Hirdetés
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Komolyan ráállt a csúcs-GeForce-ok átalakítására Kína
- ASUS notebook topic
- Autós kamerák
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Milyen széket vegyek?
- SSD kibeszélő
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz
psykie #134997 üzenetére
Keress tesztet mindegyikről, Erin's Audio Corner és társai, YT, gugli, lesz szerintem másoktól is.. mindről valami. Inkább objektíveket, mint szubjektívet.
Ha időtállóság is szempont, érdemes olyat, ami bír egy kis EQ-t, azaz korrekciót és nem fájdul meg a feje tőle, ha itt-ott húzni kell felfele is 3dB-t (2x teljesítmény adott tartományra), annak ellenére, hogy inkább kiemelést a könnyebb korrekciózni.
(Szóval amúgy a tesztekben ha olyat látsz, hogy itt-ott kiemel, az előnyt élvez olyanokkal szemben, amiknél beszakadás, nagy völgy van a frekimenetben, mert kiemelést könnyű lecsapni és biztonságos is, völgyet visszahúzni csak határokon belül szabad, kis mértékben, itt nincs annyi mozgástér).
Mostanában sok JBL-t néztem, hajlanék affele amúgy valamiért. A Magnatot pedig nem nézik sokba hifiben, pedig azzal kifejezetten jó a tapasztalatom (most hugomnál van két álló 2.5 utas, nagyon korrekt hangzás, ízlésünkhöz picit a felső tartományt emeltük úgy 1.5dB körüllel, de ennyi, építési minőség, doboz kifejezetten OK).
Ettől függetlenül a lényeg, hogy modellre gyúrj, ne márkára, mert mindenki csinál gyengébbre sikerült és jobb dobozt egyaránt.
Teszt, teszt, teszt ! (Ha tudsz, hallgass is, bár ez gyakran már nagyon nehéz).
-
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz
python1 #134996 üzenetére
Kicsit játszik az ember a tervezőprogival, aztán beállnak a görbék, a szoba meg majd később mutatja magát. Itt most csak 16 litert kap, de nem kell mélyre menni, sub lesz mellé. Igazából ez tette legitté a Wiim Amp Pro-t és húztam be nekik.
Váltom olyan 60 körül majd elsőre, megnézzük, hogy lesz a legjobb, meg azért ügyelek hogy maradjon kis EQ tartalék is Xmax-ban, bár ott már rohadt hangos. Amúgy nagyon kellemes hangja van, PA létére. Vagy pont ennek köszönhetően. Magamnak vettem, de felhasználom inkább nekik ebbe a projektecskébe. Az alakja lol, van tesója ami kerek, ez viszont szerintem 3 másikkal egész közel pakolható egymáshoz.
-
psykie
aktív tag
Sziasztok!
Totál nem vagyok othon a témában ezért a segítségeteket kérném.
Egy NAD C320 BEE -hez melyik hangfalat ajánlanátok, zenehallgatásra, metal/rock.Mission M74
Infinity Primus 250
Cat Leb 404
Technics SB-EX3
Magnat Motion 880
JBL LX800 MKII
Tannoy Mercury MX3
JBL Balboa 30
Mission MX3
JBL Tlx 320 MKII
Phonar P2
JBL E60
Magnat Art 145 080
Magnat Projekt 4
-
Saughassy
aktív tag
Kicsit lehet, hogy off, de itt elég sok kocka van, szóval hátha:
32 gigas SLC SD kártyát keresnék, de csak a Mousernél találtam, akik még az ÁFÁt is ráteszik, így 35khuf lenne, amit sokallok. A 20ra már rákészültem lélekben, de ez erős.
Vagy ha van valami teszt, pseudo SLC kártyákról, különös tekintettel a read latencyre.
Előre is köszönöm a segítséget. -
Dißnäëß
nagyúr
válasz
python1 #134934 üzenetére
Soundbar itt meg, ősöknek.
Még csak belepróbálva, jó-e minden lyuk
Most jön a kerekítés, becsiszolás.Lehet süllyesztem is a magasat, ez még kihívás, nincs kis körös adapterem a maróhoz..
Wiim Amp Pro lesz a túlvégén, 40-50 Hz körüli HPF-el (sub).
Kis hobbizás, semmi kül.
Fun. -
lapalapa
senior tag
válasz
dgyuri0123 #134987 üzenetére
Mint írtam azt lehet mert ez egy streamer, ez a feladata.
De pc-ről player progiból nem tudod ráküldeni a streamet.
Röviden:
pc-play--> node, nem megy!
pc-megosztott mappa --> node-play, megy! -
bunddog
tag
Van egy kisebb wharfdale mélynyomó wh-210 és elvileg nem történt vele semmi de most ha a sub kábel be van dugva akkor búg, y-rca kell neki és ha az egyik rca van bedugva akkor a hangerő poti mozgatásra van hogy elmúlik a búgás ha olyan pozícióban tartod a potit (van egy kis játéka) akkor nem búg, viszont ha másik bementbe csatlakoztatod akkor folyamatos a búgás. Lehet ez valamj kontakt hiba vagy inkább a tápja? Ki tudok szűrni valamit hogy mi lehet a szar vagy mindenképpen szervíz?
-
VoidXs
Topikgazda
válasz
dgyuri0123 #134987 üzenetére
A Windows megosztott mappás fájlokat a streamer fogja lejátszani. Ott csak az opció, hogy a fájlokba égeted az EQ-t, de az ugye nagyon kényelmetlen, és ha rendszert cserélsz, újra kell kezdeni.
-
lapalapa
senior tag
válasz
dgyuri0123 #134985 üzenetére
A Node nem tud, csak airplay2-t.
-
VoidXs
Topikgazda
válasz
dgyuri0123 #134982 üzenetére
DLNA tud transzformálni streaming közben? Én nem ismerem annyira, ilyet nem csináltam még vele, de ha így van, JRiver tud maximális minőségű (FIR) EQ-t.
-
lapalapa
senior tag
válasz
dgyuri0123 #134982 üzenetére
Nem tud dlna-t szerintem, csak airplay2-t.
De ha sikerül szólj légyszi. -
dgyuri0123
nagyúr
válasz
VoidXs #134975 üzenetére
Akkor laptop el van vetve... amúgy dlna-n kezeli a megosztásokat. Ergo, ha pl. JRiverrel eqznék, akkor azt kapná, nem a nyers-anyagot. És szerintem a JRiver látná a node-ot, mert tud dlna-t, úgy emlékeszem. És ha jól képzelem, ebben az esetben nem a node lenne forráseszköz, hanem a JRiver, amit tudok/tudnék indítani laposon, akár távolból applikációval. A node csak fogadó/dac lenne. Pár éve ugyan már nem használom a JRivert, de lehet újra beszerzek egyet és kipróbálom a teóriámat.
-
VoidXs
Topikgazda
-
lapalapa
senior tag
válasz
VoidXs #134975 üzenetére
Viszont úgy nem igazán lehet használni, hogy pc-n nyomjuk meg a play-t, nem erre találták ki. Valami airplay 2 progit próbáltam egyszer, amivel közvetlen lehet pc vezérelt streamet küldeni rá, de nagyon "kísérleti" volt a kapott eredmény..
Megosztott mappából persze lehet etetni, de a node-on kell megnyomni a play-t, tehát csak a saját (nem létező) dsp lehetőségei használhatók. -
VoidXs
Topikgazda
válasz
dgyuri0123 #134974 üzenetére
A NODE. Épp ezért nem cserélném, ha nem muszáj, mert az nem lenne olcsó, hogy megüsd azt a szintet és még DSP-s is legyen.
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz
VoidXs #134969 üzenetére
Ah értem. Passzold el, nem opció ? Mindig lesz egy fanboy..
Köszi az inputot.. amúgy mekkora CPU kell ezeknek a DSP műveleteknek ? Azt tudom, hogy gyenge is ok, de a legkisebb x86 kütyükön a procik is már nagyon-nagyon light-osak. Vagy nem nagyon kell nézni, J-s Atomok, Celeronok is vidáman viszik a korrekciókat ? (X86 domain-ben gondolkodva, nem arm).
-
VoidXs
Topikgazda
válasz
dgyuri0123 #134967 üzenetére
Mindkettő jó, ha látja a gépet, és lehet onnan hangot küldeni. Ha erre van valami megoldás, és nem csak mezei távvezérlés, akkor nem is érdemes újat venned, mert DAC-nak kiváló.
Dißnäëß: Ez egy Mac Mini. Katasztrófa oprendszer és bűn lassú, szóval megbántam, csak megtévesztett pár Apple-barát benchmark, így rajtam ragadt. Zenélni mondjuk pont kiváló lehet ez is, VNC-vel kezelem a laptopomról. De igen, általános hifi célra bőven jók a picik, akár Intel NUC 20-ért (csak arra kell figyelni, hogy nincs bennük se RAM, se SSD).
proci985: Globális dolog lett belőlük sajnos. Bármelyik fórumra mentél, csinálták. A mainstream IT csatornákat is elérte.
-
válasz
proci985 #134963 üzenetére
Igen, már akkor meglévő számítógépes programot használtak hozzá, ez egy digitális hanggenárálás. Ez nem jelenti azt, hogy kevesebb lenne, mint ami, csupán arról van szó, hogy ez spektogramos téma egy már meglévő dolog volt akkor is, nem kellett feltalálni. Anno én valamikor 1996 körül, azaz még kisgyerekként midivel csináltam ezt, ahogy valószínűleg nagyon sokan mások is, jóval előbb is.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
lezso6 #134920 üzenetére
a szam 99es.
aphex twin a 90es evek kozepen maganak irta a specifikus (zene)fejlesztoi kornyezetet. analog szintikkel es sequencerekkel is lehetett csinalni, de gyakorlatilag itt evekkel vagyunk korabban. volt egyebkent tole korabbrol mas pelda is, ahol egyertelmu volt, hogy gyakorlatilag model driven / domain specific technikakkal dolgozik.
VoidXs: audiofil switchek es halokabelek azert nagyon nem jutottak tul egy szinten. itt a forumon kb ijeszto volt olvasni, amikor a negy filleres DLinket meregdraga kabelekkel sorbakotottek egy kisebb hazra eleg MESH arabol.
-
VoidXs
Topikgazda
válasz
dgyuri0123 #134945 üzenetére
Jut eszembe, és nem találtam róla semmi infót, nincs wireless lossless streaming rá laptopról? Mert az is lehet megoldás. Én is laptoppal élek amúgy, de van PC-m (szervernek), ami kisebb a tenyeremnél.
-
VoidXs
Topikgazda
válasz
funkmester #134950 üzenetére
Ha ezeket tudod definiálni szakszavakkal, akkor meg is vagyunk a válasszal. Amint kipróbálod, hogy melyik tulajdonság változtatása mit ér, azonnal tudni fogod az ilyen kérdésekre a megoldást.
azdam: Azt felejted el, hogy ami neked 100k-s driver, az a gyártónak nagyon durva esetben is max 10, mert bulkban rendelésekre bitang kedvezmények vannak, ha meg magának gyártja, akkor pláne nem tétel. Dolgoztam komponensenként több millióért árult teljes hangrendszereken elég nagy neveknek, és biztosan tudom neked mondani, hogy a cuccok összességének az anyagköltsége megáll 6 számjegy alatt. Amit a tucatgyártók árai felett látsz, az sajnos mind színtiszta marketing. Ezt az anyagot tudom neked ajánlani.
Azt pedig nagyon rosszul tudod, hogy a fotózással csak az eredeti szín lehet a fontos. Sőt, csavarok rajta, soha nem fontos, a valóság nagyon lapos (főleg extrém dinamikaátfogású kamerákkal: az enyém például 14+ FÉ, kötelező fényelni, valamit elengedni), ahogy a színezetlen hang is konkrétan a flat: mindenki utálja. A fényelés egy műfaj, a hollywoodi fényesek (colorist) munkáját is szemmel megmondod, hogy kié, ha elég sok filmet láttál. Ugyanez hanggal. Csak a szürkeárnyalatos fényképészetnek is millió vállfaja van, és akkor a filmekbe bele se mentünk. Jól fényelni művészet, ahogy egy jó felvételt keverni is művészet. Valószínűleg nem tudtad a szavaid alapján, de a szimfonikus zenekarok felvételeit is hangszerenként EQ-zzák, és nem sok közük van a valósághoz. Hegedüsként soha nem hallottam például egy felvételen se igazi hegedűt, de egyébként hangosításon is ritkán. Az a helyzet, hogy a korrigált hegedűhang végtelenszer kellemesebb, és ez nem az én szavam, hanem a szakma és a közönség többségéé.
-
python1
veterán
válasz
funkmester #134955 üzenetére
Nálam a nagy dobozok, membránfelületek hozták el a megfelelő dinamikát, energiát.
Mivel én sokat mozizok is, nagyon fontos, szinte a legfontosabb az egész moziban a centersugárzó minősége, gyártottam egy rakás sugárzót már, és sorra a nagyobb membránfelület hozta el nekem a legjobb hangot.
Jelenleg ugye az OB-k vannak nekem, amiben darabonként 2db 12"-os szélessávú osztja a mély/közép hangokat ennél tisztább vokál vagy beszédhangot, vagy éppen hangszereket semmiből nem hallottam eddig.
A megvásárolható centersugárzók mind elvéreztek nálam, ezért kezdtem el pislogni más irányba, először a PA vonal és ebből fejlődött tovább az OB, itt finomabbak a részletek valamivel, de megmaradt a dinamikus megszólalás, markánsabb énekhangnál, még halkan is megindúl a kanapé alattam, ahpogyan te fogalmaznál, van súlya a hangoknak a szó legszorosabb értelmében.
Soha nem felejtem egy SEVEN (autó) hírdetés szövegét, kb így vagyok az OB hangjával, ami így szólt: "aki egyszer már sevenezett az tudja, hogy milyen az az érzés."
Egyszer már régebben túlléptem az OB falakon, de vissza húzott a hangjuk, mert tudjuk, aki egyszer már élt ilyenekkel, az .......
Na jó, kicsit elragadtattam magam, bocs. -
denesdr
addikt
válasz
adzam #134956 üzenetére
Az egész "eredeti hangra" való törekvés ott bukik meg, hogy felvételt hallgatsz, amibe az esetek kb 99%-ában belenyúlnak, pl DSP-vel. Szóval nincs referencia, mert a felvétel bármilyen lehet. De még ha nem is nyúlnak bele, a felvétel akkor is távol lesz a valóságtól. De ha már felvételi valóság, abból is megannyi létezik, attól függően, hogy épp honnan hallgatod az élő zenét és a mikrofont hová helyezték el, csak, hogy a legalapabb dolgokat említsem.
-
tranceplanet
addikt
válasz
adzam #134952 üzenetére
" És ez inkább a DIY közösség véleménye, mintsem a gyártóké, kereskedőké."
Egy dologban vagyok biztos, a gyártók és a kereskedők húznak le elég durván.
De nem akarok nagyon belevau... ahhoz túl kevés a tudásom, hogy megmondjam a frankót. Amúgy a DIY azért is lesz drágább mulatság a végére, mert eleve kezded a hangszórókészlet kiválasztásával és ilyenkor akarva akaratlanul jobb hangszóró készletet fogsz választani, mert szabad kezed van, te irányítod a saját gyártásodat. A kabinetnél hasonló, legyen jobb vastagabb és merevített. Passzív váltó meg inkább nem is kell bele, inkább váltsunk aktívan.
Én amúgy egy percig sem bánom, hogy belevágtam, mert paráztam, de nem értem magam miért féltem ennyire tőle. max. tapasztalatot gyűjtesz. Ez ráadásul egy full belépő cumó, de már el is értem a célomat, nem kapar a hifi bogár. A végfokokat lehet cserélni kell majd, ha tönkremennek egyszer. Én megérkeztem, lehetne sokkal jobbat is de minek, csak leülök és élvezem a zenét a magam kis buta módján és mosolygok. A következő szint a szobaakusztika, na az tré nálam. -
adzam
kezdő
Visszatérve az eredeti témámra, s egyben itt válaszolnék dénesdr-nek:
High Fidelity: Nagy hűség... Törekvés az eredeti hang reprodukálására. Számtalan "hifistával" találkoztam, aki nem járt akusztikus (hangosítatlan) koncerten. Nem tudja, milyen egy adott zongorának, hegedűnek, akár egy szimfónikus zenekarnak a hangja, de ítélkezik készülékek hangjáról. Mivel hasonlítja össze? Mert pl. az összes elektronikus zene csupán valamilyen hangosító eszközön tud megszólalni, viselve azok kompromisszumait.
Párhuzamba tudnám állítani mondjuk a fotózást. A kép minőségét mihez hasonlítod? Az eredetihez. Lehet, nekem jobban tetszene, ha a képen zöldebb lenne a fű, meg kékebb az ég, de az már nem próbálja a lehető legjobban utánozni a valóságot.
Szóval, a zenehallgatásban nem kéne szerepet játszania az ízlésnek! (Másik párhuzam, a mai amerikai filmipar... Fekete Hófehérke, meg a többi...)
Azt aláírom, hogy segíthet a DSP rendbe tenni a szoba anomáliáit, a romló hallás hibáit, de azért nem csodafegyver. Nekem még kicsit olyan, mint a mai élelmiszeripar: Már szinte mindennek igyekeznek kémiai úton utánozni az ízét, sokaknak finomnak is tűnik, de az almízű "valami" készüljön almából! Ja, hogy az drága? Ettetek mostanában ízes bolti paradicsomot? Ugye, nem... -
-
python1
veterán
válasz
funkmester #134950 üzenetére
Mire gondolsz pontosan, hogyan lehet jó emberi hangot hangsugárzóból kicsiholni?
-
adzam
kezdő
válasz
VoidXs #134948 üzenetére
Nos, igen. 100k-ért már tényleg vannak használható hangszórók. Nem hangdobozok. Ha 200k-ért veszel egy pár hangdobozt, annak az előállítási költsége (termelői ár) durván 40-50k Forint. Számoljuk le a dobozokat, a hangváltókat. Számoljunk csupán négy hangszórót. Saccoljunk beszállítói árkedvezményt, azt akár szorozzuk hárommal, hogy visszajussunk valamiféle kisker árhoz. Most kérdezzük meg mondjuk pythont, hogy milyen hangszórót lehet kapni 20-30k-ért? Olyat, amit DSP-zhetsz bármivel, akkor sem lesz jó. És ez inkább a DIY közösség véleménye, mintsem a gyártóké, kereskedőké.
-
python1
veterán
válasz
adzam #134946 üzenetére
Nem tudom, jelenleg van itthon még azért eléggé komoly forrás, processzor stb, de a PC-s lejátszás/ és mint processzor magasan veri mindet.
Tudni kell használni, és soha nem lehet rugalmasabb semmi, arról már nem is beszélve, hogy akár aktív váltás is kivitelezhető, meg úgy általában bármi, ami a jó hang irányába vezet. -
VoidXs
Topikgazda
válasz
adzam #134946 üzenetére
Meglepődnél, milyen jó képességei vannak ma már egy 200k-s hangszórópárnak is. Mondhatni zajszint alatti a torzításuk. Tranzienseket meg úgy változtatod, ahogy nem szégyelled. Ha máshogy látod, nem ismersz jó DSP-t. Egyenként is a tranziens hibák 99%-a a szobából jön. Biztos nem ütött be a marketing, hogy csak a drága lehet jó?
-
denesdr
addikt
válasz
dgyuri0123 #134942 üzenetére
A Wiim DSP képességei teljesen jók. Egy PC nyilván többet tud, de megértelek, ha ki szeretnéd hagyni.
-
dgyuri0123
nagyúr
-
VoidXs
Topikgazda
válasz
dgyuri0123 #134942 üzenetére
Azért át tudok egyet vinni hozzád holnap bemutatóba, hátha megszereted.
-
python1
veterán
válasz
dgyuri0123 #134942 üzenetére
Miért veted el a PC-s vonalat, keresve sem találnál jobbat!
Nálam már minden kihullott mellőlle, miatta. -
VoidXs
Topikgazda
válasz
dgyuri0123 #134938 üzenetére
Sajnos Reddit is ugyanezt mondja. Magában használod, vagy van mögötte lejátszónak pl. PC? Mert az lenne a főnyeremény.
-
denesdr
addikt
válasz
dgyuri0123 #134937 üzenetére
Én azt vettem észre magamom, hogy egyre inkább a flat közeli mélyátvitelt szeretem. Ez azt jelenti, hogy akár 10+ dB-es (ezt persze erősen szobája válogatja) vágást kell alkalmazni EQ-val. Ezt DSP-n (vagy analóg PEQ-n) kívül máshogy szinte lehetetlen elérni. Akusztikai panelekkel is esélytelen.
-
dgyuri0123
nagyúr
-
VoidXs
Topikgazda
válasz
dgyuri0123 #134935 üzenetére
A NODE-ban van EQ, legalábbis a weboldal szerint e módon: BluOS Controller App. Jó terméket nézek?
-
VoidXs
Topikgazda
Igen, az általános marketing a legjobb marketing, és egy bizonyos kábelcég nagyon jól elterjesztette ezt, a mérnökutálattal egyetemben. Ilyenekkel társadalmi szinten lehet tökéletesen manipulálni, például gondolj csak arra a látszólag teljesen független dologra, hogy a leánykérés titokban, két havi fizetésen vett gyémánttal kell történjen. Ha nem hallottál volna az eredetéről, ez az egész kampány a De Beers cég ötlete, és sok országban pár százalékról 100 közelébe emelte a piaci részesedésüket. Soha nem volt hagyomány, mindig is marketing volt. Na ugyanez történt a hifiben nemrég a switchekkel, most pedig a biztosítékokkal. Nem tartozik mellé cégnév, de valahogy mégis csak egy helyen lyukadhat ki a pénz... De nagyon messze mentünk.
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz
VoidXs #134903 üzenetére
Van egy 1200-es ÁZUSZ TUF GAMING B550-PRO-s motyóm, nem hígend akkor ?
Azt hazudja, hogy
Realtek S1200A codec: Pristine audio quality with unprecedented 108 dB signal-to-noise ratio for stereo line out and 103 dB SNR for line in
Van még plusszban ilyen kígyóolaj is körülötte, hogy:
Audio Shielding
Dedicated audio PCB layers
Unique de-pop circuit
Audio Cover
Premium Japanese audio capacitors
Azt hittem, ezzel már beengednek a Nirvanába a régi ALC892/897-esek után.
Akkor mégsem ? -
FJC
senior tag
válasz
VoidXs #134925 üzenetére
Nagyon igazad van a személyes tapasztalattal...
Az bosszant (- annyira azért nem...), hogy mindenféle hangzatosnak ígért kütyüket megvásárolnak egyesek, hogy egyéni hangkaraktert kapjanak, legyen az bármi is...
A DSP mint valami szitok szó lebeg, közben a hallgatott felvételek csupa DSP effekteket tartalmaznak.
Ráadásul nem is amellett érvelünk, hogy csináljanak egyéni hangzást, hanem pont az ellenkezőjét: közelítsünk a stúdióban kialakított hangzáshoz. Ezt pedig a szoba szelídítésével tudjuk legjobban elérni (vagy fejhallgató). -
VoidXs
Topikgazda
Nagyon sokat segít az érdemi személyes tapasztalat (nem az, hogy Jani fia rátett egy diszkómosolyt). Ezért jártam országot régen, amíg volt időm, és állítgattam be hifiket, mozikat. Habár a kábelőrületet nem sikerült mindenhol felszámolni, de legalább minimum ugyanolyan fontosnak kezdték el kezelni a DSP-t, és gyakran kerestek utána akár hónapokig is, hogy mit lehet még vele. És azóta azért elég felnőtt lett a DSP ipar, ennek már vagy 8 éve.
-
FJC
senior tag
válasz
VoidXs #134921 üzenetére
Ezért, nem értem a DSP ellenzőket (én is purista voltam anno, se eq, se semmi...).
Mindenki cserélgeti a DAC -okat, erősítőket, de érdemi változást szinte csak a DSP tud okozni.
Nehéz áttörni az érzelmi gátat (a nagy hifi elvek), de mikor rájön az ember, hogy a szoba a legnagyobb eq az egész láncban, ami mindíg rá van tolva a hangzásra... -
válasz
proci985 #134917 üzenetére
A második az nem tudom mitől prompt engineering / domain-specific programming language, vagy hogy jön ide.
Gyakorlatilag additív szintetizátort etetsz meg egy képpel mint spektogram, régi technika, de nagyon poén, és a legjobb hogy bárki számára elérhető legalább 15 éve. Pl FL Studio Harmor pluginja tudja ezt nagyon beteg szinten, lásd pl [link]. Ez egy 2011-es VST.
-
FJC
senior tag
válasz
dgyuri0123 #134914 üzenetére
Már, csak ha kb. 250 Hz -ig kezeled a basszus átvitelt (csak a csúcsok csökkentésével, DSP), óriási előre lépést tapasztalsz...
Egy két jól elhelyezett könyvespolc, a hátsó (hallgató mögötti) falon valami diffúzor (kép, polc, faliszőnyeg -ez inkámm elnyelő). Semmi különleges... -
VoidXs
Topikgazda
válasz
dgyuri0123 #134914 üzenetére
Nem kell kiegészítő, a legtöbb lejátszóban már bőven elégséges DSP van. Mik a cuccaid?
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
turho #134915 üzenetére
az AI zene:
[link] human music @ 2017
[link] Aphex Twin Windowlicker EP @ 1999Technikai értelemben a Windowlicker nem AI volt, de egyértelműen prompt engineering / domain-specific programming language eredménye, bár fixen előre meghatározott funkciók alapján
---
egyébként érdekes lenne, hogy a teljes two-step DNB katalóguson feltanított algoritmus mekkora százalékban generálná le a legötlettelenebb dumbstep számokat.
-
válasz
dgyuri0123 #134914 üzenetére
DSP-nél itt többféle keveredik szerintem:
1. Szobakorrekciós DSP, ami pl PC-vel, megfelelő erősítővel vagy miniDSP jellegű dobozzal megoldható, igény szerint. Ez akkor is működik, ha teljesen kezeletlen a szobád, sőt, akkor a legszembetűnőbb a változás egy jó DSP korrekcióval. Nálam is így van.
2. Aktív hangfalba épített DSP, pl ideális keresztváltás, jobb frekvenciamenet, stb. miatt.
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz
VoidXs #134912 üzenetére
Tök igazad van általában véve. Nálam viszont (mivel nem dedikált zenehallgató szoba) nem lehetséges akusztikai panelekkel és egyéb csecsebecsével telepakolni a szobát
(szedhetném is azonnal a sátorfámat), ezért aztán marad a szopás és a keresgélés (dobozok, erősítők, stb.). Ha így ahogy van a szoba, így ki lehetne valahogy pofozni a hangzást, akkor még hajlanék is a DSP felé, de csak akkor, ha nem kell ilyenolyan "kiegészítők" garmadája. Van erre lehetőség? Van/lehet értelme ilyen feltételek mellett a DSP-nek?#134913lezso6 Ezeket megéltem és magam mögött hagytam, kivéve a DSP-t. Ez utóbbiról nem tudok véleményezni, mert 0 tapasztalatom van vele.
-
válasz
dgyuri0123 #134911 üzenetére
Tudom, nem mondtad hogy baj lenne a DSP-vel, csupán ez jutott most erről eszembe:
2025: szar a DSP korrekció
2015: szar a streaming
2005: szar a D-osztályú erősítő
1995: szar a digitális
1985: szar a CD
1975: szar a tranzisztor -
VoidXs
Topikgazda
válasz
dgyuri0123 #134911 üzenetére
Lehet nélküle, csak 10-100x akkora áron, végtelen ideig szopni csak azzal, hogy az akusztika tervezéséhez a mérés meglegyen (ha jól akarod csinálni, az 2-3 nap), és akkor csak az első lépésről beszéltem, hol van az, hogy legyártatod a paneleket, beépíted a waveguide architektúrád, foglalkozol a hangszóróid szórási mintázatával, persze csak miután kipróbáltad az elhelyezést centinként, több hangszóróval, ahol ha nincs szerencséd, csak az opció, hogy jobb modellt veszel, legtöbb esetben a szobádhoz tervezve, ami megint a 10 millió feletti kategória.
Na mindez DSP-vel egyetlen kattintás. Zenél ugyanúgy, sőt jobban, vagy ahogy épp akarod. Percenként cserélhetsz teljes hangkaraktert, térbeli hangképet, piszkálhatod a szoba lecsengését korlátok között bármilyen irányba...
Kimondottan rossz tapasztalatom van a feleslegesen pénzzel locsolt rendszerekkel, a tapasztalat azt mutatja, hogy minél drágább, annál inkább kiesnek belőle az érdemi fejlesztések, annál kevésbé esik szó az akusztikáról, vagy akár az elhelyezésről, stb. Ott már nem a szakmaiságról szól a hobbi.
-
dgyuri0123
nagyúr
Nagyon sok helyen jártam már tesztelgetni, zenét hallgatni stb. akár csak úgy mókából és sehol nem volt DSP-zve semmi. Akár több 10milliós cuccokat hallgattunk mindenféle korrekció nélkül. Volt, hogy csak a doboz került 20-30 millióba + az elektronikák. Esküszöm, sokszor letérdeltem anyira szépen tudtak zenélni. Nem értem ezt a ragaszkodást a DSP-hez, ha nélküle is lehet nirvána..
Pillanatnyilag egy NODE N130 beépített dacját használom flmre/zenére. Ergo, semmi különös... egyedül az újraórázás van bekapcsolva.
-
FJC
senior tag
válasz
dgyuri0123 #134909 üzenetére
Amikor azt mondod, hogy nem használsz DSP, akkor azt mondod, hogy kizárod magad abból a lehetőségből, ami a felszerelésedben rejtőzik.
A DSP (pl. szoba korr.) szinte a leglényegesebb összetevő a hallgatási környezetben, elsősorban a basszus kezelésre gondolok.
Az elektronikák és a szoba kezelés különbségei, olyanok mint bolha az elefánthoz...
Mikor azt mondod, hogy sosem használsz DSP-t, az olyan mintha azt mondanád, hogy én sosem használok olvasó szemüveget (pedig kéne).
Ráadásul biztos, hogy használsz DSP-t, gondolom nem szúrő nélküli NOS DAC-ot használsz (minden digitális szűrő DSP)... -
L4D1K
őstag
válasz
denesdr #134865 üzenetére
Latom tobb hsz is volt a FF eloregedeserol meg hogy olcso megoldas (ma mar).
Off topic de, ha eppen most szeretnek vasarolni olyan fulhallgatot amit pont az FF-el probalnak eladni az akkor ordas kamu lehet vagy egyszeruen mas az alkalmazas modja es tenyleg hasznos ujitas?
-
válasz
denesdr #134900 üzenetére
Mi számít hosszútávnak illetve megunásnak? Nekem már 7 éve ugyanaz az Eve SC208 van fő sztereónak. Jó, mondjuk pár hónapja 8" helyett ideiglenesen az 5" változat SC205, mert az SC208-ak meghaltak.
De ugyanaz a hangkarakter, gyakorlatilag nem váltottam. Meg ugye volt 1-2 éve subwoofer is. De ez szerintem nem megunás, csak kiegészítés, az én esetemben 2.0-ról 4.1-re. Ja meg volt forrás csere is, de az is leginkább funkcionalitás miatt, kellett egy távos DAC.
-
Joe123
senior tag
-
FJC
senior tag
válasz
dgyuri0123 #134899 üzenetére
""Bitang jó" hangsugárzó esetén, szerintem nem őt magát unod meg, hanem inkább az előtte álló elektronikák karakterét. Magamból kiindulva természetesen.
Előbb cserélnék dacot, vagy erősítőt, mint egy "jó" dobozt."
Az elektronikának milyen hangkaraktere van egy hangszóróhoz képest?
Az régen rossz, ha DAC vagy erősítő karakterrel rendelkezik....
Erre ott a DSP és akkor lehet váltogatni a karaktert.
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- GAMER PC! i5-12400F / RTX 3060 12GB / H610 / 16GB 3200MHz / SSD 250GB / HDD 1TB! BeszámítOK
- Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G 128GB Atlantic Blue, Szép Állapotú, Hibátlan Működésű, Kék, Garanciális
- Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G 128GB Atlantic Blue, Szép Állapotú, Hibátlan Működésű, Kék, Garanciális
- Realme 12 Pro 5G 256GB Submarine Blue, Karcmentes, Gyönyörű Állapotú, Kék, Garanciális
- Realme 12 Pro 5G 256GB Submarine Blue, Karcmentes, Gyönyörű Állapotú, Kék, Garanciális
- REFURBISHED és ÚJ - Lenovo ThinkPad 40AS USB-C docking station (akár 3x4K felbontás)
- REFURBISHED - HP USB-C Universal Dock G1 docking station (DisplayLink)
- HATALMAS AKCIÓK! GARANCIA, SZÁMLA - Windows 10 11, Office 2016 2019 2021,2024, vírusírtók, VPN
- BESZÁMÍTÁS! Asus TUF A620M R7 7700 64GB DDR5 500GB SSD RX 6800 XT 16GB ZALMAN I3 NEO Seasonic 750W
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S25, Samsung Galaxy S25 Plus, Samsung Galaxy S25 Ultra
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest