Hirdetés
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen alaplapot vegyek?
- Saját márkás HDD-ket követel meg az egyes NAS-okhoz a Synology
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- Notebook hibák
- TCL LCD és LED TV-k
- Vezeték nélküli fejhallgatók
-
PROHARDVER!
Kezdő vagyok, szeretnék projektort vásárolni, tudnátok segíteni?
Természetesen! Mindenképp olvasd végig ezt az összefoglalót és ha úgy érzed, hogy nem kapod meg a válaszod, akkor tedd fel a kérdésed nyugodtan!
Ami mindenképp fontos lesz tudnunk ahhoz, hogy segítsünk:
- mire szeretnéd használni a projektort (pl.: házimozi, iskolai célok, prezentációk, csak videó, főleg állóképek (bemutatók)),
- mire szeretnél vetíteni,
- mekkora méretű képet szeretnél vetíteni, illetve milyen távolságból néznéd azt,
- mekkora a szoba,
- van-e korlátozás arra, hogy hol helyeznéd el a projektort (plafonról, vagy asztalról esetleg a szoba másik végéből szeretnél egy polcról vetíteni),
- mennyit szeretnél rá költeni (cég esetén ha kell számla, akkor nettó vagy bruttó árról beszélünk-e?),
- mennyire világos/sötét a szoba/terem/iroda.
A topik általánosságban foglalkozik mindenféle vetítővel és ahhoz kapcsolódó kiegészítőkkel és megoldásokkal (üzleti, low budget projektorok, falra vetítés stb.).
Kínai olcsó projektorok kapcsán: [link]
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cseneles
őstag
válasz
yanpec #70087 üzenetére
Az elszineződés(inhomogenitás) minden lcd projektornál a fényút elkoszolódására vagy sérülésére ad okot. így képről elmodható h a kék panelhez vezető útban van a probléma. Ahol sárga oda nem érkezik megfelelő fénysűrűség a kékből. Ahol lilás ott a zöld panelhez köthető a probléma forrása. Feltéve ha jó pozícióban van a lámpa a lámpaházban.
Az LCD projektorok hosszútávú üzemeltetése foglalkozós! Teljes fényút tisztítást igényelnek 1000 üzemóránként ha hosszútávon fennszeretnénk tartani a gyárközeli állapotot.
-
Cseneles
őstag
Balrol jobbra Tuningra felsorakozva.
Christie Griffyn, Christie HD10k, Szentkirályi(mer addigra megszomjazom), és egy nagyon jó minőségű isszonyat éles Runco RS900 objektív.
-
Cseneles
őstag
válasz
spiky03 #69847 üzenetére
a Benqw7500 hátralépés, Runco Ls3 és Ls5 között 10% fénysűrűség és on/off kontraszt van. dynamikus kontraszt 10000:1 vs 13500:1. ezeket én mértem. Ls3 dc3 dmd Ls5 dc4 dmd.
Szemre minimálisan jobb az Ls5. viszont ehhez tudnod kell, h mit kell nézni a vetített képen. Laikusok nem veszik észre a 2 gép különbségét. Nagyon erős mindkét típus!
-
Cseneles
őstag
válasz
spiky03 #69802 üzenetére
Errol beszelek mar evek ota! Aki nem latja ugysem hiszi el.😁 Sony, Jvc gepeket megszegyenito produkciora kepes. Van nalam elado Runco Q750i ledes gep ami meg annal is jobb es fenyeroben megegyezo az LS5-el. Igaz a bolygon ebbol egy darab letezik alltalam.😊
A 3chipes Runco meg jobb kepi adottsagu
-
Cseneles
őstag
válasz
clyvejhamma #69741 üzenetére
Lehet de csak az 1080p-be.
-
Cseneles
őstag
Ha 1000 lumen elég 4000:1 simán meglehet. 2700lumen a kiindulási alap dc3 dmd vel és 2000:1 ON/off kontrasztal. DC4 csere esetén ez már alapból 2400:1 on/off illetve 2970lumen. Arányokat számolva már 1480lumen esetén megvered kontrasztban az avielot mivel REC709 amiből gazdálkodsz, nagyobb fényt enged át a színkerék gőzőlése.
-
Cseneles
őstag
válasz
Turbo73 #69716 üzenetére
Nekem van 2db itthon. Projektoronként minimálisan eltérő az eredménye de általában 20-25% ON/OFF kontraszt mérhető kalibráció után. Azoknál nagyobb a hatása amelyek sok fényt vesztenek D65 fehéregyensúly beállításakor.
Ez egy előtétlencse bármire felrakható a nagyobb mivel 11cm az átmérő. Hatására a kép enyhén pirossas lesz. Minden gépnél a piros fény előállításával vannak a gondok, magyarul kevés. Elétéve a lencsét elbuksz a fényből kb 15%-ot, ami kalibrálással lencse nélkül lehet több de van olyan géptípus aminél 40%.
Ha megméred a gépet high brightnes módban R,G,B felső fullra tolva mennyi on/off kontrasztot kapsz... az a filterrel -15% fénysűrűség mentén nagyjából elérhető.
-
Cseneles
őstag
válasz
totoka2 #69714 üzenetére
A megjelölt ár felett egy picivel de 220.000ft-ért van JVC x30. Amiket megjelöltél alternatívának igen csak kommersz gépek a belépőkategória aljáról.
amik jók vételek:
https://avxforum.hu/forum/viewtopic.php?f=30&t=207343
https://avxforum.hu/forum/viewtopic.php?f=30&t=209641
https://avxforum.hu/forum/viewtopic.php?f=30&t=207706 -
Cseneles
őstag
Ma egy 3chip dlp konvergencia hardveres beallitast kovetoen maradt kis idő a Christie Griffyn 4k dlp gepre is feluletesen. Ideiglenesen beuzemeltem es kapott egy gyors szinter kalibraciot amihez illesztettem a madVR-t.
Egyenlore 94% BT2020, 30% lezer mellett 254nit(74fl) felel a hdr tartalmakert.
Nativ szintere bt2020 diagrammon szemleltetve.
majd egy felultetesen raillesztett es ideiglenesen alkalmazott.Közeljövőben kap egy komoly kontraszt tuningot majd egy végleges színtérkalibrációt.
-
Cseneles
őstag
válasz
Khaosz55 #69595 üzenetére
Papíron a Runco VX22i gépem is 1000:1 Ansi kontraszt. Igaz előtte volt egy isco méréskor de szembefordított műszerrel mégis csak 545:1 amit mértem. Majd megmérem ISCO IIIL nélkül is egyszer.
Runco Q750i papíron 800:1 szembefordítva 458:1 amit mértem
Panasonic RQ13 papíron 600:1 szembefordítva 330:1Arányaiban a gyári adatot nézve a visszamérések is rendben vannak.
-
Cseneles
őstag
válasz
Vhiktor #69529 üzenetére
Szovetezés után 90:1 50%adl javulni fog 120:1-re
2% adl meg 3500:1 az 1% meg 8000:1 értékre.
Tökéletes példa a készüléked az általam összefoglalt és leírtakra. A magas on/off kontraszt 3-4% ADL értékig van nagy hatással a vetített képre.
Te géped a te méréseiddel. :
ADL Kontraszt Fekete
Ansi (50%) - 90:1 0.53
30% - 191:1 0.245
25% - 236:1 0.1996
20% - 290:1 0.1636
15% - 398:1 0.1194
10% - 585:1 0.0819
5% - 1170:1 0.04
4% - 1430:1 0.0334
3% - 1760:1 0.0272
2% - 2655:1 0.018
1% - 5015:1 0.0095
On/Off: 59695:1 0.000859695:1 ON/OFF és 2% ADL értéknél már 2655:1 50% meg 90:1
Itt egy értelmes DLP pl az enyém. A mérések 119nit, 34,7fl mellett történtek nem 14fl értéknél mint esetedben. Szóval a fényreflexió tobb mint 2,5x akkora mint nálad.
50% ADL 196:1 (ANSI kontraszt)
20% ADL 627:1
10% ADL 1288:1
5% ADL 2064:1
2% ADL 3140:1
1% ADL 3924:1
0% ADL 5273:1 (ON/Off kontraszt)10x on/off kontrasztod van de 2% ADL nél elvérzik az alacsony ansi képesség végett a JVC- géped.
Mit is mondtam? Az ansi konztraszt érték nagy hatással van az inBild kontrasztra 5% ADL szintig, az on/off meg az alatt domináns. Ezt továbbra is tartom
-
Cseneles
őstag
Ezen jól látszik hogy a magasabb ANSI kontrasztal bíró készülékek magasabb inBild kontrasztal bírnak 50-től 3-4% ADL-ig. 5% adl alatt van igazán ráhatása az ON/OFF kontrasztértéknek a képre.
Az utóbbi diagrammon a mérések a szoba kizárásával történtek. -
Cseneles
őstag
válasz
Vhiktor #69508 üzenetére
Ez úgy mindenki száméra érdekes lehet.
Elég összetett ez a Kontraszt témamegpróbálom köznyelven megfogalmazni.
Van az ON/OFF kontraszt.
Ez a maximális, hitelesség kedvéért kalibrált D65(100%) fehéregyensúly mellett mérhető fénykibocsálytás, illetve az abszolút fekete(0%) szint hányadosa. PL.: D65=28,34fl, 0%=0,006fl = 4556,667 tehát a mért on/off kontraszt 4557:1 kerekítve.
Az ON/Off kontraszt nem egyenlő a képminőséggel! Száma befolyásolja a képminőséget és nagy hatással van a vetített kép alsó ADL értékeire (0,5-3%).
A kép jól illusztrálja ezt. Beillesztette a saját 3chip DLp gépemet is a mért értékek alapján.
--
ANSI kontraszt :
Ez sokkal érdekesebb mint az On/Off kontraszt mivel 95%-ban dominánsabb a vetített képen mint az ON/Off társa. Az ANSI kontraszt érték azt jelenti, hogy egy vakító fényes képtartalmon mellett milyen mély feketét képes megjeleníteni a projektor. Erre jó szemléltető példa pl egy zongora klaviatúra, űrséta jelenet stb..5% ADL felett egyértelműen az ANSI kontraszt dominál. Viszont ez sem olyan egyszerű kijelenteni. A nagyobb ON/OFF kontraszt ráhatással van az inBild kontrasztra nagyjából 20% ADL értékig. Ezért igyekszik most a JVC is az ANSI értéket feljebb tornászni és prezentálni az NZ5-900 gépeivel. Már elérték a Sonyval, Epsonnal együtt a DLP belépő gépei határát, viszont ez még mindig csak a fele egy komolyabb DLP gép szintjének.
Viszont kijelenthető, hogy a DLP gépek az alacsonyabb ON/OFF értékük(2000:1 átlagban) ellenére is jöbb inBild kontrasztot produkálnak 5% ADL értékfelett. Ez a kijelentés a 0,95-0,97" DMD méretű gépekre vonatkozik.
Rengeteg mérés és tapasztalattal a hátam mögött én egy kiemagasló ANSI kontrasztal bíró és közepes ON/OFF kontrasztú gép mellett tettem le a voksomat hosszútávon. (ANSI 1000:1 ON/OFF 5270:1) Perzse ez vászonról visszamérten 241:1 Ansi és 5270:1 ON/OFF amit realizál a mozitermemben.
Átlagos felhasználók, hétköznapi emberek számára ezek a felvázolt értékek keveset mondhatnak, mindenki jobban tudja értelmezni a szemmel látottakat.
Végezetül egy film lista feltéve egy ADL tengelyre. Leolvasható róla a filmek végigmért és átlagolt értéke.
-
Cseneles
őstag
Sziasztok!
-
Örömmel jelentem be, hogy közreműködésemmel megérkezett nyugat dunántúlra Magyarország legjobb, a világ egyik legjobb natív 4K DLP házimozis projektora. 1,38" DMD 3chip natív 4K DLP RGB lézer 100% BT2020 színtéerlefedettség. Egyedüli ellenfele a Barco Nerthus
-
Christie Griffyn 4K32 RGB lézer
-
-
-
-
-
Egyenlőre még On/Off kontrasztban szerénykedik a gyári specifikációk szerint, viszont a közeljővőben felkerül az állványomra és 10000:1 ON/OFF kontraszt értékig fog szárnyalni a tuning után.
- -
Cseneles
őstag
válasz
makkmarce #69305 üzenetére
Benq…muanyag gagyi stb. Tipikus peldaja a fogyasztoi tarsadalomnak.
Egy Runco Q650 vagy Q750i ledes gep merfoldeket ver ra! Hasznaltan Benq w4000 ledes arkepzese alatt helyezkednek el. 13eves gepek de azota is hibatlanok es felso ligas kepi vilagot nyujtanak a tulajdonosok szamara. Igaz csak fulhd viszont megse kozeliti egy kiscsippes rezegtetett 4k.
-
Cseneles
őstag
DCI-P3
Ant-Man and the Wasp 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2018)
Apollo 13 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (1995)
Aquaman 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (2018)
Arrival 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2016)
Avengers Infinity War 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2018)
Avengers: Age of Ultron 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2015)
Avengers: Endgame 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2019)
Back to the Future 2 4K HDR10+ (DCI-P3 4000 nits) (1989)
Back to the Future 3 4K HDR10+ (DCI-P3 4000 nits) (1990)
Back to the Future 4K HDR10+ (DCI-P3 4000 nits) (1985)
Batman & Robin 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (1997)
Batman 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (1989)
Batman Begins 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (2005)
Batman Forever 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (1995)
Batman Returns 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (1992)
Batman V. Superman: Dawn of Justice 4K HDR (DCI-P3 4000 nits for both versions) (2016)
Black Panther 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2018)
Bumblebee 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2018)
Captain America: Civil War 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2016)
Captain America: The First Avenger 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2011)
Captain America: The Winter Soldier 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2014)
Casino Royale 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2006)
Charlie's Angels 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (2000)
Charlie’s Angels 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (2019)
Close Encounters of the Third Kind 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (1977)
Cloverfield 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2008)
Creed II 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (2018)
Crouching Tiger Hidden Dragon 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (2001)
Dark Phoenix 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2019)
Dawn of the Planet of the Apes 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2014)
Days of Thunder 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (1990)
Death on the Nile 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2022)
Deepwater Horizon 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2016)
Dune 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (2021)
Dune Part Two 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2023)
Dunkirk 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (2017)
E.T. the Extra Terrestrial 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (1982)
Edge of Tomorrow 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2014)
Ender's Game 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (2013)
Everest 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2015)
F9: The Fast Saga 4K HDR10+ (DCI-P3 1000 nits) (2021)
Fast & Furious 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2009)
Fast & Furious 6 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2013)
Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw 4K HDR10+ (DCI-P3 4000 nits) (2019)
Fast Five 4K HDR (DCI-P3 1000 nits Theatrical & Extended) (2011)
First Man 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2018)
The Flash 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2023)
Ford v Ferrari 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2019)
Forrest Gump 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (1994)
Free Guy 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2021)
Furious 7 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2015)
G.I. Joe Origins: Snake Eyes 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2021)
G.I. Joe: The Rise of Cobra 4K HDR (DCI-P3 1000 nits)
G.I. Joe: Retaliation 4K HDR (DCI-P3 1000 nits)
Gemini Man 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2019)
Glass 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2019)
Godzilla 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (1998)
Godzilla 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (2014)
Godzilla vs. Kong 4K HDR10+ (DCI-P3 1000 nits) (2021)
Godzilla x Kong: The New Empire HDR (DCI-P3 1000 nits) (2023)
Godzilla: King of the Monsters 4K HDR10+ (DCI-P3 1000 nits) (2019)
Gran Turismo 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2023)
Grease 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (1978)
Green Book 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2018)
Groundhog Day 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (1993)
Guardians of the Galaxy Vol. 2 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2017)
Hidden Figures 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2017)
Hook 4k HDR (DCI-P3 4000 nits) (1991)
I Am Legend 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (2007)
Inception 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (2010)
Independence Day 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (1996)
Interstellar 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (2014)
Jack Reacher 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2012)
Jack Reacher: Never Go Back 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2016)
Jason Bourne 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2016)
Jaws 4K HDR 10+ (DCI-P3 4000 nits) (1977)
Jumanji: The Next Level 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (2019)
Jumanji: Welcome to the Jungle 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (2017)
Jurassic Park 3 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2001)
Jurassic Park 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (1993)
Jurassic World 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2015)
Jurassic World: Fallen Kingdom 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2018)
Justice League 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (2017)
King Kong 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2005)
Kong: Skull Island 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (2017)
La La Land 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2016)
Lara Croft: Tomb Raider 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2001)
Les Miserables 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2012)
Man of Steel 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (2013)
Man on a Ledge 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2012)
Men In Black 2 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (2002)
Men In Black 3 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (2012)
Men In Black 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (1997)
Men In Black: International 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (2019)
Midway 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2019)
Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children 4K HDR (DCI-P3 1000 nits)
Mission: Impossible 2 4K HDR (DCI-P3 1000) (2000)
Mission: Impossible 3 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2006)
Mission: Impossible 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (1996)
Mission: Impossible Fallout 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2018)
Mission: Impossible Ghost Protocol 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2011)
Mission: Impossible Rogue Nation 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2015)
Mortal Engines 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2018)
Murder on the Orient Express 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2017)
No Time to Die 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2021)
Oblivion 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2012)
Ocean’s Eight 4k HDR (DCI-P3 4000 nits) (2018)
Ocean's Eleven 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (2001)
Ocean's Thirteen 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (2007)
Ocean's Twelve 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (2004)
Old 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (2021)
Oppenheimer 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2022)
Pacific Rim 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (2013)
Passengers 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (2016)
Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2017)
Pokemon: Detective Pikachu 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (2019)
Quantum of Solace 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2008)
RED 2 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2013)
RED 4K (DCI-P3 1000 nits) (2010)
Reservoir Dogs 4K HDR (DCI-P3 4000 nits)
Rise of the Planet of the Apes 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2011)
Robin Hood 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2010)
Robin Hood 4K HDR10+ (DCI-P3 4000 nits) (2018)
Rogue One: A Star Wars Story 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (2016)
Salt 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (2010)
Sing 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2016)
Skyfall 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2012)
Skyscraper 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2018)
Solo: A Star Wars Story 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2018)
Sonic the Hedgehog 2 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2022)
Sonic the Hedgehog 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (2020)
Space Jam 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (1996)
Spectre 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2015)
Spider-Man 2 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (2004)
Spider-Man 3 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (2007)
Spider-Man 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (2002)
Spider-Man: Across the Spider-Verse 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2023)
Spider-Man: Far From Home 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2019)
Homecoming 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (2017)
Spider-Man: Into the Spider-Verse 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (2018)
Split 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2017)
Star Trek 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2009)
Star Trek Beyond 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2016)
Star Trek II: The Wrath of Khan 4K HDR (DCI-P3 1000 nits for both Theatrical and Director's Cut) (1982)
Star Trek III: The Search for Spock 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (1984)
Star Trek Into Darkness 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2013)
Star Trek IV: The Voyage Home 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (1986)
Star Trek V: The Final Frontier 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (1989)
Star Trek VI: The Undiscovered Country 4K HDR (DCI-P3 4000 nits Theatrical and Director's Cut) (1991)
Star Trek: The Motion Picture 4K HDR (DCI-P3 1000 nits for Theatrical and 4000 nits for Director's Cut) (1979)
Star Wars Episode IX: The Rise of Skywalker 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2019)
Star Wars: The Force Awakens 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2015)
Star Wars: The Last Jedi 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2017)
Storks 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (2016)
Suicide Squad 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2016)
Sully 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (2016)
Super 8 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2011)
Superman the Movie 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (1978)
Tenet 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (2020)
Terminator Salvation 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2009)
The Amazing Spider-Man 2 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (2014)
The Amazing Spider-Man 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (2012)
The Angry Birds Movie 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2016)
The Avengers 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2012)
The Batman 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2022)
The Bourne Identity 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2002)
The Bourne Legacy 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2012)
The Bourne Supremacy 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2004)
The Bourne Ultimatum 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2007)
The Commuter 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2018)
The Dark Knight 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (2008)
The Dark Knight Rises 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (2012)
The Darkest Hour 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2017)
The Fast and the Furious 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2001)
The Fast and the Furious: Tokyo Drift 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2006)
The Fate of the Furious 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (2017)
The Fifth Element 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (1997)
The Goonies 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (1985)
The Great Gatsby 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (2013)
The Great Wall 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2107)
The Greatest Showman 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2017)
The Hunger Games 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2012)
The Hunger Games: Catching Fire 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2013)
The Hunger Games: Mockingjay - Part 1 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2014)
The Hunger Games: Mockingjay - Part 2 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (2015)
The Hunt for Red October 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (1990)
The Incredible Hulk 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2008)
The Incredibles 2 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2018)
The Karate Kid 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (1984)
The Lego Batman Movie 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (2017)
The Lego Movie 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (2014)
The Lost World: Jurassic Park 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (1997)
The Magnificent Seven 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (2016)
The Man from U.N.C.L.E. 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (2015)
The Mandalorian Season 1 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2019)
The Martian 4K HDR (DCI-P3 1000 nits for Theatrical/Extended) (2015)
The Mask of Zorro 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (1998)
The Meg 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (2018)
The Prestige 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (2006)
The Prince of Egypt 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (1998)
The Secret Life of Pets 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2016)
The Shallows 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (2016)
The Super Mario Bros. Movie 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2023)
The Ten Commandments 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (1956)
Thor: Ragnarok 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2017)
Top Gun 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (1986)
Top Gun: Maverick 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2022)
Transformers 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2007)
Transformers: Age of Extinction 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2014)
Transformers: Dark of the Moon 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2011)
Transformers: Revenge of the Fallen 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2009)
Transformers: The Last Knight 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2017)
Unbreakable 4K HDR (DCI-P3 1000) (2000)
Uncharted 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2022)
Valerian and the City of a Thousand Planets 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2017)
Venom 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (2018)
War for the Planet of the Apes 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2017)
War of the Worlds 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2005)
West Side Story 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2021)
Wonder 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2017)
Wonder Woman 1984 4K HDR10+ (DCI-P3 1000 nits) (2020)
Wonder Woman 4K HDR (DCI-P3 4000 nits) (2017)
Wonka 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2023)
X-Men 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2000)
X-Men: Apocalypse 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2016)
X-men: Days of Future Past 4K HDR (DCI-P3 1100 nits) (2014)
X-Men: First Class 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2011)
Yesterday 4K HDR10+ (DCI-P3 1000 nits) (2019)
Zack Snyder’s Justice League 4K HDR (DCI-P3 1000 nits) (2021) -
Cseneles
őstag
BT2020 valós film emlékeim szerint 15db van a többi DCI-P3. Szoktak itthon demózni. Runco Q750i Bt2020 88% színtérlefedettséggel bír.
BT.2020
2001: A Space Odyssey 4K (BT.2020 1000 nits) (1968)
Avatar 4K HDR (BT.2020 1000 nits) (2009)
Avatar: The Way of Water 4K HDR (BT.2020 1000 nits) (2022)
Godzilla Minus One 4K HDR (BT.2020) (2023)
Knives Out 4K HDR (BT.2020 1000 nits) (2019)
Only the Brave 4K HDR (BT.2020 4000 nits) (2017)
Spider-Man: No Way Home 4K HDR (BT.20200. 1000 nits) (2021)
Star Wars: A New Hope 4K HDR (BT.2020 1000 nits) (1977)
Star Wars: Attack of the Clones 4K HDR (BT.2020 1000 nits) (2002)
Star Wars: Return of the Jedi 4K HDR (BT.2020 1000 nits) (1983)
Star Wars: Revenge of the Sith 4K HDR (BT.2020 1000 nits) (2005)
Star Wars: The Empire Strikes Back 4K HDR (BT.2020 1000 nits) (1980)
Star Wars: The Phantom Menace 4K HDR (BT.2020 1000 nits) (1999)
The Incredibles 4K HDR (BT.2020 1000 nits) (2004)
The Mandalorian Season 2 4K HDR (BT.2020 1000 nits) (2020) -
Cseneles
őstag
válasz
szepi0808 #69137 üzenetére
Hozhatsz egy xv5000 vagy 7000 lezerest is. A 3chipes Runcom vagy egy Christie hd ellen eselye sincs
. Ezek tudataban gondolj melle egy agyon degradalt lila vagy zoldes keke fekete szintel rendelkezo 2000:1 on/off ertekkel biro Sony peldanyt
Mindenki csak addig allit mast amig nem latja amirol tobben beszelunk.
Ezt Ausztriai Samsung ledfal ertekesitesi menedzsere irta a nalam latott keprol. [Surfreak január 7.-en irt poszt]
-
Cseneles
őstag
A világ legjobb kamera rendszere az ARRI. Amit ezekkel a kamerákkal rögzítettek egytől egyik csúcs képminőséget közvetítenek felbontástól függetlenül.
Sokaknak az a HDR nyújtotta élmény lebeg a szemük előtt amit egy Sony 4K vetítő közvetíteni képes. Pedig ez egy belépőkategória alja a 4K HDR világába. Kevés fényerő, alacsony optikai részletező képesseg. Hát jól elszálltak az árak.
-
Cseneles
őstag
-
Cseneles
őstag
-
Cseneles
őstag
válasz
Turbo73 #69087 üzenetére
Aki nem madVR ToneMappingot használ az csak valami HDR-nek csúfolt képet néz. Több embernek is Demóztam köztük Péjének is a fórumról 72fl (246nit) vs 144fl( 493nit) vetitett HDR képet madVR használatával.
Aki azt gondolja, h HDR esetén 100%-ig tökéletes ToneMapping mellett egy 72fl fénysűrűségű képnél egy 144fl dupla olyan fényes lesz az rosszúl gondolja. Ez csak bizonyos jelenetekre igaz. Fénysűrűséggel a Dinamikai felső tartomány emelkedik. Addig a pontig érdemes emelni a fényerőt amig megtudunk alkudni a fekete szint mélységével.
Helyes algoritmus mellett alig észrevehető a megnövekedett fénysűrűség pl.: Hobbit öt sereg csatájából kiragadot tavi város éjszakai jelenetben ahol a Sárkány felégeti a falút, a tűz impozánsan fest. Vagy StarWars 3.-rész lézerkard a sötétebb jelenetekben szó szerint nem csak látod de a retinába bele is ég
-
Cseneles
őstag
válasz
Turbo73 #68626 üzenetére
Ezt teljesen jol latod, konvergencia gépenként kulonbozik. Lcd eseten ha egysegesen tolod a szineket nem pedig zonankent megfogva akkor nem hat ki a homogenitasra csak egysegesen. Ha a gagyi objektiv vegett a kep bal szelen allitanod kell a keket, jobb szelen meg a pirosat vagy forditva…ezt sokan benezik konvergencianak de a hiba valojaban kromatikus aberacio amit az olcso objektiv eredmenyez. Ha ez vegett elallitod a kovergenciat akkor 100% feher vagy szurke vetites eseten imhomogen kekes pirossas elszinezodesek tapasztalhatok a kep bal illetve jobb szelen.
-
Cseneles
őstag
-
Cseneles
őstag
válasz
szepi0808 #68611 üzenetére
Abszolút nem vitaindításnak szánom! Csak a tisztán látás végett. Felejtsük már el lassan 2025-ben ezeket a szemre dolgokat. Ez nem festés, festészet, hogy ami szemre jó az jó! JVC üveg optika Sony müanyag. JVC n7 ötszörös mérhető kontraszt a Sonyddal szemben. Ráadásul az XW5000/7000 lézeres sorozat előtt az összes Sony minimum tudása felére letérdel csak idő kérdése. Lilás kékes feketeszint mivel a zöld panel degradálódik. Estig linkelgethetném én is a képeket, semmi értelme. Csak a likusokat és hozzánemértőket vezeted félre.
-
Cseneles
őstag
Nem jól számolsz az gain és az isco együttes hatásával. Anamorfikus nyújtásnál, maradjunk 16:9 esetén 1,33x-nél. Mondjuk vetítesz 226cm(101") széles képet 16:9 képarányba. Majd ezt kizoomolod 1,33x nagyobra a projektorod objektívjével(300cm 135"). Mérsz egy fénysűrűséget. A kapott értéket 33%-al fogja megnövelni egy anamorfikus prizma használata ugyan ekkora szélességű CinemScope formátomú vetítés esetén.
A vászon gain erősítése ettől független, tök mind1, Anamorfikus nyújtást alkalmazol vagy simán vetítesz. Hatása azonos.
-
Cseneles
őstag
válasz
Vhiktor #67817 üzenetére
Én is elengedem mert rajtam kívül kevesen, vagy talán senki nincs itt a fórumon aki látta a szóban forgó gépeket vagy birtokolta ha csak átmeneti időre is saját mozitermében.
Üljetek autóba Takival. Bírom a jó pékárút na meg szivesen látlak mindkettőtöket. Hozd a Kleint is aztán profilozunk egyet.
-
Cseneles
őstag
válasz
Vhiktor #67811 üzenetére
Runco ls3,ls5 gepet gondolom mar lattal?! Eleg sok van mar itt is a forumon. Dynamikus gamma es iriszvezerles van. Van olyan aki Sony xw5000 lezeres mellett birtokolja. 14eves technika meg is siman zavarba hozza a Sony es Jvc gepeket. Ott vannak a nagy Sim2 gepek. Nero 3D az uj Chrystal 4k stb.. Barco gepek mind aranylag kicsi on/off ertekkel.
de a vetitett kepukon nem a mert ertek latszik Dynablackkel.
Most akkor hogy is van ez? -
Cseneles
őstag
Kicsit átment cinizmusba a dolog úgy érzem...Az ilyenfajta viselkedésről mindi a Suzuki Swift tulajok jutnak az eszemben, akik brümmögtetik az 1.3-at a lámpánal és azt hiszik mivel piros a szine, hogy ferráriban ülnek
Vhiktor... Én azt állítom hogy egy sima ADL tesztábrával nem lehet helyesen mérni egy Dinamikus lézer, gamma és iriszvezérlés együttesét(Dynablackot). Ezeket az ábrákat ON/OFF kontrasztra találták ki nem másra!
-
Cseneles
őstag
válasz
Vhiktor #67801 üzenetére
Megmértem a Panasonic RG13K gépet. Nem jól értelmezi a Dynablack az ANSI kontraszt ábrákat mivel bármilyen ADL mellett mérek 10% alatt 1980:1 ami értéket kapok.ANSI kontrasztra 154:1 amit mértem vászonről 43fl mellett. Ha ki illetve be kapcsolom a dinamikus gammát semmi hatással nincs az ábrákra, viszont lepauzált filmjelentre szemmel láthatón. Szóval ezt mérni ezekkel az ábrákkal kb lehetetlen.
Egyszer látnod kellene egy ilyen gépet és értenéd amiről sokszor beszámolok.
-
Cseneles
őstag
válasz
Vhiktor #67784 üzenetére
Egy magas ANSI kontrasztú gép pl a Runco VX22i gépem ami ON/OFF 5200:1 kontrasztal rendelkezik, egy 9-10000:1 on/off értékkel rendelkező projektort megszorongat 1% ADL mellett, 2%-nál már egy picivel felette is van.
Az ANSI kontraszt hatalmas hatással van a vetített képre 1% ADL értékig, alatta számít jobban az ON/OFF.
Ez a Panasonic RQ13k és egy Barco Bragi is fekete szint ide-oda nevetve ver egy átlagos Sony vagy JVC gépet képi dinamikában, minőségben. Egyszerüén jobb, szebb, élettelibb, realisztikusabb a kép. Az oké hogy egy Harry Potter, Alien és társainál jobb a fekete egy Sony-JVC projektoron de ez édes kevés önmagában.
Rengeten felsőkategóriás gép megfordult a mozitermemben vagy korábban a nappalimban. Nem véletlen ,hogy DLP gép amivel vetítek pedig megtehetném ,hogy átnyergeljek JVC vagy akár Sonyra. Amíg valaki nem látott ilyen abszolut felső ligás DLP gépeket addig fogalma sincsen miről beszélek. Egy időben egy vásznon Sony vagy JVC 4K mellett meg pláne.
Ami hasonlóra produkcióra képes mint a szóban forgó Christie, Barco, Runco, Panasonic 3chip DLP gépek azok egy JVC Z1, NZ9, vagy NZ900 ,Sony GTZ380 személyében vásárolhatók meg.
Ez a Panasonic de idevehetek egy Barco gépet is Dynablack mellett vagy Runco -t is akár, megszégyenít 10000:1 on/off kontrasztú gépeket sokkal jobb vetített képpel.
Dinamikus lézer, irisz és gamma ami egy időben felel a tökéletes képért. Hogy értsd... Amikor az irisz szűkűl és kontrasztot növel a gép az fénysűrűség vesztéssel jár így a világos tartalmak elhalványodnak a vetített képen. Ezt gamma csökkentéssel(2.0-1.6 stb..) világosan tartja ráadásul színhelyesen egy algoritmus. Magyarul szinte semmit nem veszel észre ebből a jelenségből a panaszonic esetében max lézer teljesítmény mellett 9300:1 kontraszt érték-ig. Rengeteg opcio van a gamma és az iriszvezérlés finomhangolására.
Másik dolog a szintér. Hiába van egy 20fl mellett vetített kép bt2020 88% lefedettséggel... A színek luminenciája a béka segge alatt van. REC709 esetés is egy 40fl körüli vetített kép szinesebbnek látszik. A színtérnek is csak akkor van értelme ha van bőven fénysűrűség mellé párosítva.
Ezek a személyes megtapasztalásaim és a véleményem.
-
Cseneles
őstag
válasz
AVhelper #67762 üzenetére
Számold ezt a lument ujra, 5000 felett van az egy picivel kalibraltan. Teny h 10000:1 on/off mellett 1,4fl a fekete szint. Nyilvan nem igy van hasznalva, ez csak egy opcio a kivancsi szemek szamara. Jelenleg 41-42fl mellett vetit Dci-P3 91,5% lefedetseggel es 0,8dE szinpontossaggal. Fekete szint azt hiszem igy fejbol 0,0046fl,
Dynablack remekluk vegzi a dolgat, nagyon magas ANSI kontraszt es szuper kepdinamika jellemzi. -
Cseneles
őstag
válasz
Celithrandi #67620 üzenetére
Vegyunk egy Sony gepet de nem vita inditasbol hanem mert muanyag objektivet hasznal meg 5millios vetelar eseten. Hiaba 4k es amugy feltehetoleg a kepalkotas minosegben meg is tortenik, viszont az objektivnek meg is kell tudni jeleniteni a vegfelhasznalo szamara. Na ez nem tortenik meg ,legalabb is nem olyan minosegben ahogy illene. Melleteve egy jo objektivel fullHD Dlp-t… hat mit is mondjak…tiszteletet parancsol a vetitett kepe.
Sony is tud jo gepet gyartani minosegi objektivvel akar csak ami a sajat Runcodlp gepemben is szolgalatot teljesit vahy a Christie 3chip dlp vagy Barco gepekben(Konica minolta). Sony gtz380 viszont ez is 35milla.😁
-
Cseneles
őstag
válasz
Celithrandi #67615 üzenetére
Az iriszt bukod, leteznek manualis mikroszkop iriszek, viszont ezek elhelyezese nem egyszeru. Minden valamire valo gepben 2 irisz talalhato, egy hatul a fenyut elejen ami a feny szabalyozasara szolgal, a masik az objektivben ami szinkronba allitva a hatsoval felelos a kontrasztert.
-
Cseneles
őstag
Minden gepet fel lehet turbozni kisse. Foleg a mai slager modeleket. Gondoljatok bele, van aranylag egy jo kontrasztal, szinterrel és fenyforrassal rendelkezo projektor. A kepeloallitast elvegzi becsuletesen, erre beletolnak egy hogy is fogalmazzak….olcso, hasznalhato es meg éppen nem megbotrankoztato objektivet ami amugy a jo minosegben eloallitott kepet a nező elé tarja. A megjelenitesert 100%-ban az objektiv felel. Minel nagyobb a felbontas annal fontosabba valik a minosege.
Felre ne ertsetek, nincs se idom se kedvem ilyeneket csinalni viszont csinaltam mar joparat.
-
Cseneles
őstag
válasz
Celithrandi #67604 üzenetére
lézerről beszéltem, nem nem esik szét csak opálosan bemattul
eletlen, hőtágul stb. Ha érdekel a téma a hozzászólásaimra keress rá. Ha jól emlékszem osztottam ilyen képet pár éve.
-
Cseneles
őstag
válasz
Celithrandi #67592 üzenetére
Az hogy a konzumer piacra betört a lézer az rendben van. Viszont azt a lézer gépet aminek minden egyes optikai lencse tagja muanyag, a tier prizma is feltehetőleg a legalja ami az ansi kontrasztért nagyban felelős. Ezek a gépek 1000-2000uzemóra után szinte maguktól széthullanak. A fosffor kerék meghajtása is kb egy valkman motor minőségét nem éri el, a statikus foszforra meg sajnálják réz világpiaci árát.. Egy OPTOMA HD80 gép képminőségben, kontrasztban megszégyeníti DCI-P3 80% szintérlefedetségével lámpával. lézer ide vagy oda. Manapság nem igazán divat még felsőbb körökben sem a minőségi megépítettség. Sporolás van, infáció. Ami 15 éve 1-2milliós gép volt ma 8-10millió amibe kerülne. Ez mellé odalehet tenni a lézeres egymillás neve nincs mai gépeket.
-
Cseneles
őstag
válasz
makkmarce #67371 üzenetére
Láttam mar ilyent sajnos, dlp eseten formatter hiba. Feher kepnel is jol lathato, egyik oldal feher masik vaj szinu. 2 chip vegzi a teljes kep eloalitasat a dmd szamara, megosztott aranyban mint ahogyan a kepen is lathatod. Lehet egyszeru memoria hiba vagy maga a chip is. Ha az automata kalibracio utan jott elo a jelenseg es el is mult akkor szerencsed van. Olyan mintha a vegpontok elcsusztak az egyik kepeloallito egyseg szamara a masikhoz kepest.
-
Cseneles
őstag
válasz
szepi0808 #67350 üzenetére
Rendben, lehet ebben igazad van! Eleg sok vasznat lattam, mertem, birtokoltam raadasul ugyan azzal a vetitovel neztem. Kontraszt novekedes csak gain ertek novelessel erheto el. Merteke 0,8gain vs 1.2gain kb 150:1😊
szemmel lathato elesseg beli kulonbseget csak szott illetve percoralt vs sima sik felulet kozott tapasztaltam. Az mar mas teszta h minden vaszon gyarto termeke mas RGB korrekciot kovetel.Az h 8k meg 4k minositesu jo legyen, elfogadom a velemenyedet.
Küldjel kerlek nekem 8k mintat illetve 4k darabot a repertoarodbol. Ha van merheto illetve lathato kulonbseg egy sima mint pl Hivilux anyaghoz kepes nekem nem esik nehezemre elismerni. -
Cseneles
őstag
válasz
Rolibratyo #67336 üzenetére
A felületes beállítás kb 5perc volt a gép konzolra való felhelyezésével együtt. Nincs teljesen derékszögben a vászonnal a projektor illetve nem a vászon közepére vetít mm pontosan. alapból trapézol amit a kép bal alsó és felső sarkában láthatód. Ez elé helyeztem be az ISCO-t. Geometria korrekció van a projektor menu rendszerében, nagyon pecizen lehet állítani. Alapból a használni kívánt lencse kalibrációkor már maga állít be alap értéket attól függően, h melyik objektív van a készülékben a választható 10db-ból.
A képen látható túpárna efektust megmértem a kedvedért, alul és felül 2,5cm amit behasal. Mivel fekete bársony flokkolt az aluminium keret ha kattintok 2egységet a zoomon ezt már cssak bármiféle korrekció nélkül is csak tesztképeken látná bárki is.A vásznam hivilux igen, egyedi gyártással kértem és 8 hét volt a gyártás idő mivel már nem létezik a White Classic gain 1.2
Az hogy ráírják 4K meg 8K ez humbuk a javából. Mitől lenne egy sík felület 4K vagy 8K kompatibilis..
Nézési távolságom 350cm
-
Cseneles
őstag
válasz
Rolibratyo #67309 üzenetére
Ma csinaltam egy feluletesen beallitott anamorpfikus prizmaval vetitett 2.35:1 kepet. A donor gép egy Panasonic RQ13K 5K(5120*3200) DLP projektor. Anamorfikus vetitesnel 33%-al tobb pixel van jelen a kepen, 4K eseteben 3840*2160 nem pedig 3840*1600.
A keszulek tartalmaz geometriai korrekciot, igy ha akarom nullara kiszedem a hordo(tuparna)efektus. 292cm szeles 21:9 vaszonfeluleten lathato.Tesztelesre nalam lesz egy darabig a projektor. 5120*2160 amin fogom jaratni es madVR ToneMapping felel a tokeletes HDR tartalmakert. Jelen esetben csak 180nit amin fut, viszont 900+ amit elő tudok allitani a vetitovel csak hogy lássunk egyszer egy valos HDR kepet😎🫵.
Ha valaki kivancsi hogy hol is tart most a DLP technika felso bar meg nem nativ hanem rezegtetett csucsa, azt szivesen latom egy par oras demora es szivesen valaszolok az esetleges kerdesekre.
-
Cseneles
őstag
válasz
Rolibratyo #67301 üzenetére
Azt elfelejtettem megkérdezni, hogy milyen prizmát vagy lencsét használsz anamorfikus nyújtáshoz?
-
Cseneles
őstag
válasz
Rolibratyo #67301 üzenetére
Nyilván az anamorfikus nyújtás az objektív hibáit jobban felerősíti. Ha alpból valami nem tökéletes az csak felerősödik nyújtással. Szinte az összes neves gyártó prizma illetve lencse kinálata megfordult nálam, talán a Panamorf jelenlegi 4K-ra "fejlesztett" már ha azt lehet annak hívni maradt ki a pepertoáromból. Mindengyikkel volt tűpárna efektus. Egyedül az ISCO 3L aminél abszolút minimális. Minél domborúbb egy projektor utolsó lencsetagja az effektus annál erősebb. Objektíveknél a Síkdomború ragasztott lencsetag volna az optimális mint pl egyes távcsoveknél vagy csak a csigás ijjam scope lencse tagja ami xfocus365.
Az élességet szinte minden komoly prizma vagy lencsénél lehet állítani a széleknél. Prismasonic példaképpen, vagy ISCO-k de mindennek ára van. JVC x7900-al próbáltam Runco CineGlide prizmával de nevezhetjün Panamorph UH480-nak is és nem volt vele gond. Egységesen éles volt és homogén. Jobbára DLP gépekkel használtam Anamorfikus nyújtást és használok is. Magas minőségű objektívekkel szereltek így a problémák zöme is elkerült.
LCD gépekben ritka a jó objektív, ha van az 10millió körül. Dugtam én már JVC gépbe minőségi objektívet próbaképpen és engem is meglepett a minőségbeli javulás. A fotósok előnyben vannak és tudják egy jó objektív 1millánál kezdődik, viszont 3-4gépet is kiszolgál. Itt nincs az ,h elavul....ami jó az 10év múlva is jó lesz. Tök mind1 hány Mpixel mekkora felbontás stb. Ha egy üveg csiszolása tökéletes, az az is marad.
Ha lesz időm majd fotózok neked egy rácskeret teszt ábrát anamorfikusan kivetítve 2.35:1 képarányra. Az megmutatja mit tud egy ISCO
-
Cseneles
őstag
válasz
Khaosz55 #67282 üzenetére
Kétség kívül remek gép lesz. Én nekem egy nem tetszik, hogy müanyag objektívet használnak az NZ800-900 kivételével. Az NP5, NZ7-8-9 üveg objektívvel gyártott sorozat volt még. Látszik itt is hogy eléggé megdrágult a gyártás és nagyot kell faragni a végtermék árán ami így is egy sutó árával vetekszik. Nehogy valaki ebből azt olvassa ki , h a műanyag jobb mint az üveg
-
Cseneles
őstag
válasz
BIGi75 #67252 üzenetére
90% BT2020 az nagyjabol 113% DCI-P3 aminek megfelel. Jelenleg nincs olyan vetito ami ezt tudja egy fenyforrassal. Csak R,G,B lezer vagy 3 db LED fenyforrassal felvertezett projektorok kepesek ekkora szinter lefedettsegre. Az utobbibol sem mindegyik.
A 290-es kis Sony az alulrol talan surolja a 90% DCI-P3-at.
-
Cseneles
őstag
válasz
yanpec #67117 üzenetére
Szerintem ez a probléma a fény belépő szögéből adódik a tüköralagút poziciojűhoz képest. Vedd ki a lámpát a gépből, majd a lámpaházban fordíts 180 fokot az égőn. Ha változik a hiba jelenség akkor vásárolj bele egy új gyári lámpát. A lilás zöldesn inhomogenitás is ebből adódik.
-
Cseneles
őstag
válasz
yanpec #67111 üzenetére
A hozzánemértők általban jobban értenek a tömör egyszerű fogalmazásból. 90%-ban az UV szűrés a szerepe és a hatásatól védi meg a projetor belső fénnyel érintkező alkatrészeit hosszútávon. Ha kiveszed és úgy megpróbálod a projektort semmi gond nem 10perc teszt alatt. A képen bár annyira nem látható viszont a fény homogenizáció/eloszlás nem megfelelő. Ezért 100% ban a tüköralagút a felelős. A tüköralagút egy hosszú tükör oldalú téglatest ami megegyezik a DMD chip képarányával. Szerepe a belépő fény eloszlatása a teljes DMD felületen egyenes arényban. Ezt többnyire sikerülni is szokott az optikai rendszer hatásfokának fügvényében. Ha ez az alagút párhuzamossága megváltozik az a vetített képen is egyszerű fénysűrűség méréssel analizálhazó, esetleg szemmel látható. Szóba jöhet még a 45fokos tükör ami a DMD bevilágításáért felelős de az látható galibát okozna a kép szélinél. Ha az UV a lámpaház szűrőn is látható fakulást okozott a gőzőlt rétegen, az köve hiszem hogy eljut a képalkotásig. Szóval a kör alakú fényesebb részért felelős alkatrészt a DMD és az objektív kilépő lencsetagja között keresném ha a tüköralagút ép. Tegyél fel jobb képet a hibáról mert csupán az is lehet hogy a lámpaházban az égő gyujtótornya ferdült el és a nem jó szögben lép be a fény a fényútba amit a tüköralagót már nem tud megfelelően eloszlatni.
-
Cseneles
őstag
válasz
Morph76 #66618 üzenetére
Azért mert a te géped lámpás és 2db egyforma rgbrgb színkerék van bent. A lámpa fényéből színszűrő kerékkel van felerősítve a kék, piros és zöld szín különböző gőzőlt rétegekkel ami a színtérlefedettségért felel és egyben nyeli is el a fényt.
A balder az lézer fényforrással rendelkezik. Abban is van egy színkerék ami a színterlefedésért felelős és van bent sárga foszfor kerék is. A lézer kék színű ami egy sárga foszfor keréken keresztül világít át. ez a kerék félig perforált és félig sárga foszforral felvértezett. Amikor a kék lézer rávilágít a foszforra, onnan zöld fény verődik vissza. így már megvan 2 szín amiből kikeverhető az összes többi. Ez által a balder szivárványozik piros kék színben mint bármely más egy chipes dlp gép, viszont ez mellé csapódik még a foszforkerék hagyatéka egy zöld szín is.
Csak 3chipes DLP gépek nem szivárványoznak. 1Chip dlp gép is képes szivárvány mentes vetítésre, csak RGB fényforrásra van szüksége. PL ledes, lézeres megoldások. Bár ezek is villognak csak másodpercenként többszázszor ami láthatóségi tartományon kívül esik.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Bomba ár! Dell Latitude 7280 - i5-7GEN I 8GB I 256SSD I 12,5" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- BESZÁMÍTÁS! Asus X570 R7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB FRACTAL DESIGN Meshify 2 650W
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H510M i5 10400F 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1070 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- Csere-Beszámítás! Prémium vizhűtéses számítógép! I9 11900K / RTX 3090 / 64GB DDR4 / 1TB SSD
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 14600KF 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest