-
PROHARDVER!
Kezdő vagyok, szeretnék projektort vásárolni, tudnátok segíteni?
Természetesen! Mindenképp olvasd végig ezt az összefoglalót és ha úgy érzed, hogy nem kapod meg a válaszod, akkor tedd fel a kérdésed nyugodtan!
Ami mindenképp fontos lesz tudnunk ahhoz, hogy segítsünk:
- mire szeretnéd használni a projektort (pl.: házimozi, iskolai célok, prezentációk, csak videó, főleg állóképek (bemutatók)),
- mire szeretnél vetíteni,
- mekkora méretű képet szeretnél vetíteni, illetve milyen távolságból néznéd azt,
- mekkora a szoba,
- van-e korlátozás arra, hogy hol helyeznéd el a projektort (plafonról, vagy asztalról esetleg a szoba másik végéből szeretnél egy polcról vetíteni),
- mennyit szeretnél rá költeni (cég esetén ha kell számla, akkor nettó vagy bruttó árról beszélünk-e?),
- mennyire világos/sötét a szoba/terem/iroda.
A topik általánosságban foglalkozik mindenféle vetítővel és ahhoz kapcsolódó kiegészítőkkel és megoldásokkal (üzleti, low budget projektorok, falra vetítés stb.).
Kínai olcsó projektorok kapcsán: [link]
Új hozzászólás Aktív témák
-
törölt tag
válasz
RetepNyaraB #39698 üzenetére
hacsak nem faltól falig képet akarsz, 200"-on, akkor bőven elég lesz az a 600-700 lumen, amit max kitol magából mondjuk eco módban.
-
Exian
addikt
válasz
RetepNyaraB #39698 üzenetére
Az én gépem 3000 lumenes, nekem konkrétan az a bajom, hogy ECO módban is túl világos (bevilágítja az egész szobát), így én speciel ND szűrővel sötétítem
Ebből adódóan, ha megfelelően tudsz sötétíteni, akkor elegendő az 1200 lumen szerintem.
Ugyanakkor mi nagyritkán használjuk a projit nappali vagy lámpafénynél is, olyankor viszont nagyon jól jön az extra kakaó, még ECO módban is látni a képet, persze ilyenkor már nem olyan a minősége a képnek, meg a színek sem tökéletesek, de olyankor nem is az a lényeg.
Ahol vetítünk, a falak fele már sötétszürke, tervben van, hogy az egész sötétre lesz kenve, akkor csökken majd talán a túl nagy fényesség.
-
RetepNyaraB
veterán