Hirdetés
-
PROHARDVER!
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
fererencz89
őstag
válasz
proci985 #135261 üzenetére
Óóó, pár kattintás: [link]
Már előre látom, jövőre kiadja a Monitor Audio a "Heritage R252" hangfalát, ami kb ugyan ez lesz. Divat most a Heritage vonal, a régi angol stílus, és már tényleg láttam olyat, hogy pl ASR-en mérték, és beszélték, hogy Kínában más a neve, meg hogy ott van a nagyobbik is, ami nyugaton még nincs. -
-
válasz
proci985 #134963 üzenetére
Igen, már akkor meglévő számítógépes programot használtak hozzá, ez egy digitális hanggenárálás. Ez nem jelenti azt, hogy kevesebb lenne, mint ami, csupán arról van szó, hogy ez spektogramos téma egy már meglévő dolog volt akkor is, nem kellett feltalálni. Anno én valamikor 1996 körül, azaz még kisgyerekként midivel csináltam ezt, ahogy valószínűleg nagyon sokan mások is, jóval előbb is.
-
válasz
proci985 #134917 üzenetére
A második az nem tudom mitől prompt engineering / domain-specific programming language, vagy hogy jön ide.
Gyakorlatilag additív szintetizátort etetsz meg egy képpel mint spektogram, régi technika, de nagyon poén, és a legjobb hogy bárki számára elérhető legalább 15 éve. Pl FL Studio Harmor pluginja tudja ezt nagyon beteg szinten, lásd pl [link]. Ez egy 2011-es VST.
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz
proci985 #134796 üzenetére
Na, a könyvespolc itt is kell, van némi papírom. Bár előbb a tv alatti fali kiállást kellene rendbe tennem egy oda tett nagy lapos dobozzal (amire felcsavarozom az RCA/XLR/Speaker aljzatokat), mert ahogy kinéz ez a sok kilógó kábel most, katasztrófa. Már engem frusztrál, pedig jól bírom az ilyet
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz
proci985 #134792 üzenetére
Háát, én pont ezért nem itt, és nem is kábelnél, de még csak nem is erősítőnél, hanem a hangszóróval kezdeném. Azaz a hallgató helységgel, esetemben. Piton kolléga vagy ki mesélte párszáz hsz-el ezelőtt nekem, hogy falra csavarozott párnafákat távtartó gumikoronggal tartja el a faltól ? Vagy álmodtam ?
Nálam kelleni fog, van mit csillapítani. Kő minden, a padló is fényes kő.
-
Gino20
őstag
válasz
proci985 #134506 üzenetére
"ASRen nem kapott jó értékelést"
Kizárólag a kezdeti szarságok, vagyis a FW miatt, de ez óly módon "nyitott", hogy szoftverfejlesztő userek segítségével kikalapálták és a mai napig létrehozható akár egyéni felület is.
SINAD: ASR-el ellentétben xy user megfelelő illesztéssel mért 106dB-t is, de ez már fingreszelés.
Amúgy ha szénné nem is konfigurálható, mint egy Storm/Trinnov, de e tekintetben valóban kimagasló, főleg árkategóriáját tekintve. Dirac DLBC-n felül ott van a párhuzamosan is alkalmazható 16 sávos PEQ, vagy ott a BEQ, mint fűszer az ócska anyagokhoz.
Valójában Dirac ART is van már hozzá (van user aki használja), de sajnos mégsem elérhető a tömeg számára. Ez viszont nem Monolith "hiányosság", hanem val Dirac nem teszi elérhetővé az ART-t StormAudio (Focal Astral 16 és Bryston SP4-en) kívül. -
Z.É.T.
őstag
válasz
proci985 #134532 üzenetére
Szigetet már régen elengedten (nem csak azért, mert nem jut már VIP bérlet ajiba
).
A38-on egyszer majdnem kinyírták a fülem (valami technikai probléma volt, a hangsugárzó előtt álltam), azóta nagyon nyomaszt a hely, szinte szorongok (nyilván indokolatlanul). Voltam azóta néhány chillesebb eseményen, CBL-en például, de nem tudtam igazán élvezni.Kis lényegtelen bennfenteskedés, lazán kaocsolódik:
Phil Collins koncerthangmérnöke, Michel Colin egy egyébként sikeres koncert után dühöngött, hogy ő itt nem hajlandó mégegyszer dolgozni, annyira alkalmatlan az Aréna akusztikai szempontból.
A Kraftwerk is, A-ha is (meg sok más is) pocsék volt szerintem ott.
Viszont egyszer voltam LGT nyilvános főpróbán, az kifejezetten tetszett.Ja és igen, szobahifi vs klub: ezért nem is küzdök itthon, hogy ütős legyen a hang. Esélytelen.
(azért valami szubot fogok lőni, ha már a Wiim Amp Pro - állítólag - viszonylag ügyes az illesztésben) -
válasz
proci985 #134506 üzenetére
De mi a rákért ilyen drága egy processzor? Hát még erősítő sincs benne.
Jelenleg egy chipbe kb bármi bele tudnak rakni, DAC-ból meg pl ott a Motu Ultralite MK5, 300e forintért 16 balanced csatorna. Ebből persze 6 bemenet, de nem hinném hogy bemenetet olcsóbb lenne előállítani, mint kimenetet. Mi indokolja egy házimozi processzornál extra árat? Ilyen drágák a licencek?
De hát az erősítőkben is van ilyen.
Nálam ez ilyen hülyének nézési felárnak tűnik, azaz hifista-adó.
-
barack1997
senior tag
válasz
proci985 #134359 üzenetére
En kifejezetten örülök, hogy visszatértek zenélni, a 2022-es Volt koncertjükon konkrétan egy az egyben úgy zenéltek, mint, ha a klipet hallgattam volna. 2005 óta hallgatok drum and bass-t, javarészt miattuk
De egyébként amikor a Knife Partyt csinálták az is zseni volt.
-
válasz
proci985 #134359 üzenetére
Let's run through the numbers!
Jó mondjuk a Telekinesis meg a Jade elég hülyék. Utóbbi magyar is. Pl Telekinesis - P1kachu vagy Jade - Spy Car.
Mondjuk a Void Main Void is hát izé...
A Gridlok - Big Brother meg felér egy pszichózissal.
-
válasz
proci985 #134353 üzenetére
Now you are a great fighter. You have mastered the Special Moonway Technique.
Bezzeg régen, volt még mese a számok elején. Aztán HÚAATRSDDCSTRSK!
Ez lemegy 40 Hz alá is egy kicsit.
-
válasz
proci985 #134284 üzenetére
Átrendeztem a szobát. Egyelőre itt megálltam, jólesszezígy. Egy ideig.
Az ábrán variable smoothing van, ez alapján is készült a korrekció. Az 600-800 Hz árok nem tudom miért van, felette meg végképp, de nem nyúltam hozzá. A nyers és a korrekciózott mérés nem tökéletesen egy helyen készült, ezért a magastartomány eltér. Szar a szobaakusztika, nincs elég jól csillapítva, lehet ezért. Mert gyárilag anechoic chamberben szinte szögegyenest kéne tudnia az Eve SC205-nek.
Gyakorlatban elég jónak hangzik, a default room curve került rá, mert miért ne. Max boostokat 6 dB-ben maximáltam, mert VoidXs szava szent.
Ez lett amúgy, 400 Hz-ig mentem csak, 10 Hz-re lőttem be a -3 dB-t:
Filter 1: ON PK Fc 19.35 Hz Gain -1.60 dB Q 2.572
Filter 2: ON LS Fc 26.30 Hz Gain 2.90 dB
Filter 3: ON PK Fc 36.05 Hz Gain -19.10 dB Q 2.293
Filter 4: ON PK Fc 52.40 Hz Gain 6.00 dB Q 7.470
Filter 5: ON PK Fc 59.20 Hz Gain 6.00 dB Q 7.499
Filter 6: ON PK Fc 61.40 Hz Gain -6.00 dB Q 3.818
Filter 7: ON PK Fc 70.40 Hz Gain 6.00 dB Q 7.487
Filter 8: ON PK Fc 75.80 Hz Gain -9.30 dB Q 13.487
Filter 9: ON PK Fc 83.60 Hz Gain -7.80 dB Q 6.616
Filter 10: ON PK Fc 91.70 Hz Gain -5.80 dB Q 12.382
Filter 11: ON PK Fc 99.90 Hz Gain 6.00 dB Q 7.489
Filter 12: ON PK Fc 121.0 Hz Gain -11.30 dB Q 13.889
Filter 13: ON PK Fc 141.5 Hz Gain -9.20 dB Q 10.705
Filter 14: ON PK Fc 149.0 Hz Gain -9.70 dB Q 18.801
Filter 15: ON PK Fc 171.0 Hz Gain -8.00 dB Q 13.107
Filter 16: ON PK Fc 189.5 Hz Gain -3.60 dB Q 12.494
Filter 17: ON PK Fc 194.5 Hz Gain 6.00 dB Q 1.107
Filter 18: ON PK Fc 227.0 Hz Gain -1.00 dB Q 5.000
Filter 19: ON PK Fc 287.0 Hz Gain 5.50 dB Q 3.159
Filter 20: ON PK Fc 336.0 Hz Gain -11.30 dB Q 2.197Igen, a 36 Hz-es szobamód brutál.
-
válasz
proci985 #134242 üzenetére
Szvsz értelmetlen az ilyesmi, mert a Yamahák túl picik. 30-35 Hz alatt nincs elég kraftjuk, hogy besegítsenek, míg felette meg az XTZ-knek bőven van ereje, speciálisan rossz szobaakusztika kell ahhoz, hogy a Yamahakra legyen szükség. Persze ez csak filmre igaz.
Zenénél már lehet hasznos az ilyesmi, de az is csak akkor, ha jársz-kelsz a szobában, azaz nagy területen uniform basszusra van szükséged.
-
python1
veterán
válasz
proci985 #134242 üzenetére
A yamahákat hátra tennèm, oda nem kell nagy teljesítmèny, megfordítanám a polaritásukat ès kèsleltetèst, akkor így lenne egy jó aktív SBA- d subra.
Első körben, annyi kèsleltetèst adj rá amennyi az első ès hátsó szubok távolsága, m:31= ms.
Nálam is így vannak, sokan èpítkeznek így. -
-KP-
addikt
válasz
proci985 #134235 üzenetére
Én ennek a setupnak sok értelmét nem látom. Van két egész jó, 30 centis 500W XTZ mélynyomód. Melléjük teszel két lepkefing Yamahát. 20cm, 130W. Manual power consumption-ra kemény 67W-ot ír csak úgy igazi Yamahásan. Véleményem szerint teljesen értelmetlen a Yamahákat a rendszerbe rakni, annyira más szint, mint a két XTZ.
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz
proci985 #134014 üzenetére
Árában van, de innen fentebb szerintem elektronikában felesleges (hacsak nincs spéci igény, teljesítmény, nagyon egyedi rendszer, stb).
De ezt kb. receptre írnám fel mindenkinek, valahogy így:
- Akarsz jó hangot ? Menj be Media-ba, hozz el egy random hangsugárzó párt 50 körül-felett + egy sub-ot, végy hozzá egy Wiim Amp Pro-t, lődd össze, élvezd.Picit túloztam. De azért az irány nem rossz.
Egyszerűsödik az élet.Nemsokára AI kalibrál. Igazából lehet most is, mert az auto EQ sweep után kér egy kb. 1 percnyi időt a motyó, simán feltöltheti a mért adatokat és megkapja a korrekciós profilt, nem tudom. De elvileg működne egy ilyen megoldás. A korrekció minőségét nagyban befolyásolja nyilván a használt mikrofon - teló..
Vagy umik + manuál param EQ, az viszont szebbet ad.
-
python1
veterán
-
python1
veterán
válasz
proci985 #133611 üzenetére
Szerencsére mikor én vettem a lakást 2 közül lehetett választani, társasházi de mivel amit vettem végül, később épült mint a két mellettem lévő, így 2 db 40cm- es tégla tűzfal határól a szomszédoktól, büntetlenül duhajkodhatok, csak a párom a gyenge láncszem, egyedül miatta kellett hanggátlani a mozira szánt helyiséget, mert a hálóval határos. Elgondolkodok néha, mi lenne ha egyedül élnék
Na de, eddől kifolyólag 4 db szubot használok, így jóval kisebb hangerő kell a meghajtásukra, hogy ütősebb legyen, cserébe mindenhol egyeletes a szub, és sehol nincs dúsulás. -
VoidXs
Topikgazda
válasz
proci985 #133607 üzenetére
Teljesen normális az ilyen mértékű variancia, nálam például L alakú kanapé van, és ha a kis kilógó részre ülsz, a basszus egésze megszűnik, kb 80 Hz alatt levág, miközben ahol zenét hallgatok, 20-ig lapos. A konyhában meg extrém mód kiemel, nem hagyhatok üvegeket a munkalapon, mert rezonálnak.
-
-
VoidXs
Topikgazda
válasz
proci985 #133355 üzenetére
Mit prediktálna? Nem nagy számításigény a pozíciók átlagára egy tökéletes megoldást felírni, azt közelítjük a rendelkezésre álló korrekciós eszközökkel. A mai EQ-k a kiírt feladatot 100%-ban teljesítik, hiszen numerikus megoldások, ezt a szintet nincs AI, ami meg tudná ütni, a durván specializáltak is 90% körül képesek teljesíteni.
-
-
válasz
proci985 #133230 üzenetére
"Ha probléma lenne a jitter, akkor kb egy NASt nem lehetne használni."
Semmi köze hozzá. Teljesen máshogy működik a kettő. A villanydróton ugye csak analóg jel (feszültségszint) tud közlekedni, ami az ohm tvből is következően nem tud nulla meredekségű felfutást produkálni. Amikor digitális jelet akarunk küldeni a két végpont között, akkor ezt az analóg jelet egy Schmitt triggerbe (vagy ahhoz hasonló komperátorba) küldjük, ami a lassú felfutású analóg jelből (tulajdonképpen zajszűréssel) digitális négyszögjelet állít elő. Amikor a digitális jel előáll, a jitternek nincs jelentősége, mert a digitális feladatokból adódóan csak bizonyos kvantált időpontokban vizsgáljuk a jelszint állapotát (van vagy nincs). Hogy pontosan érkezett-e vagy sem, esetleg csúszott-e vagy remegett-e időben valamerre kicsit, nem érdekel senkit. Az adat ugyanúgy megérkezett.
Amikor viszont ez a félig digitális, de eredetileg analóg formában érkező jelet egy DAC IC-be vezetjük, a DAC IC analóg módon dolgozza fel a jelet, és a kimenő analóg audió hullámformát (feszültségszintet) akkor módosítja (felfutási és lefutási idők hozzáadódnak), amikor számára épp beérkezik egy analóg-digitális jelszintecske. Szóval a beérkező jittert (pl elektronikus zajból származó időbeli remegést) szépen felhelyezi az analóg kimenetre is. Itt jönnek képbe a jitter javító eljárások, és azok sikerei. Azon lehet vitát nyitni, hogy ez mennyire hallatszik vagy nem hallatszik, de a jelenség léte, és a sima digitális átviteltől való különbözősége abszolút vitathatatlan. -
válasz
proci985 #132966 üzenetére
Persze, anno is volt szemét, és nem emlékszünk rá, ez maximálisan igaz. Én csupán abból a statisztikából indulok ki, hogy melyik évben hány filmet értékeltem:
2017-ig bezárólag növekedés, aztán 2018-ban felezés, majd 2020-ban újabb felezés. Persze aztán lehet velem van a baj. Vagy Trump és a Covid ennyire kihatott a filmgyártás minőségére...
Bocs, nem tudtam kihagyni.
-
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz
proci985 #132541 üzenetére
Ezekért a jelszintet figyelő elektronikákért általában egy pici kis mikrokontroller felel, nézi két lábán a bejövő jelet és bekapcsol ha van valami.. ki, ha egy idő után nincs.. ezt egy kis programba csomagolják és kész.
Ha eredetileg működött jól, de idővel nem, akkor vélhetően nem a programja módosult - ki is fagyna
- hanem valami a körülötte lévő elektronikában.
Annyira egyszerű egy ilyen, hogy legyen kondi a tippem, vagy a fő erősítőjét indító relé. Szerintem apróság, ki kéne bontani, valami plate cucc lehet..
-
fererencz89
őstag
válasz
proci985 #131915 üzenetére
Pont erre akartam utalni, meg korábban is igy írtam, hogy a véleményem ha úgy vesszük, nem is számít.
TCr:
Nagy mozizás nincs, de a TV is rá van kötve. Mire gondolsz, hogy úgy adja-e? Grafikon szerint kb ugyan azt kapom, meg egyébként is. Mármint beállítástól függ.Beretvás:
Holnapra könnyed bor-kúra van tervezve. -
Dißnäëß
nagyúr
válasz
proci985 #131867 üzenetére
De az Alison Goldfrapp-ként menő projektje is klasszul indul !
Never Stop
Love Invention -
Dißnäëß
nagyúr
válasz
proci985 #131523 üzenetére
Gyá de szép tracklist
Öreg dnb-ben nálam maradt a Bad Company és utána jött a dallamosabb éra, Adam-F.. gyorsan váltottam a salis időszakban trance-re, még a jobbfélékre (Tiesto, Oakenfold goa és progi, Ferry Corsten ). Aztán ahogy egyre több mókás cigit szívtunk anno, csökkent a tempó is
Cimbikkel nagy tv, Winamp vizualizáció, zene be, fények le, dik
Rommá szálltunk... dallamosabb GU-k pl. Nick Warren, James Lavelle, uhh csajok felvágtak hogy Siófokon meg itt-ott tolták a mindenféle random bulikat, pfff mondom mivaaan ? Betettünk egy kis nyugati körtemuzsikát DC++ -ról, kész volt mindenki
istenem, szép idők, már akkor is "hanyatlott" a nyugat
Meg volt egy kis breakbeat vadhajtás is, a magyar Beatman & Ludmilla fertőzött le Requiem, 42 meg az egyik Breakoutbreeze session a sokból).. aztán útkeresés, egyre betegebb dolgok és ez nagyon tetszett és tetszik mai napig.. jött persze a szokásos kommersz Greece 2000, Da Hool és társai vonal a klubokból, de a különlegesebb itt már megfogott, elkapott egy kicsit Monika Kruse (1 - 2), Carl Cox, Mr. White bulijai, ajjh szétbuliztuk az agyunkat. Mikor otthon, mikor vmi debil helyen
Azért vannak Ludmilláékon kívül gyöngyszemek itthonról a maga műfajaiban ebből a korból..
Szégyellem, ez van, de Sterbitől ez egy fasza album lett anno, simán Tiesto színvonal, profi tracklist. Amikor még volt ízlése az embernek, persze minden viszonyítás kérdése, de se előtte, se azóta nem emészthető számomra .. amit Hozho előtt legutóbb tolt Cinema Hall-ban, hát azt hittem hazamegyek és a tömeg sem csápolt nagyon, én nem tudom, mit keresett ott de tényleg, még warmup-nak is gyenge.. Ja és ne feledjük Slam Junior ikonikus albumát, kegyetlen jó. Nem kevés ráksejtünk pusztult el ezalatt
Manapság meg vegyesen megy minden, nagyon széles a spektrum, amit fogyasztok és élvezem ezt az iszonyú szabadságot. Egy klasszikus, egy Tipper, egy Brejcha, de amikor ilyen archív vidiket nézek a mesterről, az is b+ hogy nem élhettem át
, egy Alice Sara Ott (például jön tavasszal Bécsbe és játssza a végén a Holdfény szonátát is - Beethoven a nagy kedvence), eléggé bizsergek.. aztán erős váltás a rémgagyi The Fat Rat irányba, ami teljesen beszippantott tavaly, nagyon bírom ezt a sok pittyputty kőegyszerű játékzenét
Valszeg a SID volt az alapozó meg Jarre és most itt van ez ..
Rammstein kölcsönadhatná neki a hifit a Puskásban, mennék infarktust kapni
(De amúgy tényleg lehetne Magyarországnak egy Nemzeti Hifi szettje a Puskásba, ilyen Rammstein ekvivalens méret és SPL, fixen beépítve, durva bulikra, az orosz medve a fehérorosz bocsaival hifizik, a magyar betyárok nem
).
Igazából nem is járatom a számat, itt a paletta
Ezt így mindet tudnia kell egy jó hifinek otthon, hibátlanul, egytől egyig. Nincs műfajra optimalizálás, no mercy, muszáj, mindnek, gyönyörű hanggal. Gagyit, okosat, szépet, csúnyát, gonoszt, upliftinget, mindent.
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz
proci985 #131521 üzenetére
hä ?
Én Cipruson Ayia Napa-n hallgattam Tidal-t mobilneten
a roaming keretet fogyasztva, miért tenném ki telóra ? Oké, max a repülőre, hacsak nem Emirates..
A tidal stream-je flac.
De persze, van az a helyzet, hogy kell az offline flac fájl. Sőt, erre buzdítok mindenkit, a Tidal válogatni jó, de ha elvágódunk a nettől majd egyszer jól, oda a hifi.TCr: Roon = lejátszó ökoszisztéma. Van egy Roon Core (ő a központi agy), van egy mobiltelefonod (például), őrajta irányítod az egészet egy Roon nevű app-al, tapicskolsz, élvezel, és vannak a Roon végpontok, amire a Roon Core kitolja a zenét és ezen végpontok játsszák le a zenét ténylegesen (a beléjük épített vagy rájuk dugott DAC-okon keresztül). A Core-ra is lehet DAC-ot dugni, mivel önmaga is tud lejátszani (ergo, végpont is lenni). Hát kb. ennyi.
Szóval veszel valami "Roon Ready" eszközt - vagy fogsz egy Raspberry Pi 3-4-et és telepítesz rá egy Roon végpontként szolgáló Ropieee oprendszert és máris tolhatod ki rá a zenét a Core segítségével a telóról. A teló csak irányít, a Core szedi a zenét (pl. Tidal-ről, vagy akár letárolt fájlból) és tolja ki a végpontra.
Na persze a szoftvert fel kell telepíteni minden eszközre.
(Amúgy egy agyonherélt Linux).Core bármi lehet, ismerősnél, ahol épp épül a kétszobás sztereó, egy integrált grafikás Ryzen 5-ös MiniITX gépet raktam össze Core célra egy Antec ISK-110 házikóban, spéci hűtővel. Nagyon faja kis néma setup lett és erős, ha átkódolni kell valamit. Végpontok nincsenek, két USB-s DAC van közvetlen rádugva, egyik az étkező-nappali, másik a másik nappali. Sztereóra is kiváló a Roon, de több szobás hallgatózásra is és a Core mindenféle konverziót, belenyúlást, EQ-t, szobakorrekciót stb. tud, nyilván kell bele jópár óra beállítani, de utána pöpec.
Fizetős. Van, aki sajnálja kiadni rá.. van, aki veszi és használja.
Kint USA-ban eléggé pörög. -
python1
veterán
válasz
proci985 #131309 üzenetére
Mivel nálam a dizájn nagyon fontos, így minden ilyen elem gondosan elkészített, megtervezett darab, hogy mit tesz hozzá a hanghoz, szerintem semmit.
De mikor ránézel egy hifire, szemet kell, hogy gyönyörködtessen minden eleme.
Pont emiatt hagytam meg a drága, és kimondottan szép kábeleimet.
Azért még összedobok egy hifi rendszert is magamnak, találtam szép aluméneum dobozokat, bele D végfokokkal, ultra dizájnos kivitelben.
Itt belecsapok a placebóba, de úgy rendesen. -
Dißnäëß
nagyúr
válasz
proci985 #131309 üzenetére
Hja, találtam itthon céget, akik bármit bekrómoznak, amúgy nekem állvány kellene..
Hajlított sima egyszerű fém cső váz, ami a földön áll és felül fölé nyúlik a mélysugárzó nagy dobozának. A biztonság kedvéért dupla damilos felfüggesztéssel aggatnám a mély fölé lógó nyúlványra a közepek és a magasak dobozait, vagy ha a damil nyúlik és el-el akarna szakadni, inkább fém húrral, de ez részletkérdés.
Szóval valami összehegesztett, alul-felül cső cumó kell majd. Oldalról egy elfektetett U alak, alul két szár jön előre, felül 1 szár jön előre. De 4 db U alakú cső is elég, alul széttartanak, felül meg osszehozom a tetejüket.
Valahogy kb.
-
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz
proci985 #131136 üzenetére
Maximálisan egyetértek, én is kiteszteltem
és ugyanezt gondolom. Mióta PC-m van és megjelentek a 12cm-es csendes ventik, krónikus 5V-ra kötés híve voltam még a régieknek is, mielőtt eljöttek a fordulatszámszabályzós verziók. Egy teljesen hallhatatlan 12cm venti generál annyi minimum airflow-t, hogy ilyen kütyüknek bőven elég. Ma pedig már ezt nyilván egy mikrokontrollerrel bármikor tudom tovább safeguard-olni, hogy ha a modulra tett hőmérséklet szenzor átlépi az általam beállított küszöböt, gyorsul a venti, na bumm. (Vagy ha megállna, jelez). De ilyenre nem nagyon volt még példa, mert jól átgondolt szellőzésnél (elöl beszív, hátul kifúj, oldalt semmi szellőzés, hogy kialakuljon egy csatorna) sosem volt még fordulatszám növekedésem. Egyszerűen ott sincs. És itt is vannak a hosszabb élettartamú verziók, amiket max fordulaton tesztelnek, namost ha ők is nonstop minimumon pöcörögnek, legyen 300-500 rpm, egyszerűen a legyet hamarabb meghallom, mint ezt, miközben örök életűek, most is van a gépemben 2db 13 éves venti (ha jól számolok), hihetetlen. Mint újkorukban. Jól kell választani, nem dzsunkát - az ár difi nem nagy, a pozitív hozadéka igen. Opcionálisan egy PC-s légszűrő rácsot eszkábálni eléjük (erősítő esetén méretre kéne vágni kb, de megoldanám) és még a por sem gond.
-
Dißnäëß
nagyúr
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz
proci985 #130982 üzenetére
Igen. Pár év és elképesztő, mit fognak tudni.
Pl. a képi világban megmondod neki, hogy mit generáljon Neked, hozzátéve, hogy mondjuk dadaista stílusban, vagy Dalí stílusban, vagy egyéb, azt úgy hozza le. Nagyon poén. Ma. Most. (Nem 4 év múlva). Oldal 2/3-a lent.. a képnél. [link] -
Dißnäëß
nagyúr
válasz
proci985 #130732 üzenetére
otthon valoszinuleg nincs eleg eroforrasod ezt futtatni, legalabbis nem belathato idon belul
Nincs rá szükségem, mert mai tudásom szerint korrekt korrekcióhoz nem szükséges AI és a piros vonalat átléptük a meglévő megoldásokkal is, ergo, nem fogok AI-ért nyújtózni (vagy nevezzük akárminek, amiért felhőbe nyúl), hogy még jobb legyen.
Ez a medence esete: ha 2 méteresben klasszul tudok úszni és ennyi az igényem, nem fogok 4 méter mélyre költeni.
-
FJC
senior tag
válasz
proci985 #130732 üzenetére
Én világ életemben "Hi-Fi rajongó voltam" (80 -as évek eleje óta), mindíg építettem, terveztem, vettem újabb és újabb dolgokat.
A mai világban elérte a technika, hogy aránylag olcsón, nagyon jó minőséget lehet elérni (a hangszórókra azért áldozni kell).
Jelenleg egy egész jó rendszerem van kb. 1,5 milla, most tervezek hangfalat cserélni kb. 1 milla körül gondolkozom. Tehát úgy gondolom mondhatom, igényes is vagyok a zene hallgatásra.
Mindíg csak a sztereó érdekelt (a térhangzás teljesen hidegen hagy, sokszor idegesít).
Nekem tökéletesen megfelel napi szinten az on-line média (Tidal, Yootube, stb), azért biztos ami biztos, rendelkezem egy jókora CD és off-line zene könyvtárral is, biztos ami biztos...Viszont, amikor az ismeretségi köröm tanácsot kér tőlem hang ügyében, én sokszor egy Bluetooth hangszórót ajánlok (persze nem a gagyi termékekból). Egy átlagos igényt zene, TV tökéletesen és olcsón kiszolgál, nem beszélve a hordozhatóságáról is (a fix 230 V -osak esetében is), kilehet tenni a teraszra, kertbe, nyaralásra, stb.
Otthon a teraszon és nyaraláskor is sokszor hitetlenkedem, hogy milyen jól is szól...
Másként hallgatom, mint a nagy hifit, másként is hat rám.Lassan egyébbként, ha új autót vásárol az ember, abban is bérelni kell az extrákat....
-
bikerfun
csendes tag
válasz
proci985 #130707 üzenetére
Persze...főleg a Denon erről híres... azért vettem ilyet anno. De azért egy bögre szett bármilyen jó ( van Bose is családban) nem olyan mint a nagyobb térfogattal rendelkező hangfalak. Gyönyörűen szól a Canton imádom, de már kevés filmet nézek főleg a rendszeren... ellenben több zene szól ... a család hölgy tagjainak is..
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz
proci985 #130644 üzenetére
Ha a táp elbírja, miért ne. Igazából mindig az a kulcs. A csövim is úgy sztereó készülék, hogy két monoblokk elektronika egy házban. A hálózati aljzat belső oldalára egyből megy a két blokk két reléje, ami a primereket szaggatja, mögöttük a toroidokkal, Graetz-ekkel stb stb.
De a klasszikus monoblokk valóban, mono készülék, 1 dobozban. Kivétel meg mindig akad.
-
bta1
őstag
válasz
proci985 #130568 üzenetére
"a 18%os eredmeny a bor vaktesztnel itt azt jelenti, hogy ezen a samplen ... az itelok 18%a itel konzekvensen"
De te ennél továbbmész, és bizonyítatlan dolog mentén próbálsz haladni, miszerint a "jól teljesítő" 18% a további tesztek során is megbízhatóbb lenne, a többi pedig (nagyjából) véletlenszerűen tippelne.
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz
proci985 #130292 üzenetére
Ajj de jó nevek, na ezt majd ma este
Chemical Brother, Underworld, Unkle, Dj Shadow fele UK vonallal. vagy Aphex Twinnel. vagy a dj setjeik veget jaro Pendulummal.
Na, nekem ez a vonal ment főleg..
GDMFSOB-t mikor James Lavelle hozta a GU026 Romania-ban, omg+ DJ Krush (Code 4109 egy legenda), Talvin Singh - OK szintén
-
VoidXs
Topikgazda
válasz
proci985 #130285 üzenetére
a gyakorlatban mit ad hozzá
Rendszerkövetelményt, mint a ray tracing. Lehetne jóra használni, például közönséget halkan hátrapannelni, első falon minőségi hangszerszeparációra, de a legtöbb, amit bevetnek, azok körbeúszó hangok, ami az elején is egy idegesítő gimmick volt, és most is egy idegesítő gimmick. Quadrában (#bezzegrégen) még volt minőség.#130287 python1: Ez új infó. Annyit tudtam, hogy rengeteg mai veszteségmentes szeparációs technológiának (pl. Auro/Octopus) akkor dolgozták ki az elméletét, és zseniálisan úgy meg tudták oldani vinylen, hogy a degradáció sem tette tönkre a térérzetet. Az is egyfajta sztereó lekeverés, és sok digitalizált felvételen ez az infó máig ott van. Tudtommal senki nem írt szoftvert rá, csak célhardverrel szedhető szét.
-
johnywalker
őstag
válasz
proci985 #130282 üzenetére
Nem szeretnék flame-elni.!De hát sztereró topikra gondolva, csak azt a heti 4-5 filmre gondolva, amit nézek a rendszeremen, lehet igénytelen vagyok...Tényleg nincs 5.1.2, vagy jobb rendszerem...Bocsi. Leépítettem, 2.1-re.
Márcsak VoidXs megerősítése hiányzik...hogy mekkora tech hülyeségeket írok mostanában.
-
VoidXs
Topikgazda
válasz
proci985 #130282 üzenetére
Bár ritkaságszámba megy, de a kvadrofon zenének "házimozi" kell, és van egy kisebb kultusza. Itthon AVX-en lehet vele találkozni, AVX napokon demó is volt belőle, nemzetközi szinten a QuadraphonicQuad az otthona. Bár az az oldal haldoklik, hamarosan úgy néz ki, hogy le is kell állnia. Szintén egyre gyakoribb az Atmos zene, ami miatt bár az előadóknak is tele van a töke, de tény, hogy népigény van rá, és abba az irányba haladunk. Amikor a hifi minőségi zenehallgatást jelent, szerintem ezeknek a technológiáknak, főleg akkor, amikor az előadó prioritásként kezeli őket, van hely.
-
turho
addikt
válasz
proci985 #130024 üzenetére
Igen, ezt értem is.
Nem könnyű az embernek egy sereg marhaságot kiűzni a fejéből, amit az elmúlt évtizedekben lelkesen összeolvasott, mivel érdekelte ez a hobbi.
Az olyan dolgokkal nem könnyű zöldágra vergődni, mint a "beszűkült, sáros" és "összement" hangszínpad az állítólag jitteres DAC clock-ok miatt. És rengeteg hasonló dolog. (Persze mindenre is volt nem 10 filléres "profibarkács" megoldás is a belpiacon.Amúgy ennyi megvezető teóriát, világmegváltó filléres (és vagyonos) elméletet, segédeszközt nem sok helyen láttam eddig, mint a hifiben.
Rengetegen múltak ezerféle moddoláshoz, szereztek be csoda eszközöket szobaakusztika kezelés, átrendezés, vagy némi eq-használat helyett. (Mert az is üldözendő volt x berkekben). Nekem egy megváltás a jelenlegi dsp eq, hol van ez már a többtíz éves analóg beavatkozásoktól...Na, egy tök más kérdés, némi hangdoboztervezéssel kapcsolatos.
Adott basszreflex hangdoboz reflexcsövét ha némikeg meghosszabbítom ( befelé), akkor a várható jelenség az lesz, hogy az alsó határfreki lentebb mehet egy kicsit, de hamarabb elkezd esni az érzékenység is? (Tehát 30 Hz helyett 25 Hz, de korábban esik, lapul?).
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- Samsung Galaxy A35 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Nothing Phone 2 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Új Apple iPhone 16 Pro 256GB, Kártyafüggetlen, 3 Év Garanciával
- PHONELIST.EU - Használt Apple Nagykereskedés Cégeknek. Iphone 12 PRO
- PHONELIST.EU - Használt Apple Nagykereskedés Cégeknek. Iphone 12 Széria
- Samsung Galaxy Watch Active 2, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 13400F 32/64GB RAM RX 7700 XT 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Ryzen 7 CPU-k
- Lenovo Thinkpad T480S üzleti i5-8350u 8th gen. 8-24Gb RAM 256GB-1TB SSD, több db, gar.
- Huawei P20 Lite 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest