Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- Bluetooth hangszórók
- Milyen széket vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Mini-ITX
- Gaming notebook topik
- Milyen TV-t vegyek?
- Funkcionalitásra kihegyezett, USB4-es SSD ház a TerraMaster fémjelzésével
- Milyen nyomtatót vegyek?
-
PROHARDVER!
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
FJC
senior tag
válasz
denesdr #134594 üzenetére
Közeledünk egymáshoz...
Mi lenne, ha egy gyártó valós teljesítményt írna? -Ez nem nagy kérés....
Az USA -ban (remélem máshol is) kötelező az FTC megfelelőség, hivatalosan forgalmazott erősítők esetén.
Amennyiben azt írná a gyártó, hogy 2 x 50 w / 8 ohm névleges teljesítmény (RMS), nem vennék meg?
Az FTC ennél szigorúbb mert előír előmelegítési periódust és tartós terhelést is (a névlegesnél kisebb teljesítmény szintem), fix ideig...
Az miért jó hogy a hővédelem lekapcsolgat egy estleges bulizósabb hallgatási szinten, de a megadott teljesítményen belűl? Ezzel nem érzed úgy hogy becsapott a gyártó?Dißnäëß: Beléd is...
-
denesdr
addikt
Bizonyos szemszögből tudja, te szemszögedből (FTC) talán nem tudja oké. Tönkremenni nem fog, mert van benne védelem, ha meg nem tudja az igényeidet kiszolgálni (pl neked mégsem elég az a teljesítmény amit tud), visszaküldöd.
Az adatlapja egyébként nem említi, hogy FTC szerint tudja a feltüntetett teljesítményt, szóval ezt elvárni tőle nem is reális. -
FJC
senior tag
válasz
Dißnäëß #134590 üzenetére
Igen is szól az izzó!
Gyerekkoromban csináltam fénytelefont: egy erősítő kimenetére kötöttem egy izzót (adó) és egy 2N3055 tranzisztornak levágtam a kupakját (vevő). Egy telefon hallgatóval simán lehetett hallani egy pár méterről, ha erősítettem akkor 10 -20 méterről.
Az izzó pedig hallhatóan zenélt! -
FJC
senior tag
válasz
denesdr #134591 üzenetére
Nem tudja....
Minden egyébb dolog "szerecsen fürdetés".
Ezért alkották meg a 70-es években (?) az FTC szabványt az erősítő mérésekhez, az újabb a 2024/05.
Amir is azért mér szabványon kívül, mert fél, hogy a hozzá küldött erősítők tönkre mennek a szabványos mérésekkel.
Mivel "valamiért" nagyon rajong a kínai dolgokért, ellenzi a szabványos méréseket...
Szinte minden hasonló erősítő kifekszik a 20% névleges telj. / 5 perc teszten (sok 5 W / 20 percen is)... -
denesdr
addikt
Oké, viszont kérdés, hogy szükséged van-e egyáltalán 100 Watt vagy akár 40 Wattos izzóra. A szobában zenét hallgatni a legtöbb esetben nincs szükség 10 Wattnál több teljesítményre. A Wiim amp meg tud 100 Watt feletti csúcsokat is produkálni ha kell (pl ezt megmutatni jó Amir mérése).
-
denesdr
addikt
Mondjuk a legtöbb zene (vagy hallgatásra szánt hanganyag) nem is folyamatos terhelés.
Szerk.: Egyébként szerintem nem nehéz tájékozódni ezügyben. Fel lehet keresni a gyártó fórumát (vagy más fórumot) és utánaolvasni, hogy hányan panaszkodnak túlmelegedésre vagy melegedéssel kapcsolatos problémákra.
-
FJC
senior tag
válasz
Dißnäëß #134584 üzenetére
Nem élek félve...
Viszont a munkám többek között az, hogy minden előre nemvárt hibalehetőséget megelőzzek, felfedezzek, alternatív megoldásokat előre kialakítsak (a munkámmal kapcsolatosan)...
Ezért az alap mindíg a specifikációk értelmezése...
Ráadásul sok éven keresztül foglalkoztam elektronikával (tervezés, javítás, üzemeltetés).
Most is foglalkozom az elektronikával, de most globálisabban kell megközelítenem a feladatokat, inkább csak, mint kapcsolódási pont.
Régen sok féle elektromos mérést is végeztem (tervezési felülvizsgálatok).... -
Dißnäëß
nagyúr
Mindennel egyetértek, DE: nem jó ennyire félve élni a világban, megeszi a szívet. Álmatlanság, meszesedés, lerakódás, aztán jön a stroke, katéterezés meg a többi nyavalya, hogy a /dev/null-t ne is említsem.
Emiatt én le is szoktam róla és elfogadtam azon típusú méréseket is, amik nem tökéletesek, de mindenképpen többek a nullánál.
-
FJC
senior tag
válasz
Dißnäëß #134582 üzenetére
Amir teljesítmény sávszélesség mérésével az a problémám, hogy egy 2 másodperces (ha, jól emlékszem) söprést alkalmaz 20-20000Hz között.
Ez a mérés csak a táp rövid idejű terhelését jelenti, az erősítőnek pedig nincs ideje felmelegedni (ha nem megfelelő a hűtés) így a termikus védelemnek nincs ideje megszólalni (ha szükséges lenne), a túláram védelem pedig nagyobb áramoknál szólalna csak meg >15A.
Ezzel a méréssel kijöhet a 120W körüli teljesítmény, de ha folyamatos 50W terheléssel hajtanánk rövid időn belül lekapcsolna a hővédelem -erre vannak fórum bejegyzések a tulajdonosoktól....
Persze ettől normál szobai használatkor nincs félni való (esetleg házibuli esetén).
Engem zavar az a gyártói gyakorlat, hogy a félvezetők max. paraméterei -vel reklámoznak eszközöket...
Bár a Wiim, nem is hazudik olyan nagyot... -de! -
Dißnäëß
nagyúr
válasz
VoidXs #134570 üzenetére
Igen, én innen néztem.
A Pro-nak jobb a hűtése is és a szellőzése is (valamivel), mint a nem-pro-nak, de panasz egyikre sincs. Persze nem is mennek púpon.
A teljesítmény-visszafogós sztorit én is olvastam, szóval mégsincs úgy, minden rendben ? Nem kicsit meglepett, ha lenne ilyen a mai világban, hogy negyedóráig tud valamit egy erősítő, aztán pedig már a negyedét csak.
FJC: megválaszoltalak.
Hogy az igazság hol van, passz. Venni kell egyet és kihajtani maxra. Ha igazán melegre akarjuk venni, négyszöggel..
1-2 mai zene (sajnos) inkább afele húz..
-
VoidXs
Topikgazda
válasz
dgyuri0123 #134577 üzenetére
Nem igazán, a Denon egy magasabb kategória. Azzal az volt a probléma, hogy Amir hibás darabot kapott, és szar SINAD jött ki. Ezt a gyártó elismerte, megjavította, Amir pedig újramérte, és az egyik legjobb darab lett.
-
VoidXs
Topikgazda
válasz
dgyuri0123 #134575 üzenetére
Nem Denon volt, asszem egy Yamaha.
-
FJC
senior tag
válasz
VoidXs #134570 üzenetére
Az Amir féle teszt, az csak néhány tizedmásodperces automata teszt.
Komoly viták voltak / vannak a hasznosságáról, használhatóságáról.
A valós felhasználói vélemények szintén az 50 W körüli valós teljesítményről számolnak be.
Bármilyen valós FTC teszten megbukna a, gyártói adatok alapján. Persze lehet vitatkozni az FTC szabvány ellen, de legalább felhasználóbarát a megközelítés... -
FJC
senior tag
válasz
VoidXs #134568 üzenetére
Megértelek, de én arról beszélek, hogy ki van jelentve, hogy 119W/4ohm (nem tudom egy vagy két csatornára értve, valószínűleg kettőre).
Honnan vette a 119W -ot? Miértnem 100 vagy 130? Zenével nagyon nehéz a valós teljesítményt megbecsülni, mivel minden zene más és más.
Ez a kis erősítő, nem képes folyamatos 2 x 100+ W -ot produkálni... A zene -ha csak nem valami őrült metál, nem folyamatos terhelést jelent.
Az ilyen vélemények a táptalaja az audió meséknek (pl az ilyen kis D oszt erősítők teljesítményének).
Az igaz, hogy a benne található IC képes a hatalmas teljesítményekre (bizonyos kereteken belül), de az adott gyártói megvalósítás, nem tudja az IC specifikációinak megfelelő hűtést és tápegységet biztosítani.
Egyébbként a WIIm egészen konzervatív adatokat használ...
Egy remek készülék, ajánlom én is sokak számára, de azért nem egy erőmű... -
VoidXs
Topikgazda
Mivel ugyanaz a hőterhelés, ezért 8 ohmon az 50 is szépen melegíti. Nem szabad tisztán wattban számszerűsíteni, azt kell kiszámolni, hogy hány watt alakul hővé, de ahhoz nincs elég adatunk. Mindenesetre 50-100 watt 2 csatornán azért elég kevés, valószínűleg bőven felül van méretezve hozzá.
-
VoidXs
Topikgazda
59 8 Ohmon egy azonos 8 Ohm ekvivalens érzékenységű hangszóró pontosan ugyanaz a hangerő és hőterhelés. Itt tudod kiszámolni.
-
FJC
senior tag
válasz
Dißnäëß #134561 üzenetére
Csak mert rég beszéltünk... Nem kötözködésből, de....
"4 Ohm-ra stabilan tud 119W-ot,"
Ezt hogyan érted?
Amennyiben 119W/4ohm valódi folyamatos terhelést adnál neki (sinus, zaj, brust, stb), fél perc alatt lekapcsolna a hővédelme...
Zenével, hogyan állapítod meg a 119 Watt-ot? -
Dißnäëß
nagyúr
válasz
Pékmester #134562 üzenetére
Foobar2000 ?
Aimp ? (Aimp lejátszó Audio Converter része).Mkv-ig ha eljutottál, az csak egy konténer, lehet benne bármilyen video, audio stream, szövegfájl, stb. Szóval ha az mkv-ba letett audio szimpi Neked, abból további konverzióval simán ki lehet másolni kvázi mkvtoolnix-el.
Rég szórakoztam ilyennel, legtöbb zenei dvd anyaga megvan flacban is, így vagy úgy, online..
Bármit is szedsz ki, az dvd esetén tömörített anyag lesz. flac-ba kitenni jó, nem lesz újrakódolva másodjára is valami veszteséges formátummal, így a flac ideális erre.
-
Pékmester
tag
Sziasztok!
Átkódolással, hangminőséggel kapcsolatban lenne kérdésem.
Van jópár koncert dvd-m amelyek hanganyaga nem jelent meg CD-n, ezek vmelyik hangsávját kapnám le.
Sajnos a lemezeken nincsen csak veszteséges hang. Ac3 sztero 256 kbit/s, ac3 5.1 ?? kbit/s és dts 5.1 768 kbit/s a mediainfo szerint. Gondolom a dts lenne a legjobb a választás, egy sztereóra lekeveréssel. Érdemes belőle flac-ot készíteni? A 768as bitrátát nem butitanám le 320as mp3ba.
Kipróbáltam pár programot, de egyelőre a leglassabb megoldás hozta a legjobb dinamikájú eredményt. Handbrake átkódolta nekem a hangot flac-ra ( a videó résszel együtt) mkv formátumba, majd abból vontam ki a hangot. Ha közvetlenül a dvd lemezről vettem ki a hangot, pl dvd audio extractorral, az nagyon gyengén, halkan szólt. Minőségbeli különbség nem hallottam.
Létezik esetleg olyan program amivel külön csak a hangot tudom átkódolni, úgyhogy megmaradjon az eredeti dinamika? És lekeveri sztereóba. Mert olyan találtam ami többcsatornás flac-ot csinált...
Köszönöm a tanácsokat! -
Dißnäëß
nagyúr
válasz
ati888 #134559 üzenetére
Említett Wiim-nél nem tudok funkcionalitásban jobbat, hangja pedig nagyon kellemes, neutrális, egy nagyon jó sztereó modult kapott, innovatívnak számító technológiával. 10-sávos grafikus és/vagy parametrikus EQ-t is tartalmaz, így nagyon klasszul finomhangolható adott helységben történő elhelyezéshez.
De akkor venném, ha nem diszkó a cél, vagy könnyen hajthatóak a hangfalak (92+ dB kb).
4 Ohm-ra stabilan tud 119W-ot, 8 Ohm-ra pedig 59-et, így ha szereted "odahúzni" neki, 4-est választanék, vagy pedig a gyakori 2.5 utas design-ok közül, ahol a mély szekció 4 Ohm-os, a középmagas pedig 8. (Vagy az is 4), de kultúrhallgatásra, sőt, közepes partira azért elég ez a 8 Ohm-os 60W körüli tudás is. Szóval az erejével nem lesz gond szerintem.
A külseje, mérete, irányítása természetesen szokós, amolyan "újhullámos", nem a nagy klasszikus böszme féltégla, ha ezzel meg tud valaki barátkozni, egy nagyon klassz kütyü. (Ez erősítő + streamer + DAC egyben igazából, jó minőségű elektronikával).
Szüleimnek vettem egyet, még tesztelgetem, de engem nagyon meglepett (pozitívan).
Hangfalból kellene jól választani. Tökéletes egy sem lesz, de több olyan modell van, amik hibája könnyen korrigálható (pl. Polk), amit a Wiim-el meg is tudsz tenni, így mint erősítőt ajánlom, ha az ereje elég és tényleg nem diszkózni készülsz (de azért van ereje rendesen, mégiscsak egy D osztály, klassz kontrollal a mélyeken).
-
tranceplanet
addikt
válasz
ati888 #134559 üzenetére
WiiM AMP Pro: [link] ~156K
Úgy csinálnám, hogy megvenném ezt az erősítőt és ezzel mennék hallgatózni, szerencséd van, dömping van most:
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]AVX-et még át kell nyálazni és esetleg HifiPiac.
Majd a többiek jönnek még és ajánlanak.
Szerintem az erősítőt tekintheted fixnek. -
ati888
senior tag
Sziasztok!
Lehet nem ide való, akkor elnézést kérek, de tudnátok ajánlani használt álló hangsugárzót 200k-ig, főleg blues, rock zenékhez. Erősítőm még nincs, az is jöhet
Köszi
-
válasz
tranceplanet #134551 üzenetére
Nade.
Ezeket mind láttam, nagy része jó film, de nem top. Az Otto egyébként nagyon gyenge, középszerű remake, míg eredeti svéd Ove kb egy örök klasszikus (bővebben). A Ryan közlegényben van pár zseniális jelenet, amúgy filmként sajnos spielberges nyálas ízléstelenség, Tom Hanks itt szerintem különösen katasztrófa. Viszont annyi jó van benne, hogy később a Ryannek hála készülhetett el a Band of Brothers, ami világ legjobb fegyverpornó mini-sorozata.
Az a baj, amit korábban is írtam: sokan összekeverik a jó filmet meg a szimpatikus karaktert a jó színészi játékkal, miközben ez három különböző dolog.
Amúgy ha Tom Hanks, akkor még Philadelphia, Apollo 13 és Road to Perdition, utóbbiban mondjuk szintén sikerül túllépni a szokásos karakterén egy kicsit.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
lezso6 #134544 üzenetére
Klipprendezőség nem feltétlenül rossz.
Michael Gondry (Eternal Sunshine of a Spotless Mind), Gaspar Noé (Irreversible, Climax), David Fincher (Fight Club, Se7en), Daniels (Everything Everywhere All At Once), Paul Thomas Anderson (There Will Be Blood, Boogie Nights), Leos Carax (Holy Motors), Tim Burton (Nightmare before Christmas, Big Fish) mind rendeztek videoklippeket is.
Mondjuk közös bennük, hogy eszméletlenül látványos filmjeik vannak. Bay szerintem egyébként nem látványos, mert a vizuális történetvezetése valahogy sose az igazi.
#134546 -> (Sympathy for) Lady Vengeance szerintem az Oldboynál is szebb volt, bár összességében az OIdboy jobb film.
Decision to Leavenek is elsőrangú a hangkeverése és a fényképezése.
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz
tranceplanet #134551 üzenetére
Jaja.
+ Kémek hídja. -
válasz
tranceplanet #134548 üzenetére
Mármint mit? Michael Bay filmet én nem ajánlok, csak ha popcorn mozit keresel. A 60 fps interpolációt nem értem, felesleges gányolás, artifact-forrás. Max ha maga a film eleve az, bár mivel ~24 fps kb minden, ezért a 60 fps natívban is furcsa, kellemetlen tud lenni.
-
válasz
Dißnäëß #134547 üzenetére
Koreaiból ha valamit, akkor ezt az egyet érdemes megnézni.
De amúgy nem értem miért kéne ország alapján szeparálni, hogy mit nézel.
Tom Hanks szerintem egyedül kb Forrest Gumpban meg a Ladykillers-ben alakított jót, amúgy nagyon közepes színész, csak sok jó filmben játszott.
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz
lezso6 #134546 üzenetére
Szeretek jó pár művészfilmet, élükön a japó kőbeteg Ai no corrida-val, csak a legtöbb címére nem mindig emlékszem
Cirkó gejzírben is vannak, de többségük jópofa vagy elgondolkodtató, nem a "durva" liga. Ezek az európai alkotások lecsendesedni jók, amikor az embernek már Tom Hanks-től is Hollywood-kiütése támad, pedig szerencsétlent imádom amúgy.
Na de korea, uh. Tárhelyem volna rá, időm nincs
-
válasz
Dißnäëß #134542 üzenetére
A Pearl Harbor Michael Bay Titanicja. Nagyon kellemetlen. A Transformers (relatíve) tök rendben van, kb a legtöbb, amire Bay képes volt és amiben jó is. A popcorn akciófilm. Mármint kb az első rész, mert után elég meredeken esik a színvonal. Ha meg rendezői kvalitásokat keresel, akkor a Bad Boys elég jól megmutatja, hogy mi az amiben újat hozott.
Amúgy Michael Bay nem véletlenül olyan amilyen, hisz a filmek előtt zenei videoklipeket készített.
-
VoidXs
Topikgazda
-
Tothg86
tag
-
VoidXs
Topikgazda
válasz
Dißnäëß #134537 üzenetére
A lehetőséget megadja, hogy ha egy film nagyon dinamikus akar lenni, akkor lehessen. Nem volt kötelező végig 105-ön menni. Abban a korban egy ideig működött, az első 5.1-es és 6.1-es filmek keverése kimondottan jó is. Relatíve új dolog a loudness war filmeknél, Michael Bay miatt kezdődött. Egyébként a 85-ös program szintet otthon máig betartják, csak a moziba szarul kevert sávok hangereje nem megy túl magasra, csúcsosodik a program ilyen -12-n is akár.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
VoidXs #134533 üzenetére
Ja, itthon nagyszobában kb 24nm2en van jelenleg egy 5.4.4es setup, igaz a második sub pár gyengébb, szóval valszeg visszaállok 5.2.4re. Azért REWvel egy kört még akarok mérni.
Ugyan nem pro, de az XTZ 12.17 Edge párban subként barokkos túlzás. És működik éjszaka valós 60dBre húzva is.
Z.É.T.: A38al általában meg voltam elégedve. 15-16ban mielőtt eladták a szigetet, azért eléggé figyeltek rá.
Mondjuk 2019, de főleg 2022 óta barátokkal visszatérő poén, hogy a Szigeten egy közepes 3napos fesztivál lineupot (pár jól hangzó, de nem feltétlenül tényleg csúcson lévő névvel) húznak szét egy hétre.
pl vesd össze az idei Roskildje lineuppal. csak azt meg tippre megint el fogja mosni az eső.
-
Z.É.T.
őstag
válasz
proci985 #134532 üzenetére
Szigetet már régen elengedten (nem csak azért, mert nem jut már VIP bérlet ajiba
).
A38-on egyszer majdnem kinyírták a fülem (valami technikai probléma volt, a hangsugárzó előtt álltam), azóta nagyon nyomaszt a hely, szinte szorongok (nyilván indokolatlanul). Voltam azóta néhány chillesebb eseményen, CBL-en például, de nem tudtam igazán élvezni.Kis lényegtelen bennfenteskedés, lazán kaocsolódik:
Phil Collins koncerthangmérnöke, Michel Colin egy egyébként sikeres koncert után dühöngött, hogy ő itt nem hajlandó mégegyszer dolgozni, annyira alkalmatlan az Aréna akusztikai szempontból.
A Kraftwerk is, A-ha is (meg sok más is) pocsék volt szerintem ott.
Viszont egyszer voltam LGT nyilvános főpróbán, az kifejezetten tetszett.Ja és igen, szobahifi vs klub: ezért nem is küzdök itthon, hogy ütős legyen a hang. Esélytelen.
(azért valami szubot fogok lőni, ha már a Wiim Amp Pro - állítólag - viszonylag ügyes az illesztésben) -
proci985
MODERÁTOR
válasz
VoidXs #134529 üzenetére
Szigeten voltam párszor miután a Colosseumot kirakták sátorból a szabadba 15 és 19 között. Gyakorlatilag felesleges volt technobuliba menni, mert nem volt mély. Konkrétan Regal kvázi és Ellen Allien teljesen élvezhetetlen volt. Annyi trükköm volt, hogy a DJpult előtt kb közvetlen, a hangmérnökökkel szemben volt pár sweet spot, de általában teljesen gyász volt a szitu.
Mondom ezt úgy, hogy a nagyszínpad oké volt (Major Lazer is), az egyik legkisebb Európa színpadon pedig egy Perturbator éjjel 2kor is rendben volt. A38on egy Wilkinson, Unkle és Andy C szintén.
Nem a szabadtér a baj, adott korban Peggy Gou teljesen rendben volt Way out Westen szabadtéren kora délután. 2023ban Aphex Twin éjfél körül szintén szabadtéren kb fájdalomhatáron zárt hangerőre. És akkor nem a Rammsteinről beszélünk.
Z.É.T.: szobahifinél azért egy klub hangzást nehéz elérni, amikor a hasadban a folyadék ütemre mozog úgy, hogy a setup semmit nem torzít.
mondjuk itthon emiatt van 2 sub, jobban megvan a DNB klubhangulat.
-
Z.É.T.
őstag
válasz
VoidXs #134529 üzenetére
Az L-Acoustics a többség szerint minőségben is jobb volt, de hangnyomásban mindenki szerint. (vegyesen szakmai és laikus füllel is)
Megkerestem, ez volt az MLA debüt, ez soványka volt, az első 1-2 napon még relatív halk is. (mérési napok)
Ozorának van egy szerencsés akusztikája is, a Main (ma már csak Ozora stage) egy völgykatlanban van, viszonylag egyenletesen "terül", de azért vannak kedvenc helyeim.
https://martin-audio.com/news/press-release/mla-debuts-in-front-of-at-ozora-psy-trance-festival
Amennyire tudom, itthon az eddigi legjobb minőségű hangosítás (szabadtéren) Roger Watersen volt a Puskásban, a Sziget szerintem foshalom (ott pedig tér is, pénz is van), Park szörnyű. Szigeten egyszer volt tűrhető hang a Partyarénában, vagy mi az a sátor-szerű, ahol elektronikus is szokott volt menni.
Void-ot tényleg jól szólni még sosem hallottam, RCF-et sem igazán, Meyert igen, L-Acousticsot szintén, kisebb helyszíneken a Mogul NAGYOT tud szólni, ha nem is csúcsminőségben, illetve a Funktion-One sem kihagyható.
L-Acousticsból volt, ahova mi vittük (kisebb, kvázi zártkörű minifesztivál) és a szolgáltató elszúrta, az aggregátorhoz nem küldött elegendő és megfelelő a betáp kábelt, így csúcsokban pumpált, döglött volt az első este.Martin +/-3dB-ben adja meg, L-Acoustics valószínűleg - 10dB-n és akkor ott vannak még a dedikált infra-sub lehetőségek, amik közül írtam már néhányat egy korábbi hsz-ben.
https://www.l-acoustics.com/products/ks28/
A kisebb, zártkörű (korábban jellemzően illegál) partik aduásza, hogy összedobtuk gyakorlatilag önköltségi módon a technikára és batyus bálozunk. A résztvevők száma és pénztárcája szab határt. Nyilván csak akkor, ha kb az összes releváns rendezvénytechnikai, hangosítási és fénytechnikai cégnél van szoros kontakt. A helyszín megtalálása a legnehezebb. Meg az, hogy vének lettünk.
-
Z.É.T.
őstag
válasz
Tothg86 #134524 üzenetére
Az élményedből semmit nem tud elvenni, de a legtöbb cimborám szerint a tavalyi volt a második leggyengébb hang ozin' azóta, hogy nagy fesztivál lett. (ami még így is király, természetesen)
2023 volt a mélypont, úgyhogy reménykedem. (de a tízes éveket nem fogjuk már visszakapni, azóta sokkal több szabálynak kell megfelelni)Remélem, idén végre ismét eljutok, nagyon hiányzik és többek között azért költöztem a környékre, hogy 16-24 óránként haza tudjak jönni egyet szusszanni. A felhozatal számomra brutálisan jó lesz, nagyjából a 100 kedvenc zené(sze)m közül 20-25 fellép, meg néhány haverom is
A halálesetet és hogy még láttad is, azt nagyon sajnálom.
Gyakorlatiasan nézve persze abszolút nem csoda hogy majd' minden évben van haláleset, hiszen 10-11 nap, 20-90 ezer fő, 0-90 éves korú közösség (nem túlzok), kánikula, pszichés megterhelés, érzelmi túltelítődés, élmény-intenzitás, érzékszervi leterheltség, étel-víz, valamint drogok az alkoholtól a dizájner szutykokig nem feltétlenül kiegyensúlyozott hullámvasútja oda tud verni. Egy ötvenezres kisvárosban is 10-20 haláleset van 10 naponta köbö. A tűzugrás viszont sokkoló, nyilván. -
VoidXs
Topikgazda
válasz
Z.É.T. #134520 üzenetére
Tudtommal az eventhangosítás Magyarországon nagyjából a Martin, RCF, és Void triopoliban végződött. A Martin és RCF a csúcsmodelljeinél 30 Hz-et ad meg -10-nek, egyedül a Void mondja a 20-at ekkora hangerőkön lehetségesnek (náluk láttam csak 30-as F3-at). Ugye Magyarországról beszélünk, itt a csúcsmodell extrém ritka, Voidot csak rentalként láttam a Puskásba cipelve, de az úgy is szólt. A sub array-ek nagyon ritkán tetemesek, még a legnagyobb installok, pl. Akva is csak 6 (+2 a kardioidnak) darabot mutatnak fel. Bass Paradise-on (!!!) is csak 6 1x18"-os darab volt, nem is ért el sokat. Olyan kioltások és DSP-hiányok repkednek itthon, hogy egy 50-en csúcsosodott subhalmaz kiemelésével tudják korrigálni (halld: Budapest Park), mert egyszerűen nincs meg a cucc/idő, hogy jobb legyen a hang. Delay sub egyik említett helyen se volt, így hívják a "második subköteget", de akkor ebben az Ozora kiemelkedik. Sokszor technos helyeken nem láttam/hallottam/éreztem subot, szóval a basszusfétis mégsem annyira preleváns.
Spektrumot mindig dBZ-ben mérnek, csak a törvényi hangnyomásbetartás dBA, ott viszont 100 dBA a felső határ, ha azon túl van, lelőhetik. Szórakozóhelyeken a terem közepén kint is a hétszegmenses.
Az eventre sajnos igaz az, amit sokszor itt szajkóznak, hogy arra van, hogy hangos legyen. Tud jó lenni, lásd mozis installációk, Korda, Spielberg, IMAX, de ha ez eszköz- vagy időhiánnyal társul, akkor hiába ügyes a hangmérnök, hiába scope-ozik kicsit event közepén, hiába próbálkozik low extensionnel, nem lesz jó az eredmény.
Az otthoni zenehallgatás egy sokkal felnőttebb dolog lett az open source mozgalomnak köszönhetően (ahogy nagyjából minden ipar, ahová az open source betette a kezét), itt a REW egy bevett minimum, az MSO megfontolandó, akusztikai kezelés pedig relatíve olcsó. Ez a luxus magyar koncerteken sokszor nincs meg, mert DSP előtti idők felszerelése pihen vagy utazik. Amikor nagyobb előadók hozzák a cuccukat, na az más. Lindsey Stirling koncerten már helyére állt minden.
#134522 Dißnäëß: Nem THX, hanem DCI elvárás. Nem ajánlás, elvárás. Régen jött a Dolby ellenőr, hogy 7-esen van-e a proci (az jelentette ezt), és ha nem, akkor bünti. Viszont csak a peakre, a program szint 85 dB, ami teljesen ésszerű. Onnan indult a loudness war és a dinamikák szétverése, hogy elkezdték leszarni, mert a közönség a rendező helyett a mozi ajtaját verte, hogy túl hangos a keverés, akik ezért lehalkították.
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz
fererencz89 #134514 üzenetére
-
Tothg86
tag
válasz
Z.É.T. #134520 üzenetére
Voltam tavaly Ozorán (életemben először), óriási élmény volt. A hangnyomás teljesen szürreális, és a goának ez nyilván nagyon jól áll. Jó nagy subom van, igyekszem megközeliteni otthon is az ott hallottakat, de természetesen fail
Ráadásul szemtanúja voltam a tavalyi halálesetnek, totálisan kilőtt az éterbe. -
Dißnäëß
nagyúr
válasz
btraven #134515 üzenetére
A tökéletes reprodukció arról szól (szerintem), hogy amit képesek vagyunk hallani, azt visszaadni is.
Az, hogy az általunk keltett "zajok" - nevezzük zenének - ritkán, vagy leginkább soha nem megy le a hallás határáig, ettől elváló dolog.
Mivel hifit otthon zenére veszünk, elég szerintem 30-40 körül megállapodni.
Mozira kellhet a 20, effektek miatt - bár én nem szeretem annyira
mert gyakran túltolják, egy géppisztolylövésnél is dörömböl alul, mintha egy M1 Abrams tank lőne géppuska sebességgel, tök irreális.
Apropó, fegyó: az egyik legjobb/legélethűbb fegyverhang szerintem a Heat-ben volt.
-
hcol7
senior tag
jon Jean-Michel Jarre Bp-re nyaron.
Nagyjabol ismerem a munkassagat, de nemtudom eldonteni, hogy erdemes lenne-e jegyet venni ra.
Szerintetek - foleg hangositas es vizualis effek szempontbol - megerne megnezni?
koszi : ) -
Z.É.T.
őstag
válasz
VoidXs #134518 üzenetére
Ehhez te (és valószínűleg itt még mások is) sokkal jobban értenek nálam, de ne hagyjunk figyelmen kívül néhány aspektust (szerintem) mert félreviheti azokat, akik nem járnak nagy, elektronikus, basszusorientált rendezvényekre.
Javíts ki kérlek, ha tévedek!
- dB C súlyozás jellemző koncerthangnyomás mérésben
- szubtartományban kb. +5 dB-t érzékelünk dupla hangosnak
- dB C vs dB A (dB C-A) koncerteken átlagosan 8-9 dB az alsó tartományban, de egyáltalán nem ritka 10 dB-nél nagyobb "dőlés" sem, laikusul: a mélyfrekvencia "négyszer" hangosabb a középtartománynál
- a nagy PA rendszerek átlagos szubjai 30-35 Hz körüli F3-at tudnak (F3 = -3 dB, azaz a frekvencia, ahol 3 decibellel csökken a hangnyomás)
- ezek a subwooferek -10 dB-n már 20-25 Hz-et is tudnak (és itt vagyunk gyakorlatilag "lineáris" szinten a basszusdominancia miatt)
- 105 dB (C) és 130 dB (C) közé szokták lőni a max SPL csúcsokat
- a fenti körülményeket figyelembe véve, amennyiben van a zenében 40 Hz alatti hang, az szabadtéren olyan basszusélmény, amit otthoni körülmények között elképzelni sem tud senki.Jobb példát nem tudok, mint Ozora (relatív sok nyilvános adat van róla és évről évre jártam ott)
2016 vagy '17-ben L-Acoustics volt, kb 50 darab KS28 (ha jól rémlik, akkor 52db), de a megelőző években is hasonló "nagy hang" volt; ehhez képest például a 2018-as Martin Audio MLA szerényebb volt ugyanitt, noha a 105 dB határ csak az első napra vonatkozott és ki is lett egészítve egy második szubköteggel a szinpadtól távolabb.
Tavaly és tavalyelőtt sajnos nem tudtam ott lenni, de már '23-ban is itt laktam, pontosan 20 km-re a main stage, köztünk dombok és nem az volt a kérdés, hogy hallom-e a basszust, hanem az, hogy felismerem-e, mi szól éppen. Captain Hook pl. néhány másodperc alatt egyértelmű volt. (csak utána néztem meg mi a main-en line-up )Nade ami az egészlényegének a mondanivalójáravonatkozik:
Teljesen felesleges a szobahifit és a nagy elektronikus eventeket egy lapon emlegetni. A minden sejtünkben érezhető vibrálás baromira más, mint az intellektusunknak szóló bonyolult zenék, vagy a dallamok, amiket még egy Sokol rádión is élvezhetünk - úgy, ahogy.
"kétféle hifista létezik: az egyik, aki hisz Istenben, a másik, aki több basszust akar" - vagy hogy is volt az amcsi mondás.
Szerintem meg van, aki mindkettő egyszerre - és ettől még akár mérnök, vagy kutató is lehet -
PuMbA
titán
válasz
VoidXs #134518 üzenetére
Tudom, hogy nagyon ritka. Egyszer hallottam ilyet a 3Arena-ban Dublin-ban
A tüdőben és testben érzett vibráláson kívül tényleg nem volt hang, amit hallani lehetett volna. Magyarországon sosem voltak még a közelében sem. Jó élmény volt megtapasztalni azért, mert amúgy nem vagyok basszus fan. Mostani rendszerem 45Hz-ig bírja, de nincs hiányérzetem.
-
-
fererencz89
őstag
válasz
Dißnäëß #134509 üzenetére
De nagy a csend.
Sometimes quiet is violentPhil nagy kedvenc, bennem gyerekkori érzéseket (nem konkrét emlékeket) idéz fel.
-
-
válasz
proci985 #134506 üzenetére
De mi a rákért ilyen drága egy processzor? Hát még erősítő sincs benne.
Jelenleg egy chipbe kb bármi bele tudnak rakni, DAC-ból meg pl ott a Motu Ultralite MK5, 300e forintért 16 balanced csatorna. Ebből persze 6 bemenet, de nem hinném hogy bemenetet olcsóbb lenne előállítani, mint kimenetet. Mi indokolja egy házimozi processzornál extra árat? Ilyen drágák a licencek?
De hát az erősítőkben is van ilyen.
Nálam ez ilyen hülyének nézési felárnak tűnik, azaz hifista-adó.
-
Dißnäëß
nagyúr
De nagy a csend.
Estike. Rimásztörd.Legutoljára szerintem kaziról hallottam
Hihetetlen újra hallani, így.. -
proci985
MODERÁTOR
válasz
Dißnäëß #134502 üzenetére
16 csatornások között annyira nem drága. ASRen nem kapott jó értékelést, de az SNRje megfelelően jó a célra. az Anthem AVM70nél olcsóbb.
ahogy nézem a Tonewinner AT-300 még ami kb 1000 eur körül van és tud 16 csatornát, viszont ahogy nézem ahhoz muszáj REWvel és egy UMIKkel overrideolni, míg a Monolith tud Diracot.
-
Mustármag
őstag
Találtam aprón egy pár Canton Fonum 30-ast, hangban egy hol helyezkedik el egy Fonum PC40-hez képest? Nagyon szeretem a hangját a PC40-esnek de jelenleg a házimoziba vannak bekötve, viszont ha hasonló a 30 akkor vissza hoznám a PC-hez.
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Milyen okostelefont vegyek?
- Szétveri a kritikus gondolkodás képességét a ChatGPT
- Bluetooth hangszórók
- Battlefield 6
- Milyen széket vegyek?
- One mobilszolgáltatások
- Motoros topic
- Intel Dual Core 2000 felhasználók barátságos offolós topikja
- TCL LCD és LED TV-k
- További aktív témák...
- ASUS ROG STRIX X570-E Gaming WiFi Alaplap
- Intel Core i7-14700K 20-Core 3.4GHz LGA1700 (33M Cache, up to 5.60 GHz) Processzor! BeszámítOK
- THX Onyx fejhallgató erősítő (DAC Headphone Amplifier)
- iScooter i9 2022 használt (olvass leírást!)
- GAMER PC! Intel i7-13700 / RX 7900 XT / 32GB DDR5 / 1TB Gen4 / B760 Tomahawk / 750w! BeszámítOK
- Bomba ár! Dell Latitude 5480 - i5-6GEN I 8GB I 500GB I 14" HD I Cam I W10 I Garancia!
- Huawei Nova Y70 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- 12 GB-os RTX 4070Ti - garanciával
- Xiaomi Redmi 9 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Hordozható Gamer Számítógép / PC! HP Omen X 1000P / I7 7820HK / GTX 1080 8GB / 16GB DDR4