Hirdetés
- Notebookosított mini PC-t leplezett le az AOOSTAR
- Vélemény: más cég lenne az Intel, ha korábban nevezik ki Lip-Bu Tant
- Barátságot teremtene az ARM és az Anti-Cheat rendszere között az Epic Games
- Hamarosan foghatja a kezét a Copilot a játékosoknak
- Az NVIDIA szerint a nagyobb készletek stabilizálják majd az új GeForce-ok árait
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Hamarosan foghatja a kezét a Copilot a játékosoknak
- Milyen videókártyát?
- Milyen monitort vegyek?
- MWC 2025: A ThinkPad notebookokról sem feledkezett meg Lenovo
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Projektor topic
- Autós kamerák
- Azonnali informatikai kérdések órája
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Archer
őstag
válasz
Ferdzsoo #49299 üzenetére
Én is így csinálom, amikor piros-sárgára vált, lassítok, hogy éppen csak guruljak, így van idejük az autósoknak beengedni, nem az van, hogy egyszer csak megjelenek mellettük. Az elinduló sorral párhuzamosan haladni, hogy márpedig csakazért is előre érjek, elég felelőtlen szerintem.
persuader: cross motorokon szoktam még látni, elméletben jobb az öntisztulása sáros, dzsuvás körülmények között, könnyebben "leveri" magáról a sarat. Utcán a hűtést szokták felhozni, összességében nagyobb felület a hullámok miatt, elvileg a hőleadás is hatékonyabb. Akkor már esetleg inkább a Vented Brakes nevű kis légterelő bizb@szok.
-
Ferdzsoo
addikt
válasz
Yoshida #49297 üzenetére
Én az előrehaladást úgy oldom meg, hogy lassan haladok előre és amikor már látom hogy váltani fog a lámpa akkor nem gázthúzok hogy beérjek legelőre, hanem lelassítok és besorolok az autók közé. Így senki nem ideges, nem veszélyeztetem saját magam. Mert szerintem eléggé balesetveszélyes ez éppen az első autó indulásakor.
Meg ugye szemből is megindulnak neadjisten onnan valaki balra akar gyorsan kanyarodni a mi sorunk előtt abba pont faszán belegázolsz. szóval szerintem az egész nem éri meg. Ha szépen odaérek akkor meg úgyis első vagyok nyugodtan de a szemből balrakanyarodókra ebben az esetben is vigyázni kell!
Azthiszi elég gyors pedig nem... -
Yoshida
aktív tag
Mi két éve a motoros oktatóval ezt kiveséztük. Az tuti, hogy a sort balról meg jobbról is előzheted motorral, bringával csak jobbról.
Viszont!Csak akkor ha a sima forgalmi sávban (amiben te mész, meg előtted a kocsik) van elég hely hozzá.
Tehát -szerintem- hiába van záróvonal, ha te a kocsi, és a záróvonal között mész előre, akkor szabályos vagy, ha pl. nem telt el kb. két másodperc a kocsi indexelése (neki már a szándékot is kell jelezni), és a kanyarodása között, akkor védhető lenne az előremenés is. (ezért is jó kamera, visszanézni)Ha viszont átmész a szembejövő sávba a záróvonalon, úgy mész előre, akkor tényleg hivatkozhat arra a kocsi, hogy ő úgy állt, hogy tőle balra egy hajszál se fér el sávon belül, így nem számíthatott rá, hogy egy motoros ott megjelenik. (mondjuk kocsival én akkor is nézem a tükröt, mindegy hogy milyen vonal van)
Nekem az a megoldás, hogy ha nem ismerem a lámpát, és nem tudom mikor vált zöldre, akkor csak az első kocsiig sietek, mert ha közbe zöldre is vált, a második kocsinak idő mire elindul, szóval lehet kalkulálni mikorra érek, és hova.
Még így is látom néha, hogy az első kocsi nem indul el, mert várja hogy még őt is megelőzzem, szóval sokan figyelnek azért a tükörbe is.És ami jó, hogy bármilyen forgalmi okból áll akár már csak 2 kocsi is, ha van hely mehetsz előre tök szabályosan...
-
polimorf
tag
Nem tudom jól értelmezem e?
A KRESZ módosítás után, 2010 január 1-től:
(12) Ha a járműveknek útkereszteződésben, útszűkületekben, szintbeni vasúti átjárónál vagy egyéb forgalmi okból meg kell állnia, - előre sorolás céljából - motorkerékpárral, illetve segédmotoros kerékpárral az álló járművek mellett, vagy azok között, kerékpárral az úttest szélén, az álló járművek mellett jobbról szabad előrehaladni, ha
a) az előrehaladáshoz elegendő hely áll rendelkezésre, és
b) az irányváltoztatási szándékot jelző járműveket az irányváltoztatásban nem akadályozzák.
Én a vastagbetűs részből azt veszem ki, hogy a kerékpárosnak van megszabva az, hogy jobbról mehet előre. Viszont ezt nem látom a motorosoknál, ezért én úgy értelmezem, hogy a motoros mehet jobbról is meg balról is.
Vagy nem így van?
Csak ha már ezt a témát taglaljuk akkor tegyünk már tisztába minden részletet. -
pakriksz
őstag
válasz
V.Stryker #49268 üzenetére
ahol nem nagyon van forgalom, ott szar az út általában(meg ott is ahol van forgalom, hiszen ez magyarország
). Dobogókőn pl az esztergom felőli oldal kiszámíthatatlan, mert váltakoznak a töredezett, foltozott útszakaszok, és a vadi újak, akár néhány száz méterenként.
Ahol jó utat láttam, és élvezetes volt arra menni, az vác fölött a 2-es út... kivéve amikor a bmw szembe jön a beláthatatlan kanyarban...
Viszont a 2-es úton vác és bp között pár száz méterként kisebb fekvőrendőr szerű huplik vannak, úgy hogy arra felé erősen kell fogni a kormányt
-
Xaels
félisten
válasz
polimorf #49287 üzenetére
De egyébként sem mehetett volna előre hisz a párhuzamos közlekedés feltételei sem adottak, mint amiért megkata a büntit. Sokszor nehéz követni a módosításokat, még nekem is aki negyedévente oktatást kapok ezekből, ha vannak. Idén vizsgázom is így benne vagyok kicsit a témában is. [link]
-
Burt1793
veterán
ÉRtem, ez szívás. Pont mellette voltál, viszont amikor elindult, az már onnantól előzésnek számított szerintem és amúgy is jobbról kellett volna kerülni. Tényleg szar helyzet és valóban, az autósnak asszem ilyenkor tényleg nem kell tükörbe néznie. Ezek szerint jobbról érdemes kikerülni, persze jobbra is kanyarodhatnak, viszont akkor bele kell nézni a tükörbe, mert jöhet biciklis, mehet a zebrán gyalogos, meg minden.
-
vlevi
nagyúr
válasz
polimorf #49279 üzenetére
Mivel a kereszteződésig záróvonal van, ezért őt nem előzheti senki balról, emiatt nem kell meggyzőződnie róla. Az más lapra tartozik, hogy az autós biztosan nem emiatt nem nézett a tükörbe, (egyébként se tette volna), de ez felmenti a felelősség alól.
Lehet, hogy ez így betű szerint nincs benne a Kreszben, de emlékszem erre a példára, amit az oktatón elmondott. -
m4rc!
őstag
válasz
Burt1793 #49280 üzenetére
Mikor elindultak én már ott voltam mellette, nem volt hova mennem már, és mivel zöld lett még gyorsítottam is a szembejövők miatt.
Ő annyiban volt hibás, hogy gyorsan akart balra fordulni és ráadásul kis ívben, még a szembejövők előtt. Meg, ha eleve indexel, akkor számítottam volna rá. DE mindez hiába, mert semmi keresnivalóm nem volt ott a rendőr szerint.. -
polimorf
tag
Érdekes, hogy az esetek többségében a BMW, Merci, Audisokkal van a galiba.
-
Xaels
félisten
válasz
polimorf #49279 üzenetére
(4) Az R. 36. §-a a következő (12) bekezdéssel egészül ki:
„(12) Ha a járműveknek útkereszteződésben, útszűkületekben, szintbeni vasúti átjárónál vagy egyéb forgalmi okból meg kell állnia, – előre sorolás céljából – kétkerekű motorkerékpárral, illetve kétkerekű segédmotoros kerékpárral az álló járművek mellett, vagy azok között, kétkerekű kerékpárral az úttest szélén, az álló járművek mellett jobbról szabad előrehaladni, ha:
a) az előrehaladáshoz elegendő hely áll rendelkezésre, és
b) az irányváltoztatási szándékot jelző járműveket az irányváltoztatásban nem akadályozzák. -
Burt1793
veterán
Sajnos nem mehetsz el az autók mellett, ha egy sávos az út, csak biciklivel és segédmotoros kerékpárral, mindezt jobbról megtéve. Bár ez így szívás. Amikor elindult a sor, miért nem hagytad abba a kikerülést? Nem úgy szokták csinálni?
Polimorf: igen, a bmwsnek bele kellett volna néznie a tükörbe, de akkor is a mögötte jövőnek kell rá figyelnie, plusz az indexet hamarabb kellene kirakni, bár ezt kamera híján nem lehet bizonyítani, miért kéne pont a motorosnak hinni?Jó hír, hogy asszem módosítani akarnqk ezen a szabályon, bár mint ahogy a példa is mutatja, nem biztos, hogy ez jó ötlet.
-
polimorf
tag
Szerintem a balra nagy ívben lekanyarodó jármű vezetőjének mindenképp meg kell győződnie arról. hogy a bekanyarodást meg tudja e valósítani. Magyarán bele kellett volna néznie a tükrökbe. Mivel neked ment így nem valószínű. hogy alaposan körülnézett. Én nem hagytam volna annyiba még a rendőrrel szemben sem.
Mi az, hogy "csak a párhuzamos közlekedés esetén"?
A kreszben ilyen kitételről én nem tudok, bár az is igaz, hogy már rég vizsgáztam.
Meg kellene nézni a kresz ide vágó szabályát. -
m4rc!
őstag
Köszönöm a sok jó tanácsot bőrápolással kapcsolatban
Más: ma megvolt a tűzkeresztség:
BMW-s kicsit elcsapott..
Szituáció: Fehérvári út vége felé, Fonyód utcai kereszteződés. Áll a sor, piros a lámpa 5-6 autó áll egymás mögött. Elkezdem kielőzni a sort balról, közben zöldre vált a lámpa, eddigre már odaértem az első autó mellé, az meg kivágja az indexet és bekanyarodik balra. Motor közepénél talált el, még jó, hogy volt rajtam csizma. Én el se estem, az ő autója viszont jól le lett horzsolva..Nem ismerte el, hogy hibás, akkor rendőr. Azok meg még a végén engem hoztak ki hibásnak és meg is büntettek!!!
Tudtommal pirosnál előre lehet gurulni, de azt mondták, hogy csak párhuzamos közlekedés esetén...
Tényleg igazuk volt?? -
Xaels
félisten
válasz
V.Stryker #49268 üzenetére
Tatabánya - Esztergom - Nagymaros - Dobogókő. De igazából kezdésre simán lemész Vácra, rövidebb távokkal ráedzel. Az is fárasztó tud lenni. Balatonra ha mész akkor érdemes elkerülni a Velencei szakaszt mert ott is lepetézel és nincs semmi, lassan be van épülve teljesen is. 811 - 8 ason Veszprémnek. Legalább is szerintem.
(#49270) Czimby Már leszoktam jópár éve az elfekvős bulikról. Nem élvezem a részegséget, ritkán találkozok hozzám hasonlóval koncerteken is, olyanokkal akik a zenére oldódnak pia nélkül. Na de a Balatont megkerültük 1 nap alatt motorral, nagyon fárasztó volt a 7-esen, nagyon lassú és forgalmas. Hazafelé el is szakadt kicsit a cérna, Velencénél egy sort kielőztem 140-el, persze aztán várhattam be a többieket.
-
-
V.Stryker
nagyúr
Erre a Balaton megkerülős dologra megy valaki?
Sanszos, hogy nem jön meg addig a jogsim.
-
V.Stryker
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #49261 üzenetére
Erről jut eszembe, hogy van motoros alkatrészbolt, ahol nagyjából minden van? Pl. mint autóknál a Bárdi és a Unix?
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Archer #49253 üzenetére
Sztm ez a bevagott tarcsa ertelmetlen. Ranezesre a versenytarcsak baromi vastagok az utcaihoz kepest.
A tarcsa anyaga altalaban ontottvas otvozet. H milyen otvozet, az lenyeges a rezges elnyeles (chattering, feknyikorgas) kemenyseg, kopasallosag szempontjabol, de a fekbetet anyaga is kozrejatszik ezekben.
Gondolnam en, h a kettot egyutt fejlesztik. -
Archer
őstag
válasz
Bogyó bá' #49257 üzenetére
Szerintem amikor megkívánja
Bőrt azt nem lehet csak úgy bevágni a mosógépbe de ezeket azért könnyebb tisztítani, akkor meg minek mászkáljon az ember koszos cuccban. Én pl. az aláöltözőket is szinte minden nagyobb motorozás után átlöttyintem (szigorúan kézzel, a kényesebb ruháimat sosem bízom mosógépre), a bőrruha belseje is így tovább bírja mert ugye ott nincs sok variáció, tisztító ha tisztítani kell.
Hogy mivel kell kezelni, vannak a mindenféle impregnáló szerek, víztaszító bevonatot képez az anyagon, van belőle ráfújós meg beáztatós, én a téli kabátomat az utóbbival szoktam. Mondjuk ami jobb fajta, az nem olcsó, a spéci mosószer (gyárilag víztaszító bevonatos anyagokat nem szabad hagyományos mosószerben mosni, mert tönkremegy a víztaszító réteg) plussz az áztatós impregnálót együtt kb. 10k körül vettem, kb. 3 mosásra elegek de én a kabátot csak tél végén szoktam kimosni, úgy 3 szezonra elég, annyira így nem vészes, viszont egy komoly kabát, úgyhogy nem akarom elcseszni ezt a képességét.
Ja meg amit én használtam, kell hozzá a meleg impregnálás után, vagy szárítógép vagy hajszárító, akkor alakul ki ez a bevonat.
Egy régebbi használt ruhára nem biztos, hogy megéri ilyesmiket költeni. Ha egyszer veszel egy újat és arra vigyázgatni akarsz, akkor érdemes ilyesmin elgondolkodni. -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
Archer #49256 üzenetére
Apropó, Cordurát milyen időközönként takarítunk? Én eddig évente átlag 3x mostam ki gépben, 30 fokon, folyékony mosószerrel, de öblítő nélkül (azt a belevarrt címke tiltja valamiért). Ezt a fajta cuccot kell valami egyéb dologgal kezelgetni időnként? (Amúgy - mivel sok évesen, használtan vettem őket - elég kopottasak már sajnos. A fényvisszaverő felfestések helyenként kifakultak, stb. A kabát egy japán Kushitani, a nadrág meg egy bóvli, nyáron egyáltalán nem szellőző Shox. A kabátot imádom, a nadrágba viszont bele tudok rohadni nyáron...
-
Archer
őstag
Én ilyennel szoktam, 2-3-szor egy szezonban meg ha elkap valami nagy eső. Sokáig elé és nem is drága. Vannak mindenféle Dájnízos meg egyéb csodaszerek jó sok Ft-ért, de biztosan nem jobbak annyival.
-
Outlander
addikt
Auchanban vettem színtelen , illatosított tubusos cuccot a cipők sorában, 500 ft körül, valami hihetetlenül jó az illata, és fater régi repedt utcai bőrkabátját is fasán újra puhította. Nagyon jó cucc, sajnos nevet nem tudok, de majd fényképezek egyet.
Ui: természetesen előtte szintén szappanos langyos/meleg vízzel való takarítás.
-
Archer
őstag
válasz
Topiccsendőr #49243 üzenetére
Hullámos tárcsáról amúgy mi a véleményed? Parasztvakítás vagy javít valamit az összképen? Paraszti ésszel inkább fontosabb a tárcsa anyaga, meg valamiért csak a Kawa nyomatja nagyon ezeket, a többi gyártó nem. Hondának van pl. az NC700-on, de ott meg az egész egy spórolós konstrukció, miért pont a tárcsával akartak villogni... Brembonak is pl. a verseny tárcsái egyik sem hullámos pedig nem éppen az olcsó kategória.
-
SirKero
őstag
válasz
Bogyó bá' #49250 üzenetére
Nem tudom,hogy mennyinek kéne lenni gyárilag a tartaléknak
Sehol nem találok róla semmit a szerviz könyv is csak a teljes űrtartalmat írja de nincs benne adat a tartalék méretéről
A Transalpos fórumon is csak annyit válaszoltak, hogy most már tudom hogy mennyi az annyi -
SirKero
őstag
válasz
Topiccsendőr #49245 üzenetére
Na az nagyon jó
Vagy 200 kilométerenként tankolok vagy megreszkírozom , hogy átteszem tartalékra és hátha elfelejtem -
m4rc!
őstag
Bőrruhát (kabátot, csizmát) mivel szoktátok ápolni/tisztítani?
-
Xaels
félisten
válasz
Topiccsendőr #49243 üzenetére
Akkor te objektíven tudod szemlélni a kettőt. Én csak a papírformát néztem. Egyébként én is a Z750-et venném csak kéne vagy 10cm-t nőnöm, hogy kényelmes legyen.
-
Topiccsendőr
addikt
Volt szerencsem mindkettohoz, a kawa acelvaza tenyleg nehez, de csak allohelyzetben. Menet kozben fel sem tunik. Ketdugattyus uszonyerges, a kawa, amihez szerencsem volt, azt palyara hasznaltak. Gondolom fog az olyat, mint a zold festek. Nem hiszem h gond lenne vele. Bar eleg olcso nyereg, hullamos tarcsaval, fene tudja melyik a jobb. A gsr en nem uszonyerges, de nem is monoblokk.
Nekem a gsr baromi nagy a z hez kepest, tankja pufi, a z sokkal sportosabb, dogosebb kinezetre. De a gsr aluvaz tenyleg konnyebb. Csak semmit nem mozgat meg bennem. Egyszeruen nem jok az aranyai.
A gsr alkatreszeiben egy paraszthajszallal minosegibb, de nalam a kawa a nyero. -
SirKero
őstag
válasz
Something_ #49241 üzenetére
Ez 1996-os és 18L a tank mérete a szerviz könyv szerint. Ezért sokallom a tartalék mennyiségét. Én is kb 3-4 literre számítottam.
-
SirKero
őstag
Ha van valakinek jelenleg ( vagy volt ) Transalp XL600 gépe segítsen már. A mai nap el akartam vele indulni otthonról de mire bezártam a kaput leállt. Próbáltam indítani de semmi. Mivel a napi számlálóban csak 230km volt eszembe sem jutott,hogy nincs benzin de sokadik próbálkozás után átállítottam tartalékra. És egyből beindult. Rögtön a kútra mentem és 11,38 liret tudtam tankolni az az még közel hét liter a tankban volt.
Normális ez ,hogy a tank méretének közel felénél már át kell állítani tartalékra? -
N0RBI
csendes tag
-
Xaels
félisten
válasz
Daywalker #49231 üzenetére
Én is csak a Kawán ültem, de azt is csak kiállításon. Menni nem mentem vele, nem is nagyon mertem volna, mert nagyon kényelmetlen volt nekem és nem éreztem stabilnak. A Suzuki alapjáraton hidegen hagy szinte minden kategóriában.
Papíron néztem, hogy a Suzukin nagyobbak a tárcsák és 4dugattyús féknyergek vannak míg a Z750-esen csak 2. A GSR600-on 43mm-es míg a Kawán 41mm-es az első villa bár ezen fordított.
-
-
Xaels
félisten
válasz
lacima #49223 üzenetére
A Kawa erősebb, viszont nagyobb és nehezebb is. Magasabb az ülésmagasság is. Nekem éppen sikerül rá úgy felülni, hogy leérjen róla a lábam. A Suzukinak szerintem papírforma szerint jobb az első teleszkópja meg a fékei. Alacsonyabb is, meg 20kg-val könnyebb. Felülnék rájuk a helyedben, amelyik kényelmesebb és jobban tetszik azzal hosszabb távon is elégedett leszel.
-
lacima
tag
Sziasztok!
Motorvásárlás előtt állok, leszűkítettem két típusra. Ha egy árban van mi lehet az ajánlott vétel 2009 Suzuki GSR600 vagy 2009 Kawasaki Z750. A kawán gyári extra hasidom és üléspúp. Első motorom lenne, hosszútávra venném hétvégi motorozásra nem mindennapos használatra.
Köszi,
Laci -
Archer
őstag
válasz
Ferdzsoo #49180 üzenetére
A másodikban egy molibdén-biszulfid nevű szilárd adalék van, amit inkább kenőzsíroknál szoktak használni, gondolom emiatt is az eltérő sűrűség. Hogy most kell-e neked ilyen olaj, azt nem tudom, de ha az előírt minőségű és viszkozitású olajat öntöd bele mindenféle csodaadalék nélkül, akkor is nagyon sokáig jónak kell lennie, egy hajtómű amúgy is százszor többet kibír, mint egy lánc, érzékelni valószínűleg nem nagyon fogod az élettartam növelő hatását ha van neki.
HGabor89: a fizika törvényei mindenkire vonatkoznak, mindegy, hogy a Bájerisenék gyártották, a románok vagy a japánok...
-
-
Burt1793
veterán
válasz
Something_ #49204 üzenetére
A suzuki is beveszi 80-nal azt a kanyart, nem csak a húszéves, lógó futóművű e46... Az meg nagyon sokat számít városban, hogy hátsókerekes. De ez nem a bmw és nem is a trafipaxos topik. ha valaki fél a trafipaxoktól töltsön le a telefonjára online jelző programot (már van egy pár használható).
-
DigitXT
nagyúr
-
Pocee
senior tag
válasz
Something_ #49210 üzenetére
Szokták mondani,hogy aki k...ának áll,ne csodálkozzon ha mrgb.sszák.
-
-
-
Something_
őstag
válasz
StoneBridge #49209 üzenetére
Pont a rendorseg elott rendorautobol. Tobb kollegam is latta oket nap mint nap, reggel 8-9 kozott es este 6 utan is.
Kocsogok.
-
StoneBridge
senior tag
válasz
Something_ #49190 üzenetére
Uhh, ezt jó tudni, sokat járok én is arra...
Közvetlen a rendőrség elől mérnek? -
-
Daywalker
addikt
válasz
Something_ #49204 üzenetére
A rendszámra gondoltam...a bmw képességeit nem kell bizonygatni, elhisszük
DigitXT:
-
Daywalker
addikt
válasz
Something_ #49201 üzenetére
Akkor meg azért kúrnak meg...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Giant Talon 0 Sport - Hardtail Mountain Bike
- Kona Hei Hei 26"-os szuperkönnyű versenykategóriás összteleszkópos mountain bike eladó
- ÚJ AXIS M1114 hálózati kamera Kompakt és adaptív HDTV Onvif Ip kamera
- 16" Brock alu felni Continental TS830P 205/60 téli gumi szett, 5x120
- Használt Heinner szabadonálló, kombinált hűtő eladó (hibátlan)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest