Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • -Mike-

    addikt

    válasz HSM #81250 üzenetére

    Már vártam mikor jön elő megint a gsxr teszt :D Nem sokára jön megint a több ezer km-es autópályázás. :D

  • CyberPunk666

    senior tag

    válasz HSM #81250 üzenetére

    Amúgy biztos vagyok benne, hogy 2020 előtt elérjük azt, hogy nem lesz olyan ember a földön, aki jobbat tud fékezni egy abs-nél. Már most is nagyon kicsi az előnye a tökéletes emberi fékezésnek a belemarással szemben.
    Százas tempónál ilyen 1-2 méterről beszélünk, ami ha az utolsó 1-2 méter a koccanás előtt, akkor rengeteg és életet menthet, de jól mutatja, hogy már ott vagyunk a fordulópontnál.

    Azon kívül pedig hozzáteszem még azt, hogy ezeket mindig rendes aszfalton mérik, normál körülményekk között. Tehát meg van beszélve, hogy ezt kell csinálni. Nem vészhelyzetben van és nem valós útviszonyok között. Ha víz, változóburkolat (aszfaltjavítás például), kosz van az úton, akkor az abs már le tud győzni egy embert. Vagyis inkább úgy mondom, hogy egy ember nem tudja legyőzni az abs-t.

    Valós vészhelyzetben szerintem nagyon kevesen állnának meg tudatos jó fékezéssel gyorsabban, mint belemarással. Valós aszfalton egy valóban vészhelyzetben. Ha be is gyakorolod a lényeg az, hogy az adott szituációhoz nem fogod tudni annyira hozzáigazítani, mint a gyakorlópályán. Az nem vészfékezés, amikor tudod előre, hogy fékezned kell.

    De biztos vagyok benne, hogy 3 éven belül eljutunk oda, hogy az abs 10-ből 6-szor gyorsabban fog megállni belemarással egy profi vészfékezést oktatónál egy pályán, ahol semmi változó nincs és az instruktor ott gyakorolt és nincs vész szituáció sem.

Új hozzászólás Aktív témák