
Kesztyű: Ezt most nem találom meg, de kevlár protektoros. Kb 8K volt
Bukó : jelenleg nyitott de zárt bukót veszek.Az a kérdésem, hogy ez elégséges haverokkal szolid hétvégi motorozásra tavaszra és nyárra? Vagy gondolkodjak valami komolyabb ruházatba? Kicsit idegenkedem bőrruházattól. A lényeg hogy kb 100-as tempóra kell. A motorom MT07.
-
Xaels
félisten
Mindegy, majd benézek valamelyik nap a szerelőt megkérdezni mi az.
(#58513) Burt1793 megeshetet, mivel aznap is azt a gusztustalan 10órás műszakot vittem mint csütörtökön. róbáltam másmerről menni, hátha jobban tudok haladni, de arrafelé is ugyanolyan szar volt, bár az Attilán elég jól lehetett haladni a Széllig.
-
Burt1793
veterán
Az biztos, megszűnik az a szép hang...
Asszem múlt hét hétfőn megint láttam őt a Széll Kálmán térnél a Várfok utcában a Szilágyi Erzsébet fasor felé reggel 7:50 körül. Már lassítottam az Attila úti lámpánál, amikor nagy hörgésre lettem figyelmes, visszanéztem a tükörben és megismertem hátulról az egyedi fényezésről.
-
V.Stryker
nagyúr
Én is köszönöm a mai gurigát. Én nem nagyon csináltam érdemleges képeket. Bocsánat, csak nekem is itt a családdal, kutyával kellett foglalkozzak.
Én észre se vettem, hogy le akartak volna szorítani.
-
Xaels
félisten
Mi is megcsináltuk tegnap a lábtartókat, ma el is hoztam. Hát ég és föld lett a motor érzetre. A váltó is kényelmesebben kezelhető így, nem kell annyira megnyúlnom.
A konzoltartó csavarok gyáriak. Kicsit rövidek, kellene hosszabbakat keresnem. Szerintetek hol érdemes keresni?
Szerelés közben egy csavar helyére lettem figyelmes a blokkon alul. Először azt hittem az olajleeresztő csavart hagytam el, de a kémlelő ablak teljesen el van telítve oldaltámaszon, akkor csak nem az?
-
baboss
őstag
válasz
V.Stryker #58508 üzenetére
polimorf
Mosquito34
Megvagyok én is,csak még a kutyával kellet egy kicsit foglalkoznom meg elpakoltam mindent.
Részemről is nagyon jó karika volt,csak egy kicsit hűvös.2 tank ment el a 600km alatt.5.5l-re jött ki a fogyasztás.Azért az autópályán majdnem csutkáig kellett húznom,hogy lépést tudjak tartani,nekem lejtőn 150 -nél nem megy többet.
V.Stryker Téged hazafele a pályán majdnem leszorítottak,megvan videón,majd küldöm. -
V.Stryker
nagyúr
En is itthon.
-
polimorf
tag
Én már hazaértem. Köszönöm mindhármatoknak a mai napot
Én nagyon jól éreztem magam.
Az a pár kép amit készitettem: [link] -
V.Stryker
nagyúr
válasz
-Mosquito- #58503 üzenetére
Azért azt szerintem tegyük hozzá, hogy ha valaki csatlakozna, akkor megteheti, nem zártkörű a buli.
Legyen ott időben, oszt jóvan.
-
polimorf
tag
válasz
-Mosquito- #58503 üzenetére
Ez a beszéd
-
baboss
őstag
válasz
-Mosquito- #58498 üzenetére
Szerintem maradjunk az eredetinél Győrben,a parkolóban lehet egy kis pihi amíg megcsináljuk az indító videót.
Nem szeretném a felvételen azt látni,hogy valakit kivasal egy autó.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Samsung LH46EDDPLGC 46" FullHD LED Monitor
- Telefon felváráslás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- 150db - 24600Ft/szett - DELL Universal Dock D6000 docking station (452-BCYH) (DisplayLink)
- DOKKOLÓ BAZÁR! Lenovo, HP, DELL és egyéb más dokkolók (TELJES SZETTEK)
- Fém, összecsukható és kihúzható fotó állvány eladó
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest