-
PROHARDVER!
Kezdő vagyok, szeretnék projektort vásárolni, tudnátok segíteni?
Természetesen! Mindenképp olvasd végig ezt az összefoglalót és ha úgy érzed, hogy nem kapod meg a válaszod, akkor tedd fel a kérdésed nyugodtan!
Ami mindenképp fontos lesz tudnunk ahhoz, hogy segítsünk:
- mire szeretnéd használni a projektort (pl.: házimozi, iskolai célok, prezentációk, csak videó, főleg állóképek (bemutatók)),
- mire szeretnél vetíteni,
- mekkora méretű képet szeretnél vetíteni, illetve milyen távolságból néznéd azt,
- mekkora a szoba,
- van-e korlátozás arra, hogy hol helyeznéd el a projektort (plafonról, vagy asztalról esetleg a szoba másik végéből szeretnél egy polcról vetíteni),
- mennyit szeretnél rá költeni (cég esetén ha kell számla, akkor nettó vagy bruttó árról beszélünk-e?),
- mennyire világos/sötét a szoba/terem/iroda.
A topik általánosságban foglalkozik mindenféle vetítővel és ahhoz kapcsolódó kiegészítőkkel és megoldásokkal (üzleti, low budget projektorok, falra vetítés stb.).
Kínai olcsó projektorok kapcsán: [link]
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-KP-
addikt
válasz
sony89 #70697 üzenetére
Te sem akarod megérteni, hogy mindenki a saját felhasználási módjához próbál venni valamit. Egy JVC NP5 valószínűleg elég a sima fehér 120" vásznadra. Emiatt neked akár jó is lehet. De hogy hozzak egy másik példát, ismerősnél a 21:9 305cm széles szőtt hangáteresztő vásznán a Sony XW5000 és egy prizma mellett 22 fl fényerő. Prizma nélkül lett volna kb. 16-17fL. Max. lézeren. Finoman fogalmazva nem valami sok. Hdr-t kb. el is lehet felejteni. Namost egy Np5 itt mit produkálna? 12-14fL nulla órás lámpával? Prizmával esetleg éppenhogy meglenne a 16-17? Mi lenne akkor ha már 800-1000-2000 órás a lámpa. Kb. éppenhogy pislákolna. Mondjuk feketének fekete lenne, szóval minden ok, hisz nektek más úgyse számít.
Ez a 305 vászon pedig nem is olyan nagy. Van akinél 315-320 vagy 350 széles van. De ismerek olyat is, aki 280-as vászonra használ fullhd-s Christie HD-t, és nagy Sonykról váltott ide. A kép pedig baromi jó nála.
Visszatérve ismerőshöz a 305 széles vásznával. Betennénk oda egy ilyen 3000 lumenes rgb lézeres dlp-t, és egy kis JVC-t az 1600 lumenjével nagy valószínűséggel 10-ből 9 ember nem a JVC-t választaná.
-
makkmarce
őstag
válasz
sony89 #70695 üzenetére
szuper érzés ha 100 óra után már csálék a színek, 200 óra után már -20% fényerő abból a kevésből is ami van, és 1000 óra után kezdheted újra ugyanezt a szenvedést
Én néha napi 5-10 órát nézem, kb két hetente lehetne kalibráltatni és két-három havonta vehetnék bele egy új lámpát.
-
Ájvé
veterán
válasz
sony89 #70556 üzenetére
Nem rakta még ki a tesztet, mert jött frissítés és azt írja mindent újra kell kalibrálni. Kommentben ezt írta viszont (franciáról google fordítóval):
"A 100-as lézerrel és a maximálisra zárt mechanikus írisszel kapott maximális kontraszt 4300:1, 1767 lumenes fényerővel (fekete szint 0,058 cd/m2)"
Ez szerintem elég biztató, persze a végleges teszttel derül majd ki. -
yanpec
senior tag
válasz
sony89 #70430 üzenetére
A médialejátszó elég ha tud 4k-t lejátszani, nem kell a projektornak is tudni automatikusan váltani fog, neked nem kell semmit csinálni. Olyan felbontásra fogja convertálni amilyen kijelző, vagy megjelenítő a hdmi portján van, illetve a Tone mappingot is a zidoo fogja végezni
Akkor kell a projektornak tudni ha a saját médialejátszóját használod, ami ebben az esetben nem játszik.
Így ezért felesleges olyan gépet venni ami támogatja a 4K anyagot.
-
HEAHEA
aktív tag
-
Turbo73
tag
válasz
sony89 #70202 üzenetére
Azért, ha nem felületesen nézzük a videót és nem 10mp alatt döntünk, hogy jobb a Valerion, akkor azért látszik minden. Jobban megnézve látszik, hogy a Valerionnak kb. semmi feketéje nincs, a kép élessége meg sem közelíti a JVC-ét (pedig DLP!!!!!!) és a shadow detail is pocsék.
Viszont a JVC mozgás megjelenítése szintén pocsék. Lehet, hogy mert kivették belőle az FI-t?
-
Joshi
titán
válasz
sony89 #70205 üzenetére
A videóból is látszik, hogy kontrasztban sokkal gyengébb a Valerion. Ha megnézed az alsó és felső fekete sávot egyből látszik hogy az szürke, de a filmen is észrevehető. A színekkel is gond van, mert Valerionnál olyan mintha élénkebbre lenne állítva a szín, ez főleg a bőrszínnél észrevehető. De pl a csaj sárga ruhája is sokkal élénkebb sárga. Ha kalibrálva lenne mindkét projektor, akkor ekkora különbség nem lehetne.
-
Vhiktor
nagyúr
válasz
sony89 #70202 üzenetére
Na ezt mondtam mennyire félrevezető az összes ilyen videó, elég megnézni mennyire különböznek a színhőmérsékletek.
Ha normálisan be van kalibrálva ilyen nincs, nem vitatom, hogy beklaibrálták, esetleg normálisan is (bár ezt erősen kétlem, mert ahogy nézem nagyon régi spectrojuk van ami nem megfelelő lézer porjektorokhoz, kb deltaE 6-8-al félre mér, ez máris megmagyarázhatja a két projektor telejsen eltérő színhőmérsékletét), ennek a videónak ezért semmi értelme.Ami a videón látszik: teljesen más színhőmérséklet a 2 projektoron, valerion elvérzik kontrasztban és fekete szintben.
Hogy mi az iagzság?
Fene sem tudja, a valóságban teljesen máshogy nézhet ki mindkettő vetített képe. -
Khaosz55
addikt
válasz
sony89 #70161 üzenetére
65"-os miniled tv-n néztem fél évig filmet amikor nem volt még meg a projektor. Sötétben 30-40%-ra visszavettem fényerőt, de még így is bántó volt a szememnek egy film után a képe. Projektor képét kb végtelenségig tudom nézni. Ahogy mondtad 120" vászon le-fel. Kb senkit sem zavar.
Ráadásul nálam a tv hátulját is látom mert nem falon van.
UI: A haverom úgy fogalmazott. A TV jobb képminőséget ad, de akármi is lesz a vetítés adja a mozi sava borsát, ettől mozi a mozi hagyományos értelemben. -
-KP-
addikt
válasz
sony89 #70109 üzenetére
Ez így eléggé bullshit szagú. Azt elhiszem hogy a JVC-nek jobb lehet a feketéje, de mitől rózsaszín/piros a Valerion? Ami érdekes lenne az a Valerion+Dinamikus kontraszt EBL nélkül vs. JVC. Természetesen mindkettő színhelyesre kalibrálva. Mondjuk azt írták többen, hogy az EBL nem működik jól mindig, a dinamikus kontrasztal ellentétben. Szóval ez így félrevezető. Persze arra jó, hogy megmutatni hol nem működik jól az EBL, és ha nem működik jól, ott mit csinál. Csak épp nem feltétlen érdemes ezzel használni ezeket a készülékeket.
-
Vhiktor
nagyúr
válasz
sony89 #70063 üzenetére
Amíg nem olyan jelenet van ahol csak a sötét szürke árnyalatai vannak, addig nagyon meggyőző képe van. Mérni még nem mértem, mert még mindig nem kaptam vissza az ehhez való műszerem...
Ami viszont egyértelmű, hogy olyan HDR tone mappingel rendelkezik, amiért a nagy nevek vidáman odaadnák a jobb karjukat.
Dolby vision nincs, az a hisense kiváltsága, a kínaiak nem licenszelték. -
yanpec
senior tag
válasz
sony89 #70011 üzenetére
Én is úgy gondolom, hogy muszáj lejjebb menni az áraknak, mert 2500€ig nem tudsz normális projektort venni. Max ennyiért akartam projektort beszerezni de nincs, valami mindig hiányzik vagy kevés. ,,Szégyenemre" egy használt 3 éves epson tw9400-t kellett vennem. 2500ig egy projektor se üti meg ennek a szintjét.
-
cinemazealot
addikt
válasz
sony89 #69973 üzenetére
Fordítsd hátrafelé, a hátsó falra pedig tegyél egy tükröt. Vagy tedd a hátsó falra a gépet és irányítsd felfelé egy 45°-os tükörre. Máris meglesz az a plusz 20-50 cm.
Mondjuk, nem baj, ha optikai (first surface mirror) az a tükör, és bár az nem túl olcsó, még mindig olcsóbb és gyorsabb mint egy új gép vagy egy nagyobb lakás.
-
Khaosz55
addikt
válasz
sony89 #69950 üzenetére
Teljesen meg vagyok elégedve vele. Még így kalibrálás nélkül is pazar a kép, régebbi 10-15 éves filmek is lényegesen jobban mutatnak. Aliens remastered, 40 év után is eszméletlen jó, többre tartom mint a manapság CGI-vel fullra töltött filmeket.. Most egyenlőre még a madvr HDR-SDR konverziót sem használom, annyira jó a gépben lévő tone map. Majd lesz azért kalibrálás során madvr 3dlut. Kíváncsi vagyok mennyivel lesz más.
74%-os lézeren használom, nem találom hangosnak, 1,5 méterre van a fejemtől, 120"-ra elég a fényerő, még HDR esetén sem érzem, hogy sötét lenne a kép. Hamar indul, hamar megjön a jel, illetve a Fi hiányát is orvosolni tudtam SVP-vel. SVP-vel nagyon szuperül be tudtam állítani a mozgást, nincs kivasalva egyáltalán tehát megvan a mozis feeling. Egyes részeknél úgy éreztem a Fi nélkül hogy remeg a kép, épületek, hegyek a hátérben oldal irányú mozgásnál. SVP-t be kell állítani mert ha csak automata módban hagyod akkor kivasalt artifactolt képet kapsz. User profilt kell csinálni és kísérletezni melyik beállítással a legjobb számodra, így gyakorlatilag kevesebb az artifact mint 590-en volt még low modban is. Azért megnézném egymás mellet egy C.M.D (FI-s) JVC és SVP-vel interpolát JVC mozgásmegjelenítését. Ráadásul a SVP+madVR+MPC-HC tökéletesen működik együtt.
Viszont akinek nincs lehetősége SVP használatára annak ajánlom, hogy élőbe nézze meg mert ha FI-t használt akkor lehet nem tud együtt élni az NZ700-al.Színszűrő nem vesz sok fényt el, elsőnek fel sem tűnt, viszont én sok különbséget nem látok ha be van kapcsolva a szűrő, valószínűleg szűrő nélkül kalibráltatom.
HDMI-vel egy dolog van. Ha PC-re kötöm akkor van kép, ha lexicon MC10 után kötöm a projektort nincs kép. A lexicon MC-10 után most egy Premiumcord HDMI splittert használok amit EDID kapcsolóval állítható. 4K60Hz HDR-re állítva megy át a kép ha MC10 a láncba van. Persze nem csak a 4K60 hanem az összes formátum átmegy rendesen. Szóval teljesen érthetetlen, valószínűleg MC10 és JVC között valami bug van.
-590-es sony-val nem igazságos összehasonlítanom, mivel az régebbi gép és más árkategória is volt. Biztos hogy lényeges élesebb a kép és nem homályosodik a széle felé, teljes képernyőn egységes a képélesség. Kontrasztról hogy nyilatkozzak? Az 590 meghibásodott 1:4000-es kontrasztot tudott már csak, természetesen lényegesen jobb az NZ700.
-
Vhiktor
nagyúr
válasz
sony89 #69771 üzenetére
Meg kell mérni utána normális profilozott műszerrel (valamint alacsony feketeszintet mérni képes colorimeterrel) és lesz csodálkozás
Nem véletlenül dobtam ki őket és nem adtam el.
Nem tudja vászonról megmérni a fekete közeli részeket rendesen (ezért szokták lencsével szembe fordítani), így a végén vagy black crush lesz a vége vagy emelkedett fekete ésa fekete közeli részeknél nagyon emelkedett gamma kontraszttalan képpel. Szín kalibrációhoz meg önmagában használhatatlan mint az összes colorimeter önmagában. -
Rolibratyo
csendes tag
válasz
sony89 #69764 üzenetére
Mire használnád a lens shiftet rendszeresen?
Nekem van az NP5-ben, mikor megvettem elmentettem több beállítást, leszimuláltam a 16:9 --> 21:9 vászon állítást, (lens shift tolja le a képet a vászon aljára) de a napi használtaban madVR mellett - ami ezt szoftveresen megoldja - nem láttam rá eddig különösebb igényt. -
Joshi
titán
válasz
sony89 #69753 üzenetére
Ha van 1,5 millád egy projektorra, akkor miért nem vettél egy Sony XW5000-et? Egész idáig volt egy-egy darab annyiért. Persze most már csak egy bontatlan van 1,85-ért, illetve Sepinek van egy fehér 1,4-ért ami lejárt hirdetés, de a hsz alapján nem lett eladva. Kérdezd meg tőle.
-
Vhiktor
nagyúr
válasz
sony89 #69759 üzenetére
Vásznon nem tudja megmérni, és a legjobb ezt vásznon csinálni, nem lencsével szemben, de lencsével szembeni mérés is jó opció ha nincs más.
Nemrég dobtam ki a kukába az összes spyderem, annyira megbízhatatlanok, de a gamma droopon sokat segít még ha nem is lesz tökéletes akkor is.Egyébként sok tesztelő, emlékeim szeirnt az avsforumosok is leírják minden jvc tesztben, hogy sajnos hivatalosan a jvc szoftvere nem támogat komoly műszereket, ezért ők nem is használják, ami azért tegyük hozzá, hogy a részükről hatalmas hiba. Védelműkre legyen szólva, hogy új projektor esetében nem is nagyon kell, csak akkor ha valami nagyon elcsúsztott a gyárban.
-
Vhiktor
nagyúr
válasz
sony89 #69757 üzenetére
Igen, pont az autocalra gondoltam, azzal lehet ezt rendbe tenni.
De a mély feketeszint miatt, nem midnegy, hogy milyen műszer van, mert 33 pont esetében az első pár lépést nem tudja megmérni (van amikor 20 pont esetében sem tudja az első mintát), hacsak nincs trükközve.
-
spiky03
veterán
válasz
sony89 #69587 üzenetére
Sajnos nem jó a link. Vagyis nálam nem jön be.
@m3ss
Igen ez lenne a terv, ha eltud majd hozni pár gépet.@Q
Hát lehet egy kis képélességről letudom mondani, ha a teljes összkép jobb lesz.@-KP-
55 volt talán a kb 10 méter adamantium anyag. De ez b-ware volt.
A mágnesek meg 11 körül volt. 30 db plusz a fémcsík. -
Joshi
titán
válasz
sony89 #69124 üzenetére
"Vagy ez csak akkor lehetséges ha PC ről nézném a filmeket?"
Igen. Vagy veszel egy Envy Extreme MK2-t. -
-KP-
addikt
válasz
sony89 #69048 üzenetére
A JVC N5 NP5 vonalnál az 1800-1900 lumen fényerő azért nem valami acélos, főleg HDR-re. Ebből kalibrálva gondolom még jön le fényerő, ill. ezt is csak új lámpákkal hozza max. pár száz óráig,mert ugye folyamatosan csökken a lámpák fényereje. Lehet fikázni az Epsont, de az LS12000-nél 2700 lumen fényerő van, ami nagyon nem mindegy, és a képélessége is nagyon rendben van. Mondom ezt dlp fanként. Persze képméret és nézési távolság függvénye. Amíg nem megyünk 1:1 alá, addig teljesen rendben van.
-
BIGi75
senior tag
válasz
sony89 #69046 üzenetére
"félni kell a degradációtól a régebbi VPL VW típusoknál " enyém is az, Csenelesnél járt tavaly 2180:1 natívot és 19500:1 dinamikus írisz kontrasztot mért. Nativon még kicsit tornáztam szűkebb írisszel, mert nem kellett full fényerő. Azóta nem mozdult és nem is piszkál most ez a téma. Nem láttam még rezegtetős dlp-t, de vajon jó üzlet lett volna 6-700k-val megpótolnom a sony használtpiaci árát és beruháznom pl. egy 1100:1 nativ kontrasztos "kischippes" dlp-re? Minek? Ha egymás mellett láttam volna őket valószínű akkor is képminőség szempontjából a sony 520as mellett döntök úgy, hogy tudom, hogy "beteg". Oké, van benne rizikó, de egy degradált sonynak még mindíg sok esetben jobb képe lehet, mint egy 2x annyiba kerülő új "4k" dlpnek. Aki meg megteheti vegyen 2,2 misiért új xw5000et vagy np5öt. Aki meg nem szán rá annyit eldönti hogy berizikózik egy használt x5ös bmwt vagy vesz egy új rönótháliát, opelastrát.
-
makkmarce
őstag
válasz
sony89 #68744 üzenetére
az a baj, használtan meg nem vennék ennyiért. Kicsit sokat használom ahhoz, ráadásul a lámpás már nem játszik számomra, mert pár havonta cserélgethetném a lámpát ahogy mászik el.
Most 1 hónap alatt lett benne 178 óra, az napi 5-6 óra használat. Ennyi biztos nem lesz, most januártól, de azért használnám úgy, hogy nem nézem az órát. -
Gabesz87
veterán
válasz
sony89 #68709 üzenetére
De a tiéd is XTS? 1 vagy 2 korábbi hirdetést találtam itthoni fórumokon, de azok a Tatenso vasznak voltak. Ahogy láttam kinti fórumokon is dicsérték, egyedül a nehezen elmúló erős vegyszerszagot írták negatívumként. Ez az XTS meg elvileg a Tatenso, és az XTR felett van árban és minőségben.
péjé: nem tudok nyilatkozni mert még a dobozban van.
-
Vhiktor
nagyúr
válasz
sony89 #68670 üzenetére
Igen, majd kap maga a projektor is egy kalibrációt jvc autocal + manualis korrigalas. Illetve lesz madvr 3d lut is. Termeszeresen referencia műszerekkel, ehhez a projektorhoz elengedhetelten. Mielőtt valaki belekotne, nekem olyan jvc autocal programom van ami működik jetivel és kleinel is.
-
HEAHEA
aktív tag
válasz
sony89 #68639 üzenetére
Megnéztem én is ezt a videót, meg az utána következő, rövidebbet is. Olvastam a kommenteket is. Itt és a videók alatti kommentszekciókban is elhangzott, hogy nem is ilyen ez a csúcskategóriás projektor, nem jól volt beállítva, biztosan lefizette a Valerion, stb. .....
Amit gondolok az egészről, számomra ami hiányzott, az a kommunikáció hiánya. Ezalatt azt értem, hogy amikor egy ilyen ismert videós elkészít egy összehasonlító videót, az Epson-os videóban nem tesz említést arról, hogy az LS12000B-nél az AVS fórumon kapott értékeket állította be, ezt csak a kommentszekcióban és a következő kisvideójában említi.
Amennyiben ezt megteszi sok félreértéstől, vádaskodástól megkímélhette volna magát.Javítsatok ki, ha tévedek, nézzük ezeket a netes videókat, de nem lehet validnak tekinteni igazából, mert annyi minden félrevezethet.
A monitorom, a felvételt készítő kamera, projektor. Ezeknek mind jól beállítottnak/kalibráltnak kellenek, hogy legyenek a látottakhoz. -
Vhiktor
nagyúr
válasz
sony89 #68643 üzenetére
Bízom benne, hogy lesz majd szerencsém hozzá, addig én sem akarom az ellenkezőjét állítani, hogy nem jó, de azt 100% biztosan állítom, hogy az Epson LS12000 nem ilyen, még a holdról nézve sem.
És pont az ilyen videók és "tesztek" miatt kételkedem egyre jobban a Valerion tudásában, mert ha annyira jó akkor nem kellene ilyen kamu videókat gyártani.
-
Vhiktor
nagyúr
válasz
sony89 #68639 üzenetére
Pontosan az ilyen videók szoktak a legnagyobb kamuk lenni (vagy fizetett tartalmak...)
Nem lehet ezt egyszerű felvétellel szemléltetni, de legalább odaírta, hogy auto exposure, így az sem mindegy mire fókuszál a kamera és mi alapján állítja be a fehéregynsúlyt és a többi paramétert.Nekem a filmes ismerősöm a legdurvább Arri Alexa kamerával sem vállalt iylet, többszöri kérésemre sem, mert azt mondja lehetetlen visszaadni a teljes valóságot.
Persze ettől még lehet, hogy a valóságban is ennyire jó ez a proji, de erős fenntartásaim vanakAz Epson LS12000-nek nem ilyen a képe, rohadt jó rajta a HDR tone mapping ha jól van kalibrálva, abszolút nem ilyen sötét a képe. Rendkívűl jól ismerem ezt a gépet, sokat kalibrálok belőle, és vendégeskedett nálam egy 1 hónapot is. Full kamu az egész.
-
szepi0808
senior tag
válasz
sony89 #68616 üzenetére
Mind a kettő be volt kalibrálva a srác maga kalibrálta a JVC-t és még a vászna is ugyanaz volt, az akkori Sepi WB 1.0 mint nálam.
De igazad van! Zárjuk is le a témát azzal, hogy ez egy biztosan félresikerült, hibás JVC modell volt és csupán a hibás működést látjuk tőle.
Ezzel téma részemről lezárva!
Boldog új évet mindenkinek!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Bomba ár! HP ZBook 15 Studio G3 - Intel Xeon I 32GB I 512SSD I 15,6" FHD I Nvidia I Cam I W10 I Gar
- 18 éve! Billentyűzet magyarítás magyarosítás. Festés vagy lézerezés és egyebek! 3 lehetőség is van.
- Steam, EA, Ubisoft és GoG játékkulcsok, illetve Game Pass kedvező áron, egyenesen a kiadóktól!
- Telefon felvásárlás!! Huawei P20 Lite/Huawei P20/Huawei P30 Lite/Huawei P30/Huawei P30 Pro
- BESZÁMÍTÁS! Apple Macbook Pro 15" 2019 i9 9980HK 32GB 500GB Radeon Pro 560X hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest