Hirdetés
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- RAM topik
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pocee
senior tag
válasz
macilaci78 #143196 üzenetére
Miért nem opció faragni a súlyod?
Ilyen többletnek azért komoly eü kockázata is van...pl szív,de nyilván tudod Te ezt...
De gondolj bele,hogy át kell majd dobnod a lábad a motor ülése felett,nyilván lehet próbáltad is már de egy pillanatra egy bokán fordulsz ami reméljük nem adja meg magát magadra rántva a motort.
Ha már ilyen szinten megfontolt vagy,hogy tudsz Te majd lassan is menni nagymotorral,akkor esetleg az élet más területén is kamatoztasd mert élni jobb mint nem. -
vendingo
veterán
Üdv
Uccsó szériás kle 500-al van valakinek tapasztalata? Ajánlott, vannak nyűgjei?
Nagyon megtetszett, csak nem tudok róla sokmindent, nem egy népszerű modell. -
csongi
veterán
Kormány ügybe.
CBF1000SA. Kicserélték a kormányt egy magas emberhez. Ez ami van széles és alacsony. van valami javaslat, kisebb pilótának? 170cm
Magasabb, jobban hajlított és keskenyebb jobb lenne.
A gyári is ha van valahol.A sebességváltókart is kicserélte rövidebbre, gondolom a csónak csiszma nem fért el.
Szerencsére a gyári megmaradt.
Köszi! -
macilaci78
nagyúr
válasz
fattyu #143194 üzenetére
Ehhez a magassághoz és termethez nem tudnak súlyt saccolni, rendre alálőnek átlag 20%-ot.
Igen, azért kérdeztem, hogy van-e mód teherbírásra tuningolni egy motort, van-e erre alkalmas típus. Nincs azzal baj, ha nincs, nyilván én sem akarom kockára tenni a magam és az utasom testi épségét. Korábbi hozzászólásaimból az is kiderült, hogy csak a műszaki vizsgán is megálló módok érdekelnek.
-
fattyu
veterán
lassan kilépek innen amugy.
többet bicikliztem az elmult két hétben, mint amennyit motoroztam az elmult két évben. Nem csak órában hanem kilóméterben is.
szégyen gyalázat
-
fattyu
veterán
válasz
macilaci78 #143143 üzenetére
akármi is megeshet ha rádnéznek... nem bántás vagy beszólás volt de nyilván látszik rajtad nem vagy pici.
illetve: 25%-al átlépni a megengedett maximális terhelést.
hát nem tudom. mi van ha a váznyúlvány letörik egy kátyúba hajtás alkalmával. Okkal van max terhelhetőség. oszt ha elhagyod az asszonyt mert a te meg ő meg csomagok súlya, katasztrofális anyagfáradást idéz elő?
az utassal részét szerintem töröld az elképzelések közül.
-
KrAt
veterán
válasz
macilaci78 #143187 üzenetére
"nem megyek többet csoportos túrákra, mert nem nekem való."
Hójajjj, hányan nem értették meg, amikor pár ilyen "túrázgatás" után, ami kanyarvadászatba csapott át, azt mondtam, hogy bár tudok olyan "gyorsan" menni, de nekem ez kevésbé' élvezetes, mint bámulni a tájat a saját kocatempómban.. Jött a győzködés, hogy belejössz majd, menni fog, mondtam, h most is megy, de kényelmetlen.. Azóta egyedül..(vagyha meglesz a motorod, mehetünk együtt, mi háromajtós szekrények
)
-
válasz
macilaci78 #143184 üzenetére
ahogy neked tetszik.
Szerintem mind ettől tartunk igazán.
Középsztender mennyire antikrisztus a hornetre? Van egy bontos, akinel van hozza 30-ert, jelentosen konnyitene a karbantartason. Van valami ellenerv, ha gyarilag nincs rajta? -
macilaci78
nagyúr
válasz
bacus #143185 üzenetére
Te inkább lemaradnál - minden szívfájdalom és rosszallás nélkül. Ha pedig az lenne a cél, hogy rosszul érezzem magam miatta, annál inkább.
"amikor a teljes időben" az oktatás mind az egy órájában?
Képzeld el, milyen amikor ezt 10h-ban csinálod 4-9 motorral mögötted. - Inkább 1,5 óra volt és meg kellett várnom a többieket, de az egy hatóság által elvárt dolog, kellett a papírhoz.
Túrán más a dolog. Egyrészt kezdőként kezdőknek szervezett túrába neveznék be, ahol hasonló tudásszintű motorosokkal kerülnék egy csoportba. Jobban összetartana a mezőny. Másrészt van túravezető, aki összefogja a csapatot. És nem érezném cikinek negyedjére is elmenni egy kezdő túrára, ha nem értem meg magasabb szintre. Ha meg a kezdő csoporthoz is lassú vagyok, negyedjére is, nem megyek többet csoportos túrákra, mert nem nekem való.
De vezetéstechnikai tréning a csoportos túra előtt lesz.Azzal meg gondolom, egyetértesz, hogy városi forgalomban más a mögötted haladóhoz igazítani a tempót, mint országúton az előtted haladóhoz. A "gyere utánam, mutatom az utat" stílusú csoportos gurulásban nem az a cél, hogy lerázd a másikat.
A fájós feneket elkerülendő szeretnék kényelmes motort választani. A robogóból pont ezért volt elég egy Újbuda-Ecser távon. Már egyáltalán nem kívántam a hazautat a fél órás dolgom végeztével.
A Frazeren ilyen gondom nem volt, pedig az csak jobb volt, nem jó.
-
bacus
őstag
válasz
macilaci78 #143170 üzenetére
Hagyjuk ezeket az autós hasonlatokat, mert teljesen más motorral közlekedni mint autóval. Persze segít az autós tapasztalat, felismered a táblákat, tudod kinek van elsőbbsége, de motoron egész másképp éled meg a sebességet, a távolságot, stb.
Van amikor 30-70 km is kikészít motoron, fáj a fenék, meleged van, kiszáradsz, stb, hol lehet ezt összevetni az autózással?Most azt gondolod, hogy együtt motoroznál még 3-4 motorral, akkor Te inkább lemaradnál, stb? Hát volt már akinek ez ment, de sajnos a többség az cikinek érzi, hogy lemarad, ha megelőzik, ezért túlvállalja magát. Ez tuti.
"amikor a teljes időben" az oktatás mind az egy órájában?
Képzeld el, milyen amikor ezt 10h-ban csinálod 4-9 motorral mögötted.
"Gondolom, hasonló instrukciók elhangzanak túrán is, az irány megvan, majd odaérek." Vannak örök érvényű szabályok, meg van esetleg egyedi is. Az örök érvényűeket illik ismerni, ezeket nem fogják elmondani, utána kell olvasni. Az egyedi szabályokat pedig elmondják. A túra vezető sokszor előre megmondja a tempót, azt nem tudod tartani, akkor este a vacsinál tali
. Egy fizetett túrán pláne nem tarthatsz fel 3 napig 9 másik embert. De ez már nem közös túrázás, hogy reggelinél és vacsoránál találkozol a többiekkel
-
macilaci78
nagyúr
válasz
3800+ #143179 üzenetére
Erre vannak a tréningek. Instruktorokkal, ellenőrzött körülmények között kell kitekentened a komfortzónádból. Nem az a lényeg, hogy meg lehet csinálni valamit gyorsabban, laposabban, szűkebben, hanem hogy elhidd, meg tudod csinálni és talán meg is csinálod a tréningen belül.
