Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
user2
csendes tag
válasz
[CS]Blade2
#7940
üzenetére
ATE lesz, elvileg, bár még nem lejátszott. Nejt beparáztatta a márkaszerviz, hogy az utángyártottak nyikorognak....🙄
-
szimi57
őstag
válasz
szpeti40
#7945
üzenetére
A Motul tokéletes bele. A C-s olaj legtöbb benzineshez is jó csak 6-8 ezernél le kell cserélni, főleg sűrű, rövid utas használatnál. Én azért használok C-s olajat a Hyundainál mert gagyi katalizátorral szerelték és annak is jobb, mint az Á-s. Ha csipegeti az olajat méginkább.
-
user2
csendes tag
Ha már olaj. Jól gondolom, hogy ha itt a KIA ezt írja az 1.5T-GDI-hez:
SAE 0W-20, API Latest (or ILSAC Latest) or ACEA C5
Akkor a Total HKR kb hibátlan? -
Sziasztok!
2012-es Ceed 1.6 GDI-nél eljött az olajcsere ideje, most Castrol Edge C3 5W-30 van benne (ezt rakták bele a szervízbe), viszont most az 1 év közeledtével elkezdte csipegetni, ~160k km van a kocsiban és volt diózva is már.
Viszont most olvasom, hogy a C3 az dízelbe való, a benzinesbe A5/B5 szabvány kell.
Nézegettem a fórumokat, de inkább kérdezek is, Ti milyen olajat raknátok most bele?
Én a MOTUL 8100 ECO-NERGY 5W30-t néztem.
Innen lenne véve: [fekmester.hu] -
HellGreg
őstag
Sziasztok, ablaktörlőlapátot ugye lehet cseréltetni Hyundai-on bárhol, nem vész el a garancia? (anyukám aggodalmaskodik ezen)
-
AthlonXP
őstag
Sziasztok!
Lambdaszondáról érdeklődnék. Milyet érdemes venni, vagy csak a gyári jó, ha cserélni kell?
i30, G4LC 1.4 MPI volna az alany. -
[CS]Blade2
addikt
Keresés szerint:
Gyártó: Mobis (Hyundai-Kia)Számolj be, ha vettél valamit, mert nekem is cserés lesz idővel, és jó lenne valami jó, mert a Focuson nyikorgott a vatta új. A legtöbbre sok a panasz, egy Brembo is simán rossz tud lenni manapság.
Én látatlanban ATE, TRW, Textar és Zimmermann-ban gondolkodom.
Hátulra dobból mondjuk Textar-t láttam csak ezek közül.
-
user2
csendes tag
A Kia "gyári" féktárcsákat ki gyártja, lehet tudni? Vagy mi mást érdemes venni, ha nem fizetném ki a gyári kb 50eFt/db árát? ATE pl jó lesz? (Rióba lesz, szóval valami komoly cucc kell, nehogy féktelenné váljon a száguldás.
) -
Soma01
veterán
16-os Ceed felni, gyári disztárcsát vettem. A rögzítése a kerékcsavarral van ha jól láttam, mert acél gyűrű nincs rajta. A Ceed-hez gondolom ugyanolyan a felni mint más Kia modellhez. Ugye? ( pl . Sportage) Tehát minden Kia 16-os acélfelnihez jó lesz a tárcsa? Persze spec. vállas csavarral.
-
Dare2Live
félisten
-
Palesz191
aktív tag
2,5 hét múlva kaptam időpontot, viszem vissza szervizbe újra, szétkapják, meglátjuk mi lesz
-
Akkor egyre valószínűbb a beázás a tetőn pl, valamelyik diszléc alatt pl vagy a szélvédőnél fent...
-
válasz
FollowTheORI
#7924
üzenetére
Az összes kia párásodik, járatni kell a klímát.
-
Dare2Live
félisten
válasz
Palesz191
#7923
üzenetére
Én kinthagynám udvaron következő nagy esőben. A "beltéren a napellenző felett a kárpit is vízfoltos" az erősen gyanus. Ha páratartalom magas és annyira, hogy már kárpiton kicsapódik az nagyon durva páratartalom mellett jön össze. Ha tippelnem kéne azt mondanám ablaknál kúszik be a víz/pára. De ez csak tipp.
Ha az akkor az meredek lenne ha nem lenne garis probléma.@FollowTheORI
Folyamatos belső keringetés esetén nálam fél óra után minden ablak amire nem megy meleg levegő erősen párás. Az szerintem feltűnt volna tulajnak.@Sz.Miki
Még annyi, hogy gariztatni nem lehet, felpattanó kő indokkal (ami valós is) elhajtanak. Nem érdekli őket, hogy máshol nem ennyire "gáz" a szitu.
Színhelyessel lehet pötyözni. Kicsit kevésbé lesz feltünő és a cink réteget talán kicsit védi. -
Sz.Miki
őstag
Hát srácok köszönöm a lelkesítő szavakat.. Valahogy túlteszem magam ezen a fényezés mizérián.. Csak érdekelt a ti tapasztalatotok.
-
Palesz191
aktív tag
válasz
FollowTheORI
#7924
üzenetére
Nem belső keringetésen van.
Klímáztam órákon át ahogy Kiaszervízből jöttem dehát nem segített -
válasz
Palesz191
#7923
üzenetére
Milyen állásban tartod a szellőztetőt? Belső keringetés?
Nekem ez úgy tűnik, hogy a pára nem tud hova távozni... valahogy nem jó a szellőzés. Vagy zárva van, vagy el van dugulva a szűrő, stb.
Ezen elsősorban a jó szellőzés és max a klíma tudna segíteni (mint pára "kivonó") első körben.
Menet közben és parkolásnál is nyitva érdemes hagyni.Ha nem áll kinn esőben és ázik be, nyilván...
-
Palesz191
aktív tag
Sziasztok!
2021es KIA CEED (benzin)
Pár hete észrevettem, hogy a szélvédőn belül vízlefolyások vannak. (garázsban van tartva a kocsi, kint eső sem volt)
Ekkor észrevettem, hogy a beltéren a napellenző felett a kárpit is vízfoltos, ami már megszáradt.
Voltam KIA szervizben, klímára gyanakodtak, kitisztították , csövek stb... Most pár nap után kint állt a kocsi ma nappal és belül ismét hatalmas vízlefolyások voltak.
Találkozott ilyennel valaki? Ezt garanciába megoldják?Másik kérdésem, hogy a szélvédő párátlanító gomb hogyan működik? Emlékeim szerint (de lehet keverem más kocsival) amikor megnyomom ezt a gombot, akkor magától maxra az üvegre nyomja a levegőt.
Viszont nekem most úgy működik, hogy még a ventilátor sebességét is nekem kell beállítani manuálisan és oda irányítja a levegőt.
Szóval automata kellene maxon mennie vagy így normális?Előre is köszönöm!
-
-
gyulaszu
senior tag
válasz
FollowTheORI
#7920
üzenetére
A fóliázással óvatosan.
Nekem a szerelőm azt mondta, hogy ha már ott van a hiba, akkor azt nem szabad lefóliázni, mett benn marad alatta a pára és gyorsabban rozsdásodik. Nem elég a stifttel sem rájavítani fólia előtt. -
válasz
Sz.Miki
#7911
üzenetére
Igen. a Rio-m is ilyen... teli van felverődéssel, meg rányitás, meg apró karcok, stb, de én sem foglalkozok vele...

Nem éri meg ezen mérgelődni... a jégkárom se csináltattam meg, bármikor jöhet egy másik aztán fizethetek megint.Szerintem mire oda jutok, hogy eladom, nem lesz értékmeghatározó ez. Örülök, ha nem rohad szét az alja, kipufogó meg a forómű már ígysem szép, eszi a rozsda lassan, pedig még csak 8 éves...

Egyébként, ha valakinek ez számít, az menjen el és fóliáztassa le az elejét... vagy az egészet. És akkor aludhat nyugodtan.

-
Funthomi
aktív tag
-
Sz.Miki
őstag
Amíg nem kezd el rohadni addig én is csak morgok.. Mindenesetre az látszik hogy a régebbi autókon sokkal minőségibb fényezés volt...
Egyébként kínosan figyelek rá, hogy ne menjek az előttem lévő hatsójába, ha teherautó van előttem még lassítok is.
Eddig 3x mentünk Pécsre az autóval ebből. Kétszer keletkezett kőfelverődés..
Az M6 pedig nem egy zsúfolt pálya..Az alábbi kép a múltheti úton keletkezett... Motorháztető elülső élén

-
Sz.Miki
őstag
Sziasztok!
1.5 éve használok egy Hyundai i30 kombit, az egyetlen dolog ami nagyon bosszant az a fényezés minősége. 10.000km. alatt már legalább 5-6 kavicsfelverődést bekapott az eleje, ami viszont a leginkább aggaszt, hogy a géptetőn is kapott ahol fémig lepattant a festék.
Bátyám skoda octaviája 120ezer km megtétele után nem néz így ki.. De ahogy nézem a parkoló autók elejét máshol sem tapasztalok ennyi kavics okozta sérülést. Lehet hogy csak az én autóm fényezése ennyire gyenge? Gyöngyház fehér amit még javítani sem lehet normálisan..

-
JoolsNOS
veterán
válasz
szimi57
#7858
üzenetére
Na kipróbáltam én is. Vegyesek a tapasztalataim. A vetítési kép kb jó, de sokkal többet szór a kép fölé mint a halogén, vakítani nem vakít, de tükörben azért zavaróbb volt mikor asszony jött vele mögöttem. A szín és a fényerő értelemszerűbben jobb vele, de mintha kicsit vibrálósabb lenne, és kívülről nézve valóban kicsit vibrált is. Egyelőre ment vissza a halogén. MAjd még esőben akarom valamikor kipróbálni, mert abban szidják a 6000K-t.
-
gg72
veterán
Sziasztok! Egy 10 éves KIA Venga 1.4 CRDi 90LE motorral és 150ezer km-el mennyire jó választás, mennyire megbízható? Korábban volt egy 2012-es 1.6.os benzines Hyindai i30-unk, azzal semmi gondunk nem volt.
-
-
Dare2Live
félisten
Nekem a kedvencem az infotaiment rendszer. 2misi + szerelés
Sok gond volt/van vele ahogy DCTvel is be is írták gariba, hogy csak 3év/100.000km amelyik elöbb bekövetkezik. [link]
"Központi multimédia fejegység: 3 év/100 000 km
Integrált kijelző esetén a kijelző is a fejegység részét képezi."
(DCTt evvel szórják vissza: "24 hónap vagy 20.000 km (amelyik előbb
bekövetkezik) garancia vonatkozik az első használatba vétel időpontját követően, amennyiben a meghibásodás
anyag- vagy gyártási hibára vezethető vissza. (# - gyújtógyertyák, szűrők, hajtószíjak, féktárcsák, fékbetétek, fékpofák
súrlódó betétei, tengelykapcsoló súrlódó betétei"@szente
Rá kellene kérdezni FBn dizeleseknél. Ha a 2*20km az tötyögős azaz kb 2*30perc város akár jó is lehet annyi idő alatt bemelegszik a motor még lehet regeneráció is lemegy. Csak sokat fog enni regen miatt.
Alapvetően régi DPF nélküli a jó.
Új hozzászólás Aktív témák
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Assetto Corsa Rally
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Nyaralás topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Mini-ITX
- Eredeti játékok OFF topik
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S25, Samsung Galaxy S25 Plus, Samsung Galaxy S25 Ultra
- Telefon felvásárlás!! iPhone X/iPhone Xs/iPhone XR/iPhone Xs Max
- LG OLED TV 55CS6LA
- Samsung Galaxy A23 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5060 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
)





