Hirdetés
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
- Hobby elektronika
- A fogadás lezárult, elindult a hardvervágta
- TCL LCD és LED TV-k
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
válasz
Lipton #81297 üzenetére
Ez igaz látod. És ha már benn van az ABS, és mégsem tetszik, még mindig meggondolhatod magad egy kiszedett biztosítékkal, míg ha az anélkülit veszed, abba már nehezen kerül be a cucc.
(#81298) -Mike-: Egy hatodik generációs Ford Escort volt, 1.6-os. A gumijainak és az útnak nem értem, mi a jelentősége, egy 11. kerületi aszfaltozott kereszteződés volt, és a gumik is azonnal jól tapadtak a biztosíték kiszedése után.
Semmi extra nem volt abban a kereszteződésben, és éppen ez a morbid a történetben...
Régi vas volt, nem is vitatom, de arra tökéletes volt, hogy elvegye a maradéktalan bizalmam a rendszerrel szemben. -
Lipton
őstag
Gumi
a 10 eves
Ne keverjuk, a gumi/futomu nem "vagy" dolog hanem annak is rendben kell lenni. Rossz gumi es/vagy futomu mellett meg nehezebb lesz rendesen veszfekezni.
Gumit amugy vehetsz jot, futomuvet is rendben lehet tartani (de az mar adott egy gepen) viszont az abs a vasarlas soran eldol es utolag nem tudsz vele mit kezdeni.
Ugy nez ki az abs tovabbra is "fenypontja" marad ennek a topiknak.
Mindenesetre en biztosan jobban fekezek abs-szel.
-
HSM
félisten
Nem volt rá szükség, fel sem merült, hogy bérmi mással is lehetne gond. Úgy csúszott az autó, mintha kb. tükörjégre csúsztam volna. Ilyen a mesében nincs. Érdekes, a bizti kivétele után megint tökéletesen lehetett fékezni.
Elvileg igen, úgy kellett volna neki. De sajnos nem így volt nálunk. Valami olyan meghibásodása lett, hogy lenyomtad a féket, de elengedte a nyomást, és csak akkor fékezett ha pumpálni kezdted. Pedig nem folyt az olaj a rendszerből. A vezérlőnek volt valami nyűgje.
-
BoB
veterán
Gondolom akkor visszamentél, kikötötted az ABS-t, megpróbáltad újra és láttad hogy neked ez jobban megy. Így már érthető.
A beesik a fékpedálról nem tudok nyilatkozni, de gondolom autóknál is hasonló lenne mint motornál: ha nem működik az ABS akkor a fék hagyományos módon működik tovább.
-
HSM
félisten
válasz
Topiccsendőr #81286 üzenetére
A vizes utas kereszteződésbe csúszás is valós tapasztalat volt. Pedig autóban is ugyanaz a rendszer dolgozik, sőt, autóban még több adatból tud dolgozni, mert kettővel több kerék van...
Szóval pont olyan aggályom a meghibásodás veszélye, mint az, hogy bizonyos helyzetekben váratlanul rosszabbul teljesíthet, mint ahogy én tudnék, és ilyenkor semmi lehetőségem nincs korrigálni.
(#81288) Lipton: Idéznék a linkelt hsz-emből: "Szóval nekem csak annyi a véleményem, hogy ne bízzunk meg vakon ezekben a kütyükben.
"
Ma sem gondolom máshogy.Egyébként ha figyelmesen elolvastad volna, amiket írtam, éppen erre hívtam fel a figyelmet, hogy néhányaknál elég fura a görcsös ragaszkodás az ABS-hez, amikor a jó fékúthoz legalább annyira szükség van felfüggesztésre és gumira is.
Nem tudom, éppen feltűnt-e, hogy a saját sv650-emből is gúnyt űztem: "De gondolom, Te sem véletlenül nem egy fos tartós gumijú, csapnivaló pálcika futóművű gépen tolod, úszónyerges kétdugós fékekkel.
" [link]
Illetve ezt is írtam: "Nekem pont erről vannak erősen vegyes tapasztalataim. Én lehet, mindig szarul fékezek, de egyformán szarul. Az ABS lehet 100X jobban fékez nálam, de ha százegyedikre egyszer nagyon nem, abból nagyobb baj lehet." [link]
Ebből pont nem az következik, hogy én jobban tudok fékezni az ABS-nél. De nekem a megbízhatóan sz@rabb többet ér. De megértem, ha más máshogy gondolja. Mindenki a saját bőrével játszik.
-
CyberPunk666
senior tag
válasz
Kolondrum #81290 üzenetére
(#81289) persuader
A ninját is, igen.
(#81290) Kolondrum
Nem értem a problémát ^^
Azóta már lenne garázs két utcával odébb tőlünk, de egyébként is kéne valami motorszállító jármű mert venni akarok egy rendszám nélküli gépet pályázni, és egyébként is jobb lenne, ha az ablakom alatt lehetne. Nyugodtabb lennék és kényelmesebb is lenne.Szóval ez azóta már ilyen 2 vagy 3in1 helyzet.
Azon kívül meg tutira nem fogok valamit azért nem csinálni, mert nem alakult minden elsőre a királylányos álmaim szerint. Én átgázolok a problémákon.
Most komolyan, azért ne motoroznék, miközben imádom minden percét, mert furgont akarok garázsként használni?Mekkora kibaszás lenne már önmagammal...
Beállok az ablakom alá, beriasztom, mindig kéznél lesz azonnal, fedett helyen lesz, télre meg feljön a fűtött szobába.
Szerintem teljesen jó megoldás, és még olcsóbb is, mint garázsozni.
(#81291) -Mike-
Az a furgon üzemképtelenné lesz téve, mondjuk kikötöm a benzincsövet, vagy hasonló. Valami olyasmi módszer lesz, hogy kb fél órányi szerelés legyen a mozgathatóvá tétele.
Ám a motoron van már lopásra casco. -
-Mike-
addikt
válasz
CyberPunk666 #81287 üzenetére
Abba a furgonba tegyél bele minden lopásgátlót mert ha azzal együtt viszik el a motorod az fájni fog.
-
válasz
CyberPunk666 #81287 üzenetére
Nem gyenge h ide jutott a dolog, nekem előbb fordulna meg a fejemben, hogy akkor ohne motor.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
CyberPunk666 #81287 üzenetére
A ninjat szallitanad vele?
-
Lipton
őstag
Jajj megint valaki jobban fekez abs nelkuli motorral barmilyen feluleten (akkor is ha a fekut alatt valtozik) 10 eves uvegkemeny gumikkal
Mert ugye a kozut olyan, hogy egyenletes a felulete mindenhol, nincs por/piszok/olaj/stb. es ezt egy veszfekezes eseten siman le lehet reagalni es pont a hataron fekezni amikor a sportszelet mar ott van a gatyaban.
Motort nezegetek megint de en kizarolag abs-szel - bena vagyok. -
CyberPunk666
senior tag
Veszek egy furgont, amit motortárolásra és szállításra akarok használni.
Ha tud valaki jó cuccokat, amivel át lehet építeni a rakterét egy jó motortároló/szállító alkalmatosságnak, az ne tartsa magának.Nyilván az lenne a jó, ha
1, könnyen be lehetne rakni (tárolás)
2, könnyen és főleg egyedül le lehetne kötni (szállítás)
3, reális elképzelés 3 darab motor (2 sport, 1 terep) egy furgonban, vagy nem fog elférni? (még nincs meg a furgon, ha kell veszek olyat, ami elég széles)A legjobb az lenne, ha lehetne külön venni ilyen teljes szettet, mint ami a motorszállító utánfutókon van és csak le kéne csavarozni a furgon padlójába.
Meg milyen buktatói vannak ennek, pl hogy nem mindegy milyen spanifert veszek, mert lassan ldörszöli a fényezést? minden infó jöhet.
-
Topiccsendőr
addikt
-
HSM
félisten
válasz
#79335424 #81267 üzenetére
Nekem sikerült becsúszni... Pontosan ugyanez az érzés volt.
[link]
(#81269) persuader: "Mikor lesz poros az ut, es mikor tapad kevesbe. Nah ezt vegkepp nem tudod figyelni. Innentol az abs nyer."
Nekem pont erről vannak erősen vegyes tapasztalataim. Én lehet, mindig szarul fékezek, de egyformán szarul. Az ABS lehet 100X jobban fékez nálam, de ha százegyedikre egyszer nagyon nem, abból nagyobb baj lehet.Próbáltam. Azért írom.
Szerencsére csak autóban. Motoron nem szeretném egyik linkelt élményt sem megtapasztalni.
(#81270) CyberPunk666: Elméletileg igen. Gyakorlatilag meg úgy tűnik, mégsem mindig. Nekem is írta ABS fejlesztő, hogy dehát az nem fordulhat elő, hogy a rossz ABS miatt beesik a fékpedál. Pedig biza beesett.
-
#81556480
törölt tag
Nem tudjátok véletlenül hogy a minarelli blokk előtt 88ban milyen kódja volt a Red rose 50 ccm motorjának? valami korai minarelli vagy mi ?
dikk somatom, te motorolsz ?