Ettől persze országúton még maradhatsz a saját komfortzónádon belül és csak néha veszed elő a tanultakat.
Például a kukorica, napraforgó aratása után, amikor már jól belátható az amúgy ismert kanyar.Én nem élvezném azt, ha bárminek is a határán kéne A-tól B-ig folyamatosan közlekednem. Bármi közbe jöhet, ami a határt kezelhetetlenül közel hozza. Egy lecsapott kanyar, egy poros úttest, falevél, akármi.
Volt olyan, hogy letett talppal csúsztam a robogóval, mert ezen a sárgán még kikanyarodok jobbra kis íven. Csakhogy az építkezés miatt 1 vödörnyi finom homok volt elszórva a sávban, csúszott a hátsó kerék, jobb láb le, kormánnyal ellenkormányzás, amíg újra meglett a tapadás. Hülye voltam, ennyi.Pttypang: ha rám hallgatsz, úgy csinálod, ahogy neked tetszik.
-
neutron23
csendes tag
Jól elvagytok..
-
norbert1998
nagyúr
Vagy azt mondjátok meg, hova vigyem felújíttatni a hátsó rugóstagot, vagy alternatív elképzeléseket is fogadok
-
Most akkor dontsetek mar el, holnap ha felulok a hornetre, meghaljak vagy ne?
A kormanyvegsulyom kihezagolasan otletelnenk ennyit, mar nem fajna a kezem.Bontott alkatresznel imadnanak, ha kernem, hogy szedjuk ki a kormanyrudbol a belso reszet is a sulynak?
-
#48584626
törölt tag
válasz
Topiccsendőr #143178 üzenetére
"A lepcsozetes megkozelites sokkal jobban megkonnyiti, hogy vki elsajatitsa a motorozast."
Ebben nincs közöttünk vita.
-
3800+
őstag
válasz
etnies #143169 üzenetére
Igen ebben (is) kell fejlődnöm, hogy kimaxoljam a hátsófék lehetőségeit. Csordogáláshoz, stabilizáláshoz már megy rutinszerűen, de tempós kanyarnál még van mit gyakorolni.
Visszacsatolva az előzőkre, szerintem ahhoz is rengeteg km kell az ember seggébe, hogy adott szituban reflex szerűen menjen minden. Nekem is van egy mumus kanyar a közelben ahol, a legutóbb is elkapott a húbammeg érzés, de már egész jól kezelem és amint a jó helyre tettem a tekintetem már meg is oldódott. A túl óvatos közlekedésnek talán ez lehet a hátránya (ha van neki), hogy ilyen könnyebben megoldható szitukba sem kerül az ember és így tanulás, fejlődés sincs.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
#48584626 #143172 üzenetére
De a te ervelesedben pedig egy eleg fontos tenyezot nem veszel egyszeruen figyelembe. Egyszeruen sajat magadbol indulj ki, mi tortenik, ha egy erosebb motorra raulsz. Kicsit mindened osszebb megy, befeszul nem?
En nem itelem el azt az embert aki nagymotort vesz elsore, mielott felreertheto lennek. Nekem ezekkel a magyarazatokkal es a kognitiv disszonanciaval van bajom, en azt vitatom.
Ezzel egyetertek, mindenkinek a sajat kezeben van, hogyan vezet. De. Hogy viselkedik egy ember mondjuk tarsasagban? Megfelelesi kenyszer alatt? Sosem lehet senkit kihozni a sodrabol, mert mindenki egy celszerszam, egy gep?
Ugy, hogy a motorozas tulajdonkepp egy teljesen erzelem-dolog, mert penzugyileg megmagyarazni nehezen lehet, plane olyan felhasznalas mellett, hogy kenyelmes legyen, meg a-bol b-be megyek csak.Peldaul itt van a kamionos-futarunk. O csak neha kovet el kozuti veszelyeztetest, amit le is ir a topicban, majd kesobb azt mondja, viccelt. Ezek a brutal fegyelmezett emberek. (elnezest az elkovetkezo kommentozon miatt, en nem fogok raerni most, ugyhogy szerintem vicces lesz az elkovetkezendo nehany hozzaszolas)
Tenyleg rabizhatja mindenki sajat magát, saját magára?
A lepcsozetes megkozelites sokkal jobban megkonnyiti, hogy vki elsajatitsa a motorozast. Es ez nagyon nagy segitseg.
-
norbert1998
nagyúr
válasz
#48584626 #143175 üzenetére
Nem te érveltél az erős motorhoz szokás/gyenge motorhoz szokás után erősre ülés előnyeivel? Na, ha elektronikával agyonfolytott, rain módban 1290 super duke-ot megszokott emberünk ráül véletlen a haverja elektronika nélküli 950 adv r gépére, szerinted mi fog történni?
-
macilaci78
nagyúr
válasz
#48584626 #143172 üzenetére
Egy 400-as szaladgálóval egy barátom Komáromból járt Szegedre egyetemistaként, néha barátnővel. Azért a 400-as is egy nagy dög az 50-esek, de még a 125-ösök mezőnyében is, miközben öcsémnek sikerült a kulcscsontját törnie robogóval 40-nél tiszta nyári napon tükörsima országúton egyenesben, nulla forgalomban.
Somatom: igazad van.
zgospel: ez nem ennyire egyértelmű. Nem tud mindent megoldani az elektronika. Oké, hogy az erejét visszafogja és nem előz be a hátsó kerék oldalról, vagy alulról, nem csúszik meg a fék, de ettől még simán túlvállalhatod magad egy kanyarban. Egy kisebb, de sokkal butább gépen más hibákat könnyebben követsz el, amiből ugyanúgy nagy eséllyel lesz baj.
A technika ugyan segít, de tudomásul kell venni, hogy végülis a pilótán múlik, hogy az árokba kerül-e.norbert1998: vagy megszokásból kezeli az ismeretlen motort és baj lesz, vagy rászánja az időt az ismerkedésre és nem a határokat keresi.
-
Somatom
veterán
válasz
Geresics #143159 üzenetére
"hogy amit az olyan profik mondanak, akik abból élnek, hogy motoroznak"
Itt kik azok? Én voltam futár, tehát éltem abból, hogy motoroztam.
Fel kell ülni, oszt menni. Ez a feladat, ezt kell megoldani. Ha félsz tőle, akkor ne motorozz! Ha nem félsz, akkor mindegy, hogy az egy 125 -ös lótifuti, vagy egy V8 -as BossHoss. -
#48584626
törölt tag
válasz
Topiccsendőr #143171 üzenetére
Ha egy érvelés elvi hibás, akkor az az én véleményemtől függetlenül is az. De ez mellékes.
Én ezt a témát úgy látom, hogy mindenkinek a saját kezében van az, hogyan vezet. Potenciálisan veszélyesebb egy erősebb és nagyobb motor? Természetesen. Lehet ezt a veszélyt a saját viselkedésünkkel és döntéseinkkel kompenzálni? Természetesen.
Innentől kezdve mindenkinek a személyes döntése hogy milyen motorra ül. A lépcsőzetes megközelítés NEM semlegesíti a saját döntéseink következményeit.
Ez természetesen ugyanigy van autóval is, csak a motoros sajnos sokkal sebezhetőbb.
És még egy szempont, csak úgy a vitát kiegészítendő: biztosan veszélyesebb egy kezdőnek mondjuk egy full extrás, minden létező elektronikával felszerelt erős nagymotor, mint egy full analóg kis 400as szaladgáló?
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
#48584626 #143161 üzenetére
Amennyiben ugy akarod nezni, hogy elvi hibas, akkor igen.
Viszont ha valaki hozzaszokott a gyenge motorhoz, azonnal erzi, hogy egy erosebb motor nagyobbat huz, ilyen eletszeru dolgokat is figyelembe lehet venni, es a tulelesi osztonebol fakadoan erzekeli, hogy ugyanolyan gazallasnal nagyobb sebessegel megy a motor. Ertsd: Osszeszarja magat.
De tekintsunk el most ettol mert valoban minden mellett es ellen lehet ervelni. nezzuk, mi a legnagyobb problema a motoros balesetek tulnyomo reszenel?
A rosszul megvalasztott sebesseg, es emiatt nem meri bevenni a kanyart a legtobb ember, kiegyenesiti. Nem kisodrodik, hanem le sem donti a motort. Hogy ez erosebb, vagy gyengebb motorral fordul elo tobbszor, az megint erdekes kerdes. -
macilaci78
nagyúr
válasz
Geresics #143159 üzenetére
Nyár volt, a csajok bikiniben, én meg gondoltam húzok egy kövéret - Értem, hogy a motor hibája volt.
Kell a fokozatosság, ezzel egyetértek. Viszont afelől nem vagyok meggyőzve, hogy a vasban is kell skálázni. Ha valaki meg tudja állni, hogy ne binárisan kezelje a kezelőszerveket, illetve szán időt azok megszokására és a vas megismerésére, akkor a véletlen kezelői hibának kis esélye van.
Volt már nekem is Hú b+! szitum, megesik. Viszont úgy neveltek, hogy egy balesethez két hülye kell (autóval). Két keréken tudom, hogy sokkal könnyebb segítség nélkül is bajba kerülni, viszont ha az autós habitusomat sikerül két keréken is megőrizni, akkor nem lesz baj. Nem megyek jobban, mint amennyire látok (kanyarban, éjszaka, stb), a sebességhatárokat hellyel-közzel betartom, nem akarok mindenáron előzni, stb. Egy kisbusznyi ember aludt mögöttem, mikor Brassóból Nagyváradra vezettem, vagy épp Brüsszelbe, pedig 6 másik jogosítvány is volt még a kocsiban.
Anno kocsival is már pár éve volt jogsink (tapasztalatunk meg még több
), mire kipróbáltuk a Ladát, mit csinál jégpáncélos úton. Addig és azután is egy kényelmes 40-nel mentünk a jeges úton és nem éreztük cikinek, hogy megelőznek. Bár ilyen körülmények között nem sokan előztek meg. Viszont volt egy ügyes (véletlenül épp BMW-s), akit 2 faluval arrébb megálltunk kihúzni a szántásból.
A robogó meg alattam nem is megy, nem is áll meg, egy motor jobban is megy, jobban is áll meg. Bőven túlmutat egy motor gyorsulása, végsebessége azon, amire igényem van és a lassulása azon, amire szükségem lesz, mert ahhoz vagyok szokva, hogy figyelem a környezetem és nem nem centizek ki semmit, csak a parkolást. Ilyen, amikor már megszoktam egy járművet.
bacus: autóval merem követni az előttem lévőt kanyarban, bár nagyobb követési távolsággal. De "ha neki megy, nekem is". Persze 90-es országúton, ha a kanyarban nincs sebességkorlátozás. Ha van akár csak egy 70-es, akkor elveszem a gázt a kanyar előtt és meglátom, milyen, majd kifelé nyomom neki. De autóval már van rutinom.
Amíg nem volt, addig 60-70-el estem bele az ismeretlen, sebességkorlátozás nélküli kanyarokba. Amikor már volt, akkor a 30-as táblával ellátott belátható kanyart (Alföld, aratás után) is bevettem 90-nel a Ladával, padkától padkáig autózva.
Két keréken még ez előttem áll, de az biztos, hogy nem fogok valakit követni, ha nem érzem biztonságosnak és nem fogok kézzel-lábbal igyekezni, hogy beérjem.
Oktatáson is párban motoroztunk, plusz az oktató mögöttünk hol motorral, hol kocsival. Volt olyan, amikor a teljes időben én mentem elöl, mert a másik még nagyon az elején volt. Az fárasztó volt, mindig lesni a tökröt, hogy beragadtak-e egy kereszteződésben, lámpánál, körforgalomban. De meg volt mondva, hogy más utasításig a kresz szerinti egyenes az irány, ha valaki lemarad, szabályosan leparkolva kell bevárni. Gondolom, hasonló instrukciók elhangzanak túrán is, az irány megvan, majd odaérek.etnies: oktatáson én is arra törekedtem, hogy inkább kiguruljam a pirosat. Szépen váltogattam vissza, motorfék, megint vissza, megint motorfék. Mondjuk, az útvonalak egy részén ismerős is voltam, ismertem a lámpajárást. Persze, oktatáson más, nem kezdesz el a sorok köt előre csorogni.
-
etnies
senior tag
válasz
3800+ #143158 üzenetére
Hátsó fékkel korrigálni lehet kanyarban és nagyon fontos a használata.
Hiába tudnád lejjebb dönteni a motort, ha jön szemben a volán és egy picit átlóg.. Olyankor marad a hátsófék használata. Elsőfékre feláll és/vagy berzgózik a motor.
Továbbá hátsó fékkel nagyon szépen lehet lassan menni (pl. csorogni az autók között).
Amikor a rutinpályán kell lassan menni, ott mindenki ösztönösen a kuplungot, féket és gázkart babrálja ahelyett, hogy tartana egy fix gázállás és letaposná a hátsóféket, gyakorlott pilóták simán mennek ott 1 km/h-t ezzel a technikával.Én azzal szórakoztatom magam a városban, hogy piros lámpához úgy lassítok le, hogy a végén nem rakom le a lábam. Áll a motor egy helyben, a lábam pedig a lábtartón, megbaszom a fizikát
Az ilyen precíz fékezéshez kell a hátsófék. A rekordom kb 5 másodperc.
Viszont a hátsófék nem veszi be helyetted a kanyart, de szerintem nagyon hasznos.
-
bacus
őstag
Aki támogatja a kezdőnek a nagymotort: részben lehet igazad, ha egy nagyon nyugodt természetű magányos farkas vagy a néptelen utakon.
Az én véleményem az, hogy ki hogy vezet, az mindig viszonyítási alap, ami a magányos farkasoknál egyáltalán nincs meg! A legtöbb ember - és én elég sok emberrel motorozom együtt - nem igen tud jól motorozni ha alkalmazkodni is kell neki, vagy jönnek a hülyeségek. Az utakon ritkán vagy egyedül, mindig van lehetőség, hogy valaki előtted menjen vagy utánad.
Mondom a példát: egyedül mész, fosol is, nézed a km órát, kint a 60-as tábla, te belemész 65-el, hátsó fékkel korrigálod a sodródásod, királynak érzed magad, tiszta MDF a nyugodt erő
Megy előtted egy rutinos haver, ugyanott, 90-el megy be a kanyarba (mert ő tudja, hogy azt ott 120al is be lehet venni), te meg mész utána, mert nem akarsz lemaradni. Rosszabbik eset, mikor ilyenkor az első kanyarnál még ott józan eszed, ugyanúgy visszalassítasz 65-re, amitől persze jól lemaradsz. Na ilyenkor jön az, hogy egyenesben szeretnél felzárkózni, húzol egy kövéret - amit egyedül nem tennél - utol is éred, csak a következő kanyarba rutinos haver megint 90-el megy be, te meg még 110-el robogsz utána (kis 650-nél) vagy 140-el (egy ezresnél). Na itt jön majd a pánik !!!Macilaci78: nekem hasonlóak a testi paramétereim. A súly soha nem előny, mindig mindenhol csak hátrány. A motor elkezd dőlni álló helyben (pl mert nem ér le a lábad egy lámpánál a nyomvályú miatt. Ahol én már felborulok egy jó erőben lévő 80-90 kg-os ember még 15 fokot dönteni is tud a mocin és megtartja. Ne feledd, hogy neked a saját súlyod is meg kell tartanod ilyenkor. Persze én 50 elmúltam, már nem megy az egy lábon leguggol és feláll mint 20 évesen.. (mondjuk akkor 75 kg voltam.)
DL650 -em volt 3 évig, 35e km mentem vele, talán kicsit többet, erősített rugók, a fék viszont nagyon gyenge volt, főleg amikor túlterheltem. Mert felült mögém 100 kg -os ember is... a motor ereje elég volt, akkoriban kevesebbet is mentem ezres motorokkal együtt.
Most bmw-m van, 1200GS 17-es évjárat, minden szemponból jobb, +10 kg tényleg nem számít, +60 LE rengeteget, de nem is használom ki.Megelőznek? rengetegen!! Kanyarban is, mert jobbak, ügyesebbek vagy csak vakmerőbbek. Ciki? Nem érzem annak. Már voltam túravezető, mentem egy kellemes biztonságos tempót (úgy ahogy tanultam a többi túravezetőtől...), amikor jött egy szerpentines rész, nagyon el tudtam hagyni a többieket. Nagyon!, de azért a túravezetőnek mégsem ez a feladata
-
JoinR
őstag
válasz
Oppenheimer #143165 üzenetére
Szerintem aki valaha már csinált M/A1/A2 jogsit, soha nem is szabadna korlátlant csinálnia, hiszen már biztos hozzászokott ahhoz, ami van.
-
Geresics
addikt
válasz
Oppenheimer #143165 üzenetére
Oszd csak tovább a baromságaidat. Helyes...
-
Oppenheimer
nagyúr
-
#48584626
törölt tag
válasz
Geresics #143159 üzenetére
"baromság, és a fokozatosság felesleges, mert nem az!"
Biztos nem baromság, de hogy felesleges-e az erősen emberfüggő.
Az érvelésed meg elvi hibás, mert az is pont úgy lehetséges hogy valaki azért hal meg, mert hozzászokik a gyenge/könnyű géphez és amikor továbblép, a régi beidegződések szerint gyorsít/kanyarodik, az erősebb/nagyobb meg ugyanannyi idő alatt nagyobbat lép...
Szóval lehet minden mellett és ellen is érvelni.
-
Micsurin
nagyúr
válasz
macilaci78 #143157 üzenetére
NC nagyon jó
próbáltam nekem nagyon fun volt utassal csak az volt a bajom alig éreztem dinamikusabbnak mint az 500-asom, nem kellett annyira forgassam de ezen kívül nem akaródzott jobban szedni a virgácsokat.
De a felépítése nagyon kényelmes az biztos.
-
Geresics
addikt
A nagy motor kezdésnek nem azért nem ajánlott, mert nem lehet vele lassan menni! Azért nem ajánlott, mert kanyartól kanyarig elég csak egyetlen egyszer(!!!) jobban kigyorsítani vele! Mert a motor tudja! Aki rutinos is meg tud ilyenkor ijedni, egy kezdőnél meg pláne jön a "hű baszd meg!" érzés! Elkezded a padkát, a korlátot, meg az árkot nézni, és a többit a "target fixation" már intézi is! A motor ráadásul nehéz (a pilóta súlya irreleváns, az minden motoron adott), a lassulás elmarad, kanyarintani is nehezebb, és jön a baj! Még csak idegen hely sem kell hozzá! Tapasztalatból beszélek, nem fórumhuszárok fotelérveléseiből!
Konkrét példa, ami velem esett meg: pár hónapja már megvolt a Pegaso. 48LE, 1 henger, 180kg, és 10-12ekm volt benne, szóval nem olasz import széthajtott fos volt, így bizony tudott ugrani rendesen! (Már többször leírtem, hogy mikor megvettem, előtte rengeteg másik motort próbáltam, mind 48LE volt, de mind importmotor volt, és az első próbán konkrétan meg is ijedtem, olyat ugrott - keressetek vissza bátrani itt a fórumban).
...szóval Orfűn a gáton mentem épp, ami itt van Pécs mellett, és már vagy 1000x mentem arra robogótól teherautóig mindennel. Nyár volt, a csajok bikiniben, én meg gondoltam húzok egy kövéret, had' villogjak én is, mint a többi majom. Nagy gáz, nagy gyorsulás - 48LE, képzelheted -, de az addigihoz képest megindult ám rendesen! Az egyenes meg pikk-pakk elfogyott! Jött is a "hű baszd meg", meg az útpadka nézése! Majdnem össze is sz@rtam magam, jött az adrrenalin, és erővel rávettem magam, hogy legalább próbáljam meg bevenni a kanyart!
Persze a motor simán tudta ennek a többszörösét, és nem is lett gond. Nem a motorral van a gond, hanem a rutintalan hülyével, aki csak egyetlen egyszer meghúzza a gázkart! Nem a több száz km ésszel menéssel van a gond, hanem az egy pillanatnyi eszetlenkedéssel! És nem a motor súlyával van a gond, hanem hogy ha baj van, akkor nem tudod mit kell vele kezdeni!Mindenki olyan motort vesz, amilyet akar. Az se baj, ha tetszik neki! De NE osszuk már az észt nulla rutinnal, hogy amit az olyan profik mondanak, akik abból élnek, hogy motoroznak, az baromság, és a fokozatosság felesleges, mert nem az!
Amíg valakinek nem volt "hű baszd meg!" érzése motoron, meg nem tudja mit a "target fixation", addig ne klimpírozzon szituációk megoldásáról, mert csak saját magát járatja le...
-
3800+
őstag
válasz
norbert1998 #143146 üzenetére
Érdekes volt egyébként, hogy az oktató is ezt javasolta ha jól értettem, hogy ha elkottázod hátsó fékkel be lehet húzni, de valahogy én sem mertem annyira próbálgatni ezt. Nekem a motorfékkel beesés és stabil gáz jobban érződik. Meg nekem az sem szimpi, hogy fél óra 70-80-as kanyarkolódásnál végig vasaljam a hátsó betétet.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
csongi #143145 üzenetére
Ha az autó, robogó és BKV segítségével megtett távot összeadom, akkor leszek kb 15k km-nél egy évben. A motor mellett természetesen megmarad az autó, illetve a téli hónapokban a BKV, szóval tippre 2-3 évet ki fog bírni a gumi.
A robogón 5 év után "illemből" cserélem, minta még bőven volt rajta. Na jó, határozottan volt különbség a régi és az új között, illetve szerintem a régi elfáradt. Nem tartotta a nyomást, gyakorlatilag 10 km-es út alatt 0,3 bar-t engedett el a hátsó kerék, majd 8 óra alatt sztenderen állva még 0,5 bar-t. Gumis felfúzta 3 bar-ra, víz alá tette, nem volt buborék. Kevette a gumit, átnézte a felnit, gumit, megkente, visszarakta, újra megfújta, ellenőrizte, semmi. Visszaadta, ugyanúgy szar. Csere, akkor már az első is. A biztonság kedvéért kértem a hátsóba tömlőt. Tippre a gumi fala adta meg magát és a súly alatt már lehet, engedett menet közben. De ez se magyarázza, hogy sztenderen miért engedett.
Mindegy, a robogón is 60k a csere elöl-hátul, a legutóbbi szett szűk 6 ezret futott.etnies: vásárlás nem idén lesz, az idei szezont arra szánom, hogy pár típusra leszűkítsem a választékot, azokkal esetleg tesztvezetés, bérlés.
Jövő szezonra szeretnék venni motort és majd talán a szezon végén utas. Addig kiderül, hogy állok majd fogyással. Ha szerencsém van, nekem is fog kelleni másik (szűkebb) kabát. Akkor azt már úgy választanám, hogy egy valamekkora esőben is megállja a helyét, akár esőruhával.Túra, nem túra. Budapesten élek, sógorom Bécsben, szüleim Battonyán. Ezek 200-250 km-es távolságok, ami igazából családlátogatás. Barátok vannak Zalaegerszegen, Komáromban, Szegeden. Szóval lenne hova menni motorral is, de csak azért nem ülnék fel, hogy elmenjek a Bükkbe, Mátrába motorozni.
Ha meglesz a gyakorlat a fent említett távokon, akkor elmerészkedünk messzebb is. Amivel tök elégedett lennék, az például Bled egy nap alatt, ott voltunk nászúton.
Asszony nem akar motorozni, nem is baj. Viszont a lehetséges rendszeres uticélok többsége nélküle okafogyottá válnak.Mentolka: Sirokra megy valaki?
Honda Dream-nél beszámításból egy 2014-es NC750-et próbáltam ki, egy ismerős ajánlotta. Ott azt mondták, hogycsak a Transalp, Africa Twin magasabb nála. Volt ott egy felcicomázott Africa Twin kiállítva, arra abban a formájában nem ülnék rá. Dobozok nélkül kéne látnom.Az NC750 jobb, mint a Frazer, de lehet, van nála jobb is, már ami az üléspozíciót illeti. Egy nálam alacsonyabb emberé lehetett, a tükrök beállításából következtetek erre. Főleg a kuplungkar volt nagyon elöl, nem értem el, csak ha a tenyeremet is elvettem a markolatról. A hátsó fék pedig nagyon lent volt, rendes fékhatásért rendesen spiccben kellett legyen a lábamnak. A fékkészenléthez is jó 1 centivel lejjebb kellett a cipő orrának, mint ahogy az normál utazóban kényelmes. A sarkam nem volt olyan közel a seggemhez és nem volt annyira hátra húzva a seggem alá, mint a Frazeren. A derekam, hátam is egyenesebb volt, közelebb a függőlegeshez. De csak a tömböt kerültem meg, 500 méter. 3.-ba nem is kapcsoltam.
-
Mentolka
senior tag
válasz
macilaci78 #143122 üzenetére
A motoros talikon tényleg sok típus előfordul, és érdemes beszélgetni a tulajokkal előny/hátrány témában. Most lesz ez pl.: Sirok
De amúgy a legtöbb márka szalonban megengedik, hogy ráülj, sőt többnyire próbakörre is viheted a gépeket. Én is sokat kipróbáltam, mielőtt vásároltam.
-
Oppenheimer
nagyúr
válasz
norbert1998 #143153 üzenetére
Bocs, de ha szövegértési gondjaid vannak, akkor tényleg nehéz.
-
dellfanboy
őstag
válasz
norbert1998 #143153 üzenetére
jah full folosleges, es ne feledd mindig a leghulyebb a leghangosabb by NY [link]
-
norbert1998
nagyúr
válasz
Oppenheimer #143151 üzenetére
Ezt én elengedtem. Veled nem lehet beszélni baszki. MInek kell itt nekiállni személyeskedni? Ez nem vita, ez cirkusz, amit elkezdesz művelni. Magas lóról egy szezontól osztod az észt és nem fogod fel, hogy öten mondják az ellenkezőt, akkor itt mindenki hülye, csak én vagyok repülő.
Csongi elmondta az oldal tetején a véleményét, teljesen igaza van, többet egy szót sem szólok hozzá a témához, legyen akármilyen bicskanyitogató vagy építő jellegű a válaszod.
-
Micsurin
nagyúr
válasz
Oppenheimer #143150 üzenetére
Nem volt benne új infó üdvözlégyen a Doktor kis meghitt köreinkben, dedikálni tetszik?
-
Oppenheimer
nagyúr
válasz
norbert1998 #143147 üzenetére
Uuuf megint. Túlzott kockázatvállalás és az óvatosan mész között nincs semmi, igaz? Ez nem egy folytonos skála, hanem egy bináris tulajdonság, igaz? Ajjaj Norbert, idd meg azt a reggeli kávét hogy beröffenjenek a fogaskerekek.
-
Oppenheimer
nagyúr
válasz
norbert1998 #143146 üzenetére
Jaaaj, a szövegértés nagy kihívás látom.
Idézek magamtól:"Szerencsére a gumi tapadási határától elég messze vagyok közúton, úgyhogy van tér ilyen korrekcióra is."
Köszi egyébként a tippet, de nem volt benne új infó.
-
etnies
senior tag
válasz
macilaci78 #143143 üzenetére
A kettőtök súlya 230. Erre rájön csak a két bukósisak, ami 3 kg legalább. Ha felvesztek motoros ruhát, az még minimum 5. Ha mentek túrázni, akkor kellenek dobozok és tartóvasak: 5-7 kg. Ha tesztek is bele valamit 15-25kg.
Legyen 255 kg.Gyorsan végig szaladtam néhány motoron, még a Goldwinget is megnéztem, jellemzően 200 kg körül van a maximális terhelhetőség, ti ezt 10-20%-al túl fogjátok lépni.
Ha a fogyás nem megoldható, akkor nektek két motor kell szerintem.
norbert1998 -> Stormihoz van alacsonyított ülés vagy akár csináltatni is lehet. Én 183 vagyok, nem okoz nehézséget a kezelése (mondjuk 13 év után kerültem rá). Súlyom 80 kg, 6 éves korom óta sportolok.
-
norbert1998
nagyúr
válasz
A Zéé #143099 üzenetére
Igen, a Strom kicsit magas/nehéz nekem.
Csakhogy 178 centi vagyok, talán még a fizikumom sem szar... Valahogy el kéne éri azt, hogy nem borulok fel egy középkategóriás motorral... Vagy ez is az a katagória, hogy vegyek könnyebbet/alacsonyabbat?
Itt konkrétan jobban meg kell erőltetnem/erősítenem magam. Illetve a másik ok, hogy mivel abszolút nem is akartam letenni a lábamat, csak mikor már késő volt ahhoz, hogy el is tudjak indulni, akkor már két esetben ahhoz is késő volt, hogy a motort megtartsam. Részben tapasztalatlanság is, szerintem nem teszem elég messze a lábamat a motortól, és szimplán nicns elég erőkarom hozzá. Igazából nem tudom, hol a probléma konkrétan.Azért jogsihoz nem kellett szerintem ennyire eltolt szlalomokat ilyen tempóval, egy kézzel, állva csinálni
Én kettesben nyomtam a holland kapukat, kuplung és gáz nélkül. Illetve a többieket elnézve is. Állandóan le kellett maradnom a szlalom kezdése előtt, mert az előttem lévők vagy nem vették be az ívet, vagy lefulladtak, vagy beparáztak. A szűkülő szlalom is elsőre ment, de volt olyan, akinek abszolút nem sikerült a végét végig fűzni.
Nálunk a csapatban volt egy apuka a lányával. Az istennek nem volt hajlandó bemenni a lassú csoportba, márpedig ő utassal lealább a középgyorsba lesz
Aztán talán végül csak a lassúak közé került.
Én a közepesben kezdtem, de ott én is lassúnak éreztem a többieket. Kiálltam, hogy a videón kikapcsolo ma stabilizátot, mert nagyon rázza a képet (nem segített), majd a következő turnusba visszaszálltam, azok a gyorsak voltak. Végül ott sem nagyon akart letolni senki. Nyilván az oktató egy körön kettőt vert ránk, de jó helyem volt a gyorsak között. Aztán mikor elkezdett pattogni a motor hátulja, akkor utána kiálltam egyből, szerencsére már csak egy körről maradtam le. -
norbert1998
nagyúr
válasz
Oppenheimer #143086 üzenetére
Akkor minek neked az ezres kezdőmotor, ha mindig óvatosan mész?
-
norbert1998
nagyúr
válasz
Oppenheimer #143074 üzenetére
Azt vágod, hogy a hátsó fékkel könnyebben tudsz perecelni, mint a lejjebb döntéssel, éles kanyarban, ugye?
Nyilván ha lapon van a vas, akkor más kérdés, mert akkor már egyik SEM ment meg. A te rendelkezésedre mindig adott mértékű tapadás van. A hátsó fékkel a két kereked közül az egyiket terheled meg merőleges iránnyal az amúgy is erős oldalirányú terhelésre. Ott a feneke könnyen elmegy. Ha pedig csak lejjebb döntöd vagy te mész lejjebb a motorról, akkor két keréken oszlik meg ez. Működhet a hátsó fék is, de nem ezt választanám, ezt pedig csak az én 4 éves tapasztalatlanságom miatt mondom -
csongi
veterán
válasz
macilaci78 #143143 üzenetére
Nem tudom, de barmire is kepesek, ha kifizeteserol van szo.
Amiket leirtam tipusok kb.Sajnos sok alternativa nem lesz. 230 kg utazo sulyal komoly korlatok kozott vagy.
Ilyen formaban 10 talan 15 ezret fut el egy gumi szett. 100 ezres tetel.
.
-
fattyu
veterán
válasz
macilaci78 #143107 üzenetére
ez 230 kiló csomagok nélkül. szerintem nincs olyan motor aminek a max össztömege ezt tolerálja.
pl egy dl 1000 ami egy nem kicsi túraendúró 205 kilóval terhelhető... legalábbis gugli hirtelen ezt mondta
bmw r1250 gs 216 kiló...
k1600 210 kiló...és ezek kifejezetten a nagy túravasak... szerintem ezt engedd el.
tuningolni rugót persze lehet erősebbet beletenni. de a forgalmiban attól még ott lesz a megengedett maximális össztömeg. Egyszer történik bármi, és úgy falcol le a biztosító mint az első barátnőm.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #143128 üzenetére
Nem menés közben van gond, amikor a lendület viszi a vasat, hanem amikor hirtelen kell megállni alacsony tempónál. Ott vagyok előnyben egy 60 kilós zsokéval szemben.
A kényelem alatt a kényelmes üléspozíciót értem. Persze, hogy nem jó egy franciaágy rugózása. -
bardi
senior tag
válasz
Topiccsendőr #143121 üzenetére
Ez leírás alapján határozottan rosszabb lenne, mint a vfr nekem
Nem tudom, hogy csak a kezdők bénasága, vagy a gimiben biciklivel szétvert csuklóm az oka, de a gázkezelés finomságában van kivetnivaló bennem. Ez a 650es banditon nem volt gond, az szépen reagált mindenre, talán írtam korábban, de ez az egyik oka, hogy inkább a 4 hengeresek között keresgélek. A másik meg, hogy az autómat is minden alkalommal igyekszem legalább egyszer elforgatni 8000 fölé, imádom a hangjátna meg ahogy megy.
-
csongi
veterán
válasz
#48584626 #143120 üzenetére
Ez termeszetes. De a kis hely kivaltasahoz nem szukseges 100+Le.
A jelenlegi esetnel maradva. Hazai turak, egyszemelyel.
A meretei alapjan barmelyik sport tura kicsi lehet helyileg. A hegyes terdszog a kiszemelt arsavban adott, behatarolja az evjaratot.
Az 1.2M sor4 japanba a CBF 600s ABS esszeru valasztas lehet. -
Somatom
veterán
válasz
Topiccsendőr #143129 üzenetére
Hol? Kifelé a bécsi elkerülőre van egy hajtű. 40 -es tábla és szoktak mérni. A következő Passau irányába, Braunau felé a lehajtón. Szintén 40 -es. Aztán a münchen ring A99 -re egy jobbos, balos, jobbos. 60 -as tábla.
-
Somatom
veterán
válasz
bajnokpityu #143132 üzenetére
Sokat. Sőt! Többnyire nem kell bontani 100 -nál.
-
Somatom
veterán
válasz
Topiccsendőr #143129 üzenetére
Pont leszarom, hogy Te hova raksz.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
bajnokpityu #143130 üzenetére
Jah. Pl 1100 xx. Vagy varj. Megsem.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
macilaci78 #143122 üzenetére
Illetve amit nem ertek. Miert a te sajat sulyoddal viszonyitod azt, hogy el birsz banni egy motorral?
Mi koze van a te sulyodnak a vezetestechnikadhoz, amit egy 60 kilos ember is meg tud csinalni? -
Somatom
veterán
válasz
Topiccsendőr #143126 üzenetére
Budapest - München útvonalon nem nagyon van olyan kanyar, amiben utassal, megpakolva, lapon lehetne fordulni.
Nyolc éve, havonta egyszer letolom oda-vissza. Autóval, szabályosan hat óra alatt teljesíthető. Sztem egy hasalós motorral sem tud ezen nagyságrendeket hozni. Húsz perc miatt meg nem éri meg kuporogni. -
Somatom
veterán
válasz
Topiccsendőr #143124 üzenetére
Ezt nem értem. Miért kell rugót cserélni? Fúj bele több levegőt és ennyi.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
macilaci78 #143122 üzenetére
Van olyan tuning, ami a teherbirast szolgalja, erosebb rugot kell vegyel a villakba, es a hatso rugostagba. Ezt a regebbi motorokon en vasarlas utan azonnal meglepnem, en nem vagyok extrem nehez, ~90kg de nekem is kellett rugot cserelni par motoron. Es itt megint szerintem felreertes van. Az a futomu, ami kenyelmes, nem igazan lesz jo, mert annak alapfeltetele a sulyodhoz merten gyenge rugo. Van aki erre mondja hogy jo. Amennyiben nem terheled soha az eletben annyira, hogy a nagyon kozeli hatarait elerd. Jo lesz.
Most nem mennek bele a merevsegbe, belsőcső átmérőbe, a rugo a legfontosabb elso korben.Ettol viszont meg a segedvaz repedhet egy ido utan, ha folyamatosan tulterheled utassal es csomagokkal.
-
#48584626
törölt tag
válasz
macilaci78 #143107 üzenetére
BMW R1250 RT.
Bár most látom annak csak 226 kiló a terhelhetősége.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Mentolka #143119 üzenetére
Keret nélkül egyelőre. Mivel a termetem erősen leszűkíti a választékot, így a legtöbb általános szempontot el is engedtem egyelőre, mint ár, küllem. Ugyanezen okból a szamárlétrát is, kötve hiszen, hogy 40 Le-től 1600 ccm-ig minden fok meglenne.
Már nagyon sokmindent elengedek az úton, nem hajt a vérem. Autóval is megvan a saját tempóm, ha gyorsabb vagyok valakinél, az nem azért van, mert jobb sofőr vagyok, hanem egyszerűen csak gyorsabban akarok menni, mint a másik. Kb 140-145-re áll rá a lábam pályán, ez már az első km-en megvan. Van, aki elhúz mellettem, majd 20-30 km múlva elhagyom. Egyszerűen ő nem akar annyival menni.
Motoron is figyelem a mögöttes forgalmat, elengedem a másikat, intel is neki akár.Bocs, de kb fele akkora vagy, mint én.
Ezért sem érzem akkora gondnak egy 200-220 kilós motort, a saját tömegemnek az nem a háromszorosa.
etnies: van olyan tuning, ami a nagyobb teherbírást szolgálja? Pl lengéscsillapítók, nyilván erősebb fék is kell.
martonx: majd motoros találkozókra akarok elmenni üléspróbára. Ott sokféle típus van, rövid idő alatt sok típust lehet meglesni.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
bardi #143117 üzenetére
4 hengert irtal kovetelmenynek, de kapod az 1-2 hengeres ajanlasokat is. Talan dijazod a kulonleges technikai megoldasokat.
trx 850. Félidom. Tdm sor2 blokk. 83 lo. Acelcso vaz, 5 szelep, 270° elekeles, v2 hang.~210kg teletankolva. 40 kg difi a vifferhez kepest, ez nagyon nagy fegyverteny, bar ez alul huz, es nincs ridebywire, ami kisimitja. ha nem birod a gazt kezelni, itt ez meg fog indulni. Es meg csak porgetni se kell hozza. Őszi, nedves faleveles napokon kersztbe csuszas van 2000 fordulaton.
Tulkepp a japan monster. Csak jobb. -
Mentolka
senior tag
válasz
macilaci78 #143107 üzenetére
Én azt tudom ajánlani, amit próbáltam:
Kissebb darab vagyok (177cm 100kg), de az utas hasonló plusz csomagok.
15 év kihagyás után 40évesen vettem újra motort (tehát újraKezdő voltam), a szempontjaim hasonlóak, mint nálad (hosszabb utak kényelmesen + plusz ingázás). TDM900A lett véve - sor2, 900ccm, 86LE. Tulajdonképpen pont elég volt mindenre, és a tudta, amit kellett. Használtam 60e km-t, soha nem volt vele probléma, eladtam 115e km-el.
Helyette lett (több típus kipróbálása után) Kawasaki Versys 1000SE. Ez már tényleg mindenre alkalmas, hosszútávon is kényelmes (eddig nálam 600km volt a legtöbb egyszerre) az utasnak is, kitűnő futóműve van, erős (120LE) lassan-gyorsan menni tudó erőforrás, jó fék. A korábbi verzióit is dícsérik. Cserébe nem könnyű (250kg).Ezeket ajánlhatom, de kezdőként mindenképp menj el vezetéstechnikai tréningekre (rengeteget adhat)! Bocs, azt nem figyeltem, mennyi a kereted?
-
martonx
veterán
válasz
macilaci78 #143107 üzenetére
Én a helyedben kinézném, hogy mik tetszenek. És akár hirdetésre jelentkezve (próba kört nem nagyon szokták engedni), végig ülném őket.
Utána azt venném ami ez alapján a legjobb kompromisszumnak tűnik. -
bardi
senior tag
válasz
Topiccsendőr #143113 üzenetére
Bár az nagyon tetszik, de ettől még kíváncsi vagyok mik merülnek fel.
Csongi, köszi az ajánlásokat, melóban lesz mit nézegetni
-
etnies
senior tag
válasz
macilaci78 #143107 üzenetére
Elég speciális eset vagy a méreteid miatt, kizárólag túra, túra-endurók jöhetnek szóba, abból is a nagyobb fajták.
Konkrét javaslatom nincsen. Ha mondjuk DL-re felülsz, akkor utasnak már nem jut hely, mert ketten együtt túllépitek a maximális terhelhetőséget.
Neked nagyon utána kell járni majd ennek. -
csongi
veterán
válasz
bardi #143108 üzenetére
Bandit, GSF, Diversion utolso evjaratai, 99utani.
Tura aszfalt, Nt650V.
V2: DL650, Transalp 650, 700.
Sor2: TDM, A CB500 alacsony lesz. Versys650.
KLE500 az utolso kiadasok.Egyhenger teljes tarhaza. Ulespozicio legjobb.
Itt Tenere, Freewind jatszik.A tobbi japan terep allat.
A lista 48Le tol indul, es kb 80 nel er veget.
A TDM szemelyeben. De eleg iszakos..
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #143113 üzenetére
Megvan, mi tetszik küllemre, de a használat szempontjából számomra mellékes a küllem. Legyen kényelmes, a fék, motor, futómű megfelelő és a karbantartása ne egye meg a vagyonom.
-
-
csongi
veterán
válasz
Somatom #143106 üzenetére
650 ccm 1 henger.. 20 ev, 160 ezer Km
600ccm sor 4. 140 nel 5000 fordulat, 64 ezer km.
bontatlan. Mi a gond?Szoval ez egy téves indok.
Valtasz hamarabb vagy kesobb.
Megint ellentmondas., mert a 140 palya tempo.
Palya motorozashoz, meg olyan kell.macilaci78.
Sztem egy 2ezres HDI mar egesz jol viselkedik.
Tempomat, klima..
Motorbol Paneuropa, k sorozatu BMW,
Yamaha GTR..stb.
Palyara palya motor lesz jo. -
Somatom
veterán
válasz
macilaci78 #143107 üzenetére
Tőlem kérdezed? Egyértelmű. Valami FL. Pl. Street Glide, Electra Glide, Tour Glide.
-
bardi
senior tag
válasz
macilaci78 #143107 üzenetére
Valami hasonló engem is érdekelne, 184 centi 78 kg kb, országút, és első körben itthoni túrák max, utast valszeg soha nem fogok vinni. Nem kell 90-100 ló
Japán márka érdekelne, nagyon max 1,2 milláig.
-
macilaci78
nagyúr
-
Somatom
veterán
válasz
macilaci78 #143101 üzenetére
Hogyne lehetne. Amihez egy 600 -ast erőltetni kell, azt egy 1200 -as lazán hozza. Ugyanannál a tempónál kisebb fordulat, több erő. Ez tartósságot prognosztizál. A HD -n 1500 -nál váltom a következő fokozatot, 1200 -zal lehet krúzolni. 4000 körül 140 -nel megyek. 20 év, 60 ezer Km, bontatlan blokk, olajcserék között nulla olajfogyasztás. Kétszeméllyel, felpakolva is van hely, kényelem. Nem ilyen egy ideális túramotor?
-
etnies
senior tag
válasz
csongi #143103 üzenetére
Nagyon jól összefoglaltad. Nem baj, ha valaki valamire vágyik, csak ne akarja az irracionális döntést racionálisnak beállítani.
100 lóerős motort venni hétvégi Visegrádozáshoz, kezdőként felesleges. Sőt, nem csak felesleges, hanem rossz döntés is.
De ha az a szerelem, akkor le kell szarni minket és meg kell venni. Csak akkor legyen ez a magyarázat: szerelem. -
etnies
senior tag
válasz
macilaci78 #143101 üzenetére
Mindenre van példa pro és kontra, de a statisztika szerint a tapasztalatlan sofőr és erős jármű (nem csak motor) veszélyes elegy. A motorozás azért különleges, mert elég egyetlen hiba és zsákba kerülhetsz, míg autóban általában a Race01-ek élik túl a hülyeségüket és másokat ölnek meg. Ott az árral növekszik a biztonsági szint is, míg motoron nem igazán.
A gyenge motor szar fékkel ideális kombo, mert nem csábít száguldozásra, de megtanulod mi az a féktáv, hogyan kell progresszíven fékezni, hátsó féket használni. Ha mondjuk dual fékes motorral kezdesz, fogsz-e másik motoron hátsó féket is használni ösztönszerűen, vészfékezésnél.
Új motoros el fog esni. Ez biztos. Minél kisebb sebességgel és tömeggel esel el, annál jobb esélyed van túlélni.Sokáig lehetne ragozni, de a lényeg: a fizikát meg kell tanulni ahhoz, hogy jó legyél. Az F1 pilóták is gokarton kezdenek, nem véletlenül. Senki sem születik motorosnak, azt meg kell tanulni és alap nélkül nem lehet házat építeni.
Amióta az eszemet tudom ez olyan visszatérő vita, mint a milyen olajat.. -
csongi
veterán
válasz
macilaci78 #143101 üzenetére
Lehet lassan menni, komotsan meg minden.
Csak minek akkor a nagy eros gep?
Nagyobb lesz a cerka? Vagy szembol nagyobb motorosnak tartanak az integetok?
Ez a majd hozza, bele nő elmelet egy baromsag..
Semmi mas, csak lelektani onkielegites.
Es nincs ezzel baj..
Csak miert kurva nehez beismerni? Es miert kell illuzionista magyarazatokat adni? Mert esszeru magyarazat nincs.
A motor ero szempontjabol hot felesleges. Netto deficit, tobblet fogyasztas, dragabb uzemeltetes, de ugy megyek vele, hogy esszel es betartva a szabalyokat.
Ezt egyszemely, egy 50Le motorral is abszolvalja.
Az auto piacon tetten erheto ertelmetlen LE novekmenybol athozott rossz beidegzodes es gondolkozas mod csapodik itt el.
Aki vesz kezdesbol egy nagy vasat, sosem erti meg, miert felesleges.
Nincs viszonyitasi alapja. Fogalma sincs milyen elvezeteket hagyott ki.Es valojaban mitol benazikGazdasagi szempontbol, meg veszek egy olcsobb kisebb jobb allapotut.
A maradekot ruhara benzinre koltom. Ha mar gazdasag.
Esszel meg ovatosba meg mittom en milyen ervek vannak felsorolva.. egy kisebbel is lehet.De a sziv diktal, es meg kell elni a szerelmet.
Tok rendben van, csak nem kell a suketeles melle. -
Pocee
senior tag
válasz
macilaci78 #143037 üzenetére
Azért veszélyes,mert nem mindenki higgadt megfontolt és közel tökéletes mint Te.
-
macilaci78
nagyúr
Azt nem értem, hogy írja majdnem mindenki a túl erős motort. Komolyan nem lehet egy erős géppel lassan, komótosan menni? Értem én, hogy nyél az élet és buzi, aki tiltás előtt felvált.
Oktatáson egyáltalán nem éreztem soknak a motort, nehéznek is csak indulásig, mikor 2 óra között 100+ km-t mentem a robogóval.
Mondjuk, forgalmi óra előtt, míg a másik srácra vártunk, felmentem a rutinpályára kicsit tekeregni, de ennyi elég is volt. A kereszteződésben megfordulásoknál is csak azért fordultam be kicsit az utcába, mert így mutatta az oktató.Továbbra sem tudok motorozni, ha meglesz a saját, elmegyek újra iskolába, tréningre és fogok gyakorolni, majd az asszonynak is nézünk valami elfogadható gúnyát.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- RAM topik
- Kuponkunyeráló
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Fogyjunk le!
- További aktív témák...
- Asus ZenBook Duo UX8406 -14" 3K OLED 120Hz Érintő - Ultra 7 155H - 16GB - 1TB - Win11- 3 év garancia
- HATALMAS AKCIÓK! GARANCIA, SZÁMLA - Windows 10 11, Office 2016 2019 2021,2024, vírusírtók, VPN
- TOP PC konfig /Ryzen 7 9800X3D, 32GB DDR5 RAM, 1TB SSD/ akciós áron eladó!
- Bezámítás! Lenovo Thinkpad T14 Gen 5 üzleti - Ultra 7 165U 16GB DDR5 512GB SSD Intel Graphics WIN11
- Újszerű Asus ROG Strix G16 G614 -16" WUXGA 165Hz - i5-13450HX - 16GB - 512GB -RTX 4050 -1,5 év gari
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest