Hirdetés
- 4K-s okosmonitor huppant le az MSI tervezőasztaláról
- Almás felhangokat pendít meg a Cougar legújabb, E-ATX-es háza
- A kelleténél jobban lebutítja egyes GeForce RTX 5090-es VGA-it a Zotac
- Komoly technikai frissítést kap a Grand Theft Auto V
- És akkor bevillant a nagy ötlet: miért ne lehetne hűteni egy tápcsatlakozót?
- SSD kibeszélő
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Almás felhangokat pendít meg a Cougar legújabb, E-ATX-es háza
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- OLED TV topic
- Milyen TV-t vegyek?
- Philips LCD és LED TV-k
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- OLED monitor topic
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Alogonomus #48612 üzenetére
Lényegében nem zárható ki és nem tett a kihozatalra utaló nyilatkozatokat.
[ Szerkesztve ]
-
[Intel’s 18A Process Reportedly Comes With SRAM Density On-Par With TSMC’s N2; Team Blue Gearing Up For A Phenomenal Comeback]
Most kell venni részvényt[ Szerkesztve ]
-
Ribi
nagyúr
válasz
Alogonomus #48608 üzenetére
Főleg a második frissítés, hogy más gyártónál is van ilyen.
-
-
Alogonomus
őstag
És még ezzel együtt is ilyen alacsony a legyártható mennyiség...
A hozzászólás tökéletes
"Fake frames, fake prices, fake stock... and now also fake hardware?
Looks like only Flames are real xD" -
huskydog17
addikt
Mivel FSR 3 és DLSS 3 is lesz benne, így úgyis kellenek mozgásvektorok, amikkel fényévekkel jobb minőség érhető el. Az FSR1 olyan, mint a hányás, iszonyatosan ronda, a legrosszabb felskálázó, ennyi erővel DLSS1-et is rakhatnának bele, egyiknek sincs értelme. Felesleges idő és pénzkidobás. FSR 3 mellett egyszerűen semmi értelme.
#48605 FLATRONW: Faluban nem jó ötlet vágtázni.
CSerébe lehet haladni, az AC játékokban például sokkal realisztikusabban van megcsinálva (NPC-k félreugranak vagy a ló ellöki őket), emiatt lassabban is lehet haladni lakott területen. -
FLATRONW
őstag
válasz
huskydog17 #48602 üzenetére
Egy dolog nem tetszik benne, az ahogy a ló átmegy minden NPC-n.
-
PuMbA
titán
válasz
huskydog17 #48603 üzenetére
FSR1 legalább nem csinál olyan képhibákat, mint az FSR3
Meg ugye mivel az FSR1-hez nem kell több képkocka adata meg mozgásvektorok, így 5 másodperc alatt implementálható.
[ Szerkesztve ]
-
huskydog17
addikt
GTA 5 RT támogatást kap március 4-én.
"Ray tracing features only available on PC such as ambient occlusion and global illumination — plus ray traced shadows and reflections first debuted on consoles
Support for AMD FSR1 and FSR3, and NVIDIA DLSS 3
Faster loading times using SSD and DirectStorage on supported devices and configurations
Enhanced support for higher resolutions, higher aspect ratios, and higher framerates"
FSR1 2025-ben? WTF! Ez ám az értelmetlen "fejlesztés" és pénzkidobás! -
huskydog17
addikt
Kingdom Come Deliverance 2: A PC Game We Can Celebrate - DF Tech Review
Na így kell egy jó PC verziót csinálni! Na persze messze nem tökéletes, de ez nagy felüdülés a sok stutterfest (UE) játékok tengerében. Zéró stuttering, lehet így is csinálni. Ja és ezt sikerült rögtön a megjelenés napján. A CryEngine streaming rendszere és shader compilation rendszere példaértékű, kiváló. Bárcsak több nagy játék használná ezt a motort!
A réi CryEngine problémákat (pl.: növényzet animációnál túl alacsony a framerate stb.) nem ártott volna rendbe szedniük, reméljük majd post-launch patch-ekkel ezeket orvosolni fogják! -
huskydog17
addikt
Akit érdekel a játék:
Elkészült a 3. nagy patch az Indiana Jones játékhoz, ami elhozza a natív DLLS 4 támogatást.
Engem mondjuk a játék a legkisebb mértékben sem érdekel, viszont van itt egy érdekesség, amire felkaptam a fejem:
"Update 3 also adds support for Intel XESS 1.4 upscaling."
Úgy tűnik ez a játék az első a piacon, ami megkapta az XeSS 1.4-es verzióját, ami egyébként még nem publikus, ugyanis a Github-on is egyelőre az 1.3.1 az aktuális verzió. Nyilván a fejlesztők előbb férnek hozzá az új verziókhoz, mint a többi felhasználó, így gondolom hamarosan az 1.4-es publikus lesz Github-on is. Sajnos semmilyen információt nem találtam erről, mintha nem is létezne, ezért is néztem nagyot, hogy a semmiből jött az 1.4-es verzió. Azért kíváncsi lennék, hogy mekkora a különbség az 1.3.1-hez képest.
Még egy technológiai érdekesség, illetve hasznos infó:
Az Update 3 engedélyezi a Path Tracinget AMD és Intel VGA-kon is, eddig ezt kizárólag NV kártyákon lehetett bekapcsolni, most már nincs ilyen korlát. A fejlesztők viszont PT esetén min. 16 GB VRAM-ot írnak elő, így az Intel esetén kizárólag az A770 jöhet szóba.
"This update brings Path Tracing to supported Intel and AMD GPUs. To use Path Tracing, your Intel or AMD graphics card must support Hardware Ray Tracing and have at least 16GB of VRAM."
A jövőben a játékhoz várható RTX Hair implementáció is. -
bozont
veterán
válasz
KaszkóPalkó #48597 üzenetére
De még abban sincs jól leírva. Nem a frissítések szűnnek meg azokhoz a procikhoz, hanem csak annyi hogy az OEM gyártók már csak 12. generációs vagy újabb Intel proci mellé adhatják a win11-et.
-
KaszkóPalkó
tag
válasz
Alogonomus #48595 üzenetére
Update-t elolvastad a cikkben?
Látványos repedés -
Alogonomus
őstag
Már az Intel 10. generációs gépekhez sem ad frissítést a Microsoft. Persze a kritikus biztonsági frissítések attól még gondolom érkezni fognak, de ez egy eléggé látványos "repedés" a "Wintel" viszonyrendszerben.
-
mcwolf79
veterán
válasz
huskydog17 #48586 üzenetére
A boxi szamurájt ahogy látom nem nagyon erőltetik ebben a videóban
-
huskydog17
addikt
válasz
huskydog17 #48590 üzenetére
Bocsánat, felületes voltam, mégis megvan a hivatalos publikus lista.
Itt lehet megnézni az összes DLSS támogatott játékot, hogy támogatja-e az Override. Ahogy látható az AC Mirage már támogatva van, így biztosra vehető, hogy az AC Shadows is támogatva lesz, nagyon nagy valószínűséggel day 1.
A Shadow of the Tomb Raider-t is támogatja az Override, ennek örülök, mert így majd le tudom csekkolni, hogy a TM model megoldja-e a képhibákat, amelyeket a korábbi DLSS és XeSS okoztak eddig. Ha nem, akkor marad a SMAAT2x.
A Rise of the Tomb Raider nem támogatott, de hát az már 9 éves, de így sincs okom a panaszra, mert a DLSS 2 is fényévekkel szebb képet ad, mint a sima SMAA vagy FXAA. Azért kíváncsiságból megnézném a TM modellel is, talán majd egy napon feloldják.[ Szerkesztve ]
-
huskydog17
addikt
válasz
Kajoszbobber #48589 üzenetére
Rendkívül valószínűtlen, hogy egy ekkora kaliberű játék nem lesz whitelistelve. Ha esetleg első napon mégse lesz (amit erősen kétlek), akkor a türelmetlenek még mindig ki tudják iktatni a whitelist-et pofon egyszerűem, van erre metódus. Idővel egész biztosan támogatva lesz. Ez nem egy ZS kategóriás indie játék, ahol a fejlesztő azt sem tudja mi az, hogy mozgásvektor.
A whitelistet nem hülyeségből csinálta az NV, ugyanis vannak olyan játékok, ahol az új TM model több kárt okozna, mint hasznot, ezért azoknál inkább tiltják a funkciót, mert az egy bites userek azoknál rögtön teleszemetelnék az internetet, hogy "hát ez rosszabb, mint a régi, ez így sz*r" és a sok clickbaiter hülyegyerek YT-on meg fel is kapná a témát és felerősítenék a hülyeséget.
Egyszerűen hülyebiztosra kell csinálni a szoftvereket is, amennyire lehet.Van még egy bő hónap megjelenésig, addigra szerintem simán whitelistelve lesz a játék. Sajnos sehol nem találtam olyan információt, ahol le lehet ellenőrizni, hogy mely játékok vannak engedélyezve. Ha lenne ilyen publikus lista, akkor ott is le lehetne csekkolni. Nem tudom, hogy létezik-e ilyen lista.
-
Kajoszbobber
lelkes újonc
válasz
huskydog17 #48588 üzenetére
Már amennyiben első nap bekerül ugye az nv appba mint supportalt jatek
[ Szerkesztve ]
-
huskydog17
addikt
válasz
Kajoszbobber #48587 üzenetére
Lényegtelen, hogy nincs benne közvetlenül DLSS 4 támogatás, hiszen az NV app-ban bekapcsolod az override-ot és csókolom, van DLSS 4.
Ez egyébként nem meglepő annak fényében, hogy az Intel a technikai partner, nyilván ők sem akarják, hogy a konkurens felskálázó túl jó legyen out of the box, ugyanakkor példaértékű, hogy a felskálázó technikákat és a frame gen technikákat lehet mixelni egymással, tehát pl. felskálázóból benyomod a DLSS/DLAA-t rányomod a DLSS 4 override-ot és frame gen-ből pedig használod az FSR FG-t mondjuk egy Ampere vagy Turing kártyán. -
Kajoszbobber
lelkes újonc
válasz
huskydog17 #48586 üzenetére
Dlss4 transforme mod, es 4x frame gen nem lesz, talan majd kesobb. A trailer nem rossz, talan egy 1 honapos ubi elofizetest meger
-
huskydog17
addikt
Assassin's Creed Shadows: PC & New-Gen Features Trailer
Brutál szép, eszméletlen jól néz ki a wind effect.
A játék az összes felskálázó és frame gen technikát támogatni fogja és mixelni is lehet majd azokat.
Az új Anvil motor RTGI-t és RT Reflection-t fog használni, ami opcionális lesz ugyan, viszont az úgynevezett hideout résznél kizárólag RT-t használ a játék, azaz ez a következő nagy AAA cím, ahol kikapcsolhatatlan RT lesz, még ha a játék csak egy kis szeletében is.
Az Ubi úgy, ahogy a Snowrop esetében is, az új Anvilben is egy szoftveres RT változatot használ, ha nincs jelen hardveres gyorsítás."Selective Raytracing: This mode uses raytracing only within the Hideout portion of the game. The reason behind this is that the Hideout allows extensive player customization at a level never seen before on Assassin's Creed. Because of that, we cannot use traditional, pre-calculated, global illumination techniques, and therefore need to adopt a real-time approach. In all other gameplay situations, such as in the open world, raytracing will not be used.
However, if your GPU does not support hardware raytracing, such as pre-RTX GPUs, we have developed our own solution to allow competent, yet older, GPUs to run Assassin's Creed Shadows. The game will use a proprietary software-based raytracing approach developed specifically for that. This was made to ensure Assassin's Creed Shadows remains accessible to as many players as possible."A felskálázó technikákból mindhármat szállítja a játék:
"AC Shadows supports all the upscaling technologies mentioned here. DLSS 3.7, FSR 3.1 and XeSS 2 are all supported for both upscaling and frame generation purposes. Our own Temporal AA solution is also available. Note that a mix and match approach is possible. You may select one technology to upscale while using a different technology for frame generation purposes."
Maximális RT mód:
"Extended Raytracing: This mode uses the hardware raytracing capabilities of the GPU to compute both real-time global illumination and reflections. This is the most extensive usage of raytracing."
A teljes FAQ blog a játék technikai igazgatójával itt olvasható, sok más érdekes technikai infót osztott meg, érdemes elolvasni.
-
-
"Rumor: The US government wants TSMC and Intel to build a joint venture chip foundry and construct multiple fabs in the US, media report, citing US investment bank Baird saying it is a market rumor. TSMC shares opened down NT$10 in early Taiwan trade. (Note: Big headlines in Taiwan today on this issue)"
cikk: [link]
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
huskydog17 #48581 üzenetére
annyira nem, skalazodasrol / szuk keresztmetszetrol van szo
Devid_81:
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
huskydog17 #48560 üzenetére
mondjuk nem hinnem, hogy barki is* 7900XT(X)et vagy 4070/4080at venne 1080pre.
*kompetetiv CS egy szuk use-case
-
Jacek
veterán
válasz
gainwardgs #48578 üzenetére
Az lesz az
-
Jacek
veterán
Akkor sem kellene a radeonnak.osszekakalnia magat
-
Yutani
nagyúr
Biztos vagyok benne, hogy valami disznóság van a dolog mögött, nem lesznek hirtelen ilyen sz@rok a Rédionok. Arra tudok gondolni, hogy a motorban úgy van kódolva valami, hogy fexik az NV-nek, de keresztbe tesz az AMD-nek. Nem biztos, hogy szándékos, de láttunk már karón varjút, meg terrain alatt hömpölygő óceánt sz@rrá tesszelálva.
-
Jacek
veterán
válasz
huskydog17 #48569 üzenetére
Radeonnak van ocean a taj alatt?
-
huskydog17
addikt
Őket nem szoktam követni, de mivel sajnos írásos változat nincs (Techspot) így belekukkantottam és valóban, az ő méréseik összhangban vannak a PCGH méréseivel, valszeg a HWU is nagy terheléses jelenetet választott.
Ha még náluk is ennyire rossz a helyzet, ráadásul RT nélkül, akkor ott elég nagy baj van. Náluk annyi a változás, hogy minden felbontáson rossz az AMD kártyák sebessége, viszont alacsony felbontáson brutálisan összeomlik a tempójuk. Az mennyire kemény, hogy 1080p-ben a 3060Ti az RX 6800XT tempóját hozza vagy hogy a sima RTX 4070-es az RX 7900 XT-vel versenyez. Sőt a csúcs Radon 7900 XTX felskálázás mellett éppen csakhogy megelőzi a sima RTX 4070-et és mindezt RT nélkül.
A játékban ugyanis nincs semmilyen RT.Az FSR ráadásul sokkal kevesebbet gyorsít, mint a DLSS, tehát az AMD ebben a játékban minden lehetséges fronton csúnyán elvérzik.
B580-as itt is parádésat megy, ahogy az RX 6800-as nyakán van.
Tippre talán a SVOGI lehet a ludas, szerintem azt nem szeretik az AMD kártyák.
Nem ez lesz az AMD kirakatjátéka, az tuti.
A játék, pontosabban a Cryengine V itt ráadásul rendkívül takarékos a VRAM-mal. 4K-ban a 8 GB-os RTX 3070-nek semmi gondja, olyannyira, hogy a 16 GB-os RX 6800 (XT) szintjén tanyázik. Döbbenetes!
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz
huskydog17 #48560 üzenetére
Hmm...tényleg egyre több manapság az NVIDIA-n jobban futó játék
6700XT-t a 3060 Ti kényelmesen előzi.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
Yutani #48562 üzenetére
Szerintem ez valami fatális Nvidia hiba lesz az architektúrában vagy a driverben, amit hosszú évek munkájával fognak tudni ledolgozni a zöldek.
Amúgy alapjában véve jó az irány, de az a reális és jó működés, amit az AMD kártyáknál tapasztalunk a több évvel előrébb tartó fejlesztéseiknek köszönhetően.
Ha a Microsoft is esetleg hajlandó lesz figyelmbe venni az Nvidiat, mint tényező a PC gaming piacon akkor majd működhet ez jól is esetleg a Dx 15 alatt.
(Puszi, vigyázatok magatokra, bocs hogy üzengetek b. vel akit amúgy nagyra tartok. üdv, Abu)[ Szerkesztve ]
-
Yutani
nagyúr
válasz
huskydog17 #48560 üzenetére
Hátha Abu85 tud valami magyarázatot rá.
-
huskydog17
addikt
válasz
huskydog17 #48548 üzenetére
TPU is elkészült a saját tesztjével.
Az AMD lassulása itt is jól megfigyelhető, bár itt messze nem olyan nagy mértékben, mint a PCGH esetén, ugyanis a német tesztben sokkal megterhelőbb jelenetet alkalmaztak, vagyis minél nagyobb a játékban a terhelés, annál nagyobb a hátránya az AMD kártyáknak 1080p és alacsonyabb felbontáson.
TPU-nál a B580-as az RX 6800 nyakán van. A csúcs Radeon, RX 7900 XTX 4K felbontáson az RTX 4070Ti Super és RTX 4080 közé ékelődik be, viszont 1080p mellett már csak a 4070Ti szintjére esik vissza. Felskálázó alkalmazásával a helyzet még rosszabb lesz a piros oldal számára. A csúcs Radeon már a 4070Ti szintjét sem éri el, de 4K-ban a 4070 Ti Super szintje megvan.
A TPU mérései tehát megerősítik, hogy 4K alatt nagyon nem ízlik az AMD kártyáknak ez a játék. Még az Intel kártyák is sokkal jobban teljesítenek (megszokott sebességükhöz képest természetesen).
-
huskydog17
addikt
válasz
Busterftw #48557 üzenetére
Igen, én is örülök, hogy maradtak ennél a motornál. Üdítő látvány végre egy Cryengine cím, ráadásul nem stutterfest, mint az UE játékok 99%-a. Azért is örömteli ez, mert sokan kidobták már a saját motorjukat a kukába az UE-ért, ami nem tesz jót a piacnak. Nem is értem, hogy miért nem használnak több játékhoz Cryengine-t. Remélem a Crysis 4-ben nagyot fog szólni ez a motor, ott a Crytek-nek mindent bele kell adnia!
A DLAA minden játékban szebb, mint a natív (TAA), az verhetetlen képminőség szempontból, még a CNN modellel is messze az volt a legjobb, de most az új TM modellel még jobb lesz.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
huskydog17 #48556 üzenetére
Amugy nagyon szep a jatek szerintem, orulok hogy maradtak a CryEngine-nel.
Erdekes az is, hogy a kulonbozo presetek szepen skalazodnak, de a lenyeges kulonbsegek inkabb az arnyekok es a draw distancenal szembeotlodnek.Ha mar Nvidia, itt a DLAA/DLSS Quality egy ujabb pelda, ahol szebb mint a nativ.
-
huskydog17
addikt
válasz
Busterftw #48552 üzenetére
Ott a jövőállóság, az NVIDIA kártyáknál legalábbis elég szép, mind a Turing, mind az Ampere döbbenetes tempót diktál, de még az Arc is szárnyal.
A Turing itt különösen nagyot megy.#48554 gV: Valószínűleg ez amiatt lehet, mert a Turing itt szokatlanul gyors, úgy is lehetne mondani, hogy túl gyors, tehát nem az Ampere gyengélkedik (fura is lenne amikor az RTX 3070-es az RX 6900 XT tempóját hozza), hanem egyszerűen a Turing nagyon gyors (megszokotthoz képest sokkal gyorsabb), emiatt csökkent a különbség az Ampere-hez képest.
Példa: az RX 6700 XT-nek kb 10%-al kéne gyorsabbnak lennie, mint az RTX 2080, ehhez képest a 2080-as 25%-ot ver a 6700 XT-re, sőt Exp preset alatt 60%-ot, más ligában játszik, szélsőséges mértékben begyorsultak itt a Turing kártyák. Emiatt a sima RTX 2080 az RX 6800 XT szintjén van.
Az Ampere felhasználók sem panaszkodhatnak, ahol az RTX 3070 a Radeon 6900 XT tempóját hozza. -
daveoff
veterán
-
gV
őstag
válasz
huskydog17 #48551 üzenetére
Radeont elveri rendesen, de a többi GF genel összehasonlítva akkor is gyengébb mint általában az Ampere. 2080/3080 60%, 3090 Ti/4090 54% ezek a szokásos különbségek. amúgy a 2080/4090 rendben van, 1080 Ti/2080 is inkább szokatlan.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
huskydog17 #48551 üzenetére
Jo latni megint azt a nagy jovotallosagot
-
huskydog17
addikt
válasz
Alogonomus #48549 üzenetére
"Amíg ez a jelenség – a másik két gyártó esetével ellentétben – csak egy játékban vagy játékmotorral jelentkezik, addig a tünet a szoftverfejlesztő döntésének az eredménye, nem a kártya vagy driver adottságai okozzák."
Nem csak egy játéknál jelentkezik, ahogy írtam korábban is.
Az egyértelmű, hogy nem játék okozta CPU limit van itt, hiszen az RTX 5090 ugyanúgy duplázza a csúcs Radeon tempóját 1080p-ben, mint 4K-ban, azaz a csúcs Geforce nem lassul be 1080p-ben, ellentétben a Radeonokkal.#48550 gV: Nem ízlik az Ampere-nek? Nézd meg még egyszer:
RTX 3090Ti egy szinten van az RX 7900XTX-el, míg a sima RTX 3080 40%-ot ver az RX 6800XT-re. Nagyon is jól érzi magát az Ampere. A Turing is sokkal gyorsabb, mint szokott, de a sima 2080 és 3080 között van 40% különbség, az azért messze nincs közel.
Sőt még az RTX 3070 is gyorsabb 1080p-ben, mint az RX 6800XT. Szóval az Ampere ugyanúgy száguld, mint a többi NV arch.
Itt valami brutálisan fékezi az RDNA architektúrát, mind a 2. mind a 3. generációját. -
gV
őstag
válasz
huskydog17 #48548 üzenetére
ez a exp. beállítás nem ízlik az Amperenek sem. a 2080 nagyon közel kerül a 3080-hoz és a 4090 is nagyobb verést mér a 3090 Ti-ra mint általában szokott.
[ Szerkesztve ]
-
Alogonomus
őstag
válasz
huskydog17 #48548 üzenetére
Amíg ez a jelenség – a másik két gyártó esetével ellentétben – csak egy játékban vagy játékmotorral jelentkezik, addig a tünet a szoftverfejlesztő döntésének az eredménye, nem a kártya vagy driver adottságai okozzák.
Ez ugyanolyan dolog, mint hogy például az Infinity Ward játékmotorja nagyon nem fekszik az Nvidia kártyáknak, de a két különböző CoD játékban domináló AMD kártyák alapján nem lehet azt kijelenteni, hogy az AMD általánosan erősebb termék. -
huskydog17
addikt
Jönnek a Kingdom Come Deliverance 2 mérések. A PCGH már tegnap kirakta az első eredményeket, melyek folyamatosan frissülnek. Nem lehetetett minden hardvert rövid időn belül lemérni a Denuvo DRM miatt.
Az nagyon jól látszik, hogy a Cryengine V iszonyat jól fekszik mind az NVIDIA, mind az Intel kártyáknak, viszont az AMD itt mutat valami jól.
Nézzünk néhány érdekességet:
1080p Ultra beállításnál az RTX 3070-es ugyanolyan gyors, mint az RX 6800XT és 7800XT. A B580-as 30%-al veri az RX 6700 XT-t.
A legrégebbi RTX kártya, az RTX 2060-as az RX 6600 szintjét hozza (általában az RTX 3060 szokott egálban lenni az RX 6600-al). Az igencsak korosodó csúcs Pascal, a GTX 1080Ti az RX 6700 XT szintjén van.Minél feljebb megyünk felbontásban, annál kisebb az AMD kártyák hátránya, tehát egyértelműen valami igen masszívan fékezi az AMD kártyákat 1080p felbontáson. Ezt már több játéknál is láthattuk korábban. 4K-ban az RTX 4080-as 15%-os előnye (1080p) az RX 7900 XTX-hez képest teljesen eltűnik, így helyre áll a rend és a két kártya ugyanolyan gyors.
Nem úgy volt, hogy az AMD-nek van a leg szipi szupibb DX12-es drivere, amivel náluk a legkiseb a CPU overhead? Hmm...na mindegy, érdekes mindenesetre.A játékban létezik egy úgynevezett kísérleti preset is, ami jelentősen növeli a terhelést, ez leginkább a jövő hardvereinek lett belerakva a játékba (mint például az Unobtanium az Avatar-ban). Mi történik, ha ezt használjuk, tehát tovább nő a terhelés?
Az AMD számára még rosszabb lesz a helyzet, az a bizonyos fék még jobban befékezi a piros kártyákat és emiatt a B580 az RX 7800 XT nyakán van (ez utóbbi lassabb, mint az elődje). Az RTX 3070-es már 16%-al gyorsabb, mint az RX 6800 XT. Normális esetben az RTX 4070 és 3080 szoktak egy szintek lenni az RX 6800 XT-vel, de most 37-39%-al gyorsabbak.
A csúcs Radeon helyzete sem rózsás, 30%-al lassabb, mint szokott, az új csúcs NV kártya (RTX 5090) pedig dupla olyan gyors.Az Ultra beállítással ellentétben azonban a felbontás növelése itt nem sokat segít az AMD-ek, ugyanis natív 4k-ban az RTX 4080 előnye 30%-ról 20%-ra csökkent, ami még mindig nagyon sok, az 5090 pedig továbbra is dupla olyan gyors, mint az RX 7900 XTX.
A korábbi Inteles driver overhead dráma után ez igencsak váratlan fordulat.
[ Szerkesztve ]
-
daveoff
veterán
-
gejala
őstag
Nvidia nem pihen egy pillanatra sem. Az új driverben már le is cserélték Super Resolution esetében a Latest verziót Preset J-ről K-ra, ami javította a TNN modell sajátos artifactjeit mozgás közben. Így már végképp nem lehet belekötni a minőségbe.
Még csak pár nap telt el azóta, hogy megcsodálhattuk a hihetetlenül jó Preset J-t Cyberpunkban, máris továbbléptünk.[ Szerkesztve ]
-
Alogonomus
őstag
válasz
hokuszpk #48544 üzenetére
Ha valóban ez lenne végül a rejtély megoldása, akkor egy Digital Foundry, vagy ComputerBase biztosan készségesen letesztelné a kártyákat a "feloldott" driverrel. De kis anyagi ellenszolgáltatásért cserébe valószínűleg a pártatlan tesztelők is elővennék újabb tesztre az RTX 50-es kártyákat, mert nézettséget is hoz és még plusz pénzt is kapnak érte.
-
hokuszpk
nagyúr
válasz
Alogonomus #48537 üzenetére
"vagy az Nvidia titkolja az RTX 50-ek valós erejét, hogy majd az RX 9070-ek hivatalos árának bejelentését követően oldhassák fel a driveres korlátozást"
ha ez ígylesz, akkor kíváncsileszek, ki teszteli újra az NV zsugákat ; merugye az AMD általában félkész driverekkel jön, akkor jól lehúzzák, aztán meg már senkit nem érdekel, hogy mennyit tudtak javítani rajta.
[ Szerkesztve ]
-
SzilardToth
csendes tag
Egy kis segítség srácok a gpu választásban
:
https://youtu.be/keUbF-y6a2k?si=cgCSmuTIysaIRAb3 -
válasz
Devid_81 #48541 üzenetére
Az Ada abból a szempontból előnyt élvezett, hogy elötte ott volt a bánya és az AIB partnerek fullon mentek a gyártósorokkal a gamer kártyákkal, rettegtek hogy mi lesz velük a bánya végén, boldogan gyártották a kártyákat. Itt meg most minden gyártást felemészt az AI...
[ Szerkesztve ]
-
Jacek
veterán
válasz
Alogonomus #48537 üzenetére
Ezt a piac elengedest pont jokor kezdte el, amikor elkezdett az AI szeker zotyogni
-
Alogonomus
őstag
A mai RTX 5080-as tesztek alapján még hihetőbbé vált az a forgatókönyv, hogy az AMD tényleg azért halasztotta el az RX 9070-ek startját, mert hirtelenjében ők maguk sem tudták eldönteni, hogy:
– vagy az Nvidia titkolja az RTX 50-ek valós erejét, hogy majd az RX 9070-ek hivatalos árának bejelentését követően oldhassák fel a driveres korlátozást, ami után az AMD majd ott állhat vert félként az addigi nyilvános RTX 50 tesztek alapján beárazott kártyáival,
– vagy az Nvidia tényleg azt hitte, hogy ennyi teljesítmény meg a mesterségesen megnégyszerezett képkockaszám elég lesz a deklaráltan agresszív piacszerzési tervekkel készülő AMD ellen,
– vagy az Nvidia tényleg elengedte a konzumer piacot, és kvázi csak mutatóba gyárt le csekély mennyiségű kártyák a rajongói kiszolgálására, miközben futószalagon gyártja a szerverbe szánt termékeit. -
Devid_81
félisten
NVIDIA RTX 5080 is on average 8.3% faster than RTX 4080 SUPER according to first review
Ez a kemeny nem a kadszele
-
válasz
Alogonomus #48526 üzenetére
Tehát mire akarsz utalni ezzel? 4090@ FHD 160 fps?
A Sugárkövetésre szükség van ebből világosan látszik. Az Avatar sugárkövetés nélkül nem ugyan az a minőségű játék grafikailag, erre töletesen rávilágít a CB tesztje mint ahogy CP2077 sem. [link]
Mindegyik játék,a CP2077 is tökéletesen játszható a fenti kártyák bármelyikével ugyan úgy elfut magas RT minőséggel egy 3090 Ti-n is mint az Avatar. tehát nem kell választanod új kártyát ez miatt. Ebből kifolyólag nem értem a problémád jellegét.CP2077 és a Wukong nem ugyan az a játék atttól hogy RT-t hazsnálnak.
CP2077 be már 300 órát beletoltam,a Liberty az egyik legjobb DLC amit eddig játékban kitoltam és az egyik legjobb játék számomra.A város él és remek cyberpunk hagulata van.
egyedi nyönyörű ahhoz képest hány éves játékról beszélünk.
AZ Avatar pedig egy új játék, szép munkát végeztek vele és az RT egy fontos tényezője a grafikának, viszont ha maxra állítasz benne mindent ugyan úgy kell hozzá egy magas kategóriás kártya.
Amivel eljátszol full grafikán Avatarral azzal el fogsz CP ben is.
Az hogy vannak benne bemutató és tesz RT kísérletek pedig hasznos az egész ipar számára valamint nekünk Nvidásoknak egy kis plusz. NIncs ezzel semmi gond.[ Szerkesztve ]
-
Alogonomus
őstag
"Az Avatar pedig egy jól optimalizált és szép játék ami jócskán használ sugárkövetést és ha ki akarod maxolni már egy hasonlóan komoly PC kell alá VGA és CPU terén mint az általad említett játékoknak."
Állításoddal szemben pont az a helyzet, hogy míg a tényleg szép Avatar 1080p esetén még egy 3090 Ti-on is eléri a 100 fps-t minden grafikai beállítást maximálisra állítva, 4090 esetén pedig a 160 fps-t is meghaladja, addig a Cyberpunk RT mellett még 4090-en sem éri el a 100 fps-t, míg a Wukong még 66%-os upscaling mellett is 100 fps alatt marad. Magasabb felbontások esetén is megmarad az arány a játékok között, csak míg az Avatar 1440p esetén még bőven játszható 100+ fps sebességre képes, és 4K felbontáson is megvan a natív 60 fps, addig a másik két említett játék esetén a 1440p már kb 60 fps, a 4K pedig kb 40 fps.
Az Avatar esetében értelmes mértékben használták az RT-t, és így maradt számítási kapacitás a látványt javító egyéb funkciókra is, míg például a Cyberpunk és a Wukong esetében szinte minden erőforrást az RT szolgálatába állítottak, amitől azoknak a játékoknak a világa sokkal kopárabb és sivárabb lett, de cserébe az RT hatására "fénylett minden, mint a Salamon töke".
[ Szerkesztve ]
-
válasz
Alogonomus #48523 üzenetére
A szépség szubjektív dolog. Az RT nem a szépségről szól ,hanem a fizikáról.
Az Ashes of Creation kb évvekkel ezelötti szinten van grafikailag . Ha 20 év múlva is ezen a szinten akarsz játszani akkor ok.
Az Avatar pedig egy jól optimalizált és szép játék ami használ sugárkövetést, ráadásul Nvidián hardveres sugárkövetést, ami miatt vizuális és teljesítmény előnye van , és ha ki akarod maxolni már egy hasonlóan komoly PC kell alá VGA és CPU terén, mint az általad említett játékoknak.[ Szerkesztve ]
-
Callisto
őstag
válasz
Alogonomus #48523 üzenetére
Így van. Ésszel kell használni. Az RT valójában a kiadóknak/befektetőknek a legjobb, mert cseszett sok munkaidőt és munkabért spórolnak meg vele.
[ Szerkesztve ]
-
Alogonomus
őstag
válasz
Yutani #48522 üzenetére
Van RT-képes kártyám, néztem RT-s AAA játékot, és egy az RT-t meg rasztert egészséges mértékben vegyítő Avatar, vagy például az általam is tesztelt Ashes of Creation sokkal szebb végeredményt biztosít, mint egy az RT-t abszurditásig toló játék, amilyen például a Wukong, vagy a Cyberpunk.
-
Yutani
nagyúr
válasz
Alogonomus #48518 üzenetére
Van RT-képes kártyád, nem néztél még meg RT-s AAA játékot?
-
Egon
nagyúr
válasz
Alogonomus #48518 üzenetére
Értjük, hogy savanyú a szőlő.
-
gejala
őstag
válasz
Alogonomus #48518 üzenetére
Minden komoly RT-t használó játék brutál jól néz ki. Alan Wake 2, Cyberpunk, Indy, Silent Hill 2, de a régebbiek közül is Control, Metro Exodus Enhanced vagy Ghostwire Tokyo.
Ráadásul megérkezett a Transformer Neural Network alapú DLSS/RR, ami masszív minőségbeli ugrás. 4K-ban mehet performance, 1440p-ben balanced mód érdemi minőségromlás nélkül, úgyhogy 4080 simán jó 4K path-tracingre. Frame gen is hatalmasat javult, azzal is lehet boostolni.
[ Szerkesztve ]
-
Raymond
titán
válasz
Alogonomus #48518 üzenetére
Ezt a sok hulyeseget amit irsz el is hiszed?
-
Alogonomus
őstag
válasz
Yutani #48517 üzenetére
Minimális RT az elfér egy játékban, de amikor az RT a fő feature egy játékban, és az RT számítási igénye mellett már csak egy 10 évvel ezelőtti játék szintjére butított grafikai részletességet fér bele, hogy összesített gépigényt tekintve egy felsőkategóriás rendszeren azért értelmes sebességgel el is fusson, az a játék legfeljebb a fanokat fogja meg.
-
Yutani
nagyúr
válasz
Alogonomus #48514 üzenetére
Nekem például az RT-s Quake egy bejön, játszom vele időnként. Az eredetivel sosem játszottam, mert nem tetszett se 30 éve, sem azóta bármikor. Na annál egyszerűbb geometriát nehéz mutatni.
-
Jacek
veterán
válasz
gainwardgs #48515 üzenetére
2-2.5 misit el lehet durrantani, ennyi.
-
gainwardgs
veterán
válasz
Alogonomus #48514 üzenetére
Vegyék csak hozzá a 5090-et, azon sem fut csak kamu képkockákkal 3000€-ért....vicc
A köré épített gépről ne is beszéljünk
Köszi de nem
Amúgy meg doomhoz visszatérve, annyival nem szebb az eternal-tólszerintem
[ Szerkesztve ]
-
Alogonomus
őstag
válasz
gainwardgs #48510 üzenetére
Az biztos, hogy játékélmény szempontjából egy sugárkövetésben visszafogottabb, de Nanite segítségével ultrarészletesre megalkotott textúrákkal/geometriával 100 fps fölött elfutó játék sokkal élvezetesebb, mint egy sugárkövetésre kihegyegyezett játék, ami a komoly sugárkövetés miatt egyszerű textúrák/geometria mellett is éppen eléri a 30 fps-t csúcshardveren.
-
Devid_81
félisten
válasz
gainwardgs #48510 üzenetére
Most mar azert vannak jatekok amiben van ertelme bekapcsolni, az mas kerdes, hogy a performance hit megeri-e vagy sem.
Szvsz velemenyem szerint pl az Indiana Jones nagyon jol tud kinezni RT Maxon, csak ugye hardware nem igazan van hozza, most a dlss+FG-t nem raknam hozza, mert amennyire javul a latvany a full RT-tol annyit romlik a a skalazo cuccoktolValahol megertem az Nvidiat, hogy kellenek ezek a trukkok a jatszhato FPS-hez, kulonben nincs az az a hw ami birna.
Nemhogy eloallna valaki egy GPU+RT chip multi chiplet megoldassal vegre...vaaagy lehetne kulon PCB-n is, mint ahogy 3D gyorsito a Voodoo 2-3-4 volt
[ Szerkesztve ]
-
huskydog17
addikt
válasz
gainwardgs #48510 üzenetére
Nem azt fogod bámulni, de szükség van rá, hogy fejlődjön a grafika, az RT nélkül nem lehet már jelentősen növelni a látványt, ez elkerülhetetlen, az egész játékipar erre megy, a konzolok is. Ha nem akarsz semmilyen formában RT-t látni, akkor jobb, ha most szállsz ki a játékiparból és másik hobbit keresel, mert egyre több játék fogja kötelező jelleggel használni szerencsére. Én örülök, hogy így lesz, mert egy 80 eurós, sok millió dolláros AAA játék igenis legyen technikai szempontból is a toppon. Én nem 10 évvel ezelőtti grafikát akarok látni egy ekkora kaliberű projekteben és szerencsére a fejlesztők többsége és számos játékos is így gondolja.
Ha esetleg a Path Tracing-re gondoltál, akkor amiatt sem kell aggódni, mert az opcionális lesz és a nélkül nagyon gyors lesz, láthattuk már az Indiana Jones játékban, hogy nem lassú ez a motor.Ha ennyire félsz az RT-től, akkor inkább az indie vonalon keress magadnak valami retro pixel grafikás boomer shooter-t, azokban nem fogsz csalódni.
"lassan akkor kukáznom kell a 13600k-t"
Öhhh...miért kéne kukázni? Az egy 14/20-as CPU (14 mag/20 szál).
"Viszont indiana jones után a vram használatra kíváncsi leszek"
Nagy valószínűséggel ugyanaz lesz: 4K-hoz 16 GB VRAM, míg alatta 12 GB VRAM kell.
-
Raymond
titán
válasz
gainwardgs #48510 üzenetére
"gaytracing" - most oszinten, ez mire jo, miert kell?
-
gainwardgs
veterán
válasz
huskydog17 #48502 üzenetére
Fenének sem kell gaytracing egy doom-ba meg pláne nem, főleg akció közben mikor hullámokban jön az ellen, majd pont a gaytracing effekteket fogja mindenki bámulni
Anélkül meg nem is lesz durva a gépiheny @indiana jones csak simán, hardveres rt nélkül
Viszont indiana jones után a vram használatra kíváncsi leszek
8/16 cpulassan akkor kukáznom kell a 13600k-t
-
Ragnar_
addikt
válasz
gejala #48506 üzenetére
Nem rossz. Akkor a 6/12 procikat lassan el lehet felejteni játékra ? Az új Indiana Jones meg csak RT képes kártyával indul. Mondjuk nem hinném, hogy egy 7600x például ne tudná hozni egy 3700x számítási teljesítményét, úgyhogy ilyen szempontból mindegy lenne, hacsak nem kifejezetten fontos a 8/16 akár alacsonyabb számítási teljesítményel is valamiért a Doom esetében.
[ Szerkesztve ]
-
gejala
őstag
válasz
Ragnar_ #48505 üzenetére
Itt van pl. az Ambulance Life.
Minimum 12700K/5800X, ajánlott 14900K/7950X. És ez 30 fpshez. -
Ragnar_
addikt
válasz
huskydog17 #48502 üzenetére
Nem is láttam még olyan gépigényt, ahol 8/16 proci a minimum..
-
huskydog17
addikt
A nagyok mind saját motort használnak és nagyon remélem, hogy ez így is fog maradni, ugyanis már épp elég nagy tragédia, hogy a CD Projekt, a Crystal Dynamics és a Flying Wild Hog is kidobta a saját motorját az UE4/5-ért.
Nekem a 4. rész (2016) nagyon tetszett, de az 5. rész (Eternal) már nem igazán, ugyan végig vittem, de ez a túlságosan taktikázós aréna shooter design nem jött be.
-
gV
őstag
válasz
huskydog17 #48502 üzenetére
szerintem az id, crytek az a két cég akik amíg fejlesztenek játékot azt saját motorjukkal fogják tenni.
am kár a doomért, régiek nagy kedvencek, 2016-ost viszont már csak 1x, az előzőt már végig sem játszottam, ezt meg már meg se veszem.
-
huskydog17
addikt
Assassin’s Creed Shadows: PC Specs Revealed, Pre-Orders Open
Megjelent az AC Shadows hivatalos PC gépigénye:
Szöveges formában itt tekinthető meg."On PC, Assassin's Creed Shadows will feature:
- Raytraced Global Illumination and Reflections
- In-Game Benchmark Tool for Performance Analysis
- Ultra-Wide Resolution Support
- Upscaler and Frame Generation: Intel® XeSS 2, NVIDIA® DLSS 3.7, AMD FSR 3.1
- Uncapped Framerate
- In-Depth Customization Options
- Dynamic Resolution Support
- HDR Support
- AMD Eyefinity and NVIDIA® Surround Compatible
Of course, you'll be able to customize many aspects of your experience: configuration, controller layouts, keyboard and mouse configuration, a large variety of language options and more."Kapunk RTGI-t és RT Reflection-t, nagyon kíváncsi vagyok mit fog tudni az új Anvil motor, a Snowdrop mellett ez a másik legjobb open world motor a piacon.
Ahogy ígérte az Ubi még tavaly, az AC Shadows a megjelenés napján Steam-en is elérhető lesz.
Egy másik nagy név, Doom The Dark Ages (én egyszerűen csak Doom 6-nak hívom) is megkapta a hivatalos PC gépigényt. Az id tech8 motor az Indiana Jones játékhoz hasonlóan megköveteli a hardveres RT gyorsítást, ez abszolút várható volt. Az lett volna a meglepő, ha nem így lesz.
Note: DOOM: The Dark Ages requires a hardware ray tracing-compatible GPU to play on PC, including Minimum Specifications. Details on Path Tracing specifications will be revealed at a later date.
"A NEW GENERATION OF IDTECH
id Software’s most ambitious title yet, DOOM: The Dark Ages pushes new standards in visual fidelity and performance with the power of idTech8 . Taking full advantage of modern hardware on all platforms, idTech8 ushers in a new era of gameplay performance and visual fidelity featuring all-new dynamic interactive ray-traced lighting and shadows, higher-fidelity image quality, increased gore and destruction and so much more.
With the largest environments ever in a DOOM game, DOOM: The Dark Ages delivers an epic experience full of worlds to explore, hordes of demons to destroy and an action story worthy of the Slayer’s legend. Whether soaring through the air with his dragon or smashing giant Titan-sized demons using his Atlan mech, the Slayer is taking on his biggest battles yet - all beautifully rendered and running at a buttery-smooth 60 frames per second on all platforms."Nagy öröm látni, hogy az Ubi és id Software ragaszkodnak a saját motorjukhoz. Adja az ég, hogy így is maradjon!
[ Szerkesztve ]
-
[Horizon, Death Stranding Series Decima Engine Could Be Used by Other PlayStation Studios Games in the Future]
Kezd elmúlni a kezdeti UE5 rózsaszín köd. Én örülök ennek a hírnek.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Demót kap a tavasszal megjelenő Roadcraft
- Motorola Moto G72 - a titkos favorit
- EAFC 25
- SSD kibeszélő
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Assetto Corsa EVO
- Almás felhangokat pendít meg a Cougar legújabb, E-ATX-es háza
- Szólánc.
- Unihertz 8849 Tank 3 Pro - ezzel lehet vetíteni
- További aktív témák...