-
Bogyó bá'
nagyúr
Srácok! Megint esnek a benzinárak!
-
#79335424
törölt tag
válasz
CyberPunk666 #81270 üzenetére
Pár évtizedes motorozás, pár év budapesti motoros futárkodás tapasztalataira, és arra, hogy nem először voltam abban a kereszteződésben, és abban a szituban. Pont ezért lepett meg, hogy nem tudtam megállni a vonal előtt.
-
-Mike-
addikt
válasz
-Mosquito- #81278 üzenetére
Én mind a kettővel mentem ma de erős mindkettő gyorsan hazaértem.
-
-Mosquito-
őstag
Reggel óta 86db hsz. Szoktatok ti motorozni is egyáltalán?
-
válasz
Topiccsendőr #81275 üzenetére
Aki kintről olvas minket, annak érdekes kép jön le rólunk maradjunk ennyibe. Rossz idő van, motorozni kéne nem itt túráztatni egymást.
-
Doki16
addikt
válasz
Topiccsendőr #81271 üzenetére
Most cseréltem fényszóró folyadékot szezonra felkészülvén. Természetesen Mike-nak csináltam róla videót, ő úgyis annyira csipi őket
-
BoB
veterán
válasz
Topiccsendőr #81271 üzenetére
Vagy valami jó kis távíró üzemmódú üzenettel:
Fejezzétek be STOP itt esik az eső de egy CBR megy STOP lekentem a láncot STOP de ez semmiség a parkolóban STOP
-
válasz
Topiccsendőr #81271 üzenetére
bunkó. Bepörgetsz pokollá tetszem itt a világot.
-
CyberPunk666
senior tag
válasz
#79335424 #81267 üzenetére
Mire alapozod, hogy anélkül megálltál volna?
Az ABS elvileg, ha a levegőbe került a huplik miatt az egyik kereked, vagy éppen az elkönnyülés stádiumában volt, akkor az azonos fékerő miatt blokkoló keeken engedett, majd amikor lenyomódott az aszfaltra ráengedte a fékerőt, mert nem blokkolt, mindezt megtette másodpercenként akár 10 alkalommal is.Mit értessz megbolondulás alatt? Miért gondolod, hogy nélküle megálltál volna?
Huplikon fékezve a motor simán "megbolondul" abs nélkül is, mert a kereken folyamatosan erős terhelésváltozás van, ami miatt folyton más az ideális fékerő. -
Topiccsendőr
addikt
Hozzatennem.
Az abs, ha teljesen hoki vagy, es ramarsz a fekre, csak jo lehet.
Ha tudsz fekezni, es nagy tapasztalatod van a motorozasban, akkor az abs el megjobban el tudod kerulni a baleseteket.
Pl ahhoz, hogy tokeletesen tudj mindig fekezni, a veszfekezest minden nap kellene gyakorolnod. Kihagysz nehany napot, mar nem ugy fogsz fekezni.
Tehat ebben az iranyban menni nem lehet. A kovetkezo a baj meg: Az utviszonyokrol fogalmad sincs. Mikor lesz poros az ut, es mikor tapad kevesbe. Nah ezt vegkepp nem tudod figyelni.
Innentol az abs nyer. Barmilyen helyzetben.Tenyleg ki kene probalnod.
Ha fekutrol van szo. Ha egy betonfal van elotted, es te mindennap tobb orat fekezel ugyanolyan aszfalton, akkor lesz elonyod.
-
Geresics
addikt
válasz
CyberPunk666 #81257 üzenetére
Valaki pár hónapja (és 20 HSM jobb, mint az ABS vitával ezelőtt) belinkelt egy videót, amin egy profi motoros mérte össze a tudását az ABS tudásával. Mondjuk biztos lefizették - tudjuk milyenek ezek a profik...
-
#79335424
törölt tag
válasz
CyberPunk666 #81257 üzenetére
Konkrét tapasztalat. BMW 1100 C -t teszteltem ABS -szel. Kereszteződésben fel volt huplisodva az aszfalt, besárgult előttem a lámpa, húztam egy komoly féket. Azt hittem, sosem állok meg. Az aszfaltredőktől megbolondult az ABS, majdnem beestem a kereszteződésbe. ABS nélkül símán megálltam volna a vonal előtt.
-
Szörnyűek vagytok.
-
BoB
veterán
Tudja valaki hol lakik? Legalább a net kábelt kihúzhatná
-
HSM
félisten
válasz
CyberPunk666 #81263 üzenetére
Na, erről van szó. Tudom én, mi a mérnökség, és hogy mennyire korlát az előállítási költség. Ezért is vagyok némileg szkeptikus.
-
CyberPunk666
senior tag
Nagyjából van róla fogalmam, mert dolgoztam a járműiparban fejlesztőmérnökként.
A jelenlegi rendszerek kb attól függnek, hogy be lehet-e szorítani a gyártási költséget X euro alá. Az összes kiadott rendszerben a tudásának a szük keresztmetszete a darabonkénti előállítási ár.
A mérnöki munkát durván visszafogja, ennél sokkal többet ki tudnának hozni a legtöbb dologból.
A hétköznapi tömeggyártott cuccoknál meg sem közelítjük a mérnökök tudászintjét a teljesítményben.
A zsenialitás arra megy el, hogy a szarból is működőt csinálnak.A minden körülményben a hó és murva nem lesz benne, de ott meg csak bolondok száguldoznak motorral.
(#81262) HSM
Az abs nem ezek helyett, hanem ezek mellé van. Az abs ad hozzá a rendszerhez olyat, amit az előzőek nem. Így értelmetlen az összehasonlítás. A fekve csúszásnál jobb a gyengébb rendszer + abs. -
HSM
félisten
válasz
Bogyó bá' #81259 üzenetére
Nekem megfelel azonos fékút az esés veszélye nélkül.
Csak azt nem akarom, amit régi autós rendszereknél tapasztaltam, hogy voltak körülmények (nem ideális tapadási viszonyok mellett) amikor lényegesen hosszabb lett a féktáv ABS-el, az szvsz iszonyat veszélyes.
(#81260) CyberPunk666: Nem keverem, éppen erre hívtam fel a figyelmet...
Illetve, ami neked nem ment át, hogy arra akartam felhívni még a figyelmet, hogy jó futóművel, gumival fékkel még többet lehet nyerni tök átlag pilótával (pl. én
) mint ABS-el. Ezzel nem méterekkel előbb álltam volna meg 100-ról, mint egy ABS-es átlagmotorral, hanem tízméterekkel legalább.
-
Something_
őstag
válasz
CyberPunk666 #81260 üzenetére
"Persze, hogy az abs nem állít meg jobban, mint azt a gumid-futóműved-féked engedi"
bezzeg a hsm. abs a multe. itt van hsm. -
CyberPunk666
senior tag
Kevered a szezont a fazonnal.
Persze, hogy az abs nem állít meg jobban, mint azt a gumid-futóműved-féked engedi. ezekből segít kihozni a legtöbbet, csökkentve a veszélyt.Egyébként a jó gsx-r-en is bele lehet úgy marni, hogy eless, aminél egy gyengébb fékerejű gép abs-szel jobb lett volna, mert a keréken lassulsz, nem a fenekeden, mögötted a géppel...
Lényegében megállapítottad, hogy a motorkerékpár sok egységből áll és a fékút a rendszer leggyengébb láncszemétől függ.
Ajnálhatok kutatási neked témának spanyol viaszt esetleg, hátha felfedezet -
HSM
félisten
válasz
CyberPunk666 #81257 üzenetére
Veszélyes kijelentések.
Igazából nekem is csak annyi volt a bajom az ABS-el, hogy bizonyos körülmények között "meghülyül". Ideális körülmények között a régi rendszerek is tök jól működtek tapasztalataim szerint. Vízen, olajon, jégen, úthibákon na, ott már voltak furcsaságok, ráadásul autón, ahol nem csak két kerék-szenzor van, hanem 4. Ezzel kapcsolatban pedig szkeptikus vagyok, mikor fog kijönni az az ABS motorra, ami MINDEN körülmény mellett jobban fékez, mint egy rutinos, megfelelően fékezni tudó, jó reflexű motoros. Én ott leszek a rendszer barátja.
-
CyberPunk666
senior tag
Amúgy biztos vagyok benne, hogy 2020 előtt elérjük azt, hogy nem lesz olyan ember a földön, aki jobbat tud fékezni egy abs-nél. Már most is nagyon kicsi az előnye a tökéletes emberi fékezésnek a belemarással szemben.
Százas tempónál ilyen 1-2 méterről beszélünk, ami ha az utolsó 1-2 méter a koccanás előtt, akkor rengeteg és életet menthet, de jól mutatja, hogy már ott vagyunk a fordulópontnál.Azon kívül pedig hozzáteszem még azt, hogy ezeket mindig rendes aszfalton mérik, normál körülményekk között. Tehát meg van beszélve, hogy ezt kell csinálni. Nem vészhelyzetben van és nem valós útviszonyok között. Ha víz, változóburkolat (aszfaltjavítás például), kosz van az úton, akkor az abs már le tud győzni egy embert. Vagyis inkább úgy mondom, hogy egy ember nem tudja legyőzni az abs-t.
Valós vészhelyzetben szerintem nagyon kevesen állnának meg tudatos jó fékezéssel gyorsabban, mint belemarással. Valós aszfalton egy valóban vészhelyzetben. Ha be is gyakorolod a lényeg az, hogy az adott szituációhoz nem fogod tudni annyira hozzáigazítani, mint a gyakorlópályán. Az nem vészfékezés, amikor tudod előre, hogy fékezned kell.
De biztos vagyok benne, hogy 3 éven belül eljutunk oda, hogy az abs 10-ből 6-szor gyorsabban fog megállni belemarással egy profi vészfékezést oktatónál egy pályán, ahol semmi változó nincs és az instruktor ott gyakorolt és nincs vész szituáció sem.
-
Doki16
addikt
Ne folytassátok légy szíves. Leflexelem én is a motoromról az ABS-t csak hagyjátok abba
Inkább arról témázgassunk, hogy hol kapok én a motoromra normális bukócsövet. Tavaly akartam egyet gyártatni, de az ajánlott szegedi srác lepattintott, hogy ő neki nincs most ideje ezzel foglalkozni.
-
HSM
félisten
válasz
-Mike- #81252 üzenetére
Megdöbbentő élmény volt.
Azóta mindig mosolygok, amikor az emberek az ABS-en pattognak, hogy hű, az nagyon kell... Pedig az csak az egyik fele a képletnek.
De gondolom, Te sem véletlenül nem egy fos tartós gumijú, csapnivaló pálcika futóművű gépen tolod, úszónyerges kétdugós fékekkel. -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #81251 üzenetére
Na ugye!
-
HSM
félisten
Én ezt gondolom kicsit eltúlzottnak itt a topikban. ABS nélküli fékkel is lehet erőset, határozottan fékezni, ugyanúgy fel kell építeni a fékerőt, ahogy az ABS-esnél is van. Persze, aki fél fékezni ABS nélkül, az vegyen ABS-es motort, de attól még anélkül is lehet komolyat fékezni.
Kedvenc tapasztalatom az ABS nélküli GSXR1000, amit kipróbáltam. Kíváncsiságból bő 100-as tempónál fékeztem vele egy durvát, hát alig győztem kapaszkodni, olyat fékezett, kajak földbeállt az eleje. Szívesen odatettem volna egy tesztre pár ABS-es átlagmotor mellé, mennyivel áll meg rövidebb úton.
Mert azokon se ilyen fék, se ilyen futómű, és itt nem az ABS vagy sem a kérdés, hanem a technika képességei.
A második részre... Nem szar duma. Mint ahogy (#81243) CyberPunk666 nagyon helyesen leírta, a legjobb fékerőt mindkét féktípusnál akkor érheted el, ha az ABS nem avatkozik közbe, és te szépen felépíted a fékerőt.
De tény, az ABS segít, ha mégis betojsz, hogy csak kicsit fékezz rosszabbat, mintha jól csináltad volna. -
BoB
veterán
Csak egyáltalán nem mindegy hogy én az ABS-es féket csontra behúzom, és ráérek irányt változtatni _HA_ kell, és addig is jóval többet lassulok, vagy valamennyire búzom félve a féket.
Nyilván minél jobban döntöd a motort annál kisebb fékerőt visel el, ezen az ABS nem fog segíteni., most, de egyre inkább fog majd.
(#81248): ezt a sz@r dumát. Nem, nem mindegy már akkor. Ez olyan mintha azt mondanám hogy ha elesel akkor már mindegy milyen ruha van rajtad. Te egyszer nem a nyakadat fogod kitörni, hanem valaki kitöri neked
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
CyberPunk666 #81243 üzenetére
"...majdnem nekimentem az előttem lévő busznak és belemartam az elsőbe...." Többek között ezt hívják vészfékezésnek. Volt ABS-ed, az meg "megoldotta". Kész, annyi.
Sajnos nekem nincs ABS-em sem a kocsin, sem a motoron, de a 17 éves, teljesen hibátlan Yaris eme hiányossága miatt fog hamarosan menni a háztól. -
Gaboman
nagyúr
Evvel teljesen egyetértek, mindig meg kell próbálni menekülőutat találni, valahogy kikerülni.
Csak sajnos azt nem mindig lehetséges és muszáj a fékbe nyúlni, na most ha már vészfékezés van akkor elől húzom, hátul nyomom olyan szinten hogy kiguvad a szemem hátha megtudok állni.
Vagy kisebb fék hogy valamennyire lassuljon és irányváltás hátha megoldom, legvégső esetben mély benyomást kelt bennem a másik fél. -
HSM
félisten
válasz
CyberPunk666 #81243 üzenetére
Tök korrekt vélemény, egyetértek.
Viszont, azt is hozzátenném, hogy ugye még mindig nem ABS vs. nem ABS a téma, hanem arról beszéltem, hogy bármelyik féket érdemes kicsit visszaengedni, és inkább kikerülni az akadályt, mint elfektetni a motort vagy tökéletesen fékezve belemenni.
-
Geresics
addikt
Ennyi idő után sem tanultátok még meg?
-
CyberPunk666
senior tag
Ha tökéletesen fékezel, akkor az abs nem kapcsol be. Ilyenkor a legrövidebb a fékutad.
Ha az abs beleavatkozik, akkor már elceszted (lehet nélküle is visszahoznád még onnan, de az abs gyorsabban megteszi).Emiatt egy helyes fékezés abs vs non-abs nem értelmezhető, mert nem kapcsol be.
Az abs lényege, hogy megvéd, ha már elkúrtad.
A videó megmutatja, hogy mi van, ha elcseszed a két esetben.Tegnapelőtt lassú araszolás közben bebambultam és majdnem nekimentem az előttem lévő busznak és belemartam az elsőbe. Most először bekapcsolt az abs. Olyan gyorsan és finoman változtatta a fékerőt, hogy nem volt előre-hátra billegés, rángatás, bármi ilyesmi, hanem olyan fokozatos lassítás volt, mintha csak finoman húztam volna, csak éppen erőteljesebb volt a lassulás.
Amúgy nem lett volna gond az sem, ha nincs abs, itt ilyen 15-20 km/h-s sebességről beszélünk, de a régebbi autós lüktetéshez képest megdöbbentő érzés volt. Az egészet csak a visszajelzésből lehetett észrevenni, utasként fel sem tűnt volna, hogy egyáltalán bekapcsolt. Itt tartunk 2017-ben.
A lmitációkat nyilván ismerjük, murván, földúton, hóban az abs alkalmatlan a vészfékezésre.
-
HSM
félisten
Itt hol van irányváltoztatás? Másik, hogy alapból bicskanyitogatónak tartom ezt a videót, mert szándékosan a lehető legrosszabbul fékez az ABS nélküli motoron. ABS-esnél az a jó, ha csontig húzod, nem próbálod szabályozni, de ez így nem fair, hogy az ABS nélkülivel is így csinálják, amikor ott épp neked kéne szabályozni, és az a rossz, ha csontig húzod. Persze, akkor nem repülne el ilyen látványosan, hanem ugyanúgy megállna, mint a másik.
Ahogyan érdekes módon én sem repültem égbe világba, pedig fékeztem már jópár erőset esőben ABS nélkül így az elmúlt néhány évben, és szvsz ezzel még sokan így vannak....Szóval én azt mondtam, hogy ha nem eneged a féken, akkor az irányváltoztatás ugyanúgy nehezen fog menni az ABS-es motoron maxon fékezve, mert ugyan nem biztos, hogy kicsúszik alóla (kanyar ABS) de a pilóta egyensúlyát ugyanúgy össze-vissza fogja tekergetni a fellépő kismillió kanyarodás ellen dolgozó erőhatás.
-
vlevi
nagyúr
Ebből nekem nem ez jött le. Ráadásul SV-vel csinálták a vidit
[link]Ma egyébként nekem is volt egy teljesen váratlan megcsúszásom. Szerintem pont a fehér nyílon fékeztem. Igaz, csak hátsókerékkel, és nem is volt belőle semmi, meg lassan is gurultam, de akkoris a k***aanyját a VÉDA kamerának, amit pont a kereszteződésbe tettek, és épp sárga volt a lámpa, mikor odaértem. Ha nincs ott az a rohadt kamera, eszembe se jut fékezni.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
Geresics #81234 üzenetére
Az utóbbi módszer a legbiztosabb.
Vagy veszel típusspecifikusat (ha a gyári hosszúságú kell): [link]Az enyémet a kis 125-ösre precíz 3D-s géprajz alapján csinálták a Karasnánál. (Egy haverom ment be érte, nem én. A srác posázta el a végeredményt)
-
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
Geresics #81229 üzenetére
Vagy gyárit veszel a márkaszervizben (a hosszúságára ügyelj ha a kormányod nem gyári), vagy csináltatsz ún. fém fékcsövet. Ebből csak a szakműhelyben préselt kivitelű a megfelelő (a hosszúságát ésa csatlakozók helyzetét, szögét kell megadni), a szerelhető kínai gagyi az nem! A préseltre örök garit szoktak adni.
-
Geresics
addikt
Lassan lecserélném a fékolajam, és megfordult a fejemben, hogy a fékcsöveket is cserélném. Mire kell figyelni fékcső kiválasztásánál? Még tök vakon vagyok, gondoltam kérdezéssel kezdem az utánajárást!
-
horvathkrisz
addikt
Én is jártam már úgy, hogy nem láttam az a-oszloptól a gyalogost: kanyarodtam egyesbe kb 5-kmh-val, és végig a holttérbe jött. Az anyósülésről szólt a kollegám, teljes nyugodt hangnemben: "megállsz, vagy inkább elütöd a gyalogost?" Persze megálltam, kinéztem az oszlop mögül és tényleg ott volt.
Na azóta nyujtogatom a nyakam. -
vlevi
nagyúr
válasz
sabaton667 #81186 üzenetére
Jájjj. Ezt rossz volt nézni.
Jobbulast mkndkettőtöknek!A videó tényleg olyan, mint egy lassitott felvétel, de gondolom az eső miatt tényleg nem volt nagy a sebesség, csak a vak furgonos nem látta a sárga motort
-
-Mike-
addikt
válasz
horvathkrisz #81224 üzenetére
Ezzel nehéz vitatkozni.
-
horvathkrisz
addikt
válasz
sabaton667 #81220 üzenetére
Aztaqrva! Sajnálom. A lényeg hogy neked nem lett semmi bajod.
Tudod: egészség legyen, a többit megvesszük! -
Chrys_
addikt
válasz
freelanced #81131 üzenetére
N86 szellőzése jó.
-
zgospel
őstag
válasz
CyberPunk666 #81219 üzenetére
Akkor ugyanarról beszélünk, csak rosszul fogalmazol
Távolabbnak látod a felvételen a fél méter távolságot, mint ahogy azt a valóságban már közelinek érzékeled.
A sebességnél pedig dobj fel egy kamerát a fejedre, és menjél magadhoz képest kurva gyorsan végig akárhol. Aztán amikor visszanézed észreveszed hogy miközben élőben már rohadt gyorsnak érezted magad, a felvételen olyan mintha tötymörögnél.
Ha tudod növelni a záridőt, a lehető leghosszabbat használni, akkor lesz több motion blur, ami miatt gyorsabbnak fogod érezni a mozgásokat. De ehhez nappali felvételeknél külön ND szűrőt kell rádobnod a kamerára.Játékot nem jó hozzá hasonlítani, plusz ott minden mesterségesen van beállítva, többek közt a motion blur is.
-
sabaton667
csendes tag
válasz
-Mike- #81216 üzenetére
Rajtam nem lett egy karcolás sem, a motort megvédte a bukócső.
A lábtartó hajlott kb. 2 centit, a kormányvégsúly horzsolódott le, meg persze a bukócső.
Szerencsére csak ennyi lett a kár.
A kisteherautót egyébként egy 2 hónapos jogsival rendelkező srác vezette,
még nem töltötte be a 18-at sem. -
CyberPunk666
senior tag
válasz
zgospel #81217 üzenetére
A nagyobb látószög miatt több az információ a képen és a kép szélén haladó tárgyak gyorsabban is látszanak mozogni, emiatt nő a sebességérzeted.
Vegyél egy fps játékot, amiben állítható a fov, és meg fogod látni, hogy olyan érzés, mintha minden gyorsabb lenne.
[Itt van egy összehasonlító példa.] -
zgospel
őstag
válasz
CyberPunk666 #81215 üzenetére
Ha úgy lenne ahogy mondanád, akkor 300 mm-en fotózva az arcod nem tűnne úgy, hogy a füleid szinte egy síkban vannak az orroddal, és 10 mm-en nem tűnne úgy, hogy a füleid méterekre vannak az orrodtól
-
-Mike-
addikt
válasz
sabaton667 #81186 üzenetére
Motoron milyen sérülések keletkeztek? Fényezés, tank, lábtartó, váz, karok? Most látom cső az volt rajta akkor az segített valamit.
-
CyberPunk666
senior tag
válasz
zgospel #81214 üzenetére
A nagy látószög pont növeli a sebességérzetet és csökkenti a távolságérzetet, a kép közepétől kifele egyre nagyobb mértékben.
Itt viszont nincsen szó olyan hatalmas látószögű kameráról, hogy a torzulás mértéke komoly legyen.
A derékszögek eléggé derékszögnek tűnnek, szóval szerintem kb reálisan érzékelhetőek a dolgok. -
zgospel
őstag
Ismeritek azt a South Park részt, amelyikben minden baleset után jön Megmondó Kapitány és elmondja hogy mit kellett volna tenni?
Pláne hogy azt szinte senki nem veszi számításba, hogy a kamera nagy látószöge rettentően torzítja a sebességérzetet és a távolságokat is. A sebességek lassabbnak, a távolságok nagyobbnak tűnnek.
-
HSM
félisten
válasz
CyberPunk666 #81210 üzenetére
Magamból tudok kiindulni, én mindig a menekülési útvonalat keresem először, és inkább engedek a féken, hogy tudjam irányítani a gépet. Sokszor húzott már ki a bajból. Ezúton is köszönet a Safety-s srácoknak az oktatásért.
Itt azért hamar látszott, hogy erről a tempóról be fog jönni eléd, tehát a lassítás+balra kerülés maradt csak mint opció. -
demars
addikt
Ezzel szemezek!
Nem olcsó, de nem lenne napi használatban. Kérdés, hogy mennyi idő (megtett km) után barnulnának vissza a leömlők. -
KisTé
tag
válasz
sabaton667 #81186 üzenetére
Ilyen embereknek jogosítványt adnak?...erre nehéz reagálni ráadásul biztosan minimum 10éve vezet aki teherautóval jár, remélem rendesen kifizetnek ezért szegény GS bízom benne, hogy jól van és Te is !!
-
CyberPunk666
senior tag
válasz
sabaton667 #81186 üzenetére
Megnéztem sokszor, de mindig arra jutok, hogy amikorra látszott, hogy nem fog megállni, akkorra már elkerülhetetlenné vált a szituáció :/
Ezt nagyon csúnyán benézte, szó nincsen szerintem holt-térről, mert közel voltál és hozzá képest keresztirányban álltál, nem, szemből kellett észrevennie, egy citromsárga motorral ráadásul.
Szerintem ez a fasz azt hitte, hogy kanyarodsz tovább, azért vagy belül. Látnia kellett...HSM,
Volt némi target fixation a dologban, látszik a fejmozgáson, de vizes úton nem tudom mennyire lett volna más a végkimenetele, ha inkább dönteni kezdi. Meg azt is vedd figyelembe, hogy te tudtad, hogy mi fog jönni. Az simán mindennapi szituáció, hogy ilyenkor félig kijönnek a körforgalomba és megvárják, ameddig elmész, azt nézd, hogy akkor kell ragálni, amikor felismered, hogy nem fog megállni.
Ott már nem volt túl sok ideje vagy lehetősége. -
demars
addikt
válasz
Ferdzsoo #81204 üzenetére
Szerintem látta a kisteher vezetője. Mikor a körforgó bejáratához értek, simán lehet látni mindent. A véleményem az, hogy úgy gondolta a sofőr, hogy elférnek ott ketten (meg az eső miatt a motoros úgy is lassabban kanyarodik). Nem jött be neki.
Gabomann: amit linkeltél fehérvári körforgalmat az nem két sávos, az egy dolog, hogy jobbra kislisszolnak sokan, főleg, ha motoros jön. De akkor is kihajt elé, ami zavarhatja a másik vezetőt. Sok embert megtéveszt a motor, hogy elfér az. Sajnos én is bele futottam már ilyenbe.
-
zgospel
őstag
válasz
Gaboman #81191 üzenetére
Áldozathibáztatás level 9000
De jó hogy mindig van egy okostojás aki baromságokat okoskodik a vétlen motoros kapcsán
Teljesen egyértelmű a szitu, nincs kétsávos körforgalom, és jelen esetben még az is tökmindegy hogy indexelt-e vagy sem, aki bent van a körforgalomban annak van elsőbbsége. Kár ezt ragozni, így is úgy is a teherautó vezetője a hibás, nem tudom te melyik videót nézted...Bocs, nem akartalak megbántani, de az ilyen nagyon fel tud bosszantani.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- AKCIÓ! FEHÉR ipad pro 13" M4 billentyűzet, VADIÚJ! EU-MAGYAR átvilágítós (lézeresen)
- Lenovo ThinkPad dokkolók: USB-C 40A9/ 40AY/ 40AS/ Thunderbolt 3 40AC/ Hybrid USB-C DisplayLink 40AF
- Lenovo, Dell, HP, Panasonic Getac üzleti és ütésálló katonai laptopok + Ipad 6-13. gneráció
- ÁRCSÖKKENTÉS ASUS HD6870 videókártya
- LG 65C4 - 65" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - 1000 Nits
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest