Hirdetés
- Azonnali fotós kérdések órája
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Chieftec Vista ház: kisebb halaknak
- Apple asztali gépek
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Házimozi haladó szinten
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Milyen egeret válasszak?
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Topiccsendőr #141096 üzenetére
Ez a vicces resze... fork fluid
Elvileg SAE 10W, de van ahol 15W-t irnak.
486 ccm, 486 ml
#141097 -Mosquito- Pedig a nyomatekkulcsot nem is irtad. -
etnies
senior tag
válasz
Topiccsendőr #140953 üzenetére
Ma rendbe raktam a motort, cseréltem olajat és szűrőt és akkor már át is néztem és találtam még néhány hibát, amit ezek a jó angol szerelők követtek el:
A fékcsövet tartó 2 konzolt elgörbítették, mert izomra húzták a nyolcas méretű csavarokat... A csavarokat le is sarkalták, rendeltem újat, a konzolokat visszaegyengettem. Egyértelműen látszik, hogyan kellett volna belerakni és akkor nem kellett volna izomra húzni..
A hűtőfolyadékot kiszámlázták, csak a motorba nem öntötték bele. A tulajdonos szerint kékre cserélték, én meg mutattam neki a rózsaszín folyadékot a tartályban, ami én öntöttem bele tavaly...
Szóval vettem megint Mannolt, rátöltöttem. Ehhez le kell szedni a tankot, kiderült, hogy egy csavart innen elhagytak, de eddig nem látszott, mert takarta egy idom.
Ezt is megrendeltem.
A légtelenítőcsavarokat is "megdolgozták", de még használhatóak, következő fékfolyadék cserénél kicserélem.Most kétszer vittem itt szervizbe a motort: először és utoljára, visszatérek ahhoz, hogy én csinálok mindent.
-
válasz
-Mosquito- #141092 üzenetére
Van, van, van, csereltem szimeringet, csuszot nem, de azt most se akarok, igen, igen, gyàri.
kinek nincs otthon a felsorolt szerszamkeszlet? Talan satu nem must have, de a többin meglepodnek.
marmint akinek motorja van pl, az egy alap szerszamkeszlettel se rendelkezik?
inkabb a hely a kerdeses, mert ez a nem sikerul, akkor vicces lesz osszerakni tortenet. -
Geresics
addikt
FortNine új videójában taglalja a különböző hengerszám/elrendezéseket.
Végre megint egy olyan videó, mint régen!
The Pros and Cons of Every Motorcycle Engine Type -
válasz
-Mosquito- #141089 üzenetére
A szimering beuton kivul milyen szerszamra gondolsz?
-
válasz
Topiccsendőr #141069 üzenetére
Rendben, olajtipusrol sokat nem talaltam, csak 15w meg 500ml labankent talan, illetve honnan illene rendelnem?
Honda kereskedestol kertem ajanlatot, de pont szabadsagon vannak. -
csongi
veterán
válasz
Dißnäëß #141086 üzenetére
Neked fog duruzsolni
Te szagolod, a te feneked töri fel, vagy olvadsz el az ülésbe.
Ha élvezed, akkor célba értél. Minden más vélemény jelentéktelen lesz.
Amit kezdésből érdemes átgondolni, és megtapasztalni a tömege. Csomaggal, már 400kiló, utassal közel fél tonna is lehet.
Ezekhez a motorokhoz tényleg kell a tréning. Ne szenvedés legyen a használat hanem kezelés. Egy erős szerpentinen élvezet legyen ne küzdelem.A váltó olyan amilyen,mindegyiknek van előnye, hátránya.
A tökéletest még nem találták fel. (lehet nem is lesz, addigra villany járgányok lesznek. )
Műszaki állapota legyen jó. A szervizelés itt már több, mint egy nakeden.
A gumik , fékek jobban fogynak.
De valamit valamiért, ez ilyen. Ezzel ez együtt jár. -
palfitom
félisten
válasz
vlevi #141083 üzenetére
Máshogy gondoljuk, de szerintem egyáltalán nincs ezzel baj.
Én raliztam jó pár évig, az autózás számomra mást jelent, mint az átlagembernek.
Motorom DCT, és tökéletesen elégedett vagyok vele. Amikor párommal (2 motorral) poroszkálunk, akkor normál állásban simán kapcsolgat, halál kényelmes. Ha egyedül megyek, akkor pedig sport mód, vagy manuális mód, és van nagy motorfék, van váltogatás érzés, van élvezet.
Nekem ez így tökéletes kombináció. -
vlevi
nagyúr
válasz
palfitom #141082 üzenetére
Én pont fordítva tudom elképzelni.
Autóban még csak-csak, mert ott tojok a "vezetési élményre", nekem az autó csak egy A-ból B-be elvivő eszköz, motoron viszont, nagyon is sokat számít, hogy abban a fokozatban van a váltó, amiben én akarom, és biztos lehetek benne, hogy soha nem fog pl. egy fékezés, vagy szerpentin kanyar közepén visszaváltani.Kanyargáshoz is jól jön valamennyi motorfék, ill. tartott gáz.
Automatával (és DCT-vel) viszont csak elengeded a gázt, lassul valamennyire, aztán majd alapjárat alatt visszavavált, ha olyan kedve van. Legalábbis, az a néháyn automata váltó, amivel találkozta, így működött, a Honda DCT is megpróbált 4.- fokozatban kijönni a
körforgalmomból, lefulladás közeli fordulaton, de utána 50 fölött már rakta fel 6.-ba.
Tudom, van benne csomó féle sport mód, én inkább elmotorozom azt a többszázezer forint felárat, amibe a DCT kerül, semmint, hogy évekig ott motoszkáljon bennem a kisördög, hogy hátha most egy olyan szitu fordul elő, ami még nem volt, és most fog baromságot csinálni. pl. amikor megérkezel egy parkolóba, és szeretnél megfordulni úgy, ahogy a vez. tréningen tanultad, de a DCT nem hajlandó 2-ből visszaváltani (megtörtént eset), csak amikor már bedöntötted, és félig vagy a fordulóban. Igen, arra ott van a DCT manuális módja, de ezzel megint vissza az előző ponthoz, hogy minek vegyek DCT-t, ha manuálban használom.
Egy Goldwingben talán el tudnám képzelni, de ahhoz is nagyon szoktatni kellene magamat.
De erre is van cáfolat, múltkor jött velem szembe egy YT videó, több év Harley után, kipróbált egy DCT-s goldwinget, és a csajnak is az volt a furcsa, hogy full automata módban, a kanyar előtt nem tudja kiválasztani azt a sebességfokozatot amiben végigmenne a kanyaron (mindezt szédítő 30-40mph tempóval), mert a DCT belevált. -
Dißnäëß
nagyúr
Sziasztok hardcore mocisok
Ne üssetek, új vagyok még. Köszi a megértést.
És akkor hozom a naaaagy laikus kérdést: egy FJR1300-ast miért mosolyog meg a legtöbb motoros, csak azért, mert automata ? Van olyan ufo Köztetek, akinek tetszik ez a modell és teljesen élhető, ha a lelke nem arra vágyik, hogy tépje neki nonstop váltogatva, hanem az automata kényelme és a pályás suhanás inkább ?
Most nem akarom mondani, hogy nem szeretem a skatulyákat, de ugyanúgy, ahogy autónál is kézi váltó párti voltam mindig, de ma már nagyon preferálom az automatát, mociba is simán el tudom képzelni egyébként. Lehet én vagyok hülyén drótozva..
(Engem biztos, hogy nem a Dodor fog oktatni, elküldene a pi**ába)
-
csongi
veterán
válasz
Oppenheimer #141077 üzenetére
Sajnos csak 5.56 literes. Kicsi nah. 6Litere kell.
Meg gondolom dizel. Pfuuj..
A kevesbe muvelteknek csak ajudi meg bejemwe kell.
norbert1998. -
norbert1998
nagyúr
válasz
csongi #141076 üzenetére
Igazad van. Nem is mondtam, hogy nincs.
A közepes tudás az a fejemben még bőven fölöttem van. Nyilván ez sokat nem mond neked. Eddig közel 20 ezer km-t motoroztam, túrán és kicsit kanyarban is. Voltam 2 képzésen, idénre 3 is tervben van. Nyilván ez se mond túl sokat.
Amúgy én low-key támogatom, hogy a kolléga kínait vegyen, mert kíváncsi vagyok rá, de én nem merem hosszútávon bevállalni.
-
Oppenheimer
nagyúr
válasz
csongi #141076 üzenetére
Infiniti QX80, bár ez V8, de van V6-os modell is
(Infiniti a Nissané a kevésbé műveltek kedvéért)
-
csongi
veterán
válasz
norbert1998 #141075 üzenetére
Értem, de el kell fogadni, ezek tudását.
Ha akarnék egy Tank méretű V8 6Literes terepjárót melyik japánt vegyem meg?
Ha 70 LE endurót akarsz, vegyél Japánt meg Eu.
Nem akarok olyat venni egy gyártótól ami neki nincs.
Akkor senki nem venne semmitHogyan határozod meg közepes tudást?
Ezeket a meghatározásokat el kell engedni. A Motor versenyt szoktam felhozni példának.
Egy versenyző aki VB milyen szinten nem tudja egy másik motorral hozni az eredményeket. Aztán jön egy másik, felül ugyan arra és körbe motorozza.Olyan van, hogy egy motor képességeit valaki megérzi ráérez, és kihozza belőle amit tud.
Egy Kinai motor kihasználásra közúton a kisebbik % a felhasználóknak.
Akinek kevés vesz másikat. Bumm, ez így működik.Illetve Pont a DL650et hozod fel. Egy túra motor. Ha érdemben kihajtanád a végéig, akkor már a fék panaszos lenne részedről. A motor erő kevés lenne, és a csere motort keresgélnéd. Vagy tévedek?
Pont azt a réteget támadja a Kínai amit üresen hagy a többi.
MI ezzel a baj?
Fordítva nézve.
Mit kapok japánból 2,5 Millért?
Ami nem 200ccm el lehet vele menni túrázni, fel mehetek a pályára lehet előzni, van rajta fék, és még menet szél sem tép le?
Mert nem a majrécsík nullás sávját akarom nézegetni, mert a biztonság érzetem, és a reflexeim nem 20éves szinten van...stb.Ilyen ez a popszakma.
Mindegyiknek megvan a maga közönsége. Így veszünk részt a KÖZúton.A tapasztalt tényszerűségeket kell szerintem közölni egy érdeklődővel.
Az hogy kínai indiai vagy marson gyártják mellékes.
A műszaki dolgokról akkor, ha lesz kellő tapasztalat róluk.Amúgy a kimotorozás egy dolog, de azért jó lenne, ha közepes tudással is már ne a motor határértékein menjen az ember. Gondolok itt akár teljesítményre (nem kell sok, de ne kelljen már tucat kilómétereken keresztül egy kamiont követni),
Megint mindegy milyen gyártmány.A BMW300 al is üvegelni kell.
-
norbert1998
nagyúr
válasz
csongi #141062 üzenetére
Nem egészen így értettem, amit mondtam.
Úgy értettem, hogy ha akarok egy 70 lóerős túraendurót, arra mi a válasza kínának. A CF moto, de az nincs 70 lóerő. Ámbár végülis a DL nem nagy kihívás, a 650-esek bármelyike alig tud többet, mint 20 éve, és az akkor se volt sok.
Akarok egy vaddisznó nakedet. Na erre már nincs vákasza kínának. Vagy egy túrabálnát, enduró kivitelben is akár.
Én nem mondom, hogy szar lesz, csak azt, hogy lehetnek olyan apró marhaságok, amikkel folyton szopás lesz, vagy mókolni kell. Ez persze előfordul más gyártónál is, de azért talán ritkább. Ilyenekre gondolok, hogy plexi magasságállítás, vagy a Pfiucska által is említett rossz helyen elvezetett kábel, a bejáratás alatt hengerfejesedés.Amúgy a kimotorozás egy dolog, de azért jó lenne, ha közepes tudással is már ne a motor határértékein menjen az ember. Gondolok itt akár teljesítményre (nem kell sok, de ne kelljen már tucat kilómétereken keresztül egy kamiont követni), akár fékhatásra egy hirtelen szituációban, akár ugyanebben az esetben kasztni merevségre. Teljesítményhez még annyi, hogy az se árt, ha nem a fordulatszám felső 2/3-a felett van a motor utazás közben. Nem feltétlen a tartósság miatt, a 125 Varadero állítólag 100 ezer kilómétert is elmegy bontás nélkül üvegelve, én 45 ezerrel úgy adtam el, hogy szinte szalon állapotú volt, tényleg szerettem azt a motort, csak hát sajnos gyenge volt.
Autóban szintúgy nem azért kell a jó úttartás, stabilitás, mert állandóan hajt a "racsing", hanem mert egy necces helyzetben nem mindegy, hogy az autó valaga megelőzi-e az első tengelyt.Egy új vacak kínai is kiszolgál és élményt fog adni. Pont olyan ez mint FHD TV meg 8K tv.
Azt fogod élvezni amit otthon nézel.
Na ez már igaz! Bár akkor is fáj, amikor elmegyek egy C2 Evo OLED mellett a Médiában, és tudom, hogy nem fér be a tulaj tv szekrényébe, kicserélni meg nem engediViszont sok értelme nem sok van ezzel szemetelni a topikot.
Én is ezt mondtam, nézze meg, annyira szar úgyse lehet, mert ez a két gyártó már régóta jelen van, talán lennének jelei. Ha tetszik, akár meg is veheti.Magyarázd el neki, mivel kell együtt élnie.
Itt én most csak a hangra gondolok, amit konstans hallani fog több órán át. -
-
pepucs
tag
válasz
Somatom #141021 üzenetére
Még friss és ropogós a drivex alapról: Saját motor sokkal vezethetőbb számomra mint szegény safetysek. Kicsit lazább, kicsit rövidebb, kicsit könnyebb, kicsit talán életszerűbb(??) kevesebb az anyag. Eltolt szlalom nincs, sima szlalomot fix gáz technikával oktatják, vészfék hátsóra rárúgva. ( emlékeim szerint ebben a safety más és alaposabb ). Helyettük viszont a gyakorlatok nagyobb tempóval történnek mint a csarnok melletti kis placcon.
Ár/érték arányba a safety hungary alap képzését jobb dealnek tartom már csak azért is mert az 2 napos, többet gyakorolsz és nem mirelit rántott hús sültkrumplival az ebéd. Ami viszont ott nincs, az a 22 kör pálya a kanyarodás technika miatt. kb 40-70 között mentünk, nagyon jó volt.
Engem egyértelműen megnyertek egy intenzív/közúti tréningre.
Összes plusz költségem 9L benya volt és a kuplungom siratásaValami emailt 1-2 hét múlva küldenek, viszont nekem azt mondták h bármelyikre mehetek tehát lehet hogy nincs már külön értékelgetés.
-
Engedi a balos becsuszonal az olajat a teleszkop villaja a 2001-es cb600-on
2016-ban volt teleszkop felujitas, 10k km-el ezelott. Egy labat csinaljak ilyenkor, vagy mindkettot egyszerre? Ez a szett eleg hozza az olaj mellett, vagy valami kell meg?Koszi
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Micsurin #141064 üzenetére
Ez nem annyira fontos, egy racetec rol van szo. Az kemenyedhet akarmennyit, viszonylag jo marad, plane utcara. Nekem 7 eves supercorsa sp van fent, mellette elraktam egy 9 eves racetec et a ducatira, bar itt az utak jok, ide egy pilot power is jo lenne, 25 fokban egyszeruen semmkt nem tudsz megcsusztatni, hacsak nem akarod direkt.
Az a bridge nem egy fasza gumi eleve. Normalis hasznalat mellett az is jo lenne. Ertsd a bol b be jarkalas.
Ha jok lennenek az utak, emelle nem lenne tele szarral, akar boritani is lehetne vele. -
csongi
veterán
válasz
norbert1998 #141047 üzenetére
Sztem össze van kavarva.
Maradjunk az ársávban.
És ne csak a motort nézd. Akkor látod tisztán.
Ha a kínai egy árban lesz a többivel akkor lehet majd nagy összehasonlítást tenni.
Amíg fele árban van, addig felesleges.
Ha majd egy kínait kimotorozik egy kezdő nem mellesleg középkorosztály, akkor ő összehasonlítja magának.
Technikailag meg akkor vacakold le a most megjelenőket, ha ténylegesen kipróbáltad és mentél vele.
Én nem mentem velük, de nem is említem egy lapon egy 1250Gs- el, de egy DL650-el sem.
Egy Dl árának a felébe sem kerül, egy CFmoto.
Ha a te szemléleted szerint nézem ne vegyen senki Dl650-et mert hol van az egy GS-hez képest?De kategórián belül mit kezd egy 700-as Tenerevel, vagy Tuareggel, vagy Triumphal? Költői kérdés volt.
Mi az összehasonlítási alap?
A kiindulás a vételi ár volt. Újat szeretne ha lehet. Ilyet kap ennyiért.
Ebből arra jutni, hogy csak szar lehet... nem tudom, sztem korai ítélet.Továbbra is kiállok az állításom mellett, hogy közúti motorozásba a motorosok pár %- a képes elérni a motor képességeinek a határait. Ennek ellenére elég bátran meghatározzák melyik motor a jó vagy nem jó.
Egy új vacak kínai is kiszolgál és élményt fog adni. Pont olyan ez mint FHD TV meg 8K tv.
Azt fogod élvezni amit otthon nézel.
Az élvezet meg mindenkinél más, ezért létezhet ennyi féle jármű.
Akinek már kevés lesz az majd vált komolyabbra.
És mindegy, hogy miről vált. A hangsúly a váltáson van.A kérdés sztem, hogy mennyire lesz tartós.
A szervizelésen fog leginkább múlni. Az alkatrész árakon feltehetőleg nem igazán.
A helyén kell kezelni és használni.
A japán vs olasz szemléletnél is ez a legfőbb gond.
A legjobb motor, ha csak olajat kell önteni bele, sőt a régit magától kifossa.
És soha nem kopik le benne semmi.
Akkor lesz a kínai fos, ha állandóan javítani kell és alkatrészeket cserélni.
De sztem ezt a szintet már elhagyták. Kiderül pár év és km, hogyan is teljesítenek a most eladott példányok.Az alkatrész beszerzés egy másik kérdés kőr. Érdemes ebből az irányból is körbe járni.
Ha komolyan gondolják, nem ezen fognak elvérezni. A logisztikai hálózatok működnek.
A robogó kismotoros világban minden xarjukhoz kb mindent is el lehet érni.
Sztem a nagymotor világban sem lesz máshogy.
Aztán a piac, vagy az irányított piacon eldől mi is lesz.
Viszont sok értelme nem sok van ezzel szemetelni a topikot.
elmegy kipróbálja és dönt, mit is vegyen.
Elméleti dolgokról beszélgetünk, majd kiderül kinek az elmélete lesz helytálló.
#141048norbert1998:
Magyarázd el neki, mivel kell együtt élnie. Nulla tapasztalattal semmit nem fog érteni belőle. Mutatnak egy km-órát.
Én a futóművel nem tudnék együtt élni.
De ezért a pénzért ezt lehet kapni. Ez van, -
Pocee
senior tag
válasz
norbert1998 #141046 üzenetére
Így van, láttam a videót,de ennek nincs jelentősége,mert arra világítottam csak rá,hogy amíg az érdek úgy kívánta motullal fürdött.
-
norbert1998
nagyúr
válasz
#48584626 #141052 üzenetére
Bécsi Louis-ban próbálkoztam ezzel, az én sisakom után kértem egy "halk" sisakot, majd felültem a szimulátorukra. Semmi különbséget nem éreztem, pedig nyitható Caberg sisakom van, relatív alacsony árral.
Persze több buktató is van:
-szimulátor, ami egy SV volt talán, én DL-en ülök amúgy, de a szimulátorra a saját sisakomban is felültem.
-Egy darab halk sisakot próbáltma csak, amit a srác tippre dobott hozzám, hogy szerinte az pacek lesz
-Nem biztos, hogy valóban az, mert elég sok éles sarkos elem volt rajta... -
gonger
senior tag
válasz
#48584626 #141052 üzenetére
Feleségemnek egy nyitott MT sisakja van, eddig 1-2 alkalommal tudtunk együtt motorozni,(Ő utas), ezt szeretnénk növelni idén. Ebbe a sisakba kommunikációt is faragni kellene, adott a lehetőség, hogy ha fejformájára jó lenne a Sena Outrush akkor ár/értékban az egy jónak mondható sisak most (90k akcióban és ebben benne van egy SF4 kategóriájó intercom is). Én magamnak nem vennék felnyithatót, de ha nekitetszik, ennyit szerintem megérhet. Felnyitott állapotban is használható, ami tőlem megint csak távol áll, nem értem miért jó az úgy.
-
Somatom
veterán
válasz
#48584626 #141052 üzenetére
Zajos bizony. Arra is figyelni kell, hogy P/J minősítése legyen, hogy mindkét állásban használhasd. Ellenkező esetben csak álló helyzetben nyithatod. Pl. amikor fizetsz a kúton. Egy Airoh -om volt, nem volt kellemes nyitottan 60 fölött. Húzta a nyakam a menetszél. A mostani Scorpionom hátrahajtós. Így már sokkal kellemesebb.
-
#48584626
törölt tag
Általános bukó kérdés:
Felnyitható vs. zárt sisak. Korábban zárt sisakot használtam, de most felmerült hogy az új felnyitható legyen. Tényleg annyival zajosabb a felnyitható? -
Pease
csendes tag
Sziasztok!
~ 4 éves HJC FG ST sisakot használok, és sajnos megérett a cserére. Úgy érzem sokat engedett az arc/fejpárna és nagyon lötyög rajtam (lehet fogytam is pár kilót) és jönnek be a bogarak, a szélzaj pedig borzalmas, fáj tőle a szemem/fejem. A bogárhálóm is javítva van, újat beszerezni meg szinte lehetetlen hozzá.
Milyen boltokat ajánlotok Bp és vonzáskörzetében ahol több típust is ki lehet próbálni? (Párdit néztem ki, de még nem voltam). Esetleg van most valami nagyon jó bestbuy utcai sisak? Shoei GT AIR II-ről láttam jó véleményeket. -
hroberto
veterán
válasz
Micsurin #141045 üzenetére
Nekem most hátul egy 2016-os Metzeler K3 van, szélétől-széléig lejárva...
Az én motoromon egy normál utcai sport gumi max. 3000 kilométert bír ki, úgyhogy elég sok gumit fogyasztok el.
És nyugodt szívvel felteszem az 5 évnél idősebb gumikat is, mert semmi rossz tapasztalatom nincsen velük.
Régebben féltem tőlük, de láttam a többieket akik feltették, és ugyanúgy borították a motort csuszkálás nélkül mint mások a friss gumival. -
dong86
csendes tag
válasz
szetcsuszott #141024 üzenetére
Szia,
Én is sokáig nézegettem hasonló ársávban a Cruiser/Bobber vonalat én ránéznék ezekre is:
[link] ezt marharég árulják kis alkuval bemegy 2.5 alá és van rá 1 év garid
[link] néztem ezeket is
[link] ki is próbáltam egy ilyet akkor jöttem rá hogy a cruiser nem az én világom
van még a yamaha xv 950 de azok elég dárágk meg most nem találtam eladót. -
norbert1998
nagyúr
válasz
szetcsuszott #141027 üzenetére
Ha ezzel együtt tdsz élni, akkor vedd meg nyugotan. De ahogy látod, a GPS szerinti 140 az az abszolút végsebessége. Ha feltévedsz egy autópályára, azt nem fogod boldogan tölteni. Ellenben egész jól megy ilyen 80-ig. Ha tetszik, és elég neked, akkor vedd meg. Mi volt a másik opció? Egy 500-as? Ha belefér, akkor meg azt. Nyilván a nagyobbat javaslom. Annyira nem szarok ezek, új is, garis is, ez a gyártó már jó ideje itt van.
-
norbert1998
nagyúr
válasz
csongi #141036 üzenetére
Amiket mondasz, hogy az olcsóbb kategóriában jelen vannak és jók, oké, de ez elhangzott korábban is, hogy olyan anyós kergető kecskékkel, mint amikkel indiában a motoros üldözéseken menekülgetnek, ilyen élménymentes apró gyöszökkel, ybr125, cbf125, stb. 7-10 lóerővel. Ugyan már
Oké, van a Keeway-nek 15 lóerős 125-öse, mentem is vele, nekem tetszett a menése a Varadero-hoz képest, de nem votl ergonomikus a motor, nem volt átgondolt.
Melyik japán gyártó kasztnitartósságáról beszélsz?
Remélem itt a Mazda elfeledésre került, mikor átlag véleményt fogalmaztál meg
De jó eséllyel a Mitshubishi is oda sorolható. Akkor maradt a Nissan meg a Toyota? Hát ezek sem híresek a tartós kasztniról, bár egy erős középmezőnyt tudnak hozni. A Honda meg megint inkább Mazda szint, mint Toyota, az én tapasztalataim szerint.
Mondj egy olyan kínai motort, ami vetélytársa lehet mondjuk egy DL650-nek, egy Monster 900-nak vagy Tuareg 660, R1250GS, Tiger 660 Sport, R1, CBR1000RR R, stb. Nem fogsz tudni. A kínai vackok max a CB500F-ig jutnak el élményben, de megkockáztatom, addig sem. És akkor ide még jöhet a GS310, DL250, KLE500 és egyéb biciklik.
-
Micsurin
nagyúr
válasz
hroberto #141044 üzenetére
Hehe mikor behozták a CB-t a 6/7 éves Lasertec Metzellerek füstölni voltak maximum jók hiába voltak szemre jók….
Akkor legalább tényleg nyomatékosnak érezted az 500-ast mert szépen tette a seggét
Biztosan eldobnám őket ezek max szög egyenesen A és B közt tatásan elérni a gumisig…
-
lumpy92
aktív tag
Sziasztok! 9 éves gumit a kora miatt már cserélni kellene? Bridgestone Battlax Bt023. Profilmélység alapján még futhatna.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
csongi #141036 üzenetére
A fejlesztes a draga, nem a tipusvizsga. nagyon szerencsetlen az euro normat vamkent nezni.
A kymco tajvani.
Kina lassan nem lesz annyira olcso, a gazdasagi vetesforgo ilyen. Foleg, ha nyersanyag banyaszati korlatozasra hivatkozva europa nem kap annyi nyersanyagot, es a nyersanyagarak is emiatt felmennek. Ezek a hatasok a globalizacio ellen dolgoznak. Plusz ott is kiharcoljak a fejlodessel a magasabb fizetest az emberek.Nekem az olasz design nem epp a kulalakot jelenti, hanem inkabb, hogy egy 97-es motorban befecskendezes van, ami 30 evet is kibir, 320 as tarcsaval, bremboval, felforditott villaval. Mindenfele allithato rugostaggal. Es- kapaszkodj- olyan kozepsztenderrel, ami nem er le, ha lent van a terdem kanyarban! Ilyet hogy lehet? Hogy sikerult ilyet csinalni? Azt hittem ezt nem lehet megcsinalni, mert az osszes japannal felakadtam.
A tobbi dolog mind hanyaveti, de ha hegyeset akarsz menni... -
Somatom
veterán
válasz
szetcsuszott #141024 üzenetére
Eddig azt gondoltam, hogy az enyémnek olyan 2 milla körül van a piaci értéke, de szépen elszálltak az árak. De, 883 -as Spory -t símán lehet találni kettőért. Talán még Dyna -t, vagy más, nagy blokkos HD -t is. Ha power cruiser kéne, akkor még talán elgondolkodnék vmi japánban, de síma krúzolásra még egy 883 is elég. EVO -tól (1985) már egyáltalán nem szétesősek a HD -k és ha mégis baj van vele, akkor sokkal könnyebb alkatrészhez jutni, mint bármilyen japánhoz. Megkockáztatom, hogy sokkal olcsóbb is. Az enyém idén 20 éves, 60 ezer körül van benne és teljesen egészséges. A kuplungdeklinél mélyebben nem volt megbontva a blokk, nulla olajfogyasztás, nulla olajcsöpögés.
-
csongi
veterán
válasz
Topiccsendőr #141031 üzenetére
Mivel jelentos nyersagon ulnek, igy eleg nagy rahatassal vannak sok mindenre sztem. Jo a minden az tulzas .
.
A belso piacukbol lathato pillanat kepekbol, annyira nem jarnak messze.
Sztem az itteni igenyek megertese es aszerinti gyartas ami meg nem megy.
Itt kozuti kozlekedsre alkamas jarganyokra gondolok. A megfizetheto belepo kategoriak. Az eu gyartok ezeknel toljak a gyartas egy reszet indiaba es kinaba. A felso kategoriasokanal meg nem.
Azt latom, kb az a menet, mint mobilok teren. Csak itt atfogolak a jarmuiparba.
Kezdve a Volvotol.
Es pont ezt a megfizeteto szegmenst tamadjak. De majd 5 ev mulva tobb lathato ebbol sztem.A vedovam burkolt formaja sztem az euro norma. Pont emiatt szukul be a tenyleges valasztek. Csak azok kerulnek be ami ennek megfelel. Az eddigi valasztek egy resze mar nem jon. Eleg koltseges a tipus vizsga tagallamonkent, az unios eloirasokon felul.
A monopol nem jo szo. Inkabb zartabb vilag. Nem olaszos modon, de Unios szinten.
Tul sok europai gyarto nincs, aki kinai erdekeltseg nelkuli.
A keleti blokk gyartoit ugy tudom mind felvasaroltak.
Azt nem tudom, kinaba milyen szabalyok vannak, de a robogo valasztek elkepeszto.
Ott meg most is karbival jonnek ki a kis ccm sztem.Mivel van penz,licencel barmit, amire szuksege van, majd idovel ugyis sajat szakallara tolja. VTR250, FS 250, 500 honda blokk. Ezekkel itt vannak europaba. 15+eve.
Eleg sok cikket olvastam, hogy human oldalon is komoly szurke allomanyt szippantanak fel. Ez a folymat mar nem most kezdodott.
Ismerosnek van kymco venoxa, sztem van benne 50-60k + km kb nyelgazon. Megy es hasznalja. 15 eves.
A japanok is igy kezdtek az autokkal, az ar sav aljan jottek, ott tudtak ervenyesulni.
A 70 evek szemetei. 80 evekbe mar mechanikailag nagyot fejlodtek, aztan jott hozza a kasztni tartossaga es igy tovabb.Nekem is az olasz dizajn a mervado. Es megint olasz ocsofost vettem.
.
De ha ujat vennek, akkor bevallalnek egy kinai valamit. Az en motorozasi szintenem mar a simsont sem motoroznam ki. Es sztem ez a motorosok legtobbjere igaz.
Es ebben fog a kinai piacot harapni, ha a behozott cuccok minosegevel nem lesz kardinalis problema.
Az auropai gyartok, lejebb adjak a kozep kategoriat es az alattit. Arra lesz indiai meg kinai cucc, vagy ott gyartatott. Ami a gyartast illeti, mar egy ideje folyamatban van. Legalabbis en igy latom, ez az irany. -
bacus
őstag
válasz
szetcsuszott #141027 üzenetére
Nincs más teszt linkem, azért sincs, mert a független tesztelőket (és dodort azért ide sorolnám), nem teszteli ezeket.
Én azt tudom, hogy aki eddig vett, az mind hamar szabadult tőle, főleg a keewaytől, a benelli mintha egyel jobb lenne.
A trk502x-t részegen, sötétbena sziluett alapján már össze keverném egy némettel, józanul is megnézve elég sokat átvettek a vezető márkáktól.
De miért csak 500ccm? Ebből egy 900-as már sokat elcsábítana a suzuki 650 v-stromtól pl., de ez az 500-as ez pl pont nem.Én még mindig azt gondolom, hogy a legjobb információ szerzés az a saját tapasztalatod lesz, menj el, ülj fel rá, keress a kiválasztott típushoz fórumot, keress rá a neten tapasztalatokra, beszámolókra, mert sokan vettek már ilyet, de ne azt keresd, hogy miért jó, hanem hogy kinek mi nem tetszik benne! Ugyanis lehet pont ugyanaz fog téged is idegesíteni. Aztán ha megint megnézed a szalonban, netán tesztvezeted is, akkor ezeket a hibákat nézd, hogy együtt tudsz e élni vele. És türelem, mert minél többre ülsz fel, annál inkább alakul az is, hogy neked mi fog tetszeni.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
csongi #141019 üzenetére
Nem vettek meg mindent, es nem minden technologia all rendelkezesukre. Valoszinuleg nem is akarnak mindent megvenni, mivel nincs naluk eu karosanyag norma.
De egy motorkerekpar ennel bonyolultabb.Agyelszivas majd a jovoben lesz, mivel europa csak villanyozni akar, bar az e-fuels kiskapu a belsoegesu motoroknak, nem lesz annyi belsoegesu motorral szerelt jarmure szukseg, mig mas piacokon ilyen szabalyzast nem akarnak egyelore.
Ami miatt nem annyira szimpatikusak a termekeik, az inkabb a szellemi tulajdon vedelmenek ellehetetlenitese az europai iparba beagyazottsagukon keresztul. Szoval ha nem tetszik, hogy arcatlanul lemasoljak a termekedet, lehet mashova vinni a kinaban felepitett gyarad, vagy a nyersanyagot mashonnan beszerezni.
Monopol helyzet nem alakul ki. ha vedovam lenne minden mas markara, es egyetlen gyartot kivetelezel, ahogy az az olaszoknal volt nagyon regen, ez igaz lenne. Europaban verseny van igy is. A japanok az eros jen miatt mindig dragak, nezd meg egy europai vagy egy japan motor alkatreszarait. Keves nyersanyaggal megaldott orszag, mindent mashonnan kell megvenni, es a kinaiak mindenhol ott vannak, ahol bányák vannak. Del amerika, afrika, teljesen mindegy.
Tobb tiz eve csinalnak sajat motort, de megis milyet? Meg a koreaiaknak sem sikerult ugyanolyat csinalni, amikor suzuki lincenszelt motorjuk volt.
Mivel egyaltalan nem ismerem a kinai motorokat, csak reagaltam a te hszedre, lehet hogy a vilag legjobb motorojai olcsobban, mint a kozepszarok
egyelore ezt nem tartom valoszinunek. Illetve amig regi, szar, karbis, japan, es regi, szar, majdhogynem euro norma nelkuli injektoros olasz motorokat lehet kapni olcson, addig nem is nagyon uti meg az ingerkuszobomet -
pepucs
tag
válasz
yodamastah #141026 üzenetére
Ha tényleg lassú tempó lesz akkor hamar megfogod unni.
Szerelni? -
Pocee
senior tag
válasz
szetcsuszott #141024 üzenetére
Jókat mondanak a tesztek...aha,ezeket lehet fenntartással is kezelni,főleg ha totál kezdő vagy a témában(motoros)... egyszerű példa kedvéért és elnézést a fanoktól de dodor(szándékosan kisbetűvel) sem reklámoz már motult,azért mert már nem fűzi érdek a márkához.igy működik a lobby meg úgy a mai világ,hogy vannak emberek, médiák akik hallatják a hangjukat egy közösségben és akkor csurran cseppen valami.
Két konkrét típussal jöttél,és úgy tűnt hogy kettő közül választani is kell,holott 5ből 3 legalább nem ajánlja de Te márpedig nem adsz plusz pénzt japánért,és drágább de jobb nem is tetszik igazán.
Vagy gyűjtesz még pénzt és akkor veszel egy olyat ami tetszik vagy fortunára bízod.
Ahogy mondták már előttem, attól hogy valamire sok garanciát adnak az nem egyenlő azzal hogy nem romlik el...
És attól hogy adnak garit el is várják,hogy ott szervizelj és nagyon lelkesen cserélnek Kia autónál (barátomnak pont új kia terepjárója van) féktárcsát betétet minden kopó alkatrészt, szólnak hogy le fog járni a műszaki és meg is oldják de előtte azért át kell nézniük mindent,nem ingyen...stb
Esetleg még a karburátor ellenességre egy indokot kérhetek? -
Pfiucska
aktív tag
válasz
szetcsuszott #141027 üzenetére
125-os uj keewayunk volt, kevesebb mint 2 ev alatt tovabbadtunk rajta..
-szar helyen volt elvezetve a vezetek, ezert daralta
a lanc vagy a lanckerek (mar nem emlekszem), amikor ketten ultek rajta, ezert pedig nem ment tobbet 30-nal amig ra nem jottunk
-csattogott a lanc valami szar cuccon, amig ki nem csereltuk
-hengerfejes volt 500 vagy 1000 km utan kb, gariban cserelve
-melegen random leallt (nem jottunk ra; szerviz sem)Most ennyi jut eszembe a kinai csodarol
Ez mellett/utan volt a csaladban karbis cb500f, vl250 egyikkel sem volt semmi problema… hozzatennem, karbis járgányt en sem vennek mar -
szetcsuszott
aktív tag
válasz
bacus #141025 üzenetére
Nyitott vagyok mindenre, ha van független teszt linked, akár fikázzák, akár dícsérik egyiket vagy másikat, várom. Honnan lehet egyébként máshonnan új motorokről infót szerezni? Még a YT videók alatti kommenteket is el szoktam olvasni, akár telefont veszek akár robikapát, szóval nem vagyok meggyőzhetetlen, de - mint mondtam - hívő sem. Szerintem a tudatos vásárló illik rám legjobban.
-
bacus
őstag
válasz
szetcsuszott #141024 üzenetére
De te tudod milyen amikor egy újságíró pénzt kap azért, hogy teszteljen? A független tesztelők azok mondanak ám csúnyákat is a tesztelt motorokra.
-
szetcsuszott
aktív tag
válasz
Pocee #141013 üzenetére
#140973 hsz. Nézd meg, mit kérdeztem. 300 ccm 30LE és 500 ccm 48 LE volt a kérdés, mind a kettőhöz mondtam 1-1 gépet, amikről jókat írnak /mondanak a tesztek. Az egyik magyar/kínai keeway, a másik olasz/kínai benelli, mivel ódzkodom a 20 éves karburátoros vasaktól, akkor is, ha japppppppánok. Az alapkérdésre kevés választ kaptam, cserébe kialakult a hitvita, most meg ott tartunk, hogy a hsz-ek java erről szól, én meg úgy érzem magam, mint a medve, akire a nyuszika ordítva rúgja rá az ajtót, hogy "baszd meg akkor a fűnyíródat." Leszögezem, hogy nem vagyok kínaibérenc, nyilván vennék yamahát, Hondát vagy kawát, ha lenne újonnan köztük olyan ami tetszik plusz nem kerülne kétszer annyiba, ráadásul nem vagyok meggyőzve, hogy annyival jobbak, pont azért, mert nem vagyok hívő. Ez már tényleg nagyon off, de az "akkor meg minek kérdezel" - re az előzmények után azért felvontam a szemöldököm, ugye megérted.
-
csongi
veterán
válasz
norbert1998 #141012 üzenetére
Hidd el, jobb ha jonnek, mint ha nem.
Ha nem jonnek, monopol helyzet alakul ki.
Ezt a piacot pikk pakk felosztja maganak az Europoai gyarto csoportja.
Euro6 igy is egy baszadek.
A fejlesztesek arra emesztodnek fel.
Mikozben ezer mas dolog fejlodhetne, vagy juthatna el a kisebb kategoriakba.
Es tobb tiz eve terveznek csinalnak sajat motorokat. Csak a sajat piacukra terveztek.
Megvettek ok mar sok mindent. Technologiat, mernokoket, tervezoket..stb.
De nezhetjuk innen is.
Ne menjen el senki nekik dolgozni. -
pepucs
tag
holnapi drivex kakucsra jön innen valaki?
-
Pocee
senior tag
válasz
szetcsuszott #141002 üzenetére
Ha ez hitvita,aminek mint tudjuk semmi értelme,akkor miért kérdeztél? Ha Neked megvan a bizalmad a kínaiban akkor meg kell venni,vállalni a hit által vallott érzelmek későbbi következményeit.ennyi.
Motorban soha nem vennék kínait.Lehet soha nem romlik el de nekem a kockázat oldalról nem éri meg és nem is tetszenek,márcsak azért sem mert teljesítményben is elmaradnak, nem nehéz tartósságot produkálni (sokszor még így sem megy),ha éppen semmi teljesítménye.persze nem mindenkinek ez az igénye egy motorral kapcsolatban ezt is megértem.
A nyugati gyárak azért gyártatnak Kínában mert a legolcsóbb a munkaerő és elég sok nyersanyaguk van amit nem kell onnan elszállítani máshová.De a Stihl elég komoly minőségbiztosítással felügyeli a gyártást,volt a kezem között MS 440 kínai hamisítvány, narancssárga volt,ennyi volt a hasonlóság.minden másban brutálisan elmaradt az eredetitől.
A kínai dolgokkal az az érzésem,hogy az áruk reális és a nyugati és a japán technikák vannak irreálisan eldrágulva.
Minőségben meg nem tudják azt a szintet hozni. -
norbert1998
nagyúr
válasz
csongi #141011 üzenetére
Egy későbbi kommentemben "javítottam" a kínai, európai és egyéb gyártásra számított "értelmezésemet".
És szarok voltak a 80-as évek japán autói? Én nem tudom, de ha most szar a kínai, szintén félig feltételes módban, az nem fogja azt biztosítani, hogy 20 év múlva is szar lesz, azonban azt ien, hogy most ne vegyed meg.
-
csongi
veterán
válasz
szetcsuszott #140997 üzenetére
Maci nem szokott lefikázni semmit, visszafogott, de nem is tartós teszt. Más egy motorral motorozgatni, meg más 2-3 napot túrázni.
Nem mindegy hol használja az ember,hegyekbe, alföldön?
kínai sem tegnap kezdte a motor tervezést. Innen nem látunk rá. Az ottani előírások, igények mások mint itt. Ott a nagy számban eladható és olcsóság volt a fő szempont. Kis ccm, és azokban igenis tudnak. A V2 250 blokkok sokat tudnak futni. A Légolajos Keewayeket futárok hajtottak. kapott rendesen. Szervizelési igény minimális.
Fejlődnek, és sztem egyenlőre ezen a pályán is maradnak.Törököknél a Mundial, Honda koppincs vagy Licnenc. Nép motor. Jön megy, megáll.
A 150-es biciklivázasokkal úgy mennek mint az állatok
Mindenhol és mindenkor. Papucs, cigi a szájba
, de a két falut átszelő, már túra motoros
Itthon japán mánia van. lassan ez hígul. A következő 30-as generáció már nem erre merevedik sztem.
A 48Le egy személyre elegendő, ha van nyomaték akkor kettőre is. Kb 200kg önsúlyig.
Nem csak tanuló, hanem fő motornak is megteszi. A nyugodtabb vérmérséklet racionális választása lehet.Vezess párat, mert a szerelem néha tud fájni
Igaz sok sebre hatásos tapasz.Egy karika a fagyizók között nem egyenlő, akár egy egynapos túrával.
Ha programokat fűzöl fel akkor is az eltöltött időbe elfáradsz. És a 300km végén keresel egy öngyújtót és meggyújtanád, vagy egy hétig rosszul leszel a motor szó hallatán.
300Km ezeken a vasakon főútvonalon, közel 5óra seggelést jelent.
Nincs klíma, nincs háttámla. Szélzaj, fogsor kocogás, elázás, izzadás huzat...stb. Saját véleményem, de kb 2-3X fárasztóbb motorozni.
Az ember seggére tapad a nadrág, nem mindegy mibe ülsz, a kényelmesnek tűnő ruha kényelmetlen lesz...stb. A statikus testhelyzetben itt ott gémberedik az ember.
Ha sietnél sem tudsz, mert az óra szerint 110km/h lesz.
Ezeket csak használat közben lehet megtapasztalni.
Ha majd megismered a robogó adta irigylésre méltó kényelmi oldalát, akkor ítéld meg. Addig tapasztalat nélkül ne. Főleg egy 650 Burgmant ne.
Ha az általad elvártakat teljesíti egy ilyen kiszemelt motor, akkor meg kell venni.
A vételi áron felüli üzemeltetés nem lesz kevesebb, mint egy használt jó állapotú motoré.
Persze a használt piacon nem lesz garancia, az biztos.Csináld a jogsid, vagy menny el vezetési trénige, ahol nem kell jogsi.
Ülj fel rájuk, melyiken milyen a testhelyzet. Milyen a menet szél. Milyen a sisakból kinézni. Főleg mikor pattog az úton az egész cucc.Milyen egyáltalán motoron váltani. Nem mindenkinek jön be.
Szóval annyi érzés van ami befolyásolja mi is lesz a befutó.A külső egy dolog. Mindegyik szép, csak meg kell találni benne.
Ezeknél a csajoknál a nuni fog rabul ejteni, nem a smink#140998norbert1998:
Mi lenne europa gyártóival kína nélkül? És mi lenne Eu motorosnak nélkülük?
"Motort gyártson európa meg japán"
Sztem ezt, ebben a formában el kell engedni.
80-as években a Japán Autót mocskolták, és fertőzés egyenes szinonimája volt
Szerencsére csak gyárthattak autókat. -
#48584626
törölt tag
válasz
szetcsuszott #141008 üzenetére
"akkor mindenre örök élet +1 nap garancia lenne, ha szar ha nem."
Miért lenne? Nincs minden gyártó arra szorulva, hogy a szokásosnál több garanciával árulja a dolgait.
"az az első éven beleáll a földbe"
Az első 1-2 évben pont tökmindegy, mert annyit mindenki vállal. Másrészt egy dolog a vállalás, más dolog az érvényesítés. Ott van szerepe mindenféle apróbetűs záradéknak.
"amelyik megveti a lábát Európában vagy az USA-ban, az nagyon - nagyon komolyan átgondolja, mennyi garit ad és mire."
A törvényben előírt minimumot muszáj adni, azon nincs mit gondolkodni. Második faktor a piaci szituáció: ha egy adott piacon az összes versenyző X évet ad a kötelező minimumon felül, akkor az új belépőnek is meg kell adni hogy komolyan vegyék.
"komoly összefüggés van a minőség és a vállalt garancia között."
Egészen konkrétan nulla összefüggés van.
-
pepucs
tag
válasz
norbert1998 #141006 üzenetére
Javítsatok ki ha tévedek de ezek a kínai motorok nem mindenféle gyártótól/beszállítótól összelegozott alkatrészekből dolgoznak? (nyílván nem a típus specifikus műanyag elemek)
-
szetcsuszott
aktív tag
válasz
#48584626 #141005 üzenetére
Ez így ahogy van butaság. Egyrészt akkor mindenre örök élet +1 nap garancia lenne, ha szar ha nem. Másrészt az a cég, amelyik szart árul garanciávak, az az első éven beleáll a földbe vagy anyagilag, ha tényleg ingyen szervizel ingyen alkatrésszel, vagy ha nem teljesít, akkor jogilag (legalábbis európai és usa viszonylatban). Hidd el, az a cég, amelyik megveti a lábát Európában vagy az USA-ban, az nagyon - nagyon komolyan átgondolja, mennyi garit ad és mire. Hiába kis piac a távolkelethez képest, jogi és kulturális téren nagyon más kávéház. Szóval de, igen, tegnap alakult kamucégek kivételével komoly összefüggés van a minőség és a vállalt garancia között.
-
#48584626
törölt tag
válasz
norbert1998 #141006 üzenetére
"Az aftersales repair hatalmas része egy gyártó profitjának, el se hinnétek, mekkora"
Semekkora. Ez egy népszerű konteó.
-
norbert1998
nagyúr
válasz
szetcsuszott #141002 üzenetére
Ahogy az olajos pekedli kolléga mondja, nem mindegy, hog egy nyugati cég gyártat kínában, vagy egy kínai cég gyártat kínában.
3F meg japán autók is azért eléggé más tészta. Eddig 3 autóm volt, mind F-es, és ha újra ugyanott lennék, mindet újra megvenném.Itt arról van szó, hogy a japán meg európai gyártók évtizedek óta terveznek, gyártanak vagy gyártatnak motorokat, a kínai meg most bontogatja a szárnyát. Tegyük fel, elcsúszol egy kínai cruiserrel, letörsz róla egy idomot, egy lámpatartót, bármit. Ha a gyártó nem ad neked újat, akkor honnan szerzel belőle? A kínai motorhoz nincs aftermarket service, mert nincsenek kínai motorok az utakon, nincs bontott alkatrész, mert nincsenek kínai motorok az utakon, és nincs tapasztalat sem mondjuk tükörlap rögzítésben a gyártónak, mert nincsenek kínai motorok az utakon. Mindenképpen olyan modellt vennék a helyedben, amelyből van bőven eladott darabszám, és nem új gyártó új típusa. Aztán hogy az olasz, japán, amcsi, az már szabad döntés.
Természetesen így is, úgy is azt veszel, amit szeretnél, én, és a többiek is szerintem, csak a saját tippjeinket mondjuk el, hisz ezért jöttél. Mások véleményéért. Nem kötelez semmire, sőt, ha ennek ellenére is egy 300 köbcentis kínai choppert veszel, akkor se fog senki szidalmazni vagy kiközösíteni, csúnyán nézni rád, sőt, még örülni is fogunk a taasztalataidnak.
Ettől függetlenül 300-as choppert ne vegyél, meg úgy általánosan 300-as semmit sem, szörnyű élmény lesz, ahogy a kamion letol az emelkedőn, pedig az az egy henger visít mint az állat, amit amúgy is megtesz 80 felett már.Shadowbull:
Nemcsak marketing eszköz a hosszú garancia:
A garanciás autót az emberek a márkaszervízbe viszik időszakos szervízre, ahol rengeteg pénzért szervizelnek sokszor olyan dolgokat is, amelyeket nem feltétlen kellene. Apósjelöltnek is kiszámláztak kétszer 9 ezer forintot ablaktörlőlapátra, csak a végén ott volt az opciós csomag, amely az időszakos szervizek árát nullára redukálja, bármi is legyen benne, amit megvettek az autóhoz. Ezt nyilván a cserét végző szakkolléga nem tudta.
Akárhogy is, a lényeg az, hogy hosszú évekig hozzájuk fogod még vinni az autódat és ezzel együtt a pénzt is. Az aftersales repair hatalmas része egy gyártó profitjának, el se hinnétek, mekkora. -
#48584626
törölt tag
válasz
szetcsuszott #141002 üzenetére
Az hogy egy cég mennyi garanciát az nem műszaki kérdés, és semmiféle korrelációban nincs a garancia hossza a minőséggel és megbízhatósággal.
A hosszú garancia szimplán marketingeszköz.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
szetcsuszott #141002 üzenetére
De most az van osszehasonlitva, hogy valamilyen alkatreszt kinaban gyartatsz, vagy eleve egy kinai fejlesztesu dolog kinaban van gyartva.
-
Oppenheimer
nagyúr
válasz
szetcsuszott #141002 üzenetére
Igazad van. Viszont sztem tulgondolod a motorral jaro szivast. Persze, benne van a pakliban hogy kifogsz egy problemasat, de a budgeted meg nem teszi lehetove hogy kockazatmenteset (ujat) vegyel, olyat ami meg is felel. Es a kockazat azert nem olyan nagy... Hahun rengeteg cruiser van 2M alatt ami a meretednek megfelelo lenne es elvezned, en ezekbol valasztanek parat amit megneznek, es egyiket megvennem.
-
szetcsuszott
aktív tag
válasz
norbert1998 #140998 üzenetére
Ez innentől hitvita, mint a kocsik esetében a 3F szabály. A japán autókat és elektronikát a 70-80-as években kiröhögték, egyet jelentett a gagyival, olcsóval. Még a 90-es évek soft chopperei is so-so, az 535-ös virgács és társai, azok már motorikusan legalább megbízhatóak, de bazáriak. Aztán hol tartanak most... Vagy a koreaiak egész 2007-ig az 1. Ceedig... Piaggio bontós szervizes volt kollégám szerint 75% Kínai a belük, csak nem mindegy melyik kínai cég milyen minőségben gyárt és milyen minőségellenőrzés mellett meg mennyiért. Pl a stihl gépek java full kínai gyártás. Horgász bitok, orsók java átcimkézett kínai lego, kivéve pár komoly gyártót, akik innoválnak még, de azok is kínában gyárttatják a termékpaletta zömét. Tudnak nagyon jó minőséget gyártani, ha megfizetik, ez már bizonyított tény. A Honda ma új motorra 2 év garit ad, a kínaiak hármat, a yamahát meg sem találtam, hogy mennyit. Amíg a kia nem adott 7 évet, addig az összes punnyadt japán meg európai gyártó 1 évet adott, a ceed után kezdett valami megmozdulni....Én el tudom engedni ezeket a dogmákat.
-
bacus
őstag
válasz
szetcsuszott #140999 üzenetére
Egyelőre felejtsd el, hogy mi tetszik ! Ez is változik, változhat. Az, hogy 20 évesen az embernek a szőke nagy csecsű tetszik egy dolog, elvesz egy barnát, mert azt hiszi, hogy a vörössel csak szopás van, pedig köztudott, hogy ahol rozsdás a tető, ott nedves a pince..
Tedd le a jogsit, ott fogsz ülni legalább két fajta motoron. Ha megvan a jogsi, akkor menj el kereskedésbe és teszt vezess, de mindenképpen ülj fel sok motorra, mert az ülés pozíció fontos, fiatalabb pedig nem leszel, lehet soványabb se
Fényképeztesd le magad, hogy láss majmokat köszörű kövön
Amit a kínálatról írsz, azért csak érzed, ha egy 15 éves annyiba kerül, mint most egy új másból, akkor azok sosem voltak egy kategória.
Azt mondod, hogy az 50 LE az már neked mindenre elég. Lehet, de ehhez is hozzá lehet szokni, nagyon hamar, sokkal hamarabb, mint most gondolod. Debrecen környékén a sok technikás egyenesben a gyorsulás/sebesség több élvezetet ad, mint a lábtartó szikráztatás, oda meg jól jön a több lóerő.
A szalon motorok, amik most 2,5 millióért mennek, mennyibe vannak használtan? Van kínálat? Sokat veszít az árából? Ezt te is el fogod bukni, ha el szeretnéd adni !
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Milyen légkondit a lakásba?
- Azonnali fotós kérdések órája
- Elektromos autók - motorok
- Vigneau interaktív lokálblogja
- Motoros topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Chieftec Vista ház: kisebb halaknak
- BestBuy topik
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Asus B360M i7 9700 16GB DDR4 512GB SSD RX 6650 XT 8GB ZALMAN N4 600W
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S25, Samsung Galaxy S25 Plus, Samsung Galaxy S25 Ultra
- Microsoft Surface Laptop 5 13.5" i5-1245U 16GB 512GB 1év garancia
- BESZÁMÍTÁS! Asus Maximus VIII Hero i7 6700K 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700 XT 8GB Zalman i3 NEO 700W
- Bomba ár! HP ProBook 450 G7 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gar
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest